Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Apple Tv (Gen 2)

947 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 14 mars 2011 - 18:02

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlĂ€gg
  • 0
Verkar som du har ngn brandvÀgg elle liknande ivÀgen. StÀng av den.

#152

Postad 14 mars 2011 - 19:26

ImpreZa
  • ImpreZa
  • AnvĂ€ndare

  • 167 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon som har uppdaterat till senaste iOS och vill testa en version av XBMC frÄn idag?
Skicka isÄfall ett PM sÄ fÄr ni en lÀnk.

TÀnkte mest att vi kan kolla om de har fÄtt rÀtt pÄ de nya API:erna.

#153

Postad 14 mars 2011 - 20:58

hanse1
  • hanse1
  • LĂ€rjunge

  • 382 inlĂ€gg
  • 0

Verkar som du har ngn brandvÀgg elle liknande ivÀgen. StÀng av den.


Alla brandvÀggar Àr av. Nu kÀnns det motigt. Har provat med kabel direkt till routern och trÄdlöst, men fÄr fortfarande upp samma meddelande. Har provat via Terminal och Àven med Cyberduck. Antar att det Àr nÄgon instÀllning i routern som jag missat. Routern Àr en Asus RT-N56U vilket för övrigt Àr det snabbaste router jag Àgt, rena rama F1:an. Men tyvÀrr hjÀlper det föga med en snabb router nÀr det inte fungerar alls med ATV och installation av XBMC.

#154

Postad 14 mars 2011 - 21:02

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlĂ€gg
  • 0
Prova kabel direkt till appletv?

#155

Postad 14 mars 2011 - 21:57

hanse1
  • hanse1
  • LĂ€rjunge

  • 382 inlĂ€gg
  • 0
Nu har jag provat nÀtverkskabel direkt till ATV med samma usla resultat. Kan det ha med jailbreaket att göra? Hur ser jag att jailbreaket finns dÀr? Blir det en annan typ av meny som kommer upp? Tror dock att jag gjort allt rÀtt.

#156

Postad 14 mars 2011 - 23:18

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlĂ€gg
  • 0

Hur fungerar plex? Är det nĂ„gra problem att strömma 720p frĂ„n en amman mac? Funderar pĂ„ en apple tv till sovrummet. Verkar vara den billigaste extendern som har inbyggt trĂ„dlöst.


Plex, just nu, agerar enbart som en mobil-klient. Dvs, precis som Plex för iOS och KLEXi för iOS sÄ sköter datorn med PMS installerad pÄ all transcoding och streamar sedan filmen till Plex-klienten. Ingen avkodning görs pÄ ATV. Detta gör att det tar en liten liten extra stund för filmer att kicka igÄng, + att sökning i en film tar lÀngre tid. Dessutom mÄste server-datorn med PMS installerad pÄ transcode:a filen.

Idag kom Plex-utvecklaren Elan ut med en ny blogg-post om hur PMS kommer förÀndras inom en snar framtid, dÀr de har byggt om transcoder:n i Plex att bli mycket mycket bÀttre pÄ alla sÀtt och vis, och nÀr den slÀpps sÄ kommer alla h264-material rent av bara skickas till ATV sÄ sköter ATV all avkodning direkt istÀllet, vilket resulterar i bÄde bÀttre kvalité, betydligt kortare vÀntetider, mycket lÀgre cpu-anvÀnding av PMS-datorn m.m. LÀs hela bloggposten (posterna) hÀr om ni vill veta mer ingÄende.

Svar pÄ din frÄga: Nej, det Àr inga "problem", men Plex Àr just nu rÀtt instabilt. Kraschar dÄ och dÄ, dock aldrig mitt i en film (inte för mig iaf).

Hej.

Precis köpt ATV2 och drog av misstag pÄ senaste iOS.
Har dock lyckats jailbreaka (tethered) och installera XBMC.

Dock sÄ funkar det dÄligt att streama frÄn min pc (trÄdat nÀtverk) , framförallt dÄ mkv filer men Àven SVT Play och andra playkanaler kraschar XBMC och hoppar ut till Applemenyn.

