Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Senaste filmen jag såg...

15349 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#10251

Postad 22 juni 2015 - 15:14

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

  • 846 inlägg
  • 1

Crank: High Voltage
Provocerande usel rentav. Men min stora generositet gör ändå att den får tre i betyg.

 

3/10



#10252

Postad 23 juni 2015 - 11:06

Unregisteredb2bcb2c1
  • Unregisteredb2bcb2c1
  • Beroende

  • 1 393 inlägg
  • 0

Still Alice

Alice som är professor i lingvistik drabbas av tidig alzheimer med allt vad det innebär för henne själv och hennes familj. 

 

Den var sorglig rakt igenom med hög igenkänningsfaktor på hur folk i hennes närhet betedde sig. Just det blev extra sorgligt eftersom filmen utgick från Alice perspektiv. Det fick en underlig effekten eftersom man fick följa henne i vad hon gjorde fast man som tittare har ett minne till skillnad från henne.

 

Se den och gråt en skvätt!



#10253

Postad 23 juni 2015 - 11:11

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 2

Crank: High Voltage
Provocerande usel rentav. Men min stora generositet gör ändå att den får tre i betyg.

 

3/10

Crank filmerna är ju underbara action filmer, i mitt tycke snyggt presenterande med grafik och andra kamera effekter.

Båda är 8:or i min bok :)



#10254

Postad 23 juni 2015 - 14:37

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Är Contact värd att kolla på? 

Har inte sett den och man vill ju gärna se något som är lite likt Interstellar.

Dock ska man väl sänka förväntningarna så man inte tror den håller samma klass antar jag.

Jag såg den när den var ny så jag vet inte hur effekterna står sig. Dock är detta inte i första hand en effektfilm utan mer ett filosofisk SF-drama som jag minns den.



#10255

Postad 23 juni 2015 - 17:34

Unregisteredd77fcd1d
  • Unregisteredd77fcd1d
  • Användare

  • 238 inlägg
  • 0

"Vice" (2015, Bluray)

 

Vilken j-a soppa! De har snott från "Westworld", "Total Recall", "The Island" och "RoboCop" och lyckat få ihop något så tråkigt, kasst och förutsägbart att jag blir förbannad.

 

Bruce Willis har ju inte borgat för kvalitet på många år, Thomas Jane hoppas jag alltid lite mer på, men med sådant här material kan det aldrig bli bra.

 

1/5.



#10256

Postad 23 juni 2015 - 20:57

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

@Contact:

Oh yes tacktacktacktacktackTACK för filmtipset! En av de bättre jag sett... i år i alla fall.

 

[..].

Blev så väldans nöjd efter ett toabreak och det var hela 47 minuter film kvar ... det är det inte många filmer som klarar.
[..]

skönt att det finns lite missade guldkorn ;)

 

Min åsikt för fem år sedan :)

Inte för att haussa upp filmen, men jag tyckte Contact var riktigt bra :)



#10257

Postad 23 juni 2015 - 21:13

zephir
  • zephir
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0
Natt på museet 3. Betyg 4/10. Segt. Dåligt manus och oinspirerande skådespelare blir ju ingen vidare film... Höjde sig något sista tredjedelen. Annars hade det blivit ännu lägre betyg.

/r

#10258

Postad 24 juni 2015 - 06:31

Unregistered055e1f21
  • Unregistered055e1f21
  • Lärjunge

  • 451 inlägg
  • 0
Ingen film men en ny serie med första avsnittet i måndags som jag såg på igår Ballers med Dwayne Johnson ett sport(nfl) drama och kändes som det kan bli nånting riktigt bra.

Heat (med al pacino bla)
Riktigt härlig katt råtta lek och de niro gör en av sina bästa roller.
5/5 bankrånare :)

#10259

Postad 25 juni 2015 - 10:23

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
Close encounters of the third kind.

Nu minns jag varför jag aldrig sett om den. Tycker att den är jobbig. Hela grejen med den hysteriska familjen gillar jag inte. Sen blir det så långsamt och segt när dom åker till Devils Tower och klättrar runt där.

Vi vet ju hela tiden att det är dit dom ska komma. Ingen spänning och filmen kunde kortats pga detta.

Men ideen av Spielberg är bra och effekterna är suveräna. Önskar bara att han skrivit ett bättre och mer intressant manus.

#10260

Postad 25 juni 2015 - 11:41

Unregistered3f868d20
  • Unregistered3f868d20
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
Poltergeist (2015)
6/10 har sett detta tidigare, ingen nytt. Helt ok

Jurrasic World
8/10
Bra effekter, snyggt gjord och mycket action.
Såg den i 2D (skönt) inget fan av 3D.

Unfinished Business
5/10

Ikväll blir det Arnold med nya Terminator.

#10261

Postad 25 juni 2015 - 21:59

zephir
  • zephir
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0
Need for speed. Betyg 6/10. Fullt ös för oss som gillar bilar.

/r

#10262

Postad 26 juni 2015 - 13:15

Unregisterede98d451d
  • Unregisterede98d451d
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

krgbGFHNXs9Xt4CYOhERo9hllfM.jpg

 

The Fountain (2006)
Av Darren Aronofsky

 

Efter snart tio år börjar Darren Aronofskys The Fountain få lite av en kultstatus. Tio år är en bra tid för filmer. Efter tio år har förväntningarna och de förutfattade meningarna så gott som tynat bort. Det är nu man har möjligheten att göra en riktig, rättvis bedömning. Håller den surrealistiska filmen The Fountain en plats i filmhistorien eller är det en flummig flopp som glöms bort nästa dag?
 

