Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#2301

Postad 29 februari 2012 - 13:47

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

  • 625 inlägg
  • 0
Kan man säga upp Large när man har bindningstid kvar på Viasat Sport HD-paketet?

#2302

Postad 29 februari 2012 - 13:53

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Kan man säga upp Large när man har bindningstid kvar på Viasat Sport HD-paketet?

Visst kan du det. Men du måste ha ett grundabonnemang (alltså minst Medium 8 Favoriter eftersom Small inte kan nytecknas) för att ha tillvalspaket så du får nedgradera när uppsägningstiden löpt ut för Large. Eller lösa ut Viasat Sport HD-paketet från återstående månadsavgifter den dag du inte längre har grundabonnemang.

#2303

Postad 29 februari 2012 - 17:21

MrAssov
  • MrAssov
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

Han har ju rätt om Fox, så varför kallar du folk för idiot för, är du själv en sån kanske?


Han har ju noll rätt... hans inlägg är ju ett bevis på att Fox news behövs i Sverige...
Jag skriver att jag vill ha FoxNews i ComHems utbud och en idiot börjar skriva om hur mycket han hatar kanalen och den amerikanska högern.
Vänd på saken. Tänk om någon föreslår en ny svensk kanal och någon annan börjar skriva om hur mycket han hatar kanalen och den marxistiska vänstern med sitt värdenihilistiska värdegrund och hur efterblivet det är?

Så, Om du inte förstår varför jag kallade honom för idiot, så är det mer synd om er...


SVT är som Fox News fast tvärtom
http://www.svd.se/op...rtom_351714.svd

Redigerat av MrAssov, 29 februari 2012 - 17:31.


#2304

Postad 29 februari 2012 - 17:57

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0


Han har ju noll rätt... hans inlägg är ju ett bevis på att Fox news behövs i Sverige...
Jag skriver att jag vill ha FoxNews i ComHems utbud och en idiot börjar skriva om hur mycket han hatar kanalen och den amerikanska högern.
Vänd på saken. Tänk om någon föreslår en ny svensk kanal och någon annan börjar skriva om hur mycket han hatar kanalen och den marxistiska vänstern med sitt värdenihilistiska värdegrund och hur efterblivet det är?

Så, Om du inte förstår varför jag kallade honom för idiot, så är det mer synd om er...


SVT är som Fox News fast tvärtom
http://www.svd.se/op...rtom_351714.svd

Jag har inte något emot att Fox News läggs in i t ex XL-paketet och jag kan också tänka mig att kanalen blir tillgänglig som separat tillvalskanal/valbar i Medium 8 Favoriter.
Som ni väl vet fanns Fox News både hos Viasat och TV8 fram till hösten 2006 då kanalen lyftes ut under inte helt klarlagda omständigheter. Personligen tycker jag inte om censur från operatörernas sida - var och en ska ha möjlighet att se de kanaler han eller hon är intresserad av. Om man ska ta bort kanaler av politiska eller andra skäl kan man väl snart börja förbjuda hemsidor, tidningar och böcker också som i vissa totalitära stater.

Sen är det naturligtvis en annan sak om ComHem skulle bedöma att Fox News inte "behövs" därför att man kommit fram till att för få är intresserade (jfr Viasat Motor HD). Tyvärr finns det ingen instans där vi kan överklaga sådana beslut och ComHem talar inte heller om hur man tar reda på intresset eller ointresset för olika kanaler. Majoriteten kunder i "ComHem-hus" har inte ens digital-tv utan bara analogt grundutbud och kan rimligtvis inte uttala sig med någon större insikt!
ComHem har ju idag Sky News från samma företagsgrupp som Fox News och dessutom flera andra renodlade nyhetskanaler t ex BBC World, CNN, CNBC, TV4 News och Aljazeera så risken är stor att Fox News skulle bedömas som "onödig".

Redigerat av Unregistered558ade6e, 29 februari 2012 - 20:06.


#2305

Postad 29 februari 2012 - 19:46

Unregisteredad8d67ff
  • Unregisteredad8d67ff
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
när kommer kanal5 hd kanalen säger att de förhandlar med comhem

#2306

Postad 01 mars 2012 - 09:20

Onge
  • Onge
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Hur blev det med dom 4 nya HD-kanalerna till Viasat film?
https://www.minhembi...howtopic=293071

Kan inte hitta nåt om det på hemsidan?


Dom sa att dom inte "visste" något om förändringen förrens idag. Låter lite konstigt att de inte skulle veta vilka kanaler som sända. Hursomhelst säger de nu att det inte blir några förändringar alls i form av kanaler.
Man är inte förvånad...

Ska ni förhandla 6-12 månader nu om att få in film HD-kanalerna eller skiter ni i det?
Ni fortsätter väl sända Penthouse HD på Viasat Film HD på natten? Annars är abonnemanget än mer skit nu.
När uppdaterar ni kanalernas namn på kanalplatserna i boxen, hemsidan osv?

#2307

Postad 01 mars 2012 - 09:42

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Dom sa att dom inte "visste" något om förändringen förrens idag. Låter lite konstigt att de inte skulle veta vilka kanaler som sända. Hursomhelst säger de nu att det inte blir några förändringar alls i form av kanaler.
Man är inte förvånad...

