Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

XBOX 360 som mediacenter

120 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 15 december 2008 - 10:20

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

  • 636 inlägg
  • 0
Jag har aldrig fått subs att fungera med TVersity tyvärr. Funderar på att köpa en tvix istället. Lite synd för med subs där så hade jag sparat typ 4 500 spänn ;)

EDIT: Jorå nu fungerar det helt plötsligt!

Redigerat av Agathorn, 18 december 2008 - 16:03.


#102

Postad 19 december 2008 - 16:18

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
Jag fick det att fungera nu åxo!! :D

I had the same problem.

Here's what I do, and the settings that are working for me: (I also followed Sublimo's guide, so kudos to him:)
1. open TVersity Media Server, click Settings.
2. Note that the "Media Playback Device" must be set to Auto Detect. Transcoder settings are set to Only when needed, and I have marked the square for Use DirectShow.
3. Click Library, Add Item, and add the Folder now containing the movie and its subtitles. Note that these 2 files should have the exact same name.
example: "21[DVDRip]2008-aXXo" and "21[DVDRip]2008-aXXo.srt"
4. Before clicking Submit, click Advanced and put Transcoding to Always.
5. open ffdshow, click on the square marking Subtitles (so that this square gets a V), and click the square marked Subtitles in the main window as well.
6. Search in: Browse to the folder containing the movie and its subtitles, and click Ok.
7. I have these squares marked also (check yours and compare

#103

Postad 25 december 2008 - 18:47

Silversparr
  • Silversparr
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0
Jag har problem med nätverket när jag använder min 360 som mediacenter. Man kan ju köra någon form av nätverksdiagnos som visar prestanda, när jag kör trådlöst får jag på stapeldiagrammet 3-5 staplar och de varierar lite. Kör jag med sladd så är alla staplar fulla. Detta resulterar i att när jag kör trådlöst så hackar eller stoppar musiken emellanåt. Jag vill gärna köra trådlöst då jag har datorn i ett rum och xboxen i ett annat. Jag tycker det är konstigt att det funkar så dåligt för om jag t.ex gör ett tptest på mitt bredband så får jag ca 24Mbits ner med sladd o 18.5Mbits ner trådlöst. Borde inte detta räcka för att klara av att streama musik till xboxen? Finns det något jag kan göra??

#104

Postad 01 januari 2009 - 23:25

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

hehe.. det funkar ju faktiskt!! :rolleyes: Tackar!!


Undertexter borde funka med detta ikryssat? Har ingen divx med undertext hemma såjag kan inte prova än ;) .


Installerade Tversity idag och tro det eller ej, fungerade vid första försöket! Ovanligt för sådana här prylar enligt mig ;) . Har kört MWP11 innan men med Windows service pack 3 så slutade det fungera för 1mån sedan. Provade tversity nu och det verkar gå bra!

Har lite andra frågor Första fliken Guide där på tversity, finns Youtube och och podcast och lite sådant, Kan jag kolla på detta genom 360n? Fungerar det att kolla från sidor på internet eller? te.x denna? http://atdhe.net/
Fungerar mkv. filer?

Tycker bilden verkar bättre med tversity än WMP11, eller?

Tacksam för lite svar grabbar!


/Genis

#105

Postad 03 januari 2009 - 13:09

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0

Undertexter borde funka med detta ikryssat? Har ingen divx med undertext hemma såjag kan inte prova än ;) .


Installerade Tversity idag och tro det eller ej, fungerade vid första försöket! Ovanligt för sådana här prylar enligt mig :) . Har kört MWP11 innan men med Windows service pack 3 så slutade det fungera för 1mån sedan. Provade tversity nu och det verkar gå bra!

Har lite andra frågor Första fliken Guide där på tversity, finns Youtube och och podcast och lite sådant, Kan jag kolla på detta genom 360n? Fungerar det att kolla från sidor på internet eller? te.x denna? http://atdhe.net/
Fungerar mkv. filer?

Tycker bilden verkar bättre med tversity än WMP11, eller?

Tacksam för lite svar grabbar!


/Genis


Det räcker med att du gör detta:
1. open TVersity Media Server, click Settings.
2. Note that the "Media Playback Device" must be set to Auto Detect. Transcoder settings are set to Only when needed, and I have marked the square for Use DirectShow.
3. Click Library, Add Item, and add the Folder now containing the movie and its subtitles. Note that these 2 files should have the exact same name.
example: "21[DVDRip]2008-aXXo" and "21[DVDRip]2008-aXXo.srt"
4. Before clicking Submit, click Advanced and put Transcoding to Always.

#106

Postad 04 januari 2009 - 13:34

de_dave
  • de_dave
  • Lärjunge

  • 260 inlägg
  • 0
Jag gör som det beskrivs i föregående inlägg, men blir ingen skillnad för mig...

#107

Postad 12 januari 2009 - 22:24

Silversparr
  • Silversparr
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0
Vilka film filer kan man spela upp om man kör media center? Vad behövs för att spela img eller iso? Om jag vill spela HD material typ mkv vad behöver jag då?

#108

Postad 17 januari 2009 - 21:52

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlägg
  • 0
Jag funderar på en xbox 360 & skulle vilja få förklarat för mig vad som krävs för att kunna köra .iso, .img & hs-material till projektorn.

Jag har en extern hdd till datorn, gissar dock attt det inte bara är att koplla via usb o spela upp materialet, eller?
Om jag ska streama från datorn trådlöst, behöver jag en router eller räcker det med att synka datorns nätverkskort med 360:ns nätverksadapter?

