Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Acer Aspire One *

1101 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Acer Aspire One A110-A - 1,6GHz 512MB 8GB 8,9" (Laptops (Bärbara datorer)) 1 8,3 (26) Inga priser
Acer Aspire One A150-B - 1,6GHz 1GB 120GB 8,9" (Laptops (Bärbara datorer)) 5 9 (28) Inga priser
Acer Aspire One A150-B - 1,6GHz 1GB 160GB 8,9" (Laptops (Bärbara datorer)) 2 6,2 (9) Inga priser
Acer Aspire One D150-1B - 1,66GHz 1GB 160GB 10" (Laptops (Bärbara datorer)) 1 7 (2) Inga priser
Acer Aspire One D150-1B - 1,6GHz 1GB 160GB 10" (Laptops (Bärbara datorer)) 1 (0) Inga priser
Acer Aspire One D150-1BG - 1,66GHz 1GB 160GB 10" (Laptops (Bärbara datorer)) 1 (0) Inga priser
Acer Aspire One D250-1B - 1,6GHz 1GB 160GB 10" (Laptops (Bärbara datorer)) 1 (0) Inga priser
Acer Aspire One D250-0B - 1,6GHz 1GB 160GB 10" (Laptops (Bärbara datorer)) 1 (0) Inga priser
3 relaterade trådar

#351

Postad 05 september 2008 - 09:11

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

hmmm låter bra, men funkar detta BARA i vista? tänkte ju köra xp i aa1....tänkte nte på att vi pratade om vista tidigare i tråden.....


Ja, readyboost funktionen finns bara i Vista.
Men har för mig att det finns tredjeparts program som gör detta möjligt även i XP.

EDIT: Det programmet som används för readyboost i XP heter Eboostr.
http://www.eboostr.com/

Det man också kan göra i XP om man inte vill ha en tredjeparts programvara är att helt enkelt
styra om "page fil" (växlingsfilen) till ett minneskort/USB-minne. Detta blir ungefär samma sak.

Redigerat av TomasL, 05 september 2008 - 09:21.


#352

Postad 05 september 2008 - 10:26

lelkes
  • lelkes
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

Ja, readyboost funktionen finns bara i Vista.
Men har för mig att det finns tredjeparts program som gör detta möjligt även i XP.

EDIT: Det programmet som används för readyboost i XP heter Eboostr.
http://www.eboostr.com/

Det man också kan göra i XP om man inte vill ha en tredjeparts programvara är att helt enkelt
styra om "page fil" (växlingsfilen) till ett minneskort/USB-minne. Detta blir ungefär samma sak.

Här: http://www.tipsomvis...windows-xp.html
finns en guide. I och för sig, så pratas det om usb-minne, men borde väl gå lika bra på minneskort.

#353

Postad 05 september 2008 - 10:42

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Här: http://www.tipsomvis...windows-xp.html
finns en guide. I och för sig, så pratas det om usb-minne, men borde väl gå lika bra på minneskort.


Ja, det fungerar lika bra med ett minneskort. Köper man dessutom ett "snabbt" minneskort
så fungerer det mycket bättre med minneskort än USB-minne.

#354

Postad 05 september 2008 - 11:52

lelkes
  • lelkes
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

Jag kör med ett Sandisk SD 2Gb Extreme III
http://www.dustinhom...5010093569.aspx
Köp ett med bra läs- och skrivhastighet.

Ifall jag inte får tag på "ditt" kort: vad menas med

bra läs- och skrivhastighet



#355

Postad 05 september 2008 - 12:40

bjornthompson
  • bjornthompson
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
valfrit extreme kort borde väll funka?
dom finns lite överallt så ska inte vara svårt att få tag på, finns i lager nu på flera olika butiker

Redigerat av bjornthompson, 05 september 2008 - 12:40.


