Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#5501

Postad 01 oktober 2015 - 21:57

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 444 inlägg
  • 0

Är det bara jag som har en ickefungerande EPG när man kör Ca-Modul i samsung tv?

 

Om du menar jämfört med box så finns det två problem som kan uppstå i och med att apparaten bara har en mottagare och Com Hem inte sänder ut fullständig EPG i alla transportströmmar av utrymmesskäl. Det ena är att EPG:n inte uppdateras med mer än pågående och nästkommande program då mottagaren är upptagen att koda av inställd kanal och inte kan uppdatera EPG:n helt, det andra är att miniatyren av bilden samt ljudet försvinner för att tv:n ställer in mottagaren på den transportström som bär fullständig EPG.

 

Vissa tillverkare har det ena problemet och vissa har det andra när det gäller Com Hem.

 

PVR-boxarna för Com Hem visar inte problemet eftersom de har flera mottagare och i fallet TiVo hämtar EPG:n separat över nätverksanslutningen eller det inbyggda kabelmodemet istället för ur transportströmmen.



#5502

Postad 02 oktober 2015 - 08:02

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Om du menar jämfört med box så finns det två problem som kan uppstå i och med att apparaten bara har en mottagare och Com Hem inte sänder ut fullständig EPG i alla transportströmmar av utrymmesskäl. Det ena är att EPG:n inte uppdateras med mer än pågående och nästkommande program då mottagaren är upptagen att koda av inställd kanal och inte kan uppdatera EPG:n helt, det andra är att miniatyren av bilden samt ljudet försvinner för att tv:n ställer in mottagaren på den transportström som bär fullständig EPG.

 

På nya Samsung Tv ser man bara Nuvarande och Nästa prg när man trycker OK-knappen.

 

Men använder man EPG-knappen så tar det ca 1-2 min. innan den fyllt i de ca 36h prg som Comhem skickar ut.

 

 

Var det på Viasat Motor som Comhem skickade fullständig EPG, vill jag minnas?

 

Så tar man bort Viasat Motor helt ur sin kanallista, så kanske man inte nånsin får fullständig EPG.

 

Men frågan var ju vad en ev. CAM hade med EPG att göra, och de hör ju inte ihop s.a.s.



#5503

Postad 02 oktober 2015 - 23:42

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 444 inlägg
  • 0

Men frågan var ju vad en ev. CAM hade med EPG att göra, och de hör ju inte ihop s.a.s.


Ja, det var just därför jag antog det rörde sig om mottagning genom TV:ns inbyggda tuner gentemot box. :)

#5504

Postad 06 oktober 2015 - 12:30

jocke__r
  • jocke__r
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Har hört mitt hus kommer få det analoga utbudet utbytt till digitalt nu. Vad kommer jag behöva för att se det? Har en ny TV.



#5505

Postad 06 oktober 2015 - 19:20

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

Har hört mitt hus kommer få det analoga utbudet utbytt till digitalt nu. Vad kommer jag behöva för att se det? Har en ny TV.


Kan du ta emot de fria kanalerna digitalt i dag? Då lär det inte vara något problem.
Det som behövs är inbyggt DVB-C mottagare om det är ett fritt utbud, behövs programkort så behövs en korthållare med CI+ stöd

#5506

Postad 06 oktober 2015 - 19:33

jocke__r
  • jocke__r
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Kan du ta emot de fria kanalerna digitalt i dag? Då lär det inte vara något problem.
Det som behövs är inbyggt DVB-C mottagare om det är ett fritt utbud, behövs programkort så behövs en korthållare med CI+ stöd

Just nu får jag bara in analoga. Men de ringde idag och sa att de bygger ut och att de analoga kommer bli digitala. men att jag kunde få ett erbjudande om en gratis tvmodul samt alla kanaler gratis osv i någon månad å sedan bestämma senare vad jag vill ha. Jag tror dock jag är glad över att bara få de analoga digitalt.. men då sa han att jag nog behöver köpa till en box osv å att det blir dyrt. Kändes som typiskt säljsnack.



#5507

Postad 06 oktober 2015 - 20:10

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

Just nu får jag bara in analoga. Men de ringde idag och sa att de bygger ut och att de analoga kommer bli digitala. men att jag kunde få ett erbjudande om en gratis tvmodul samt alla kanaler gratis osv i någon månad å sedan bestämma senare vad jag vill ha. Jag tror dock jag är glad över att bara få de analoga digitalt.. men då sa han att jag nog behöver köpa till en box osv å att det blir dyrt. Kändes som typiskt säljsnack.

Bara analogtl, är du säker?
Jag tycker det låter otroligt om ni bara har analoga kanaler, det innebär ju att Comhem inte kan sälja på er någonting i dag.

Vad har du för TV?

Redigerat av OMD28, 06 oktober 2015 - 20:28.


#5508

Postad 06 oktober 2015 - 21:05

jocke__r
  • jocke__r
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Bara analogtl, är du säker?
Jag tycker det låter otroligt om ni bara har analoga kanaler, det innebär ju att Comhem inte kan sälja på er någonting i dag.

Vad har du för TV?

Jag gjorde en digital kanalsökning och fick faktiskt fram några kanaler.. men typ bara 1,2, 6, och 10an.. och de sista två hacka som fan.

