HTC One X - ny superlur med Quadcore, Tegra
Startad av
swebarb, feb 26 2012 14:35
198 svar i tråden
Skickat 12 april 2012 - 21:19
martin7901 12 april 2012 - 20:17 skrev:
hur e det med volymrockern på din lur, min är lite skranglig..kan röra den i sidled.
min flyttar sej oxo lite i sidled men inte mycket...
och det är inget som skramlar eller så....
så tycker inte det är nåt problem inte ens tänkt på det innan
Skickat 14 april 2012 - 09:51
Jag hittar ingenstans att att ändra så knappen på sidan endast ändrar mediavolym, inte ringsignal, ganska störande tycker jag att man lätt kommer åt att ändra ringsignalen...
Det verkar inte heller fungera att stänga av vibrationsfeedbacken på min.
Det går att stänga av vibrationen på skärmknapparna men det vibrerar som tokigt när man skriver sms mm
Det här inlägget har ändrats av mickebjo 14 april 2012 - 09:56
Skickat 14 april 2012 - 22:05
martin7901 12 april 2012 - 20:17 skrev:
hur e det med volymrockern på din lur, min är lite skranglig..kan röra den i sidled.
Lite lite skranglig för min del, men då får man lite leta efter det. Men visst, det var det enda "knakande" jag hörde när jag först hanterade min HoX, det märkte jag.
Skickat 15 april 2012 - 07:04
-
juan
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
Måste säga att lag är riktigt nöjd med min hox. Gick från en desire.
Skickat 15 april 2012 - 10:41
Jag gick från Desire oxo. Västa med HoX är dock hur mycket batteri skärmen drar... tycker jag har för sökt allt - andra som har en lösning eller måste jag snällt vänta på en uppdatering?
Skickat 15 april 2012 - 11:11
Balero 15 april 2012 - 10:41 skrev:
Jag gick från Desire oxo. Västa med HoX är dock hur mycket batteri skärmen drar... tycker jag har för sökt allt - andra som har en lösning eller måste jag snällt vänta på en uppdatering?
Du får nog tyvärr nöja dig med detta, blir inte markant bättre med uppdatering.
Skickat 15 april 2012 - 11:30
Kanske - jag kan inte själv se in i framtiden och jobber inte med HTC. Men en 10-20% kan dom hitta redan här:
http://www.engadget....management-fix/
och kan dom bara fixa så att skärmen drar mindre ström ju lägre ljusstyrka så är jag nöjd.
Och kanske man kan komme såhär långt:
http://forum.xda-dev...1552714&page=16
(41% - 58%)
Det här inlägget har ändrats av Balero 15 april 2012 - 11:42
Skickat 15 april 2012 - 14:03
Har Doat min andra lur nu.
På denna var volymkappen fast.
Problemet var frontglaset denna gång, trycker man löst längs kanten så blir det vågot i grafiken.....
Vet inte om jag orkar hålla på att doa lur efter lur, kanske blir ett byte till en sony.
Skickat 15 april 2012 - 18:12
Alla telefoner med fläskig skärm och upplösning drar mycket ström om man har skärmen tänd.
De som hjälper mest är att ställa ner ljusstyrkan till de lägsta som går.
Och ha skärmen tänd mindre såklart
Skickat 15 april 2012 - 21:20
moparman 15 april 2012 - 18:12 skrev:
Alla telefoner med fläskig skärm och upplösning drar mycket ström om man har skärmen tänd.
De som hjälper mest är att ställa ner ljusstyrkan till de lägsta som går.
Och ha skärmen tänd mindre såklart 
Yes, tyckte dock inte det gick med HTCs egen widget - har installeret "Juice Defender". Super app - kan varmt rekommanderes!
Skickat 16 april 2012 - 09:18
Balero 15 april 2012 - 21:20 skrev:
Yes, tyckte dock inte det gick med HTCs egen widget - har installeret "Juice Defender". Super app - kan varmt rekommanderes!
