Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Breaking Bad Blu-ray

22 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Breaking Bad - Complete: Limited Barrel (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 1 7,5 (1) Inga priser
1 relaterade trådar

#1

Postad 16 januari 2013 - 09:20

Spaken_
  • Spaken_
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0
Någon som vet om denna serie kommer släppas som region B så småningom?

Verkar ju bara finnas i reg A än så länge

#2

Postad 16 januari 2013 - 09:31

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Någon som vet om denna serie kommer släppas som region B så småningom?

Verkar ju bara finnas i reg A än så länge

Se den i HD på Netflix istället.

#3

Postad 16 januari 2013 - 11:10

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
Finns i Tyskland http://www.amazon.de...58330995&sr=1-3

#4

Postad 02 december 2013 - 19:12

Man of Steel
  • Man of Steel
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0
Utgivarna här i norden verkar hata blu-ray. Vet inte hur många gånger jag har sett att en serie som finns på DVD med svensk text inte finns på BD med svensk text.

Vet någon här någonting om serien kommer att komma på blu-ray med svensk text?

Lost till exempel som fanns här i norden på DVD men inte på BD. Boxen jag har är en import ursprungligen från Tyskland tror jag med svensk text.

#5

Postad 02 december 2013 - 19:55

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

  • 1 923 inlägg
  • 0

Någon som vet om denna serie kommer släppas som region B så småningom?

Verkar ju bara finnas i reg A än så länge


England släppte några säsonger 3/6 och några till 24/11 och som andersos säger så finns de även släppta i Tyskland.

#6

Postad 17 december 2013 - 16:50

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

Vet någon här någonting om serien kommer att komma på blu-ray med svensk text?

Discshop kommer att sälja en limiterad (50 ex) utgåva med svensk text. Preliminärt datum är 2014-04-09.
Då Sony för 5 månader sedan beklagade att de inte kommer kunna ge ut säsong 1-4 med svensk text på Blu-ray pga rättighetsbegränsningar, var jag tvungen att maila Discshop. Och de har bekräftat att det blir svensk textning.
1 ex är bokat.

Innehåller hela serien, alla avsnitt på Blu-ray. Plus mängder av samlar material:
  • Tunna med Breaking bad-logga i relief
  • Limiterade disc-insatser med motiv från serien
  • Specialdisc med massor av extramaterial; inklusive en nyproducerad 2 timmar lång dokumentär om TV-serien och fenomenet Breaking Bad
  • Ett förkäde från Los Pollos Hermanos
  • "Samlarmynt" med motiv från serien
  • 16 sidig booklet som bl a innehåller ett brev från Vince Gilligan
Bifogad fil  Breaking.jpg   49,28K   5 Antal nerladdningar

#7

Postad 22 december 2013 - 11:37

Man of Steel
  • Man of Steel
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0
Men så jäkla efterblivet först så beklagar Sony att dom inte kommer kunna att ge ut på BD med svensk text. Samtidigt så kommer Discshop att ge ut en limiterad utgåva 50st med svensk text på BD för 1899kr. Inte en chans att jag betalar det där priset. Hade det legat på omkring tusenlappen så javisst inga problem men inte nästan två lök. Billigare utgåva med svensk text kommer nog inom sin tid men det kan dröja. Tog ett år för Lost att komma ut på BD hela boxen med svensk text efter DVD boxen men då var det en import som hade nordiska undertexter, dlv. inte en nordisk utgåva. Är inte säker men har för mig att det var en Tysk utgåva med nordiska texter.

Nu får man hålla sig till Netflix istället. Vad efterblivna upphovsrättslagarna eller rättighetsbegränsningar som Sony själv uttrycker det då dom själva inte ens kommer att kunna ge ut en Nordisk utgåva med nordiska undertexter men på DVD går fint som alltid men inte BD.

Det är som om dom vill att folk ska piratkopiera serien då den där finns med svensk text i bättre kvalitet än DVD. Inte full BD kvalitet 1080p men 720p mkv.

#8

Postad 22 december 2013 - 12:34

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

Inte en chans att jag betalar det där priset. Hade det legat på omkring tusenlappen så javisst inga problem men inte nästan två lök.