Ska ni förhandla 6-12 månader nu om att få in film HD-kanalerna eller skiter ni i det?
Ni fortsätter väl sända Penthouse HD på Viasat Film HD på natten? Annars är abonnemanget än mer skit nu.
När uppdaterar ni kanalernas namn på kanalplatserna i boxen, hemsidan osv?

Dåligt med info från ComHem, håller med.
Det är nog sportlovet som spökar - vecka 9 i Stockholm är alla som begriper något på sportlov. Man ser hur det går då - t ex Nordeas internetbank som brakar ihop i två dygn när de som förstår hur saker och ting fungerar står i liftkön istf att jobba!
Personligen tror jag att det dröjer innan vi som ComHem-kunder får se något av de nya HD-kanalerna i Viasat Film (dvs Action, Family, Nordic och Drama). T v gäller att det bara är Viasat Film HD hos ComHem (dvs fd TV1000 HD). Hur det är med Penthouse HD hos ComHem får den som orkar vara uppe så länge kolla upp.
Nej, hittills är det bara prishöjningen på Viasat Premium HD som jag fått glädje av. Trodde att man skulle få ta del av flera HD-kanaler nu när Viasat Film startade men...

#2308

Postad 01 mars 2012 - 09:56

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0
Även jag ringde igår för att nyttja mitt uppsägningserbjudande och döm min förvåning när vederbörande erbjöd mig ett sämre erbjudande detta gången! Erbjudandet denna gången gick ut på att jag skulle få 12 månader för samma pris jag har idag, dvs 159:-. Lyckligtvis hade killen jag pratade med förra veckan tillräcklig närvaro att skriva ner det erbjudande han gav mig. "Ja, det erbjudande har vi ju också", var kommentaren. :)

#2309

Postad 01 mars 2012 - 10:39

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
hahaha... ja han som jag pratade med erbjöd mig först bara 6 månader 8 fav gratis... var det allt fråade jag.. sen fick jag som sagt en hel del till (läs sida 46)

#2310

Postad 01 mars 2012 - 10:45

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0

Dom sa att dom inte "visste" något om förändringen förrens idag. Låter lite konstigt att de inte skulle veta vilka kanaler som sända. Hursomhelst säger de nu att det inte blir några förändringar alls i form av kanaler.
Man är inte förvånad...


Jävla bakåtsträvare är vad dom är! :angry:

Men det är ju inte svårare än att byta till en leverantör som hänger med i utveckligen... :D

#2311

Postad 01 mars 2012 - 11:00

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Jävla bakåtsträvare är vad dom är! :angry:

Men det är ju inte svårare än att byta till en leverantör som hänger med i utveckligen... :D

Du menar Viasat parabol? Inte alla som har förutsättningar för detta.
I ComHem-hus är det tyvärr ofta så att man är hänvisad till ComHem eller möjligtvis ip-tv via mer eller mindre slött bredband...

#2312

Postad 01 mars 2012 - 11:01

it2ceda
  • it2ceda
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
Det är ju helt sjukt att de kan göra reklam för ett VIasatFIlm HD paketet utan att ha rättigheterna till kanalerna är klara. Så här står det ju på hemsidan:

Viasat Filmpaketet HD, 12 mån



Viasats filmkanaler.


Nyhet! Viasat Filmpaketet HD med Viasats filmkanaler. Filmkanalerna är indelade efter genrer. 12 mån abonnemang.



Vad är det prishöjningen har medfört egentligen förrutom en dyrare avgift?

Jag har ju inte kvar utskicket de gjorde så det vore ju skoj ifall någon har det kvar o kunde tala om vad som stod i pappret. Någon??


Redigerat av it2ceda, 01 mars 2012 - 11:14.


#2313

Postad 01 mars 2012 - 11:36

it2ceda
  • it2ceda
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
Ringde supporten o fick till svar att med prishöjningen skulle vi få 5 nya premiärer/vecka o fler nordiska filmer from 1 Mars.
Det var ju mycket för pengarna.....

Sen har ju Viasat gått ut hårt med att porren skulle försvinna efter midnatt men det är var visst bara bluff för att få nya kunder. Efter 00.00 kommer det vara lika mycket porr som förr enligt comhem's support. Helt otroligt......

#2314

Postad 01 mars 2012 - 11:51

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Ringde supporten o fick till svar att med prishöjningen skulle vi få 5 nya premiärer/vecka o fler nordiska filmer from 1 Mars.
Det var ju mycket för pengarna.....

Sen har ju Viasat gått ut hårt med att porren skulle försvinna efter midnatt men det är var visst bara bluff för att få nya kunder. Efter 00.00 kommer det vara lika mycket porr som förr enligt comhem's support. Helt otroligt......

Så här svarar Viasat ang frågan om erotiken skulle bort från filmkanalerna 1 mars:
"Erotik kommer inte sändas under varumärket Viasat Film. En del av Viasat Film-kanalerna (Action, Nordic och Classic) delar kanalplats med XTV som visar erotik nattetid. Samma HD-kanaler delar kanalplats med Penthouse HD."
Förmodar att Penthouse HD på småtimmarna kommer att ta över Viasat Film HD hos ComHem likt tidigare...

#2315

Postad 01 mars 2012 - 12:01

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

...

