Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Asus BDS-700

537 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Asus O!Play BDS-700 (Blu-ray-spelare) 5 5,8 (9) Inga priser
Asus O!Play BDS-500 (Blu-ray-spelare) 2 (0) Inga priser
2 relaterade trådar

#101

Postad 29 mars 2012 - 16:02

labigmac
  • labigmac
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Tar det så lång tid som över 1 minut att starta en BD-film?


Från kallstart, med skiva i, så tar det ca 35 sekunder för uppstart och tills frågan om du vill starta skiva kommer upp.
Sedan tar det ca 15 sekunder för själva filmen startar.
Detta är mätt med filmen "I am legend".

#102

Postad 29 mars 2012 - 17:55

neverwhere
  • neverwhere
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0

Från kallstart, med skiva i, så tar det ca 35 sekunder för uppstart och tills frågan om du vill starta skiva kommer upp.
Sedan tar det ca 15 sekunder för själva filmen startar.
Detta är mätt med filmen "I am legend".


Tack, låter ju inte så farligt även om det hade varit skönt om den hade startat på 10 sek :P.

Om du tar ut filmen som du tittar på och sätter in den igen - minns den var du var? Eller är det olika från skiva till skiva?

#103

Postad 29 mars 2012 - 17:57

labigmac
  • labigmac
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Tack, låter ju inte så farligt även om det hade varit skönt om den hade startat på 10 sek :P.

Om du tar ut filmen som du tittar på och sätter in den igen - minns den var du var? Eller är det olika från skiva till skiva?


Av de filmer jag har testat änsålänge så har den inte kommit ihåg var den var sist, utan börjar om från början.

#104

Postad 30 mars 2012 - 12:55

Tillo Neko
  • Tillo Neko
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Måste ju fråga hur bildkvalitén mäter sig med Panasonic, Pioneers och Oppos bästa bluray spelare?

Är bara intresserad av bluray spelaren i sig inte allt "extra lull-lull" som den har.

#105

Postad 31 mars 2012 - 10:34

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
http://www.avsforum....43#post21842843

Där säger man att bildkvaliteten är mycket bra.

Finns ingen bra review än?

#106

Postad 01 april 2012 - 09:23

Unregistered4aa6b296
  • Unregistered4aa6b296
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Av de filmer jag har testat änsålänge så har den inte kommit ihåg var den var sist, utan börjar om från början.


Men det är väl ändå en inställningsfråga! Eller??

#107

Postad 02 april 2012 - 17:42

labigmac
  • labigmac
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Men det är väl ändå en inställningsfråga! Eller??


Hittar inga sådana inställningar.

Funderar på att försöka lämna tillbaka enheten då den inte fungerar tillfredsställande. Det må vara bra hårdvara och så i den, men när den låter så pass mycket (i vissa filmer) att den överröstar filmen samt hackar till ett par ggr i filmen så anser jag den inte är värd pengarna.

Fråga är dock vad man ska satsa på istället? Är eventuellt inne på en Popcorn Hour C-300 + Blu-ray läsare. Dock saknar den 3D stöd, som jag iofs inte behöver i dagsläget men jag tänker om i fall man byter tv någon gång.

#108

Postad 03 april 2012 - 08:36

Flame
  • Flame
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0

Hittar inga sådana inställningar.

Funderar på att försöka lämna tillbaka enheten då den inte fungerar tillfredsställande. Det må vara bra hårdvara och så i den, men när den låter så pass mycket (i vissa filmer) att den överröstar filmen samt hackar till ett par ggr i filmen så anser jag den inte är värd pengarna.

Fråga är dock vad man ska satsa på istället? Är eventuellt inne på en Popcorn Hour C-300 + Blu-ray läsare. Dock saknar den 3D stöd, som jag iofs inte behöver i dagsläget men jag tänker om i fall man byter tv någon gång.

Bortsett från att den låter en del, hur är kvalitetsintrycket på maskinen. T.ex låter det mycket när du kör in släden och känns maskinen plastig?