Det lägsta priset jag sett på Amazon.uk var lite drygt £100.
Såg den nyss på Amazon.com för lite drygt $200. Påbörjade ett inköp, men då jag var tvungen att ange mitt kreditkorts uppgifter på nytt och kommit fram till slutför köp, hade den hunnit ta slut. Hann se att priset med frakt i svenska kronor var 1450:-
Nu säljs den där för $479.

#9

Postad 22 december 2013 - 12:52

Man of Steel
  • Man of Steel
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0

Det lägsta priset jag sett på Amazon.uk var lite drygt £100.
Såg den nyss på Amazon.com för lite drygt $200. Påbörjade ett inköp, men då jag var tvungen att ange mitt kreditkorts uppgifter på nytt och kommit fram till slutför köp, hade den hunnit ta slut. Hann se att priset med frakt i svenska kronor var 1450:-
Nu säljs den där för $479.


Vänta nu så först så låg priset på 200 dollar och sedan så har den höjts till 479 dollar.?.. Men hur desperata och villiga är folk att betala för serier boxar. Själv så väntar jag alltid tills priset sjunker och tids nog tycker det upp en box med svensk text på BD för en billigare peng. Jag pröjsade ungefär 800kr för hela boxen med Lost på 6 säsonger på BD. Nu finns den för 700kr. Jag piratkopierar alla gånger än att betala det där hutlösa priset. Någon måtta får det vara.

Tror knappast att det där är dom 50 enda exemplaren som någonsin kommer att dyka upp på BD med svensk text och allra helst endast på Discshop. Det är en populär serie.

Jag gör så med allt väntar alltid tills priserna har sjunkit och köper serierna, filmerna och spelen då. Betalar man hutlösa priser då signalerar man att det är ok att ta så mycket betalt.

#10

Postad 22 december 2013 - 14:02

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

Vänta nu så först så låg priset på 200 dollar och sedan så har den höjts till 479 dollar.?

Inget konstigt med det.
Amazon själva sålde för dryga $200, vilket var ett klipp. och de försvann fortfare än kvickt.
Priset nu ($479) är av tredjepartssäljare, som säljer via Amazon.
Så funkar det alltid.

#11

Postad 22 december 2013 - 14:56

Man of Steel
  • Man of Steel
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0

Inget konstigt med det.
Amazon själva sålde för dryga $200, vilket var ett klipp. och de försvann fortfare än kvickt.
Priset nu ($479) är av tredjepartssäljare, som säljer via Amazon.
Så funkar det alltid.


Jag handlar inte på Amazon så jag är inte så insatt men jag visste att det finns tredjepartssäljare.

Men på tal om Breaking Bad så verkar det vara någon limiterad box med en massa extra saker, en fin tunna, samlarmynt m.m. delvis en massa saker som jag inte är intresserad av alls. Såg också att CDON sålde den. Det enda jag är intresserad av är serien och ingenting annat på BD med svensk text alla fem säsonger. Sedan är jag nöjd. Skiter i om det är tjusiga boxar eller inte. Helst vill jag ha vanliga BD fodral för varje säsong då dom tar upp minst plats.

Och den här boxen verkar vara dyr just p.g.a. alla samlarsaker den speciella tunnan m.m. Kommer säkert någon till box med vanliga BD fodral som har svensk text. Tror knappast är det där är den enda boxen som någonsin där alla säsonger har svensk text på BD.

#12

Postad 22 december 2013 - 15:53

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Vänta nu så först så låg priset på 200 dollar och sedan så har den höjts till 479 dollar.?.. Men hur desperata och villiga är folk att betala för serier boxar. Själv så väntar jag alltid tills priset sjunker och tids nog tycker det upp en box med svensk text på BD för en billigare peng. Jag pröjsade ungefär 800kr för hela boxen med Lost på 6 säsonger på BD. Nu finns den för 700kr. Jag piratkopierar alla gånger än att betala det där hutlösa priset. Någon måtta får det vara.

Tror knappast att det där är dom 50 enda exemplaren som någonsin kommer att dyka upp på BD med svensk text och allra helst endast på Discshop. Det är en populär serie.