Hugh Jackman spelar en spansk conquistador, en modern forskare och en framtida rymdfarare som alla tre försöker att rädda det eller dem de älskar från döden. Spanjoren letar efter livets träd till sin drottning, forskaren försöker bota sin fru från en hemsk sjukdom och den framtida mannen söker sig till en nebulosa för att rädda sin enda vän som är trädet han reser med. Dessa tre berättelser går in och ut i varandra, trasslar in sig och kompletteras av varandra på ett ovanligt graciöst och genomtänkt sätt. I början har man ingen aning om vad det är som pågår, men i ett jämnt tempo matas vi med små bitar av information så att man långsamt inser innebörden av det hela. Därför är detta en film som tåls att se fler gånger. Jag respekterar också verkligen att den låter varje tidsperiod få den tid den behöver utan att frenetiskt hoppa runt mellan de olika delarna som Cloud Atlas från 2012 gjorde. The Fountain känner inte att den MÅSTE knyta an allting direkt, och det är helt okej.

 

Det absolut första intrycket är att The Fountain är en oerhört vacker film på ett symmetriskt plan. Symmetrin är något som genomsyrar hela filmen, och går nästan att jämföra med Wes Andersons stil, om än inte alls lika excentrisk. Aronofsky har använt sig av ett mycket enkelt, strukturerat och simpelt foto som utan svepande tagningar visar exakt det som behövs. Det kan tyckas vara en underlig approach till en så pass ”stor”film med så mycket att säga, men faktum är att det är helt perfekt just för att det fungerar på samma sätt som berättelsen läggs fram. Berättelsen är på många sätt geometrisk, den är väldigt tydligt uppbyggd. De olika berättelserna knyts samman i en nästan perfekt struktur. Formen matchar innehållet på ett mästerligt vis.

 

Med egentligen bara en enda huvudkaraktär är The Fountain en film som het och hållet bärs upp eller faller på grund av huvudkaraktären. Och Hugh Jackman gör förmodligen sin allra bästa roll någonsin här. Han är perfekt castad, speciellt i den nutida delen där hans prestationer som en make till sin döende fru nästan lockade fram tårar. Den gamla damen från Requiem For A Dream spelar här hans chef, och hon är också en riktigt bra skådespelare som faktiskt syns på tok för lite i dagsläget.

 

Aronofsky har länge varit en av mina favoritregissörer med filmer som Requiem, The Wrestler och Black Swan, vilket bland annat beror på hans känsla för små, små ljud och närbilder på objekt. The Fountain är nästan bäst hittills på dessa små delikata detaljer, och då tänker jag särskilt på framtidsdelen när Hugh Jackman tatuerar sig själv. En annan enorm faktor är musiken, där Aronofskys gamle vapendragare Clint Mansell teamat sig ihop med post-rock-bandet Mogwai. Det är ett helt fantastisk, puttrande härligt slutresutat.

 

Det som Aronofskys filmer alla haft gemensamt är deras gravallvarliga ton. Han har från debuten Pi (1998) till den senaste filmen Noah tagit sig själv på största möjliga allvar. Det är ovanligt att se en regissör som skapar filmer helt utan humor eller självreflektion, och jag tycker att det är så jäkla skönt. Aronofsky behöver inte driva med sig själv och han har alltid en hundraprocentig tro på det han gör. Det känns inte bra att klanka ner på hans självförtroende, men han är ofta nära att glida in i det lätt pretentiösa som med hela den larviga filmen Noah. The Fountain är och nuddar i kanterna på det pretentiösa för att i de sista tio minuterna dyka in med huvudet först. Slutet lämnade en dålig smak efter sig, där det kändes som att han totalt gått vilse i sig själv som någon slags profet. Jag ber er att inte haka upp er på denna sista del, och att inte glömma

 

Dessa fragmentariska filmer framställs ofta som ett slags pussel, där våran uppgift är att klura ut vad är det för tema som knyter ihop allt till en enda berättelse. Här är svaret enkelt: Allt kommer tillbaka till döden och faktumet att vi inte kan acceptera dent. The Fountain kan verkligen gnugga in detta ifall någon trots allt skulle ha missat själva meningen med filmen. Men istället för att kännas som ett klurigt litet pussel så berör The Fountain. Ni får göra narr av hur allvarlig Aronofsky är, men han har aldrig påstått sig vara en finurlig regissör. Det han försöker sig på är känslor, och med The Fountain lyckas han åter igen. Därför kan jag Starkt Rekommendera filmen.



#10263

Postad 26 juni 2015 - 13:19

Unregistered3f868d20
  • Unregistered3f868d20
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 1
Terminator Genisys
Bättre än förväntat. 1&2 är de givna klassikerna. 3&4 var inte mycket att hänga i julgran. Jag tycker ändå att 5:an hämtar hem det lite.

7/10

#10264

Postad 26 juni 2015 - 13:54

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Terminator Genisys
Bättre än förväntat. 1&2 är de givna klassikerna. 3&4 var inte mycket att hänga i julgran. Jag tycker ändå att 5:an hämtar hem det lite.

7/10

Ska man se denna eller Jurassic World om man ska välja?



Dessa fragmentariska filmer framställs ofta som ett slags pussel, där våran uppgift är att klura ut vad är det för tema som knyter ihop allt till en enda berättelse. Här är svaret enkelt: Allt kommer tillbaka till döden och faktumet att vi inte kan acceptera dent. The Fountain kan verkligen gnugga in detta ifall någon trots allt skulle ha missat själva meningen med filmen. Men istället för att kännas som ett klurigt litet pussel så berör The Fountain. Ni får göra narr av hur allvarlig Aronofsky är, men han har aldrig påstått sig vara en finurlig regissör. Det han försöker sig på är känslor, och med The Fountain lyckas han åter igen. Därför kan jag Starkt Rekommendera filmen.

Jag gillade denna när den var ny. Tror inte den gick på bio i Sverige utan jag köpte den direkt när den släpptes som DVD och har sett den flera gånger. Framförallt är det en väldigt vacker film.



#10265

Postad 26 juni 2015 - 13:54

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 1

Nightcrawler - Börjar starkt men blir tråkig mot slutet. Bra skådespeleri. Snyggt foto och bra ljud. Betyg: 7/10



#10266

Postad 27 juni 2015 - 13:54

Unregistered070bfe47
  • Unregistered070bfe47
  • Forumräv

  • 946 inlägg
  • 0

Get Hard med Will Ferrell

En utav dom bästa komedierna jag sett i år iaf...