Vad är det prishöjningen har medfört egentligen förrutom en dyrare avgift?

Jag har ju inte kvar utskicket de gjorde så det vore ju skoj ifall någon har det kvar o kunde tala om vad som stod i pappret. Någon??

Jag fick ett brev daterat 2011-11-30 där man aviserade 49 kr prishöjning/mån från 1 februari 2012 på mitt Viasat Premium HD-paket. Visserligen stod det "Mer tv-underhållning för 49:- extra per månad" men det framgick bara att orsaken till höjningen var "nya och förlängda film- och sporträttigheter".
Nyheten om att TV1000 skulle ersättas av Viasat Film kom först i början av 2012. Det stod inget om detta i samband med att prishöjningen aviserades. Man borde naturligtvis ha gjort allt på samma gång men då skulle vi ändå blivit besvikna för att Viasat Film har inte inneburit någon förbättring vad gäller antalet HD-kanaler hos ComHem.
De kunde ju åtminstone ha lagt in Viasat Motor HD från 1 febr i Viasat Premium HD och Viasat Sport HD paketen som plåster på såren kan man tycka!

#2316

Postad 01 mars 2012 - 13:19

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
http://www.comhem.se...24/-/index.html

Har nån sett dessa utomordentligt näst intill sagolika priser på support + hjälp som dom erbjuder.. Seriös, ska jag betala 795 kr för att får mitt xbox installerat???? Sätt i kablarna och sätt igång maskinen!

Jag har valt helt fel bransch märker jag, om det nu visar sig att folk pröjsar för detta!

#2317

Postad 01 mars 2012 - 13:46

it2ceda
  • it2ceda
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Så här svarar Viasat ang frågan om erotiken skulle bort från filmkanalerna 1 mars:
"Erotik kommer inte sändas under varumärket Viasat Film. En del av Viasat Film-kanalerna (Action, Nordic och Classic) delar kanalplats med XTV som visar erotik nattetid. Samma HD-kanaler delar kanalplats med Penthouse HD."
Förmodar att Penthouse HD på småtimmarna kommer att ta över Viasat Film HD hos ComHem likt tidigare...

Nope såg precis att porren Penthouse HD försvinner från HD kanalen.
Något som de däremot inte har talat om är att de kommer köra färre filmer än tidigare. Det är bara ViasatFilm som kommer köra film hela dygnet. Action tar paus mellan 00.00-04.00. Classic mellan 00.00-08.00, Nordic mellan 01.00-07.00, Family mellan 01.00-07.00. Detta enligt Tv-guiden de närmaste dagarna. Tycker det luktar mygel lång väg när man höjer avgiften utan något speciellt extra. Börjar bli hatisk mot Viasat.

"Mer tv-underhållning för 49:- extra per månad"

Det är ju helt otroligt. Vi har ju knappast fått något mer. Istället har det ju blivit färre filmsändningar (se mitt svar ovan). Verkar som om Viasat gör lite som de vill med Comhem's avtal.

#2318

Postad 01 mars 2012 - 14:35

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Nope såg precis att porren Penthouse HD försvinner från HD kanalen.
Något som de däremot inte har talat om är att de kommer köra färre filmer än tidigare. Det är bara ViasatFilm som kommer köra film hela dygnet. Action tar paus mellan 00.00-04.00. Classic mellan 00.00-08.00, Nordic mellan 01.00-07.00, Family mellan 01.00-07.00. Detta enligt Tv-guiden de närmaste dagarna. Tycker det luktar mygel lång väg när man höjer avgiften utan något speciellt extra. Börjar bli hatisk mot Viasat.
Det är ju helt otroligt. Vi har ju knappast fått något mer. Istället har det ju blivit färre filmsändningar (se mitt svar ovan). Verkar som om Viasat gör lite som de vill med Comhem's avtal.

Finns det någon Viasat-tablå på nätet anpassad för ComHem?
Likt den som Canal+ har där man kan välja operatör?

Viasat skrev i sitt svar på hemsidan, som jag citerade, att XTV skulle sända på nätterna i Action, Nordic och Classic. Är det kanske det som ska ske under nätterna när ordinarie innehåll i kanalerna tar paus?
Så Penthouse HD kommer inte längre att dyka upp 00-02 hos ComHem? Inte för jag bryr mig men ändå. En del abonnenter blir besvikna - i synnerhet på att ingen information finns från ComHem om vad övergången från TV1000 till Viasat Film innebär för oss som abonnerar på Viasat-paket till allt högre pris.

#2319

Postad 01 mars 2012 - 15:26

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

  • 625 inlägg
  • 0
Ringde och nedgraderade från Large till Medium 8 fav bara för att markera missnöje. Skulle också säga upp C+ men fick då erbjudande om 99 spänn i 6 mån om jag band mig på 12 mån, vilket jag nappade på.

#2320

Postad 01 mars 2012 - 16:02

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0
Hej,

Vi lanserade idag Tidslinje på vår Facebooksida, med det får vi också möjlighet att hantera enskilda kundärenden där. Läs mer om detta på vår blogg: http://www.comhemblo...er-pa-facebook/.