Har detta med dom Àndrade APIŽerna att göra tro? Kommer ett nytt jailbreak att lösa detta tror ni, ni som varit med i ATV 2 svÀngen ett tag?

Xbmc för ATV Àr lÄngt ifrÄn fÀrdigutvecklat, dÀrför bör man rÀkna med kraschar och buggar.

Nu har jag provat den nya varianten: Hans-Ericssons-iMac:~ hansericsson$ ssh [email protected]
ssh: connect to host appletv.local port 22: Connection refused

Blir inget bÀttre. Ska prova att göra om jailbreaket en gÄng till innan jag ger upp.

Testat pinga din ATV? FĂ„r du svar?

Edit: Iofs, om du fÄr Connection Refused sÄ Àr den nog hittad i nÀtverket iaf. Testa göra om jailbreaket.

Hur ser jag att jailbreaket finns dÀr? Blir det en annan typ av meny som kommer upp?

Nej, det syns inte förrÀn du installerar nÄgot pÄ den.

#157

Postad 15 mars 2011 - 06:47

hanse1
  • hanse1
  • LĂ€rjunge

  • 382 inlĂ€gg
  • 0
Ska testa att göra om jailbreaket. Sedan tÀnker jag prova att gÄ via Windows 7 i stÀllet, om det nu fungerar.

#158

Postad 15 mars 2011 - 08:42

Stigjohan76
  • Stigjohan76
  • Wannabe

  • 23 inlĂ€gg
  • 0

Xbmc för ATV Àr lÄngt ifrÄn fÀrdigutvecklat, dÀrför bör man rÀkna med kraschar och buggar.



Jo sÄ Àr det ju. DessvÀrre har jag inte fÄtt en enda mkv fil att funka ÀnsÄlÀnge.
DÄ kör jag iofs iOS 4.3 tehthered. Kan sÀker vara det i kombination med en icke anpassad XBMC.

#159

Postad 15 mars 2011 - 09:28

Unregistered7b1f3b43
  • Unregistered7b1f3b43
  • Amatör

  • 51 inlĂ€gg
  • 0

Ska testa att göra om jailbreaket. Sedan tÀnker jag prova att gÄ via Windows 7 i stÀllet, om det nu fungerar.


Se till att din ATV2 Àr inkopplad pÄ ditt befintliga nÀtverk och har fÄtt en IP adress.
ladda ner putty till din W7 maskin och anslut mot TV2 med det IP som presenteras under NÀtverk pÄ ATV2.
(Ändra inga andra instĂ€llningar i Putty.)

Anv: root
lösen: alpine

#160

Postad 15 mars 2011 - 09:47

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlĂ€gg
  • 0
Aha dÄ ska jag nog avvakta. Har iofs inte sÄ brÄttom. Blir nog ny tv i höst och dÄ Àr det mer aktuellt med en a-tv. Eller sÄ blir det en popcorn till istÀllet :D

#161

Postad 15 mars 2011 - 20:10

hanse1
  • hanse1
  • LĂ€rjunge

  • 382 inlĂ€gg
  • 0

Se till att din ATV2 Àr inkopplad pÄ ditt befintliga nÀtverk och har fÄtt en IP adress.
ladda ner putty till din W7 maskin och anslut mot TV2 med det IP som presenteras under NÀtverk pÄ ATV2.
(Ändra inga andra instĂ€llningar i Putty.)

Anv: root
lösen: alpine

Nu har jag provat Àven den varianten utan resultat. Har Àven provat med en Macbook emn det gÄr INTE. Provade att koppla upp ett annat nÀtverk via min Netgear CG3100 (comhem). Nu ger jag upp!

#162

Postad 15 mars 2011 - 20:31

ImpreZa
  • ImpreZa
  • AnvĂ€ndare

  • 167 inlĂ€gg
  • 0

Nu har jag provat Àven den varianten utan resultat. Har Àven provat med en Macbook emn det gÄr INTE. Provade att koppla upp ett annat nÀtverk via min Netgear CG3100 (comhem). Nu ger jag upp!



