Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

VU+ Satellitmottagare

3303 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Vu+ Duo (Digitalboxar) 3 8,71 (16) Inga priser
Vu+ Solo (Digitalboxar) 2 8 (2) Inga priser
Vu+ Uno (Digitalboxar) 2 7,5 (1) 3 375:-
Vu+ Uno C/T (Digitalboxar) Rapporterad 1 (0) Inga priser
Vu+ Ultimo (Digitalboxar) 2 6 (1) Inga priser
GigaBlue Quad HD 2xS2 (Digitalboxar) 1 (0) 3 830:-
Vu+ Solo2 (Digitalboxar) 3 8,89 (18) Inga priser
Vu+ Duo2 (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
Vu+ Duo2 2xS2 (Digitalboxar) 2 8,86 (6) Inga priser
Vu+ Zero (Digitalboxar) 4 8 (2) 461:-
Vu+ Solo SE V2 2xS2 (Digitalboxar) 4 7 (1) Inga priser
Vu+ Solo 4K 2xS2 (Digitalboxar) 3 7,5 (1) Inga priser
Vu+ Duo 4K (Digitalboxar) 1 (0) 4 313:-
7 relaterade trådar

#2601

Postad 02 februari 2014 - 09:16

Unregistered5ef354db
  • Unregistered5ef354db
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
rejsbo!

Du skriver "oscamcccam", har inte näverk? Vet inte om jag förstår. Har du tvillingkort på både VIA och CD, för du har ju 2 boxar?.

Forsätter problemet eller har det försvunnit?

#2602

Postad 02 februari 2014 - 09:24

rejsbo
  • rejsbo
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0

rejsbo!

Du skriver "oscamcccam", har inte näverk? Vet inte om jag förstår. Har du tvillingkort på både VIA och CD, för du har ju 2 boxar?.

Forsätter problemet eller har det försvunnit?


Ja, jag har fler boxar än så... 4 CD och 4 via-abb, men bara två av var här hemma. Tvilling trilling och fyrling..
Grabben har en av boxarna och en på jobbet.
Den sonen använder är en Vantage 7100, den på jobbet är en MB9, och här hemma använde jag en MB9 och VU+ Duo2.

#2603

Postad 02 februari 2014 - 10:14

Unregistered5ef354db
  • Unregistered5ef354db
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Vantage 7100!! En fantastiskt bra box. Köpte en direkt när de kom ut och fungerar fortfarande klanderfritt med den orginalmjukvara som fanns med boxen. Klämde bara in en "Dragon cam" för att också kunna se Via. Synd bara att den inte fungerade med nätverk.

Du har alltså en kombi oscamcccam men vilken av dem är det som du har som den aktiva i boxen/boxarna. Är det samma cam i båda boxarna eller har du olika - detta för att söka förstå ditt problems orsaker. Har du kvar problemet eller fungerar det för tillfället?

MB9 boxen känner jag inte men jag har MB 8 hemma hos mig och kör den som klient med X-cam och detta fungerar helt perfekt. Det problem du beskrivit ovan har jag inte upplevt på någon av mina boxar - inte heller på Vantage 7100 boxen som stå kopplad till en mindre tv i ett arbetsrum har jag sett detta.

Jag har VU+DUO, VU+SOLO2, VU+ULTIMO, MIRACLEBOX 8 och som sagt en VANTAge 7100HD

#2604

Postad 02 februari 2014 - 10:48

rejsbo
  • rejsbo
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0
Den ena Vantagen har blivit överhettad. Den beter sig konstigt efter ett tag, och låser sig.
I den har jag Jepssen mjukvara, Den ena har dött helt nu, men ska lämna in den till Elgruvan i Uppsala, så
dom får laga den.
Jag har ingen mottagare som är "den aktiva" mottagaren. Jag kör dom enskilt...
Man får köra MB9:an i sovrummet efter den satellit som VU:n har riktat antennen mot.

#2605

Postad 02 februari 2014 - 11:30

Unregistered5ef354db
  • Unregistered5ef354db
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Med "aktiva" menar jag vilken "cam", oscam eller cccam, som avläser kortet i respektive box.