Med vänlig hälsning
Johan Wester
Kundservice

#2321

Postad 01 mars 2012 - 16:13

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 0
Bedrövligt att inte ta in de nya hd kanalerna i Viasat paketet. Känns som att Comhem mest vill skryta med en uppsjö av kanaler där den ena är sämre än den andra och i lågupplöst och hopplöst efterbliven bildkvalitet.
Jag antar att ni kommer att vara ensamma om att inte sända någon av Fotbolls EM:s matcher i 3D kommande sommar.

Fan, detta retar mig. Är riktigt förbannad........och besviken........och frustrerad. Grrrrrrrrrrrrrrr :angry:

#2322

Postad 01 mars 2012 - 16:42

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0
Välkommen tillbaka ComHem till er egen tråd!
Tack för Tidslinjen på Facebook-sidan. Det var precis vad jag väntade på. :)

Kan vi dessutom få info om vad som gäller för Viasat Film hos ComHem?
Mht prishöjningen på Viasat Premium HD 1 febr hade jag väntat mig att de nya HD-kanalerna på Viasat Film skulle finnas hos ComHem idag på premiärdagen men icke så. Och ingen info heller om när de kommer.
Sedan undrar en del om vad som händer i Viasat Film HD mellan kl 00 och 02 om nätterna. Det har antytts att Penthouse HD nu är borta hos ComHem. Om detta har vi inte heller fått veta något. Det är ju en kanal som ingått i kanalpaketen med TV1000 HD.
Och Viasat talar själva om att XTV sänds vissa tider i filmakanalerna Action, Nordic och Classic men gäller det också ComHem?
Att "erotiken" är borta från Viasat Film har framgått men inte vad som gäller när kanaler delar plats under ordinarie kanals sändningsuppehåll.
Det skulle väl inte bli sämre när TV1000 försvinner? Hittills har jag inte sett att något blivit bättre - bara att priset på Viasat Premium HD ökat 49 kr/mån 1 febr...

Redigerat av Unregistered558ade6e, 01 mars 2012 - 19:45.


#2323

Postad 01 mars 2012 - 21:57

Latman
  • Latman
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

Ringde och nedgraderade från Large till Medium 8 fav bara för att markera missnöje. Skulle också säga upp C+ men fick då erbjudande om 99 spänn i 6 mån om jag band mig på 12 mån, vilket jag nappade på.


Ursäkta men jag är lite nyfiken vad snittet blir för de 12 månader i kronor.
Ett erbjudande, som jag nappade på, hos en konkurrent ger snitt på 135 kr

Redigerat av Latman, 01 mars 2012 - 22:07.


#2324

Postad 02 mars 2012 - 08:52

it2ceda
  • it2ceda
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
Erotiken är kvar på de "nya" filmkanalerna. De kör alltså med falsk marknadsföring när de har gått ut med att porren skulle försvinna från Viasats filmkanaler.

#2325

Postad 02 mars 2012 - 09:00

Onge
  • Onge
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Erotiken är kvar på de "nya" filmkanalerna. De kör alltså med falsk marknadsföring när de har gått ut med att porren skulle försvinna från Viasats filmkanaler.


På SD-kanalerna hos Com Hem?
Jag spelade in inatt 00:00-02:00 på Viasat Film HD och det var "Berättelsen om Secretariatet" där också.
Så på HD är erotiken väck. Om den går på SD-kanalerna så är det inte tablålagt så väldigt svårt att spela in via PVR då, man får gå in om programmera manuellt isåfall.
Com Hem kan ni tablålägga dessa filmer iallafall?

#2326

Postad 02 mars 2012 - 09:31

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

På SD-kanalerna hos Com Hem?
Jag spelade in inatt 00:00-02:00 på Viasat Film HD och det var "Berättelsen om Secretariatet" där också.
Så på HD är erotiken väck. Om den går på SD-kanalerna så är det inte tablålagt så väldigt svårt att spela in via PVR då, man får gå in om programmera manuellt isåfall.
Com Hem kan ni tablålägga dessa filmer iallafall?

Det är väl XTV som Viasat fyller upp med när det är sändningsuppehåll på Action, Nordic och Classic? På så sätt kan de säga att de tagit bort "erotiken" från Viasat Film. Undrar vad som sänds på HD-versionerna av dessa kanaler under nätterna? Någon med Viasat parabol som vet?
Och har Penthouse HD försvunnit från Viasat satellit också?
Hos ComHem verkar Penthouse HD alltså ha "upphört" trots att den kanalen ska ingå i Viasat HD-paketen Film (fd TV1000) och Premium.

Redigerat av Unregistered558ade6e, 03 mars 2012 - 13:39.


#2327

Postad 02 mars 2012 - 09:42

k.rydberg
  • k.rydberg
  • Forumräv

  • 609 inlägg
  • 0
Förstår inte riktigt varför ComHem har denna tråden egentligen. Då dom bara gör sporadiska inlägg och svarar sällan på frågor som ställs.

#2328

Postad 02 mars 2012 - 09:59

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Förstår inte riktigt varför ComHem har denna tråden egentligen. Då dom bara gör sporadiska inlägg och svarar sällan på frågor som ställs.

