Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Senaste filmen jag såg...

15349 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#9451

Postad 28 januari 2015 - 22:55

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 1
Edge of Tomorrow, BD
Korsning av Groundhog Day och Starship Troopers, Större delen av filmen är jag riktigt intresserad men slutet är lite av en transportsträcka. Mycket sevärd trots allt. Rekommenderas.

#9452

Postad 28 januari 2015 - 22:56

Unregistered47d6d2bf
  • Unregistered47d6d2bf
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

The Abyss
av James Cameron

En James Cameron-rulle jag varit nyfiken på länge. Hade inga förväntningar och visste heller inte ett dugg om vad den handlade om. Man inser dock ganska snabbt att det är en rätt så pajig film, och det blir faktiskt bara värre. Det var som att filmen inte hade någon riktig själ, Folk springer omkring i någon urlöjlig utomjordings-berättelse vars effekter inte åldrats med någon värdighet alls. Eftersom att rymdvarelsen är fredlig måste filmen ändå innehålla en skurk, och då i form av någon specialagent som blir tokig, men det blir bara tråkigt.

Sen helt från ingenstans tog filmen fart när cirka 40 min återstod. Jag tänker då på drunkningsscenen och scenen på fartyget där besättningen försöker få drunkningsoffret vid liv, som jag tyckte var förvånansvärt starka scener med bra skådespelarprestationer. Ed Harris är ju huvudrollen, vilket alltid är kul, och det är han som får filmen att ändå bli lite trevlig att se.

Ed Harris åsido, kan jag verkligen Inte Rekommendera denna.


Nu var det säkert minst tio år sedan jag såg den, men då minns jag den som en väldigt bra film...
Får nog testa och se om den vid tillfälle.

#9453

Postad 28 januari 2015 - 23:57

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

Edge of Tomorrow, BD
Korsning av Groundhog Day och Starship Troopers


:lol:

#9454

Postad 29 januari 2015 - 00:18

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Nu var det säkert minst tio år sedan jag såg den, men då minns jag den som en väldigt bra film...
Får nog testa och se om den vid tillfälle.


Bra många år sen men jag har sett den två gånger och den var lika bra bägge. Gillar man Camerons andra filmer som T2, Terminator, Aliens så gillar man nog detta också. Och ja Ed Harris är alltid grym.

#9455

Postad 29 januari 2015 - 07:45

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
Gillar Abyss som Cameron's andra filmer ungefär, men det var säkert 10 år sedan sist. Kanske på Laserdisc för DVDn var aldrig bra. Har bara sett den långa vad jag minns. Tankar om theatrical version?

#9456

Postad 29 januari 2015 - 09:07

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 2

Gillar Abyss som Cameron's andra filmer ungefär, men det var säkert 10 år sedan sist. Kanske på Laserdisc för DVDn var aldrig bra. Har bara sett den långa vad jag minns. Tankar om theatrical version?

Betydligt sämre tycker jag. Director's Cut bygger ut historien mer och fungerar mycket bättre.

#9457

Postad 29 januari 2015 - 09:48

Unregistered47d6d2bf
  • Unregistered47d6d2bf
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

Bra många år sen men jag har sett den två gånger och den var lika bra bägge. Gillar man Camerons andra filmer som T2, Terminator, Aliens så gillar man nog detta också. Och ja Ed Harris är alltid grym.


Gillar alla dom filmerna det är kultfilmer för mig, har säkert sett aliens ett femtontalgånger i min ungdom.
Har märkt att vissa gamla filmer som man tyckte var fantastiska då ska man ibland inte se om för en risk att bli besviken. Mycket 80-tals rullar tex. Kommer ihåg att jag tyckte red Sonja var bra när den kom, köpte den i billiga lådan på Ica för 29kr för rätt många år sedan och såg om den... Inte riktigt lika bra längre, skulle behållt den i minnet.

För några år sedan pratade jag kultfilmer med en kollega som är född -90 tror jag (jag född -78) och undrade vad han hade för kultfilm. Gladiator svarade han då! För mig är det fortfarande en rätt ny film!

Redigerat av Unregistered47d6d2bf, 29 januari 2015 - 09:50.


#9458

Postad 29 januari 2015 - 09:54

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
Vad tror han att en kultfilm är?

#9459

Postad 29 januari 2015 - 10:03

Unregistered47d6d2bf
  • Unregistered47d6d2bf
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

Vad tror han att en kultfilm är?

För honom är det en gammal film som han sett när han var liten grabb.
Filmen kommer säkert bli en kultfilm för mig med, men det dröjer några år till.