Var det inte så att vissa hade problem med Jepssen mjukvaran -eller minns jag fel.

#2606

Postad 04 februari 2014 - 17:22

hellfog
  • hellfog
  • Lärjunge

  • 393 inlägg
  • 0
Fortfarande problem med tuned failed och service not found sid not found in pat. Kollade kablen till och med bytte plats på Lnb. Måste antigen vara fel på kabeln eller Vu+?, troligen sistnämnda.

#2607

Postad 07 februari 2014 - 18:32

wuma68
  • wuma68
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Sist så körde jag en helt ren ominstallation utan bättre resultat. Annars så kör jag allt samma som dig.


Hittade till slut vad som var felet. Jag editerat kanalerna med hjälp Dreambox Edit och lät den namnge kanelerna automatiskt den formaterade då namnet så här Tv3Hd och CoolTV guide letade efter kanal TV3HD. Där av lyckades den inte matcha inställda timers mot någon kanal. Så en snabb namnändring och allt funkar igen. :)


#2608

Postad 12 februari 2014 - 09:57

rejsbo
  • rejsbo
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0

Med "aktiva" menar jag vilken "cam", oscam eller cccam, som avläser kortet i respektive box.

Var det inte så att vissa hade problem med Jepssen mjukvaran -eller minns jag fel.


Just nu kör jag Oscam 1.20.7675-CCcam 2.0.11. i VU+ Duo2.
Och den funkar bra.
I miracleboxen kör jag senaste som fanns 2013, minns ej vad den heter...
Vet inte vad man ska använda för cam om man vill se fler kanaler, tex. på Amos..?

Redigerat av rejsbo, 12 februari 2014 - 09:59.


#2609

Postad 17 februari 2014 - 21:38

rejsbo
  • rejsbo
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0
Försöker hjälpa en kompis att lägga in ny image i hanses helt nya VU+ Duo2.
Mottagaren känner inte av USB minnet..?
Vi försökte med VTI 20131224, men minnet hittades inte.
Sen försökte vi med OPENPli, då hittades minnet.
Varför blir det så?

#2610

Postad 17 februari 2014 - 23:10

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 968 inlägg
  • 0
Riktigt bra USB minne :) det vet vilken image som är trevligast :)

#2611

Postad 24 februari 2014 - 10:03

Unregistered7bfdee1a
  • Unregistered7bfdee1a
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Så har våren kommit till (+4) Skåne!
Det innebär att jag tagit tag i den dåliga sattelitsignalen från Thor och Sirius. (funkade dock bra med den gamla Vu Duo).
Ny större parabol (80cm) för att hindra ”dåligt väder pixlar” och inriktning av parabolen mot dessa satteliter.
Digitalboxen.com har bytt ut krånglande tuner mot 2 nya enkla tuners, trevlig service och stort tack.
Försedd med läsplatta som visar tv-bilden (inställd på Satfinder) har jag åter bestigigt taket. Enkel justering mot Thor och ”bästa läge” för sidomatad Sirius. Vet ni att ”användardefinierad transponder” visar aktuell inställd signalstyrka för den sist inställda transpondern för respektive sattelit. Ett tuschstreck på väggen bakom (sikta efter armen som håller LNB) och ett mått från sidokant disk till vägg, säkerställer snabb justering efter blåsväder.
Resultatet har blivit en signalstyrka för Thor/Svt1 Hd på SNR 16,2dB/AGC 79% och för Sirius TV3 Hd 16,2dB/ 75% vilket förhoppningsvis skall räcka
Vu Duo2 och Open Pli 4
PeterRask

#2612

Postad 24 februari 2014 - 14:52

Unregistered1e2f12b7
  • Unregistered1e2f12b7
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

Så har våren kommit till (+4) Skåne!
Det innebär att jag tagit tag i den dåliga sattelitsignalen från Thor och Sirius. (funkade dock bra med den gamla Vu Duo).

Hoppas att det löser sig, lång tid nu utan kanaler.
Tycker dock att det är lite skumt att det skulle vara "dålig signal" när det fungerat med den förra maskinen.
Synd också att det blev två enklare tuners då det väl är tanken att man ska kunna ha fler dubbla tuners i den.
Har varit inne på en sådan innan, men tror att jag åker lite snålskjuts nu och ser på resultatet om det är värt pengarna.