Juice Defender är värdelös, hindrar luren att gå in i deep sleep!!!
Skickat 16 april 2012 - 11:13
För mig är batteritiden riktigt bra även om skärmen är tänd.
Gjorde ett test där jag körde med skärmenljuset på auto och konstant på sen spelade upp HD film.
Fick ut 6 timmar och 5 minuter.
Det här inlägget har ändrats av skenliv 16 april 2012 - 11:14
Skickat 16 april 2012 - 20:41
Riktiga skitlurar så här långt.....
Doat 4 st nu, ska doa min 5e som har ljusläcka, dvs ser ljus utanför glaset..
Skickat 16 april 2012 - 23:30
Vad har du haft för problem på de första 4 ?
Skickat 17 april 2012 - 07:10
moparman 16 april 2012 - 23:30 skrev:
Vad har du haft för problem på de första 4 ?
1 luren- grafikfel + sladdrig volymknapp + omstart
2 luren- vågor i display när man tryckte på skärmen
3 luren- startar inte
4 luren- hela frontglaset sviktade.
Skickat 17 april 2012 - 13:06
Ah ok..Mindre kul..
Verkar som att en del har problem med dåliga ex,eller rätt många men svårt att säga utifrån att läsa forum men
Skickat 17 april 2012 - 15:25
Vet någon vart jag kan få tag på vit carbon fiber case till one x?
Skickat 17 april 2012 - 16:12
moparman 17 april 2012 - 13:06 skrev:
Ah ok..Mindre kul..
Verkar som att en del har problem med dåliga ex,eller rätt många men svårt att säga utifrån att läsa forum men
Det kan man lugnt säga, dom som vet säger att det är över 25% fel på enheterna.
Skickat 18 april 2012 - 09:57
Ni som har fått era lurar den senaste dagarna. Hur är felfrekvensen på dessa? Har kvaliteten blivit bättre eller är det forf lika många som har fel?
Skickat 18 april 2012 - 12:01
Man skall ALDRIG beställa från första batchen. Den är fylld med barnsjukdomar!
Så är det med samtliga tillverkare och branscher överlag.
(visserligen så är det så att man kan ha tur att vara de 75% som får en perfekt exemplar) men ju mer man väntar desto fler fel hinner rättas. Sedan kan man ju ha otur och få en felaktig från den första batchen fast man beställer senare, men sannolikheten minskar. martin7901 17 april 2012 - 07:10 skrev:
1 luren- grafikfel + sladdrig volymknapp + omstart
2 luren- vågor i display när man tryckte på skärmen
3 luren- startar inte
4 luren- hela frontglaset sviktade.
Hoppas verkligen att de kasseras och inte skickas till någon som inte är så petig.
Skickat 19 april 2012 - 17:16
Fick min HOX idag, fin mobil!  Är rätt nöjd.. Var dock lite grafikflimmer i kameran men den försvann..
Och högtalaren bak verkar inte fungera? Någon mer som har det problemet?
Borde jag lämna in den?
Edit: Tror jag har en död pixel med.. Lyser en liten vit prick när skärmen är svart men den syns inte annars så inget jag stör mig på..
Det här inlägget har ändrats av of-doom 19 april 2012 - 17:33
Skickat 19 april 2012 - 18:08
det skall ha kommit en ny uppdatering 1.28.401.9. (ota) Har den löst några buggar?
Kan ni som har telefonen posta några bilder i mörker så vi får en uppfattning hur kameran är.
Skickat 20 april 2012 - 12:49
Jag har fått min nu men har inte hunnit testa så mycket än. Det mesta verka dock funka som det ska. Displayen sviktar lite i det nedre högra hörnet vilket medför att det knakar lite i telefonen om man trycker på den. En annan grej som jag har upptäckt att att när man har skärmen nedsläckt så ser man ett svagt "rutmönster" på insidan av glaset. Ska det vara så?
