Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung Galaxy Note

556 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung Galaxy Note GT-N7000 1GB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 9,09 (92) Inga priser
Samsung Galaxy Note GT-N7000 32GB (Mobiltelefoner) 9 (0) Inga priser

#201

Postad 23 november 2011 - 22:56

calan
  • calan
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Ni som har köpt den från Mobiloutlet, vet ni hur det fungerar med garanti? Är det svenska menyer m.m?

Hur är det med priset, är det det här priset på 6500 som de flesta butikerna har som kommer att gälla?

Jag beställde också från Mobiloutlet men var inne på MM igår och frågade vad den skulle kosta. Han sa att rikpriset idag var 5990 typ men att han trodde att de skulle lägga den nånstans mellan 5500-5900 beroende på hur de måste matcha mot andra butiker.

#202

Postad 24 november 2011 - 07:16

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Test av Note på swedroid:
http://www.swedroid....ng-galaxy-note/

#203

Postad 24 november 2011 - 10:32

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

  • 954 inlägg
  • 0

Vid videouppspelning, där vi i vårt test helt enkelt låter telefonen spela upp ett och samma videoklipp om och om igen till dess att telefonen stänger av sig själv, så presterar Galaxy Note trots sin rejält tilltagna skärm ett resultat på närmare 11 timmars oavbruten videouppspelning -- längre än många enheter med mindre än hälften så stor skärmyta. Detta, förstås, delvis tack vare en vid videouppspelning mycket strömsnål Super AMOLED Advanced-skärm och ett batteri på hela 2 500 mAh.

Då vi använder telefonen på ett mer normalt vis, med telefonsamtal, SMS, chatt, spel och installation och användning av appar, så presterar Note ännu bättre. Där vi med Motorola RAZR och HTC Evo 3D vid dagens slut i regel har långt under 40% batteri kvar så har vi med Note minst 60%. Faktum är att vi till dags dato inte testat en telefon som erbjudit en bättre batteritid i förhållande till vårt användningsmönster.

Låter ju underbart! :)

#204

Postad 24 november 2011 - 20:52

Unregisteredaf46939b
  • Unregisteredaf46939b
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0
Var på The Phone House på Väla utanför Helsingborg idag och såg på Noten. Dom hade den som attrapp och den var STOR, ja nästan för stor när man hade den till örat men den verkar härlig annars. Så jag fråga en försäljare när dom skulle få in den och han sa på Tisdag eller Onsdag. Men den andra försäljaren som var i butiken hade en redig Note som jag fick testa lite. Jag skrev med pennan lite och det blev inte bra men det tror jag berode på att jag inte var van. Sen var jag på Telia butiken och där sa dom att dom skulle få in den Tisdag eller Onsdag osso. Dom hade den i sitt reklamblad och där stod det att den skuule kosta 499:- i månaden med Flex Medium alltså en 50 lapp mer än Samsung Galaxy s2. Jag titta på en HTC Sensation XL och WOW vad jag tyckte att den var snygg och kändes rätt i handen men den blir det nog inte på grund att det bara var Single core processor. Så man får vänta o se vad det blir för någon till på Tisdag eller torsdag, S2 eller Noten.

#205

Postad 24 november 2011 - 22:08

Andreas_Johanss
  • Andreas_Johanss
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Var på The Phone House på Väla utanför Helsingborg idag och såg på Noten. Dom hade den som attrapp och den var STOR, ja nästan för stor när man hade den till örat men den verkar härlig annars. Så jag fråga en försäljare när dom skulle få in den och han sa på Tisdag eller Onsdag. Men den andra försäljaren som var i butiken hade en redig Note som jag fick testa lite. Jag skrev med pennan lite och det blev inte bra men det tror jag berode på att jag inte var van. Sen var jag på Telia butiken och där sa dom att dom skulle få in den Tisdag eller Onsdag osso. Dom hade den i sitt reklamblad och där stod det att den skuule kosta 499:- i månaden med Flex Medium alltså en 50 lapp mer än Samsung Galaxy s2. Jag titta på en HTC Sensation XL och WOW vad jag tyckte att den var snygg och kändes rätt i handen men den blir det nog inte på grund att det bara var Single core processor. Så man får vänta o se vad det blir för någon till på Tisdag eller torsdag, S2 eller Noten.


var också på väla idag=), men lyckades inte hitta någon Note. Dock var det väldigt mycket folk inne hos Telenor, det här var tydligen förklaringen:
http://www.telenor.s...oner/index.html

Även Noten omfattas, vilket känns som ett fynd, synd det går ut den 27.e nov. Måste försöka lyckas klämma på den i helgen alltså. Skriva gärna ifall du hör någon butik som fått in den i Hgb-trakten.