#2613

Postad 24 februari 2014 - 22:39

givetvis
  • givetvis
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Har precis köpt en Solo 2 efter att min Duo börjat krångla. Nu skulle jag vilja ha tips på en mediaspelare som jag kan använda för att se tv från min box där hemma. Bor på annan ort på veckorna nämligen. Har en Ipad och där kan jag ju se genom en app, men skulle vilja ha det direkt till en mediaspelare och vidare till tvn.

Några tips på något som funkar bra?

#2614

Postad 26 februari 2014 - 13:33

Unregistered5ef354db
  • Unregistered5ef354db
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Vill bara informera om HDMU image nu också finns som "beta" för vu+solo2.
Då den fortfarande är ostabil och då det också fattas vissa grundläggande funktioner så vill jag inte rekomendera denna till nybörjare. Bland annat så är det problem att få igång cams, endast satelliterna 13 och 19,2 grader öst finns med (kan kompleteras med 0,8V och 4,9Ö av den kunnige) + att en del annat som finns hos andra images saknas. En trevlig sak i imagen är möjligheten att enkelt byta till olika bootlogos.
Imagen verkar dock trevlig och kan nog bli ett alternativ fram över.

Eftersom jag tidigare satt betyg på olika images jag presenterat i tråden så fortsätter jag med detta och ger denna (i nuvarande skick) poämg 7 av 10.

HDMUs hemsida är HDMEDIA universe.com

Redigerat av Unregistered5ef354db, 26 februari 2014 - 13:35.


#2615

Postad 27 februari 2014 - 11:53

Unregistered5ef354db
  • Unregistered5ef354db
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Fortsätter på min tidigare ambition med utvärderingar av olika images för VU+ boxar. Denna gång står HYPERION IMAGE på tur.

HYPERION IMAGE POLEN

HYPERION HÄMTAS FRÅN PKTEAM

Denna image har som tidigare beskrivna images (se från 20/12 2013 i denna tråd) utvecklats från OPENPLI. Likheterna med denna är därför stora.
Det kompetenta polska PKTEAMET står bakom HYPERION IMAGEN. De har också inspirerats av tidigare erfarenheter av Dreambox och lagt in en BLUE panel som är mycket användbar. Imagen innehåller också de flesta plugins och möjligheterna till extensions/utökningar är stora.
I imagen finns också olika cams att enkelt komma igång med.

Poäng för HYPERION blir 8 av 10.

Redigerat av Unregistered5ef354db, 27 februari 2014 - 22:32.


#2616

Postad 28 februari 2014 - 09:47

skrot
  • skrot
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0

Har precis köpt en Solo 2 efter att min Duo börjat krångla. Nu skulle jag vilja ha tips på en mediaspelare som jag kan använda för att se tv från min box där hemma. Bor på annan ort på veckorna nämligen. Har en Ipad och där kan jag ju se genom en app, men skulle vilja ha det direkt till en mediaspelare och vidare till tvn.

Några tips på något som funkar bra?


Har testat en del via Plex Media Server med detta plugin https://forums.plex....gin-01-is-done/ och har då kunnat sitta och zappa på min Wii U's webläsare , jag har en Uno med Blackhole och det enda som behövde konfas var vilken ipadress denna hade i PMS servern

#2617

Postad 28 februari 2014 - 11:36

rejsbo
  • rejsbo
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0

Riktigt bra USB minne :) det vet vilken image som är trevligast :)


Vad ska jag köpa för USBminne som är bra då?

#2618

Postad 28 februari 2014 - 15:41

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 968 inlägg
  • 0
Nu menade jag inte att det måste vara något fel på ditt USB minne, utan mer att du ska hålla dig till PLI som i mina ögon är en mycket stabil och trevlig image.

