Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

H1Z1 - Zombie Apocalypse MMO [PC/PS4]

62 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 10 april 2014 - 07:57

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 0
H1Z1 - Zombie Apocalypse MMO F2P spel av Sony Online Entertainment.

Detta spel är ett spel som är likt DayZ där man spelar i en värd full av zombies!
spelet ser helt klart spännande ut. Hoppas det kommer till PS4:a. Då min pc inte klarar av några spel.

Lite gameplay och prat om spelet.
https://www.youtube.com/watch?v=lneZYriSbG4&feature=youtu.be

En del finns att läsa här på Reddit.
http://www.reddit.com/r/h1z1

H1Z1 Hemsida.
https://www.h1z1.com/home

Dev Posts

Gameplay Details
  • First Person or Third Person shooter
  • Zombie Survival
  • Night is dark and full of terrors
  • Player versus Player at it's core.
  • More than just zombies in the world
  • Base Building, Town building, Fortress creation
  • Can burn down things others build.
  • Lots of crafting. Probably the biggest thing about the game.
  • Vehicles are already in. Possibility of aircraft in the future.
  • Based off the United States.
  • If you die, you lose your gear
  • "No skills or levels".
  • "Thousands of players". I'm willing to bet this will be larger, playercount wise, than planetside 2.
Tech Details
  • PC first, PS4 later. "Well, we are Sony" when asked about the PS4 version.
  • "If you can run Planetside 2, you can run H1Z1 better".
  • "Orders of magnitude larger than Planetside 2".
  • Based of Planetside 2. Shares no tech with Everquest Next (so no Voxels).
  • Built in voice chat options.
Monetization Details
  • Free to play
  • Part of the All-Access subscription that SOE is launching this month. $15/mo for premium sub in all SOE games.
  • "you seriously don't need to spend a dime. We're still figuring out the monetization but we will telegraph our plans early and let people comment and we'll listen if they don't like something and come to a place where people feel good about it." -Smed, in this thread
  • Early Access ($20ish, on steam) in 4-6 weeks.
When do we get more details?
  • Screenshots will start coming out almost immediately.
  • The next playtest will be Live streamed (I have good intel that it will be Monday).
I'm still working on this thread and grabbing info that was posted. If you have something I missed please put it in the comments
EDIT: Also if you are on the dev team and want to spill more details be my guest



Taget från Reddit.
http://www.reddit.co...ve_learned_now/

Lite nya screenshots
Postad bild
Postad bild
Postad bild

http://www.pcgamer.c...new-zombie-mmo/

Edit: early Access 15 Januari 2015!
Postad bild

Redigerat av Zerokelvin, 09 december 2014 - 09:52.


#2

Postad 10 april 2014 - 14:55

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0
Ärligt talat: räcker det inte nu? Och om det inte räcker, vad ska vi förvänta oss? Ett söndrigt spel som patchas ad infinitum? Nether-nivåer av ofärdigt? Beta access-spel som aldrig utvecklas?

Jag är väldigt skeptisk, jag tycker det råder en inflation på zombiesurvivalspel som i princip ser likadana ut och aldrig utvecklas mer än några få additioner per halvår.

#3

Postad 10 april 2014 - 15:13

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Jag är väldigt skeptisk, jag tycker det råder en inflation på zombiesurvivalspel som i princip ser likadana ut och aldrig utvecklas mer än några få additioner per halvår.

Vilka ser likadana ut? Dead Space? Dead Nation? Walking Dead? Terraria? Lone Survivor? Left 4 Dead? Dead Rising? Last of Us? Resident Evil? Dead Island? Minecraft? Plant vs. Zombies? State of Decay? m.fl.

Jag håller inte med om att de ser likadana ut, men det är synd att h1z1 är mmo.

#4

Postad 10 april 2014 - 15:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0
(Det finns inga zombies i TLoU)

#5

Postad 10 april 2014 - 15:56

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0

Vilka ser likadana ut? Dead Space? Dead Nation? Walking Dead? Terraria? Lone Survivor? Left 4 Dead? Dead Rising? Last of Us? Resident Evil? Dead Island? Minecraft? Plant vs. Zombies? State of Decay? m.fl.

Jag håller inte med om att de ser likadana ut, men det är synd att h1z1 är mmo.


Genren jag talar om är helt överröst med i princip samma koncept med få urskiljande features, och då tänker jag på framförallt DayZ, Nether, Infestation, Rust, 7 Days to die, Project Zomboid, State of Decay (som är fräschast, vilket får mig att fråga - VARFÖR INGET MP-stöd?!?!?!?!) etc, etc, etc, etc.