#356

Postad 05 september 2008 - 12:43

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Ifall jag inte får tag på "ditt" kort: vad menas med
bra läs- och skrivhastighet


Det kortet jag använder har en Läs- och skrivhastighet på max 20Mb/s.
Minnen med hastigheter mindre än/lika med 10Mb/s är inte så bra, men det fungerar.
Men få tag på ett minne med så bra hastighet som möjligt.

Här är ytterliggare ett alternativ.
http://www.dustinhom...odid=5010150909

Kolla i fotoaffärer efter minneskort.
Dom brukar sälja snabbare minnen.

#357

Postad 05 september 2008 - 12:48

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0

Det kortet jag använder har en Läs- och skrivhastighet på max 20Mb/s.
Minnen med hastigheter mindre än/lika med 10Mb/s är inte så bra, men det fungerar.
Men få tag på ett minne med så bra hastighet som möjligt.

Här är ytterliggare ett alternativ.
http://www.dustinhom...odid=5010150909

Kolla i fotoaffärer efter minneskort.
Dom brukar sälja snabbare minnen.


Nu verkar det fungera bra till AA1 men kan tipsa alla om att vara uppmärksamma ändå... Har samma kort som TomasL sedan en tid och tänkte köra det i minneskortsläsaren i min laptop. Då visade det sig att den interna minneskortsadapter som följde med min Vaio (ExpressCard) inte är tillräckligt snabb, så minnets hastighet spelade ingen roll då minneskortsläsaren var flaskhalsen.

Lite surt, men oj vad bilder det får plats i digitalkameran nu :)

#358

Postad 05 september 2008 - 14:32

lelkes
  • lelkes
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Nu har jag handlat på teknikmagasinet:

SanDisk Extreme III SDHC Card 4gb

torde vara tillräckligt snabbt och funak på en AA1 150
//Peter

#359

Postad 05 september 2008 - 14:52

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0
Det kommer att fungera fint. Det är "samma" typ av kort som det jag har.
Ända skillnaden är att det är på 4Gb så det blir ett SDHC kort men det har samma prestanda.

#360

Postad 05 september 2008 - 15:17

[papphammar]
  • [papphammar]
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Nu är det ju i stort sett slut överallt på 150´or. Men tex på onoff kommer det in nya under nästa vecka. Kommer det att vara ngn skillnad i pris eller konfiguration på dessa tror ni?

#361

Postad 05 september 2008 - 15:41

slotrat
  • slotrat
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0
Nej nya versioner dröjer några månader, skulle tro att du kan få loss en med 6-cells batteri tidigast i slutet av oktober och det är väl batteri och större hårddisk (160 GB) i den som skiljer mot nuvarande. Framemot jul kommer 3G-varianten. Rena spekulationer från min sida men grundade på "fakta"/rykten jag läst på olika ställen på nätet.

#362

Postad 05 september 2008 - 19:22

[papphammar]
  • [papphammar]
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0

Nej nya versioner dröjer några månader, skulle tro att du kan få loss en med 6-cells batteri tidigast i slutet av oktober och det är väl batteri och större hårddisk (160 GB) i den som skiljer mot nuvarande. Framemot jul kommer 3G-varianten. Rena spekulationer från min sida men grundade på "fakta"/rykten jag läst på olika ställen på nätet.

Ok, då är det bara att slå till alltså!
hoppas att man får ett ex som inte låter så mkt

#363

Postad 05 september 2008 - 20:56

jie^
  • jie^
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0

Ringde Acer Sverige och AA1 kommer först i oktober/november med sex-cellsbatteriet.


Verkar stämma. Kollade med lokal datorbutik, och deras leverantörer sa ungefär 1.5 månader (vilket betyder säkert 2 månader minst)...

#364

Postad 06 september 2008 - 08:36

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Ok, då är det bara att slå till alltså!
hoppas att man får ett ex som inte låter så mkt


Den nya modellen är inte så mycket att vänta på tycker jag. 40Gb hårddisk till och ett batteri
som gör att datorn inte ser klok ut + att den blir tyngre.

