Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Whiskytråden

4731 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#4101

Postad 28 maj 2015 - 16:00

Unregistered0d487954
  • Unregistered0d487954
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
 

Raw Cask är ett "försäljningstrick" som Blackadder hittat på. Dom har lite träflisor från fat som dom portionerar ut i flaskorna så att det skall se mer "naturligt" ut! :)
Det följer alltid med en massa skräp när man tömmer faten, lite kolrester och träspån som oftast filtreras bort. Sista slurken i fatet ser ut som svart motorolja nästan om man lyckats röra runt allt sediment som ligger i botten av tunnan. Så Jag antar att även Blackadder filtrerar bort all smuts och sen tillsätter dom lite smulor i samband med buteljeringen eloler i något närliggande steg så att det skall bli ungefär lika mycket skräp i varje flaska. Annars hade de flesta flaskor inte fått något och de 10 sista fått massor. Sen är dom självklart på fatstyrka och ej kylfiltrerade!

Har funderat lite på ditt inlägg och försökt ta reda lite mer om Raw Cask men inte hittat något speciellt. Var har du fått uppgifter om att dom gör som du skriver? Det enda jag tror mig veta är att dessa inte filtreras överhuvud taget och som du skriver skiljer det väldigt mycket mellan hur mycket eller lite sediment varje flaska innehåller.
Vill gärna veta hur det ligger till igentligen då om det du skriver stämmer kanske skulle få köpjävulen lite tystare! :angry:  :angry:  :angry:



#4102

Postad 28 maj 2015 - 16:46

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Det är veldigt mycket sedimenter i en helt ofiltrerad whisky. Mycket grums i hvarenda flaska och inte alt är tre. Bara titta på hur öl blir ofiltrerad.

Det står at en spesiell buteljeringsprosess brukas, absolut tror jag inte att dom tilsetter nogåt. Men det är möjligt at dom rystar skakar fatet för dom flaskar, på så sett så blir det inget grums i botten men man får anvend hela fatet och sedimenter kommer likt i hvar enda flaska. Bara mina 5 cents.

Redigerat av Danke, 28 maj 2015 - 17:23.


#4103

Postad 28 maj 2015 - 18:42

Unregistered0d487954
  • Unregistered0d487954
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Jag har flaskor som är helt klara utan synligt skräp och andra med stora flagor i så det beror nog helt på var i buteljeringsprocessen resp flaska befinner sig hur det blir.

Kan väl knappast vara att du får avlagringar o dyl från faten som är vitsen i sig utan endast att bevara så mycket smak som möjligt som är anledning till Raw cask. Tänker jag! <_<



#4104

Postad 29 maj 2015 - 02:00

F.L.
  • F.L.
  • Lärjunge

  • 282 inlägg
  • 0
Vad tror ni om Ardbeg Perpetuum, den verkar komma olika varianter?
Kan den som bolaget släpper vara en bra investering?

#4105

Postad 29 maj 2015 - 04:59

bonka_rules
  • bonka_rules
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0

Vad tror ni om Ardbeg Perpetuum, den verkar komma olika varianter?
Kan den som bolaget släpper vara en bra investering?


Kommer 9400st flaskor så någon gigantisk värdeökning lär det knappast bli de kommande 2-3åren. De senast 3 årens ardbeg day flaskor har väll ökat med runt 2-400kr för auriverdes ifjol och 4-700kr för Ardbog och Galileo 2/3år gamla. Men folk är ju som tokiga i Ardbeg så de första flaskor som sålts på fb-sidorna hittills (den har sålts i norge) har dubblat och ibland tredubblat pengarna.
"Only at the Distillery" flaskorna kommer nog att stå sig bättre:)

Det är iaf vad jag tror. Har ju haft fel förr;)

Själv funderar jag på att skippa släppet men får jag inte de flaskor jag vill åt på pågående auktionssidor så tröstköper jag nog 2st iaf:)

#4106

Postad 29 maj 2015 - 05:13

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Prövade Box Explorer igår på The Queens Head i Stockholm. 

 

Vid första sippen var den ganska behaglig, inte stickig som Mackmyra brukar vara. Men dessvärre dröjde en kvalmig besk eftersmak kvar. Jag skall inte säga finkel, men eftersmakens skvallrade ändå om en restprodukt av någonting, eller att whiskyn hade behövt mer tid för att mogna. 