Testa att göra om Jailbreaket. Kan vara det som spökar. Glöm inte att köra Tinyumbrella först sÄ att du sparar shsh blob till cydia.

#163

Postad 15 mars 2011 - 21:12

Unregistered7b1f3b43
  • Unregistered7b1f3b43
  • Amatör

  • 51 inlĂ€gg
  • 0
Efter att min ATV2 med XBMC fungerat klockrent i ett par veckor sÄ kraschar XBMC i stort sett vad jag Àn gör.
Har iOS 4.1.1 (4.2.1)

NĂ„gon annan som varit med om samma??

#164

Postad 15 mars 2011 - 21:17

ImpreZa
  • ImpreZa
  • AnvĂ€ndare

  • 167 inlĂ€gg
  • 0

Efter att min ATV2 med XBMC fungerat klockrent i ett par veckor sÄ kraschar XBMC i stort sett vad jag Àn gör.
Har iOS 4.1.1 (4.2.1)

NĂ„gon annan som varit med om samma??



Testat att installera updatebegone frÄn NitoTV?

Hela forumet pÄ xbmc.org Àr fyllt med inlÀgg om samma problem.

Är nĂ€r AtvÂŽn söker efter uppdateringen till 4.3 som gör att xbmc stĂ€ngs ner.

#165

Postad 15 mars 2011 - 21:21

Unregistered7b1f3b43
  • Unregistered7b1f3b43
  • Amatör

  • 51 inlĂ€gg
  • 0

Testat att installera updatebegone frÄn NitoTV?

Hela forumet pÄ xbmc.org Àr fyllt med inlÀgg om samma problem.

Är nĂ€r AtvÂŽn söker efter uppdateringen till 4.3 som gör att xbmc stĂ€ngs ner.


Har testat att installera updatebegone men det hjÀlpte inte.
men om flera har samma problem sÄ Àr det nog bara en tidsfrÄga innan det Àr löst :-)

#166

Postad 15 mars 2011 - 21:31

ImpreZa
  • ImpreZa
  • AnvĂ€ndare

  • 167 inlĂ€gg
  • 0
Som sagt Àr det löst, updatebegone Àr svaret.

Installera det, starta om och vÀnta sedan pÄ att frÄgan kommer om du vill uppdatera, dÀr vÀljer du uppdatera senare, och sedan ska du inte har nÄgra problem.

Annars sÄ kan du Àndra lite i din Host-fil men testa först updatebegone.

#167

Postad 16 mars 2011 - 18:47

hanse1
  • hanse1
  • LĂ€rjunge

  • 382 inlĂ€gg
  • 0

Nu har jag provat Àven den varianten utan resultat. Har Àven provat med en Macbook emn det gÄr INTE. Provade att koppla upp ett annat nÀtverk via min Netgear CG3100 (comhem). Nu ger jag upp!

Funderar pÄ om anvÀndarnamn och lösenord kan vara Àndrade av nÄgon anledning. Var hittar jag uppgifter om det i datorn?

#168

Postad 16 mars 2011 - 23:54

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlĂ€gg
  • 0
De kan inte bara Ă€ndra sig av sig sjĂ€lva helt automagiskt. AnvĂ€ndarnament ÄR root, och lösenordet ÄR alpine. Testa att göra om din jailbreak.

#169

Postad 17 mars 2011 - 07:11

hanse1
  • hanse1
  • LĂ€rjunge

  • 382 inlĂ€gg
  • 0
Kan det vara sÄ att jag anvÀnder fel typ av USB-kabel? Kör med en som jag köpte pÄ Kjell & C och som jag anvÀnt som laddkabel till min HTC-telefon. Jailbreaket signalerar ju inte om nÄgra felaktigheter. Iofs ser jag inte min ATV i iTunes nÀr jag ansluter den. TillÀggas kan att jag anvÀnder Seasonpass senaste jailbreak eftersom jag av misstag uppdaterade ATV:n till Apples senaste programvara 4.2.
Var köper man en USB-kabel som fungerar? Den jag köpte pÄ Kjell & C Àr ljusbeige till fÀrgen.