Dessa grejer kan du ju alltid uppgradera med sen om du vill.

Den modell som kanske är värd att vänta på, den med inbyggt 3G, är nog tyvärr många månader bort.
Kanske kring jul.

#365

Postad 06 september 2008 - 13:10

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0

Den nya modellen är inte så mycket att vänta på tycker jag. 40Gb hårddisk till och ett batteri
som gör att datorn inte ser klok ut + att den blir tyngre.

Dessa grejer kan du ju alltid uppgradera med sen om du vill.

Den modell som kanske är värd att vänta på, den med inbyggt 3G, är nog tyvärr många månader bort.
Kanske kring jul.


Ja det blir för stort med det batteriet:
http://unitstep.net/...ery-comparison/


TomasL-->Hur länge skulle du säga (ca) att batteriet går om du sitter och surfar med WLAN och högsta ljusstyrkan på skärmen?

#366

Postad 06 september 2008 - 13:44

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

TomasL-->Hur länge skulle du säga (ca) att batteriet går om du sitter och surfar med WLAN och högsta ljusstyrkan på skärmen?


Jag kör Vista på min, lite bättre "energibesparing" än XP.
Jag får ut ca 2timmar och 20 min surfande via wlan med energischemat installt på "Balanserat".

Redigerat av TomasL, 06 september 2008 - 13:53.


#367

Postad 06 september 2008 - 14:11

lelkes
  • lelkes
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Jag vet att det har talats om detta i tidgiare inlägg, men jag ORKAR inte leta reda på, så därför frågar jag igen:
1) max 1,5 Gb RAM - rätt?
2) 500 mb är "inbyggd" - rätt?
3) så jag skall byta till
a) 1 GB - SO-DIMM minne skall användas som max - rätt?
;) vilka siffror skall MHz vara på? och betydelsen av det?

//Peter

#368

Postad 06 september 2008 - 20:47

slotrat
  • slotrat
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0

Jag vet att det har talats om detta i tidgiare inlägg, men jag ORKAR inte leta reda på, så därför frågar jag igen:

Så istället skall vi leta i tråden åt dig? Använd sökfunktionen, finns längst ner och är JÄTTEÄTT att använda...

1) max 1,5 Gb RAM - rätt?

1,5 GB, ja

2) 500 mb är "inbyggd" - rätt?

512 MB i A110, Linpus-varianten, ja
2x512 MB i A150, XP-varianten
Oavsett vilken variant är det samma typ av 1 GB krets man använder för uppgradering.

3) så jag skall byta till
a) 1 GB - SO-DIMM minne skall användas som max - rätt?
:) vilka siffror skall MHz vara på? och betydelsen av det?

A: Ja
B: Kolla i tråden... Två exempel på fungerande minnen (som jag själv fick söka efter för att du inte orkade):
https://www.minhembi...s...t&p=2056456
https://www.minhembi...s...t&p=2057302
Betydelsen är väl att dessa minnen vet vi fungerar, välj något som andra testat är mitt tips, att välja något annat med specifikationer som inte stämmer resulterar sannolikt i att det ej kommer att fungera. Du kan inte välja ett snabbare minne och få bättre prestanda eller ett långsammare och få sämre prestanda. Det enda som händer om man väljer fel minne är att det inte kommer fungera. Antingen startar inte datorn alls, eller så startar den och hittar inte minnet, eller så startar den men kraschar lite när som helst.

Det är skitlätt att använda forum, sånt här gör bara att vi får massa dubbelpostar med information som står redan innan, snälla alla, använd sökfunktionen först och fråga sen, det är verkligen jättelätt att söka...

Redigerat av slotrat, 06 september 2008 - 20:53.