#9460

Postad 29 januari 2015 - 10:05

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 1
En kultfilm borde inte vara årets absolut största Hollywood produktion och älskad av Svensson. Sen borde en kultfilm ha lite kultiga inslag. Gladiator har inget av det.

Ni menar nog klassiker

#9461

Postad 29 januari 2015 - 10:16

Unregistered47d6d2bf
  • Unregistered47d6d2bf
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

En kultfilm borde inte vara årets absolut största Hollywood produktion och älskad av Svensson. Sen borde en kultfilm ha lite kultiga inslag. Gladiator har inget av det.

Ni menar nog klassiker

Det är det kanske. Vilka filmer tycker du är kultfilmer?

#9462

Postad 29 januari 2015 - 10:26

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
True Romance och Resorvoir dogs. Big Lebowski har ju skapat en hel subkultur med massor av T-shirts och tryckta citat och så Lebowski fest, som Bridges besöker ibland och spelar med sitt band

#9463

Postad 29 januari 2015 - 10:53

Unregistered47d6d2bf
  • Unregistered47d6d2bf
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

True Romance och Resorvoir dogs. Big Lebowski har ju skapat en hel subkultur med massor av T-shirts och tryckta citat och så Lebowski fest, som Bridges besöker ibland och spelar med sitt band

Mycket bra filmer det med.
Jag tror jag förstår hur du menar, det är precis som 300 och this is Sparta! ;)

#9464

Postad 29 januari 2015 - 10:59

Frozen_Plauge
  • Frozen_Plauge
  • Lärjunge

  • 400 inlägg
  • 0
Death occurred last night 3,5/5
Gang war in Milan 4/5

#9465

Postad 29 januari 2015 - 11:01

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

True Romance och Resorvoir dogs. Big Lebowski har ju skapat en hel subkultur med massor av T-shirts och tryckta citat och så Lebowski fest, som Bridges besöker ibland och spelar med sitt band

Blues Brothers, Rocky Horror picture show. Filmer som har specialvisningar där publiken klär ut sig.

#9466

Postad 29 januari 2015 - 11:03

Unregisterede98d451d
  • Unregisterede98d451d
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

Directors cut eller theatrical?


Osäker, såg den som var 2h 20min. Är det stor skillnad versionerna emellan? Vet ju att Camerons Aliens blev ännu bättre med Directors Cut

#9467

Postad 29 januari 2015 - 11:08

Unregisterede98d451d
  • Unregisterede98d451d
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

o-NIGHTCRAWLER-facebook.jpg

Nightcrawler (2014)
Av Dan Gilroy


Fy faan vad bra! Jag kan inte få nog av Los Angeles och det moderna noir-stuket som vi sett i Drive och Collateral, och den här filmen levererar så sjukt mycket i den genren. Jake Gyllenhaal spelar Lou Bloom, som går in helt och hållet i den så kallade "Nightcrawler"-branschen, alltså folk som filmar olyckor och andra hemskheter för nyhetskanaler.

Och herregud vilken roll han gör! Jag fick upp ögonen för Gyllenhaal i Prisoners där han gjorde en riktigt bra roll, en sån där som man verkligen minns. Men i Nightcrawler överträffar han sig själv något jävulskt. Det var länge sedan man såg en sån obehaglig och avskyvärd karaktär, och i varje scen gör han en så obekväm att man sitter och skruvar på sig i soffan. Hur i **** kan inte Jake Gyllenhaal ens vara nominerad för bästa roll på Oscarsgalan?

Hela stämningen är så fin, och fotot förtjänar också en Oscar. Vissa scener måste man bara gapa till, som den i restaurangen. Den känns Taxi Driver, men ändå helt originell. Hela andra delen för att inte tala om filmens slutklimax, är sådär perfekt som många filmer jag sett på senaste helt missar. Man vill verkligen bara ha mer när filmen slutat.

Men det mest intressanta är ändå budskapet som Nightcrawler bär på. Det är en jävligt bra moralisk fråga som man kan applicera på mycket i vår skruvade värld, både inom media, tv-spel och film. Varför dras vi så mot det våldsamma och sjuka? Den fick mig, som konstant drar mig till gore och klipp/bilder på hemska olyckor, att fundera.

Årets bästa film, om det inte vore för Boyhood. Kan Högst Rekommendera!


Redigerat av Unregisterede98d451d, 04 maj 2015 - 15:10.


#9468

Postad 29 januari 2015 - 11:10

Unregistered47d6d2bf
  • Unregistered47d6d2bf
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

Blues Brothers, Rocky Horror picture show. Filmer som har specialvisningar där publiken klär ut sig.

