Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dustin AB/Dustin home AB, vad kan vi göra bättre?

1017 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 20 januari 2006 - 14:02

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Hej,

vi har varit med ett tag i detta forum i en tråd ang Viewpia LCD-TV. Eftersom detta är ett välbesökt forum med enligt vår uppfattning läsare som är intresserade och har bra koll på både marknaden i stort och enskilda butiker så skulle jag gärna vilja ha era åsikter om hur vi kan förbättra oss i förhållande till våra kunder.

Det är ju alltid trevligt att läsa positiv kritik men det finns alltid områden att förbättra. Det jag främst tänker på är eftermarknaden, kundservice, returhantering och liknande. Ni som haft med oss att göra i denna typ av ärenden, hur upplever ni att det har fungerat? Vad skulle kunna göras bättre? Vi jobbar för att förbättra servicen mot våra kunder på alla plan, vissa saker, t ex tillverkares garantier, vilka serviceverstäder de auktoriserar och liknande kan vi inte påverka annat än i mycket liten utsträckning vilket jag antar att ni känner till men det finns oftast bitar där vi ändå kan bli bättre.

Jag förutsätter att inga anställda hos oss besvarar detta inlägg förutom Anders Lindqvist på inköp som kan svara på vissa frågor ang nya produkter, leveranstider och liknande.

Mvh
Mikael Carinci

#2

Postad 20 januari 2006 - 15:08

Unregisteredc953a7c3
  • Unregisteredc953a7c3
  • Veteran

  • 1 515 inlägg
  • 0
Hmm ett större utbud av hemmabio recivers. Skulle var kul om man fick se yamaha och liknande hos er... Annars så har jag inget större att tillägga då jag tycker att ni är en bra butik, med snabba leveranser och ett relativt stort produkt utbud....

#3

Postad 20 januari 2006 - 15:17

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
jag har handlat av er vid ett par tillfällen, men jag har dock aldrig behövt ta kontakt med er kundservice då produkterna har fungerat fint utan anmärkningar... Vill bara ge lite feedback av vad jag tycker är viktigt av en kundtjänst.

Om jag som kund skickar ett mail och frågar om en produkt eller köpt vara, då förutsätter jag att få ett svar inom 1-2 arbetsdagar. Jag kan förstå att kundsupporten inte kan sitta och svara på folks frågor angående "displaytillverkarens modellnummer på den och den Tv'n" tillexempel, men att få ett svar över huvud taget värdesätter jag mycket. T.ex.:

"Den frågan bör du rikta till tillverkaren av TV'n då vi inte har den informationen, tillverkarens hemsida är www.blablabla.tw

MVH
Kundtjänst"

Obesvarade mail är synnerligen irriterande.. (Och då pratar jag inte om automatiserade svarsmail att frågan har nått supporten.) Kan tänka mig att det dyker upp en hel del irrelevanta frågor om produkter som kundtjänsten inte kan svara på, och att det inte är kundtjänsten jobb att veta allting om varenda artikel som saluförs.

Sådana mail kan man dock inte bemöta med "papperskorgen" utan vidare, då har man snart en sur potensiell kund, som snabbt kan bli flera då han berättar för sina kompisar att man inte får hjälp av den och den kundtjänsten.

att man sedan KAN nå kundtjänsten via mail tycker jag är viktigt, en del har ju bara telefonbaserad kundtjänst, och det passar inte endel som jobbar skift osv. Många gånger kan säkert reklmamationsärenden lösas genom en enkel mailkonversation?

jaja, nu har jag ventilerat lite. :) trevlig helg på er.

EDIT: en feature som jag verkligen gillar på dustinhome är att produkterna i kundvagnen sparas (cookies?) om jag stänger ner sidan och återkommer till sidan senare. Dett är kalas då jag ofta inför ett köp surfar runt på massor av ställen och letar spec, info och användarrecensioner.

Tummen upp för den funktionen.

Redigerat av Unregistered8147b14e, 20 januari 2006 - 15:50.


#4

Postad 20 januari 2006 - 15:20

Unregistered08b54abd
  • Unregistered08b54abd
  • Lärjunge

  • 266 inlägg
  • 0
Skriv ut "ink.moms" istället för "exkl. moms" på era priser!

Edit: vilket jag såg nu att ni har på eran HOME sida! trevligt :)

Redigerat av Unregistered08b54abd, 20 januari 2006 - 15:23.