#2619

Postad 01 mars 2014 - 01:37

givetvis
  • givetvis
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0

Har testat en del via Plex Media Server med detta plugin https://forums.plex....gin-01-is-done/ och har då kunnat sitta och zappa på min Wii U's webläsare , jag har en Uno med Blackhole och det enda som behövde konfas var vilken ipadress denna hade i PMS servern


Tack för det! Ska kika på det. Ingen mediaspelare som har så man kan tanka ner vu+ player-appen och köra direkt från den?

#2620

Postad 02 mars 2014 - 15:50

donkenfrulle
  • donkenfrulle
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Försöker confa upp en vu+ solo2 men boxen får ingen signal från Satelliten. Har valt

Enkel setup
Thor 0.8w KU

Har ett nyinstallerat Cd paket och kör jag cd originalbox ligger jag på 92% signalstyrka.

Har provat Openpli och VXI men samma resultat. Känns.som jag missar något banalt?

#2621

Postad 05 mars 2014 - 12:06

Unregistered5ef354db
  • Unregistered5ef354db
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
1 satellit

Konfigurationsläge: enkelt
Läge: singel
Satellit: Thor 5/6 Intelsat 10-02 (0,8W)
Skicka DISEqC: nej

2 satelliter (ex Thor 5/6/intelsat 0,8W + Astra/Sirius 4,8 E)

Konfigurationsläge: enkelt
Läge: DISEqC A/B
Port: A: (Thor 5/6/intelsat 10-02 (0,8W)
Port B: Astra/sirius 4 (4,8 E
Ange volt och 22 KHz: ja
Skicka enbart DISEqC vid ändrad satellit: nej

4 satelliter

Konfigurationsläge: enkelt
Läge: DISEqC A/B/C/D
Port A: Thor 5/6 / Intelsat 10-02 (0,8W)
Port B: Astra/Sirius (4,8 E)
Port C: Astra (19,2 E)
Port D: Hotbird 6/8/9 (13.0 E)

OBS, Ovanstående är endast exempel på olika konfigurationer

Astra och Sirius är samma satellit (Sirius är det gammla namnet för Viasats satellit men står fortfarande kvar i vissa images)

Thor och Intelsat satelliten ligger båda på 4.8W och båda går därför in vid sökning på Thor.


OBS. Gammla LNB på ex. NF 0,8/06DB kanske inte fungerar som de skall så byt ut dem mot nya på ex. 0,2-01 DB. Har själv en massa gamla LNB jag testat mot nya på olika satelliter och skillanderna har varit stora vad gäller kvalitet på signalen och hur många kanalel jag fått in, speciellt viktigt om parabolen varit av mindre storlek ex 075/080 jämfört ex 0,90 -100 cm.

#2622

Postad 06 mars 2014 - 11:10

Jan Suhr
  • Jan Suhr
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Försöker confa upp en vu+ solo2 men boxen får ingen signal från Satelliten. Har valt

Enkel setup
Thor 0.8w KU

Har ett nyinstallerat Cd paket och kör jag cd originalbox ligger jag på 92% signalstyrka.

Har provat Openpli och VXI men samma resultat. Känns.som jag missar något banalt?


Du måste också konfigurera kortläsaren med drivrutin för CD, jag använder Oscam 8399 CCcam 2.1.3 för Blackhole men den finns väl för andra images också. Vid omstart tar det några sekunder för kortläsaren att vakna och visa bild.

Jag ligger också på strax över 90% i signalstyrka på min VU+ DUO2. I den sitter kortet upp och ned för att den ska funka.

#2623

Postad 06 mars 2014 - 12:11

Unregistered5ef354db
  • Unregistered5ef354db
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
I min setup guide för vu+solo2 står " if using one signal cable, use LNB2 input". Här är de ute och seglar! Om du endast använder 1 kabel så sätt denna i input 1. Jag har på andra forum sett inlägg där man misslyckats med att få signal då denna instruktion i boken är fel.

Som Jan Shur skriver så måste du naturligtvis lägga in och aktivera en cam (oscam, cccam) som avläser korten. Du kanske redan behärskar detta då jag ser att du lagt in OPEN VIX där man själv får leta upp och lägga in cams men när det gäller VIX så är viktigt att veta var man lägger bin och config filerna.

