Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Oppo BDP-95

385 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 22 augusti 2011 - 22:22

DB9
  • DB9
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

Du bör absolut köpa och leverera till adress i USA med Fedex. Blir nästan halva priset jämfört med hemma. Du kan söka på tidigare inlägg från mig på denna tråd för hur man beställer med svenskt VISA-kort, eftersom det inte är tydligt på Oppo:s hemsida.

Jag fick den i en papplåda i vilken spelaren var väl omsluten av skyddande svart frigolit (kanten på en frigolitskyddet mäter 44x16, så något längre på bredden när spelaren satt där) med en snygg svart Oppo-väska, så du behöver inte oroa dig för detta om du har en normal resväska. Packade upp ur lådan och stoppade spelaren i sin frigolit rakt ned i väskan, så verkligen smidigt.

Tackar för bra svar!
Har du (eller någon annan) installerat PRO chippet i USA spelare? "DIY kit for the Oppo BDP-93 / 95 bluray players. Compatible with the EU versions. " Skulle ju kunna tolkas som att den bara funkar för EU spelaren... Standard chippet har ej denna text.

#102

Postad 23 augusti 2011 - 13:14

Sir Galahad
  • Sir Galahad
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Tackar för bra svar!
Har du (eller någon annan) installerat PRO chippet i USA spelare? "DIY kit for the Oppo BDP-93 / 95 bluray players. Compatible with the EU versions. " Skulle ju kunna tolkas som att den bara funkar för EU spelaren... Standard chippet har ej denna text.

Jag har för mig att det angivna DIY.kitet i USA var dyrt, så jag köpte från Blueraychip.dk och det funkade direkt efter att man uppgraderat bluray-spelarens firmware. Det kostar 499 danska och beställs här:
http://bluraychip.dk...p?id_product=17

#103

Postad 23 augusti 2011 - 14:03

Sir Galahad
  • Sir Galahad
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Någon som verkligen testat eSATA?
Endast testat USB som var sjukt segt på tidigare firmware (innan 13: juli), eftersom uppenbart den läste upp all data i exiserande filstruktur då. :) Ej hunnit testa på den nya dock.

Planerar att köpa en eSATA-HD eller NAS med detta stöd, så därför intresserad om det funkar smärtfritt.. :(

Redigerat av Sir Galahad, 23 augusti 2011 - 14:09.


#104

Postad 04 september 2011 - 13:50

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

  • 667 inlägg
  • 0
Hur är gränssnittet om jag använder oppon för att spela filer från en usb hdd? Snabbt och smidigt? grafik eller bara text?
Finns det någon smart navigering bland filerna eller hederligt scrollande och strukturerad mappning(den behåller mappningen på hdd?)

Finns det någon anledning att välja esata anslutning framför usb?

#105

Postad 11 september 2011 - 14:34

DB9
  • DB9
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

Skall till USA om ett par veckor och är "het" på att köpa med mej en BDP-95. Men när jag börjar fundera över praktiska saker undrar jag lite hur andra gjort. Har inte hittat något om hur stor lådan är som den kommer i. Någon som vet? Det känns ju tryggast att ha den i lådan i väskan, eller har ni som köpt i USA haft smutstvätten som inpackning runt en uppackad spelare?

Nu är man ägare till en "95:a" (OT: har för övrigt en gammal 9-5, made in Trollhättan också). Vet ej om inköpsstället nedan nämnts i tråden innan. Har dock inte packat upp den än.

Inköpet gick inte som jag tänkt mej, men i slutändan bättre. Då det var en jobbresa och vi åkte i grupp var det lite oklart exakt vilka hotell som gällde och vid vilka tidpunkter. Omöjligt att beställa för leverans. Dock visade det sej att på den stora kedjan Best-buy finns en "fin-avdelning", kallad Magnolia där de har Oppo över disk (både 93 och 95), för samma pris som Oppo själva, så i slutändan blir det väl något billigare. Sen blev det spännande värre då vi vandrade 14:e gatan i stället för 13:e. Vi trodde de gick parallellt, det gjorde det inte. Hamnade helt enkelt i de lite skummare delarna av San Francisco och lallade omkring med en vid detta laget ganska tung blu-ray spelare. Gick dock bra. Armarna var som spagetti resten av dagen, men det är smällar man får ta. Taxi kan vara värt att fundera kring som ett tips!

