Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PSVITA

713 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony PlayStation Vita (Bärbara spelkonsoler) 7 8,59 (31) Inga priser
Sony PlayStation Vita 3G (Bärbara spelkonsoler) 7 9 (8) Inga priser
Sony PlayStation Vita Slim (inkl. Action Mega Pack) (Bärbara spelkonsoler) 4 7 (1) Inga priser
Sony PlayStation Vita Slim (inkl. FIFA 15) (Bärbara spelkonsoler) 1 (0) Inga priser
Sony PlayStation Vita Slim (inkl. Adventure Mega Pack) (Bärbara spelkonsoler) 7 7 (1) Inga priser
Sony PlayStation Vita Slim (inkl. PS Vita Mega Pack) (Bärbara spelkonsoler) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#151

Postad 22 februari 2012 - 18:24

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

  • 3 403 inlägg
  • 0
Spelkategorin för Playstation Vita är nu lanserad på Prisjakt :)
https://www.prisjakt...gori.php?k=1650

#152

Postad 22 februari 2012 - 18:33

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Reklam är inte tillåtet, har rapporterat ditt inlägg!

#153

Postad 22 februari 2012 - 19:03

Unregisteredecc596b1
  • Unregisteredecc596b1
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Lol, blev lurad av säljaren på Game att köpa ett 8GB minneskort. Kommer ju inte räcka någonstans...

Bara Uncharted är 3.3GB =/


Oj! fan vilken tur att man beställde ett 16Gb kort.

#154

Postad 22 februari 2012 - 19:14

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Ett litet downloadspel som Motorstorm RC är nästan 700MB...

Hehe. Sitter här med en vita och Modnation Racers, Little Deviants, Uncharted, Unit 13, Everybodys Golf, Lumines och en drös downloads, och jag är inte ens sugen på att spela =(

#155

Postad 22 februari 2012 - 20:02

Unregisteredecc596b1
  • Unregisteredecc596b1
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Ett litet downloadspel som Motorstorm RC är nästan 700MB...

Hehe. Sitter här med en vita och Modnation Racers, Little Deviants, Uncharted, Unit 13, Everybodys Golf, Lumines och en drös downloads, och jag är inte ens sugen på att spela =(


Mjo den känslan kan man ju få.. Problemet kan ju vara att du har för många spel! :D Sen är det ju inte direkt några "super spel" som kom till releasen.

Men jag hoppas jag blir nöjd iaf, kommer använda den mestadels till stream hemma och en del spelande på jobbet.

#156

Postad 22 februari 2012 - 20:17

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Nedladdningsstorlekar:
Little Deviants: 1018MB
Uncharted GOlden Abyss: 3384MB
Everybodys Golf: 1266MB
ModNation Racers: 1479MB
Unit 13: 954MB

#157

Postad 22 februari 2012 - 20:18

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0

Ett litet downloadspel som Motorstorm RC är nästan 700MB...

Hehe. Sitter här med en vita och Modnation Racers, Little Deviants, Uncharted, Unit 13, Everybodys Golf, Lumines och en drös downloads, och jag är inte ens sugen på att spela =(

Ibland känner man bara inte för det, själv så har man varken konsolen eller spel men är peppad som attans.

#158

Postad 22 februari 2012 - 20:45

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Ingen annan som vill snacka Vita? Verkar ju helt dött här!

#159

Postad 22 februari 2012 - 20:53

r4venlord
  • r4venlord
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0

Ingen annan som vill snacka Vita? Verkar ju helt dött här!


Tror nog de flesta spelar istället för att snacka :)

#160

Postad 22 februari 2012 - 20:54

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0

Ingen annan som vill snacka Vita? Verkar ju helt dött här!

Vem bryr sig om Vita, det är ju SEGA Game Gear som gäller :D

#161

Postad 22 februari 2012 - 20:56

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

  • 1 298 inlägg
  • 0
Jag får min Vita på fredag. :(
Beställde även ett 16gb kort, men den får de in nästa vecka såg jag nu! Verkar vara bristvara på den storleken.

