Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Någon här som har lyssnat/ äger en Sennheiser Ambeo Max?

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 15 mars 2024 - 20:02

Nightrider-xXx
  • Nightrider-xXx
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0

Hej!

 

Är det någon här som har lyssnat eller äger en Sennheiser Ambeo Max?

 

Vad tycker du om ljudet i både stereo samt till film?

 

Är den värd sina pengar?

 

Jag har dock ingen möjlighet till att åka iväg för att provlyssna på en Ambeo Max men det hade varit grymt kul annars :)



#2

Postad 16 mars 2024 - 07:17

little_mac
  • little_mac
  • Forumräv

  • 525 inlägg
  • 1

Hej, har en Ambeo max. Med tanke på att det är en soundbar så levererar den ett både djupt och detaljerat ljud, även om du är lite kräsen. Den har en automatisk kalibrering och låter bäst i "sweet spot" så för att få ut max så är det när lyssnaren är stationär på en viss plats i soffan den levererar bäst. Musik och film fungerar bra. Har du tänkt att använda den som soundbar så är det nog ett av de bättre om inte det bästa alternativet. Bättre än Sonos och BOSE i samma pengar. Men att förvänta sig att den presterar som ett fullfjädrat 2.1 eller 5.1 i prisklassen 25 000 - 50 000 kan vara att hoppas på för mycket. Sammanfattat så är det form vs funktion. Lycka till!



#3

Postad 17 mars 2024 - 17:32

Nightrider-xXx
  • Nightrider-xXx
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0

Hej, har en Ambeo max. Med tanke på att det är en soundbar så levererar den ett både djupt och detaljerat ljud, även om du är lite kräsen. Den har en automatisk kalibrering och låter bäst i "sweet spot" så för att få ut max så är det när lyssnaren är stationär på en viss plats i soffan den levererar bäst. Musik och film fungerar bra. Har du tänkt att använda den som soundbar så är det nog ett av de bättre om inte det bästa alternativet. Bättre än Sonos och BOSE i samma pengar. Men att förvänta sig att den presterar som ett fullfjädrat 2.1 eller 5.1 i prisklassen 25 000 - 50 000 kan vara att hoppas på för mycket. Sammanfattat så är det form vs funktion. Lycka till!

Tack för svar! Jag antar att man bör sitta centrerat i mitten som du säger för att få bästa upplevelse, men blir ljudet väldigt dåligt om man placerar sig lite mer i sidled? 

 

Använder du dig utav sub eller kör du utan?

 

Jag kommer ev köpa en ny lgh sen framöver så jag kanske inte kommer kunna ha kvar mitt 2.0 system här hemma så tänker att denna kanske kan vara en bra lösning :)

 

Angående 2.0 till denna soundbar, hur låter det? Låter det mer mono än stereo?



#4

Postad 18 mars 2024 - 07:03

little_mac
  • little_mac
  • Forumräv

  • 525 inlägg
  • 0

Sweet spot är bäst men du kan sitta i framför tv:n och förvänta dig ett bra ljud oavsett placering i soffan. Vi behöver inte någon sub till, den går en bra bit ner i registret men om man vill ha skakande soffa så är det sub som gäller. Det låter verkligen stereo, ibland 5.1 iom hur den använder rummets väggar för att skapa en bättre upplevelse. Det beror ju dock på hur ditt rum är utformat, precis som med alla set-ups.





1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.