#369

Postad 06 september 2008 - 21:03

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0
Hittade denna guiden till att installera Vista på netbooks mha vLite, kanske kan komma till nytta för någon:
http://www.trustedre...The-MSI-Wind/p1

#370

Postad 06 september 2008 - 21:19

lelkes
  • lelkes
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

Så istället skall vi leta i tråden åt dig? Använd sökfunktionen, finns längst ner och är JÄTTEÄTT att använda...
....
snälla alla, använd sökfunktionen först och fråga sen, det är verkligen jättelätt att söka...

jag lovar bot och bättring

#371

Postad 07 september 2008 - 19:33

rich4rd
  • rich4rd
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
jag är grymt sugen på en A150.

är det lätt att installera vista på den?

hur är ljudkvaliten när man lyssnar på musik/spelar upp film med hörlurar (av bästa möjliga kvalitet)?

har nog blandat ihop rätt mkt nu när jag läst lite löst i tråden, men hur lång batteritid har datorn om man har vista eller xp installerat på ett balanserat energischema och surfar, tankar o så?

#372

Postad 07 september 2008 - 20:13

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

jag är grymt sugen på en A150.

är det lätt att installera vista på den?

hur är ljudkvaliten när man lyssnar på musik/spelar upp film med hörlurar (av bästa möjliga kvalitet)?

har nog blandat ihop rätt mkt nu när jag läst lite löst i tråden, men hur lång batteritid har datorn om man har vista eller xp installerat på ett balanserat energischema och surfar, tankar o så?


Jag skulle vilja säga att det är inte svårare att installera Vista på denna maskin än på någon annan.
Det som gör det lite besvärligare är ju att det inte finns någon inbyggd cd/dvd läsare. Men det löser man ju lätt med en extern dito, eller installerar via USB/Flash minne.

Du behöver inte amvända program så som vLite för att Vista ska fungera bra.
Jag kör med en "standard" installation av Vista Home Premium. Det fungerar över förväntan även innan jag uppgraderade RAM minnet.

Vad gäller ljudkvalitén så skulle jag väl säga att den är som villken laptop som hellst. Alltså inte jättebra men inte heller dålig. Jag måste nog säga att jag tycker att ljudet är bättre än vad jag förväntat mig.

Jag får ut ca 2h 20min surfande via Wlan och då kör jag på balaserat energischema.

#373

Postad 08 september 2008 - 20:21

Chickenkebab
  • Chickenkebab
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Till er som haft eran acer aspire one ett tag nu, hur håller den? börjar något glappa eller dylikt?? håller tangenterna? Hur mycket använder ni den?

#374

Postad 08 september 2008 - 21:00

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Till er som haft eran acer aspire one ett tag nu, hur håller den? börjar något glappa eller dylikt?? håller tangenterna? Hur mycket använder ni den?


Jag har använt min nästan varje dag i snart 2veckor och jag har bara positiva erfarenheter.
Inget märkbart slitage eller dylikt. Tangentbordet tycker jag fungerar mycket bra, till skillnad från EEE900/901 där det är alldeles för litet och dålig kännsla (tycker jag).

Jag gillar den mycket.

#375

Postad 08 september 2008 - 22:22

Chickenkebab
  • Chickenkebab
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0

Jag har använt min nästan varje dag i snart 2veckor och jag har bara positiva erfarenheter.
Inget märkbart slitage eller dylikt. Tangentbordet tycker jag fungerar mycket bra, till skillnad från EEE900/901 där det är alldeles för litet och dålig kännsla (tycker jag).

Jag gillar den mycket.



Okej ;)! var och klämde på den idag på on off (kungens kurva)! Den verkar lika bra som vilken annan bärbar som helst! Jäkligt liten och bekväm bara :lol:! Kommer nog lätt skaffa denna skönhet. Måste det känner jag :)! Den dras till mig! haha!

#376

Postad 09 september 2008 - 13:48

DkY
  • DkY
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Är sugen på en UMPC och valet har hamnat på Aspire One, linux-varianten med SSD...

Tycker dock det är lite saftig prislapp med tanke på att det är mest för nöjes skull jag vill ha en.
Någon som tror eller har någon info om den kommer at sjunka i pris de närmaste månaderna..