Det är ju några dagar sedan du skrev så jag hoppas du fått igång den utmärkta VU+SOLO2 boxen.

Har själv VU+SOLO2 och kört denna med 14 olika images och alla har fungerat helt perfekt.

#2624

Postad 06 mars 2014 - 20:33

donkenfrulle
  • donkenfrulle
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

I min setup guide för vu+solo2 står " if using one signal cable, use LNB2 input". Här är de ute och seglar! Om du endast använder 1 kabel så sätt denna i input 1. Jag har på andra forum sett inlägg där man misslyckats med att få signal då denna instruktion i boken är fel.

Som Jan Shur skriver så måste du naturligtvis lägga in och aktivera en cam (oscam, cccam) som avläser korten. Du kanske redan behärskar detta då jag ser att du lagt in OPEN VIX där man själv får leta upp och lägga in cams men när det gäller VIX så är viktigt att veta var man lägger bin och config filerna.

Det är ju några dagar sedan du skrev så jag hoppas du fått igång den utmärkta VU+SOLO2 boxen.

Har själv VU+SOLO2 och kört denna med 14 olika images och alla har fungerat helt perfekt.


Tack för alla svar, lösningen i alla fall på kort sikt var lätt. Mitt LNB visade sig vara ett SATCr och genom att flytta kabeln från SATCr till ett Legacy utttag hoppade allt igång direkt.

Dock är jag intresserad av om någon lyckats confa en VU+ för SATCr, Solo2:an har alla inställningar men det blir många parametrar...

#2625

Postad 07 mars 2014 - 10:15

Unregistered5ef354db
  • Unregistered5ef354db
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Testa följande config:

Konfigurationsläge: avancerad

Tuner A
Satellit: Canal Digital
LNB: 1
Priority Auto
LOF: Unicable
Unicable mod: Unicable User Defined
Channel: SatCR 1
Frequensy 10 903
LOF/L 09750
LOF/H 10 600
Treshold 11 700
Connected NO
DiseqC no

Tuner B
Satellit: CanalDigital
LNB 1
Priority Auto
LOF Unicable
Unicable mod: Unicable user defined
Channel: satCR 2
Frequensy: 10 954
LOF/L 09 750
LOF/H 10 600
Treshold 11 700
Connected yes
Connected to Tuner A
DiseqC no

Ovanstående config bör fungera med SATCr utgången.

#2626

Postad 07 mars 2014 - 12:28

rejsbo
  • rejsbo
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0
Hej.
Är det samma förfarande med solo2 som med duo2?
tänkte köpa en till sovrummet....

#2627

Postad 21 mars 2014 - 13:30

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

  • 2 129 inlägg
  • 0
Hej, har just fått hem min Solo2 och allt funkar bra !
Men jag lyckas inte få till recording till min NAS Synology.
Har gett boxens IP rätt till RW i NAS och satt upp det så här i boxen, monteringen ser ut att
gå bra men när jag kör rec så hamnar filen på USB sticka som jag satt i för Picons !
Vad gör jag för fel ?
activate:......................activate
Local shared map:...........share
type of connection:..........NFS share
Server IP:.....................192.168.x.xxx
Server share:.................volume1/tv
HDD replacement?............Yes
connection options:............rw

Kör med OpenPLI 4.0

Löst, man var tvungen att ändra "Inspelnings sökväg" till media/net/DISKSTATION.
Lite märklikt då min montering ligger mot /volume1/tv, men nu nu funkar det iaf :)

Redigerat av ljudnisse, 22 mars 2014 - 13:22.


#2628

Postad 02 april 2014 - 08:39

Unregistered220d6a49
  • Unregistered220d6a49
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Hur gör man för att se bitrate på en kanal ? Alltså hur många Mbit per sek. den 'sänder' med.

#2629

Postad 03 april 2014 - 10:02

rejsbo
  • rejsbo
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0
Her någon testat OpenSpa 3.1?
Jag har lagt in den, men får ingen cam att fungera.
Vet någon vilken cam man ska föredra?

#2630

Postad 03 april 2014 - 10:09

rejsbo
  • rejsbo
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0

Her någon testat OpenSpa 3.1?
Jag har lagt in den, men får ingen cam att fungera.
Vet någon vilken cam man ska föredra?