 

Upplevde den inte som vidare rökig, men det var ändå en lite platt smakupplevelse eftersom den klingade ut väldigt snabbt och saknade nyanser. 



#4107

Postad 29 maj 2015 - 15:00

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Har funderat lite på ditt inlägg och försökt ta reda lite mer om Raw Cask men inte hittat något speciellt. Var har du fått uppgifter om att dom gör som du skriver? Det enda jag tror mig veta är att dessa inte filtreras överhuvud taget och som du skriver skiljer det väldigt mycket mellan hur mycket eller lite sediment varje flaska innehåller.
Vill gärna veta hur det ligger till igentligen då om det du skriver stämmer kanske skulle få köpjävulen lite tystare! :angry:  :angry:  :angry:

Har ju inte några "säkra" källor på det, mest lösa rykten samt mitt eget hopkok... ;) Jag försökte lura ut lite mer från en av ägarna(tror jag han var!?) på en provning, men han var ganska hemlighetsfull... Annars har jag svårt att förklara hur dom kan få så nästan identisk mängd "skräp" i flaskorna vid buteljering.

Vanligtvis screenas iaf whiskyn för att bli av med de största particklarna innan buteljering, så lite gottigheter följer alltid med, men gör man inte det så borde du ändå ha ganska rent i de första flaskorna och ganska mycket sot och träspån i sista flaskan. Kan ju hända att dom bara filtrerar de sista flaskorna!?

 

Hur som helst så gör det ju inte deras whisky sämre för den saken...Det dom släpper brukar oftast hålla hög kvalitet oavsett vilket destilleri dom buteljerar från. "Raw Cask" är ju egentligen som vilken singel cask som helst som är buteljerad utan filtrering och färgämnen.



#4108

Postad 02 juni 2015 - 23:42

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Nu har jag fått mina första whiskysamples i post. Aberfeldy 21 år, en Mackmyra Svensk Rök och en Laphroaig Triple Wood.

Alla är okenda för mej, ser fram emot at smaka dessa små 3cliters...

#4109

Postad 11 juni 2015 - 12:48

Unregistered0d487954
  • Unregistered0d487954
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Off topic men det skiter jag i!!! :)  :)  :)  :)  :) E man glad så e man ;)

Bifogad fil(er)



#4110

Postad 11 juni 2015 - 13:35

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Haha... helt galet!

Hade nyligen en liten provning av 10st Laphroaig. Kan bara konstatera att jag gillar Laphroaig och att den dyraste flaskan hamnade näst sist!

Andra slutsatser man kan dra är att man blir lagom salongsberusad av 10st Laphroaig! :)



#4111

Postad 11 juni 2015 - 14:40

Unregistered0d487954
  • Unregistered0d487954
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Vadå galet? Det finns vissa saker man bara måste ha, men det är inte alla som inser det!
Jag har rätt alla andra har fel!!! B)

 

Har man inte passerat salongen efter 10st (1,5or då eller?)

Tack o lov är det inte alltid priset som avgör kvaliteten i  flaskan. Det gäller att prova sig fram till guldkornen.

 

Har inte koncentrerat mig speciellt mycket på Laphroaig än men har börjat gilla Caol Ila mer o mer för att inte tala om Tobermory som jag provat några riktigt goda av det senaste. Klart värt att kolla in! 



#4112

Postad 11 juni 2015 - 14:42

BoBBiS
  • BoBBiS
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0

Fick hem 2 flaskor Laphroaig cs 007 och dom är gudomliga har tidigare druckit 005 och 003 , I min värld finns det inte så mycket bättre att dricka än just cs:en



#4113

Postad 11 juni 2015 - 14:45

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Eller hur... gränsen mellan galenskap och geni är hårfin! ;)

 

Jo, vi tog ganska små drams, vissa var enbart treor som delades på 4 personer, annars hade man blivit lätt kladdfull tror jag. :)

 

Laphroag CS 007 har jag inte testat, men 006 var ruggigt bra. Den kom högt i topp av de tio vi testade!



#4114

Postad 17 juni 2015 - 13:30

Unregistered0d487954
  • Unregistered0d487954
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 1

Fan för alla dessa släpp!!!! Men kunde inte motstå Sv Eldvattens senaste Tobermory + lite julsprit!