Redigerat av hanse1, 17 mars 2011 - 07:13.


#170

Postad 17 mars 2011 - 09:19

Unregistered7b1f3b43
  • Unregistered7b1f3b43
  • Amatör

  • 51 inlĂ€gg
  • 0

Kan det vara sÄ att jag anvÀnder fel typ av USB-kabel? Kör med en som jag köpte pÄ Kjell & C och som jag anvÀnt som laddkabel till min HTC-telefon. Jailbreaket signalerar ju inte om nÄgra felaktigheter. Iofs ser jag inte min ATV i iTunes nÀr jag ansluter den. TillÀggas kan att jag anvÀnder Seasonpass senaste jailbreak eftersom jag av misstag uppdaterade ATV:n till Apples senaste programvara 4.2.
Var köper man en USB-kabel som fungerar? Den jag köpte pÄ Kjell & C Àr ljusbeige till fÀrgen.


Om jag vore dig skulle jag göra en factory reset och sen kolla att den dyker upp iTunes innan jag gÄr vidare.
Den USB kabeln du har bör funka men om du fortfarande inte fÄr upp din ATV i iTunes efter restore sÄ skulle jag nog testa en annan kabel för att utesluta kabeln.

En dum frÄga kanske, men har du kollat under Cydia settings att SSH finns med i listan pÄ nedladdade paket?

Redigerat av Unregistered7b1f3b43, 17 mars 2011 - 09:23.


#171

Postad 17 mars 2011 - 21:12

hanse1
  • hanse1
  • LĂ€rjunge

  • 382 inlĂ€gg
  • 0

Om jag vore dig skulle jag göra en factory reset och sen kolla att den dyker upp iTunes innan jag gÄr vidare.
Den USB kabeln du har bör funka men om du fortfarande inte fÄr upp din ATV i iTunes efter restore sÄ skulle jag nog testa en annan kabel för att utesluta kabeln.

En dum frÄga kanske, men har du kollat under Cydia settings att SSH finns med i listan pÄ nedladdade paket?

Nu Àr jag inte med riktigt. Jag har inte laddat ned Cyndia, skulle jag gjort det?

#172

Postad 17 mars 2011 - 21:19

Unregistered7b1f3b43
  • Unregistered7b1f3b43
  • Amatör

  • 51 inlĂ€gg
  • 0

Nu Àr jag inte med riktigt. Jag har inte laddat ned Cyndia, skulle jag gjort det?


Vad anvÀnder du för jailbreak?

#173

Postad 17 mars 2011 - 21:30

hanse1
  • hanse1
  • LĂ€rjunge

  • 382 inlĂ€gg
  • 0
Seasonpass

#174

Postad 17 mars 2011 - 21:50

Unregistered7b1f3b43
  • Unregistered7b1f3b43
  • Amatör

  • 51 inlĂ€gg
  • 0

Seasonpass


Vad har du följt för guide?

#175

Postad 17 mars 2011 - 23:50

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlĂ€gg
  • 0
Faithless: Cydia finns inte till Apple TV (Àn). Och SSH installeras/aktiveras automatiskt nÀr man gör jb via Seas0npass.

#176

Postad 18 mars 2011 - 10:47

Unregistered7b1f3b43
  • Unregistered7b1f3b43
  • Amatör

  • 51 inlĂ€gg
  • 0

Faithless: Cydia finns inte till Apple TV (Àn). Och SSH installeras/aktiveras automatiskt nÀr man gör jb via Seas0npass.


My mistake, kollade lite snabbt pÄ en guide och reflekterade inte över att den var för Iphone.

Men om jag fattat det rÀtt sÄ har du 4.3 vilkett innebÀr att du borde ha ett tethered jailbreak om du anvÀnt Seas0npass. Dvs att du mÄste ha ATV2 ansluten till datorn en kort stund vid boot för att jailbreaket ska funka.

Gör en restore och följ den hÀr guiden.

http://maypalo.com/2...or-apple-tv-2g/

#177

Postad 18 mars 2011 - 17:04

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 939 inlĂ€gg
  • 0
Apple signar 4.2.1 igen! SÄ skynda er att nergradera ni som uppdaterat till 4.3. Samt backa upp med Tinyumbrella nÀr ni Àr klara.