Fungerar, sorry.....
Hade inte kommit på hur man aktiverar camen.
Men nu lirar det.....

#2631

Postad 03 april 2014 - 13:25

Unregistered5ef354db
  • Unregistered5ef354db
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Gott att det löste sig med camen.
OPENSPA har utvecklats till en verkligt trevlig images fullt i klass med andra images som ex. OPENPLI, om inte trevligare. Kolla t. ex in de snygga "bootlogos" som finns att lägga in. Kör den själv sedan en vecka tillbaka.

MVH dink

Redigerat av Unregistered5ef354db, 03 april 2014 - 14:36.


#2632

Postad 03 april 2014 - 14:32

Unregistered5ef354db
  • Unregistered5ef354db
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

För den som är intresserad så kommer här en samanställning av olika images som finns för VU+ boxar.

Jag har med avseende på stabilitet och innehåll testat alla dessa och tidigare i denna tråd gett omdöme om de flesta av dem.

De som finns är fölljande:

- OPENPLI
- OPENVIX
- OPENATV
- OPENVTI
- OPEN HDMU
- OPENSPA
- OPENLD
- OPENDROID
- BLACKHOLE
- ZEBRADEM
- HYPERION
- SIFTEAM
- SF_TEAM
- ITALYSAT
- NRF
- SATDREAMGR
- PERSIAN EMPIRE
- POWER OF DREAM
- POWERBOARD
- PME
- HDFREAKS
- RUDREAM
- VU+ ORIGINAL

- EURO-SAT-IMAGE

- DOMICA IMAGE

- LINUX BOX VU+ image
- OPENXTA

- EGAMI IMAGE

- AAPAT

- INDB

- OPENESI

- ATEMIO TitanNit image finns nu också för Vu+Solo2. Komplex, men den funkar

- IPab. tv är en ny image, sep 2016. Framarbetad tillsammans med OPENATV. verkar trevlig. Support WWW. IPab.tv

- OPEN8eight är ytterligare en nykomling. Image support: openeight.de eller octagon.eu

- TSimage

 

Jag vill dock betona att alla dessa inte är fria, men att det med rätt kunskap går att komma runt detta.
En del av ovanstående images inehåller cams och är därför lätta att komma igång med medan man hos andra får skaffa och lägga in dessa själv, vilket naturligtvis ökar svårighetsgraden för den oinsatte.

FÖR NYBÖRJARE REKOMMENDERAR JAG "OPENPLI". Andra mer vana kan testa vissa av ovanstående images medan "experter" utan problem kan få igång alla dessa.


Redigerat av Unregistered5ef354db, 24 oktober 2016 - 16:53.


#2633

Postad 03 april 2014 - 15:39

rejsbo
  • rejsbo
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0
Hallå dlink.
Jag trodde ett tag att detta forum va dött, men det är det tydligen inte. ;)
Jo, jag fick igång skrället.
Men det jag saknar, jämfört med VTI, år textnings-möjligheten. Text även på svenska kanaler.
Den kanske finns, men jag har inte hittat den.
Man kom ju in på en direkt i VTI, men har som sagt inte hittat dit men OpenSpa.
Likaså hittar jag inte var man ändrar Ledskärmen. Men det är nog bara å leta...
Knappvalen kanske går att ändra åxxå, Kanalbyten å så, det är ju åxxå lite annorlunda.
Annars funkar den bra.

#2634

Postad 03 april 2014 - 17:40

Unregistered5ef354db
  • Unregistered5ef354db
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
eplrwm!

Bitrate viewer brukar finnas i "extensions" och kan i vissa images visas med hjälp av "blå" knapp. Har inte tänkt på om funktionen finns med i alla images.

#2635

Postad 03 april 2014 - 17:55

Unregistered5ef354db
  • Unregistered5ef354db
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
rejsbo!

Jag förstår att du har VU+DUO2 vilket jag inte har. Har endast Vu+DUO, SOLO och ULTIMO så jag har inte koll på vilka möjligheter som finns i DUO2;s images men i "Receiver setup/system/automatiskt språk och ljudval finns ju möjligheter för aktivering/ändring av undertexter. Vet dock inte om det är detta du avser.