Det är ju inte så att det bara är en vanlig seriebox som kostar så mycket. Det är ju specialutgåvor som blir så dyra. Den är slut på amazon.com, .de och .co.uk, sälj bara genom tredjepart på dom sidorna och därför blir dom mer eftertraktade och priset går upp. Hade jag inte redan köpt den engelska utgåvan av tunnan redan så hade jag köpt den från discshop för att få svensk text, den utgåvan är värd det priset. Skulle inte heller chansa på att det kommer släppas fler än de 50 exemplaren, den sortens utgåvor får generellt inte re-release när dom tagit slut.

EDIT: Skrev inlägget men postade det inte innan det kommit nya svar.

Redigerat av Unregisteredddb310e6, 22 december 2013 - 15:54.


#13

Postad 22 december 2013 - 16:21

Man of Steel
  • Man of Steel
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0

Det är ju inte så att det bara är en vanlig seriebox som kostar så mycket. Det är ju specialutgåvor som blir så dyra. Den är slut på amazon.com, .de och .co.uk, sälj bara genom tredjepart på dom sidorna och därför blir dom mer eftertraktade och priset går upp. Hade jag inte redan köpt den engelska utgåvan av tunnan redan så hade jag köpt den från discshop för att få svensk text, den utgåvan är värd det priset. Skulle inte heller chansa på att det kommer släppas fler än de 50 exemplaren, den sortens utgåvor får generellt inte re-release när dom tagit slut.

EDIT: Skrev inlägget men postade det inte innan det kommit nya svar.


Som jag skrev tidigare. Jag bryr mig inte om alla specialutgåvor alls. Det enda jag nöjer mig med är BD och svensk text. Helst vanliga BD fodral så är jag nöjd. Köper hellre det betydligt billigare än någon dyr specialutgåva som tar upp en massa plats.

Sedan så finns Breaking Bad på Netflix med svensk text med inte allt för fy skam i kvalitet. Synd att ljudet på Netflix är så komprimerat men ur bildmässig synpunkt så är det den bästa streamade bildkvalitet jag har sett.

Sedan så finns serien i 720p mkv med svensk text. Men vill man ha tag i det måste man bryta mot lagen och det är upp till var och en att avgöra.

Hur som helst. Båda är bättre än DVD kvalitet. Men helst av allt så hade jag velat haft serien på pressade skivor då dom har väldigt lång livslängd då jag kan plocka upp serien och se den igen om 10, 20, 30 år.

#14

Postad 22 december 2013 - 19:31

Man of Steel
  • Man of Steel
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0
Vad tror ni? Kommer det någonsin att släppas i framtiden Breaking Bad säsong 1-5 på BD en vanlig box, ingen special utgåva med svensk text?

Eller är det bara den här boxen? Jag ser det högst osannolikt att det bara är den här specialboxen som Discshop och CDON säljer. Om jag skulle ha fel så finns ju alltid serien på Netflix eller i 720p med svensk text alla säsonger. Dock så är bra serier värt att äga på BD. Brukar alltid vänta tills alla säsonger släpps och köper boxen.

Har tänkt litegrann att man kan ju också köpa den här dyra specialboxen och så om det väl släpps en vanlig box så kan man sälja den här limiterade utgåvan på Tradera med en sluttid på en månad och så betalar man så att den syns högst upp i sökningarna så många som möjligt får syn på den. Och så har man start budet på 1kr för annars så skiter dom i den då det fungerar så på Tradera. Då det är en månads tid så lär många få upp ögonen för den och dom sista fem minutrarna lär folk buda så in i ****.

Priset kan stiga med det dubbla lätt dom sista minuterna, det har jag fått erfara på många saker som jag har sålt på Tradera. Folk hetsbudar så det står härliga till på Tradera. Det är rent roande att bara titta på vissa produkter som man inte ens är intresserade av att köpa men som är eftertraktade hur idiotiskt mycket priset kan höjas dom två till tre sista minuterna. Folk budar till och med över vad produkten kostar att köpa ny många gånger.

#15

Postad 12 januari 2014 - 14:22

Man of Steel
  • Man of Steel
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 1
Haha se på fan!

http://www.discshop....blu_ray/P121040

http://cdon.se/film/...ray%29-26395045

Breaking Bad - Complete Series (Blu-ray) med svensk text.

Vad var det jag sa :P Det kommer att komma en vanlig utgåva på BD med svensk text med vanliga BD fodral och ingen special utgåva. Tror säkert att den där bonus discen är med den där två timmar lång dokumentär. Men däremot inte mynten, förklädet och tunnan såklart och allt det där svamlet som bara tar upp plats och är till ingen nytta. Men om inte dokumentären på två timmar följer med så är den ändå inte värd en tusenlapp extra.