Bifogad fil(er)



#4115

Postad 17 juni 2015 - 23:48

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Tobermoryn vill jag minnas var ganska trevlig!

SE kan fortfarande skaka fram lite livliga fat... tyvärr är det ju inte många som håller lika hårt på sin integritet längre som SE verkar göra. Jag hoppas bara att det håller i sig och att dom lyckas rida ur det här stiltjet som råder på "fatmarknaden"!

 

Knäckte själv en Ardbeg 20 Cadenhead's Bourbon Hogshead.... Den var lite knepig i början, men med rätt vattning och lite tid i glaset så var den supergod! Väldigt spännande resa att smaka en Ardbeg från just innan dom stängde ner destilleriet senast. Ganska olik dagens Ardbeg men man hittar ändå en del likheter.



#4116

Postad 02 juli 2015 - 18:09

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

  • 2 307 inlägg
  • 1
Bifogad fil  image.jpg   184,75K   1 Antal nerladdningar
Duktigt nöjd med mitt senaste inköp!

#4117

Postad 06 juli 2015 - 08:10

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

attachicon.gifimage.jpg
Duktigt nöjd med mitt senaste inköp!

 

Hur mycket får man ge för en sådan idag om man törs fråga?!

Har bara smakat vanliga Alligator och den var riktigt trevlig... den där skall tydligen vara snäppet bättre, men prisvärd?! ;)

 

Testade nya Laphroaig 10 CS007 i helgen! Den är i samma klass som förra årets upplaga, alltså snuskigt mycket whisky för pengarna! Det är nog årets köp av det jag hunnit prova i år!



#4118

Postad 06 juli 2015 - 09:03

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

  • 2 307 inlägg
  • 0

Hur mycket får man ge för en sådan idag om man törs fråga?!
Har bara smakat vanliga Alligator och den var riktigt trevlig... den där skall tydligen vara snäppet bättre, men prisvärd?! ;)

Testade nya Laphroaig 10 CS007 i helgen! Den är i samma klass som förra årets upplaga, alltså snuskigt mycket whisky för pengarna! Det är nog årets köp av det jag hunnit prova i år!


Enligt mig, bästa whiskyn jag druckit.
Även smakat "untamed" utgåvan & den var riktigt fin den med.
Prisvärd? *host*
Jag fick min "billigt" men gav ändå 2800:-

#4119

Postad 06 juli 2015 - 09:54

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Det var ju ändå inte det dyraste jag sett.. :)

1974'an jag provade på destilleriet för något år sedan var ju en av dom bästa Ardbeg jag provat. Har en Cadenhead's 20y SC som inte heller är så dum. Den är destillerad bara något år innan senaste stängningen, så den har en lite annorlunda karaktär.



#4120

Postad 06 juli 2015 - 15:22

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Fikk med mej en sjukt rimlig Taxfree whisky från Speyside. Speyburn 10 years för 269kr literen. Firstfilled bourbon.

Fått bra betyg ochså..
spbob.10yo_zpspsda2de3.jpg

Redigerat av Danke, 11 augusti 2015 - 22:10.


#4121

Postad 06 juli 2015 - 19:44

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Bra tisdagswhisky. :)

 

Bifogad fil  IMG_5411.JPG   128,75K   2 Antal nerladdningar


Redigerat av Bakerman, 06 juli 2015 - 19:44.


#4122

Postad 21 juli 2015 - 12:32

Unregistered0d487954
  • Unregistered0d487954
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Bifogad fil  DSCN0304.JPG   106,82K   2 Antal nerladdningarSåg alldeles för smaskig ut för att kunna motstå!!!

#4123

Postad 23 juli 2015 - 18:14

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
En liten 20cl Oban 14 köpt inn, måste smaka nogåt nytt en gång ibland ochså...

#4124

Postad 25 juli 2015 - 16:53

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

attachicon.gifDSCN0304.JPGSåg alldeles för smaskig ut för att kunna motstå!!!