#178

Postad 18 mars 2011 - 22:26

c_berg
  • c_berg
  • Rookie

  • 2 inlĂ€gg
  • 0
Jag köpte ATV2 pÄ netonnet igÄr och nÀr jag ska installera den sÄ sÀger den att den hittar det trÄdlösa nÀtverket men inte internet.
Jag har möjlighet att vÀlja att fortsÀtta utan internet. NÀr jag ska leta efter min Hemmadelning sÄ sÀger den att mitt lösen inte funkar.
Jag Àr rookie pÄ detta och har svÄrt för alla olika förkortningar.
Jag Àr inte intresserad av att jailbreaka , jag vill bara ha möjligheten att streama film frÄn mitt itunes (eller min ipad) till min TV.

Är det nĂ„n annan som har detta problem ocksĂ„??
Är vĂ€ldigt tacksam om jag kan fĂ„ hjĂ€lp med detta.

#179

Postad 18 mars 2011 - 22:30

c_berg
  • c_berg
  • Rookie

  • 2 inlĂ€gg
  • 0

Jag köpte ATV2 pÄ netonnet igÄr och nÀr jag ska installera den sÄ sÀger den att den hittar det trÄdlösa nÀtverket men inte internet.
Jag har möjlighet att vÀlja att fortsÀtta utan internet. NÀr jag ska leta efter min Hemmadelning sÄ sÀger den att mitt lösen inte funkar.
Jag Àr rookie pÄ detta och har svÄrt för alla olika förkortningar.
Jag Àr inte intresserad av att jailbreaka , jag vill bara ha möjligheten att streama film frÄn mitt itunes (eller min ipad) till min TV.

Är det nĂ„n annan som har detta problem ocksĂ„??
Är vĂ€ldigt tacksam om jag kan fĂ„ hjĂ€lp med detta.



Var inne pÄ MacForum idag men dom kunde inte hjÀlpa mig dÄ dom inte sÀljer den utan hÀnvisade mig till detta forum.
Som sagt... vÀldigt tacksam om jag kunde fÄ hjÀlp med detta.

#180

Postad 19 mars 2011 - 00:45

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlĂ€gg
  • 0
hahahha, förlÄt, men det Àr sjukt pinsamt att MacForum inte kunde hjÀlpa dig. Ytterst pinsamt!

Om du drar kabel, fÄr den internetanslutning dÄ?

#181

Postad 19 mars 2011 - 01:32

smotany
  • smotany
  • Amatör

  • 81 inlĂ€gg
  • 0
Har en ATV med senaste firmware.

Vilken jailbreak skall jag köra (finns det ngn som funkar bra Ànnu? Vill inte behöva boota frÄn datorn)
Funkar XBMC utan strul, eller finns det ngt annat (bÀttre) för att spela upp film?

#182

Postad 19 mars 2011 - 13:14

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 939 inlĂ€gg
  • 0
Skynda dig att nergradera till 4.2.1 och jailbreka sen med GreenPois0n

#183

Postad 19 mars 2011 - 13:56

smotany
  • smotany
  • Amatör

  • 81 inlĂ€gg
  • 0

Skynda dig att nergradera till 4.2.1 och jailbreka sen med GreenPois0n


Nergradera, gÄr det??? Hur???
(Sorry för alla frÄgor 22mc!)