#162

Postad 22 februari 2012 - 21:03

r4venlord
  • r4venlord
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Nån som vet om det är möjligt att avbeställa ifrån elgiganten.se?
Jag har beställt Dungeon Hunter: Alliance därifrån men sänddatumet blev tydligen den 28:e istället för att komma till releasedatumet :(

#163

Postad 22 februari 2012 - 21:07

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0

Nån som vet om det är möjligt att avbeställa ifrån elgiganten.se?
Jag har beställt Dungeon Hunter: Alliance därifrån men sänddatumet blev tydligen den 28:e istället för att komma till releasedatumet :(


Nä, men du kan lämna tebax det i butik. Du förlorar frakten.

#164

Postad 22 februari 2012 - 21:12

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0

Nån som vet om det är möjligt att avbeställa ifrån elgiganten.se?
Jag har beställt Dungeon Hunter: Alliance därifrån men sänddatumet blev tydligen den 28:e istället för att komma till releasedatumet :(

Ska inte vara några problem om dom inte har skickat varan, kontakta dom imorn och avboka.

Edit:
Läste på deras sida att dom inte gör avbokningar pga den korta leveranstiden med undantag för förbokningar. Men då det dröjer till 28 innan dom får in spelet så är de nog lugnt att avboka.

Redigerat av bazookajoe_83, 22 februari 2012 - 21:23.


#165

Postad 22 februari 2012 - 21:18

r4venlord
  • r4venlord
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0

Nä, men du kan lämna tebax det i butik. Du förlorar frakten.

Elgiganten har gratis frakt :)

bazookajoe_83 får testa det, det finns ju i playstation store så kan ta det därifrån istället :)

Redigerat av r4venlord, 22 februari 2012 - 21:20.


#166

Postad 22 februari 2012 - 22:49

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0
Perfekt att jag fick med ett 4GB i den bundle jag köpte. På det har jag lagt alla PSP-saker.
Köpte ett 16GB (i väntan på 32GB) och det har jag lagt Vita saker på.

#167

Postad 22 februari 2012 - 23:01

ESAFESA
  • ESAFESA
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0
jag får inte den Comviq saken att fungera :S hur får man koden till Wipeout spelet?

#168

Postad 23 februari 2012 - 00:02

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0
Jag laddade korten via comviq.se/playstation med koden som är med sen skapade jag ett konto på här.
Eftersom jag gjorde det via datorn hittade inte Comviq mitt telefonnummer men det kan man lägga till sen när man har kontot.
Efter jag lagt till nummret så slog jag igång 3G via Comviq på Vitan och då fick jag 2 meddelanden, ett där koden för att verifiera telnummret och ett med koden till Wipeout i Playstation Store.

#169

Postad 23 februari 2012 - 01:20

nicksak
  • nicksak
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hur mycket måste man ladda kortet på comviq med för att få koden?

#170

Postad 23 februari 2012 - 03:05

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0
Jag laddade inget. Skrev bara in den medföljande koden och skapade kontot. Sen fick jag koden till spelet...

Redigerat av ktd, 23 februari 2012 - 03:05.


#171

Postad 23 februari 2012 - 09:48

kebj0100
  • kebj0100
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
För mig tog det flera timmar innan koden för wipeout kom jag laddade kortet vid 15 tiden och fick sms med koden vid 21.30. Så det kan ta ett tag innan den dyker upp.

#172

Postad 23 februari 2012 - 13:14

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Spelade lite F1 igår från Codemaster, rekommenderas. Riktigt snygg grafik och kontrollerna var helt okej. Nu skall jag trycka in BlazBlue på mitt minneskort och testa lite fighting.

#173

Postad 23 februari 2012 - 16:08

Loud
  • Loud
  • Beroende

  • 1 459 inlägg
  • 0
Så hur är tyckandet för er som spelat? En stor skillnad mellan Vita och PSP?
Eller är en Ipad med slentrianspelande bättre? :)

#174

Postad 23 februari 2012 - 18:15

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Tycker det känns som en ipad med bättre kontroller...

#175

Postad 23 februari 2012 - 18:23

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0
Vad kostar nedladdningsspelen, ex Uncharted?

#176

Postad 23 februari 2012 - 18:33

jojye
  • jojye
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0

Tycker det känns som en ipad med bättre kontroller...


Värt pengarna?