Kommer att beställa den ifrån CDON då jag har en rabatt kod på 50kr då CDON är en hundring billigare. 899kr minus rabatt koden på 50kr 849kr. Inte farligt. Ungefär vad jag betalade för Lost boxen.

Rättighetsbegränsningar verkar ha löst sig då det är Sony Pictures som ger ut den eller så var det bara bullshit för att folk skulle boka upp dom limiterade utgåvorna.

Hur som helst. Kul att serien äntligen kommer på BD. Ser fram emot att se den på min nya tv och min relativt nya ljudanläggning!

Redigerat av Man of Steel, 12 januari 2014 - 14:25.


#16

Postad 13 januari 2014 - 09:53

Unregisteredc3031afe
  • Unregisteredc3031afe
  • Användare

  • 193 inlägg
  • 0
Bra tips!
Jag är inte heller någon fan av lull-lull men gillar bra TV-serier.
Breaking Bad blev bästa tv-serie på Golden Globe-galan i natt.
Ska bli riktigt kul att se den.

#17

Postad 13 januari 2014 - 10:05

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Jag har inte sett ett enda avsnitt men den verkar så bra så jag beställde complete series från UK (på BD så klart).

#18

Postad 13 januari 2014 - 19:06

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
Uk har inte bonusskivan, då lär nog inte svenska heller ha det.

#19

Postad 13 januari 2014 - 21:25

Man of Steel
  • Man of Steel
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0

Bra tips!
Jag är inte heller någon fan av lull-lull men gillar bra TV-serier.
Breaking Bad blev bästa tv-serie på Golden Globe-galan i natt.
Ska bli riktigt kul att se den.


Precis! Orka med en massa saker som bara tar upp en massa plats och som bara står där på hyllan och ser tjusigt ut men som man aldrig använder.

Jag har inte sett ett enda avsnitt men den verkar så bra så jag beställde complete series från UK (på BD så klart).


Jag har inte heller sett serien dock bara ett avsnitt och det var jäkligt bra avsnitt måste jag säga! Dock så har en kompis tjatat så mycket om det om att det är den absolut bästa serien har någonsin har sett och han vet att han aldrig kommer att se någon bättre serie i sitt liv.

Han vill dock inte köpa serien på BD. Han undrade varför han skulle göra det? Han har ju redan sett den resonerade han. Varpå jag sa att han kanske vill plocka upp serien igen om 10 eller 20 år och se den igen men då tyckte han som att då finns den säkert i en bättre utgåva. Berättade sedan att filmer och serier säljs bara under en begränsad tid. Sedan går det inte att få tag i dom. Men men han verkade inte så brydd. Vadå serien finns ju på Piratebay och Netflix tyckte han som.

Själv så ska jag ta och se Lost på BD om några år när jag har tagit mig igenom ett par serier.

Uk har inte bonusskivan, då lär nog inte svenska heller ha det.


Nehe så var det med det. Ingen större förlust och absolut inte värt den extra tusenlappen för en två timmar lång dokumentär. Om jag riktigt avdyrkar serien så får jag väl leta reda på dokumentären på ett annat håll.

#20

Postad 01 april 2014 - 18:32

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
Ingen svensk text, men bra pris 399kr http://cdon.se/film/...mport)-24852086
8 st kvar

edit: priset är nu 699kr

Redigerat av Unregistered577c6879, 02 april 2014 - 08:46.


#21

Postad 28 november 2015 - 12:27

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Verkar som att den dyker upp igen så var tvungen att lägga en bokning. Breaking Bad - Complete - Limited Ralph Steadman Steelbook - 599 kr.

 

http://cdon.se/film/...adman_steelbook

 

bbadback.jpg


Redigerat av Zerox_no1, 29 november 2015 - 14:36.


#22

Postad 28 november 2015 - 21:23

Anniggo
  • Anniggo
  • Lärjunge

  • 401 inlägg
  • 0

Synd att de inte valde några snygga omslag för då kanske det hade blivit ett köp.



#23

Postad 29 november 2015 - 14:48

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
Klockrent köp om man gillar Ralph Steadmans stil.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.