#109

Postad 03 april 2012 - 08:41

Loud
  • Loud
  • Beroende

  • 1 459 inlägg
  • 0
Hack i filmen låter verkligen som något som ej är önskvärt. Inte ens på en billig spelare..
Och ljudet.. är det fler som har det problemet? Eller är det vissa som är måndagsex?

#110

Postad 03 april 2012 - 09:32

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 404 inlägg
  • 0
Hackar det även på BD skivor eller endast när man streamar?

Om BD/DVD flyter på så är det ju annars ett ypperligt alternativ till billig regionsfri BD spelare om man inte bryr sig att streama filer.

#111

Postad 04 april 2012 - 05:10

labigmac
  • labigmac
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Bortsett från att den låter en del, hur är kvalitetsintrycket på maskinen. T.ex låter det mycket när du kör in släden och känns maskinen plastig?


Jag tycker den ser lite plastig ut, men inte så farligt...

Hackar det även på BD skivor eller endast när man streamar?

Om BD/DVD flyter på så är det ju annars ett ypperligt alternativ till billig regionsfri BD spelare om man inte bryr sig att streama filer.


Jag tyckte det hackade både när man körde blu-ray som iso från usb-hårddisk och från skiva. Skivan hackade mest dock. ett par ggr i filmen.
Andra filer har jag inte testkört så mycket. Men jag tyckte det inte den klarade av så många filer av de jag provade.
Streaming från dlna var dock ett skämt, funkade inte alls tyckte jag. Kör serviio dlna server på min filserver.

#112

Postad 04 april 2012 - 08:35

Flame
  • Flame
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0
Den där Blu-rayspelaren måste fan återkallas!

#113

Postad 04 april 2012 - 14:41

Nitzer
  • Nitzer
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Låter som det får bli en Panasonic DMP-BDT320 istället... Hade hoppats lite på Asus att den skulle vara en schysst kombintation av Blu-rayspelare och mediaspelare.

#114

Postad 04 april 2012 - 16:31

labigmac
  • labigmac
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Kör just nu Star Wars ep1. ca 1timme och 40minuter in började filmen hacka... ca 10gr på 10 minuter. det är långtifrån acceptabelt.....

#115

Postad 04 april 2012 - 19:24

labigmac
  • labigmac
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Fick lämnat tillbaka spelaren. Stod inte ut med den.
På webhallen tyckte de att det var konstigt, för de andra spelarna de hade sålt hade ingen klagat på...
Misstänker att de inte sålt så många.

Så nu letar jag efter någon annan spelare.
Funderar på om man ska köpa en renodlad blu-ray spelare, mindre grejer som kan strula, eller om man ska typ köpa en popcorn hour c-300 och sätta in en blu-ray läsare.
Förslag mottages!

#116

Postad 17 april 2012 - 17:31

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0
funderar endå på denna jag måste ha en regfri bd som tar 3d...

verkar inte finnas så många som går att göra regfri toshiba 3200 kan man göra regfri men den ska inte va särskilt bra...

undra om saker å ting kommer att fixas med ny fw till oplayen eller är den körd?

#117

Postad 18 april 2012 - 09:51

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 858 inlägg
  • 0

Fick lämnat tillbaka spelaren. Stod inte ut med den.
På webhallen tyckte de att det var konstigt, för de andra spelarna de hade sålt hade ingen klagat på...
Misstänker att de inte sålt så många.

Så nu letar jag efter någon annan spelare.
Funderar på om man ska köpa en renodlad blu-ray spelare, mindre grejer som kan strula, eller om man ska typ köpa en popcorn hour c-300 och sätta in en blu-ray läsare.
Förslag mottages!


Risken finns ju alltid att man får söndagsex. Jag skiter i DLNA jag vill bara ha en blurayspelare som spelar upp dvd och bluray fläckfritt och ljudlöst. Ingen av mina 3 blurayspelare fixar detta för tillfället. PS3/Sony BDP-S370/och panasonic BDT310 av de jag testat.

#118

Postad 20 april 2012 - 15:35

Webhallen
  • Webhallen
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 1

Fick lämnat tillbaka spelaren. Stod inte ut med den.
På webhallen tyckte de att det var konstigt, för de andra spelarna de hade sålt hade ingen klagat på...
Misstänker att de inte sålt så många.