#206

Postad 25 november 2011 - 00:00

MatsAndersson85
  • MatsAndersson85
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0
Har vi några hands on recensioner än ?

#207

Postad 25 november 2011 - 07:27

dsd
  • dsd
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0

Har vi några hands on recensioner än ?


Swedroid har gjort en genomgående recension av Galaxy Note.

#208

Postad 25 november 2011 - 08:38

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

  • 954 inlägg
  • 0
Som tyvärr utelämnade kalendern och "photoshop"-funktionerna helt. Tio minuters video på surf finns dock, kändes relevant när det inte är någon praktisk skillnad överhuvudtaget. Kul att se att den knäcker i prestandaväg, men jag hade gärna sett mera intryck av de nya funktionerna också...

#209

Postad 25 november 2011 - 09:26

Unregistered0c0b3eec
  • Unregistered0c0b3eec
  • Forumräv

  • 527 inlägg
  • 0

Som tyvärr utelämnade kalendern och "photoshop"-funktionerna helt. Tio minuters video på surf finns dock, kändes relevant när det inte är någon praktisk skillnad överhuvudtaget. Kul att se att den knäcker i prestandaväg, men jag hade gärna sett mera intryck av de nya funktionerna också...


När det gäller smartphones så tycker jag mjukvaru-funktioner ändå inte spelar nån direkt större roll då man ändå kan fixa saker som man vill med apps :) Fast visst, appsen till S Pen ser riktigt nice ut! Hoppas fler utvecklare börjar göra apps till den också :)

#210

Postad 25 november 2011 - 10:56

Unregistered5bf0b7df
  • Unregistered5bf0b7df
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0
Jag vill verkligen ha den här. Vet ni om det finns inne någon attrap eller liknande att känna på i Göteborg?

#211

Postad 25 november 2011 - 13:51

hobb
  • hobb
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
Surt att de inte kunde hålla releasedatumet.

Varför kan inte Samsung försöka kopiera Apple på den punkten? Se till att ha produkten tillgänglig i affärer kort efter offentliggörandet. Nu har man ju snart tröttnat, innan man har en Note i handen finns det väl nåt nytt ute man hellre väntar in...

#212

Postad 28 november 2011 - 11:06

CEdlund
  • CEdlund
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
Kan någon skrika till när den dyker upp i en affär?!

#213

Postad 28 november 2011 - 11:10

Hemlan
  • Hemlan
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Hörde att det var någon som hade varit på media markt och testat den där. Finns någon mer som kan bekräfta det?

#214

Postad 28 november 2011 - 12:50

madness74
  • madness74
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

Hörde att det var någon som hade varit på media markt och testat den där. Finns någon mer som kan bekräfta det?


Jag var på MM i Nacka och kunde inte se någon där iallafall. ;-)

Redigerat av madness74, 28 november 2011 - 22:21.


#215

Postad 28 november 2011 - 13:31

torkel_b
  • torkel_b
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Hörde att det var någon som hade varit på media markt och testat den där. Finns någon mer som kan bekräfta det?

Har läst att den ska finnas på MM i Länna och i gallerian men inga andra affärer.

#216

Postad 30 november 2011 - 15:08

Hemlan
  • Hemlan
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Har samsung större problem att leverera den vita noten?

#217

Postad 01 december 2011 - 01:08

Unregisteredaf46939b
  • Unregisteredaf46939b
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0
Vet inte om folk här inne har sett att telefonen börjar poppa upp på lite affärer här tex halebop, inwarhose, elgiganten och komplett.

#218

Postad 01 december 2011 - 01:51

Unregisteredaf46939b
  • Unregisteredaf46939b
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0
Såg detta klippet på youtube.
Skulle nog vilja ha den covern han har till Noten
Någon som vet var den finns att köpa?

http://www.youtube.c...h?v=-j6kvLMjeQE

Redigerat av Unregisteredaf46939b, 01 december 2011 - 02:01.


#219

Postad 01 december 2011 - 07:41

CEdlund
  • CEdlund
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
Den finns att köpa på Dialect (Note alltså).