 

8/10



#10267

Postad 27 juni 2015 - 23:11

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 2
Mad Max Fury road
Vilken j*vla smörja!

#10268

Postad 28 juni 2015 - 07:53

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 4
Back to the Future - trilogin.
Jag fullkomligen älskar dessa filmer. Den första är bra, tvåan bäst och trean sämst (men ändå bra).
Christopher Lloyd är briljant som Doc Emmett Brown :) Great Scott!

#10269

Postad 28 juni 2015 - 13:16

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0
Johan Falk Ur askan i elden.
Jag gillar Johan Falk filmerna vilka jagm tycker har ett bra underhållningsvärde. Självklart håller inte alla samma standard, den här kommer inte upp i den högre skalan av dessa filmer. Lite rörig och känns inte riktigt som storyn och skådespelet når fram som önskat.
Betyget blir knappt sevärd, den funkade bra att slö titta på efter fotbollen igår kväll.

Bild och ljud upplever jag håller hög kvalitet.

#10270

Postad 28 juni 2015 - 17:28

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

Transformers: Age of crap. Önskade att skiten skulle ta slut relativt omgående men det tog nästan tre timmar innan allt var färdigexploderat. Av fyra Transformers-filmer så är tre ren skit och en är ok. Bra jobbat Michael Bay... Betyg: 1 av 5.



#10271

Postad 29 juni 2015 - 07:09

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

It Follows - Mycket bra och lagom spännande rysare/skräckis. Känns genuin och trovärdig. Blir aldrig överdriven som så många andra skräckfilmer som oftast börjar starkt men avslutas med ett magplask. Härligt avskalat men atmosfärsikt soundtrack bjöds det på. Betyg: 8/10

 

Ex Machina - Intressant och för mig oförutsägbar berättelse. Hade lite trevande pacing men annars väldigt bra utförd. Denna får också betyg: 8/10

 



#10272

Postad 29 juni 2015 - 18:21

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 940 inlägg
  • 0

It Follows - Mycket bra och lagom spännande rysare/skräckis. Känns genuin och trovärdig. Blir aldrig överdriven som så många andra skräckfilmer som oftast börjar starkt men avslutas med ett magplask. Härligt avskalat men atmosfärsikt soundtrack bjöds det på. Betyg: 8/10

 

Ex Machina - Intressant och för mig oförutsägbar berättelse. Hade lite trevande pacing men annars väldigt bra utförd. Denna får också betyg: 8/10

 

Håller med om Ex Machina, gillar iden och manus! :)



#10273

Postad 29 juni 2015 - 22:20

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0
Woman in gold

Alltid spännande med verklighetsbaserade filmer och jag hade inga speciella förväntningar på denna.

Både jag och sambon tyckte dock den var bättre än vi trodde den skulle vara - och blev glatt överaskade.

8/10 - rekommenderas

#10274

Postad 29 juni 2015 - 23:30

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 2

Mad Max (2015)

 

En megareboot från den väldigt gamla mad max-serien (en filmtrilogi om jag minns det hela rätt). något otippat.

 

Filmen utspelar sig i en ödemark där människor har gjort slut på civilisationen och mänskligheten har kollapsat. i denna värld så är det vatten och bensin, tillsammans med fordon, som styr.

 

ja, vad kan jag säga? det här är det värsta skräpet någonsin tror jag. jag har nog aldrig upplevt att en film på ett så fatalt sätt totalt har misslyckats med att fånga mitt intresse. ingenting berättas åt mig. det enda jag ser är huvudpersonen som åker runt på ett fordon, rakt fram, genom hela filmen. och det ska sägas, jösses vilken totalt katastrofal casting på honom!

 

vidare så avskyr jag filmer som har ett helt vanligt språk som vi använder, men byter ut ett fåtal "skälsord" till något som låter helt orimligt, dvs väldigt långt ifrån det språk dom talar, språk fungerar inte så!

att stämpla in två fraser i filmen och sätta dessa på pidelstaler är något som jag verkligen stör mig på. witness me!? ta dig i arslet! i live, i die, i live again!? förhoppningsvis inte, ditt rövhål.

 

ja, ungefär så skulle jag fortsätta såga den här filmen, men det kommer jag inte att göra. det skulle bli en rätt lång uppsats om hur otroligt orimlig hela historien är, hur otroligt dåligt den berättas och hur lite jag engageras av vad som händer i filmen. det blir bara en massa kalops av det hela, och det är INTE den goda varianten. någon bytte ut köttet mot bajs och såsen mot diarré. ärligt talat, så SINNESSJUKT DÅLIG var den här filmen!

 

förbered er, om ni mot all förmodan vill se den här skiten, att kolla på en sällsynd dålig historia om en grupp människor som åker lastbil, bil, motorcykel eller trehjuling. säkert fanns det rymdskepp med i filmen också. och gäss. tusentals gäss som levde som mullvadar. och hamburgare flög genom skyarna!

 

Bild: 2/5 stressat bildspråk, men idag är alla produktioner så pass bra att det inte går att underkänna bilden.

Ljud: 1/5 dialogen är tydlig och där kommer en poäng. det finns endel krascher, men det verkar som att mixningen glömt att påminna lfe-spåret i det hela. det finns en gitarr som låter förjävligt, det är stora bongotrummor på en lastbil som är otroligt efterbli... nej. jag var färdig med kritiken.

Film: - 600.000/5

 

inte nog med att jag aldrig kommer att få dessa två timmar tillbaka, jag åldrades troligtvis ett par dagar i förtid av den här "historien". snälla. se den inte.



#10275

Postad 30 juni 2015 - 06:57

Administratör
  • Administratör
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 1

Meningen med tråden är att berätta vilka filmer man sett och skriva vad man ansåg om den. Att skriva inlägg som "Ja jag håller med dig till 150%" och andra oväsentliga inlägg har således inget i tråden att göra.