Lite sent svar här men:
Vi är hittills den enda svenska återförsäljaren som sålt spelaren (som just idag hoppade upp till mest populära BD-spelaren på prisjakt la jag märke till :) ).
Vi har således sålt ett ganska betydande antal av denna.

Faktum är att vi bara har en retur registrerad i systemet hittills vilket borde vara din då. Så det verkar som om iaf. oljudet och hackandet var ett klassiskt måndagsexemplar.

Däremot har vi sett en del klagomål här och var på nätet men det verkar som om firmwareuppdateringarna löst det för många.

Vi rapporterar också kontinuerligt alla iaktagelser (bland annat dina) till ASUS i Taiwan. Vi har också uppmärksammat det vi läst på avforum osv. Så vi vet at de jobbar hårt på att lösa alla problem.
Om deras hårda arbete med firmwares till deras routrar (som också är ett relativt nytt segment för ASUS) är ett riktmärke så tycker vi det ser lovande ut för framtiden. :)

Om vi har fler ägare här i tråden och ni har något som ni vill rapportera så bara skriv här så tar vi det vidare till dem.

#119

Postad 20 april 2012 - 23:20

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 858 inlägg
  • 0
När kan vi börja förvänta oss lite tester på denna? google ger fortfarande de mer eller mindre gamla fejkrecensioner det länkats till tidigare. Är den så buggig så inga sidor vill testa den ännu?

#120

Postad 21 april 2012 - 14:31

labigmac
  • labigmac
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 1

Lite sent svar här men:
Vi är hittills den enda svenska återförsäljaren som sålt spelaren (som just idag hoppade upp till mest populära BD-spelaren på prisjakt la jag märke till :) ).
Vi har således sålt ett ganska betydande antal av denna.

Faktum är att vi bara har en retur registrerad i systemet hittills vilket borde vara din då. Så det verkar som om iaf. oljudet och hackandet var ett klassiskt måndagsexemplar.

Däremot har vi sett en del klagomål här och var på nätet men det verkar som om firmwareuppdateringarna löst det för många.

Vi rapporterar också kontinuerligt alla iaktagelser (bland annat dina) till ASUS i Taiwan. Vi har också uppmärksammat det vi läst på avforum osv. Så vi vet at de jobbar hårt på att lösa alla problem.
Om deras hårda arbete med firmwares till deras routrar (som också är ett relativt nytt segment för ASUS) är ett riktmärke så tycker vi det ser lovande ut för framtiden. :)

Om vi har fler ägare här i tråden och ni har något som ni vill rapportera så bara skriv här så tar vi det vidare till dem.


Ja, det var beklagligt att jag fick ett måndagsex. Men nu har jag införskaffat en Popcorn Hour C-300 istället. Visst, den stödjer inte 3D, men det behöver jag inte just nu.

Men jag tackar ändå för att ni var så vänliga och tog tillbaka spelaren. Jag kommer fortsätta handla hos er eftersom ni är en jäkligt bra butik.
Tycker det är kul att ni har börjat synas i forum. Det kan ni tjäna mycket på.

#121

Postad 22 april 2012 - 16:31

Tillo Neko
  • Tillo Neko
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Lite sent svar här men:
Vi är hittills den enda svenska återförsäljaren som sålt spelaren (som just idag hoppade upp till mest populära BD-spelaren på prisjakt la jag märke till :) ).
Vi har således sålt ett ganska betydande antal av denna.

Faktum är att vi bara har en retur registrerad i systemet hittills vilket borde vara din då. Så det verkar som om iaf. oljudet och hackandet var ett klassiskt måndagsexemplar.

Däremot har vi sett en del klagomål här och var på nätet men det verkar som om firmwareuppdateringarna löst det för många.

Vi rapporterar också kontinuerligt alla iaktagelser (bland annat dina) till ASUS i Taiwan. Vi har också uppmärksammat det vi läst på avforum osv. Så vi vet at de jobbar hårt på att lösa alla problem.
Om deras hårda arbete med firmwares till deras routrar (som också är ett relativt nytt segment för ASUS) är ett riktmärke så tycker vi det ser lovande ut för framtiden. :)

Om vi har fler ägare här i tråden och ni har något som ni vill rapportera så bara skriv här så tar vi det vidare till dem.