Det är också ett stort problem att inget egentligen händer med alla dessa spel som redan finns ute; är några av dem ens "officiellt" släppta än? Alla är väl i "early access" (*host* gratis speltestande *host*) beta? Därför är jag extremt skeptisk till att det slängs in ännu en tungviktare i en genre som snart väller över av väldigt likadana spel.

#6

Postad 10 april 2014 - 16:50

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Ett F2P MMO till PS4 låter som en bra idé. Kommer absolut testa det

Redigerat av Unregistereddc471864, 10 april 2014 - 16:51.


#7

Postad 10 april 2014 - 16:52

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 0

Ärligt talat: räcker det inte nu? Och om det inte räcker, vad ska vi förvänta oss? Ett söndrigt spel som patchas ad infinitum? Nether-nivåer av ofärdigt? Beta access-spel som aldrig utvecklas?

Jag är väldigt skeptisk, jag tycker det råder en inflation på zombiesurvivalspel som i princip ser likadana ut och aldrig utvecklas mer än några få additioner per halvår.


Kanske att det räcker med "zombie" spel! Men om du nu är så negativ behöver du ju inte pröva spelet! ;)
Jag håller med dig om att det finns många zombie spel, men det verkar ju som om det finns plats för det då folk köper sådana spel!

Det som är lite lockande med detta är att man kommer att kunna bygga olika saker. Allt från vapen till fort!?
Plus att spelvärden kommer att var väldigt stor!
Och även att det förhoppningsvis kommer till konsol(PS4).

#8

Postad 10 april 2014 - 19:39

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0

Kanske att det räcker med "zombie" spel! Men om du nu är så negativ behöver du ju inte pröva spelet! ;)
Jag håller med dig om att det finns många zombie spel, men det verkar ju som om det finns plats för det då folk köper sådana spel!

Det som är lite lockande med detta är att man kommer att kunna bygga olika saker. Allt från vapen till fort!?
Plus att spelvärden kommer att var väldigt stor!
Och även att det förhoppningsvis kommer till konsol(PS4).


Självklart behöver jag inte det, men jag är mer trött eftersom jag kommer från den delen av communityn som egentligen gillar survivalspel, och således är intresserad av genren och vill ha mer, bra spel till den. Vill inte verka negativ, har bara väldigt låga förväntningar! ;)

Det jag tror att jag vill säga är att jag inte vill ha ännu ett survivalspel som är bra och innovativt men som är helt förstört, knappt spelbart eller ger ifrån sig en känsla av att vara ofärdigt. Vi har för mycket av sådana spel på marknaden idag. Men om det är polerat, och erbjuder en rolig survivorupplevelse redan från release, då kanske jag kan bli övertygad att testa det.

#9

Postad 10 april 2014 - 20:34

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Intressant, mer zombiespel tar jag gärna emot.
Hoppas dock att man kan ta hus och använda som baser, förstärka dessa osv, liknade SoD fast mer så att säga.

#10

Postad 11 april 2014 - 07:16

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0

Ärligt talat: räcker det inte nu? Och om det inte räcker, vad ska vi förvänta oss? Ett söndrigt spel som patchas ad infinitum? Nether-nivåer av ofärdigt? Beta access-spel som aldrig utvecklas?

Jag är väldigt skeptisk, jag tycker det råder en inflation på zombiesurvivalspel som i princip ser likadana ut och aldrig utvecklas mer än några få additioner per halvår.

Ps4 har inte ett enda zombiespel :(

#11

Postad 11 april 2014 - 07:21

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
dead nation? :)

jag spelade dayz som fan när det var mod till arma, från starten, men man lessnar efter en stund när det inte händer något. Om man lyssnar på smedley i någon vide så säger han ju att man kan bygga baser, och även bränna ner dom ( ens egna/någon annans ) det är ju en fräsch grej. Men vet inte om typ wasteland modden till arma är typ likadan. Svårt att säga.
Ska hålla ett öga på iaf.

#12

Postad 11 april 2014 - 07:52

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 0

Självklart behöver jag inte det, men jag är mer trött eftersom jag kommer från den delen av communityn som egentligen gillar survivalspel, och således är intresserad av genren och vill ha mer, bra spel till den. Vill inte verka negativ, har bara väldigt låga förväntningar! ;)

Det jag tror att jag vill säga är att jag inte vill ha ännu ett survivalspel som är bra och innovativt men som är helt förstört, knappt spelbart eller ger ifrån sig en känsla av att vara ofärdigt. Vi har för mycket av sådana spel på marknaden idag. Men om det är polerat, och erbjuder en rolig survivorupplevelse redan från release, då kanske jag kan bli övertygad att testa det.