Nomad har tidigare uppmanat om detta, se till att följa uppmaningen nu. Vore synd att behöva ta i med hårdhandskarna i en tråd som handlar om filmupplevelse.



#10276

Postad 30 juni 2015 - 07:21

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 940 inlägg
  • 0

Big Hero 6!

Riktigt bra film, både för barn och vuxna... uppskattad av hela familjen, grabben på 8år ger den 10... vi andra ger den 8 av 10 gällande den genren, tummen upp!

Och vilken bild! Där får den 10/10! bra ljud med. :D


Meningen med tråden är att berätta vilka filmer man sett och skriva vad man ansåg om den. Att skriva inlägg som "Ja jag håller med dig till 150%" och andra oväsentliga inlägg har således inget i tråden att göra.

Nomad har tidigare uppmanat om detta, se till att följa uppmaningen nu. Vore synd att behöva ta i med hårdhandskarna i en tråd som handlar om filmupplevelse.

 

Men ok som jag där ovan citerade, och sen ansåg att det va bra ide och manus... så måste man väl få göra?! :huh:


Redigerat av Garrett, 30 juni 2015 - 07:20.


#10277

Postad 30 juni 2015 - 08:09

Unregistered3f868d20
  • Unregistered3f868d20
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
Cinderella (Askungen) 2015
Såg denna med tjejen. Inte min grej utan tjejens. Sagor om drömprinsar och deras lyckliga slut faller mig inte in i smaken. Uppskattas nog mer av en yngre publik.
4/10

Focus (2015)
Vet inte vad jag förväntade mig. Lite långsamt tempo. Men jag gillar Will Smith trots att hans senaste filmer inte varit kanon, (han gör det bra i denna).
6/10

#10278

Postad 30 juni 2015 - 08:26

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 1

Men ok som jag där ovan citerade, och sen ansåg att det va bra ide och manus... så måste man väl få göra?! :huh:

Tanken är inte att starta diskussioner utan att dela med sig av sina erfarenheter, men visst kommer det att finnas en del svängrum. Dock så kommer längre diskussioner att tas bort. Det är väldigt många som inte vill läsa några fås samtal utan vill få tips om diverse filmer och vad andra tycker.

 

budwhite: Lägg ner.



#10279

Postad 30 juni 2015 - 08:35

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 940 inlägg
  • 0

Jupiter Ascending:

Vilken dynga... såg inte färdigt den första sittningen ens... såg den i 3 sittningar... Bra bild och bra effekter, men sen stannar det! Dåligt manus, dålig regi... en del bra skådisar med...

2/10 i betyg, om jag ens ska sätta nåt... Tummen NER!!! <_<



#10280

Postad 30 juni 2015 - 10:29

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Birdman

Vi började även se den här filmen igår, men den var så våldsamt tråkig så att vi stängde av efter ungefär 40 minuter. Den var inte sämre än mad max, men den var riktigt tråkig. Vi hade ju mad max att se, så det bidrog till avstängningen.

Handlar om en avdankad skådespelare som försöker putsa sin stjärna till dess forna glans. Eller något sånt.

Det man ska ge den här filmen är att den känns mycket realistisk. Känslan av vad huvudpersonen känner går faktiskt igenom rutan rätt bra. Tyvärr känner sig huvudpersonen misslyckad och lätt deprimerad, och det är inte en bra känsla att förmedla.

Inget betyg, då den stängdes av efter ca 40 minuter, men det är nog ett tecken på att det finns bättre filmer där ute. Så länge dom filmerna inte heter mad max fury road.

#10281

Postad 30 juni 2015 - 16:15

zephir
  • zephir
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0
Jägarna 2. Betyg 5/10. Två timmars karikatyr av norrlänningar, "Dä ä så dä funkar här uppe vettu. Fi faaen." Å så passade Sundvall på att skicka in en alkoholiserad finne också som lök på laxen... Lassgård är bra (som vanligt) och det finns ett par scener där det bränner till, därav 5:an.

/r

#10282

Postad 30 juni 2015 - 18:26

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Hotel Transylvanien

Adam Sandler passar bra som röst åt greve Dracula. Det är bara det att dottern till Dracula träffar en komplett idiot som jag inte har sympati för alls. Hon ska fira födelsedag och han råkar komma på besök efter att ha gått fel. Filmen hade blivit rasande mycket bättre om surfarkillen inte var en idiot, som naturligtvis förstör hela partyt, men som gottgör det hela med att vara en duktig partyfixare. Historien är för lättköpt men har sina poänger med fin animering och roliga referenser.

 

Trots att man vet hur slutet kommer att bli så ger jag trots allt filmen 3 av fem huggtänder. Adam Sandler är dämpad och nästan perfekt i rollen som Dracula.



#10283

Postad 30 juni 2015 - 20:00

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

Jurassic World

 

I princip samma story som Jurassic Park. Skillnaden är att jag aldrig blir speciellt intresserad av hur det skall gå för huvudpersonerna. Dessutom tycker jag inte specialeffekterna blivit märkbart bättre. Jag såg om Jurassic Park några dagar senare och den håller ännu.

 

5/10.

 

Terminator Genisys.

 

Ännu en av sommarens storfilmer och ännu en besvikelse. Det är en actionrulle som kanske fungerar som ren actionrulle men med tanke på att den försöker anspela på två ganska klassiska filmer så förväntar jag mig mera. Tidresor och logiska luckor brukar gå hand i hand. Och här blir det lite väl snurrigt. Dessutom skall detta vara första filmen i en trilogi enligt vissa rykten.

 

5/10

 

Spy

 

Spionkommedi eller vad man skall kalla det för. Men det fungerar hyfsat. En rejält överspelande Jason Statham gör en parodi på sig själv med mycket glimt i ögat. Jag hade faktiskt ganska kul.

 

7/10



#10284

Postad 30 juni 2015 - 20:13

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Jurassic Park är en klassiker. En bra mix av skådespelare och lagom mycket spänning gör att den kommer överleva länge.