#220

Postad 01 december 2011 - 08:05

CEdlund
  • CEdlund
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0

Såg detta klippet på youtube.
Skulle nog vilja ha den covern han har till Noten
Någon som vet var den finns att köpa?

http://www.youtube.com/watch?v=-j6kvLMjeQE

Jag köpte mitt på Dialect.

#221

Postad 01 december 2011 - 12:41

Spelbearg
  • Spelbearg
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Jag var in på Telia i helgen och kände på den och blev väldigt intresserad trots att jag är iPhone dyrkare sedan tre år tillbaka. Kanske blir en bra julklapp till sig själv ;)

#222

Postad 01 december 2011 - 19:12

SkeeZ
  • SkeeZ
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

Såg detta klippet på youtube.
Skulle nog vilja ha den covern han har till Noten
Någon som vet var den finns att köpa?

http://www.youtube.com/watch?v=-j6kvLMjeQE

Pixmania har det, eller www.ebay.co.uk om du vet hur man handlar på ebay.

#223

Postad 02 december 2011 - 19:57

CEdlund
  • CEdlund
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
Så har man haft telefonen ett dygn drygt. Smått förälskad faktiskt! :P

#224

Postad 03 december 2011 - 09:40

madness74
  • madness74
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

Så har man haft telefonen ett dygn drygt. Smått förälskad faktiskt! :P


Vad kul att du är nöjd :rolleyes: Har du hittat något som är mindre bra med den stora skärmen, jag tänker på om appar är anpassade och så vidare. :)
såg något klipp som det var problem med det kommer ej ihåg vad det var för app. :unsure:

#225

Postad 03 december 2011 - 11:39

Unregistered5bf0b7df
  • Unregistered5bf0b7df
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0
Finns det något bra forum där man kan diskutera bra appar till den här telefonen? Ska hämta mitt exemplar här på någon timme, så vill veta om det ingår någon bra app för att läsa e-böcker och .pdf filer i den?

#226

Postad 03 december 2011 - 13:06

Andreas_Johanss
  • Andreas_Johanss
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Finns det något bra forum där man kan diskutera bra appar till den här telefonen? Ska hämta mitt exemplar här på någon timme, så vill veta om det ingår någon bra app för att läsa e-böcker och .pdf filer i den?


Kan starkt rekommendera detta forum, väldig många aktiva, och många som haft Noten från när den släpptes i Tyskland (slutet av okt.). Dock förutsätter det tyska. I Sverige finns väl bara Swedroid?, där det finns ett par aktiva.

http://www.android-h...te-n7000-forum/

#227

Postad 03 december 2011 - 13:59

darknessviking
  • darknessviking
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0
ja den här tänker då jag köpa iallafall när den kommer ut.


men jag tyckte det stod nåt om "mikro-sim" nånstans.vad är det?
jag har ett tele2-sim kort,är det nån skillnad?

#228

Postad 03 december 2011 - 14:15

Unregistered5bf0b7df
  • Unregistered5bf0b7df
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0
Var och hämtade den idag från Telia, grym telefon. Man fick med den där flip-covern också när man köpte den hos Telia. Väntar bara på att den ska ladda klart så att jag kan börja leka. :D

Redigerat av Unregistered5bf0b7df, 03 december 2011 - 14:15.


#229

Postad 03 december 2011 - 14:26

Unregisteredaf46939b
  • Unregisteredaf46939b
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0

Var och hämtade den idag från Telia, grym telefon. Man fick med den där flip-covern också när man köpte den hos Telia. Väntar bara på att den ska ladda klart så att jag kan börja leka. :D


Var köpte du den? Var det på nätet eller i någon Telia butik? Jag tänker köpa den i en telia butik på Väla utanför Helsingborg.
Jag vill osso ha flip-covern. Är det samma flip-cover som jag har nämt i tidigare tråd?

#230

Postad 03 december 2011 - 16:42

Unregistered5bf0b7df
  • Unregistered5bf0b7df
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0
Köpte den i Göteborg. Det är samma som är här ovanför i youtube-länken.

Redigerat av Unregistered5bf0b7df, 03 december 2011 - 16:43.