Ingen fara! :) Även jag försöker ha låga förväntningar men ibland är det svårt när man ser ett spel man verkligen tror skulle vara kul. Tex för att spelvärden verkar spännande! Sen har jag saknat den här typen av spel till konsol!

Och ingen vill ju spela något ofärdigt spel. Men tyvärr idag så verkar ju spel utvecklarna(läs EA) kunna släppa hur ofärdiga spel som helst.
När det gäller dessa online F2P spel så är det väl ofta de släpps i just beta stadiet för den som vill spela det mot en billig peng! Och den som ger sig in då måste ju vara medveten om att spelet kanske inte är färdigt för att det är i just betastadiet och inte helt klart.

Men man önskar ju att spelen inte släpptes så pass buggiga som det görs titt som tätt och det ska patchas första dagen man sätter i skivan i sin PC/konsol!
Men där kanske hela spelcommunityn är lite medskyldig till det hela då man "tillåtit" spelutvecklarna göra så!

#13

Postad 11 april 2014 - 18:12

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Daylight verkar mycket mer intressant om man vill spela Zombiespel på ps4.

#14

Postad 11 april 2014 - 18:16

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Jag menar Dying light men Daylight ser riktigt nice ut också, kanske blir en ps4 när det släpps 29 april.

Redigerat av Drey123, 11 april 2014 - 18:23.


#15

Postad 12 april 2014 - 03:18

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Börjar också undra hur länge zombievågen ska hålla i sig. Fan rdr släpptes ju i zombieupplaga och dying lights trodde jag var den sista större zombieproduktionen.

#16

Postad 12 april 2014 - 08:44

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

  • 1 960 inlägg
  • 0
Dying light verkar ju dock tillföra något nytt till genren vilket är coolt. Även Daylight verkar coolt då man inte har några vapen utan bara en mobiltelefon som lyse ;-)

#17

Postad 12 april 2014 - 09:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Även Daylight verkar coolt då man inte har några vapen utan bara en mobiltelefon som lyse ;-)

Det är den nya trenden dock, att man är försvarslös. Samma i Alien Isolation och en del PC-spel.

dying lights trodde jag var den sista större zombieproduktionen.

Sista? Zombiespel kommer väl aldrig att försvinna. Om genren skulle dö ut så återuppstår den bara senare.

#18

Postad 12 april 2014 - 14:56

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 1
Sammanfattning från en intervju.
www.reddit.com/r/H1Z1