#10285

Postad 30 juni 2015 - 23:04

Unregisterede98d451d
  • Unregisterede98d451d
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 1

Rescue-Dawn.jpg

 

Rescue Dawn (2006)
Av Werner Herzog

Efter en tid som dokumentärskapare ger sig den minst sagt unika tysken Werner Herzog på en dramatisering av en tidigare dokumentär han själv gjort: ”Little Dieter needs to fly” Med spelfilmer som Aguirre, Fitzcarraldo och Nosferatu i bagaget har Rescue Dawn mycket att leva upp till. 

Christian Bale spelar Dieter Dengler, en tysk-amerikansk stridspilot som under en illegal bombning i Vietnamkriget kraschar med sitt plan och måste överleva på egen hand. Han blir tillfångatagen av Viet Cong, träffar andra krigsfångar och lyckas med hjälp av dem fly det hemska fängelselägret. Snabbt inser han att det är själva djungeln som är det riktiga fängelset. 

Herzogs senare kärlek åt det dokumentära lyser igenom under öppningsscenen där vi får se arkivfilmer på bombernas effekter filmat bakifrån stridsflygplan. Elden som sprids över naturen är vackert, nästan hypnotiserande att se på, samtidigt som man vet att oskyldiga människor dör bakom planen. femtio procent av varför man ser Herzogs filmer har med naturen att göra, eller framförallt naturens oundvikliga makt över människan, vilket han utforskat i bland annat Grizzly Man och Aguirre. Här är naturen lika stark som alltid. Christian Bale och hans medfångar blir mer och mer desperata där de befinner sig mitt i djungeln, men även fångvaktarna diskuterar vad de ska ta sig till nu när maten helt tagit slut. Den förtryckande naturen ligger som en tjock matta över allt som händer. Och från Herzog vill jag inte ha det på något annat sätt! 

Men den här gången klarar sig huvudkaraktären från naturens mordförsök. På det sättet skiljer sig Rescue Dawn från hans andra filmer, och det är något som påverkat hela filmens ton. Jag trodde aldrig att lite lättsinnad humor skulle hitta sin väg in i en Herzog-film, men här händer det, och det fungerar jättebra. Vi får en scen där en k-pist går av mitt under ett samtal och börjar snurra på marken och skjuta vilt omkring sig medan Dieter kastar sig fram och tillbaka. Jag gapskrattade. I en annan scen blir hans vän förbannad för att Dieter lägger sig i vad som ska finnas i hans ”fantasikylskåp”. Framförallt är Rescue Dawn en riktigt hjärtvärmande berättelse utan att det känns påklistrat. Födelsedagsscenen när fångarna smyger upp bakom Christian Bale och börjar sjunga Happy Birthday är det bästa exemplet på den här filmens värme. De bjuder på ett glas ”champagne” som i själva verket är mosad larv, och Bale skrattar, dricker och beskriver det som en mycket bra årgång. Det som händer genom filmen är hemskt och fruktansvärt, men livslusten och förmågan att skratta hänger kvar ändå.

Och det känns så jäkla verklighetstroget. Rescue Dawn är den enda filmen hittills som visar hur människor, i detta fall militärer, kommenterar över instruktionsfilmer för att få sina vänner att skratta, något alla varit med om under skolgången. Realismen slår tillbaka under ett exakt ögonblick när vi kan se vändningen där Christian Bales karaktär går från att vara kaxig mot sina tillfångatagare till att förstå hur jäkla allvarligt läget är. Eller första mötet med engelsktalande där alla beter sig som barn på en lekplats som bara tittar på varandra för att helt plötsligt brista ut i lek. Det är gammalt som gatan att klassa en film som realistisk och tjata om hur verklighetstrogna scener är, men jag kan inte minnas när det varit så här pass genomgående en hel film igenom. Om det så är skådespeleriet, verklighetsuppfattningen eller faktumet att Herzog spelat in allt på plats, mitt i den fuktiga djungeln, så känns varje sekund så väldigt mycket på riktigt. 

Det sista jag vill nämna är skådespeleriet, som är en av filmens starkaste punkter. Christian Bale kör sin klassiska kroppsförändring, men här är han mer än ett fysiskt verktyg för att visa svält. Dieter var en riktigt säregen karaktär under sitt liv, och här känns Christian Bale som en riktig människa av kött och blod, med väldigt unika drag utan att bli en tecknad figur. Han har en medfödd charm och en naivitet men också arga sidor, och på något sätt kunde jag relatera starkare till honom än de flesta andra karaktärer man ser på film. Jag kunde helt enkelt verkligen förstå vad han tänker och varför han agerar som han gör. Det här kan vara Bales bästa roll någonsin. Fångarna är helt fantastiska men särskilt Duane, som spelas av Steve Zahn, snor ens uppmärksamhet med sitt oerhört spöklika ansikte och fysik. Han är inte lika utåtriktad som Dietrich eller en annan mycket bra roll, Gene, men hans ärrade uppsyn är inte lätt att glömma såhär i efterhand.

Rescue Dawn är en bra film, en himla bra film faktiskt. Den har ett lugnt men stabilt tempo som verkligen gjorde mig engagerad, och den håller absolut ribban som Herzog satt för sig själv. Jag kan ge filmen en Stark Rekommendation.



#10286

Postad 01 juli 2015 - 06:48

Unregisteredd8832fe9
  • Unregisteredd8832fe9
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

preservation-2014.jpg


Inte direkt imponerad av filmen men en popcornfilm. Vi såg den via Netflix.

 



#10287

Postad 01 juli 2015 - 14:50

Unregistered070bfe47
  • Unregistered070bfe47
  • Forumräv

  • 946 inlägg
  • 0

preservation-2014.jpg

Inte direkt imponerad av filmen men en popcornfilm. Vi såg den via Netflix.

 

den var ju riktigt kass enligt mig



#10288

Postad 01 juli 2015 - 18:25

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

uikmhhvqgz.jpg

 

X-Files: Fight The Future

 

Härlig klassiker som håller än idag.