Är helt noob på detta så jag hoppas ni förstår.

#109

Postad 18 januari 2009 - 14:29

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0
Spotify stremat till XBOX 360 Elite, går det, isåfall hur gör man?

EK

#110

Postad 18 januari 2009 - 16:10

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0

Spotify stremat till XBOX 360 Elite, går det, isåfall hur gör man?

EK


det funkar till alla xboxar dock är det lite fördröjning när byter låt. https://www.minhembi...howtopic=217975

Redigerat av Majorglenn, 18 januari 2009 - 16:11.


#111

Postad 19 januari 2009 - 17:21

Morfius
  • Morfius
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Hej!!
Har precis koplat ihop min 360 via nätverkskabel med min bärbara dator med vista på men dom vägrar att hitta varandra så jag undrar vart jag ska börja felsöka? hur får jag det att funka?


Mvh morfius...

#112

Postad 19 januari 2009 - 19:32

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0

Hej!!
Har precis koplat ihop min 360 via nätverkskabel med min bärbara dator med vista på men dom vägrar att hitta varandra så jag undrar vart jag ska börja felsöka? hur får jag det att funka?


Mvh morfius...


Det räckte väll med att skriva här, inte skapa en ny tråd åxo. Tror inte det går att koppla direkt.. måste nog gå via en router

#113

Postad 20 januari 2009 - 11:51

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0

Hej!!
Har precis koplat ihop min 360 via nätverkskabel med min bärbara dator med vista på men dom vägrar att hitta varandra så jag undrar vart jag ska börja felsöka? hur får jag det att funka?


Mvh morfius...


Kosrkopplad nätverkskabel borde funka.

EK

#114

Postad 31 januari 2009 - 13:43

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0
Jag funderar på att inhandla en HP EX 400 Mediaserver för att lagra film & musik. Jag tänkte föra över mina dvd- filmer och cd skivor (alltså inte ladda hem film & musik från nätet) till Mediaservern och sedan streama detta till min XBOX 360, vilken programvara behöver jag för att få detta att funka? Jag vill hellst slippa en massa meck med 3djeparts programvaror och fix och trix?

EK

#115

Postad 17 april 2009 - 14:14

XaaR
  • XaaR
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Finns det något smidigt sätt att stream film i HD kvalité med 5.1 ljud? Jag kan strema 1080p från PS3 Media Server men jag får inget 5.1 ljud :)

edit: Filmerna är lagrade i .mkv.

Redigerat av XaaR, 17 april 2009 - 14:15.


#116

Postad 21 april 2009 - 09:12

Flecks
  • Flecks
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Tjena,

Jag har problem med att hitta datorn via 360´n. Har gjort följande på datorn; Startat samt uppdaterat media player, tillåtit xboxen under mediedelning. Har sedan lagt över filerna under "Min musik" och lagt in det under bibliotek. Men jag lyckas inte hitta datorn via boxen, jag är ansluten till nätverket. Någon som har nått tips på vad som kan vara fel?

#117

Postad 21 april 2009 - 13:32

John Ericson
  • John Ericson
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Kanske brandvägg igång på datorn som blockar inkommande anrop?

#118

Postad 22 april 2009 - 09:56

Flecks
  • Flecks
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Har testat utan brandvägg. Kan tilläggas att det har fungerar tidigare på den stationära datorn. Köpte sedan en laptop, men där funkar det inte alls, och nu har även den stationära datorn tappat kontakten...

#119

Postad 09 januari 2012 - 21:49

Tegheim
  • Tegheim
  • Lärjunge

  • 497 inlägg
  • 0
Väcker den här gamla tråden :)

Jag har Telia Smart-router, 2st Laptops (En med XP, och en med Vista/7) och ett 360 Slim 4GB.
Jag har lyckats få igång XboxLive via Telia-routerns WiFi. Jag kör även mina laptops på WiFi.
När jag satt och sökte efter nätet på mitt Xbox, så dök helt plötsligt den ena laptopen (den med Vista/7) upp i listan. Dock förstod jag inte varför den låg där.

Efteråt slog mig tanken att det vore suveränt om man kunde streama filmer från laptopen trådlöst till Xboxet, och på så vis få upp filmerna på projektorn. Är detta möjligt för en klant som mig?
Jag skulle kunna tänka mig att köra med sladd emellan laptop -> Xbox när det är dags, men INTE till routern (står på våningen under).

Alternativt lägga över filmer på en extern hdd och streama via USB? Ju mindre moment, desto bättre är det ju.

Sökte lite på streaming här på forat, men hittade inget som gjorde mig nöjd.

#120

Postad 11 januari 2012 - 15:27

jojye
  • jojye
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0
Det ska inte vara några problem att dela ut till den, eller så är det bara att poppa in ett usb minne så kan den läsa från den. Tänk på att ladda hem optional media update först

#121

Postad 17 januari 2012 - 19:18

Tegheim
  • Tegheim
  • Lärjunge

  • 497 inlägg
  • 0
Fick igång den nu så den hittade "delade filmer". Vet att jag läst nånstans här på forumet vilka format den läser, men hittar det inte nu?


EDIT:
Såg att det var i denna tråden :)
Hade en Mkiv-film som jag slängde över, men den hittade han inte. Får hitta en DivX eller nåt, så man kan testa streama trådlöst nu.
Dock vill inte min gamla XP-dator vara med på noterna, så det får väl bli W7an som får jobba emot Xboxet :)

Redigerat av Tegheim, 17 januari 2012 - 19:25.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.