När jag köpte denna spelaren av er var jag redan då skeptisk. Jag frågade därför uttryckligen er försäljare om det var okej att packa upp spelaren på ett snyggt/"osynligt" sätt för att kunna testa den och se om alla dessa buggar och problem som beskrivits bland annat på den här tråden var sanna.

Trotts att ni vägrade mig detta, så köpte jag spelaren iaf. och tog hem den... Där stod den ouppackad i ca 10 dagar madens jag läste fler och fler skräck exempel från både den här tråden och AVS forumen...

Tillslut beslutade jag mig för att återlämna spelaren då jag inte ville chansa på att webbhallen skulle acceptera en retur pga. buggig mjukvara eller likanande. Då jag vet hur envisa webbhallen kan vara i sådana situationer (Btw. Jag har varit en trogen kund hos webbhallen sedan dom startade sin första lilla källarbutik i Stockholm.).

Det känns lite löjligt att även efter 7år, ändå inte har fått ett förtroende för den butiken...
Att i fallet med denna spelaren inte få ha möjligheten att packa upp den snyggt och testa hemma, gör en som kund väldigt osäker på en produkt, och butik... Men framförallt osäkerheten kring den här produkten.

#122

Postad 22 april 2012 - 17:40

labigmac
  • labigmac
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

När jag köpte denna spelaren av er var jag redan då skeptisk. Jag frågade därför uttryckligen er försäljare om det var okej att packa upp spelaren på ett snyggt/"osynligt" sätt för att kunna testa den och se om alla dessa buggar och problem som beskrivits bland annat på den här tråden var sanna.

Trotts att ni vägrade mig detta, så köpte jag spelaren iaf. och tog hem den... Där stod den ouppackad i ca 10 dagar madens jag läste fler och fler skräck exempel från både den här tråden och AVS forumen...

Tillslut beslutade jag mig för att återlämna spelaren då jag inte ville chansa på att webbhallen skulle acceptera en retur pga. buggig mjukvara eller likanande. Då jag vet hur envisa webbhallen kan vara i sådana situationer (Btw. Jag har varit en trogen kund hos webbhallen sedan dom startade sin första lilla källarbutik i Stockholm.).

Det känns lite löjligt att även efter 7år, ändå inte har fått ett förtroende för den butiken...
Att i fallet med denna spelaren inte få ha möjligheten att packa upp den snyggt och testa hemma, gör en som kund väldigt osäker på en produkt, och butik... Men framförallt osäkerheten kring den här produkten.


Om man inte kan få testa varan för butiken så får man beställa den på nätet istället.
Trist att det ska vara så tycker jag... bl.a.om man ska se det från miljöperspektiv......

Citerar distansköplagen:

"Köparen har rätt att undersöka varan men den
måste vara i väsentligen oförändrat skick för
att köparen ska kunna ångra köpet."

Se pdf-dokument på konsumentverket:
http://www.konsument...jningslagen.pdf

#123

Postad 22 april 2012 - 18:33

jeva
  • jeva
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hej
Jag har haft den ett tag och Bildmässigt mycket bra. Inga problem med att skivor hackar. Kommer också ihåg var man slutade. Så bild-delen är helt ok.
Vad gäller mediaspelaren håller jag med de som klagar. DLNA funkar i princip bara bra för ljudfiler . Trots trådmatning. Någon enstaka mkv går men de flesta spelas ej. Vissa avi går bra men många spelas upp utan ljud. När man skall se på DVD med traditionell VIDEO_TS så får man manuellt leta upp startfilen.
ISO DVD funkar dock bra.
Tar en evighet att ladda upp filerna när man startar dlna. Har inte provat trådlöst.
USB hårddisk mycket bättre Här behöver man ej vänta på att filerna laddar in. Dock samma problem med med de olika filerna.ex Mkv. Inte kört BD via USB

Jag har redan en Onkyo förstärkare med nätfunktion som fixar musiken helt perfekt via Dlna.
Jag behåller Asusen ändå för den har mycket bra bild. Man hoppas ju på att man kan fixa mediasidan med en uppgradering av firmeware senare.