#5

Postad 20 januari 2006 - 15:34

putte69
  • putte69
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Härligt att ni från Dustin tillkännaget er på forumet. Jag vet liknande ställen där butiker/företag finns med utan att egentligen avslöjar vilka de är. Bra gjort!
Vad kan Dustin göra bättre? Jag ionstämmer med föregående inlägg ang. leveranstider, det är ni mycket bra på!
Fler varumärken vore bra, egna artiklar om hur man kan inreda, koppla och justera sin hemmabio för bästa effekt/ljud. Också lite tips om hur man kan kombinera PC / Mediaspelare / hemmabio... Att kunna visa en total media integration i hemmet.

#6

Postad 20 januari 2006 - 16:57

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Hej!

LsdBoy, Gillner:
Fler märken och bredare utbud är vi alltid ute efter. Kruxet är att hitta några som håller bra kvalitet, dessutom får vi faktiskt inte sälja alla märken på marknaden. Olika tillverkare ställer helt enkelt olika krav på butikerna som säljer deras produkter.

ordeith: Om du mailar till oss så skall du alltid få svar, även om svaret i vissa fall blir "tyvärr kan vi inte hjälpa dig...". Vår policy är att samtliga mail skall besvaras, helst samma dag. Det kan dock variera lite beroende på sjukdomar, arbetsbelastning och liknande.

SwedenPAT: Jepp, skillnad på www.dustin.se och www.dustinhome.se :)
Man kan, om man har konto på www.dustin.se, i användarinställningarna välja "Visa priser ink moms" så det går att lösa även där även om default är ex moms.

mvh
Mikael Carinci

Redigerat av mikaelc, 20 januari 2006 - 16:59.


#7

Postad 20 januari 2006 - 18:26

nicke p
  • nicke p
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
De gånger jag beställt från er har allt funkat kanon och snabb leverans, det jag saknar är ett större utbud "i lager" av tex plasmor, just nu har ni 29st plasmor listade men endast 5 av dem i lager !
man drar sig gärna för att beställa något som inte finns i lager och med obestämd leveranstid.

utöver detta har jag bara positiva erfarenheter :)

#8

Postad 20 januari 2006 - 19:54

Kent Johansson
  • Kent Johansson
  • Beroende

  • 1 091 inlägg
  • 0
Varför funkar inte "betygsätt" på alla produkterna på Dustinhome? Köpte en Acer 24" TFT av er i december, men det går inte att betygsätta den på er sida.

#9

Postad 20 januari 2006 - 20:09

Unregisteredc953a7c3
  • Unregisteredc953a7c3
  • Veteran

  • 1 515 inlägg
  • 0

Varför funkar inte "betygsätt" på alla produkterna på Dustinhome? Köpte en Acer 24" TFT av er i december, men det går inte att betygsätta den på er sida.

<{POST_SNAPBACK}>

Vet inte om man brukar kunna sätta betyg, men dustin home svarade på sweclockers förut att ärligt talat så bryr sig inte folk om sånna betyg och många sätter negatvia betyg för att de fått väntat p.g.a. posten mm. Så därför har de valt att inte ha de på deras sida utan litar på att köparen har snappat ut den information om t.ex. tv apparater på andra sidor för att sedan köpa den hos dem. För hur ofta väljer man en skärm p.g.a. betygen på den affärens sida. Har t.ex. varit med om att komplett.se ändrat och tagit bort negativa inlägg mm. Vet inte om de fortfarande gör det men det hända förut och vissa andra butiker skriver själva inlägg om populära produkter på sidan...

#10

Postad 21 januari 2006 - 09:11

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0
Som dom allra flesta så gillar jag oxå Dustin, bra service och inget att klaga på. Men när man jämför lägsta pris på SAMSUNG LE-40M61BX så skiljer det ju ca 5500:- mellan den billigaste och er... lite synd men tyvärr så är ju 5500:- mycket pengar för dom flesta av oss.


//Hylle :)

#11

Postad 21 januari 2006 - 10:37

Mieron
  • Mieron
  • Forumräv

  • 918 inlägg
  • 0
Hej Mikael C!

Jag har länge handlat hos Dustinhome nu och jag är jättenöjd.
Det är väl just utbudet på hembiofronten som är lite tunt. Enskilda högtalare så finns endast Infinitys sortiment. :/
Men det är en sak, vi kommer nog att komma fram till fler saker att förbättra!

Sen en liten off topic, kan ni inte fixa en adressfältsikon?

