Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Destiny - Bungies storspel efter Halo

2098 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Destiny (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 4 7,5 (1) Inga priser
Destiny (PS3) (PlayStation 3-spel) 7 7,5 (1) 129:-
Destiny (PS4) (PlayStation 4-spel) 8 6,29 (30) 79:-
Destiny (Xbox One | Series X/S) (Xbox One & Series X/S-spel) 5 6,6 (9) 155:-
1 relaterade trådar

#201

Postad 10 mars 2014 - 18:22

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 0
Sony pumpar på med Destiny tv reklam! Sändes vid ett avsnitt av The Walking Dead i USA.
Vill ha detta spel nu så jag kan spela lite annat än BF4. :)

http://www.dualshock...ring-big-shows/

http://www.ispot.tv/ad/7gRz/destiny

#202

Postad 10 mars 2014 - 18:34

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Satfläskon, ge oss beta istället för att lalla runt med en 30sek reklamsnutt...

#203

Postad 10 mars 2014 - 18:57

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 0

Satfläskon, ge oss beta istället för att lalla runt med en 30sek reklamsnutt...


Hehe..Kunde inte sagt det bättre själv! :lol:

#204

Postad 10 mars 2014 - 21:52

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 0
Bungie har släppt reklam spoten med bättre kvalite på Youtube!

http://www.youtube.c...eature=youtu.be

#205

Postad 14 mars 2014 - 15:39

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Man behöver väl inte betala varje månad när man spelar va?

#206

Postad 14 mars 2014 - 18:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Ne.

#207

Postad 14 mars 2014 - 18:20

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
*slickar på bungies ädlare delar*

#208

Postad 15 mars 2014 - 01:15

WarpGuN
  • WarpGuN
  • Forumräv

  • 587 inlägg
  • 0
se la ut o rulla i 60fps på ps4an?

#209

Postad 15 mars 2014 - 07:09

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Bungie har berättat att allt vi sett inte är den grafiskt färdiga produkten, så vikt bör nog inte läggas på grafiken eller fpsen baserat på videosarna :)

#210

Postad 15 mars 2014 - 10:54

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Bungie har berättat att allt vi sett inte är den grafiskt färdiga produkten, så vikt bör nog inte läggas på grafiken eller fpsen baserat på videosarna :)

Nej, grafiken kommer ju nedgraderas såklart ;)

#211

Postad 15 mars 2014 - 11:07

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Nej, grafiken kommer ju nedgraderas såklart ;)

Jag kan säga såhär: i meddelandet så var det extrema undertoner att grafiken skulle uppgraderas... så självfallet har du helt rätt i det *asg*

Edit: att grafiken kommer nergraderas till doom på x32 dvs :D

Redigerat av Zartok, 15 mars 2014 - 11:08.


#212

Postad 17 mars 2014 - 09:41

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 0

Jag kan säga såhär: i meddelandet så var det extrema undertoner att grafiken skulle uppgraderas... så självfallet har du helt rätt i det *asg*

Edit: att grafiken kommer nergraderas till doom på x32 dvs :D


Hehe...Det skulle vara något.

Här är den nya uppgraderade grafiken! :D
Bifogad fil  destiny_1.jpg   394,04K   7 Antal nerladdningar

#213

Postad 17 mars 2014 - 09:49

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Minus några färger :D skämt åsido, jag jar faktiskt åter igen hört att destiny kommer vara MINST lika snyggt som det är nu, om inte snyggare.

Sen så är det ju bara att erkänna, det är inte speciellt snyggt nu och minst lika snyggt innebär samma grafik.

Btw, destinybetan kan komma i slutet av nästa månad då det kraftigt hintats om det från företaget. Håll tummarna!

#214

Postad 17 mars 2014 - 10:18

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 0
Är spelet bara i närheten grafikmässigt av det man har sett så är det ju helt ok för mig! :)

Kan betan vara på väg så pass tidigt alltså?!
Postad bild

#215

Postad 17 mars 2014 - 10:30

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
tidigt och tidigt. dom skyfflade undan datumet rätt ordentligt. early 2014 sas det från början, sen sas det att betan skulle komma till sommaren. however, det här verkar vara en riktig beta, dvs att vi får tillgång till spelet i ett riktigt betastadie där vi agerar betatestare och hjälper bungie att finna fel i deras produkt. bungie själva har spelat spelet i ett par månader i en inter beta. även kallad alphatestning om jag inte har jättefel *asg*

Här: http://www.youtube.c...h?v=U3_jEexonWs

#216

Postad 17 mars 2014 - 10:35

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
vilka beta-tester på senare tid har inte varit "riktiga" beta-test?

