Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Oppo BDP-103/103D/105

950 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Oppo BDP-103 (Blu-ray-spelare) 4 9,3 (22) Inga priser
Oppo BDP-103 Regionsfri (Blu-ray-spelare) 4 9,27 (10) Inga priser
Oppo BDP-105 (Blu-ray-spelare) 6 9,3 (9) Inga priser
Oppo BDP-105 Regionsfri (Blu-ray-spelare) 4 8,67 (5) Inga priser
Oppo BDP-103D (Blu-ray-spelare) 3 8,82 (10) Inga priser
Oppo BDP-103D Regionsfri (Blu-ray-spelare) 3 8,67 (11) Inga priser
4 relaterade trådar

#51

Postad 25 oktober 2012 - 20:05

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0
Har haft min 103:a sedan i måndags. Gillar skarpt. Grymt snabba laddtider.

#52

Postad 25 oktober 2012 - 21:41

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
Idag skulle de börja leverera pro chippet också.Availability: Will ship on October 25th."

Redigerat av andersos, 25 oktober 2012 - 21:42.


#53

Postad 30 oktober 2012 - 10:01

Candy store
  • Candy store
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
För en okunnig, Vad ställer det till det för mig med en 103:a om jag ska köra från tex. USB disk alt. strema från datorn. Kan jag inte kolla på nerladdade serier eller filmer då? Utan måste köra direkt från datorn? Eller tolkar jag allt fel?

#54

Postad 30 oktober 2012 - 10:19

Pr0wler
  • Pr0wler
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

För en okunnig, Vad ställer det till det för mig med en 103:a om jag ska köra från tex. USB disk alt. strema från datorn. Kan jag inte kolla på nerladdade serier eller filmer då? Utan måste köra direkt från datorn? Eller tolkar jag allt fel?

Om de nedladdade filmerna har Cinavia så kan du inte se dem med 103:an nej.

#55

Postad 30 oktober 2012 - 21:20

Candy store
  • Candy store
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0

Om de nedladdade filmerna har Cinavia så kan du inte se dem med 103:an nej.


Okej, och det är vanligt att de har det skyddet?

#56

Postad 31 oktober 2012 - 13:11

Pr0wler
  • Pr0wler
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Okej, och det är vanligt att de har det skyddet?

Det blir vanligare och vanligare. Har inte sett det på serier än utan bara på film. Tror det är vissa bolag som kör med det. Skulle gissa på bla Sony eftersom de lagt in det i sin Playstation också.

#57

Postad 04 november 2012 - 09:01

PureDigital
  • PureDigital
  • Beroende

  • 1 125 inlägg
  • 0
Jag väljer mellan att köpa en Oppo 93 eller en Oppo 103.

Om man bortser från Cinavia, vilka fördelar har då 103 mot gamla 93, och då tänker jag bara bild, ljud och hastighetsmässigt? En massa nya funktioner intresserar mig inte mer än då att man kan flytta undertexterna då jag ska köra 2.35:1

#58

Postad 04 november 2012 - 20:26

turboadde
  • turboadde
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
103 har netflix om man vill köra det.
Resten har jag inte så stor koll på hehe
Valde mellan dom jag med men blev en Oppo 103 för mig i alla fall. Nytt känns alltid fräscht och laddar typ aldrig film så Cinavia är inget jätte problem för mig. Ähhum tar kopior på mina egna menar jag :D.

#59

Postad 04 november 2012 - 22:30

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0

Jag väljer mellan att köpa en Oppo 93 eller en Oppo 103.

Om man bortser från Cinavia, vilka fördelar har då 103 mot gamla 93, och då tänker jag bara bild, ljud och hastighetsmässigt? En massa nya funktioner intresserar mig inte mer än då att man kan flytta undertexterna då jag ska köra 2.35:1


Flytta undertexter kan du även göra på 93:an.

#60

Postad 05 november 2012 - 06:31

PureDigital
  • PureDigital
  • Beroende

  • 1 125 inlägg
  • 0

103 har netflix om man vill köra det.
Resten har jag inte så stor koll på hehe
Valde mellan dom jag med men blev en Oppo 103 för mig i alla fall. Nytt känns alltid fräscht och laddar typ aldrig film så Cinavia är inget jätte problem för mig. Ähhum tar kopior på mina egna menar jag :D.