#124

Postad 22 april 2012 - 18:55

labigmac
  • labigmac
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Jag har redan en Onkyo förstärkare med nätfunktion som fixar musiken helt perfekt via Dlna.


Av ren nyfikenhet, kör du någon dlna-mjukvara på någon dator? isåfall vilken? Jag kör just nu serviio, men det är inte alltid som min onkyo TX-NR708 hittar den....

#125

Postad 22 april 2012 - 20:34

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 858 inlägg
  • 0
jeva är den tyst när den kör skivor? DVD, bluray cd? Hur upplever du det analoga ljudet?

#126

Postad 23 april 2012 - 18:56

Webhallen
  • Webhallen
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Vad gäller mediaspelaren håller jag med de som klagar. DLNA funkar i princip bara bra för ljudfiler . Trots trådmatning. Någon enstaka mkv går men de flesta spelas ej. Vissa avi går bra men många spelas upp utan ljud. När man skall se på DVD med traditionell VIDEO_TS så får man manuellt leta upp startfilen.


Kan du installera detta:
http://mediainfo.sourceforge.net/sv och köra på en av de filer som inte fungerar.
Och gå till "File" - "Export" - "Text" och sen spara och öppna filen och copy pasta in här i tråden.

Så kan vi skicka infon till ASUS så de kan se vart det fallerar och förhoppningsvis lösa i kommande firmware.

Mailar dem angående att spela upp DVD-folders, verkar ju dumt om man manuellt måste välja fil.

Ska se om någon här på jobbet kan ta hem och hårdköra en helg och dra iväg allt de hittar. Försöker hitta alla exotiska kombinationer av containers och audio/video codecs etc så kanske vi kan få massa grejer löst samtidigt.

Redigerat av Webhallen, 23 april 2012 - 19:00.


#127

Postad 25 april 2012 - 08:32

Kidogo
  • Kidogo
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej Webhallen,

Jag köpte min BDS-700 hos er i söndags, packade upp den igår och började köra den.
Jag visade foton i jpg-format via dlna. Två problem:

1. Den klarar inte att visa exakt den katalogstruktur, som jag har i min Ready NAS Ultra 2 RRNDU2120. Jag har lagt upp filerna i logisk tidsordning med underbibliotek. bilder tagna 1991 ligger under biblioteket 1991, som ligger under 1990-talet, som i sin tur ligger under 1900-talet etc. Men när jag ser filstrukturen via BDS-700 är biblioteket 1990-talet tomt och biblioteket 1991 har fått en egen rad på samma nivå, som 1900-talet. Hänger ni med? Kaos!

2. Första gången jag testade att se jpg-bilder via BDS-700 och dlna gicke det fint. Även stora jpg-filer 5-6 MB gick fint att visa. Sen tittade jag på en gammal DVD-film och fortsatte kolla in mina foton. Då helt plötsligt kunde jag inte se mina foton (samma foton, som ett par timmar tidigare). I stället visades en blank ruta med ett frågetecken i.
Jag gick då tillbaka till gamla foton, på mindre än 1 MB, och då funkade det.

Jag har BDS-700 ansluten med en fast Gigabi-anslutning till mitt nätverk.

Hur fixar jag det här?

#128

Postad 26 april 2012 - 08:45

Kidogo
  • Kidogo
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Problemet löst! Nu funfgerar överföringen av jpg-filer från NAS Ultra 2 RRNDU2120 till BDS-700 perfekt. Katalogstrukturerna ser ut som de ska och det går att se 6 MB jpg-filer på BDS-700.

Det var inget fel på BDS-700. Felet låg hos NAS Ultra 2 RRNDU2120, som behövde en firmware-uppgradering och en uppdatering av databasen (Tjänster; Strömningstjänster; Uppdatera databasen; Sök igenom mediefiler igen)

#129

Postad 27 april 2012 - 16:55

Webhallen
  • Webhallen
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Problemet löst! Nu funfgerar överföringen av jpg-filer från NAS Ultra 2 RRNDU2120 till BDS-700 perfekt. Katalogstrukturerna ser ut som de ska och det går att se 6 MB jpg-filer på BDS-700.