#217

Postad 17 mars 2014 - 11:08

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
en betatest ska ju vara när man släpper ifrån sig ett arbete till en utomstående grupp. jag känner inte till hur betatester gått till på senare tid, men jag har upplevt att spel släppts som betor, säg en månad innan dom har släppts som spel ute i affärerna. detta är inga riktiga betor eftersom spelet redan är i tryck eller näst intill när betan är ute, och teamet som arbetar med spelet har haft väldigt lite tid att arbeta med datan som insamlas från betan.

fina fantasy a realm reborn är faktiskt en riktig beta. det släpptes långt innan spelet släpps och programmerarna kan ändra koder innan spelet är släppt, thus making spelet ett spel som inte behöver en day one patch.

sen så får man stryka det sista iaf eftersom det kommer att bli en day one patch i alla fall, vilket innebär att vi köper betor som sen patchas under tiden vi spelar.

#218

Postad 17 mars 2014 - 11:21

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
mmon har ju ofta closed beta rätt lång period innan det släpps där det fixas donas mha externa speltestare. Sen är det ju oftast en open-beta innan release för att få upp hypen/pr osv. De flesta upplever väl att det är så betor fungerar, eftersom de inte kommer in i closed beta utan bara den som är till för alla. Mmon och andra onlinespel är ju lite speciella eftersom de ändras hela tiden så det finns ingen final build :)

#219

Postad 17 mars 2014 - 12:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 2

Sen så är det ju bara att erkänna, det är inte speciellt snyggt nu

Ni No Kuni, Wind Waker, Destiny. Vad tycker du är snyggt egentligen -_-?

#220

Postad 17 mars 2014 - 12:50

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Ni No Kuni, Wind Waker, Destiny. Vad tycker du är snyggt egentligen -_-?

infamous...

#221

Postad 20 mars 2014 - 17:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Lite musik att förnöja er med under väntan.

https://www.youtube....T9NDHPX1SkB3JKe

:o @ "Greatest Journey". Vill ha i bättre kvalitet. Edit: "A Legend Will Rise" var det visst, men den andra var också grym.

Han gör bra musik alltså, Halo-kompositören.

Redigerat av Zoiler, 20 mars 2014 - 17:48.


#222

Postad 20 mars 2014 - 18:16

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
måste ha spelfanskapet nu!!

#223

Postad 04 april 2014 - 08:19

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag börjar känna mig mätt på bungies alla jefla teasers. Det dom gör är att dom kastar ett halmstrå varannan vecka (max) i form av löjliga weekly updates, där uppdateringarna innehåller noll information, men mängder av löften om hur bra spelet kommer vara på alla sätt och vis.

Det börjar ärligt talat kännas som ett luftslott med skyhöga förväntningar. Ett spel som tillverkarna råkat överhypea och nu kan dom inte sluta. Det är dödstyst om betan. Eller, nu är jag orättvis. 28e skrev dom IN THE COMING MONTHS!

Jaha. Spelet kommer ju för fan IN THE COMING MONTHS! :o noobar. Ska avregga mig från alla deras efterblivna updates och lägga ner det här med att betan kommer till sommaren. Lär dyka upp sent i augusti, två veckor inna spelsläppet (som säkert blir försenat igen).

Fan ta er bungie. Ni kan konsten att förstöra för spelare på ett bättre sätt än självaste ea. Grattis.

#224

Postad 04 april 2014 - 08:34

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 5
Lugn och fin

Postad bild

#225

Postad 12 april 2014 - 08:08

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag kollade ett par väldigt gamla trailers och började tänka på en sak.
Early 2014 står det först.
Efter det blev det spring 2014.
Nu har det sagts att betan kommer summer 2014

Jag har bilden att bungies pr-ansvariga fått väldigt dålig info av programmerarna, alt att spelet är fullt med buggar som måste fixas, varpå datumet skjutits upp en hel del.

Just nu så verkar bungie själva vara i alpha, och det talas då och då om folk som spelar spelet. Dock så är det alltid samma överpompösa ton där det målat upp grandiosa scenarion och liknande, sånt som vilken åttaåring som helst skulle gå igång på. Dock så är spelet riktat till en vuxen publik, något som är förvånande med tanke på alla uttalanden.

