Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dead Space 3

60 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 17 februari 2013 - 00:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0
MHB:s recension.

Klarat det än Guarana? Jag testade lite nya vapen senare. Den där sågen man har framför sig var rätt hyfsad och sparar ammo, men den funkar inte mot "raptorerna" så den fick ge sig. Men jag kan rekommendera elfällan (bolas) som fastnar på marken/väggarna, den dödar det mesta rätt effektivt. Någon som testade elen som hoppar mellan fienderna?

En par grejer om storyn också, läs inte om ni inte kommit långt:
Spoiler

Redigerat av Zoiler, 17 februari 2013 - 00:11.


#52

Postad 18 februari 2013 - 09:53

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0

MHB:s recension.

Klarat det än Guarana? Jag testade lite nya vapen senare. Den där sågen man har framför sig var rätt hyfsad och sparar ammo, men den funkar inte mot "raptorerna" så den fick ge sig. Men jag kan rekommendera elfällan (bolas) som fastnar på marken/väggarna, den dödar det mesta rätt effektivt. Någon som testade elen som hoppar mellan fienderna?

En par grejer om storyn också, läs inte om ni inte kommit långt:

Spoiler


Jag blev klar under förra veckan med DS3 ja. Personligen skulle jag ge det en svag 8:a eller en stark 7:a, på en 10-gradig skala. Jag gillar att få springa runt och samla grejer och göra sidouppdrag, men i själva huvud-storyn kunde man gott kapat någon timme känns det som. Var lite för mycket och ofta att man sprang genom samma korridor och rum flera gånger i samma uppdrag. Alltså att man når punkt C men märker att det behövs en nyckel från punkt A för att låsa upp något i punkt B som i sin tur gör att man kan gå vidare från punkt C.

#53

Postad 04 mars 2013 - 15:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0
@Linus82, tänkte ta detta här:

Måste påpeka lite på recension, där ni nämner Dead Space 3. Det var ett skämt på PC.
Hur kan en utvecklare låsa frameraten till 30 på PC?

Sen såg det inte bra ut på PC, för att vara konsol visst, men på pc såg det ut som skit.


Du kunde ha fixat problemet med 30 FPS genom att tweaka V-sync, se hur här. Som de säger gynnas du dock inte särskilt mycket av det med tanke på hur långsamt tempot är.

Sen förstår jag inte varför du känner att du behöver påpeka när jag specificerar att det gäller Xbox 360.

På PC är detta måhända ett faktum, det anses vara ett av de snyggaste spelen som gjorts. På 360 är det inte det snyggaste spelet som gjorts. Ljusmotorn är snygg, men inte i närheten av att mäta sig med den i Dead Space 3.


Ljussättningen måste vara bland det bästa även på PC iofs, de intryck jag läst från PC-versionen säger överlag att det ser väldigt bra ut.

#54

Postad 22 mars 2013 - 14:39

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0
Någon som dragit ner tillägget Awakened? http://www.ea.com/se...kened-read-more

#55

Postad 22 mars 2013 - 14:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0
Det är nog inte värt det.

#56

Postad 22 mars 2013 - 15:49

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0

Det är nog inte värt det.


Nej $9.99 borde landa på runt hundringen för oss i Sverige. Läste att det är en knapp timme långt dessutom.

#57

Postad 23 mars 2013 - 23:48

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0
Kikade precis på IGN:s recension av Awakened och där verkade han hyggligt positiv till det och det såg ok ut. Men tror jag avvaktar och ser om det kommer till ett nedsatt pris så småningom :)

#58

Postad 01 maj 2013 - 12:48

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
Köpte DS 1 och 2 för 45 kr st så ska lira igenom dessa, inhandlar 3:an när priset har sjunkit.

#59

Postad 30 juni 2013 - 19:49

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0
Någon som kört Awakend? Drog ner det nu ikväll och tycker det är rätt lite vapen man har, vet inte om tanken är att man skulle få behålla vapnen från föregående genomspelning eller så, tycker det är rätt svårt med det jag har just nu.

Fastnar helt och hållet bara några minuter in mot dessa två varelser som har små bakben men stora ben framtill, springer på alla fyra och hasplar ur sig mindre fiender, är främst när bägge börjar tokrusa mot mig som det blir svårt då jag har väldigt begränsat med kinesis :P

Edit: Får svara mig själv, man får behålla sina vapen om man spelar med samma spar-fil som man spelat igenom med tidigare. Fast då blir det ett ännu mer delikat problem att det nästan blir för enkelt, åtminstone på hard. Tips är att spela på Impossible.

Redigerat av Guarana, 30 juni 2013 - 20:56.


#60

Postad 27 mars 2014 - 23:18

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
Dead Space 1 är nu gratis på Origin!

#61

Postad 17 oktober 2017 - 20:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 987 inlägg
  • 0

Visceral Games dog precis. EA stängde ner dem och flyttar Star Wars-projektet till en annan studio.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.