Nu skall det beställas chip!

#106

Postad 23 september 2011 - 21:48

Unregistered8b2ea7b3
  • Unregistered8b2ea7b3
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Skulle det kunna gå att streama bild och ljud från datorn till BDP-95 ?

Vänligen

/Mathias

#107

Postad 03 oktober 2011 - 16:15

Unregistered07784c2b
  • Unregistered07784c2b
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Finns det någon NuForce ed. av Oppo 95?

Redigerat av Unregistered07784c2b, 03 oktober 2011 - 16:37.


#108

Postad 03 oktober 2011 - 17:25

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
fel

Redigerat av PalmiNio, 03 oktober 2011 - 17:25.


#109

Postad 03 oktober 2011 - 17:29

Unregistered07784c2b
  • Unregistered07784c2b
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

fel


vad är fel?

#110

Postad 03 oktober 2011 - 19:48

DB9
  • DB9
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

Finns det någon NuForce ed. av Oppo 95?

Nej, bara av 93:an.

#111

Postad 06 oktober 2011 - 16:43

Unregistered07784c2b
  • Unregistered07784c2b
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Någon som kan tipsa om eSATA-diskar som är kompatibla med Oppo 95 och funkar bra? :)

#112

Postad 31 oktober 2011 - 20:00

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0
Hur bra är dom analoga utgångarna igentligen?

#113

Postad 02 november 2011 - 20:33

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0
Japp då var -95 inhandlad och mitt först intryck är oj OJ Oj !!!

#114

Postad 03 november 2011 - 13:25

metallo
  • metallo
  • Användare

  • 171 inlägg
  • 0
Berätta gärna lite mer än "oj oj oj" :-)

Leker själv med tanken att slå till på en sådan...

#115

Postad 04 november 2011 - 08:20

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0
Ja Metallo!

Bilden jämför jag min tidigare Pioneer Lx52 ! och den är betydligt bättre en den på alla pukter.
Sedan judet har inte utvärderat 100 än, vill att den blir inspelad först ,men det jag har jämfört
via hdmi vs analog sabre utgångarna så låter ljudet platt med hdmi med mindre känsla och finess
analogt bättre 3d djup i ljudbilden samtmer känsla plasering men beakta har inte fixat några bra rca kablar ännu!.
Annars så får den full pott på ljud och bild av mig kan bara recommendera denna fina maskin
lätt värt pengen så köp.!

Måste påpeka att jag är en kritiker!

Redigerat av nikkeg, 04 november 2011 - 08:27.


#116

Postad 05 november 2011 - 17:40

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Att den låter platt med HDMI beror isåfall på din förstärkare.

#117

Postad 05 november 2011 - 20:05

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0

Att den låter platt med HDMI beror isåfall på din förstärkare.


Precis,,men jag har aldrig hört hdmi som låter bättre än bra analogt ljud.!

#118

Postad 06 november 2011 - 22:33

Ingenjör
  • Ingenjör
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Kör 95:an över XLR. Grym dynamik och enda brus som hörs är det som är med på skivan!

#119

Postad 08 november 2011 - 22:29

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

  • 571 inlägg
  • 0
Någon som kört SACD med HDMI ?
Är väldigt sugen på att skaffa en 95:a men ett krav är att jag ska kunna köra mina SACD via HDMI.
Går inte på min nuvarande DVD-spelare och inte heller min PS3 kan köra SACD.

Redigerat av Depeche, 08 november 2011 - 22:30.


#120

Postad 08 november 2011 - 22:43

DB9
  • DB9
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

Någon som kört SACD med HDMI ?
Är väldigt sugen på att skaffa en 95:a men ett krav är att jag ska kunna köra mina SACD via HDMI.
Går inte på min nuvarande DVD-spelare och inte heller min PS3 kan köra SACD.

Funkar fint. Men är inte vitsen med 95 jämfört med 93 att man kör analogt ut?