#231

Postad 03 december 2011 - 21:09

vhguru
  • vhguru
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Har hatt Note i et par dager. Helt fantastisk telefon. Størrelsen var litt uvant de første timene, men nå elsker jeg formatet og ikke minst skjermen. Her er et forum som jeg anbefaler når det gjelder diskusjon vedr. Note´n:http://forum.xda-dev...on' alt=':)' />

#232

Postad 03 december 2011 - 23:21

Unregistered0c0b3eec
  • Unregistered0c0b3eec
  • Forumräv

  • 527 inlägg
  • 0
Jag är helt förälskad i min Note <3 Helt jäkla underbar är den! Kändes lite stor först i början, men har redan vant mig. Skärmen är verkligen gudomlig <3. Min gamla Galaxy S känns helt pluttig nu :P.

Jag fick också med ett Flip cover gratis från dustinhome, vill dock ej ha den utan vill hellre ha en vanlig "pouch". Nån som vet när svenska butiker ska få in Samsungs "Pouch case"? Eller nån som vet nåt annat pouch/insticks-fodral som passar Note?

Redigerat av Unregistered0c0b3eec, 03 december 2011 - 23:28.


#233

Postad 04 december 2011 - 09:52

Unregisteredaf46939b
  • Unregisteredaf46939b
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0

Köpte den i Göteborg. Det är samma som är här ovanför i youtube-länken.


Man behöver väl ett micro kort i den? Får man den direkt på plats eller skickar dom det med posten så man får vänta? Jag ska ha samma nummer som jag har nu.

#234

Postad 04 december 2011 - 11:19

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0
Ni som haft den i några dagar får gärna leverera med info som ex hur länge man kan se film - surfa - prata telefon i snitt på en dag.

Och vad har ni för alternativ när ni ska ringa? Använder ni blåtand öronsnäcka?

Denna lockar allt mer framför nexusen.

Såg det går ha videoskype bla

#235

Postad 04 december 2011 - 15:56

CEdlund
  • CEdlund
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0

Man behöver väl ett micro kort i den? Får man den direkt på plats eller skickar dom det med posten så man får vänta? Jag ska ha samma nummer som jag har nu.

Det är samma storlek som jag hade på mitt kort till Arcen.

#236

Postad 05 december 2011 - 10:39

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

  • 954 inlägg
  • 0

Jag är helt förälskad i min Note <3 Helt jäkla underbar är den! Kändes lite stor först i början, men har redan vant mig. Skärmen är verkligen gudomlig <3. Min gamla Galaxy S känns helt pluttig nu :P.

Jag fick också med ett Flip cover gratis från dustinhome, vill dock ej ha den utan vill hellre ha en vanlig "pouch". Nån som vet när svenska butiker ska få in Samsungs "Pouch case"? Eller nån som vet nåt annat pouch/insticks-fodral som passar Note?


Har du fått din av dustinhome.se?

Beställde min 13 oktober och väntar fortfarande, när lade du din order?

Jag hoppas jag får ett flipcover jag med, hade ändå tänkt köpa ett. Vilken färg fick du?

#237

Postad 05 december 2011 - 15:16

Luminix
  • Luminix
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Någon som har fått hem den från telenor ännu? Eller hört vilken dag den kommer? (Börjar tröttna på alla preliminär datum som man fått stå ut med sedan i början av nov :) )

#238

Postad 05 december 2011 - 17:11

darknessviking
  • darknessviking
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0
håller med... vad är det för prat om micro-sim?
vad är det?
jag har ett vanligt simkort(såvitt jag vet)
vart hur / liksom...vad är micro-simkort?

#239

Postad 05 december 2011 - 17:17

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

håller med... vad är det för prat om micro-sim?
vad är det?
jag har ett vanligt simkort(såvitt jag vet)
vart hur / liksom...vad är micro-simkort?


Microsim är ett ännu mindre simkort än de man normalt har, används bla av iphone4/4S

#240

Postad 05 december 2011 - 17:18

darknessviking
  • darknessviking
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0
okej... måste man ha det till den här?
varför står inte det nånstans i såna fall?
jag har tele 2 student kompis abonnemang..

#241

Postad 05 december 2011 - 17:47

CEdlund
  • CEdlund
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0

okej... måste man ha det till den här?..

Nej, det vanliga ska det vara. Jag har samma som jag hade till min Arc.

#242

Postad 05 december 2011 - 17:51

darknessviking
  • darknessviking
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0
okej!
puh..nu drog jag en lättnadens suck.. :)

#243

Postad 07 december 2011 - 07:13

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

  • 954 inlägg
  • 0
Äntligen har man fått den. Fick flipcover från dustinhome, det blåa. Stiligt och praktiskt.