Det var inget fel på BDS-700. Felet låg hos NAS Ultra 2 RRNDU2120, som behövde en firmware-uppgradering och en uppdatering av databasen (Tjänster; Strömningstjänster; Uppdatera databasen; Sök igenom mediefiler igen)


Så bra, man blev nästan lite paff där. :)
Hojta om du stöter på något annat problem eller har någon generell feedback du vill att vi skickar till ASUS.

#130

Postad 01 maj 2012 - 13:05

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0
tydligen jobbar asus på för fulla muggar nu för att fixa massa buggar som användare mm har påpekat och ska komma en ny fw snart...

så denna spelare kanske blir kanon i slutändan...

börjar faktiskt fundera på om man ska köpa en endå...

#131

Postad 01 maj 2012 - 14:42

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 858 inlägg
  • 0
Stalltips köp den inte förrän den är kanon då :)

#132

Postad 01 maj 2012 - 17:36

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0

Stalltips köp den inte förrän den är kanon då :)


Vet att asus brukar fixa problemen så inte direkt orolig...


#133

Postad 11 maj 2012 - 14:49

KingCalamity
  • KingCalamity
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Har ni på Webhallen hört något mer från Asus angående nästa Firmware-uppdatering? Har haft lite småtrassel med min maskin, bland annat så tappar den USB-enheter så fort man väljer att spela från annan källa. Filmer avbryts mitt i när jag spelar över nätverket osv. Väldigt nöjd annars, och det skulle vara en kanonapparat utan alla småbuggar.

#134

Postad 12 maj 2012 - 15:16

Webhallen
  • Webhallen
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Har ni på Webhallen hört något mer från Asus angående nästa Firmware-uppdatering? Har haft lite småtrassel med min maskin, bland annat så tappar den USB-enheter så fort man väljer att spela från annan källa. Filmer avbryts mitt i när jag spelar över nätverket osv. Väldigt nöjd annars, och det skulle vara en kanonapparat utan alla småbuggar.


Ingen konkret ännu. Men skriv gärna mer detaljerat om de två problemen du nämner ovan så för vi det vidare asap! (Måste ha mer detaljerad info, vad har du för nätverk, vilken router, är det en NAS eller PC du spelar från, trådat eller wifi etc händer det med alla filformat osv helt enkelt så detaljerat som möjligt)

#135

Postad 15 maj 2012 - 13:15

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0
har nu beställt den från webhallen får vara försökskanin...

Men verkar som asus släpper fw 1 gång i månaden så problemen som finns kommer nog att fixas

Och jag måste ha en regfri spelare med 3d så det finns inte så många att välja på..

tror denna blir kanon och vad jag läst även en av dom sista att få bd licensen utan Cinavia...

Redigerat av Rumpnisse, 15 maj 2012 - 18:31.


#136

Postad 15 maj 2012 - 18:11

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0
Hej Rumpnisse! Hoppas att du blir nöjd. Priset är nu nedsatt för WH-medlemmar: 1 689 kr. Om den funkar till 99 % låter det som en vettig deal. Vi är inte där ännu så det är bara att hålla tummarna för snabba FW-uppdateringar från ASUS.

Redigerat av Kung67, 15 maj 2012 - 18:11.


#137

Postad 16 maj 2012 - 10:06

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0
Inväntar även jag lite fler intryck, verkar annars vara en topp spelare på pappret!

#138

Postad 16 maj 2012 - 13:04

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0
jösses vilken snabb leverans måste vara nytt svenskt rekord för posten beställde den klockan 13 igår och idag klockan 11 fanns det att hämta ut...

beröm till webhallen för en så snabb hantering av ordern tackar tackar...


hoppas nu spelaren kan göra en glad framöver med lite fixar

och underbart att få en regfrii spelare har väl ett 100 tal dvd filmer reg 1 och ett gäng konserter på bd reg A...

och kul att nu kunna beställa konserter som inte släpps här och framför allt billigare konserter

källkoden släppt oxo så man kan ju hoppas att nån lägger vantarna på den å tweakar den

Redigerat av Rumpnisse, 16 maj 2012 - 13:21.