Är det är när man kör annat än original Blu-ray som Cinavia blir ett problem?

#61

Postad 05 november 2012 - 07:42

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0

Är det är när man kör annat än original Blu-ray som Cinavia blir ett problem?

Så länge du kör orginal-skivor blir det inga problem. Om du däremot kör nedladdat material som inte är lagligt inköpt så kan det bli problem. Som jag har förstått det så kan även dvd-filmer samt även tv-program kodas med Cinavia.

#62

Postad 06 november 2012 - 00:35

Hays
  • Hays
  • Beroende

  • 1 183 inlägg
  • 0
Har det börja dyka upp några regfria av dessa än, det är ett måste för min del.

#63

Postad 06 november 2012 - 20:43

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0

Man kan ju modda själv http://www.bluraychi...p?id_product=24



#64

Postad 12 november 2012 - 19:44

D_D
  • D_D
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Jag är lite i uppgraderingstankar, funderar på att gå från en PS3 (för blu-ray) & en Denon DVD-1920 (cd & dvd) till ex. en Oppo 103 som verkar vara en kvalitetsspelare, och köra allt i den.
Hur är det med den mekaniska stabiliteten i 103:an, exempelvis när man har en skiva som inte är 100% balanserad ? På min nuvarande Denon spelare kan det bli ganska elaka vibrationer i chassit som hörs tydligt, och därför vill jag ha en ny spelare som också är tyst och stabil.

#65

Postad 14 november 2012 - 18:49

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0
Beställde just en från HBB!
Är det någon som köpt 103:an & moddat den?
Hoppas att man blir nöjd!


#66

Postad 15 november 2012 - 07:40

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0
Är det någon som tidigare inhandlat spelare från avaficionado.co.uk? Det är lite lockande att köpa ifrån England då man kan få en 103:a med modchip i för samma pris som att köpa en omoddad i Sverige.
Frågeställning är kring eventuella garanti grejer som kan dyka upp och liknande.
// Crabban

#67

Postad 16 november 2012 - 15:27

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0

Är det någon som tidigare inhandlat spelare från avaficionado.co.uk? Det är lite lockande att köpa ifrån England då man kan få en 103:a med modchip i för samma pris som att köpa en omoddad i Sverige.
Frågeställning är kring eventuella garanti grejer som kan dyka upp och liknande.
// Crabban

Köpte min därifrån, gick hur smidigt som helst. Mycket trevligt och proffsigt bemötande i mail-konversationen vi hade.

#68

Postad 18 november 2012 - 12:49

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0
Låter kanon. Hur snabb är den i uppstarten av en skiva?

#69

Postad 18 november 2012 - 13:41

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0
Jag har inte så mycket att jämföra med men det tar
inte många sekunder!

#70

Postad 18 november 2012 - 18:49

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0
Det låter inte dumt alls. Min bd60 som jag har idag tar en evighet på sig att starta upp. Det är en av anledningarna till att jag gärna vill byta upp mig samt att det är dags för en ny bättre spelare helt enkelt.

#71

Postad 18 november 2012 - 23:58

Candy store
  • Candy store
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Dum fråga, men vad ska jag ha min oppo på för upplösning? (kör 2kanal ej 5.1!) via koax. Kör jag bitstream så sprakar det bara. 44k 96k och 192k går bra, vilket är det bästa att köra på? (högst upplösning) dacen klarar 32bitar. (hegel h300)

Låter kanon. Hur snabb är den i uppstarten av en skiva?

grymt snabb tycker jag!

#72

Postad 20 november 2012 - 10:23

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0
Är det någon som har haft möjligheten att jämföra Oppo'n mot Sony BDP-S790?

#73

Postad 21 november 2012 - 09:53

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

  • 701 inlägg
  • 0

Dum fråga, men vad ska jag ha min oppo på för upplösning? (kör 2kanal ej 5.1!) via koax. Kör jag bitstream så sprakar det bara. 44k 96k och 192k går bra, vilket är det bästa att köra på? (högst upplösning) dacen klarar 32bitar. (hegel h300)


Om du kör Oppo till Hegel via coax så ska du använda PCM (2-kanal) inte bitstream. Hegel H300 klarar alla samplingsfrekvenser upp till 192k via coax, så välj det.