Skickat 20 april 2012 - 14:20
MibbeGBG 20 april 2012 - 12:49 skrev:
Jag har fått min nu men har inte hunnit testa så mycket än. Det mesta verka dock funka som det ska. Displayen sviktar lite i det nedre högra hörnet vilket medför att det knakar lite i telefonen om man trycker på den. En annan grej som jag har upptäckt att att när man har skärmen nedsläckt så ser man ett svagt "rutmönster" på insidan av glaset. Ska det vara så?
Det är klart att det inte ska vara så!
Efter 7 lurar ger jag upp nu, det blir helt enkelt inte bättre, skit lur!
Skickat 20 april 2012 - 16:12
Jag har precis skaffat denna lur och mitt intryck är då inget som knakar eller något rutmönster. Känns bara bra än sålänge, ska bara vänja mig vid android (hade symbian innan). Stod och velade mellan denna och Samsung Note, slutade dock med denna då jag fick en bättre deal och den verkar vassare.
En liten fråga dock, det gick jättesmidigt att via bluetooth föra över alla kontakter, sms och så, men jag skulle ju gärna vilja föra över min musiksamling också, någon som vet om man kan göra det på liknande sätt via blåtanden?
Sedan så är jag på jakt efter en väska/vikbart fodral, någon som har något tips på någon snygg och praktisk sådan?
Är mycket ute i skog och mark så extra skärmskydd kanske kan vara något.Bör man skaffa skärmskydd också eller är det en överloppsgärning?
Skickat 20 april 2012 - 23:53
Så här ser det ut. Det var väldigt svårt att få det på bild. Det syns dock svagt på denna bilden.
skärm HOX.jpg 39,9K
16 Antal nedladdningar
Skickat 23 april 2012 - 01:28
Ett område där iPhone fullkomligen utklassar de flesta androider är ju laddkontakter. I synnerhet då möjligheten att ha ett ställ där man snabbt och smidigt kan ställa ner telefonen, jämfört med nån jäkla Micro USB som man ofta får kämpa rejält med som dessutom sitter på ett sånt ställe där någon form av ställ är snudd på omöjligt. Har t.ex. HTC Titan som jag svär åt varje gång jag ska in med sladden, trots att jag inte använder den som primärtelefon. Hur är det ställt här på HTC One X (och på andra motsvarande high end androider)? Just One X har ju några "hemliga punkter" på baksidan som sägs vara till för detta, men iaf senaste gången jag kollade fanns inga sådana tillbehör att köpa
Det här inlägget har ändrats av improwise2 23 april 2012 - 01:29
Skickat 23 april 2012 - 02:07
HTC har en Desktop Dock till One X enligt deras tillbehörsbutik:
http://www.htcaccess...m.aspx?i=230289
CRS650 kallas den.
Överlag har HTC varit tämligen flitiga med dockor under senaste året.
Skickat 23 april 2012 - 10:59
AVR4000 23 april 2012 - 02:07 skrev:
HTC har en Desktop Dock till One X enligt deras tillbehörsbutik:
http://www.htcaccess...m.aspx?i=230289
CRS650 kallas den.
Överlag har HTC varit tämligen flitiga med dockor under senaste året.
"Out of stock" verkar vara nyckelordet, och jag kan inte hitta någon annan som säljer dem. Läste i någon recenssion om att de skulle komma "nån gång". Dockan och prickarna på baksidan antyder ju induktiv laddning, vilket isf vore ett klart plus och en indikation på att HTC också insett att Micro USB kan vara ett jäkla besvär
Skickat 23 april 2012 - 20:30
min flimrar i skärmen.... undrar om de kan fixa sånt med mjukvara eller om det är hårdvarufel
Skickat 24 april 2012 - 10:01
Fick hem mitt flip case igår. Htc egna då med andra ord.
http://www.dustinhom...e-flip-hc-v701/
Fungerar bra. Synd att du inte kan ta av läder"skyddet" när det känns som mest i vägen. Typ vid telefonsamtal.
Var dock dyrare att köpa utomlands än i Sverige.