 

Vad är det för årgång på den där? 2000 verkar dom ha haft en himla massa trevliga sherryfat iaf. Den där såg inte alls så dum ut på färgen. :)



#4125

Postad 25 juli 2015 - 17:10

Unregistered0d487954
  • Unregistered0d487954
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Vad är det för årgång på den där? 2000 verkar dom ha haft en himla massa trevliga sherryfat iaf. Den där såg inte alls så dum ut på färgen. :)

Detta är en 2000 på 61%! Ung Macduff har passat mig väldigt bra hittills så hoppas mycket på denna!!!!

#4126

Postad 27 juli 2015 - 11:40

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 803 inlägg
  • 0

Vad är det för årgång på den där? 2000 verkar dom ha haft en himla massa trevliga sherryfat iaf. Den där såg inte alls så dum ut på färgen. :)

 

Ofta så kan dom ha i sockerkulörer faktiskt i Single Malt för att få "önskad" färg.



#4127

Postad 27 juli 2015 - 15:48

Unregistered0d487954
  • Unregistered0d487954
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Ofta så kan dom ha i sockerkulörer faktiskt i Single Malt för att få "önskad" färg.

Så är det,(kanske inte så ofta nu för tiden.)men den här har "bara" sin goa färg o förhoppningsvis andra godsaker från fatet!!! :wub:



#4128

Postad 28 juli 2015 - 13:43

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0
Ardbeg Perpetuum, någon som provat? Min favorithandlare säger att den är riktigt bra.

#4129

Postad 28 juli 2015 - 14:44

funkyjunky
  • funkyjunky
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Ardbeg Perpetuum, någon som provat? Min favorithandlare säger att den är riktigt bra.

 

Har beställt en flaska, har läst gott om den.



#4130

Postad 30 juli 2015 - 10:51

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Ofta så kan dom ha i sockerkulörer faktiskt i Single Malt för att få "önskad" färg.

 

Tyvärr är det ju så... Väldigt ofta skulle jag säga. Men jag är så gott som 100% säker på att AD Rattray inte har en droppe sockerkulör i sina buteljeringar, frånsett deras billigaste range, dom har jag inte full koll på, men jag är ganska säker på att dom inte heller färgar dem.

 

Ardbeg Perpetuum, någon som provat? Min favorithandlare säger att den är riktigt bra.

 

Har två flaskor hemma... Tycker själv att det är en helt okej Ardbeg. Kanske lite överprisad, men det får du nog räkna med om du skall ha en Ardbeg idag. Kanske att den är lite tam i smaken, men tycker ändå att den håller ganska bra. Inget jag rusar iväg och köper tre av iaf. ;)

Annars tycker jag mest folk är ganska nedlåtande när dom skriver om den... men å andra sidan är dom alltid det när Ardbeg släpper något nytt. "Det var alltid bättre förr"! Visst, det kan jag hålla med om, ,men kollar man på vad det finns att få tag idag så blir det inte så jäkla mycket bättre än så här från Ardbeg, och det är ju inte jättedåligt direkt!



#4131

Postad 30 juli 2015 - 14:37

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0

Någon som har en åsikt om Kilchoman Loch Gorm?



#4132

Postad 30 juli 2015 - 19:30

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

var i fredrikshamn igår och kikade lite. I en butik stod det en ensam nikka takeksuru 17 och skämdes. Var bara tvungen att köpa den.  Den verkar ju vara slut precis överallt nu. Det blir nog att spara den länge och ev dricka den vid ett VÄLDIGT speciellt tillfälle. Eller ha som pensionsspar kanske :)



#4133

Postad 30 juli 2015 - 20:22

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 803 inlägg
  • 0

Tyvärr är det ju så... Väldigt ofta skulle jag säga. Men jag är så gott som 100% säker på att AD Rattray inte har en droppe sockerkulör i sina buteljeringar, frånsett deras billigaste range, dom har jag inte full koll på, men jag är ganska säker på att dom inte heller färgar dem.

 

 

Har två flaskor hemma... Tycker själv att det är en helt okej Ardbeg. Kanske lite överprisad, men det får du nog räkna med om du skall ha en Ardbeg idag. Kanske att den är lite tam i smaken, men tycker ändå att den håller ganska bra. Inget jag rusar iväg och köper tre av iaf. ;)

Annars tycker jag mest folk är ganska nedlåtande när dom skriver om den... men å andra sidan är dom alltid det när Ardbeg släpper något nytt. "Det var alltid bättre förr"! Visst, det kan jag hålla med om, ,men kollar man på vad det finns att få tag idag så blir det inte så jäkla mycket bättre än så här från Ardbeg, och det är ju inte jättedåligt direkt!