Det är ett tag sedan jag körde VTI på någon av mina boxar så jag har inte full koll på alla möjligheter som finns där kontra OPENSPA men utbudet är ju stort så om du letar kanske du hittar det du söker i menyer/plugins/extensions.

#2636

Postad 03 april 2014 - 18:02

rejsbo
  • rejsbo
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0
Ingen fara, det går ju med SVT text sid 199...

#2637

Postad 03 april 2014 - 21:12

Unregistered5ef354db
  • Unregistered5ef354db
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
rejsbo!

Du sökte också plats för ändring i Lcd skärmen. Är det pluginet "Lcd4linux 4.0-r" som används så hittar du detta i spaPANEL Downloads.

OBS. Om du klickar på <Categories> i spaPANELEN så kommer du till en del intressanta kategorier.

#2638

Postad 03 april 2014 - 21:14

rejsbo
  • rejsbo
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0
Ok, tack....
Orkar inte idag.... :)

#2639

Postad 04 april 2014 - 06:14

rejsbo
  • rejsbo
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som kör med motorstyrd parabol?
vilka satelliter får ni in?

#2640

Postad 05 april 2014 - 12:44

Unregistered5ef354db
  • Unregistered5ef354db
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Ingen med parabol som svarat dig så jag får väl ge något av min erfarenhet av motorparabol som dock ligger mer än än två år tilbaka.

I Göteborg med 90 cm parabol minns jag att jag kollade kanaler från följande satelliter:

30,0 W
12,5 W
8,0 W
0,8 W
4,8 E
7,0 E
9,0 E
10,0 E
13,0 E
16,0 E
19,2 E
23,5 E
26,0 E
28,2 E

Utbudet -framfor allt det fria - har säker ändrats radikalt på många av dessa satelliter sedan jag körde motor så vad som finns att titta på idag är jag osäker på.

#2641

Postad 06 april 2014 - 15:14

rejsbo
  • rejsbo
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0
Det mesta är väl inget att hurra för, men det finns en och annan kanal man kan titta på.
Jag får in 30W till 85,2E,
Vet inte, men de flesta bortom 82E verkar sända på 4 mhz bandet. (KU?)
Bortom 30W är det väl samma sak.
Det är mest musikkanaler som är tittbara, kan vara någon enstaka nyhetskanal åxxå.
Några kanaler på på Astra 20-32 E har en del kanaler man kan se, då på engelska. (hellre det än Swahili).
Har lite problem med att få in Amos 4W, men det är nog bara lite finjusteringar som behövs.
Amos då, bara för att svärmor är från Ungern... ;)

#2642

Postad 06 april 2014 - 23:28

stregnil
  • stregnil
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej,

Vet inte hur pass aktiv tråden är, men gör ett försök...
Ni får ursäkta min totala kompetensbrist i ämnet!

Använder man Vu+ Duo boxen enbart om man kör egen parabol?
Jag har en sådan box stående här hemma, dock ej inkopplad. Denna Box har tidigare använts av en vän som fick "ful-tv" levererat. Så är inte fallet numera och boxen har således hamnat i min ägo.
Jag undrar om jag kan ha nytta av boxen för min lagliga tv-signal? Jag får idag tv via en mindre lokal leverantör på orten som skickar det via fiber till mitt fibermodem som sedan kör ut signalen i tv-uttagen i huset. I grunden är det ett analogt utbud, men med en ca-modul så ska man även kunna få det digitalt. Enligt deras hemsida så ska Box eller tv ha DVB-C,
Uttag för CA-modul, MPEG4 och CI+. Min undran är givetvis om VU boxen kan användas till detta? Jag skulle uppskatta inspelningsmöjligheten... Detta inlägg blev nog väldigt rörigt, någon som förstår vad jag menar?

Redigerat av stregnil, 06 april 2014 - 23:29.


#2643

Postad 07 april 2014 - 06:20

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0

......Använder man Vu+ Duo boxen enbart om man kör egen parabol? .....