Kunde tom i menyn på tvn välja COM HEM som leverantör. Jo men de sänder väl ut digitalt men då måste jag ha abonnemang för att få och kort för att lite mer än de kanaler jag nämner här ovan. På analoga har jag 1,2,3,4,5,6,9.10,11,12 några lokala, samt TLC och några till.. Jag tror de snacka om att detta skull komma över på den vanliga digitala.. men jag kan ju ha fattat allt fel. Det han sa var att dom uppgraderat tv nätet i vårt område.. 



#5509

Postad 06 oktober 2015 - 21:42

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

Jag gjorde en digital kanalsökning och fick faktiskt fram några kanaler.. men typ bara 1,2, 6, och 10an.. och de sista två hacka som fan.
Kunde tom i menyn på tvn välja COM HEM som leverantör. Jo men de sänder väl ut digitalt men då måste jag ha abonnemang för att få och kort för att lite mer än de kanaler jag nämner här ovan. På analoga har jag 1,2,3,4,5,6,9.10,11,12 några lokala, samt TLC och några till.. Jag tror de snacka om att detta skull komma över på den vanliga digitala.. men jag kan ju ha fattat allt fel. Det han sa var att dom uppgraderat tv nätet i vårt område..

Då funkar din TV med digital mottagning, du har garanterat alla SVT kanaler digitalt och sannolikt även TV 4, TV6, TV 10, access TV och yle.
Kolla antennkablar om du har problem med att det hackar

Redigerat av OMD28, 07 oktober 2015 - 06:08.


#5510

Postad 07 oktober 2015 - 07:03

johanneshenrysson
  • johanneshenrysson
  • Zahak

  • 563 inlägg
  • 0

Jag gjorde en digital kanalsökning och fick faktiskt fram några kanaler.. men typ bara 1,2, 6, och 10an.. och de sista två hacka som fan.

Kunde tom i menyn på tvn välja COM HEM som leverantör. Jo men de sänder väl ut digitalt men då måste jag ha abonnemang för att få och kort för att lite mer än de kanaler jag nämner här ovan. På analoga har jag 1,2,3,4,5,6,9.10,11,12 några lokala, samt TLC och några till.. Jag tror de snacka om att detta skull komma över på den vanliga digitala.. men jag kan ju ha fattat allt fel. Det han sa var att dom uppgraderat tv nätet i vårt område.. 

 

Skulle vilja påstå att de flesta moderna tv-apparater har stöd för dvb-c. Om det mot förmodan skulle bli svart i rutan så finns det ett hyggligt utbud av boxar att välja mellan, och min högst personliga åsikt är att det inte behöver bli dyrt: https://www.prisjakt...kmoms#prodlista

 

Sen trodde jag att alla kabel-tv-leverantörer vid det här laget även hade stöd för digitalt (inte minst för att de ska kunna sälja paket), och då borde du få hela ditt utbud även som digitalt, inte bara några enstaka kanaler. Jag kan ha fel, men jag tror det... Funderar lite på om din tv kanske bara har dvb-t, och att det lilla antenn som du har kan vara tillräckligt för att ta emot fria kanaler där (förutom då att några hackar).

 

Vad har du för TV?



#5511

Postad 07 oktober 2015 - 07:53

jocke__r
  • jocke__r
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Skulle vilja påstå att de flesta moderna tv-apparater har stöd för dvb-c. Om det mot förmodan skulle bli svart i rutan så finns det ett hyggligt utbud av boxar att välja mellan, och min högst personliga åsikt är att det inte behöver bli dyrt: https://www.prisjakt...kmoms#prodlista

 

Sen trodde jag att alla kabel-tv-leverantörer vid det här laget även hade stöd för digitalt (inte minst för att de ska kunna sälja paket), och då borde du få hela ditt utbud även som digitalt, inte bara några enstaka kanaler. Jag kan ha fel, men jag tror det... Funderar lite på om din tv kanske bara har dvb-t, och att det lilla antenn som du har kan vara tillräckligt för att ta emot fria kanaler där (förutom då att några hackar).

 

Vad har du för TV?

Jo tvn har nog allt jag behöver egentligen. Har en: Sony Bravia KD-55-X8505B

Men sist jag hade digital-tv i en annan lägenhet (iofs med en annan tv) så behövde man en box från com hem samt en lite xtra antennkabel med någon slags förstärkare på. Men det kanske inte behövs nu på nyare TV? Min antennkabel är för övrigt ganska lång då uttaget sitter lite fel till. 

 

Com hem har nog skickat ut digitalt här länge så det är nog inte det.. dock har de även fortsatt med ett mindre analogt utbud som så klart ser skit ut. Men om jag fattade killen rätt som ringde så skulle det utbudet nu bli digitalt även det. Om de vanliga standard kanalerna skickats ut digitalt innan vet ja dock inte? 


Redigerat av jocke__r, 07 oktober 2015 - 07:55.


#5512

Postad 07 oktober 2015 - 09:53

johanneshenrysson
  • johanneshenrysson
  • Zahak

  • 563 inlägg
  • 0

Jo tvn har nog allt jag behöver egentligen. Har en: Sony Bravia KD-55-X8505B

Men sist jag hade digital-tv i en annan lägenhet (iofs med en annan tv) så behövde man en box från com hem samt en lite xtra antennkabel med någon slags förstärkare på. Men det kanske inte behövs nu på nyare TV? Min antennkabel är för övrigt ganska lång då uttaget sitter lite fel till. 