Nåväl, allt det här svammlet mynnar nog ut i att betan kommer sent i juni eller troligast juli. Augusti är lite väl sent då spelet släpps tidigt i september. Men men, är det något man lärt sig av den här resan (som börjar vara ett år) så är det att bungie verkligen kan konsten att göra en besviken. Så tidigt i augusti är väl kanske realistiskt samtidigt som allt annat ska ses som bonus.

#226

Postad 12 april 2014 - 09:56

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Sett några korta snuttar av spelet och hört Zartoks hype angående det så undra jag helt enkelt, vad är det för typ av spel igentligen?

// Sat

#227

Postad 12 april 2014 - 10:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Sett några korta snuttar av spelet och hört Zartoks hype angående det så undra jag helt enkelt, vad är det för typ av spel igentligen?

Ett FPS med en vanlig story som om det vore ett singleplayerspel som Halo, men det är ett MMO så du kan samarbeta eller PvP:a andra i spelvärlden samtidigt om du vill. Eller spela själv, upp till dig. Utspelas i vårt solsystem så man åker till mars, venus och diverse planeter/asteroider och gör uppdrag. Mycket anpassning med hur man ser ut (armor) och lite som Borderlands med vapen, dvs fienderna droppar. Och så finns fordon och man har väl ett eget rymdskepp också tror jag.

#228

Postad 12 april 2014 - 11:23

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Det är ett "minimmorpg" skulle jag vilja säga. Du kan enbart vara tre pers i samma squad, däremot kan flera squads jobba på samma event, typ om någon boss dyker upp. Rpg-elementet som vi känner till är att vapnen och rustningar levlas, samt att du får tillgång till nya utseenden när du levlas högre, ex snipern får en längre cloak. Det är troligt att det finns ett levelsystem även för karaktären. Inget r sagt definitivt om det egna rymdskeppet, men det verkar inte som att man kan styra det själv. Varje värld kommer att vara ungefär lika stor som hela halo reach-ytan (fritolkning), som zoiler säger så finns det några världar att åka till.

#229

Postad 12 april 2014 - 12:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Man levlar armor, vapen och fokus.

Green: The three things that all characters can upgrade are their weapons, their armor, and their focus. Those all level up as you use them. So when you’re wearing your armor and earning experience your armor’s leveling up. When you’re using weapons to get kills, those specific weapons are leveling up. And your focus also levels up when you’re getting kills or completing activities.


http://www.gameinfor...of-destiny.aspx

#230

Postad 13 april 2014 - 08:39

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Tackar för förklaringen, då förstår jag nog lite bättre. Alltså ett fps spel fast man springer typ tillsammans som ex Diablo?

Kommer det att vara månadsbetalning, något som är avslöjat än?

// Sat

#231

Postad 13 april 2014 - 09:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Kommer inte att kosta något i månaden.

Man behöver inte springa tillsammans heller, man kan soloa spelet :)

#232

Postad 13 april 2014 - 11:01

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0

Kommer inte att kosta något i månaden.

Man behöver inte springa tillsammans heller, man kan soloa spelet :)


Kanske kan bli intressant då!

// Sat

#233

Postad 13 april 2014 - 11:16

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Det ska finnas raids också, som i riktiga mmorpg, dessa lär också vara rätt svåra. Ja, enl bungie då.

#234

Postad 14 april 2014 - 08:16

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
Synd att de verkar inte fixa splitscreen, det hade vart hur kul som helst.. T.o.m. frugan börjar tröttna på Borderlands 2 nu, men det finns riktigt inget bra ersättare.

#235

Postad 14 april 2014 - 08:36

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Njae, det här är väl ett av dom få fps shoot and loot som finns. Fallout eventuellt. Det är väldigt synd att bungie har fått skjuta upp det så mycket, ursprungligen skulle iaf betan vara här nu. Egentligen spelet också.

#236

Postad 14 april 2014 - 09:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 1

Det är väldigt synd att bungie har fått skjuta upp det så mycket, ursprungligen skulle iaf betan vara här nu. Egentligen spelet också.

Mycket bra med mer utvecklingstid, bättre de gör det ordentligt.

#237

Postad 14 april 2014 - 09:55

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Spel kommer när de kommer. Oftast sent. Det vet väl alla?