Om man bortser för inlägget igår från ComHem om "tidslinje" på Facebook (suck) så var senaste inlägg 20 februari. Långt mellan inläggen och tunt med svar.
Man tycker väl att vi är jobbiga här på detta Forum.
Händer inte mycket på informationsfronten på andra ställen heller hos ComHem:
http://www.comhembloggen.se/
http://www.comhem.se...36/-/index.html
Vi kanske får veta det vi behöver på TV Com Hem?
Eller när vi får brev om prishöjningar...

#2329

Postad 02 mars 2012 - 10:37

it2ceda
  • it2ceda
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
Just nu är jag fruktansvärt upprörd eftersom Viasat är lögnhalsar o Comhem är urusla på att lyssna på vad deras kunder vill ha.
Porren finns som sagt kvar tack vare den briljanta idén att byta namn på vissa av filmkanalerna till XTV efter midnatt. Tror de att folk är dumma eller? Har lust o skicka detta scoop till Aftonbladet eller Expressen. Nu är det ju dock så att Viasat kan spärra XTV via ett telefonsamtal eller via deras box. Detta gäller ju dock inte oss comhem användare med Humax HDPVR eller Samsung HDPVR. Vet inte hur det är med de andra boxarna. Föräldraspärrsfunktionen finns ju i Humax boxen men är inte implementerad. Fattar inte varför ingen på Humax kan fixa det. Borde ju vara den enklaste saken i världen.

Som sagt, Viasat är lögnare o Comhem är usel på att ta till sig vad kunderna vill ha.

#2330

Postad 02 mars 2012 - 16:38

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

när kommer kanal5 hd kanalen säger att de förhandlar med comhem

när kommer kanal5 hd kanalen säger att de förhandlar med comhem

Dom sa att dom inte "visste" något om förändringen förrens idag. Låter lite konstigt att de inte skulle veta vilka kanaler som sända. Hursomhelst säger de nu att det inte blir några förändringar alls i form av kanaler.
Man är inte förvånad...

Ska ni förhandla 6-12 månader nu om att få in film HD-kanalerna eller skiter ni i det?
Ni fortsätter väl sända Penthouse HD på Viasat Film HD på natten? Annars är abonnemanget än mer skit nu.
När uppdaterar ni kanalernas namn på kanalplatserna i boxen, hemsidan osv?

Dåligt med info från ComHem, håller med.
Det är nog sportlovet som spökar - vecka 9 i Stockholm är alla som begriper något på sportlov. Man ser hur det går då - t ex Nordeas internetbank som brakar ihop i två dygn när de som förstår hur saker och ting fungerar står i liftkön istf att jobba!
Personligen tror jag att det dröjer innan vi som ComHem-kunder får se något av de nya HD-kanalerna i Viasat Film (dvs Action, Family, Nordic och Drama). T v gäller att det bara är Viasat Film HD hos ComHem (dvs fd TV1000 HD). Hur det är med Penthouse HD hos ComHem får den som orkar vara uppe så länge kolla upp.
Nej, hittills är det bara prishöjningen på Viasat Premium HD som jag fått glädje av. Trodde att man skulle få ta del av flera HD-kanaler nu när Viasat Film startade men...

Välkommen tillbaka ComHem till er egen tråd!
Tack för Tidslinjen på Facebook-sidan. Det var precis vad jag väntade på. :)

Kan vi dessutom få info om vad som gäller för Viasat Film hos ComHem?
Mht prishöjningen på Viasat Premium HD 1 febr hade jag väntat mig att de nya HD-kanalerna på Viasat Film skulle finnas hos ComHem idag på premiärdagen men icke så. Och ingen info heller om när de kommer.
Sedan undrar en del om vad som händer i Viasat Film HD mellan kl 00 och 02 om nätterna. Det har antytts att Penthouse HD nu är borta hos ComHem. Om detta har vi inte heller fått veta något. Det är ju en kanal som ingått i kanalpaketen med TV1000 HD.
Och Viasat talar själva om att XTV sänds vissa tider i filmakanalerna Action, Nordic och Classic men gäller det också ComHem?
Att "erotiken" är borta från Viasat Film har framgått men inte vad som gäller när kanaler delar plats under ordinarie kanals sändningsuppehåll.
Det skulle väl inte bli sämre när TV1000 försvinner? Hittills har jag inte sett att något blivit bättre - bara att priset på Viasat Premium HD ökat 49 kr/mån 1 febr...

Erotiken är kvar på de "nya" filmkanalerna. De kör alltså med falsk marknadsföring när de har gått ut med att porren skulle försvinna från Viasats filmkanaler.

Just nu är jag fruktansvärt upprörd eftersom Viasat är lögnhalsar o Comhem är urusla på att lyssna på vad deras kunder vill ha.
Porren finns som sagt kvar tack vare den briljanta idén att byta namn på vissa av filmkanalerna till XTV efter midnatt. Tror de att folk är dumma eller? Har lust o skicka detta scoop till Aftonbladet eller Expressen. Nu är det ju dock så att Viasat kan spärra XTV via ett telefonsamtal eller via deras box. Detta gäller ju dock inte oss comhem användare med Humax HDPVR eller Samsung HDPVR. Vet inte hur det är med de andra boxarna. Föräldraspärrsfunktionen finns ju i Humax boxen men är inte implementerad. Fattar inte varför ingen på Humax kan fixa det. Borde ju vara den enklaste saken i världen.