 

Är/Var Naim Beist bättre?



#4134

Postad 31 juli 2015 - 10:14

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

Tyvärr är det ju så... Väldigt ofta skulle jag säga. Men jag är så gott som 100% säker på att AD Rattray inte har en droppe sockerkulör i sina buteljeringar, frånsett deras billigaste range, dom har jag inte full koll på, men jag är ganska säker på att dom inte heller färgar dem.


Har två flaskor hemma... Tycker själv att det är en helt okej Ardbeg. Kanske lite överprisad, men det får du nog räkna med om du skall ha en Ardbeg idag. Kanske att den är lite tam i smaken, men tycker ändå att den håller ganska bra. Inget jag rusar iväg och köper tre av iaf. ;)
Annars tycker jag mest folk är ganska nedlåtande när dom skriver om den... men å andra sidan är dom alltid det när Ardbeg släpper något nytt. "Det var alltid bättre förr"! Visst, det kan jag hålla med om, ,men kollar man på vad det finns att få tag idag så blir det inte så jäkla mycket bättre än så här från Ardbeg, och det är ju inte jättedåligt direkt!

Jo, inte är det billigt precis. Just därför vill man ju inte investera i något som inte får så bra omdömen. Gallileo tycker jag tex var värd pengarna. Lite försiktig men oerhört fin Ardbeg. Airigh Nam Beist håller jag annars fortfarande som favorit bland de "specialsläpp" jag köpt.

#4135

Postad 31 juli 2015 - 12:16

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Är/Var Naim Beist bättre?

 

Airigh Nam Beist har jag inte haft förmånen att prova.... Senaste Kildalton är riktigt trevlig men på tok för dyr. Då kan du hitta roligare single casks för samma pengar.

 

Någon som har en åsikt om Kilchoman Loch Gorm?

 

Batch 1 var mycket bra, Batch 2 tyckte jag var lite för stökig och svavlig, kanske hade blivit bättre med tiden när den fått oxidera ett tag i flaskan. :)

Senaste batchen har jag inte provat, men med mina tidigare erfarenheter av Kilchoman så är risken överhängande att den kan vara bra.

Man får ju ha i åtanke att dom fortfarande har ganska ung sprit i sina standardbuteljeringar då deras äldsta tunnor precis fyllt 10 år!



#4136

Postad 31 juli 2015 - 12:46

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0

^

Ja det jag provat från dem tidigare har hållit väldigt hög nivå.



#4137

Postad 31 juli 2015 - 13:44

Unregistered0d487954
  • Unregistered0d487954
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Någon som har en åsikt om Kilchoman Loch Gorm?

Inga egna erfarenheter men har hört o läst andra som tycker den senaste är väldigt bra jämfört med dom tidigare. Men det är ju som alltid eget tycke o smak som gäller!


Redigerat av Unregistered0d487954, 31 juli 2015 - 13:46.


#4138

Postad 11 augusti 2015 - 10:26

Unregistered0d487954
  • Unregistered0d487954
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Va regnar det ute??? Det märkte jag inte! Vem fan bryr sig när man bär hem en sådan här goding!!!!!
Verkar bli ett bra whiskyår! 2a länge eftersökta whisky hemma nu på rätt kort tid.
Den här HPn har jag som 3a i min top 10 lista.

Härliga tider, strålande tider :)  :)  :)

Bifogad fil(er)



#4139

Postad 12 augusti 2015 - 13:01

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

  • 857 inlägg
  • 0

Är inget stort fan av HP, men den där kan nog vara riktigt trevlig. Enda gången jag köper HP är om det är från en oberoende buteljerare, för standardflaskorna dom kränger är inte alls min grej. Måste vara deras master blender och jag som inte riktigt har samma smak!?

Ångrar mig bittert att jag inte köpte den man fick buteljera själv hos Cadenhead's i Campbeltown. Den var snuskigt god!



#4140

Postad 12 augusti 2015 - 15:38

Unregistered0d487954
  • Unregistered0d487954
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
E heller inget fan av HP men den här e SUPER!!!!!