 

Com hem har nog skickat ut digitalt här länge så det är nog inte det.. dock har de även fortsatt med ett mindre analogt utbud som så klart ser skit ut. Men om jag fattade killen rätt som ringde så skulle det utbudet nu bli digitalt även det. Om de vanliga standard kanalerna skickats ut digitalt innan vet ja dock inte? 

 

 

Den ska ju ha stöd för både dvb-c och vara com-hem-godkänd, så det bör fungera utan problem.

 

Det är möjligt att Com hem vill ha någon extra antennförstärkare, hemma hos mig (canal digital just nu) var det på andra hållet, behövde ett litet motstånd för att ta ner spänningen på antennen lite :)



#5513

Postad 07 oktober 2015 - 10:00

funkyjunky
  • funkyjunky
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Det är enbart de fria digitala kanalerna man får bild på via DVB-C.

 

Dessa är i regel SVT, samtliga kanaler utom HD.

TV4 och TV6. 

 

Resten av kanalerna är betalkanaler och kostar således pengar.

 

För att se andra kanaler digitalt krävs ett abonnemang samt utrustning.

 

Abonnemang kan ju tecknas kollektivt, typ genom hyresvärden eller bostadsrättsföreningen.

 

Att Jocke ser TV10 just nu är pga frivisningen av Viasat som omnämns i Tivotråden.



#5514

Postad 07 oktober 2015 - 11:27

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Det är enbart de fria digitala kanalerna man får bild på via DVB-C.

 

Dessa är i regel SVT, samtliga kanaler utom HD.

TV4 och TV6. 

 

Resten av kanalerna är betalkanaler och kostar således pengar.

 

För att se andra kanaler digitalt krävs ett abonnemang samt utrustning.

 

Abonnemang kan ju tecknas kollektivt, typ genom hyresvärden eller bostadsrättsföreningen.

 

Att Jocke ser TV10 just nu är pga frivisningen av Viasat som omnämns i Tivotråden.

Nja, fast nu säger ju Jocke (indirekt) att fastighetsägaren har tecknat tjänsten digitalt grundutbud från ComHem. Då skickas alla kanaler som tidigare var analoga i sin digitala variant. Du har nog rätt i att det fortfarande krävs ett programkort för det digitala grundutbudet. Samt dvb-c mottagare i tv:n och CA-modul då. 



#5515

Postad 07 oktober 2015 - 18:10

funkyjunky
  • funkyjunky
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Nja, fast nu säger ju Jocke (indirekt) att fastighetsägaren har tecknat tjänsten digitalt grundutbud från ComHem. Då skickas alla kanaler som tidigare var analoga i sin digitala variant. Du har nog rätt i att det fortfarande krävs ett programkort för det digitala grundutbudet. Samt dvb-c mottagare i tv:n och CA-modul då. 

 

Jag förstod det som om att någon säljare liknande hade ringt honom och berättat om att det "uppgraderats" till digitalt. Förhoppningsvis betyder det ju att fastighetsägaren har tecknat kollektivt avtal.

 

Men i vilket fall så behövs kort och modul för att se fler kanaler än de fria dtv kanalerna :) .



#5516

Postad 07 oktober 2015 - 19:47

johanneshenrysson
  • johanneshenrysson
  • Zahak

  • 563 inlägg
  • 0

Kabel-tv hemma hos mig (via hyresvärd, via Bjäre kraft) har grundutbudet för Canal Digital analogt och digitalt. Det behövs inget kort utan räcker med att TV har stöd för dvb-c för att kunna ta emot den digitala versionen. Det ingår i hyran, och kräver inget mer än att man sticker i kontakten i väggen.

 

Däremot så behöver man ha kort om man ska ha extra kanaler, tex BBC, HD-varianter, Viasat film- och sportpaket, osv.

 

 

Kan tänka mig att det skiljer mellan olika leverantörer och avtal, samtidigt så borde det ju bara vara behörigt folk inkopplade på nätet, så det finns ingen direkt anledning till att låsa det digitala mer än det analoga.



#5517

Postad 07 oktober 2015 - 22:30

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Comhem och dom flesta andra krypterat allt bortsett från SVT/TV4 och nån lokal kanal.



#5518

Postad 08 oktober 2015 - 09:35

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Kabel-tv hemma hos mig (via hyresvärd, via Bjäre kraft) har grundutbudet för Canal Digital analogt och digitalt. Det behövs inget kort utan räcker med att TV har stöd för dvb-c för att kunna ta emot den digitala versionen. Det ingår i hyran, och kräver inget mer än att man sticker i kontakten i väggen.

 

Däremot så behöver man ha kort om man ska ha extra kanaler, tex BBC, HD-varianter, Viasat film- och sportpaket, osv.

 

 

Kan tänka mig att det skiljer mellan olika leverantörer och avtal, samtidigt så borde det ju bara vara behörigt folk inkopplade på nätet, så det finns ingen direkt anledning till att låsa det digitala mer än det analoga.

Vi har också grundutbudet både analogt och digitalt. Men om man inte behöver programkort för digitala grundutbudet så betyder det att du kan se alla digitala kanaler i grundutbudet på samtliga tv-apparater "gratis" (brf/fastighetsägaren betalar).