Som sagt, Viasat är lögnare o Comhem är usel på att ta till sig vad kunderna vill ha.




Hej,

Erotik sänds inte under varumärket Viasat Film. En del av Viasat Film-kanalerna (Action, Nordic och Classic) delar kanalplats med XTV som visar erotik nattetid. Samma HD-kanaler (Action, Nordic och Classic) delar kanalplats med Penthouse HD.

Com Hem tar emot tv och vidarebefordrar dessa utan att censurera innehållet. För att spärra innehåll eller tillgång till kanalen föreslår vi att man kollar på spärrmöjligheterna i respektive box.

Du hittar mer information om spärrarna i manualen. På comhem.se, länk nedan, har ni gängvägar till de olika boxarnas manualer.

http://www.comhem.se...80/-/index.html

Viasat

Det är ännu inte bestämt om Com Hem kommer att ta in någon/några av de 3 nya Viasat Film HD-kanalerna som lanseras den 1 mars utan det ligger till förhandling. Vi förstår om ni här i forumet är trötta på att höra "förhandlingar" men det är i den fas som dessa kanaler ligger just nu och vi kommer att göra så gott vi kan för att ta in dem i vårt utbud. Sedan är det såklart alltid så att vi inte kan svara på om/när/hur de lanseras och vilket pris dessa kanaler har om de tas in i vårt utbud.

Kanal 5 HD

Vi förhandlar just nu med programbolaget om kanalen Kanal 5 HD. För oss är det viktigt att lansera kanaler med ett bra innehåll som tillför ett värde för våra kunder. Vi tror att Kanal 5 HD kommer att bli en mycket bra kanal som vi vet efterfrågas av våra kunder. Men för oss är det samtidigt viktigt att veta vad det är vi lanserar och att vi lanserar kanaler som tillför ett värde.

Vi har fått information från kanalbolagen om att Kanal 5 HD kommer att ha samma innehåll som Kanal 5. Just nu avvaktar vi tills vi tydligare vet vilket HD-innehåll kanalen kommer att ha innan vi kan besluta när en lansering kan ske. Mer ingående frågor om innehållet i kanalerna måste ställas till programbolaget.

Återigen så är det såklart alltid så att vi inte kan svara på om/när/hur den lanseras och till vilket pris.


Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

#2331

Postad 02 mars 2012 - 17:16

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0
Det är fyra nya HD-kanaler (Action, Norden, Familj, Drama), inte tre, som ingår i Viasat Film:
http://www.mtg.se/sv...nya-hd-kanaler/
"Samtliga kanaler kommer att finnas tillgängliga på Viasats satellit-TV-plattform och även distribueras i de IPTV- och kabel-TV-nät som Viasat har avtal med."
Jag är besviken på att inte detta avtal finns klart mellan Viasat och ComHem nu när Viasat Film dragit igång.
Självklart ska det nya högre priset på Viasats HD-paket Film och Premium inkludera de fyra nya HD-kanalerna. De är speglade kanaler (likt Viasat Film HD) och ska därför inte kosta något extra.

Ang Kanal 5 HD så anger Kanal 5 att många serier sänds i "native HD" och jag har svårt att tänka mig att Kanal 5 HD skulle vara mindre intressant att lansera än TV3 HD. Varför ska ComHem nu plötsligt ställa högre krav på innehållet i Kanal 5 HD än på innehållet i TV3 HD?
Snarast måste både Kanal 5 HD och TV3 HD finnas i XL-paketet (och HD-paketet).
Om det är viktigt att alla tv-kanaler "tillför ett värde" för kunderna finns det faktiskt ett antal kanaler som man undrar varför de finns hos ComHem överhuvud taget.

#2332

Postad 02 mars 2012 - 17:22

Brel
  • Brel
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0
Bra sammanfattat andylin!

#2333

Postad 02 mars 2012 - 17:29

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0
Om man kunde "gilla" ett inlägg så skulle andylin få ett gilla av mig :)

#2334

Postad 02 mars 2012 - 17:55

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

  • 625 inlägg
  • 0

Ursäkta men jag är lite nyfiken vad snittet blir för de 12 månader i kronor.
Ett erbjudande, som jag nappade på, hos en konkurrent ger snitt på 135 kr


Snittet blir 199 kr i månaden, det är Canal+ Total, 13 kanaler.

#2335

Postad 02 mars 2012 - 18:26

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Snittet blir 199 kr i månaden, det är Canal+ Total, 13 kanaler.

Så det blev 200 kr rabatt per månad under de första sex månaderna och sedan ordinarie pris dvs 299 kr/mån under resten av bindningstiden (eller 100 kr rabatt på månadsavgiften under hela 12-månadersperioden om man så vill).

#2336

Postad 02 mars 2012 - 19:11

Unregisteredab743637
  • Unregisteredab743637
  • Användare

  • 168 inlägg
  • 0

Det är fyra nya HD-kanaler (Action, Norden, Familj, Drama), inte tre, som ingår i Viasat Film:
http://www.mtg.se/sv...nya-hd-kanaler/
"Samtliga kanaler kommer att finnas tillgängliga på Viasats satellit-TV-plattform och även distribueras i de IPTV- och kabel-TV-nät som Viasat har avtal med."
Jag är besviken på att inte detta avtal finns klart mellan Viasat och ComHem nu när Viasat Film dragit igång.
Självklart ska det nya högre priset på Viasats HD-paket Film och Premium inkludera de fyra nya HD-kanalerna. De är speglade kanaler (likt Viasat Film HD) och ska därför inte kosta något extra.