Det första som slog mig var hur liten den var. Men bredvid SGS var den större såklart, men storleken är verkligen inte övermäktig. Funderar stark på att ge den till frugan och skaffa en tab sen. Vande mig vid storleken direkt och vill redan ha något större. Den är dock lagom stor i jeansfickan.
När jag ligger i sängen och kollar på serier så är flipskyddet ett stöd, så man inte behöver hålla i den. Har ljudet i stereon via blåtand och läppsynken är perfekt och bilden har ett bra flyt.

Almanackan/kalendern med sina widgets är helt otroligt underbar. Har prövat att frilägga bakgrunden med lite blur på en porträttbild, blev väldigt bra. Kameran är mycket bättre än SGS. I nattläget får man bra bilder i ett relativt mörkt rum. Blixten är starkare än man tror. Den lilla lilla fyrkanten lyser upp otroligt bra.

De medföljande lurarna är snäppet bättre än de man fick med SGS. Trots att SGS har bättre ljudchip, så märker man ingen skillnad efter man ställt in ljudet som man vill ha det. Bytte lurar och testade samma slingor i en timme och det är i stort ingen större skillnad. Föredrar lurarna man får med mot två par ganska dyra in-ear jag köpt. Samsung har lyckats riktigt bra med dem...

Youtube och surf är så mycket roligare nu, och när man öppnar menyn för sina appar blir man lite förvånad att så mycket ryms på skärmen. Drog igång ett spel för att se hur det skulle skala, och kan konstatera att det är perfekt. Man kan inte drömma om bättre resultat.

Spontant känns allting perfekt just nu. ICS känns nästan onödigt, den behöver inte snabbas upp. Kanske pennan då, som laggar efter lite granna, men den förlorar inte precision. Var rädd att den skulle kräva mera tryck för att registrera, men den är lättarbetad. Det är även mycket lättare att träffa rätt på länkar med fingret, fast man inte zoomat in ett dugg. Jämför nu med SGS.

Kanske skriver mera sen, har lekt hela natten med den. Batteriet pallar bra mycket mera användning än SGS.

#244

Postad 07 december 2011 - 08:29

Big Tom RS4
  • Big Tom RS4
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Jämför du med SGS eller SGS2?
Om det är SGS du menar så är jag inte direkt förvånad över att du tycker Note är klart bättre.

#245

Postad 07 december 2011 - 11:51

darknessviking
  • darknessviking
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0
jag köpte min igår: på expert.

helt otrolig mobil!
eller det är inte en mobil,det är en upplevelse (som steven seagal sa i under belägring)
helt makalöst.

som att köpa en ny dyr bmw. lyx rakt igenom.

allt är så fantistiskt med den.
allt!
två tjejer har kommit fram och velat titta på den.hitills.

#246

Postad 07 december 2011 - 16:32

CEdlund
  • CEdlund
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0

allt är så fantistiskt med den.
allt!
två tjejer har kommit fram och velat titta på den.hitills.


:-)

#247

Postad 07 december 2011 - 18:10

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

  • 954 inlägg
  • 0
Ja, folk kollar. Busschauffören kollade extremt länge på min sms-biljett med stora ögon. Det är kul att vara först med det bästa.

#248

Postad 07 december 2011 - 19:48

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0
Fick min Note idag och visst är det en fantastisk skärm men i ärlighetens namn flyter det ju inte på riktigt lika bra som på min "gamla" S2:a... vilket var förväntat tack vare alla rapporter jag läst.

#249

Postad 08 december 2011 - 06:56

AudioSmurf
  • AudioSmurf
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0
Nån som kollat på Kies vilken som är senaste firmware för oss med lurar köpta i Sverige?
Jag har inte hunnit kolla än men programvaran i min Note är som följer:
Basbandsversion: N7000XXKK5
Grundversion: 2.6.35.7-N7000XBKK4-CL726587 root@DELL129 #2
Kompileringsnummer: GINGERBREAD.XBKK4

Nån av er som har nyare än det??

#250

Postad 08 december 2011 - 09:16

vhguru
  • vhguru
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Etter å ha brukt Note i en uke er konklusjonen min klar - beste mobil ever!! :)
Legger ut et par norske tester: http://www.mobili.no...ng-galaxy-note/
http://www.amobil.no...axy_note/104521



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.