 

När jag pratade med ComHem sa de att jag behövde fortsätta att betala för tvillingkort även efter övergången, vilket jag gjort. Men möjligtvis så behöver jag inte betala för grundutbudet i sovrummet alltså? Det är iof bara för mig att plocka ut kortet och testa vilka kanaler jag har kvar utan kortet. Ska testas ikväll.



#5519

Postad 20 oktober 2015 - 16:24

Unregistered1c93ff53
  • Unregistered1c93ff53
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0

Tack ComHem för mitt nya avtal som damp ner idag. Jag kör med medium 8 favoriter och har betalat 189kr.

 

"....
För att kunna fortsätta förbättra vårt tv-utbud har vi nyligen sett över prissättningen av våra tjänster. Som

en följd av detta kommer ditt pris att justeras till 219:-/mån (exklusive krypteringsavgift) från och med

den 1 december 2015 eller när din bindningstid löper ut.
...

"
Och erbjudandet jag får är 
"Digital-tv Max, 219 kr i tre månader, därefter 439 kr/månaden med 12 månaders bindningstid"

 

Man känner sig uppskattad.

:-)



#5520

Postad 20 oktober 2015 - 19:26

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Tack ComHem för mitt nya avtal som damp ner idag. Jag kör med medium 8 favoriter och har betalat 189kr.

 

"....
För att kunna fortsätta förbättra vårt tv-utbud har vi nyligen sett över prissättningen av våra tjänster. Som

en följd av detta kommer ditt pris att justeras till 219:-/mån (exklusive krypteringsavgift) från och med

den 1 december 2015 eller när din bindningstid löper ut.
...

"
Och erbjudandet jag får är 
"Digital-tv Max, 219 kr i tre månader, därefter 439 kr/månaden med 12 månaders bindningstid"

Hutlöst! Men de tvingar dig väl inte att välja Max? Du kan behålla medium 8 favoriter för 30 kr mer per månad?

Det är fortfarande billigare än ComHems billigaste paket som man kan välja som nykund. 



#5521

Postad 20 oktober 2015 - 20:14

Unregistered1c93ff53
  • Unregistered1c93ff53
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 1

Hutlöst! Men de tvingar dig väl inte att välja Max? Du kan behålla medium 8 favoriter för 30 kr mer per månad?

Det är fortfarande billigare än ComHems billigaste paket som man kan välja som nykund. 

Självklart kör jag kvar. Ville bara tacka för det fina erbjudandet som jag fick för att vara lång och trogen kund.
 



#5522

Postad 21 oktober 2015 - 10:02

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 1

Självklart kör jag kvar. Ville bara tacka för det fina erbjudandet som jag fick för att vara lång och trogen kund.
 

Ja, det var oerhört givmilt av dem. ComHem och kundvård är inte ord man gärna tar i munnen samtidigt.



#5523

Postad 12 december 2015 - 11:29

Foxxy
  • Foxxy
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0

Nu har jag haft Tivo hos Com Hem i över två år och ännu har man inte fått till en mindre, tunnare och snabbare TIVO-box. Någon som vet som händer på denna punkt? Har haft Tivo sedan start och är nöjd med HD-utbudet som finns och hur den spelar in, men så fort jag startar igång Tivon så känns allt gammalt och långsamt. 



#5524

Postad 12 december 2015 - 14:12

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 1

Dj skitföretag. Jag sade själv upp mitt 8 favoriter när man höjde priset. Sitter fast med skiten pga installerat av bostadsrättsföreningen när man byggde.Kan inte ens bjuda på SVT1, SVT2 och TV4HD kanaler i sitt baspaket vilket man ju får gratis i marknätet. Känns förb..surt att behöva betala en massa extra pengar för att få HD kanaler som ju faktiskt är gratis i marknätet.

 

Inte ens deras internet fungerar ju bra med svajig uppkoppling och uruselt ping...

 

Känna synd att man inte har öppen fiber då hade detta scheitföretag åkt ut snabbare än blixten.



#5525

Postad 12 december 2015 - 19:55

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Kan inte ens bjuda på SVT1, SVT2 och TV4HD kanaler i sitt baspaket vilket man ju får gratis i marknätet. Känns förb..surt att behöva betala en massa extra pengar för att få HD kanaler som ju faktiskt är gratis i marknätet.

 

Alla Svt's kanaler - inkl. HD - är gratis i marknätet, ja, men jag tror inte Tv4 HD är det.

 

Men vanliga Tv4 finns ju där, ihop med t ex Tv6, gratis, så skaffa dig en förstärkt inomhusantenn så kan du köra marknätet istället för Comhem.

 

Men i Comhems digitala grundutbud, som finns gratis i alla Comhemfastigheter, så har du ju alla Svt's, Tv4, Tv6 och Fox.

 

Har man ett gammalt - även inaktivt - Comhem programkort så har man även Axess gratis.


Redigerat av Kung Nu, 12 december 2015 - 19:59.


#5526

Postad 12 december 2015 - 21:17

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0
2,85 Mbit/s NEDLADDNING
6,16 Mbit/s UPPLADDNING
Är vad skitbolagets 100Mbit lina bjuder på ikväll...är tveksam till att det finns sämre bolag i detta avlånga land. 
Jag fullkomligt haaater Comhem..