#121

Postad 08 november 2011 - 23:02

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

  • 571 inlägg
  • 0

Funkar fint. Men är inte vitsen med 95 jämfört med 93 att man kör analogt ut?

Ja jag har ingen aning.
Jag är bara ut efter en riktigt bra bluray-spelare som klarar att spela upp alla format med bra ljudkvalitet för musik och SACD är ett av kraven för mig
och eftersom jag kör allt via HDMI till förstärkaren så vill jag ha den funktionen.

Redigerat av Depeche, 08 november 2011 - 23:03.


#122

Postad 09 november 2011 - 11:21

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Ska man köra med HDMI är det 93'an som gäller, att lägga pengar på analogdelen utan att använda den käns lite.....korkat ;)

#123

Postad 09 november 2011 - 12:45

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

  • 571 inlägg
  • 0

Ska man köra med HDMI är det 93'an som gäller, att lägga pengar på analogdelen utan att använda den käns lite.....korkat ;)

Ok intressant...jag har inte läst in mig på båda dessa modeller men det är alltså meningslöst att köpa 95:an om man bara kör HDMI.
I och för sig kanske jag kör analoga kablar för just SACD.
Jag trodde att det generellt var en bättre maskin än 93:an.

Redigerat av Depeche, 09 november 2011 - 12:46.


#124

Postad 09 november 2011 - 12:53

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0

Ska man köra med HDMI är det 93'an som gäller, att lägga pengar på analogdelen utan att använda den käns lite.....korkat ;)


Köra med HDMI för ljudet kanske du skall lägga till, men antar att 95:an är som 93:an att man kan välja att bara köra bilden via hdmi och ljudet analogt?

#125

Postad 09 november 2011 - 13:00

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Jag antar det med.

Det som man tappar och som var viktig för mig, var att man inte kunde använda rumskalibrering etc om man kopplade analogt till förstärkaren. I alla fall var/är det så på Pioneer förstärkarna. Eftersom jag varken har tid eller lust (eller tillåtelse av resten av familjen) att börja möblera runt och dämpa rummet på rätt sätt, så är rumskalibreringen ett måste för att i alla fall "sopa vissa fel under mattan".

NuForce Jitter reduktion på Xtreme Edition ger jag inte mycket för. Menar de på allvar att man ska höra skillnad på den reduktionen? Luktar bluff.
Intressant läsning om just detta: http://www.ecoustics...es/681606.html
Har dessutom jobbat i 6 år med testutrustning för optisk media och dessa låga jittervärdena man pratar om är bara intressanta att mäta, inte att lyssna på.

Redigerat av Melmac, 09 november 2011 - 13:29.


#126

Postad 17 november 2011 - 18:45

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0
Ingen som har något roligt!

#127

Postad 19 november 2011 - 16:10

Unregistered50afef8d
  • Unregistered50afef8d
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0
Jaha, då är man med i klubben... Bytte precis ut min Marantz UD7006 mot Oppon.... Vet inte om UD var ett ( eller två måndagsex) men det lät förfärligt från slädmekaniken , speciellt vid kör av BD.. och hängde sig med jämna mellanrum trots uppdateringar... synd då jag trodde den var den "ultimata" spelaren... bildmässigt slår Oppon den direkt, ljudmässigt finner jag dem typ jämbördiga, kör en del SACD och brukar köra det analogt men i mina öron spelar det inte så stor roll, kör till en Marantz AV7005 och frågan är om inte Audessy ( ni vet, rumskalibreringen) gör så mycket gott att det låter bättre då än via den något rudimentära inställningen på Oppon ( analogdelen..).. det kanske låter synd att inte utnyttja de fina kretsarna men de är rätt bra i AVn också.. Jag är väldigt nyfiken om någon kör dubbel HDMI och har provat det? En direkt till bildvisaren och en till försteg/reciever? Man kan ju tycka att det finns en vinst i att inte "behandla" signalen hur många ggr som helst... har svårt att förstå varför det inte finns en läge typ "Pure Direct" även när det gäller bilden? Stänger jag av detta i AVn så blir bilden lågupplöst på teven.. Annars är jag grymt nöjd med allt på Oppon, stabilt byggd coh helt ljudlös och logisk, de som har provat att köra "hårddisk direkt" får skriva hur det funkar, låter ju extremt smidigt, har själv hela musiksamlingen på en sådan och att bara jacka in den till Oppon vore det ultimata i bekvämlighetshänseende... ( Ja, jag skall prova själv...)