#238

Postad 14 april 2014 - 11:10

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Mycket bra med mer utvecklingstid, bättre de gör det ordentligt.

inte i det här fallet imo.

det som stört mig är att man hela tiden lovat datum som man satt upp. utöver det så håller dom hela tiden på att teasar om saker som sen visar sig vara övertolkningar. detta eftersom bungie kastar ut något som kan tolkas som stort, medans det i själva verket är en fis i rymden. exempelvis så sa dom för ett tag sen att det blir en milsten i destinys historia om åtta veckor. dessa åtta veckor innebär inte den milsten vi hoppats på, dvs att alphatestandet ska vara slut, det innebär troligtvis något i stil med att dom har en medarbetare som fyller 50. vilket är en milsten eftersom medarbetaren har spelat spelet, eller tom arbetat med det.

typ så teasar dom konstant, och det gör en bara less. jag har dregglat över det här sen e3 och följt varenda tweet, facebookmeddelande, veckouppdatering ect och det som slår mig är alla dessa teasers. förr eller senare så får även publiken nog av detta, och jag hoppas att det slår upp i häcken på bungie.

dom har absolut inte arbetat på samma sätt när dom släppt halo-serien exempelvis. inte ens peter molyneux (stavning?), som är känd som en av dom som överdriver sina skapelser mest av alla, har varit ens i närheten av bungies totala pr-inkompetens när det kommer till destiny.

då har molyneux ändå droppat bomber som den fina "fable kommer bli... det bästa spelet någonsin". allt svammel om hur världen förändras baserat på vad man gör, träden påverkas av hur man spelar och all witchcraft han spred med fable var otroligt. innan det så hade vi ju black and white, som även det hypades rätt ordentligt.

ja, det jag ska säga att jag tycker att dom borde ha gjort är att släppa betan med en av världarna, dvs ge oss något att spela. har man skjutit upp spelet ett halvår och teasat med en beta hur länge som helst (för dom som betalat) så är det det minsta man kan göra. eller iaf ge en uppdatering om betan ELLER åtminstone något GP, vi har fått en liten snutt video sen e3.

Redigerat av Zartok, 14 april 2014 - 11:12.


#239

Postad 14 april 2014 - 11:37

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0
lugn. det kommer när det kommer. finns massor med spel att spela tills dess ;)

#240

Postad 14 april 2014 - 12:20

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

lugn. det kommer när det kommer. finns massor med spel att spela tills dess ;)

typ?

nej, skämt åsido, jag håller med dig på att det finns mängder att spela. jag har ex inte ens öppnad rdr ännu, bara det är ju en skandal i sig. crysis 2 och 3 väntar, dragon age är orört. skyrim blir aldrig färdigt... ja, listan kan göras så lång så att den räcker både i år och nästa år. och året efter det =)

#241

Postad 14 april 2014 - 14:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

nej, skämt åsido, jag håller med dig på att det finns mängder att spela. jag har ex inte ens öppnad rdr ännu, bara det är ju en skandal i sig. crysis 2 och 3 väntar, dragon age är orört. skyrim blir aldrig färdigt... ja, listan kan göras så lång så att den räcker både i år och nästa år. och året efter det =)

Vad klagar du på då -_-. Du har ju massa att göra. Du borde vara glad ju senare det kommer :)

Du ska köpa en Wii U också så där har du med att göra.

#242

Postad 14 april 2014 - 14:41

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Visst var det en jävla väntetid på för Diablofänen oxå? Var det inte samma sak med Star Craft 2?

Tycker det är bra att det tar sin tid, se vad som hände med det sönderstressade Bf4!

// Sat

#243

Postad 14 april 2014 - 14:45

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
jag är missnöjd på hur man gett ut information och teasers utan att ha något som backar upp det hela. att säga att det snart är vår tur att spela samt att det snart kommer ut mer gp eller liknande för dom som vill se sånt bör ju rimligtvis innebära att man har tänkt ett datum iaf. detta datum ges inte ut, utan man håller och suger på detta snart. månaderna går och snart är fortfarande snart. inget mer sägs annat än mera snart. det är så bungie jojjat med sina veckorapporter och det är sånt jag är less på.