Ang Kanal 5 HD så anger Kanal 5 att många serier sänds i "native HD" och jag har svårt att tänka mig att Kanal 5 HD skulle vara mindre intressant att lansera än TV3 HD. Varför ska ComHem nu plötsligt ställa högre krav på innehållet i Kanal 5 HD än på innehållet i TV3 HD?
Snarast måste både Kanal 5 HD och TV3 HD finnas i XL-paketet (och HD-paketet).
Om det är viktigt att alla tv-kanaler "tillför ett värde" för kunderna finns det faktiskt ett antal kanaler som man undrar varför de finns hos ComHem överhuvud taget.


Mycket bra skrivet! Och snarast skall Kanal 5 HD och TV3 HD vara valbara bland de 8 favoriterna! Vad fasen är problemet?! Comhem vill prongla ut en massa HD-boxar och HD-moduler till höger och vänster, men vart är moroten att ta HD idag om man bara kan se HD på drygt hälften av de stora svenska kanalerna utan att behöva betala 400 spänn i månaden. Nej, man får dras med SD-material, trots HD-mottagare som är så viktigt. ALLA med HD-möjlighet hade ju valt TV3 HD och Kanal 5 HD på sitt Medium-abonnemang, istället för SD-varianten. Är dom så få, när snart alla har minst Medium. Nej, höj kortavgiften med 97% på lite mer än ett år, dubbla priset för de som har Comhem kabel-TV analogt i villa, och slopa Small helt och hållet då Comhem måste "investera i och utveckla". Boxer tar 19kr/mån för litet HD-paket med TV3 HD, TV4 HD, Kanal 5 HD, MTV HD och National Geographic HD. Hur går det ihop?

#2337

Postad 02 mars 2012 - 19:30

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

  • 625 inlägg
  • 0

Så det blev 200 kr rabatt per månad under de första sex månaderna och sedan ordinarie pris dvs 299 kr/mån under resten av bindningstiden (eller 100 kr rabatt på månadsavgiften under hela 12-månadersperioden om man så vill).


Yepp, 199 är prisvärt för Canal+ tycker jag.

#2338

Postad 02 mars 2012 - 19:58

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 0
Jag börjar tröttna på riktigt allvar på detta bolag. Comhem är som en gammal kommunistisk öststatskoloss, där man hela tiden ligger sist när något nytt lanseras. Än mer irriterande är att priset går upp för ingenting. Ett hån mot kunderna.
Man kan undra varför alla andra som har avtal med Viasat är med på spåret från början, medan Comhem i vanlig ordning sladdar ut i diket.

Kan meddela Comhem om att irritationen är stor bland någorlunda kvalitetsinriktade och prismedvetna människor.
Ska jag fortsätta vara kund, måste Comhem skärpa sig. Känner rätt många med samma åsikt som jag.
Kom in i matchen och hjälp till med att driva på utvecklingen i stället för att bromsa den.
Snart 25 år sedan muren revs. Vakna för fan!

#2339

Postad 02 mars 2012 - 20:29

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0
Ja kanal 5 hd historien är ju bara löjlig,tv3,svt 1-2 och tv4 har minsann inget hd innehåll o skryta med.Och tror tom kanal 5 var större än tv3 i nån mätning nu på slutet.Så ut med sanningen istället för o hitta på massa strunt... ni är så jeeekla penningkåta att ni ska ha allt gratis o sedan höja priserna för oss istället .Och skulle jag ha viasat o vara kund hos comhem skulle jag nog gråta blod vid detta laget ,snacka om att blåsa kunder.Som MatsK säger ovan är vi många som har fått nog nu, men tror inte vi kommer se resultat från detta missnöje ännu på något år, då comhem så snällt "mutat" alla att vara kvar bara man ringer...

#2340

Postad 02 mars 2012 - 21:21

Latman
  • Latman
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0
Surt sa...

Men hörrni, bolaget i skyn då...lanserar både trean å femman i HD...men plockar bort MTVHD.

SKIT

#2341

Postad 03 mars 2012 - 15:29

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0
Går det inte att få TV3 HD utan att välja största kanalpaketet? Hittar det inte under 8 favoriter?

#2342

Postad 03 mars 2012 - 15:40

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Går det inte att få TV3 HD utan att välja största kanalpaketet? Hittar det inte under 8 favoriter?

För att få TV3 HD måste du antingen ha XL-paketet eller HD-paket tillsammans med annat grundabonnemang än XL (Large, Medium 8 Favoriter eller om du redan har Small).
ComHem har vid förfrågan här på Forumet bara svarat att det är så man har avtalat med Viasat eftersom många naturligtvis undrar varför man t ex inte kan välja TV3 HD i Medium 8 Favoriter eller köpa till som tillvalskanal.