#177

Postad 23 februari 2012 - 18:47

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Går inte att svara på. För min del? Absolut. Jag gillar att spana in nya TV-spel och det är en bra maskin, men frågan är hur värt det är. Jag har ju NDS, 3DS, iphone, ipad, PSP redan, så behöver jag en Vita? Absolut inte.

Men så klart köper jag den ändå, vill inte missa eventuella exklusiva spel som kommer till den. Så ja, den är värd pengarna för mig, men behöver absolut inte vara det för andra.

#178

Postad 23 februari 2012 - 21:09

Unregistered2010
  • Unregistered2010
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0
Jag köpte ett Vita, Uncharted, F1 och 16 GB minne.

Vete fasiken... F1 är fult som stryk och Uncharted var sämre än jag förväntade mig, antagligen är det fel på mig :)

Det är säkert värt pengarna för någon men jag vet inte riktigt om jag tyckte det var så kul!

#179

Postad 23 februari 2012 - 21:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 986 inlägg
  • 0

Spelade lite F1 igår från Codemaster, rekommenderas. Riktigt snygg grafik


Vete fasiken... F1 är fult som stryk


Hmm, opinions, opinions.

#180

Postad 23 februari 2012 - 21:51

jojye
  • jojye
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0
blir ingen vita för mig känner jag, känns mest som det kommer samla damm precis som dsen, kanske om det blir prisfall men då ska den ligga på runt 1500 för att det ska bli intressant

#181

Postad 23 februari 2012 - 23:59

tomishu
  • tomishu
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

Vad kostar nedladdningsspelen, ex Uncharted?


405:-.

blir ingen vita för mig känner jag, känns mest som det kommer samla damm precis som dsen, kanske om det blir prisfall men då ska den ligga på runt 1500 för att det ska bli intressant


Jag är inte heller helt säker hur jag kommer använda denna i framtiden, kommer smaka en vecka och sen om det inte faller i min smak så säljer jag nog vidare den.

Det skulle vara lättare för mig att inte tänka i de banorna om jag visste att ett GoW och NHL var på G.

#182

Postad 24 februari 2012 - 12:04

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0
Vitan är den första handhållna som verkligen går att spela på. Mest pga. dom dubbla analoga men att grafiken är så pass bra gör den inte sämre.
Startade min 3DS igår men la ner direkt. Känns som en enhet från sent 90-tal.
Till min iPhone & iPad finns några spel som är kul 5 minuter i stöten men alla spel som kräver kontroll och där dom lagt den som touch på skärmen är helt värdelösa.
Monkey Island på iPaden är däremot helt grymt och passar formatet perfekt!

Jag tycker verkligen Vitan levde upp till mina förväntningar som spelmaskin.
Men till mer än så, typ surfa och som mediaspelare, tänker jag inte alls använda den till eftersom min iOS-enheter jag ett MYCKET bättre jobb.

Kul att smaken alltid är som... Hade varit tråkigt om alla alltid tyckte lika.
Vilka tråkigt enformiga gadgets vi hade haft då. :)

#183

Postad 24 februari 2012 - 13:15

Mr_grey
  • Mr_grey
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Har haft min ett par dagar nu och mina intryck är positiva. Känslan är verkligen att man sitter med en hemkonsol i handen, och spelkänslan förmedlas trots den "lilla" skärmen (5 tum) och tack vare de utmärkta kontrollerna. Men detta är förstås (åtminstone än så länge) bara något för inbitna spelare och/eller de som vill kunna spela på resande fot.

Spelen är av varierande kvalitet, men jag har införskaffat några riktigt bra.

* Fifa Football - bygger förvisso på fifa 11 snarare än fifa 12, men i övrigt är det en närmast identisk konvertering av spelet till PS3/Xbox 360. Onlinematcher fungerar bra, grafiken flyter och känslan är helt rätt. Möjligtvis blir grafiken och spelarna lite väl små på den lilla skärmen, och touch-kontrollerna fungerar lite olika bra. Att passa genom att peka på skärmen är sådär, men att skjuta genom att sikta på touch-panelen på baksidan funkar utmärkt.