Summary:
  • When Dying, loot stays at death location.
  • They are still figuring out the tech so they dont know how big they can get it.
  • They will slowly make the map bigger throughout updates.
  • take place in "Anywhere, America" Midwest/East Coast US
  • fresh spawns are essentially just civilians
  • Combat: a lot like hard recoil - via CS:GO
  • reticle/sights will stay where the recoil put them. you have to compensate after every shot.
  • FPS slider confirmed
  • trying to make sure that aiming is difficult in both first person and third person mode.
  • wildlife and hunting confirmed
  • Wolves and Deer exist
  • they actually have a problem right now where the wolves kept killing all the deer and are trying to find a balance there, so there will be like a circle of life.
  • Wildlife and Zombies can interact in the same way, zombies vs wolves naturally
  • it will still be alpha when we get into it.
  • The alpha will be more of a way to find what will be fun, what to add and stuff, and beta will be where the bug hunt happens.
  • server player amounts not determined yet
  • types of servers still being determined, as in PvE focused Servers or vice versa
  • still playing with loot. doing it like the DayZ mod where it'll respawn in randomish intervals.
  • the goal is massive amount of massively sized servers, but will start with a few massive servers
  • big issue is how to get around things like stream hunting because there will probably be less servers than most
  • going for modern guns, going for realistic gun spawns based on location. some places(the south) could totally have a lot of guns in the houses, where the opposite could be true in other places
  • right now there is both med packs and healing based on eating
  • working on the bodily harm/injuries system
  • crafting bandages can be found and crafted, saline bags were just added
  • rust level crafting is "the goal"
  • they are working on getting a bow and arrow in there.
  • ATM cars are just kind of there in full condition, but they could easily add the "this car is missing ______ component(s)" system
  • Character customization is very basic ATM, will expand later, should be easy to expand.
  • Anti-Cheat is transferring over from Planetside 2, and is very successful over there.
  • Dynamic weather is being added. rain is just getting to the point of actually making the ground wet, character shining a bit, bushes wet, etc.
  • containers and inventory system can be complicated: how to present it in the UI, how many default spots on spawn, how many to have on different clothes/gear
  • debating how hard it should be to switch guns, ie: carry 3 guns at all times, or multiple clicks and in inventory management just to swap from one gun to another.
  • debating on equipment weight being accounted for, can be tricky, must feel right.
  • again, fun is a main concern here
  • proximity chat confirmed
  • has whole Planetside 2 back-end, so they can add components from that very easily
  • still debating how playing with friends will work, sending an invite that needs to be confirmed so you can see where our friends are.
  • arson is gonna be a thing. needs to be figured out still though.
  • Performance is the #2 priority behind fun. Taking it VERY seriously
  • not sure if suicide will be an option
  • too early to tell if Mac version will be a thing. might make it if there is demand.
  • unsure if planting crops is going to be in it.
  • feedback will be a huge factor, this sub will be pivotal.
  • it is surprising how short the development cycle has been so far.
  • micro-transactions will never directly effect PvP combat. probably not even things like bandages will be buy-able.
  • craftables/ingredients/anything gatherable will probably not be buy-able.
  • biggest thing ATM is just getting the game to a stable, playable state
  • micros could be things like boosts in things happening, like in PS2
  • definitely working on getting around the combat logging problem
  • trees destructible, best tree destruction, ie getting them to fall when chopped down
  • live stream of current build next week, possibly monday, the 14th.
  • early access via steam roughly 4-6 weeks from now for $20
  • small, 20-ish man dev-team
  • day night cycle. it is accelerated.
  • not sure how climate will be handled when game becomes as big as it could be
  • placing items uses physics(PhysX?)
  • ragdoll bodies confirmed.
  • possible feature: pissing and shitting (Detta är bekräftat vara ett skämt från personen som intervjuades)
  • air vehicles are possible(the engine) but not sure if it will be there in the end
  • PS4 version is pretty much confirmed.
  • official H1Z1 twitter: h1z1game


#19

Postad 12 april 2014 - 16:57

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Vad betyder det?

H1Z1 = Human 1, Zombies 1 = dödläge?

#20

Postad 12 april 2014 - 17:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Vad betyder det?

H1Z1 = Human 1, Zombies 1 = dödläge?

Tyckte det lät som ett typiskt virusnamn och mycket riktigt.

http://en.wikipedia....User:JL_09/H1Z1

#21

Postad 17 april 2014 - 12:14

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 0
Kommer att streamas om ca 12 timmar från detta spel på Twitch!

https://twitter.com/...723542365573120

http://www.twitch.tv/h1z1

#22

Postad 17 april 2014 - 12:53

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0
Jag ser fram emot detta spel. tror det kan bli kul som fan om man är ett gäng som spelar ihop. Och just survival och bygga "baser" diggar jag skarpt. Eftersom man inte har en game-pc så kan man inte spela dayz och liknande.

Tror även det kommer bli betydligt mer action i detta jämfört med t ex dayz, då det kommer vara ca 1000 spelare på samma server. Har för mig att det va 1000 jag hörde i videon jag sett.

#23

Postad 17 april 2014 - 18:07

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 0

Jag ser fram emot detta spel. tror det kan bli kul som fan om man är ett gäng som spelar ihop. Och just survival och bygga "baser" diggar jag skarpt. Eftersom man inte har en game-pc så kan man inte spela dayz och liknande.

Tror även det kommer bli betydligt mer action i detta jämfört med t ex dayz, då det kommer vara ca 1000 spelare på samma server. Har för mig att det va 1000 jag hörde i videon jag sett.


Det är det som kan bli kul tillsammans med ett gäng å bygga lite och utforska "landet" efter delar till fordon och så!

Samma här har inte heller någon gaming pc! Bara att hoppas det kommer inom en överskådlig framtid! Annars kommer jag att köpa en ny Pc och spela lite DayZ! Då jag är väldigt sugen på spela lite zombie spel som detta! :)

#24

Postad 18 april 2014 - 00:00

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0
Bara för att vi är i samma klan, så behöver du inte hålla med mig kelvin... :) Nä men seriöst så tror jag det kommer bli grymt. Iaf om vi lirar ihop.