Bra transfer till BluRay där bildkvalitén håller riktigt hög kvalité, CGI'n är något sämre men helt klart godkänd.

 

9/10



#10289

Postad 02 juli 2015 - 22:36

Unregisterede98d451d
  • Unregisterede98d451d
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

TheMothmanProphecies-Still6.jpg

 

The Mothman Prophecies (2002)
Av Mark Pellington

Bortglömd av de allra flesta, är filmen om den obskyra moderna myten om Mothman, en film som ändå hängt kvar i skräck-kretsarna. Även fast jag sedan länge blivit avtrubbad tackar jag aldrig nej till skräck, särskilt inte ifall jag hör att ”just den här” filmen kommer minsann att skrämma upp mig på riktigt. Det gjorde Mothman. Men bara i cirka fem minuter. Resten var inte riktigt värt det.

Berättelsen börjar med att reportern Richard Gere och hans fru köper ett hus bara för att krocka med något mysteriskt föremål, vilket såklart leder till upptäckten av fruns hjärntumör, som snabbt övergår till en tidig död. Allt detta hinner betas av innan den första kvarten passerat, och snabbt inser man att Mothman inte är en film som låter något dröja kvar en sekund för länge. Början lämnar en riktigt dålig vibb, som släpper när vi befinner oss i den llilla byn Point Pleasant. Richard Gere vaknar upp i denna Fargo-kopia utan förklaring. Han försöker tillsammans med byns kvinnliga polisen som spelas av Laura Linney, (inte så värst bra) klura ut vad eller vem som hemsöker innevånarna. Men framförallt rör sig funderingarna kring hur han hamnat här, och vilka kopplingar han har till stadens Mothman.

Här börjar saker bli intressanta. Det ligger ett mysterium över byn som jag som tittare faktiskt vill veta mer om. Den ADHD-aktiga klippningen lugnar också ner sig här. Men det är aldrig riktigt läskigt. Mysteriskt, ja visst, men jag blir aldrig rädd för varelsen i filmens titel. På detta sätt halvtittar man på filmen tills en punkt halvvägs in i filmen, då telefonen ringer. Jag vill absolut inte avslöja något eftersom scenen dyker upp från ingenstans och tar ett järngrepp om halsen på en. Detta är vad filmen är ihågkommen för, och det är en otroligt obehaglig scen. Men dessa fem minutrar av briljans räddar absolut inte filmens svaga punkter.

Det allra värsta är som sagt filmens visuella stil. Soundtracket kommer konstant i vägen och håller verkligen aldrig igen för att låta scenerna andas ut. Den hade mått bättre av en lite lugnare klippning, inte denna 90-tals/tidigt 2000-tals-stil med på tok för mycket klippningseffekter för filmens bästa. Detta MTV-stuk passar inte tillsammans med skräck och thriller, någonsin. Mothman är en produkt av sin tidsperiod, men istället för att detta skulle vara charmigt blir det bara riktigt gammalt och tröttsamt.

Nej detta är inte en kvalitetsfilm hur man än vänder och vrider på det. Richard Gere är väl helt okej, han är ju arketypen av en bruksskådis som fungerar i det han är med i, men resten av skådespeleriet är medelmåttigt eller rent av dåligt. Ett stort problem är att själva varelsen inte är särskilt läskig, och för en film som helt och hållet hänger på en läskig varelse blir det filmens fall. Jag kan Inte Rekommendera The Mothman Prophecies


Redigerat av Unregisterede98d451d, 02 juli 2015 - 22:37.


#10290

Postad 02 juli 2015 - 23:24

zephir
  • zephir
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0
White house down. Betyg 5/10. Die hard, igen...

/r

#10291

Postad 03 juli 2015 - 06:24

Der Wiking
  • Der Wiking
  • Forumräv

  • 578 inlägg
  • 0
Nya Terminator, den var OK, härligt att se Arnold igen... Bra effekter, såg den i 3D. En del roliga scener, en del luckor i logiken kanske men bra action! Betyg 6+/10

#10292

Postad 03 juli 2015 - 17:25

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 1

Mad Max, grym film! Första timmen är ju i princip konstant action. Man ska ju gå in med rätt inställning till filmen, jag förväntade mig totalj*vla maffig action och mycket effekter och är inte besviken :)

 

8/10



#10293

Postad 03 juli 2015 - 22:56

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Man of Steel. 

Varför gör jag detta mot mig själv? Klåparen Snyder klåpar vidare i en ganska tråkig och ointressant film. Kevin Costner till trots! Men det är intressant med Jesussymboliken och de religiösa undertonerna. Av att döma av trailern för Batman vs Superman spelar de vidare på detta. Finns det lite hopp för den filmen i varje fall.

3/10



#10294

Postad 03 juli 2015 - 23:22

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Kvällens recept:

 

* En gnutta Hunger Games

* En liten del Running Man

* En skvätt Condemned

* Rör även i lite Battle Royale

 

Resultatet är en riktigt blaskig sörja i form av Turkey Shoot (2014). Så sjukt j*vla dåligt filmad och skådespelarinsatser som får David Caruso och Paris Hilton att framstå som Oscars-vinnare...

 

Så sjukt dålig att jag det känns pinsamt att ge så högt betyg som 0/10 



#10295

Postad 04 juli 2015 - 00:38

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

Kvällens recept:

* En gnutta Hunger Games
* En liten del Running Man
* En skvätt Condemned

* Rör även i lite Battle Royale

Resultatet är en riktigt blaskig sörja i form av Turkey Shoot (2014). Så sjukt j*vla dåligt filmad och skådespelarinsatser som får David Caruso och Paris Hilton att framstå som Oscars-vinnare...

Så sjukt dålig att jag det känns pinsamt att ge så högt betyg som 0/10


Originalet är sjukt bra!!

#10296

Postad 04 juli 2015 - 07:25

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Resident Evil: Retribution

 

Riktigt bra. Mycket action från början till slut, mycket effekter, skön dialog samt snygga brudar. Använde sig mycket av vad som hände i den första R E-filmen när det gäller karaktärer och skådisar. Åt popcorn under tiden så jag kanske gilla filmen mer pga det.