* Rayman Origins - Också ett spel som finns på de stora konsolerna, men ett fantastiskt plattformsspel som är kul och underbart vackert. Funkar riktigt bra till Vitan och pekskärmskontroller finns men är frivilliga.

* Lumines - Musikbaserat pusselspel. Inte jätteolikt tidigare spel i serien men den bästa versionen av spelet jag spelat. Bra pumpande elektronisk musik och enkelt men kul gameplay. Spelet lyckas vara både avslappnande och beroendeframkallande på samma gång.

* Wipeout 2048 - Klar konsolkvalitet på detta ursnabba racingspel. Grafiken är i toppklass, banorna är lite bredare än tidigare spel så man kraschar trots den höga farten inte lika lätt och onlinespelandet har fungerat prickfritt för mig så här långt. Går också att spela online mot PS3-spelare.

* Super Stardust Delta - Twin-stick shooter som är lika bra som spelet till PS3, mycket högoktanig skjutaraction för en liten peng.

Det är väl de bästa, Motorstorm RC skall vara rätt bra också men har inte hunnit testa, det låga priset (55kr?) gjorde det dock till ett impulsköp. Priserna att köpa spelen via nedladdning är helt ok, många ligger på 325:- vilket är billigare än i butik, och andra är betydligt billigare än så (t.ex. nämnda Super Stardust och Motorstorm). Några är dyrare (Uncharted, Fifa) men ändå konkurrenskraftiga i priset. Dock skall man ju minnas några saker; de går inte att sälja eller byta in, priserna i butik lär sjunka så vi får se om onlinebutiken följer med, och så tillkommer ju priset för minneskortet. Jag köpte ett 32GB från Videogamesplus.ca som landade samtidigt som maskinen (som jag köpte från Game) i tisdags, och kostade knappt 700:-. Men skall man hålla på och ladda ner många spel så kommer även ett sådant att ätas upp, om man inte vill hålla på att ta bort och flytta spel.

Ja vad mer skall jag säga, är riktigt nöjd hittills och maskinen känns som riktigt bra kvalitet (inte minst kontrollerna) med en del bra spel redan. Lite annorlunda fokus än mobiltelefoner/surfplattor så det beror på vad man är ute efter, själv har jag en bra smartphone med många småspel men kommer ändå använda Vitan en del. Jag som aldrig ägt (eller varit intresserad av) en PSP har också några spel där som jag tänkte spela på Vitan.

#184

Postad 24 februari 2012 - 18:32

Unregisteredecc596b1
  • Unregisteredecc596b1
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Baaah jag har sån oflyt. Beställd een Ps vita i tisdags kväll, men har enu inte fått den :(
och då beställde jag endå med express frakt. (1-2 dagars leverans).
Vet inte om jag ska skylla på Elgiganten eller posten...><

#185

Postad 24 februari 2012 - 18:45

jojye
  • jojye
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0
Om inget annat bör du be om pengarna tillbaka för frakten

#186

Postad 24 februari 2012 - 20:04

Unregisteredecc596b1
  • Unregisteredecc596b1
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Om inget annat bör du be om pengarna tillbaka för frakten


Jo jag ringde dom och fick tillbaka min 50 kr :)
Men det var riktigt surt att man inte fick paketet innan helgen =/

#187

Postad 24 februari 2012 - 22:13

UTBMF
  • UTBMF
  • Lärjunge

  • 276 inlägg
  • 0
Lordperry det är högst tveksamt att det är posten du ska skylla oavsett vad folk har lurat i sig så levererar de allt som oftast över en dag om det inte är någon udda ort/lantbrev. Har du ett nummer så du kan spåra försändelse så kan du se när posten har hämtat in paketet. Det är mest troligt att Elgiganten inte har skickat i tid.
Väldigt trist när det blir så, personligen kommer jag nog förboka nästa Playstation i en fysisk butik.

Själv lyckades jag få tag på allt utom Uncharted innan helgen.