#25

Postad 18 april 2014 - 11:42

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 1

Bara för att vi är i samma klan, så behöver du inte hålla med mig kelvin... :) Nä men seriöst så tror jag det kommer bli grymt. Iaf om vi lirar ihop.


Jo jag måste alltid hålla med alla. Alltid! :)

Här är förövrigt lite gameplay från streamingen inatt!
https://www.youtube....h?v=91rKcISuUMU

https://www.youtube....h?v=qTm-P73kLTg

#26

Postad 18 april 2014 - 11:45

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Men fungerande klanspel ja annars nja. Tio killar som springer åt var sitt håll och gör sin grej, not so fun.

#27

Postad 19 april 2014 - 08:44

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0

Men fungerande klanspel ja annars nja. Tio killar som springer åt var sitt håll och gör sin grej, not so fun.


Haha pröva battlefield utan en klan...

// Sat

#28

Postad 19 april 2014 - 09:14

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Haha pröva battlefield utan en klan...

// Sat

Been there, done that, not doing it tomorrow.

#29

Postad 26 april 2014 - 09:33

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 0
En zombie "hord" som är ute och vandrar i natten!
Tycker deras rörelser ser ok ut!

http://twitpic.com/e23akk

https://twitter.com/...952606107172865

Redigerat av Zerokelvin, 26 april 2014 - 09:35.


#30

Postad 26 april 2014 - 09:58

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Läste just att det är free 2 play OCH att det bara är kosmetiska saker som säljs via microtransaktioner. Det innebär ju att det inte kommer bli ett pay2win-spel. Jag kommer dock att sakna rpg-element såsom levlingar, det är ju mer eller mindre standard i så gott som alla actionorienterade spel idag tycker jag. Man lirar och får tillgång till saker via exp eller liknande. Men men, jag förstår tanken bakom att inte ha sånt i det här. Blir lite mer som arma 3 (om det heter så).

#31

Postad 26 april 2014 - 11:13

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 0
Ja hoppas det blir bra detta spel! Sen att det är F2p är ju inte helt fel! Och skönt att det inte är pay2win!

Måste bara köpa en ny dator som man kan spela detta på. För det dröjer väl antagligen innan det kommer till PS4:a!

Redigerat av Zerokelvin, 26 april 2014 - 15:07.


#32

Postad 26 april 2014 - 11:14

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
På tal om det, när kommer planetside?

#33

Postad 26 april 2014 - 15:07

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 0

På tal om det, när kommer planetside?


Står på Officiella planetside sidan att det kommer "soon". Står även under 2014!

#34

Postad 26 april 2014 - 15:22

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Oki. Jag började nämligen fundera över vart det hade tagit vägen faktiskt. Kändes som det var hemskt länge sen man frontade att det skulle komma till ps4, och enheten har ju funnits ute i ett halvår i stora delar av världen nu.

#35

Postad 26 april 2014 - 16:12

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 0

Oki. Jag började nämligen fundera över vart det hade tagit vägen faktiskt. Kändes som det var hemskt länge sen man frontade att det skulle komma till ps4, och enheten har ju funnits ute i ett halvår i stora delar av världen nu.


kommer säkert i höst! kanske september!?

Väldigt kort video från H1Z1 som tydligen var gömd på officiella sidan!
https://www.youtube....h?v=b0-aBYPYSYw

#36

Postad 30 april 2014 - 16:30

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 0
En massa videos från 12 timmars streamen SOE hade igår!

http://www.reddit.co...youtubeupdated/

#37

Postad 30 april 2014 - 19:00

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Kollade på streamen ett tag, men det hände som inget. Inga zombies eller annat att interagera med under den tiden jag kollade på det. Världen såg rädd död ut, men död på fle sätt så att säga.

#38

Postad 30 april 2014 - 19:18

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 0

Kollade på streamen ett tag, men det hände som inget. Inga zombies eller annat att interagera med under den tiden jag kollade på det. Världen såg rädd död ut, men död på fle sätt så att säga.


Tänk på att detta är pre-alpha! Inte så mycket spelare eller annat att interagera med! SOE har ju pratat om massvis med spelare per server!
Och att kartan kommer att vara VÄLDIGT stor och gradvis bli ännu större.
Grafik motorn är samma som används i Planetside 2 och där är det väl 2000 spelare per kontinent. Alltså 6000!!