Mvh,
DkY

#377

Postad 09 september 2008 - 14:36

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Är sugen på en UMPC och valet har hamnat på Aspire One, linux-varianten med SSD...

Tycker dock det är lite saftig prislapp med tanke på att det är mest för nöjes skull jag vill ha en.
Någon som tror eller har någon info om den kommer at sjunka i pris de närmaste månaderna..

Mvh,
DkY


Jo, priserna kommer att skjuka något när dom nya medellerna med 160Gb hårddisk och 6-cell's batteri kommer.
Detta blir nog någongång i december.
Kolla denna länk: http://www.idg.se/2.1085/1.175826

#378

Postad 10 september 2008 - 02:03

Unregistered31768
  • Unregistered31768
  • Lärjunge

  • 326 inlägg
  • 0
Har lyckats fa in foljande i min AA1

1. USB hubb
2. 120GB HDD
3 . TV kort
4. 3G modem
5. Bluetooth
6. 1 GB extra RAM
Guide--> http://ubuntu-bossie...e-one-a110.html

#379

Postad 10 september 2008 - 09:28

micke_mg
  • micke_mg
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Bossieman!
Det där var det grymmaste jag sett!

Så.... Hur mycket skall du ha för att...... ;)

#380

Postad 10 september 2008 - 10:12

Unregistered0e3a6535
  • Unregistered0e3a6535
  • Forumräv

  • 692 inlägg
  • 0
Det var överjävligt må jag säga, bara att ta fram skärbrännaren och köra....eller inte. Vi vanliga dödliga får nog nöja oss med vad som produceras i Asien. Beställde en 150 nyss, Alina har fått in dem idag.

#381

Postad 10 september 2008 - 10:19

slotrat
  • slotrat
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0
Helt klart kul moddning, vi har haft liknande tankar här, men kommit fram till att 3G-modem, USB-hub, BT-plugg m.m. drar massa ström som man kanske inte är så sugen på att alltid bli av med... Vi får väl se vad som händer.

Hade det inte varit smartare att lägga 3G-kortet uppochner? Då kommer man ju åt SIM-kortet genom luckan. Men det kanske tar mer plats på det hållet?

3G-modemet har inbyggd antenn, det är inte USB-kabeln som är antennen... Bara ett tips. Se här:
http://www.mobilabre...220_HSDPA_Modem
Däremot kan ju en extern antenn vara bra ändå, inte alltid man har bästa 3G-täckning i knät...

/Peter

Det var överjävligt må jag säga, bara att ta fram skärbrännaren och köra....eller inte. Vi vanliga dödliga får nog nöja oss med vad som produceras i Asien. Beställde en 150 nyss, Alina har fått in dem idag.

Bara att gratulera till ett lyckat köp! :-D

#382

Postad 10 september 2008 - 10:59

micke_mg
  • micke_mg
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Sitter oxo och väntar på min A150. Förbetald på OnOff. Kommer in i eftermiddag ;)

#383

Postad 10 september 2008 - 11:50

Unregistered31768
  • Unregistered31768
  • Lärjunge

  • 326 inlägg
  • 0
Tack for tipset med antennen, nu vet jag varfor det inte funkat. Extern antenn behovs trots allt, har extremt dalig mottagning eller sa saknas det strom. Ska kolla upp detta.

#384

Postad 10 september 2008 - 12:03

slotrat
  • slotrat
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0

Tack for tipset med antennen, nu vet jag varfor det inte funkat. Extern antenn behovs trots allt, har extremt dalig mottagning eller sa saknas det strom. Ska kolla upp detta.

Det kan mycket väl stämma, jag vet att modemet får bättre känslighet/mottagning när båda USB-pluggarna sitter i, den ena matar ju på mera ström till modemet. En USB-port skall kunna ge 500mA om jag inte missminner mig, jag kan mycket väl tänka mig att ett 3G-modem gladeligen tar emot mer ström än så.