#5527

Postad 12 december 2015 - 21:26

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

 

2,85 Mbit/s NEDLADDNING
6,16 Mbit/s UPPLADDNING
Är vad skitbolagets 100Mbit lina bjuder på ikväll...är tveksam till att det finns sämre bolag i detta avlånga land. 
Jag fullkomligt haaater Comhem..

 

 

 

Vad betalar du för för hastighet då?

 

Och om det du får är för lågt så ring och klaga.



#5528

Postad 12 december 2015 - 22:52

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0

100 Mbit. Har strulat en dj massa år till och från. Efter att ha pressat en hög chef på "GårBort" så erkände han att "vi kommer aldrig att kunna bygga bort era problem helt då det kostar oss för mycket pengar om alla skall kunna få sin utlovade kapacitet när trycket är som störst på vissa kvällar och helger.. Vi kan inte investera så mycket pengar i coaxnätet."

 

Har även tröttnat på deras kundtjänst för ersättning då klagomålen bara rinner ut i sanden.. "Vi skall titta på frågan och återkommer..."

 

Det är ju förklarligt när man ser vilka marginaler detta riskkapitalägda monopolskitbolag har..

 

Trött på skiten är bara förnamnet...



#5529

Postad 14 december 2015 - 07:00

Jaxione
  • Jaxione
  • Forumräv

  • 666 inlägg
  • 0

Hej!

 

Jag tycker bildkvaliten på Viasatsport HD kanalerna blivit sämre. Igår när jag kollade på Aston Villa-Arsenal så fick jag mycket bildstörningar vid panoreringar. Gräsmattan "blockade" sig och smetade ut sig. Inte upplevt detta innan.



#5530

Postad 14 december 2015 - 08:19

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Hej!

 

Jag tycker bildkvaliten på Viasatsport HD kanalerna blivit sämre. Igår när jag kollade på Aston Villa-Arsenal så fick jag mycket bildstörningar vid panoreringar. Gräsmattan "blockade" sig och smetade ut sig. Inte upplevt detta innan.

Det kanske var problem just igår? Jag har inte sett någon förändring, men jag kollade inte på Viasat igår.



#5531

Postad 14 december 2015 - 08:26

Jaxione
  • Jaxione
  • Forumräv

  • 666 inlägg
  • 0

Det kanske var problem just igår? Jag har inte sett någon förändring, men jag kollade inte på Viasat igår.

 

Ja jag hoppas det, tänkte att det var problem just på den matchen men bytte till Serie A matchen och den såg likadan ut......



#5532

Postad 14 december 2015 - 09:04

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

Hej!

Jag tycker bildkvaliten på Viasatsport HD kanalerna blivit sämre. Igår när jag kollade på Aston Villa-Arsenal så fick jag mycket bildstörningar vid panoreringar. Gräsmattan "blockade" sig och smetade ut sig. Inte upplevt detta innan.

Hej!

Jag tycker bildkvaliten på Viasatsport HD kanalerna blivit sämre. Igår när jag kollade på Aston Villa-Arsenal så fick jag mycket bildstörningar vid panoreringar. Gräsmattan "blockade" sig och smetade ut sig. Inte upplevt detta innan.

Matchen gick väl inte på Viasatsport utan på Viasat fotboll, eller har jag fel.
Har du fjärrstyrd belysning typ Nexa eller någon IR-RF förlängare.

Viasat fotboll HD, Hockey HD, film HD och National Geographic ligger på 334 MHz och Nexa mm ligger på 433,92 MHz.
Om du har ljustyrning eller liknande se över alla antennkablar, skärm, kontakter, eventuella T-kopplingar.

Redigerat av OMD28, 14 december 2015 - 09:08.


#5533

Postad 14 december 2015 - 21:54

funkyjunky
  • funkyjunky
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Jag såg 3 matcher på Viasat fotboll HD igår.

Upplevde inga problem med bilden.

 

Sitter och ser Leicester mot Chelsea just nu och bilden är bra.



#5534

Postad 15 december 2015 - 13:09

JohanOscarPersson
  • JohanOscarPersson
  • Användare

  • 201 inlägg
  • 0

Det troligaste är nog att problemen beror på att ComHem-uttaget ligger löst på golvet och inte sitter i väggen. Någon sladd har nog blivit skadad eller så blir det störningar av någon annan anledning. Ring ComHem och felmeddela uttaget så skickar de en tekniker som fixar det hela. Du kan ju säga att det är problem med bredband och digital-tv också så kanske de prioriterar problemet högre.

 

OM det funkar med Digitala kanaler, så funkar det även med Analoga.

Comhem tar betalt för det där, enklare att bara öppna uttaget och titta att Koaxial-kabeln sitter där den ska.
Dessutom funkade ju hans Bredband, och det är ju samma kabel/uttag.

Här är en tråd om att Koppla Comhem: https://www.minhembi...ic=229538&st=30

 

Har kommit vidare med detta sedan en tid tillbaka. 

 

Beställde hem ett jobb från en antennfirma som flyttade uttaget och satte upp det ordentligt på en annan vägg. Det blev snyggt och allt, men tyvärr kvarstod samma problem med att vissa kanaler brusade. Personen som gjorde jobbet sa att det var ett lokalt problem där en mast i närheten stör ut en del av dessa signaler i det analoga nätet.