Har lite bilder men orkade inte ladda upp igår. Finns på tillbehörstråden på Swedroid om inte annat.
Skickat 26 april 2012 - 11:27
-
Pax81
-
Användare
-
-
158 inlägg
DOA = Dead on Arrival, alltså att den är död/trasig när ni får den. Så varför skriver så många här att dom ska "doa" sin lur (låter som dom ska slå sönder den  ), när dom menar reklamera (RMA'a)? Ser ingen som haft DOA.
Det här inlägget har ändrats av Pax81 26 april 2012 - 11:29
Skickat 26 april 2012 - 11:35
Vad händer med reklamerade produkter, säljs de åter? (kan inte tänka mig att de slängs=vore kapital förstöring)
min tes är att telefoner som kommit tillbaka skickas till ny kund som förhoppningsvis inte är lika petig.
någon som har insikt i frågan?
Skickat 26 april 2012 - 16:33
Någon mer som har klen Bluetooth? Mitt headset nådde nästan 10 meter med min förra lur, HTC Sensation, men med One X kan jag inte ens ha mobilen i fickan!!
Skickat 10 maj 2012 - 22:37
Pax81 26 april 2012 - 11:27 skrev:
DOA = Dead on Arrival, alltså att den är död/trasig när ni får den. Så varför skriver så många här att dom ska "doa" sin lur (låter som dom ska slå sönder den  ), när dom menar reklamera (RMA'a)? Ser ingen som haft DOA.
läste någonstans att det är normalt det DOA står för men även tydligen Defect on Arrival på ex mobiltelefoner, har tom med för mig att han sålde mobiler i jobbet eller liknande som skrev det på något forum, men kan ha fel men känns mer rätt i detta fallet då det inte är så många som inte startat alls.
Skickat 12 maj 2012 - 06:34
Har äntligen fått min gråa HTC nu och använt den i 4 dagar.
Har granskat den ingående för att hitta några fel på den men det finns inga defekter som visat sig än. Inget knak, rutnät eller laggande menyer. Fan va skönt!! Har läst i alla trådar om One X och suttit tänkt - Vad har jag beställt egentligen?!?!?
Mycket bra telefon. Detta är min första android. Är dock inte så imponerad av just android.
Den "kan" samma saker som min gamla Nokia N900.
Skickat 29 maj 2012 - 18:12
Förlängde mitt 3-abonnemang idag och valde en One X. Tvärdöd!!, inget hjälper. Pratade med både 3 och HTC. Det blir en DOA av denna. Får vänta en vecka tills den nya kommer innan jag kan få gläde av en ny telefon. Jävla skit!
Skickat 30 maj 2012 - 13:40
Hej.
Jag har stött på patrull, säkert inget allvarligt men behöver er hjälp.
När jag kopplar in hörlurarna så känner den inte av detta utan musiken spelas upp via telefonhögtalaren, brukar koppla in telefonen i bilradion via aux-sladd. Fungerade jättebra ibörjan men sedan så ville den inte mer, har startat om den, försökt hitta någon inställning osv, men inget fungerar. Har testat olika hörlurar också, både de som följde med telefonen och andra (som alltså har fungerat tidigare med telefonen)
Någon som har nån idé vad som hänt, vad man kan göra?
Skickat 31 maj 2012 - 05:58
-pearl- 30 maj 2012 - 13:40 skrev:
Hej.
Jag har stött på patrull, säkert inget allvarligt men behöver er hjälp.
När jag kopplar in hörlurarna så känner den inte av detta utan musiken spelas upp via telefonhögtalaren, brukar koppla in telefonen i bilradion via aux-sladd. Fungerade jättebra ibörjan men sedan så ville den inte mer, har startat om den, försökt hitta någon inställning osv, men inget fungerar. Har testat olika hörlurar också, både de som följde med telefonen och andra (som alltså har fungerat tidigare med telefonen)
Någon som har nån idé vad som hänt, vad man kan göra?