Menar du då att även att tex Harry Potter kommer kultfilmsförklaras i framtiden?
Klart barn/ungdomsfilmer så är det väll vanligare att folk klär ut sig. Det är ju även en superproduktion som Svensson gillar...

#9469

Postad 29 januari 2015 - 11:16

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0

Osäker, såg den som var 2h 20min. Är det stor skillnad versionerna emellan? Vet ju att Camerons Aliens blev ännu bättre med Directors Cut


Har fär mig att den ändrar historian en del?

Aliens som så många andra directors cut blev inte bättre, bara mer av allt. Som dansar med vargar och almost famous t.ex.
Min favorit är nog Kingdom of heaven, där Ridley tog en okej film till en mycket bra sådan

#9470

Postad 29 januari 2015 - 11:27

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Menar du då att även att tex Harry Potter kommer kultfilmsförklaras i framtiden?
Klart barn/ungdomsfilmer så är det väll vanligare att folk klär ut sig. Det är ju även en superproduktion som Svensson gillar...

Har aldrig hört talas om någon specialvisning av HP där hela publiken förväntas vara utklädda även om jag skulle kunna tänka mig att det har förekommit. Men rent generellt så kan block busters aldrig bli kult per definition.
http://en.wikipedia....t_of_cult_films

Redigerat av agpath, 29 januari 2015 - 11:29.


#9471

Postad 29 januari 2015 - 12:16

Unregistered47d6d2bf
  • Unregistered47d6d2bf
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

Har aldrig hört talas om någon specialvisning av HP där hela publiken förväntas vara utklädda även om jag skulle kunna tänka mig att det har förekommit. Men rent generellt så kan block busters aldrig bli kult per definition.
http://en.wikipedia....t_of_cult_films


Ok , rätt tydligt enligt wiki vad en kultfilm är.

#9472

Postad 29 januari 2015 - 12:27

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Osäker, såg den som var 2h 20min. Är det stor skillnad versionerna emellan? Vet ju att Camerons Aliens blev ännu bättre med Directors Cut

Då är det theatrical cut. Director's är nästan tre timmar. Längre genomgång av skillnaderna: http://www.movie-cen...port.php?ID=728

Aliens är tvärtom för mig, director's cut är alldeles för lång. Originalet är betydligt mer tajt och spännande.

#9473

Postad 30 januari 2015 - 05:47

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 2

Aliens är tvärtom för mig, director's cut är alldeles för lång. Originalet är betydligt mer tajt och spännande.


Directors Cut är ju för underbar med scenen "Sentry Guns"... :)

#9474

Postad 30 januari 2015 - 08:17

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
American sniper. Sevärd. Bradley Cooper var bäst.

#9475

Postad 30 januari 2015 - 08:41

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0

Ok , rätt tydligt enligt wiki vad en kultfilm är.


Precis, kult är något som aldrig slog igenom hos de stora massorna men som istället har en skara väldigt engagerade (ofta smått besatta) följare. Går även att applicera på andra konstformer som musik. Ibland blir det dock ändå diskussioner om vad som är kult eller inte. Mitt favoritband Ramones till exempel, de var ett kultband under så gott som hela sin karriär (vilket de motvilligt accepterade efter ca 5 skivor då de gav upp sina förhoppningar om att någonsin få en hit) men har vuxit betydligt efter att originalmedlemmarna börjat dö ut. Nu finns det till och med ett Ramonesmuseum i Berlin, vilket i och för sig drivs av engagerade och smått besatta medlemmar i kulten... men ändå, är de då fortfarande ett kultband?

Men strunt i det nu, denna tråden handlar om senast sedda film. För mig är det John Wick, som får godkänt för vad den är. Denna, the Equalizer och Taken-filmerna känns som klassiska 80-tals actionfilmer med större budget. Har man ställt in sina förväntningar på rätt läge så underhåller dom för stunden!

#9476

Postad 30 januari 2015 - 09:32

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Directors Cut är ju för underbar med scenen "Sentry Guns"... :)

Sentry Gun-scenen kan jag hålla med om. Men resten, filmen blir för långsam tycker jag. Inte dålig fortfarande en riktigt bra film men lite för långsam för min smak.

#9477

Postad 30 januari 2015 - 10:01

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
Blade Runner är en typisk kult-rulle. Den var inte speciellt "populär" när den kom. Den gick dock bra på uthyrning. Efter ett gäng år började den klättra.