#385

Postad 10 september 2008 - 12:52

micke_mg
  • micke_mg
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Nu är den blåa skönheten hemma. Tänker köra Vista på den genom vLite. Någon som gjort det?
Några problem med drivisar eller liknande?
Någon nackdel mot Xp?

#386

Postad 10 september 2008 - 13:14

slotrat
  • slotrat
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0

Nu är den blåa skönheten hemma. Tänker köra Vista på den genom vLite. Någon som gjort det?
Några problem med drivisar eller liknande?
Någon nackdel mot Xp?

Läs tidigare i tråden... Vista är kanon. Det går tillochmed att köra utan att vLitea den. Inga problem alls, allt fungerar perfekt. Plocka ut drivisar på ett USB-minne innan, i alla fall till nätverk/trådlöst, så blir det lättare att köra in resten.

Här hittar du drivarna du behöver:
http://www.aspireone...p...p?f=11&t=41

#387

Postad 10 september 2008 - 13:34

micke_mg
  • micke_mg
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Tackar ;)

Nu skalll den Vistaliseras....

#388

Postad 10 september 2008 - 14:13

arjan81
  • arjan81
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
tjena, vilken är snyggast? alla verkar säga vit? jag har själv inte varit och kollat på denna, men blå verkar finnas inne och jag undrar om den är okej eller ska man vänta på den vita

visst de kanske inte är hela världen, men man vill ju att guzzilagorna kollar en extra gång

holla at ya boi

#389

Postad 10 september 2008 - 14:40

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

tjena, vilken är snyggast? alla verkar säga vit? jag har själv inte varit och kollat på denna, men blå verkar finnas inne och jag undrar om den är okej eller ska man vänta på den vita

visst de kanske inte är hela världen, men man vill ju att guzzilagorna kollar en extra gång

holla at ya boi


Villken som är snyggast är högst personligt så det tycker jag nog att du ska bilda dig en egen uppfattning om.
;)

#390

Postad 10 september 2008 - 15:16

Prolle
  • Prolle
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
För er som har denna laptop, får ni ont i fingrarna efter att ni skrivit på den ett tag? Tänkte köpa en sån här och ha den som min skoldator då jag har en perfekt stationär dator här hemma, tänkte använda acer'n för enbart skolprojekt, dvs word osv..
Sitter o funderar på om man ska köpa denna eller en normal storlekad laptop, denna verkar ju mkt skönare då den är så liten och kompakt, men orkar inte få kramp i fingrarna eller att jag misstavar mig själv konstant i klassrummet ;)
Testade 900 i affären idag och krampkänslan var ju enorm! :D

Redigerat av Prolle, 10 september 2008 - 15:22.


#391

Postad 10 september 2008 - 15:28

lelkes
  • lelkes
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

Tackar ;)

Nu skalll den Vistaliseras....

1) hur gick det?
2) vilken ver av Vista installerade du?
2) avinstallerat XP innan?

#392

Postad 10 september 2008 - 15:49

slotrat
  • slotrat
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0

För er som har denna laptop, får ni ont i fingrarna efter att ni skrivit på den ett tag? Tänkte köpa en sån här och ha den som min skoldator då jag har en perfekt stationär dator här hemma, tänkte använda acer'n för enbart skolprojekt, dvs word osv..
Sitter o funderar på om man ska köpa denna eller en normal storlekad laptop, denna verkar ju mkt skönare då den är så liten och kompakt, men orkar inte få kramp i fingrarna eller att jag misstavar mig själv konstant i klassrummet ;)
Testade 900 i affären idag och krampkänslan var ju enorm! ;)

Nej märker inte av det alls, och jag är en vuxen man med stora händer :blush: Tangentbordet är kanonbra... Har inte använt någon annan dator hemma sedan jag plockade hem Acern. Kan bara varmt rekommendera den.