#39

Postad 30 april 2014 - 21:24

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Lugn och fin nu, jag förstår vad du vill säga även om du använder punkter :) kolla senaste destiny-klippet som släpptes i måndags. Det är också pre alpha. Men det var en massa händelser i det :)

#40

Postad 01 maj 2014 - 06:09

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 0

kolla senaste destiny-klippet som släpptes i måndags. Det är också pre alpha. Men det var en massa händelser i det :)


Fast det såg ju oerhört tråkigt ut. Same old, same old.

#41

Postad 09 juni 2014 - 22:09

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
http://youtu.be/qDxajINxIyQ

#42

Postad 10 juli 2014 - 00:27

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0
Kollade just på en livestream från spelet, och på slutet kom frågan upp om det kommer till ps4. Samma svar som tidigare. "We are Sony"

#43

Postad 10 juli 2014 - 09:57

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Ser stelt och träigt ut.

#44

Postad 10 juli 2014 - 10:50

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0
Där har du fel Zartok. Det kommer bli jättebra. :)

#45

Postad 10 juli 2014 - 10:57

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Kan bli sjukt kul om de lyckas. Springa runt och försöka överleva och i hemlighet klana för att döda andra och ta deras saker samt försvara sig mot zombies. Eller bara en blek kopia och otroligt långsamt...

#46

Postad 10 juli 2014 - 23:53

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

  • 1 716 inlägg
  • 0

Ser stelt och träigt ut.

Efter att ha sett lite videoklipps så håller jag med dig, men jag gillar konceptet "överlev en zombieapokalyps" så jag hoppas att det här blir skojsigt!

#47

Postad 11 juli 2014 - 00:12

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 1
Ja, jag tycker väl att idén är rätt bra jag också. Men det känns som att det är wow-känsla på fienden.slår man dom blir det ingen bra respons osv. Gillar inte sånt. Dock så har dom möjlighet att ändra på det. Såna här spel är annars beroende av en bra användarbas, vilket det säkerligen kan få. Zombies verkar ju inte ha dött ut ännu. Så att säga :D

Ja, jag tycker väl att idén är rätt bra jag också. Men det känns som att det är wow-känsla på fienden.slår man dom blir det ingen bra respons osv. Gillar inte sånt. Dock så har dom möjlighet att ändra på det. Såna här spel är annars beroende av en bra användarbas, vilket det säkerligen kan få. Zombies verkar ju inte ha dött ut ännu. Så att säga :D

#48

Postad 11 juli 2014 - 05:30

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 1
Rockstar skulle kunna släppa en GTA-version med zombies. Spelet kunde gå ut på att ge sig ut ur sitt barrikaderade gömställe och leta förnödenheter och överleva Z. Skulle kunna släppas som en billig expansion och vara rätt kul. Skulle kunna funka både i SP och MP.

#49

Postad 11 juli 2014 - 09:21

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Ja, jag tycker väl att idén är rätt bra jag också. Men det känns som att det är wow-känsla på fienden.slår man dom blir det ingen bra respons osv. Gillar inte sånt. Dock så har dom möjlighet att ändra på det. Såna här spel är annars beroende av en bra användarbas, vilket det säkerligen kan få. Zombies verkar ju inte ha dött ut ännu. Så att säga :D



Det där med fienden tog dom upp i livestreamen dom hade. Och det är en av sakerna dom arbetar på. Han som satt och spelade hade fått prova en annan build utav spelet tidigare och då va zombies livsfarliga. Vid nåt tillfälle kom det typ 3 zombies och då sa han att om detta hade varit den andra builden, då hade han sprungit för glatta livet.

Det är fotfarande endel jobb kvar i spelet och dom kommer släppa en early "beta" av spelet som folk kan spela och sen kommer dom räkna ut hur många spelare det kommer vara på samma server osv. För dom vill hitta en bra siffra, det ska inte vara helt öde men inte heller någon deathmatch.

När man lyssnar på vad devsen har att säga, så vet dom vad dom gör och dom har en klar bild utav spelet. Han som satt och spelade (en inbjuden kille), han sa till och med att trots den tidiga builden så va det bättre än dom flesta "zombie spelen" som redan finns. Med bättre syftade han nog på buggar och ren funktionalitet av spelet.

#50

Postad 11 juli 2014 - 18:25

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0

Rockstar skulle kunna släppa en GTA-version med zombies. Spelet kunde gå ut på att ge sig ut ur sitt barrikaderade gömställe och leta förnödenheter och överleva Z. Skulle kunna släppas som en billig expansion och vara rätt kul. Skulle kunna funka både i SP och MP.


Du menar Red Dead Redemption? ;)

Redigerat av Filip_M, 11 juli 2014 - 18:25.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.