Personligen tror jag att Under The Skin skulle kunna bli en kult-rulle. Den var tillräckligt "Arty-farty" för det. Rubber är en annan film som också skulle kunna hamna i den kategorin.

#9478

Postad 30 januari 2015 - 10:19

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
Evil Dead

#9479

Postad 30 januari 2015 - 10:23

Unregistered47d6d2bf
  • Unregistered47d6d2bf
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

Blade Runner är en typisk kult-rulle. Den var inte speciellt "populär" när den kom. Den gick dock bra på uthyrning. Efter ett gäng år började den klättra.

Personligen tror jag att Under The Skin skulle kunna bli en kult-rulle. Den var tillräckligt "Arty-farty" för det. Rubber är en annan film som också skulle kunna hamna i den kategorin.


Köpte precis Blade Runner på Blu-ray och tittade i hemmabion. Har sett den ett par ggr tidigare och det är en fantastisk film enligt mig.
Gillar den dystra mörka känslan som genomsyrar hela filmen. Lite roligt att den utspelar sig i L.A 2019. Det var iofs långt fram i tiden när filmen gjordes -82?
Betyg 5/5

#9480

Postad 30 januari 2015 - 10:37

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 1

American sniper. Sevärd. Bradley Cooper var bäst.


Bio imorgon inbokad med frugan (hennes filmval - WFT?!).
Återkommer med betyg!

#9481

Postad 30 januari 2015 - 20:55

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
såg nyss The power of few
vilken konstig film det var. vet inte ens om jag fattade den riktigt.
första delen av filmen gillade jag inte alls. sen blev den bättre och bättre . men som sagt, vet inte om jag förstod den .

#9482

Postad 30 januari 2015 - 23:00

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
John Wick.
Keanu Reeves som nån avdankad spec ops som ska hämnas.
Nja...rätt trist film. 2/5

#9483

Postad 31 januari 2015 - 02:00

Unregistered79193128
  • Unregistered79193128
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0
Nightcrawler

Mycket(!) imponerande insats av Jake Gyllenhaal.
I övrigt är filmen jättebra. Gillar musikvalen.

9/10

#9484

Postad 31 januari 2015 - 22:09

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Bio imorgon inbokad med frugan (hennes filmval - WFT?!).
Återkommer med betyg!


Jag hittar inte rätt ord. Jävligt bra kanske. Hemsk. Tragisk. Förbannat bra skådespel av Bradley Cooper!
Betyg? Filmen blev aldrig tråkig, spännande hela tiden. Svårt att betygsätta... 5/5

#9485

Postad 31 januari 2015 - 23:03

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 1
The Judge
Robert Downey Jr och Robert Duvall är otroliga. Sjukt bra film!
Betyg 9/10

#9486

Postad 31 januari 2015 - 23:28

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Köpte precis Blade Runner på Blu-ray och tittade i hemmabion. Har sett den ett par ggr tidigare och det är en fantastisk film enligt mig.
Gillar den dystra mörka känslan som genomsyrar hela filmen. Lite roligt att den utspelar sig i L.A 2019. Det var iofs långt fram i tiden när filmen gjordes -82?
Betyg 5/5


Att veta att det bara är några år fram till 2019 gör filmen lite känslig dock. De sci-fi filmer som inte skriver vilket år det utspelar sig har en liten vinst där. Men jag tycker du gjorde en bra sammanfattning av Blade Runner.

Själv såg jag The Equalizer. Denzels motspelare fick faktiskt lite för lite tid att visa sig. Han verkade spännande och kunde gärna fått lite mer lins-tid. Men filmen tog tid på sig att berätta historien vilket gjorde att man höll intresset uppe. När det var dags för lite action så håll Denzel måttet på vanligt Denzel-manér och levererade.

Fram med chipspåsen och njut! 4 av fem korkskruvar!

#9487

Postad 31 januari 2015 - 23:48

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Kraftidioten 9/10. Riktigt bra.
Har vi någon norrman här vad betyder kraftidioten? SKulle kunna tänka mig det är plogidioten kanske?

#9488

Postad 01 februari 2015 - 00:04

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

  • 862 inlägg
  • 0
Kingsman:The Secret Service

Mycket bra action/spion film som innehåller allt, action, spänning och humor. Bra skådespel rakt genom filmen, vackra miljöer och välfilmad. Ett måste för dig som gillar film inom kategorin.

8 av 10 möjliga



#9489

Postad 01 februari 2015 - 00:08

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 2

Kraftidioten 9/10. Riktigt bra.
Har vi någon norrman här vad betyder kraftidioten? SKulle kunna tänka mig det är plogidioten kanske?


