Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Köp av ny blu-ray med smarta funktioner.

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 08 augusti 2013 - 22:14

Unregisteredf53b87a5
  • Unregisteredf53b87a5
  • Användare

  • 139 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har 2,35:1 duk i biorummet (som kan avmaskas till gammal, vanlig, hederlig 16:9) och en LG blu-ray, BD390, som jag förvisso är riktigt nöjd med, men den har inte subtitle shift (möjlighet att flytta undertexten från sorgekanten.) Jag undrar vad jag har för alternativ när jag nu måste köpa ny.

Det jag önskar i spelaren är följande:
- Subtitle shift.
- Ändra storlek på text, om det ens finns?
- Bra bild, bonus om den är bra på skala upp DVD.
- 24p och ev. framtidssäkra med 3d.
- Pass through av ljudet.
- Bra analoga ljudutgångar (om jag får för mig att dra på en cd- skiva.)
- Ev. några andra praktiska funktioner som jag inte vet om än men bara måste ha. ;-)

Helst under 3000:-

Tacksam för hjälpen!
Mvh. Jörgen

Redigerat av Unregisteredf53b87a5, 08 augusti 2013 - 22:18.


#2

Postad 08 augusti 2013 - 22:20

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Finns ingen spelare som fixar allt detta för under 3000kr. Vad jag vet är det bara Oppo och Panasonic som kan flytta texten, den senaste har jag själv för just det..

#3

Postad 08 augusti 2013 - 22:27

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Ändra strl på text finns inte, annars är det nog Oppo eller Panna som gäller ifall du vill ha subtitle shift. Oppo är ju dock rätt mycket över din budget men går ju att hitta begagnade då & då.

#4

Postad 09 augusti 2013 - 08:34

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Philips har subtitle shift - men har Panasonic det oxå menar ni? Alla (årets) modeller?

Redigerat av pacman, 09 augusti 2013 - 08:35.


#5

Postad 09 augusti 2013 - 08:41

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Philips har subtitle shift - men har Panasonic det oxå menar ni? Alla (årets) modeller?


Inte på årets modeller, finns på 2012. Man kan även ställa parallax..

#6

Postad 09 augusti 2013 - 12:17

Unregisteredf53b87a5
  • Unregisteredf53b87a5
  • Användare

  • 139 inlägg
  • 0

Finns ingen spelare som fixar allt detta för under 3000kr. Vad jag vet är det bara Oppo och Panasonic som kan flytta texten, den senaste har jag själv för just det..


Var rädd för det. Men hade ändå förhoppningar om att fler tillverkare insett nyttan av en subtitle shift-funktion. Jag hade en DVD-spelare som kostade grus och lite ludd i början på 2000-talet som hade den funktionen, tror det var en panna faktiskt.

Oppo vet jag har bra spelare och läst på ganska mycket om och har det mesta jag önskar av en spelare och mycket mer. Jag kommer dock inte använda den till att spela upp mkv, iso, eller andra konstiga rippade eller nedladdade filmer, ej heller är jag imponerad av spöttify, netflix och andra sådana där streamade tjänster (har en viss del i bredbandstäckningen här på landet.) Det är därför jag satte en hyffsad låg budget då jag anser de flesta spelare har en bra bild i blu-ray, vilket är det primära syftet, och för att jag inte vil betala för en massa finesser jag inte använder.

Panna vet jag inte så mycket om annat än att jag läst att en del semi-dyra apparater fått mycket kritik för en konstigt tintad bild, om det var mot rött eller gult kommer jag inte ihåg? Men jag ska väl inte vara så skeptisk mot en tillverkare när jag inte ens kommer ihåg var jag fått tag i den dåliga kritiken.

Kör en LG BD390 nu och den har faktiskt en riktigt suverän bild med korrekta färger (chromization, eller vad något sådant kan bero på, placebo?) stabil, vore det inte för att texten hamnar utanför den aktiva bildytan vid 2,35:1-tittande och att jag i viss mån önskar en duglig CD med okey analog utgång så skulle jag behålla den jag har nu.


Philips har subtitle shift - men har Panasonic det oxå menar ni? Alla (årets) modeller?


Hmm ... törs du peka mot någon Phillips som du tror skulle vara något för mig. Annars har vi ju prisjakt eller google för mig att tillstå, men skulle vara schyrre om du kortade ner sökandet för mig. :)

Tack för all input i tråden gott folk!

Redigerat av Unregisteredf53b87a5, 09 augusti 2013 - 12:24.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.