#5535

Postad 18 december 2015 - 20:16

Foxxy
  • Foxxy
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0

Edit: Det var inget.


Redigerat av Foxxy, 18 december 2015 - 20:19.


#5536

Postad 03 januari 2016 - 00:22

Unregistered1c93ff53
  • Unregistered1c93ff53
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0

Bra intro av den nya golfkanalen.

Kommer man få ersättning för detta månne?

:-)

Från driftsidan
"Just nu har vi ett problem med C more Golf SD och HD. Felet upplevs som att kunderna inte har tillgång till kanalen, trots att den är bokad"



#5537

Postad 03 januari 2016 - 13:47

PatrikGolfer
  • PatrikGolfer
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0

Bra intro av den nya golfkanalen.
Kommer man få ersättning för detta månne?
:-)
Från driftsidan
"Just nu har vi ett problem med C more Golf SD och HD. Felet upplevs som att kunderna inte har tillgång till kanalen, trots att den är bokad"


Jag talade med supporten igår och dom tror att felet är avhjälpt till 4/1. Någon kompensation kan vi knappast räkna med. Huvudsaken för min del är att det funkar på torsdag då touren drar igång!

#5538

Postad 05 januari 2016 - 01:26

Unregistered2413ad54
  • Unregistered2413ad54
  • Lärjunge

  • 303 inlägg
  • 0

Matchen gick väl inte på Viasatsport utan på Viasat fotboll, eller har jag fel.
Har du fjärrstyrd belysning typ Nexa eller någon IR-RF förlängare.

Viasat fotboll HD, Hockey HD, film HD och National Geographic ligger på 334 MHz och Nexa mm ligger på 433,92 MHz.
Om du har ljustyrning eller liknande se över alla antennkablar, skärm, kontakter, eventuella T-kopplingar.

Vilken frekvens ligger C More Hits HD på? Googlat runt men inte hittat någon uppdaterad lista. Har nämligen ett ljudproblem ibland på C More Hits HD. Det kommer korta brus/knaster stötar ur högtalarna mitt i filmer ett flertal gånger. Undrar om det också kan ha att göra med Nexa utrustning eller om det rentav var en dålig sänding? Har sett samma film på C More First HD samma kväll utan ljudstörningar.


Redigerat av Unregistered2413ad54, 05 januari 2016 - 01:27.


#5539

Postad 09 januari 2016 - 11:07

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

Hej Tänkte höra med er vad ni tycker om detta jag råkat ut för. I Augusti månad skickade jag 2 mejl till Comhems kundservice ,  om uppsägning , fick inget svar. Men tiden gick o jag glömde bort det. Nu i dagarna gick jag in på mina sidor och fick se att jag fortfarande fick draget pengar , samt det stod inget om någon uppsägning. Blev förbannad kontaktade då CH igen. Dom hade ingen info om uppsägningen. Skickade då mina mejl så dom fick se att jag talade sanning. Efter ett tag visade det sig att jag skickat till comhem.se men det skulle vara  Comhem.com . I vanliga fall får man ju ett svar direkt att mejlet ej gått fram , men jag fick inget alls. Men hur som helst Comhem har nu regat min uppsägning men jag får betala till 2016-04-30. Tyckte då dom skulle vara justa mot mig , men nej , jag skulle nu skicka en reklamation. Så där står jag nu. Har ej använt min tivo box sen Augusti , men får alltså fortfarande betala. Vad tycker ni om detta ? Så klart mitt eget fel delvis men man kan tycka att Comhem  kan förstå mitt missöde lite



#5540

Postad 09 januari 2016 - 12:46

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 1

Vilken frekvens ligger C More Hits HD på? Googlat runt men inte hittat någon uppdaterad lista.

 

Om man i sin adressrad på sin Webbläsare skriver:

 

lista comhem digitalkanaler

 

så blir söksträngen:

https://www.google.se/search?q=lista+comhem+digitalkanaler

Och då är femte träffen en PDF-lista över alla deras digitala kanaler.

 

https://www.comhem.se/blob/39828/33/-kanalplatslista-data.pdf

 

Där finner man att den har 84 som kanalplats. vilket du också kan se om du bläddrar bland alla dina insökta kanaler i TVns / Boxens inställningar.

 

 

 

Hej Tänkte höra med er vad ni tycker om detta jag råkat ut för. I Augusti månad skickade jag 2 mejl till Comhems kundservice ,  om uppsägning , fick inget svar. Men tiden gick o jag glömde bort det. Nu i dagarna gick jag in på mina sidor och fick se att jag fortfarande fick draget pengar , samt det stod inget om någon uppsägning. Blev förbannad kontaktade då CH igen. Dom hade ingen info om uppsägningen. Skickade då mina mejl så dom fick se att jag talade sanning. Efter ett tag visade det sig att jag skickat till comhem.se men det skulle vara  Comhem.com . I vanliga fall får man ju ett svar direkt att mejlet ej gått fram , men jag fick inget alls. Men hur som helst Comhem har nu regat min uppsägning men jag får betala till 2016-04-30. Tyckte då dom skulle vara justa mot mig , men nej , jag skulle nu skicka en reklamation. Så där står jag nu. Har ej använt min tivo box sen Augusti , men får alltså fortfarande betala. Vad tycker ni om detta ? Så klart mitt eget fel delvis men man kan tycka att Comhem  kan förstå mitt missöde lite

 

100% ditt eget fel.