kolla ex borderlands the pre sequel. man har inte outat något förrän det blev avslöjat, då gick man ut och har gett en massa information utan att spoilera något. ett annat exempel är assassins creed unity, där man outat spelet iom avslöjandet, utan att ge ut mer information än nödvändigt. inga av dessa exempel teasar en jädrans massa, det sköts istället snyggt. man hypar inte som bungie gör på veckomailen heller för den delen.

det är lite som att jag är lite orolig för ukrainakrisen. jag tror inte att jag behöver vara orolig själv och jag tror absolut inte att ryssland kommer att invadera sverige. men jag är fortfarande lite orolig för oroligheterna, ungefär som jag är oroas över andra politiska saker som sker runtom i världen =)

wii u ja. fasen... men jag känner ändå att jag vill invänta att fler zelda remakes kommer, alt ett nytt zelda. mymsmyms!

#244

Postad 20 april 2014 - 11:47

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag kab skriva en liten uppdatering, även om jag inte hängt med i alla svängar (då jag rqade bungie).

Komposören som varit med bungie i 15 år har fått dojjan, reason unknown. Musiken finns fortfarande kvar i spelet och det ska inte påverka releasen, 9/9.

En intressant video på tuben spekulerar i betan i maj. Detta genom att se till några tidigare stora releaser för bungie, såsom halo och reach.

Betan bör pågå i ca tre veckor om man ser till historiken. Detta vete tusan om det stämmer dock. Givet att xboxarna får betan senare än psarna, kommer deras beta fortgå medans psarna inte får fortsätta lira? Nej, det känns märkligt.

Själv hade jag gärna sett en beta som varar konstant. Detta borde väl rimligen inte behöva påverka utvecklingen, det samtidigt som vi spelare fortfarande får spela spelet, om än i begränsad version.

Tjatet om åtta veckor var som vanligt en fet onödig teaser. Dom åtta veckorna innebär slutet på pre-alphaperioden. Ett begränsat antal journalister har fått tillgång till spelet och troligtvis så får dessa skriva om spelet och släppa informationen rätt snart.

Nästa fredag är den officiella stopperioden på pre alpha, vilket innebär att spelet går in i alpha mode. Vad innebär det? Pre alpha och alpha? Jag vet vad alpha och beta är, inte en pre alpha. Förklara.

Jag finner det, however orealistiskt att vi kommer att få betan i maj eftrsom en alphaperiod säkert är längre än någon enstaka vecka. Att hoppas att nästa weekly update innehåller ett datum om betan är absolut inte optimistiskt, men med tanke på hur bungie rövar sig (seriöst, kicka pr-avdelningen om det är den som har hand om deras weekly updates) så skulle det inte förvåna om betan inte benämns mer än ett "soon".

Betan har fö nämts flertalet gånger som just "soon".

#245

Postad 20 april 2014 - 11:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
pre-alpha är ju helt enkelt perioden strax före alpha, som alpha är perioden före beta.

#246

Postad 20 april 2014 - 12:06

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Beta betyder iaf feature complete dvs att allt är mer eller mindre klart. Det är bara buggfixning kvar.

#247

Postad 20 april 2014 - 12:38

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jo, jag förstår att pre alpha är före alpha (nmanet). Det jag inte förstår är varför man delar upp alphastadier. Nu kommer troligtvis roten till mitt missförstånd. Jag ahr tänkt att alpha är för internal testing och beta för external testing, dvs att personer utanför arbetsgruppen får tillgång till produkten för att testa den.

Det som förvirrar mig är att man har en pre-internal testing och sen en internal tssting.

I vilket fall som helst så går det säkert att spekulera i såna saker också, hur länge til betan beroende på pre alphan osv, men det överlåter jag gärna till folk som har koll på detta :) pre alphan varade i åtta veckor iaf.

#248

Postad 21 april 2014 - 19:28

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
De lär ha 2 betor. En intern och en extern för att testa nätverkskoden mer realistiskt vilket man inte kan göra in-house. Så extern beta kan man nog förvänta sig en månad innan release dvs i början på augusti eller så.

Redigerat av Unregistereddc471864, 21 april 2014 - 19:29.


#249

Postad 21 april 2014 - 20:00

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Så beta är inte en extern grupp som testar, utan den går att göra både intern och extern? Jag hade bilden att interna tester var alphor :)

Augusti? Fu! Inte åt dig då, men så länge vill inte jag vänta

#250

Postad 21 april 2014 - 20:15

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Han gör bra musik alltså, Halo-kompositören.


Mmmm... Synd de kickade honom.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.