#74

Postad 22 november 2012 - 08:19

Candy store
  • Candy store
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0

Om du kör Oppo till Hegel via coax så ska du använda PCM (2-kanal) inte bitstream. Hegel H300 klarar alla samplingsfrekvenser upp till 192k via coax, så välj det.


Tack!!

#75

Postad 22 november 2012 - 08:38

Pr0wler
  • Pr0wler
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
Postad bildPureDigital 05 november 2012 - 06:31 skrev:

Är det är när man kör annat än original Blu-ray som Cinavia blir ett problem?

Så länge du kör orginal-skivor blir det inga problem. Om du däremot kör nedladdat material som inte är lagligt inköpt så kan det bli problem. Som jag har förstått det så kan även dvd-filmer samt även tv-program kodas med Cinavia.

Det är ju inte bara vid olagligt nedladdat material det blir problem, utan så fort man spelar filmen utan originalmediumet. Tex om du själv lägger in din köpta film på din server så går det inte att spela upp den på en Cinavia-maskin.

#76

Postad 22 november 2012 - 11:48

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0

Postad bildPureDigital 05 november 2012 - 06:31 skrev:

Är det är när man kör annat än original Blu-ray som Cinavia blir ett problem?

Det är ju inte bara vid olagligt nedladdat material det blir problem, utan så fort man spelar filmen utan originalmediumet. Tex om du själv lägger in din köpta film på din server så går det inte att spela upp den på en Cinavia-maskin.

Visst är det så, det var därför jag skrev orginal-skivor.

#77

Postad 22 november 2012 - 15:09

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0
Det är väl vid BD-iso som det blir problem men om man orkar göra om dom till mkv
så ska det väl funka vad jag har hört!
Visst man tappar väl en del kvalité men det funkar.

Edit: stavfel!

Redigerat av Crazyberra, 22 november 2012 - 15:10.


#78

Postad 25 november 2012 - 01:49

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
Nej det är inte bara bd-iso det kan finnas i alla medium. Du kan även få med skyddet om du filmar något och TV står på i bakgrunden med en film med cinaviaskydd.

#79

Postad 25 november 2012 - 16:36

PureDigital
  • PureDigital
  • Beroende

  • 1 125 inlägg
  • 0

Nej det är inte bara bd-iso det kan finnas i alla medium. Du kan även få med skyddet om du filmar något och TV står på i bakgrunden med en film med cinaviaskydd.



Det verkar ju helt otroligt, hur f*n fungerar det?

#80

Postad 25 november 2012 - 17:52

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
kodningen sitter i ljudet...

#81

Postad 25 november 2012 - 18:29

Gubbas83
  • Gubbas83
  • Lärjunge

  • 315 inlägg
  • 0

kodningen sitter i ljudet...


Milda Matilda det var verkligen nyheter för mig!

#82

Postad 25 november 2012 - 18:51

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Det stämmer att kodningen ligger i ljudet.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Cinavia

#83

Postad 25 november 2012 - 20:08

Candy store
  • Candy store
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som får laggande bild via hdmi in? Ljudet laggar aldrig men bilden laggar ca var 3-4min i ca 3sek. Skumt värre?! Suger då det skulle ersätta hdmi växeln!

#84

Postad 25 november 2012 - 20:12

Gubbas83
  • Gubbas83
  • Lärjunge

  • 315 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som får laggande bild via hdmi in? Ljudet laggar aldrig men bilden laggar ca var 3-4min i ca 3sek. Skumt värre?! Suger då det skulle ersätta hdmi växeln!


Ja verkligen får snart min 105 med förhoppningen att kunna använda den inbyggda HDMI-växeln. Har du provat flera olika källor ?

#85

Postad 26 november 2012 - 08:20

Candy store
  • Candy store
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Bara via datorn, men den strular aldrig annars. Samma via tex. Svt play som via vlc osv.

#86

Postad 29 november 2012 - 13:46

Unregistered7c6d5f6b
  • Unregistered7c6d5f6b
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Precis plockat upp min.
Snacka om helgrym kvalitetskänsla! :wub:

#87

Postad 13 december 2012 - 21:36

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0
Ny firmware släppt!