Kan bara instämma i de positiva intrycken de flesta som äger en har. Skärmen är så löjligt jävla bra. Testade ett PSP-spel och det blir som nytt liv i de spelen då PSP-skärmarna inte kunna vissa källmaterialet som det är tänkt. Färgåtergivningen är riktigt bra. Men när det dyker upp en bild med vit text mot en svart bakgrund är det det nästan så att man tappar hakan. Det är fan svart på riktigt, helt underbart.

tomishu

NHL lär ju dyka upp EA är rätt bra på att släppa spel till olika platformar. Man bör nog vänta till E3 innan man funderar på att sälja känns som att vi kommer att ha en bättre överblick över vilka spel som kommer 2012 då, sen får man hoppas på någon överraskning med.

Här har ni en liten genomgång över de spel som kommer ut inom det närmsta: http://www.neogaf.co...ad.php?t=464375
Fast det är för USA så datumen kan vara annorlunda i Sverige.

Army Corps of Hell för ca 165-170Kr från Zavvi:
http://www.zavvi.com/10584776.html

Redigerat av UTBMF, 24 februari 2012 - 22:21.


#188

Postad 24 februari 2012 - 22:59

tomishu
  • tomishu
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

tomishu

NHL lär ju dyka upp EA är rätt bra på att släppa spel till olika platformar. Man bör nog vänta till E3 innan man funderar på att sälja känns som att vi kommer att ha en bättre överblick över vilka spel som kommer 2012 då, sen får man hoppas på någon överraskning med.


E3 känns väldigt långt bort, kanske kan sälja snart och köpa igen till ett bättre pris under sensommaren när det dykt upp mer spel. Men som sagt, måste smaka lite mer och mortal kombat släpps ju i alla fall innan sommarn. :)

#189

Postad 24 februari 2012 - 23:08

Thend
  • Thend
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Jag tog med mig mitt 3ds och några spel (3ds och xbox360) till Game och bytte in det mot Ps vita + dungeon hunter + 8GB minneskort + Starter pack för endast 646:-

Tyckte jag var en bra deal!

Har dock inte hunnit testa så mycket! just nu sitter Tjejen och spelar loco roco på den, det första hon gjorde var att köpa det gamla PSP spelet.

#190

Postad 25 februari 2012 - 00:41

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0
En liten rekommendation är tales from space från psn, 65kr, roligt platformspel :-)

#191

Postad 25 februari 2012 - 09:34

Desert Rat
  • Desert Rat
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Någon som har tänkt på ifall skärmen reflekterar mycket ljus? Eller kan man sitta ute och lira utan större problem?

#192

Postad 25 februari 2012 - 12:13

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0

Någon som har tänkt på ifall skärmen reflekterar mycket ljus? Eller kan man sitta ute och lira utan större problem?

Jag har ej hunnit lira den utomhus, men detta skrev gamereactor.se i sin artikel om vitan.

Lägg till det att Sony haft vänligheten att stuva in en 5" stor AMOLED-skärm på som nära håll upplevs som fullständigt enorm och som är så ljusstark att spelande utomhus i soligt väder inte är några som helst problem. Jag talar av egen erfarenhet efter att ha visat nya Uncharted: Golden Abyss för några internationella kollegor i strålande Los Angeles-sol under förra veckan. Och Sony har som vanligt heller inte knusslat med ljudet, utan med ett par schyssta lurar inpluggade har man verkligen något att se fram emot.

http://www.gamereact...spelar PS Vita/

#193

Postad 25 februari 2012 - 12:19

tomishu
  • tomishu
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Jag såg fram emot att köpa psp-versionen av Ghost of Sparta på PSN (eller PEN eller vad det heter numera), men jag hittar inte den nånstans på min VITA. Är det bara jag eller vet någon annan hur man ska göra? Har någon t.ex. tagit omvägen genom att köpa den på sin PS3 (för där finns den tydligen), för att sedan föra över den till sin VITA? Tacksam för svar, har lite GoW-abstinens men har ingen lust att köpa den för 249 bagis för att sedan upptäcka att den faktiskt inte funkar på VITAn.