#184

Postad 19 mars 2011 - 16:16

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 939 inlĂ€gg
  • 0
Ladda ner 4.2.1 lokalt till din dator, hÄll sen in shift och vÀlj ÄterstÀll i itunes ( med filen du just laddat ner)
Kan inte svÀra pÄ att den funkar lÀngre men Apple signade 4.2.1 i gÄr kvÀll iaf....
4.2.1

#185

Postad 20 mars 2011 - 17:55

RFL
  • RFL
  • Wannabe

  • 27 inlĂ€gg
  • 0
Hoppla, rÄkade vinna en auktion pÄ Ebay pÄ en Apple TV2 i natt nÀr jag inte kunde sova :-)

Nu saknar jag bara iTunespresentkort frÄn US sen Àr vi "all set" :-)

#186

Postad 22 mars 2011 - 01:26

stackarsk
  • stackarsk
  • Rookie

  • 7 inlĂ€gg
  • 0
jag gÄr ocksÄ och funderar pÄ en apple tv gen2. frÀmst dÄ för möjligheterna att köra en amerikansk VPN och pÄ sÄ sÀtt fÄ tillgÄng till netflix och hulu. men plex hade vart en grym bonus

#187

Postad 22 mars 2011 - 07:25

Unregisteredccc1a0a9
  • Unregisteredccc1a0a9
  • AnvĂ€ndare

  • 207 inlĂ€gg
  • 0
För alla netflixare sÄ tillkom 5.1 ljud vid senaste firmware uppgraderingen, Ànnu en morot.

#188

Postad 22 mars 2011 - 15:46

RFL
  • RFL
  • Wannabe

  • 27 inlĂ€gg
  • 0

jag gÄr ocksÄ och funderar pÄ en apple tv gen2. frÀmst dÄ för möjligheterna att köra en amerikansk VPN och pÄ sÄ sÀtt fÄ tillgÄng till netflix och hulu. men plex hade vart en grym bonus


Det Àr min tanke ocksÄ, verkar dock stökigt med aktivering av amerikanskt itunes konto, har vÀntat 2 dagar nu pÄ mailet :-(

#189

Postad 26 mars 2011 - 08:26

ImpreZa
  • ImpreZa
  • AnvĂ€ndare

  • 167 inlĂ€gg
  • 0
Nu verkar det som att de har fÄtt rÀtt pÄ uppspelningen av HD i XBMC under iOS 4.3

"fixes #11348, videotoolbox hw decode support under iOS/ATV 4.3.x"

Jag hÄller pÄ att kompilera en ny version som Àr klar om en halvtimme eller nÄgot.

Som vanligt, om det Àr nÄgon som har uppdaterat sin ATV till senaste iOS och som vill testa sÄ slÀng i vÀg ett PM sÄ fÄr ni en lÀnk till senaste XBMC.

#190

Postad 26 mars 2011 - 21:14

zmalex
  • zmalex
  • Wannabe

  • 13 inlĂ€gg
  • 0

Nu verkar det som att de har fÄtt rÀtt pÄ uppspelningen av HD i XBMC under iOS 4.3

"fixes #11348, videotoolbox hw decode support under iOS/ATV 4.3.x"

Jag hÄller pÄ att kompilera en ny version som Àr klar om en halvtimme eller nÄgot.

Som vanligt, om det Àr nÄgon som har uppdaterat sin ATV till senaste iOS och som vill testa sÄ slÀng i vÀg ett PM sÄ fÄr ni en lÀnk till senaste XBMC.


SÀg till nÀr du provat sjÀlv :)

En annan frÄga. Hur gör du med sjÀlva uppdateringen? Antar att apg-get inte gÀller nÀr du bygger sjÀlv.

BehÄller du instÀllningarna nÀr du testar olika byggen?

TÀnkte sjÀlv vÀnta med uppdatera till 4.3.x tills de fixar untethered jb. Orkar inte mecka runt med usb sladdarna för jÀmnan.

Redigerat av zmalex, 26 mars 2011 - 21:17.


#191

Postad 27 mars 2011 - 06:55

ImpreZa
  • ImpreZa
  • AnvĂ€ndare

  • 167 inlĂ€gg
  • 0
Jag har inte 4.3 sÄ dÀrför kan jag inte testa det, jag vet att det Àr nÄgra hÀr som har rÄkat uppdatera. Och vet att nÄgra var intresserade av att testa.

Jag byter bara ut XBMC-mappen pÄ AtvŽn, alla instÀllningar sparas dÄ de ligger i en annan mapp.