Release date: December 13, 2012

Main Version: BDP10XEU-38-1211
Loader Version: 6U0900 (BDP-103EU), 7B0600 (BDP-105EU)
Sub Version: MCU103-05-0916 (BDP-103EU), MCU105-04-1113 (BDP-105EU)

To check your players current firmware version:

Press Set-up on the remote or select Set-up from the Home Screen > Device Set-up > Firmware Information. Note all parts must match, main, loader and sub version.

Note: Upon player restart after update you will have the option to perform a factory reset. Please select this option, or your player will not work as intended.

Release Notes:

This version is designed for the OPPO BDP-103EU and BDP-105EU Blu-ray Disc players. This version is based on the latest Public Beta release version BDP10XEU-38-1205B. Customers who loaded the beta version should update to this official version. Comparing to the previous Official release version BDP10XEU-33-1018, the major changes are:

1. Resolved the HDMI high bit-rate (HBR) audio loss issue with Anthem MRX 300/500/700 AV Receivers. Customers have reported that when sending DTS-HD MA or Dolby True HD signals in Bitstream mode through HDMI 1 OUT to these Anthem receivers, no audio was detected by Anthem and static noise could be heard on the speakers. This issue has been resolved.

2. Improved audio/video synchronization for disc playback, internet streaming, and external HDMI/MHL inputs. In the previous firmware, customers have been reporting that the sound could be out of sync with the picture. This issue has been improved.

3. Improved media file navigation on USB hard disk or thumb drives. Added Thumbnail View mode for Movie and Music. Customers can press the RED colour button to quickly switch between File List mode and Thumbnail View mode. There is also an improvement to the responsiveness achieved by caching some of the media information in an "OPPO_Media_Info" folder on the USB drive. NOTE: for users who prefer that the player not write anything to the USB drive, there is a "Cache Media Info" item in the "Setup Menu" under "Device Setup". We recommend that you set this "Cache Media Info" option to ON and do not delete the "OPPO_Media_Info" folder and its files. This will deliver user experience improvement in media navigation. On the other hand, turning this option OFF can prevent the player from writing to your USB drive, at the cost of slower media file navigation.

4. Added the "Blank HDMI 2" option in the Setup Menu -> Video Setup -> 3D Setting. This allows the player to force HDMI 2 to output a 2D blank screen when HDMI 1 outputs 3D video. Some customers reported that during 3D movie playback, when HDMI 1 was connected to a 3D display and HDMI 2 was connected to a non-3D receiver which in turn is connected to the same 3D display, there was no audio coming from the receiver. This issue has been resolved.

5. Resolved the incorrect aspect ratio (AR) during some user-created media. In the previous firmware the player may have unnecessarily pillar-boxed or stretched the video of some user-created media files. This issue has been resolved.

6. Resolved an incompatibility with older Digital Coaxial or Optical receivers where streaming services (such as Netflix, YouTube) produced no audio.

7. Added "Sleep Timer" option in the Setup Menu -> Device Setup. This allows the player to turn itself off after a specific amount of time.

8. Added support for converting Side-by-Side and Top-Bottom formatted MKV into 3D. During the playback of a compatible MKV, press the 3D button on the remote once to turn on the "2D->3D" conversion then press the 3D button again to display the "3D Setting" menu. Select "Side-by-Side" or "Top-Bottom" to match the source to convert the image to 3D.

9. Added the support for DTS-HD Master Audio and Dolby TrueHD sound tracks in MKV files. As with any user-encoded media files, compatibility still depends on the software and techniques used to encode the media files.

10. Added "CD Program Play" function for CD/SACD playback. During the disc playback, press the YELLOW COLOUR button to bring the "Program Play" interface. Here you can use the LEFT/RIGHT ARROW button to set a desired playlist.

11. General disc compatibility improvement based on recent and upcoming Blu-ray releases as well as user-submitted disc samples.

All features and improvements of the previous firmware are also included in this version.

#88

Postad 13 december 2012 - 22:22

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

  • 1 509 inlägg
  • 0
Funderar på en Oppo-spelare som min första regionsfria blu-ray. Ser att dvd är auto region men det verkar som att blu-ray ska ställas in manuellt på alla spelare (som jag sett hittills) - stämmer detta eller har jag missat någon spelare? Finns det någon spelare som har auto region på blu-ray?