Vad betyder plogidiot? :)

#9490

Postad 01 februari 2015 - 00:52

Unregistered79193128
  • Unregistered79193128
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0
Wild Card

Placerar sig i kategorin "sämsta filmer någonsin", iaf hos mig.
Tråkigt skådespel. Inte ens Statham kunde rädda den här.

1/5.. typ

#9491

Postad 01 februari 2015 - 10:12

Unregistered47d6d2bf
  • Unregistered47d6d2bf
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
X-men Days of our future past
Har inte sett alla x-men filmerna men dom jag sett så har det varit lite ojämnt hur bra dom är, men den här hade jag hört gott om och lite superhjälteaction en lördagskväll är aldrig fel.
Mycket underhållande film med vissa logiska luckor kanske, men inget som störde mig.
Bra ljud och bild på blu-ray.
Betyg 4/5

#9492

Postad 01 februari 2015 - 11:26

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Kingsman. Kul och underhållande film men alldeles för ojämn. Vissa delar var riktigt tråkiga och kändes onödiga. 6/10

Bad Words. Jason Bateman är riktigt bra i huvudrollen och har ett rätt så smart manus. Batemans regidebut är helt okej. 6/10

The Prince. Bruce Willis är sämre än Jason Patric vilket summerar kvalitén på filmen. 3/10

#9493

Postad 01 februari 2015 - 14:39

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0

Jag hittar inte rätt ord. Jävligt bra kanske. Hemsk. Tragisk. Förbannat bra skådespel av Bradley Cooper!
Betyg? Filmen blev aldrig tråkig, spännande hela tiden. Svårt att betygsätta... 5/5


Har gillat Bradley Cooper sedan Hangover och han är jävligt bra i Silver linings playbook men där är han ändå bara Bradley Cooper, precis som att Tom cruise alltid är Tom Cruise, vilken roll han än spelar.

Men i American sniper så är han något annat. Sätter upp han bland Clooney, dicaprio och Brad Pitt nu. Hoppad han kommer fortsätta att välja bra roller

#9494

Postad 01 februari 2015 - 19:01

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
The Interview. Ganska kass hitils. Franco är dålig här och ska nog inte spela i komedier, med undantag för roliga Pineapple express

#9495

Postad 01 februari 2015 - 20:35

Unregisterede05c8911
  • Unregisterede05c8911
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
true detective s01

visst var den bra, men det är ingen GoT... :)
en väldigt mörk, tragisk och humorfri serie

#9496

Postad 01 februari 2015 - 22:33

Unregisterede98d451d
  • Unregisterede98d451d
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

Nu var det säkert minst tio år sedan jag såg den, men då minns jag den som en väldigt bra film...
Får nog testa och se om den vid tillfälle.


Kan tänka att det är en sån rulle som var cool när den kom, men inte riktigt klarar tidens prövningar. Många av datoreffekterna kan få en att storkna.

#9497

Postad 01 februari 2015 - 22:43

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 1

Kan tänka att det är en sån rulle som var cool när den kom, men inte riktigt klarar tidens prövningar. Många av datoreffekterna kan få en att storkna.


Hade av någon anledning missat den så såg den för några månader sedan och jag tyckte att den var skitbra. Effekter nu och då är inget jag bryr mig om men tyckte att de såg bra ut för att vara en så pass gammal film.

Såg theatrical cut och kollade sedan på den försvunna delen från extended. Hur man kunde ta bort en så pass viktig del utav handlingen bara för att spara in filmtid är för mig obegripligt.

#9498

Postad 01 februari 2015 - 23:12

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

  • 862 inlägg
  • 0
Unbroken

Bra film och alltid svårt att bedöma när filmer bygger på en sann historia.
Kriget, fångar, Japan, amerikaner.... Vi har alla sett detta förr och denna film tillför inget nytt eller unikt.
Filmer är på tok för lång och 2 t och 17 min känns mycket, mycket långt. Filmen borde vara kunna dras ner med minst 45 min. Längden på filmen, samt att filmen inte tillför något nytt drar ner betyget hos mig.

5 av 10 möjliga och en film som det kvittar om du ser det eller inte.

#9499

Postad 02 februari 2015 - 08:12

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 1
Men då är det knappast en bra film som du skriver

#9500

Postad 02 februari 2015 - 11:50

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Betydligt sämre tycker jag. Director's Cut bygger ut historien mer och fungerar mycket bättre.


Ja det är massor av viktiga grejjer som saknas i bioversionen. Samma med Aliens för den delen.



2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.