#4141

Postad 12 augusti 2015 - 15:57

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
HP är mycket annorlunda enn andra single malts, jag gillar CS en deras på Systembolaget, men den vanliga 12 åringen är lite tråkig, dom hadde hatt godt av en craft renovering 46 nonchill och utan kulör.

#4142

Postad 15 augusti 2015 - 14:18

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Må ha minst en Rökwhisky i skåpet. Då både 1 ltr Ardbeg 10 och en halv Laffe 10 är blivit bottlekillade för at reddas från oksydering. Köpte Laphroig Quartercask en single malt som är en av mina favoritter.

Jag har bestemt mej för at få skaffat en Bowmore 15 Laimrig ochså, men det får venta.

laphroaig-quarter-cask-whisky_zpsrlu1vmv

#4143

Postad 16 augusti 2015 - 17:30

funkyjunky
  • funkyjunky
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Bunnahabhain Ceòbanagh "Ceòbanach" är den korrekta stavningen.... enligt flaskan men inte systembolaget. 

 

Någon som har en rekommendation liknande denna?

 

Denna vart väldigt uppskattad utav mig, letar någon i likhet annars blir det att beställa hem ytterligare någon utav denna.


Redigerat av funkyjunky, 16 augusti 2015 - 17:36.


#4144

Postad 16 augusti 2015 - 22:50

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

Bunnahabhain Ceòbanagh "Ceòbanach" är den korrekta stavningen.... enligt flaskan men inte systembolaget. 
 
Någon som har en rekommendation liknande denna?
 
Denna vart väldigt uppskattad utav mig, letar någon i likhet annars blir det att beställa hem ytterligare någon utav denna.


Du har sjelvklart smakat den rimligare Bunnahabhain Toiteach?

Redigerat av Danke, 16 augusti 2015 - 22:50.


#4145

Postad 16 augusti 2015 - 23:10

funkyjunky
  • funkyjunky
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Du har sjelvklart smakat den rimligare Bunnahabhain Toiteach?

 

Japp!

 Och föredrog Ceòbanach före den faktiskt. Hade en saltig ton i sig som jag föll för.



#4146

Postad 16 augusti 2015 - 23:27

Danke
  • Danke
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

Japp!
 Och föredrog Ceòbanach före den faktiskt. Hade en saltig ton i sig som jag föll för.


Jag är stor fan av Bunnahabhain, jag forstår at destillerier gir ut NAS, men i mitt tycke kunne man gitt mer informasjon på OB flaskor, respekt til Bunna för at dom startade med crafted versjoner med nonchill, no caramel och 46%. Men jag tycker snart att destilleriene borde uppfatta at whiskyintresserade har endrat sej, dom flesta av oss hadde blitt jettanöyda om dom skrev ned hva slags alder dom förskjellige blendsen i whiskyen har.

Detta är sjelvklart inte rettat mot Bunnahabhain då alle destillerier omtrent har NAS nutildags.

Jag bryr meg vel tusan i om en whisky är 5 år, jag är mer intresserad i hva slags fat som är brukt...

#4147

Postad 22 augusti 2015 - 08:02

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Blev en sådan här. 

Bifogad fil(er)



#4148

Postad 22 augusti 2015 - 08:41

Unregistered0d487954
  • Unregistered0d487954
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Bunnahabhain Ceòbanagh "Ceòbanach" är den korrekta stavningen.... enligt flaskan men inte systembolaget. 
 
Någon som har en rekommendation liknande denna?
 
Denna vart väldigt uppskattad utav mig, letar någon i likhet annars blir det att beställa hem ytterligare någon utav denna.

Köp en till! Annars tycker jag nog den påminner en del om Caol Ila i smakprofil.Varför inte testa 12an,18 eller DE om du inte redan gjort det eller kanske hitta någon IB.

Blev en sådan här.

Öppnade precis en sådan. Inte dum alls!!! :)



#4149

Postad 23 augusti 2015 - 09:07

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

någon som vet om glenmorangie signet kommer tillbaka till bolaget eller är den helt slut?



#4150

Postad 23 augusti 2015 - 10:40

Unregistered0d487954
  • Unregistered0d487954
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

någon som vet om glenmorangie signet kommer tillbaka till bolaget eller är den helt slut?

Ingen aning men ring SBs kundtjänst o fråga.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.