 

Du skulle kontaktat dem från deras hemsida, Comhem.se > Kundservice > Kontakt, där det finns flera olika alternativ att välja på för kontakten.


Redigerat av Kung Nu, 09 januari 2016 - 12:48.


#5541

Postad 09 januari 2016 - 13:24

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

Om man i sin adressrad på sin Webbläsare skriver:

lista comhem digitalkanaler

så blir söksträngen:

https://www.google.se/search?q=lista+comhem+digitalkanaler
Och då är femte träffen en PDF-lista över alla deras digitala kanaler.

https://www.comhem.se/blob/39828/33/-kanalplatslista-data.pdf
Där finner man att den har 84 som kanalplats. vilket du också kan se om du bläddrar bland alla dina insökta kanaler i TVns / Boxens inställningar.





100% ditt eget fel.

Du skulle kontaktat dem från deras hemsida, Comhem.se > Kundservice > Kontakt, där det finns flera olika alternativ att välja på för kontakten.

Han frågade om vilken frekvens den ligger på inte kanalplats, den ligger på 33000.

Här finns en lista som är aktuell ännu i dag

http://www.comhit.ne...(spec.-BBC-Food)

Redigerat av OMD28, 09 januari 2016 - 13:35.


#5542

Postad 09 januari 2016 - 13:55

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Han frågade om vilken frekvens den ligger på inte kanalplats, den ligger på 33000.

Här finns en lista som är aktuell ännu i dag

http://www.comhit.ne...(spec.-BBC-Food)

 

Finns ju en redan tråd här om detta såg jag nu: "COMHEM fri digitaltv frekvenslista"

 

https://www.minhembi...howtopic=276756

 

Och mitt Söksätt funkar ju även för 'frekvenslista', använd istället 'comhem frekvenslista' på adressraden i Webbläsaren för Googlesök.

 

=== Edit ===

 

Man kan hitta många trådar här om Comhems Frekvenslistor:

 

På adressraden i Webbläsaren: comhem digital frekvenslista site:minhembio.com

https://www.google.com/search?num=20&q=comhem+digital+frekvenslista+site%3Aminhembio.com

Redigerat av Kung Nu, 09 januari 2016 - 14:04.


#5543

Postad 09 januari 2016 - 20:59

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 444 inlägg
  • 0

Hej Tänkte höra med er vad ni tycker om detta jag råkat ut för. I Augusti månad skickade jag 2 mejl till Comhems kundservice , om uppsägning , fick inget svar. Men tiden gick o jag glömde bort det. Nu i dagarna gick jag in på mina sidor och fick se att jag fortfarande fick draget pengar , samt det stod inget om någon uppsägning. Blev förbannad kontaktade då CH igen. Dom hade ingen info om uppsägningen. Skickade då mina mejl så dom fick se att jag talade sanning. Efter ett tag visade det sig att jag skickat till comhem.se men det skulle vara Comhem.com . I vanliga fall får man ju ett svar direkt att mejlet ej gått fram , men jag fick inget alls. Men hur som helst Comhem har nu regat min uppsägning men jag får betala till 2016-04-30. Tyckte då dom skulle vara justa mot mig , men nej , jag skulle nu skicka en reklamation. Så där står jag nu. Har ej använt min tivo box sen Augusti , men får alltså fortfarande betala. Vad tycker ni om detta ? Så klart mitt eget fel delvis men man kan tycka att Comhem kan förstå mitt missöde lite


Jag förstår både dig och Com Hem. Å ena sidan borde du ju ha kontaktat Com Hem via telefon när du inte fick svar, men å andra sidan är det rörigt att Com Hem använder toppdomänerna olika. Det är ju inte självklart att en operatör använder .se-domänen enbart för sina kunder när det gäller epost. Det är inte ett dugg intuitivt.

Det är nog många som har gjort misstaget att försöka mejla Com Hem via .se-domänen och inte kommit någon vart. Att de inte låter mejlen studsa kan vara för att minska påverkan vid en eventuell DoS-attack, men visst vill man veta om ett mejl inte kunnat levereras. Läskvitto fungerar ju inte heller överallt.

#5544

Postad 09 januari 2016 - 22:47

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0
Om jag idag mejlar på .se så kommer det direkt ett svar att mejl ej gått fram. Men när jag mejlade i aug så fick jag ej detta svar. Så man trodde så klart att mejlet gott igenom. Man kan alltid vara efterklok och hade jag mejlat från mina sidor så hade väll allt varit klart. Men eftersom jag bifogat mina mejl till kundservice , hade jag kunnat tycka att CH behandlat ärendet på ett bättre sett. Och CH vet säkert att många kunder har använt den. Jag ville lämna CH för att jag tyckte tivo max var för dyrt , och inget annat kanalpaket passade mig. Var alltså inte på något vis negativ till CH. Hade gärna kommit tillbaka men nu vet jag ej. Det beror på om dom godkänner min reklamation eller ej. Gör dom ej det kommer CH aldrig in i huset igen. Dom säger att dom är rädda om sina kunder , dax att visa det då anser jag