#128

Postad 19 november 2011 - 16:14

Unregistered07784c2b
  • Unregistered07784c2b
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Någon som kan tipsa om eSATA-diskar som är kompatibla med Oppo 95 och funkar bra? :)


inget svar på den frågan nej.. :rolleyes: ingen som testat?

#129

Postad 21 november 2011 - 17:25

Unregistered50afef8d
  • Unregistered50afef8d
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0
Jaha, då har man kollat skillnaden med "dubbel HDMI" kontra en sladds modellen.. tycker inte det var någon större skillnad ( ingen alls.. tror jag), detta kan ju bero på att AV7005 inte tillför något alls då bilden är "rätt" från början.. har ej heller gjort några ändringar i bild menyn på AV, ej heller på BDP95an... jösses vilken bild det är.. kör en nu något ålderstigen ( 4-5 år gammal)58tums Panna plasma och det har aldrig sett så här bra ut.... den får hänga med ett tag till... tror jag skall prova en extern hårddisk till helgen.. återkommer...

#130

Postad 24 november 2011 - 17:39

optimus
  • optimus
  • Forumräv

  • 811 inlägg
  • 0
Precis packat upp och installerat oppo'n.
Första intrycken är mkt goda.
Hög kvalitet på spelaren rakt igenom, från själva bygget till släden och fjärren.
Tom menyerna är mkt bra!

En liten fråga:
När filmen "laddas" hörs det ett metalliskt knäppande från spelaren, ungefär som när man startar en surroundförstärkare...
Är det normalt?

Ska labba lite med inställningarna (ljud o bild)
Återkommer säkert med frågor ^_^

#131

Postad 24 november 2011 - 17:44

optimus
  • optimus
  • Forumräv

  • 811 inlägg
  • 0
Kom på en fråga direkt :P

Ska man ställa in högtalarna (frekvens, avstånd m.m) via oppon eller räcker det med att man gjort det i förstärkaren?

#132

Postad 24 november 2011 - 17:57

voz
  • voz
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0

Ska man ställa in högtalarna (frekvens, avstånd m.m) via oppon eller räcker det med att man gjort det i förstärkaren?


Poängen med en BDP-95 är ju främst de analoga ljudutgångarna, så jag gissar att det är de du använder? I så fall ska du ställa in sådant i Oppon eftersom du går förbi det i förstärkaren. Men om du använder HDMI för ljud är det förstärkarens inställningar som gäller.

#133

Postad 25 november 2011 - 08:23

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0
Jag vill bara understryka vilken fin maskin detta är!

#134

Postad 25 november 2011 - 18:12

Unregistereda7b0d7a3
  • Unregistereda7b0d7a3
  • Lärjunge

  • 433 inlägg
  • 0
En fråga om man kör analogt på filmer så kan man väl inte få ut hd ljud,stämmer det?

Skall ev byta från min bdp 120 till denna och köra musik analogt och filmer hdmi,det vore det ultimata eller?

Kom gärna med tips hur jag skall göra ang analogt vs hdmi.

Sedan undrar jag som bara kör flac kan man koppla en hdd till den och i så fall hur är gränssnittet,lite jobbigt att köra den med fjärren eller går det att styra med tex en laptop som jag gör till min tvix,smidigt och bra men den analoga delen i tvixen är ju skit hd slim s1.

Vad är det för skillnad på vanliga rca sladdar och XLR?

Verkar ju inte finnas några förstärkare som klarar XLR inte ens onkyo 3009/5009 som jag var intresserad av

Redigerat av Unregistereda7b0d7a3, 26 november 2011 - 18:50.


#135

Postad 27 november 2011 - 20:22

KinoNiki
  • KinoNiki
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0

En fråga om man kör analogt på filmer så kan man väl inte få ut hd ljud,stämmer det?