Och jag har en Vit förresten. Tycker båda är snygga, det är fall för tycke och smak, men min kompis köpte en Blå så för enkelhetens skull tog jag en vit, fast helst skulle jag velat haft en brun.... Men så länge gick inte o vänta :D

#393

Postad 10 september 2008 - 15:52

Prolle
  • Prolle
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Nej märker inte av det alls, och jag är en vuxen man med stora händer ;) Tangentbordet är kanonbra... Har inte använt någon annan dator hemma sedan jag plockade hem Acern. Kan bara varmt rekommendera den.

Och jag har en Vit förresten. Tycker båda är snygga, det är fall för tycke och smak, men min kompis köpte en Blå så för enkelhetens skull tog jag en vit, fast helst skulle jag velat haft en brun.... Men så länge gick inte o vänta ;)




Tack så hemst mkt, tror jag beställer en från onoff då man bor i härnösand o i denna lilla stad så har vi tyvärr ingen onoff :D
Blir en del skrivande på lektionen nu ;)
Hoppas inte fläkten låter för mkt när man använder word bara, hörde att visa hade lite problem med det, dock den verkar väll bara gå i högvarv när man använder många program osv..

Får man föresten med sig en usb sladd så jag kan koppla up den till min stationära o konstant överföra filer?
Tack :blush:

Redigerat av Prolle, 10 september 2008 - 15:53.


#394

Postad 10 september 2008 - 16:10

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Får man föresten med sig en usb sladd så jag kan koppla up den till min stationära o konstant överföra filer?
Tack ;)


Nej, man får inte med någon kabel.
För över via nätverket istället. Om du inte har nägot nätverk (switch, hub router eller liknande) så köper du en korsad nätverkskabel och kopplar mellan datorern.

Eller så för du över filer med hjälp av USB-hårddisk/minne.

#395

Postad 10 september 2008 - 16:17

micke_mg
  • micke_mg
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Imorgon blir det NetOnNet och 1-gigs interminne. Har kollat igenom tråden och känner mig lite osäker på vilket minne jag skall köpa?

Återkommer strax om Vista-installations rapport...

#396

Postad 10 september 2008 - 16:35

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Har kollat igenom tråden och känner mig lite osäker på vilket


Du ska ha ett SO-DIMM DDR II PC2-4200 533Mz
Köp ett minne av känt fabrikat.

#397

Postad 10 september 2008 - 18:38

Chickenkebab
  • Chickenkebab
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Man kommer väll kunna trycka in det här minnes kortet i acer aspire one modellerna, Eller har jag missat något? För i sådana fall skulle man ju kunna få ~180 GB minne som max i A150 och ~60 GB i 110.an?

SanDisk Ultra II SDHC 32GB <-------

Redigerat av Chickenkebab, 10 september 2008 - 18:40.


#398

Postad 10 september 2008 - 18:44

micke_mg
  • micke_mg
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Vista installationen går åt skogen...

Drivisarna till nätverkskortet och Wlanet som det länkades till vägrar fungera och gnäller på att de inte stöder Vista.

Hilfe...

#399

Postad 10 september 2008 - 19:00

RackaBaysare
  • RackaBaysare
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Vista installationen går åt skogen...

Drivisarna till nätverkskortet och Wlanet som det länkades till vägrar fungera och gnäller på att de inte stöder Vista.

Hilfe...

Jag hämtade drivisar till w-lan på Acers sida, funkar kanon till Vista, men kan inte använda de från Windows Update, får ett instabilt nät. Använde även drivers till grafik och chipet från Intel, då startade Aero.
BTW, jag kör med Vista Home Premium full installation.

#400

Postad 10 september 2008 - 19:30

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Man kommer väll kunna trycka in det här minnes kortet i acer aspire one modellerna, Eller har jag missat något? För i sådana fall skulle man ju kunna få ~180 GB minne som max i A150 och ~60 GB i 110.an?

SanDisk Ultra II SDHC 32GB <-------


Det kommer att fungera fint.
Du kan ju byta hårddisken till en större också.

Redigerat av TomasL, 10 september 2008 - 19:49.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.