Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

E-sim -Hyfsat nytt MMOG webläsar spel [Gratis]

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 04 mars 2012 - 13:04

Attax
  • Attax
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
Hej! Sökte runt lite och blev förvånad att detta spel inte kommit på tal!

Esim är en världssimulator där kartan är den riktiga värdskartan. Alla spelar på samma server, men är uppdelade i olika länder. Varje land för sin egen politik och har sina egna partier och militärförband. Man kan flytta runt mellan länderna och även söka medborgarskap i andra länder om så önskas.

Alla spelare har en "citizen", en medborgare i e-sim världen. Detta är ens karaktär som man kan införskaffa mat och vapen till. Varje citizen har en egen liten uppsättning byggnader som kan vara allt ifrån fabriker och träningsanläggningar till plantager och järngruvor. Allt som återfinnes på marknaden är producerat av andra spelare i deras egna fabriker.

Vissa spelare krigar mycket och struntar i att bygga upp ett ekonomiskt imperium medan andra bygger upp en många fabriker och struntar i att kriga. Båda är dock lika viktiga för att ett land skall överleva i eSim. Utan soldater kan man inte kriga men utan pengar har soldaterna ingen utrustning. Andra startar tidningar och skriver om politik, krig, rådande ekonomin i landet/världen eller helt enkelt vad de än känner för, medan andra drar runt i grupper som legosoldater och krigar där regeringar ger dem betalt för det. Vad du väljer att göra är helt och hållet upp till dig.

Politik är också en viktig del av spelet Varje månad hålls tre olika val som spelarna kan rösta i; presidentvalet, kongressvalet samt partiledarvalet. Då vi är en liten comunity har vi ett gemensamt parti för oss alla. Men alla som vill kan ta sig fram till höga poster! Och allas röster räknas lika. Den som har sista ordet om var krig skall utkämpas och hur pengarna skall fördelas är landets president.

Ni kan regga er på två sätt, anginen via min reff: * raderad * (här får båda en bonus när ni når lvl 7, samt så ser jag vilka som joinat så kan jag hjälpa ibörjan) Men det går lika bra att registrera er på vanligt sätt: e-sim.org/index.html
Det är inte för att jag jagar reff jag skriver detta utan e-sverige behöver din hjälp! Postad bild

Hur du än väljer att spela så önskar jag dig lycka till i eSim och det är bara kontakta mig ingame om du behöver hjälp med något, heter Attax i speletPostad bild

DS. Just nu har Litauen ockuperat HELA Sverige, så all hjälp som kan fås uppskattas, så registrera er och hjälp Sverige :)

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  map.jpg   83,18K   2 Antal nerladdningar

Redigerat av Squeezemaster, 04 mars 2012 - 20:24.
referals ej tillåtet.


#2

Postad 04 mars 2012 - 19:54

Unregistered1552
  • Unregistered1552
  • Beroende

  • 1 156 inlägg
  • 0
Din referens funkar inte, men jag ska testa spelet :)

#3

Postad 15 mars 2012 - 23:25

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

  • 261 inlägg
  • 0
Kom igen gott folk, Sverige behöver er!

#4

Postad 08 april 2012 - 14:40

juskey
  • juskey
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej, ville bara kolla om det finns någon som spelar e-sim här?

För er som aldrig spelat kommer en kortfattad förklaring här :)

E-sim är ett webbaserat klickspel där du gör allt ifrån att starta företag, kriga till att hålla på med politik m.m.

Just nu blir vi attackerade av Lituaen som typiskt nog är det starkaste nationen i spelet (mest spelare) så vi behöver fler spelare om vi ska lyckas hålla vara regioner.


http://e-sim.org/lan.97279/

#5

Postad 08 april 2012 - 18:31

jojye
  • jojye
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0
Där har vi tacken för att vi rustar upp dem

#6

Postad 29 maj 2012 - 17:44

TobbePower
  • TobbePower
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0
Har faktiskt gått med i detta, man blir rätt så fast efter ett tag. http://e-sim.org/lan.220296

Redigerat av TobbePower, 25 augusti 2012 - 15:50.


#7

Postad 26 juni 2012 - 05:37

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0
Om ni använder en referens i spelet, använd inte Attax, han spelar MOT sverige..

#8

Postad 10 augusti 2012 - 20:04

Unregistered7d29611b
  • Unregistered7d29611b
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Använd inte attax länk, han är landsförrädare! Ni får gärna använda min länk: http://e-sim.org/lan.123651/
Just nu har vi tagit över ryssland och ska snart gå vidare till USA. Joina redan idag!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.