Jag hade samma problem på min gamla telefon emellanåt och jag är övertygad om att det är någon service som dör vilket orsakar problemen. I mitt fall löste det sig alltid efter en omstart men så verkar det inte vara i ditt fall.
Om du inte redan gjort det skulle du kunna prova att stänga av Fast boot (hittas under Settings->Power) och göra en omstart till eller hålla in power-knappen i tio sekunder till telefonen startar om av sig själv.
Skickat 06 juli 2012 - 21:44
Tack! Det fungerade tillslut, värt att tillägga att jag dock var tvungen att göra det ett par ggr. Gjorde omstarten med hörlurarna inkopplade då fungerade det.
Men knastelefon!
Nu då det fungerar så känner den inte av då man pluggar ur lurarna, så problemet blev omvänt.
Är det läge för att reklamera? Jag har ju installerat ett par appar, typ angrybirds, sportstracker och andra "standard-appar", ska jag testa göra en fabriksåterställning?
Det här inlägget har ändrats av -pearl- 06 juli 2012 - 21:57
Skickat 11 september 2012 - 14:21
Nån som kan rekommendera en bättre mailklient? Eller om det går att fixa så att jag inte behöver trycka på "Visa bilder" i varje mail jag öppnar, och så är det väldigt irriterande att man inte kan zooma ut mailet, vill att när jag öppnar ett mail ska vara utzoomat, så att jag får en överskådlig vy över mailet, så jag själv kan zooma dom partier jag själv vill.
Skickat 11 september 2012 - 14:26
Skickat 16 september 2012 - 18:36
Om jag ska ta kort och använda som bakgrund vilken size ska jag ha ? Har provat en massa olika upplösningar men får inte till det.
Vh
Crille
Skickat 02 oktober 2012 - 16:35
Nu kommer den "upphottade" varianten av HOX. HOX+
Är på väg att skaffa mig en sådan så det blir kanonn att denkommer ha ett större batteri också. Det var bra nyheter! JellyBean från början också.
http://www.swedroid....pet/#more-65045
Skickat 02 oktober 2012 - 17:02
nima01 02 oktober 2012 - 16:35 skrev:
Nu kommer den "upphottade" varianten av HOX. HOX+
Är på väg att skaffa mig en sådan så det blir kanonn att denkommer ha ett större batteri också. Det var bra nyheter! JellyBean från början också.
http://www.swedroid....pet/#more-65045
Svårt sugen blev jag, tycker htc har så mycket bättre interface än Samsung.
Tyvärr blivit påtvingade en Samsung genom jobbet.
Skickat 07 oktober 2012 - 20:51
Och ändå är den inte snabbare än S3...
Skickat 01 januari 2013 - 18:29
Bytte till en Google Nexus 4 den 20e December.
Skillnader mot HTC One X:
+ Uppdateringar kommer direkt.
+ Bättre batteritid (med franco kernel).
+ Betydligt snabbare 3D (Dubbla i de flesta tester).
+ Råkar inte stänga av telefonen om den är i fickan (kommer inte åt off-knappen lika lätt).
+ Bättre kamera.
+ Aningen tunnare (Ingen kameradel som sticker ut).
+- på skärmen, likvärdiga.
Värt bytet?
Knappt, skulle nog råda att stanna på One X ifall man gillar Sense grässnittet och står ut med batteritiden.
Skickat 15 januari 2013 - 22:22
Bara jag som fått gul rand på skärmen ?
Skickat 24 januari 2013 - 14:40
Äntligen har uppdateringen kommit för oss stackare med en 3låst hox
1 användare läser den här tråden
Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0
Svara på citerade inlägg Rensa
-
- Minhembio forum
- → Hemma
- → Mobiltelefoni & GPS
-
Forumets regler (klicka här)
|
-
-
lod
2013-05-19 22:58:38
-
lod
2013-05-19 22:57:46
-
Noontec Zoro HD
Audio One
2013-05-19 20:33:13
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|