Jag har då inte hört något annat. Den är säkert utrustad med tuners för DVB-S (Satellit)
DVB-C = Cable, alltså kabel-TV.
DVB-T = Terrest, marksänd TV.

#2644

Postad 07 april 2014 - 08:26

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0

Hej,

Vet inte hur pass aktiv tråden är, men gör ett försök...
Ni får ursäkta min totala kompetensbrist i ämnet!

Använder man Vu+ Duo boxen enbart om man kör egen parabol?
Jag har en sådan box stående här hemma, dock ej inkopplad. Denna Box har tidigare använts av en vän som fick "ful-tv" levererat. Så är inte fallet numera och boxen har således hamnat i min ägo.
Jag undrar om jag kan ha nytta av boxen för min lagliga tv-signal? Jag får idag tv via en mindre lokal leverantör på orten som skickar det via fiber till mitt fibermodem som sedan kör ut signalen i tv-uttagen i huset. I grunden är det ett analogt utbud, men med en ca-modul så ska man även kunna få det digitalt. Enligt deras hemsida så ska Box eller tv ha DVB-C,
Uttag för CA-modul, MPEG4 och CI+. Min undran är givetvis om VU boxen kan användas till detta? Jag skulle uppskatta inspelningsmöjligheten... Detta inlägg blev nog väldigt rörigt, någon som förstår vad jag menar?


Vu+duo går att använda med DVB-T också, men du får sätta dit USB-sticka externt och konfa upp (kan vara lite knöligt), och förmodligen ta signalen från egen antenn. Jag tolkar det som att din leverantör inte levererar någon DVB-T-sändning.
Frågan är om det är värt besväret, tid och den extra investeringen... det kanske är bättre att sälja boxen och skaffa någon annan lösning.

#2645

Postad 11 april 2014 - 07:57

rejsbo
  • rejsbo
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0
Morrn.
Jag försöker lägga in ny FW i min DUO 2, men får bara upp "inga läsbara filer" på TV:n...
Har formaterat i FAT32, de USB-minnen jag använder...
När jag lade in OpenSpa fungerade det klockrent...
Har startat om vu:n, men inget hjälper... :(

#2646

Postad 15 april 2014 - 05:39

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

  • 950 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som kör med motorstyrd parabol?
vilka satelliter får ni in?


Självklart motorstyrt, har 3st . 30w-75e, kolla i mitt galleri ;) , kommer inte lägre än 75e pga terrängen.

Redigerat av Hakon, 15 april 2014 - 05:39.


#2647

Postad 15 april 2014 - 07:45

Unregistered5ef354db
  • Unregistered5ef354db
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Imponerande!!!

#2648

Postad 16 april 2014 - 07:52

Unregistered220d6a49
  • Unregistered220d6a49
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
pittmätning ehhh ?

3-meters antenn (10 ft Channelmaster fokal) , fri sikt ~80 East - ~45 West ... Kör den inte så mycket längre dock. Den är kopplad till en av tuners på VU+ Solo2an.
Liknande denna : http://rickcaylor.we...-master-4893559

Redigerat av Unregistered220d6a49, 16 april 2014 - 07:55.


#2649

Postad 22 april 2014 - 09:30

Unregistered49063893
  • Unregistered49063893
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Ingen fara, det går ju med SVT text sid 199...


gäller även inspelat ??


#2650

Postad 05 maj 2014 - 18:30

rejsbo
  • rejsbo
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0
Märkte en kul grej...
Jag har en Logitech universal fjärrkontroll.
På den finns en knapp som heter "subtitle".
Den knappen finns inte på original VU+ fjärren.
Med den kan man komma in i menyerna, och justera undertexterna efter sitt behag.
Så nu har jag de flesta svensktalande kanaler med svensk text.
Nu är jag glad igen.
Kör Open spa för tillfället..... :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • darkages
    2024-05-05 19:55:49
  • darkages
    2024-05-05 19:54:24
  • Provmontering nya duken
    DPC
    2024-05-05 12:34:08
  • Fästen på ny position och med offset
    DPC
    2024-05-05 10:03:39
  • Certifiering
    DPC
    2024-05-05 10:01:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.