Annars så får nog 103 bli en julklapp till mig själv...
:)

#89

Postad 13 december 2012 - 22:40

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
Vad är det för skillnad mellan standard och pro chippen? http://www.bluraychip.dk/

#90

Postad 14 december 2012 - 16:12

PureDigital
  • PureDigital
  • Beroende

  • 1 125 inlägg
  • 0
Någon som testat Netflix med spelaren?

Kommer skaffa en Apple TV annars men hade ju varit smidigt om det hade fungerat fint med bara Oppon

#91

Postad 15 december 2012 - 12:35

Unregistered7c6d5f6b
  • Unregistered7c6d5f6b
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Någon som testat Netflix med spelaren?

Kommer skaffa en Apple TV annars men hade ju varit smidigt om det hade fungerat fint med bara Oppon


Har kört en hel del Netflix med min och tycker det funkar kanon.
Är hur nöjd som helst.

#92

Postad 15 december 2012 - 12:46

PureDigital
  • PureDigital
  • Beroende

  • 1 125 inlägg
  • 0
Gött att höra.
Blir en Oppo 103 i julklapp skulle jag tro :)

#93

Postad 23 december 2012 - 01:15

PureDigital
  • PureDigital
  • Beroende

  • 1 125 inlägg
  • 0
Det blev en ja, vilken spelare säger jag bara :)



#94

Postad 03 januari 2013 - 11:00

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0
Bestämde mig för att jag var värd en en försenad julklapp och beställde en Oppo 103.. :)
Ska bli skönt att få pensionera min Panasonic bd-55 och hoppas att Oppon dyker upp innan helgen.
såg att det fanns app för Android till den men hittar inte för Windows, finns det eller någon som vet om det är på gång?

#95

Postad 03 januari 2013 - 13:18

PureDigital
  • PureDigital
  • Beroende

  • 1 125 inlägg
  • 0

Bestämde mig för att jag var värd en en försenad julklapp och beställde en Oppo 103.. :)
Ska bli skönt att få pensionera min Panasonic bd-55 och hoppas att Oppon dyker upp innan helgen.
såg att det fanns app för Android till den men hittar inte för Windows, finns det eller någon som vet om det är på gång?


Du kommer inte bli missnöjd!

Skulle jag gissa så kommer det en iPhone App innan Windows, om det nu kommer någon till Windows.

#96

Postad 03 januari 2013 - 13:37

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0
Oppo remote kom den 13 december för iPhone! ��

#97

Postad 03 januari 2013 - 17:08

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0

Du kommer inte bli missnöjd!

Skulle jag gissa så kommer det en iPhone App innan Windows, om det nu kommer någon till Windows.


Finns som sagt redan till iPhone och Android, hoppades att det kanske även var på gång till WP så jag kunde provat att använda min Lumia920.
Beställde samtidigt en Yamaha RX-V773, som fortfarande är i låda, och till den fanns det app till WP.

Fick den till jobbet idag och har packat upp den men har tyvärr några timmar kvar innan jag är hemma och kan börja koppla ihop. Första intrycket är positivt om man bortser ifrån fjärrkontrollen. Fjärren känns plastig/billig, kontrasten blev extra stor då spelaren andas kvalitet (upplevd känsla av material, utseende, vikt och förpackning), har som sagt inte spelat den än men förutsätter att den kommer motsvara förväntningarna.. :)

Klockan går långsamt för tillfället.. ;)

#98

Postad 03 januari 2013 - 17:19

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0
Tycker att fjärren är rätt skön (lite tyngd i)

#99

Postad 03 januari 2013 - 17:28

PureDigital
  • PureDigital
  • Beroende

  • 1 125 inlägg
  • 0
Gillar också fjärren skarpt.

Jag hade visserligen en Marantz spelare tidigare där fjärren är bedrövlig.

Men den riktiga versionen på iPhone appen har alltså släpts?

#100

Postad 03 januari 2013 - 17:39

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0
Jepp! Kolla i AppStore!
Inga x-trafunktioner dock, bara som orginalet!




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.