Alltså, du får ju ut analogt ljud. Hurvida det är "HD" eller inte beror ju på hur det är kodat på skivan, dvs. om det är ett lossless-format som DTS HD MA, Dolby TrueHD eller PCM. Om du sen lyssnar på det analogt eller digitalt spelar ingen roll.

#136

Postad 28 november 2011 - 16:09

Unregistered50afef8d
  • Unregistered50afef8d
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0

Precis packat upp och installerat oppo'n.
Första intrycken är mkt goda.
Hög kvalitet på spelaren rakt igenom, från själva bygget till släden och fjärren.
Tom menyerna är mkt bra!

En liten fråga:
När filmen "laddas" hörs det ett metalliskt knäppande från spelaren, ungefär som när man startar en surroundförstärkare...
Är det normalt?

Ska labba lite med inställningarna (ljud o bild)
Återkommer säkert med frågor ^_^


Tror knäppandet är "normalt", jag hör det på min med, låter som ett klassiskst reläknäpp...

#137

Postad 28 november 2011 - 22:41

Unregistereda7b0d7a3
  • Unregistereda7b0d7a3
  • Lärjunge

  • 433 inlägg
  • 0
Ok trodde man behövde hdmi sladd för att få ut hd ljud.

Så ni rekommenderar det analoga ljudet även för film?

#138

Postad 29 november 2011 - 10:16

50plus
  • 50plus
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0

Ok trodde man behövde hdmi sladd för att få ut hd ljud.

Så ni rekommenderar det analoga ljudet även för film?

Jag köpte 95:an eftersom min dåvarande stärkare inte hade HDMI och kunde alltså inte koda av HD-ljudet.
Så jag var tvungen att köra analogt..
Eftersom jag hade kablaget kvar så kopplade jag in det analoga även på min nya stärkare och har provat att
växla fram och tillbaka mellan analogt/HDMI. Det krävs i mitt fall helt olika inställningar av stärkaren för alternativen
och jag får säga att det nog är en fråga om tycke och smak. Hos mig har det slutat med att jag kör HDMI när jag kör multikanal. Som sagt prova vett ja'
MVH

Edit: Har du en stärkare med "automatisk rumskorrigering" så är jag tveksam att den fungerar när
du kopplar analogt. Du får ju då också tänka på VAR du skall ställa in storlek/avstånd beträffande högtalarna.
I stärkaren eller i OPPON?

Redigerat av 50plus, 29 november 2011 - 10:23.


#139

Postad 29 november 2011 - 11:39

KinoNiki
  • KinoNiki
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0
Jag kör bara analogt när jag lyssnar på musik (CD, SACD) men det är som sagt vad man tycker låter bäst.

#140

Postad 29 november 2011 - 16:47

Unregistered50afef8d
  • Unregistered50afef8d
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0

Jag kör bara analogt när jag lyssnar på musik (CD, SACD) men det är som sagt vad man tycker låter bäst.

Samma här + DVD-Audio ( har några gamla titlar där..) men det finns faktiskt bättre försteg ( Lexicon mf.l) som behandlar även analoga signaler med rumskorrigering ( manuellt förvisso men fullt duglig) och dessa kan man säkert fynda idag när alla måste ha HDMI.. utan att veta hur bra det kan låta "analogt".....

#141

Postad 29 november 2011 - 22:23

Unregistereda7b0d7a3
  • Unregistereda7b0d7a3
  • Lärjunge

  • 433 inlägg
  • 0
Då lutar det att köpa en oppo 95 och testa det analoga ljudet med en bra Rca kabel,någon som ni kan rekommendera.

#142

Postad 30 november 2011 - 17:18

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0

Då lutar det att köpa en oppo 95 och testa det analoga ljudet med en bra Rca kabel,någon som ni kan rekommendera.

Transparent Musicwave plus är riktigt bra kabel!

Ingen uppdatering på G?

#143

Postad 01 december 2011 - 10:33

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
En kabel för runt 11 papp eller mer? :lol: Ja se kabel-trollningen har inga gränser!

#144

Postad 01 december 2011 - 18:47

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0

En kabel för runt 11 papp eller mer? :lol: Ja se kabel-trollningen har inga gränser!