 

 

resident_evil_retribution_steelbook_blu_



#10297

Postad 04 juli 2015 - 11:45

Unregisterede98d451d
  • Unregisterede98d451d
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

hero_EB20111130REVIEWS111139997AR.jpg

 

Shame (2011)
Av Steve Mcqueen

I skuggan av den flerfaldigt hyllade 12 years a slave är det lätt att glömma att regissören Steve McQueens faktiskt gjort andra filmer. En heter Hunger som jag kan rekommendera för alla, den senare är Shame. Shame har fått, om än bra recensioner, inte fullt lika mycket beröm som de andra. Finns det någon anledning till detta, eller har Shame inte fått vad den förtjänar?

På en tunnelbana sitter en man och tittar på en ung kvinna. Hon tittar tillbaka och deras blickar möts i flera sekunder, kanske en minut. Han vill ha henne och hon lyckas nästan övertalas. Michael Fassbender spelar Brandon, en ung, snygg och rik affärsman som på ytan är framgångsrik men i hemlighet brottas med ett urholkande sexmissbruk. En snuskig film med Fassbender längst fram är bara det nog för att fånga de flestas intresse. Men ifall någon förväntar sig något snyggt och sexigt blir Shame ett slag i magen. Sex är för honom en rutin som behöver mättas på samma sätt som hunger. Det är smutsigt och framförallt skamligt. En dag dyker hans syster upp. Hon behöver hjälp och har ingenstans att bo. Systern för med sig saker från det förflutna Brandon inte vill veta av längre. Sexberoendet går djupare och djupare ner i märgen tills det knappt finns någonting kvar av mannen.

Skrynkliga lakan, svettig hud och dyra underkläder, lyckas tillsammans med musiken och framförallt det småskumma ljuset att skapa en atmosfär och stämning som nästan går att ta på. Vi har sett dessa stadsmiljöer och lyxlägenheter förut, men i Shame har de aldrig varit lika nakna, kalla och på något sätt äckliga.

Shame är en film om sin huvudkaraktär. Michael Fassbender spelar rollen bättre än någon kunde ha bett om. Han ger en ångest och en bottenlös smärta till varenda rörelse och blick. Det påminner ibland om Joaquin Phoenix i The Master, men Fassbender spelar istället sin version på ett väldigt tystlåtet och delikat sätt. Med Brandons trånande och utsvulten blick smeker kameran över kvinnorna just lite för länge. Jag uppmärksammade tidigt i en scen där han onanerar i duschen, att han helt enkelt inte njuter. Det är något som kommer tillbaka under varje sexuell akt. Sexscenerna är långt ifrån sexiga. De är kompulsiva och krampaktiga som en sjukdom eller missbildning i köttslig form. Skam är ett mycket passande ord för den här filmen.

Med långa, monotona scener fyllda av smärta och meningslöshet är det lätt att avskräckas från att se Shame. Det kan helt enkelt lätt bli platt och ointressant. Gränsen mellan en riktigt fin subtilitet och ihålighet är mindre än man kan tro. Shame gör en balansgång på den gränsen men varje gång jag tror att den är meningslös och deppig dyker lekfulla scener upp som den vid baren där han har det bra med sin chef. De flörtar med ett par tjejer, chefen bjuder en blondin upp till dans medans han tittar på och ler. Plötsligt från andra sidan dansgolvet, bakom ryggen på chefen, börjar hon ge Brandon blickar, och under en enda sekund är han tillbaka i sin hunger och sin skam. Hans ansikte som tidigt skrattat och lyst upp av glädje sjunker som en sten när han hittar sig själv tillbaka i sin rutin, och inser att han måste ha henne. Den är så full av liv, full av känslor och smärta att mina farhågor om att Shame skulle vara grå och deppig försvann helt och hållet mycket tidigt in

Syskonförhålandet mellan Brandon och Sissy (Carey Mulligan som är minst lika bra som Fassbender) känns så riktigt. Den kanske allra bästa scenen scen där hans syster sjunger en blygsam jazz, en sång som varar i nästan fem minuter helt och hållet filmat på hennes ansikte, klipps bara en enda gång. det enda klippet skiftar fokus från hennes ansikte till Fassbender som lyssnar och tyst börjar gråta. När systern frågar hur det var, säger han att det var helt okej. Rädslan att komma för nära inpå ett syskon, en obrydd och besvärad attityd som man försvarar med sitt liv, har aldrig porträtterats bättre. Men det ligger något mer bakom deras problematiska förhållande, något mörkare. Kanske sexuellt? Detta är ren och skär spekulation och jag vill inte veta mer än jag får av Mcqueen. Men när hans chef förför systern i hans egen lägenhet börjar han reagera kraftigt, inte bara utifrån rent äckel av tanken på ens syster och ens kompis tillsammans på det sättet, utan av något som liknar svartsjuka.

Efter chanser till kärlek som han sumpat, efter meningslösa orgasmer och efter en oundviklig tragedi för systern befinner sig Brandon på samma tunnelbanevagn som i början. Och slutet av filmen lämnar det upp till oss tittare ifall han lärt sig något under resans gång eller är dömd att för alltid vara kvar i samma skadliga beteende. Vi själva får bestämma, och jag kunde inte ha bett om ett mer perfekt slut på en närapå perfekt film. Carey Mulligan är fantastisk, detsamma gäller sekreteraren och chefen som kompenserar för all superb tystnad Fassbender använder sig av. Det är en otrolig film, den film av Mcqueen som berör mig mest. Den tar framförallt sin tid och stannar kvar precis så länge den vill utan att stressa. Då var det sagt. Steve Mcqueen har bevisat att han är en mästare. Och Shame är för mig ett litet mästerverk. Jag kan inte göra annat än Mycket Starkt Rekommendera Shame.