#194

Postad 25 februari 2012 - 12:57

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0

Jag såg fram emot att köpa psp-versionen av Ghost of Sparta på PSN (eller PEN eller vad det heter numera), men jag hittar inte den nånstans på min VITA. Är det bara jag eller vet någon annan hur man ska göra? Har någon t.ex. tagit omvägen genom att köpa den på sin PS3 (för där finns den tydligen), för att sedan föra över den till sin VITA? Tacksam för svar, har lite GoW-abstinens men har ingen lust att köpa den för 249 bagis för att sedan upptäcka att den faktiskt inte funkar på VITAn.

http://www.youtube.c...h?v=VQnitILPqig Det verkar som att man går via ps3. Jag misstänker att sony inte hunnit kvalitetstestat alla titlar, de kommer nog att komma till vitas egna store så småningom. Men till dess verkar det som att det går lika bra att köpa dem via ps3s psn och överföra.

#195

Postad 25 februari 2012 - 13:31

Unregisteredecc596b1
  • Unregisteredecc596b1
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Jag har ej hunnit lira den utomhus, men detta skrev gamereactor.se i sin artikel om vitan.

http://www.gamereact...spelar+PS+Vita/


Enligt IGN.com (tror jag det var) så var det omöjligt att spela i solljus:P Men dom sa även att batteritiden var bra.. så folk har väl delade uppfattningar :)

Lordperry det är högst tveksamt att det är posten du ska skylla oavsett vad folk har lurat i sig så levererar de allt som oftast över en dag om det inte är någon udda ort/lantbrev. Har du ett nummer så du kan spåra försändelse så kan du se när posten har hämtat in paketet. Det är mest troligt att Elgiganten inte har skickat i tid.
Väldigt trist när det blir så, personligen kommer jag nog förboka nästa Playstation i en fysisk butik.


Beställde 21/2, dom skickade den 22/2, Blev sorterad i jönköpning 21.23 samma dag och sorterad i Sthlm klockan 16 den 23/2. Så jag borde ha haft paketet den 24/2 :) Så det är lite konstigt.

#196

Postad 25 februari 2012 - 13:48

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0

Enligt IGN.com (tror jag det var) så var det omöjligt att spela i solljus:P Men dom sa även att batteritiden var bra.. så folk har väl delade uppfattningar :)

Kan ju vara med hur man har ställt in skärmen, har inte provat på vitan men på galaxy s2 (oled skärm, samma teknik som i vita) så funkar det utmärkt att köra på lägsta brightness inomhus (sparar mycket på batteriet) dock utomhus så måste jag ställa upp den till ungefär 75% för att den ska fungera behagligt i soljus.

Edit: Blev tvungen att gå ut och testa. Skärmen ställdes på max ljusstyrka och jag ställde mig så att solen lyste rakt på skärmen över ryggen. Jag skulle säga att resultatet blev sådär 5/10, nu körde jag nog inte ett så optimalt spel (Nova, fps i ganska mörk miljö) men desto intressantare att se hur det skulle fungera. vinklade jag dock till mig lite så att jag täckte solen med huvudet (alltså inte direkt soljus på skärmen så blev resultatet lite bättre 7,5/10. Det är nog inga problem att ex ligga på stranden och lira under sommaren, men för att få en optimal bild så bör den användas i skugga utomhus eller inomhus, men som sagt jag tycker den fungerar okey i soljus.

Redigerat av bazookajoe_83, 25 februari 2012 - 14:03.


#197

Postad 25 februari 2012 - 17:38

Unregistered72073bd1
  • Unregistered72073bd1
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0
Hej. Är lite i valet o kvalet att köpa en vita. Har folk köpt med 3g eller enbart Wifi? Hur uppfattar ni meny systemet. tycker nämligen ps3 o psp systemet är klockrent?

#198

Postad 25 februari 2012 - 18:05

Unregisteredecc596b1
  • Unregisteredecc596b1
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Hej. Är lite i valet o kvalet att köpa en vita. Har folk köpt med 3g eller enbart Wifi? Hur uppfattar ni meny systemet. tycker nämligen ps3 o psp systemet är klockrent?


Jag köpte en med wifi. Läste någonstans att man inte kan spela spel över 3g? Någon får rätta mej om jag har fel.

#199

Postad 25 februari 2012 - 18:22

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0
Penny Arcade at its finest:
Postad bild

#200

Postad 25 februari 2012 - 18:32

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Unit 13 har bra gameplay, men saknar helt berättelse. Det är korta och intensiva uppdrag med fokus på taktiskt skjutande. Har inte provat multi då jag inte har ett onlinepass.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.