Han fråga jag svara! och den kostar inte 11! utan 4000:-

Och det är ju upp till var och en att bedömma orkar inte argumentera om du tycker det är troll eller inte,det tycker inte
jag iallafall!

PS.Varför köpa oppo för 11 när man kan köpa för 1000???

Redigerat av nikkeg, 01 december 2011 - 18:49.


#145

Postad 01 december 2011 - 20:53

Unregisteredd27f924d
  • Unregisteredd27f924d
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0
Hej.
Jag är grymt sugen på en 93a ja eller en 95a med för den delen.
Det jag funderar på är om det funkar bra att koppla den ena hdmin direkt till projen
och den andra in i förstärkaren. Så man slipper "böka" in 3D-bilden in i förstärkaren sen ut till projen.

Funkar det att göra så?
Mvh Niclas på biobygget..

#146

Postad 01 december 2011 - 22:11

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

  • 930 inlägg
  • 0

Hej.
Jag är grymt sugen på en 93a ja eller en 95a med för den delen.
Det jag funderar på är om det funkar bra att koppla den ena hdmin direkt till projen
och den andra in i förstärkaren. Så man slipper "böka" in 3D-bilden in i förstärkaren sen ut till projen.

Funkar det att göra så?
Mvh Niclas på biobygget..


Det funkar finfint att göra det, du sätter bild ut på en hdmi och ljud ut på den andra.

Mvh ville_vonka

#147

Postad 02 december 2011 - 00:42

Unregistereda7b0d7a3
  • Unregistereda7b0d7a3
  • Lärjunge

  • 433 inlägg
  • 0
Hade tänkt mig samma pris ungefär är beredd att betala 5000:- för en bra kabel.

#148

Postad 02 december 2011 - 11:27

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0

Jag är grymt sugen på en 93a ja eller en 95a med för den delen.
Det jag funderar på är om det funkar bra att koppla den ena hdmin direkt till projen
och den andra in i förstärkaren. Så man slipper "böka" in 3D-bilden in i förstärkaren sen ut till projen.



Här är en jämförelse mellan 93'an och 95'an; http://www.audioholi...rts/oppo-bdp-93

Eftersom jag kör HDMI rakt av så blev det 93'an, kändes onödigt att lägga pengar på något som jag inte kommer att använda.

#149

Postad 05 december 2011 - 15:06

Unregisteredf4b632a1
  • Unregisteredf4b632a1
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0

Då lutar det att köpa en oppo 95 och testa det analoga ljudet med en bra Rca kabel,någon som ni kan rekommendera.


Hej,
Jag har precis inhandlat mig en 95´a i England. Jag har beställt lös kabel och kontakter från Supra, Jag återkommer i ärendet då jag provat.
mvh
Marcus

Hej alla,
Jag får inte till det med nätverket.... Jag kör en freenas med UpnP men Oppon hittar den inte? Vad gör jag för fel tro?
mvh
Marcus

Måste bara tillägga att ljudet som den här maskinen levererar analogt är brutalt! Vilket lyft för min anläggning. Tillochmed min fru tyckte vid direkt jämförelse mot den gamla att nu lät det "stort" och "öppet"

#150

Postad 05 december 2011 - 16:20

Unregistered50afef8d
  • Unregistered50afef8d
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0

Hej,
Jag har precis inhandlat mig en 95´a i England. Jag har beställt lös kabel och kontakter från Supra, Jag återkommer i ärendet då jag provat.
mvh
Marcus

Hej alla,
Jag får inte till det med nätverket.... Jag kör en freenas med UpnP men Oppon hittar den inte? Vad gör jag för fel tro?
mvh
Marcus

Måste bara tillägga att ljudet som den här maskinen levererar analogt är brutalt! Vilket lyft för min anläggning. Tillochmed min fru tyckte vid direkt jämförelse mot den gamla att nu lät det "stort" och "öppet"

Och alla vet ju att när t.om frun medger att det låter bättre.. då är det definitivt bättre---- och man kan börja förhandla om nästa "förbättringssteg"... LOL



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.