#10298

Postad 04 juli 2015 - 14:37

Unregisterede98d451d
  • Unregisterede98d451d
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 1

the-act-of-killing-2.jpg

 

The Act of Killing (2012)
Av Joshua Oppenheimer

The Act of Killing är inte en dokumentärfilm om det som hände på sextiotalet i Indonesien. Om den fruktansvärda utrensningen av miljontals kommunister, intellektuella och kineser. Det är en dokumentär om idag, och om dagsläget för de hyllade människorna som utförde folkmordet. En av dem heter Anwar Congo. Han var ansvarig för hundratals människors död. Filmskaparen Joshua Oppenheimer erbjuder honom en långfilm, en återbild av hans karriär inom utrensningen, vad han gjorde och hur det kändes. I själva verket är det inte långfilmen som Oppenheimer är intresserad av att göra, utan vad som händer emellan inspelningen samt reaktionerna på filmen. 

Först och främst är det här en karaktärsstudie av Anwar. Det är en fascinerande man, och han vet om det. Han lever på sin image, sina tidigare dåd, vilket speglas i fixeringen av sitt utseende. Genom hela filmen färgar han håret från grått till hans yngre svarta färg, klickar konstans in löständer. Han visar upp sina flashiga, gangsteraktiga kläder och flera gamla foton där man kan se honom i sina gyllene år. Det som är intressant med Anwar är dock att han är den enda som faktiskt visar ett viss vemod och en ånger till vad han gjort. Han berättar gång på gång hur offren hemsöker honom om nätterna.

Indonesien är en plats vi västerlänningar inte har någon bild av. Här presenteras landet så starkt så att man hade kunnat beskriva det som en karaktär. Det är ett land där borgmästaren öppet proklamerar ut hur bra det är för landet att det finns gangsters, eller som man ofta vill kalla det: ”fria män”. Korruptionen flyter som sirap genom varenda liten del av landet. Folkmördare hyllas på bästa sändningstid där gangstrar sitter i tv-publiken och applåderar.

Och allting är bara så absurt. Människors reaktioner till fruktansvärda händelser stämmer inte överens med verkligheten på något sätt. Detta sjuka, skruvade och surrealistiska matchar själva långfilmen de spelar in, fylld med dansnummer, tjocka dragqueens och Anwar som en gudalik figur. I en scen berättar en man om sin kinesiska styvfar som blev mördad och hur han var tvungen att dra kroppen till vägkanten, som en rolig anekdot för hans potentiella mördare. Varför skrattar mannen genom sin berättelse när han har all rätt att vara hatisk och rent ut sagt förbannad? Jag vet inte, och jag kommer aldrig någonsin att förstå det.

The Act of Killing är effektiv på så många olika plan. En scen där Anwar ser på inspelningen av återskapandet av en masslakt. Han sitter ner och ser bekymrad ut, och just när man tror att han ska reflektera över sina handlingar kläcker han ur sig att han aldrig skulle ha haft på sig vita byxor. Han klagar över att hans byxor får det hela att se ut som en picknick. Jag kunde inte göra annat än att gapskratta. Det var såklart en absurd sak att säga och en ganska rolig kommentar, men skrattet fungerade också som en slags lättnad, en försvarsmekanism för att klara av och kunna copa med hur jäkla sjukt det egentligen är. En annan smått absurd scen är en mycket kort tagning på ett kafé där två unga flickor tar selfies på varandra. Vid bordet bredvid sitter en folkmördare och himlar med ögonen. Han försöker läsa tidningen men stör sig något fruktansvärt på hur flickorna nästan trycker upp mobilen i ansiktet på honom. Det är roligt ett kort tag, men leendet försvinner när man inser vilket samhälle det här är, där öppet erkända folkmördare sitter och fikar precis bredvid ett gäng helt vanliga, moderna ungdomar. Politiska massmördare dog för mig ut för länge sedan med nazisterna, och här sitter den här mannen bredvid potentiella klasskamrater till mig. Känslor kastas fram och tillbaka av den här filmen.

När ämnet blir våldtäkt var jag, som sett det mesta och blivit avtrubbad med åren, tvungen att pausa och samla mig. En ledare inom paramilitärgruppen beskriver hur han gav sig på alla kommunistkvinnor han såg, och hur det var särskilt trevligt när de var i fjortonårsåldern. 

All galenskap och allt det sjuka i människans inre kulminerar till ett slut som lämnade mig mållös. Anwar Congo blir, efter att ha sett hela sin långfilm och särskilt slutet där han själv utsätts för sina egna tortyrmetoder, illa till mods. Han frågar Joshua Oppenheimer ifall hans offer kände likadant, kände sig lika förödmjukade. Joshua svarar med att det för dem kändes många gånger värre. Det stora syftet med filmen var i slutändan att påverka något hos mördarna: Sympati. När sympatin slår till hos Anwar slår den till med en sån enorm kraft att han börjar kräkas med hela kroppen i krampaktiga rörelser och ett fruktansvärt ljud från hans strupe. Sen är filmen slut. The Act of Killing är ett bevis på att den dokumentära filmen är lika förmögen att väcka känslor som någon annan konstform. När så många dokumentärer skapas för att ge svar på frågor är The Act of Killing en film som istället ger oss mer frågor än vi kan hantera. Hur kan människosläktet vara i en sådan här situation? Det finns inga svar som presenteras, allt är lika moraliskt förvirrande som när jag började se den, och jag kan Mycket Starkt Rekommendera det.



#10299

Postad 04 juli 2015 - 23:13

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

American Sniper

Clint Eastwood regisserar en intressant film som i slutändan blir lite för patriotisk, lite för mycket en hjälte. Glorifiering har jag svårt för. Annars är den psykologiska inblicken i Chris Kyles liv intressant och Eastwood kan det där med att regissera krig. Habil underhållning på en lördag.
6/10



#10300

Postad 04 juli 2015 - 23:39

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Freedom med Cuba Gooding Jr

Näh, inte mycket att hänga i julgranen.
3/10 (musiken lyfter filmen något)



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.