#192

Postad 27 mars 2011 - 14:20

zmalex
  • zmalex
  • Wannabe

  • 13 inlĂ€gg
  • 0
Utan att försöka hijacka trÄden till xmbc. Men ÀndÄ. :) Kollar runt pÄ xmbc's sida och det verkar vara mer Àn en binÀr. Databaser, instÀllningsfiler etc. Behöver inte man synka sÄnt ocksÄ eller bytar du bara binÀren?

Btw. Posta lÀnken till fixen för hd stöd. Jag hittar inte det i xmbc loggen.

#193

Postad 27 mars 2011 - 15:14

ImpreZa
  • ImpreZa
  • AnvĂ€ndare

  • 167 inlĂ€gg
  • 0
NÀr man kompilerar sjÀlv sÄ fÄr man en mapp som heter XBMC.frappliance, den mappen byter du ut pÄ AtvŽn under /Applications/

Alla instÀllningar ligger i en annan mapp pÄ AtvŽn.

HÀr Àr lÀnken till Àndringen.

#194

Postad 27 mars 2011 - 19:55

zmalex
  • zmalex
  • Wannabe

  • 13 inlĂ€gg
  • 0
Gött. MÄste man köra mac för att kunna bygga till atv2 eller gÄr det att crosscompila? Har du en lÀnk till dev sidorna för att komma igÄng att bygga för atv2?

#195

Postad 27 mars 2011 - 20:34

ImpreZa
  • ImpreZa
  • AnvĂ€ndare

  • 167 inlĂ€gg
  • 0
Man drar hem hela xbmc via git.

Borde fungera med mer Àn OS X, krÀver dock att man har xcode och iOS SDK om man kör OS X.

Men i och med att det egentligen Àr en app sÄ tror jag att det fungerar med andra os ocksÄ, kan aldrig tÀnka mig att man mÄste sitta pÄ en Mac för att utveckla till en iPhone eller iPad.
Slog mig nu att man kanske kan hÄlla pÄ med koden i andra os men att man kanske mÄste köra OS X för att kompilera.


XBMC pÄ Github dÀr Àr hela XBMC och Àven en del readme-filer, dÀr hittar du allt du behöver, sakna du nÄgot dÀr finns Àven wikiŽn och hemsidan

Redigerat av ImpreZa, 27 mars 2011 - 20:37.


#196

Postad 28 mars 2011 - 19:43

zmalex
  • zmalex
  • Wannabe

  • 13 inlĂ€gg
  • 0
SÄja. Har byggt för Linux nu. Ser fint ut. Ska försöka lÀgga vantarna pÄ sambons mac nÀr hon gÄtt och lagt sig :)

#197

Postad 30 mars 2011 - 16:44

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • ForumrĂ€v

  • 900 inlĂ€gg
  • 0
GÄr det att ansluta en usb-dac (se: Nuforce Udac 2) till Apple Tv:n? Har ingen digital ingÄng pÄ min förstÀrkare sÄ det hade varit guld vÀrt!

#198

Postad 30 mars 2011 - 22:05

galactus
  • galactus
  • LĂ€rjunge

  • 370 inlĂ€gg
  • 0

Apple signar 4.2.1 igen! SÄ skynda er att nergradera ni som uppdaterat till 4.3. Samt backa upp med Tinyumbrella nÀr ni Àr klara.


Är lite inne pĂ„ att köpa en ATV2, och har skummat igenom den hĂ€r trĂ„den...men vad innebĂ€r det att 4.2.1 Ă€r signat av Apple? Köper jag en ny antar jag att den redan har 4.3 installerad, men den gĂ„r vĂ€l fortfarande att jailbreaka?

#199

Postad 30 mars 2011 - 22:52

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlĂ€gg
  • 0
Köper du en ny av en svensk ÄterförsÀljar Àr sannolikheten hög att du fÄr en 4.1 dÄ de importerar.

#200

Postad 01 april 2011 - 14:38

malmen_tm
  • malmen_tm
  • AnvĂ€ndare

  • 110 inlĂ€gg
  • 0
Hej!
Stödjer en Jailbreakad Apple TV2 DD & DTS passthrough via HDMI? GÀller frÀmst MKV filer.



0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.