#139

Postad 16 maj 2012 - 15:07

Lion_Paw
  • Lion_Paw
  • Forumräv

  • 860 inlägg
  • 1
Är dessa spelare regionsfria på BD?

#140

Postad 16 maj 2012 - 15:22

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0

Är dessa spelare regionsfria på BD?


hej inte auto regfri har jag för mej men man kan ändra region manuellt varjefall och helt auto på dvd

#141

Postad 16 maj 2012 - 21:31

Flame
  • Flame
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0

Hej Rumpnisse! Hoppas att du blir nöjd. Priset är nu nedsatt för WH-medlemmar: 1 689 kr. Om den funkar till 99 % låter det som en vettig deal. Vi är inte där ännu så det är bara att hålla tummarna för snabba FW-uppdateringar från ASUS.

1889 kr får jag det till?

#142

Postad 16 maj 2012 - 21:52

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0
Det varierar nog med vilken status man har, gold, silver etc. Bara att köpa dyra prylar! :-)

#143

Postad 16 maj 2012 - 21:53

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 858 inlägg
  • 0

Det varierar nog med vilken status man har, gold, silver etc. Bara att köpa dyra prylar! :-)


Det är så de vill att man ska tänka ;)

#144

Postad 16 maj 2012 - 22:01

Flame
  • Flame
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0
Har handlat en del där genom åren, men har inte handlat via ett medlemskonto. Men kan Webhallen släppa den för 1689 kr så köper jag den på stört ;)

#145

Postad 17 maj 2012 - 10:11

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0
Min nuvarande nivå är Gold, vilket är nivå 3 av 5. Det är kanske värt att köpa den nu för 1 689 kr och invänta bättre fw.

Övrigt: min köpsumma på WH är knappt 43K.

Redigerat av Kung67, 17 maj 2012 - 10:23.


#146

Postad 17 maj 2012 - 11:38

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0
jag köper den bara för regfri bd 3d och dvd...

mediaspelar funktionerna blir bara en bonus om dom får ordning på det vilket jag tror den säljs och marknadsförs som bluray/HD mediaplayer så jag tror dom kommer fixa till det

#147

Postad 17 maj 2012 - 11:59

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0
Om man bortser ifrån Mediaspelardelen,

Hur mkt låter den vid uppspelning av BD? Har idag en PS3 som står för filmbiten och den låter alldeles för mkt.
Håller bild och uppskalning bättre klass?
Buggar som märks vid normalt användande? (BD,CD DVD tittande)

#148

Postad 18 maj 2012 - 19:14

johneriksson
  • johneriksson
  • Forumräv

  • 617 inlägg
  • 0
Webhallen verkar vilja bli av med sina spelare, ligger ute på tradera för 1490

http://www.tradera.c...70602_156145733

#149

Postad 18 maj 2012 - 21:39

Unregistered4aa6b296
  • Unregistered4aa6b296
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Webhallen verkar vilja bli av med sina spelare, ligger ute på tradera för 1490

http://www.tradera.c...70602_156145733


Där ser man. <_<

#150

Postad 18 maj 2012 - 22:45

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0
känns som webhallen vet mer en vi gör om denna spelare eftersom dom slumpar bort den nu...
blir det inge mer uppdateringar kanske?

har provat den nu och den är oduglig även som vanlig bd och dvd spelare som den är just nu...

tror inte ett dugg på att ingen av dom som köpt sina spelare på webhallen inte har klagat som spelaren är just nu....

hur som helst ge medlemmar ett pris på 1700-1900:- och sen slumpa iväg skiten på tradera för 1490:- luktar riktigt illa...

bara därför blir det ett återköp rakt av för det är så dåligt gjort om dom inte kan komma med en bra förklaring

Redigerat av Rumpnisse, 18 maj 2012 - 22:47.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.