#2343

Postad 03 mars 2012 - 17:41

Brel
  • Brel
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0
Varför får jag för mig att ComHem inte har dom vassaste förhandlarna i branschen? :rolleyes:

#2344

Postad 03 mars 2012 - 18:20

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Varför får jag för mig att ComHem inte har dom vassaste förhandlarna i branschen? :rolleyes:

Nja, jag tror nog att ComHem är duktiga på att förhandla med programbolagen när det gäller att tillvarata ComHems och ägarnas intressen.
Däremot blir det tyvärr så att om man hela tiden prioriterar kvartalsvinster och värdeökning av ägarnas investering får kundnyttan sitta emellan. Detta kan ComHem göra eftersom man har så många "kollektivanslutna" kunder och långa avtal med fastighetsägarna.
Den övervägande andelen av ComHems kunder bor i lägenhet och många har små möjligheter att själv sätta upp parabol eller ens på egen hand ta emot digitala marknätet med bra kvalitet.
Vill man hitta ett alternativ till fastighetens kabelnät återstår oftast bara ip-tv via telefonjacket med kända begränsningar. Många boende i "ComHem-hus" har f ö bara analogt grundutbud och begränsad kunskap om hur man kan klara sig utan den kabeloperatör som fastighetsägaren erbjuder.
I en verkligt konkurrensutsatt marknad (som ComHem säger sig jobba på men de facto till stor del inte gör) så skulle ComHems attityd straffa sig ganska snabbt.
Jag hoppas personligen att öppna nät ska få ComHem att skärpa till sig när allt fler får möjlighet att välja operatör för tv, bredband och telefoni utan hänsyn till den som levererat nätet! Då skulle kanalutbud, digitalboxarnas funktionalitet, kundservice och pris äntligen få genomslag när leverantörerna börjar slåss om kunderna på lika villkor. ComHem bör ha goda möjligheter att anpassa sig till denna nya verklighet. :)

#2345

Postad 06 mars 2012 - 21:48

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
Spelar väll ingen roll om de tar in Kanal 5 HD, blir väll som 3an att den varken finns i 8FAV eller som tillvalskanal...Man måste väll köpa deras HD paket som är så jättebra...när man bara vill ha två kanaler, tragiskt. :(

#2346

Postad 07 mars 2012 - 09:44

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0
Lika tragiskt som att jag måste välja 3 och 5 som två av kanalerna i 8 favoriter trots att jag får dom gratis i analoga utbudet.

#2347

Postad 07 mars 2012 - 10:26

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Lika tragiskt som att jag måste välja 3 och 5 som två av kanalerna i 8 favoriter trots att jag får dom gratis i analoga utbudet.

Själv betalar jag för analoga utbudet,inbakat i hyran...antar det blir ännu värre då <_<

#2348

Postad 07 mars 2012 - 11:25

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Själv betalar jag för analoga utbudet,inbakat i hyran...antar det blir ännu värre då <_<

Märkligt att det analoga grundutbudet i olika former fortfarande finns kvar i bostadsrätts- och hyresfastigheter när de som tar emot marksänd tv senast hösten 2007 har varit hänvisade till det digitala marknätet med digitalbox. Är det kanske så att de som bor i lägenhet har svårare att förstå sig på digital-tv kanske?
Många fastigheter erbjuder redan idag digital-tv genom ramavtal så varför framhärda med dessa analoga kanaler? Vem/vilka är det som bromsar avveckling av analog-tv?
Och hur stenålders är inte kravet att SVT1 och SVT2 ska finnas i analog form i varje lägenhet genom fastighetsägarens försorg även om alla andra kanaler är digitala?

#2349

Postad 07 mars 2012 - 11:49

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Märkligt att det analoga grundutbudet i olika former fortfarande finns kvar i bostadsrätts- och hyresfastigheter när de som tar emot marksänd tv senast hösten 2007 har varit hänvisade till det digitala marknätet med digitalbox. Är det kanske så att de som bor i lägenhet har svårare att förstå sig på digital-tv kanske?
Många fastigheter erbjuder redan idag digital-tv genom ramavtal så varför framhärda med dessa analoga kanaler? Vem/vilka är det som bromsar avveckling av analog-tv?
Och hur stenålders är inte kravet att SVT1 och SVT2 ska finnas i analog form i varje lägenhet genom fastighetsägarens försorg även om alla andra kanaler är digitala?

Comhem hävdar ju ihärdigt att fastighetsägarna vill ha analoga kanaler när vi frågat här i tråden.Och hur sedan fastighetsägarna vet eller ens bryr sig om vad vi hyresgäster vill ha vet jag ej,jag har då aldrig blivit tillfrågad av mitt kommunala fastighetsbolag...antar det är en bra deal för alla involverade, utom oss hyresgäster,brukar vara så .

#2350

Postad 07 mars 2012 - 12:14

bigfoss
  • bigfoss
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Comhem hävdar ju ihärdigt att fastighetsägarna vill ha analoga kanaler när vi frågat här i tråden.

Sitter med i styrelsen i en liten bostadsrättsförening (70 lägenheter) och kan meddela att man är tvingad till att ha det analoga grundutbudet om fastigheten skall vara ansluten till deras tjänster. Tog upp frågan om ett digitalt grundutbud istället för det analoga förra året då vi omförhandlade våra avtal efter flera års vansinniga prishöjningar. De hade ingen sådan tjänst utan hänvisade till att man skulle komplettera med ett gruppavtal på digital-tv medium 8 favoriter eller large.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.