#5545

Postad 11 januari 2016 - 01:43

Unregisteredb1334109
  • Unregisteredb1334109
  • Lärjunge

  • 326 inlägg
  • 0

Om jag idag mejlar på .se så kommer det direkt ett svar att mejl ej gått fram. Men när jag mejlade i aug så fick jag ej detta svar. Så man trodde så klart att mejlet gott igenom. Man kan alltid vara efterklok och hade jag mejlat från mina sidor så hade väll allt varit klart. Men eftersom jag bifogat mina mejl till kundservice , hade jag kunnat tycka att CH behandlat ärendet på ett bättre sett. Och CH vet säkert att många kunder har använt den. Jag ville lämna CH för att jag tyckte tivo max var för dyrt , och inget annat kanalpaket passade mig. Var alltså inte på något vis negativ till CH. Hade gärna kommit tillbaka men nu vet jag ej. Det beror på om dom godkänner min reklamation eller ej. Gör dom ej det kommer CH aldrig in i huset igen. Dom säger att dom är rädda om sina kunder , dax att visa det då anser jag

 

Om jag hade missat säga upp vilket abonnemang som helst jag själv frivilligt en gång registrerat mig på pga. jag skickat till fel mailadress hade jag helt klart förstått varför de vill ha betalt för uppsägningstiden när jag väl faktiskt har sagt upp det.

 

Om vi vänder på det:

Du driver en tidning, en abonnent påstår sig ha sagt upp tidningarna för flera månader sedan, och att han inte läser dem. Du har dock fortsatt skicka ut tidigningar precis i god sed då han faktiskt fortfarande prenumererar på dem. Han får betala de 3 sista månaderna(uppsägningstiden) då du har 3månaders uppsägningstid. Inget konstigt

 

Ungefär samma grej som att ha en läkartid bokad, skicka iväg ett mail några dagar/veckor innan säga du inte kommer och vill avboka, men får inge svar, ingen avbokningsbekräftelse, ingeting, och det här vet du men du struntar i det. Sen får du en avi på avgift för att du icke kom på bokad tid, skulle du reklamera då?  Nä precis

 

Snarare du som är konstig


Redigerat av Unregisteredb1334109, 11 januari 2016 - 01:45.


#5546

Postad 11 januari 2016 - 22:38

mongo
  • mongo
  • Forumräv

  • 859 inlägg
  • 0
Orkar inte plöja igen denna tråden...., hur är det med bildkvalite'n på Tivoboxen numera?
Har en sen gammalt i garderoben, kör däremot min gamla Humax istället, då den gav en fantastiskt mycket bättre bild.
Är det lönt att plocka fram den?
En uppdaterad mjukvara borde väl inte kunna göra underverk?

#5547

Postad 11 januari 2016 - 22:46

Foxxy
  • Foxxy
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 1

Hej Tänkte höra med er vad ni tycker om detta jag råkat ut för. I Augusti månad skickade jag 2 mejl till Comhems kundservice , om uppsägning , fick inget svar. Men tiden gick o jag glömde bort det. Nu i dagarna gick jag in på mina sidor och fick se att jag fortfarande fick draget pengar , samt det stod inget om någon uppsägning. Blev förbannad kontaktade då CH igen. Dom hade ingen info om uppsägningen. Skickade då mina mejl så dom fick se att jag talade sanning. Efter ett tag visade det sig att jag skickat till comhem.se men det skulle vara Comhem.com . I vanliga fall får man ju ett svar direkt att mejlet ej gått fram , men jag fick inget alls. Men hur som helst Comhem har nu regat min uppsägning men jag får betala till 2016-04-30. Tyckte då dom skulle vara justa mot mig , men nej , jag skulle nu skicka en reklamation. Så där står jag nu. Har ej använt min tivo box sen Augusti , men får alltså fortfarande betala. Vad tycker ni om detta ? Så klart mitt eget fel delvis men man kan tycka att Comhem kan förstå mitt missöde lite


Jag tycker att det är helt och hållet ditt ansvar och inte deras. Skärp dig och visa lite iq. Herregud vilka nötter det finns i det här landet...

#5548

Postad 11 januari 2016 - 22:48

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

Orkar inte plöja igen denna tråden...., hur är det med bildkvalite'n på Tivoboxen numera?
Har en sen gammalt i garderoben, kör däremot min gamla Humax istället, då den gav en fantastiskt mycket bättre bild.
Är det lönt att plocka fram den?
En uppdaterad mjukvara borde väl inte kunna göra underverk?


Den är fortfarande "kommersiell" i bildkvaliten mycket kontrast och färg

#5549

Postad 12 januari 2016 - 19:55

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

Jag tycker att det är helt och hållet ditt ansvar och inte deras. Skärp dig och visa lite iq. Herregud vilka nötter det finns i det här landet...

En j*vla nöt kan du själv vara. Problemet var nog att CH hade deras .se på i Aug månad på något sett. Det har dom ej idag. Skrev också att det var delvis mitt eget fel. Men CH har hjälpt mig på ett bra sett. Så jag är nöjd. Så CH hjälper även nötter , så du kanske också får hjälp en vacker dag.



#5550

Postad 12 januari 2016 - 20:24

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0

Dj iddiotfötetag som inte har både .com o .se... eller länkar...iof inte konstigt när man pratar om GårBort...





1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.