Mvh Micke

#12

Postad 21 januari 2006 - 17:53

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Hej!

nicke p: Stämmer att det kan vara lite tunt i lager tyvärr, det beror till stor del på att det är en otrolig omsättning på dessa produkter. De säljs helt enkelt slut så fort de kommer in och tillverkarna får inte alltid fram de volymer vi behöver. Vissa produkter går inte heller att ha i lager pga att de säljs alldeles för sällan. Många av våra kollegor i branschen speglar distributörernas lager, därför kan det se annorlunda ut hos dem.


Kent: Jag ska kolla på det, det var på gång att införa, man skall dock bara kunna sätta betyg som inloggad och bara på produkter man köpt.

Hylle: Låter mycket, det får jag titta på! I vissa fall beror prisskillnaden på att varan inte kommer via (till exempel) Samsung Sverige, s k gråimport. De som köper den får ett bra pris men går varan sönder kan det bli problem. Är den tagen t ex från tyskland så kommer den svenska serviceverkstaden troligen att hänvisa kunden till service där, dvs man får skicka TV:n till tyskland. De svenska serviceverkstäderna gör vanligen inte garantiservice på produkter som inte kommer via den svenska kanalen.

Mieron: Olika tillverkare ställer olika krav på butikerna som säljer deras varor, därför är det tyvärr lite tunt i sortimentet på högtalarfronten. Vissa märken får vi inte alls tag i och andra får vi kanske tag i men priset blir inte konkurrenskraftigt.

mvh
Mikael Carinci

#13

Postad 21 januari 2006 - 21:44

partajare
  • partajare
  • Mästare

  • 3 282 inlägg
  • 0
Jag saknar möjligheten att handla på avbetalning.

#14

Postad 21 januari 2006 - 21:47

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Hej!

partajare: kommer inom nån/några veckor, Handelsbanken NetPay...
Det är under test för tillfället.

mvh
Mikael Carinci

#15

Postad 22 januari 2006 - 02:17

lando
  • lando
  • Lärjunge

  • 381 inlägg
  • 0
Har väl inga konkreta tips på förbättringar förrutom det som partajare sa angående avbetalning, dessutom skulle jag vilja passa på att berömma er för god service och riktigt snabba leveranser, jag kunde inte annat än ge er 10:a i prisjakts betygssytem när jag köpte min tv av er.

Så, keep up the good work :)

Iofs inget hembio relaterat men lite mer ip-tele prylar för hemmabruk hade jag gärna sett, inte bara cisco's grejor då dom kostar en hel del och riktar sig mer till företag.

#16

Postad 22 januari 2006 - 19:28

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0
Har tyvärr ingen negativ kritik :)

Har däremot varit i kontakt med kundservice en gång.

Köpte ett Digital-TV kort med CI-slot som inte hittade några kanaler alls. Gjorde en RMA-ansökan
på Fredag eftermiddag, fick en fraktlapp på måndagen efter. På fredagen samma vecka kom ett
nytt kort på posten. Snabbt och bra.

#17

Postad 23 januari 2006 - 10:03

kevinergo
  • kevinergo
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0
Något jag skulle önska är att kunna se förväntat leveransdatum från leverantören till er för produkter som inte finns i lager. Detta skulle sannolikt minska arbetsbördan både för er och kunden då man slipper maila och fråga när en viss vara förväntas komma in. Även möjligheten att se hur många av en vara som finns i lager vore trevligt.

#18

Postad 23 januari 2006 - 10:10

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Hej!

kevinergo: Funktionen för leveranstid finns redan, (se t ex art no 5010087634) men finns inget leveransdatum från tillverkaren så förs det inte upp på sidan tyvärr. Vi kollar på en lösning så man kanske kan få in info om det i sådana fall också. Lagersaldo har vi inte möjlighet att lägga ut, såvitt man inte beställer väldigt stora kvantiteter så är vår erfarenhet att det inte spelar så stor roll hur många enheter vi har. Värt att notera är att de som står som 'I lager' har vi själva på hyllan i eget lager. Står det '1-2 dagar' finns det på lager hos någon av våra distributörer.

mvh
Mikael Carinci

#19

Postad 23 januari 2006 - 13:18

Anders Lindquist
  • Anders Lindquist
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0

Som dom allra flesta så gillar jag oxå Dustin, bra service och inget att klaga på. Men när man jämför lägsta pris på SAMSUNG LE-40M61BX så skiljer det ju ca 5500:- mellan den billigaste och er... lite synd men tyvärr så är ju 5500:- mycket pengar för dom flesta av oss.


//Hylle    :)

<{POST_SNAPBACK}>


Hej,

Vi kommer sannolikt ha bättre pris på Samsungs TV-apparater inom kort.. Skall träffa Samsung i morgon (24/1)

Anledningen till att vi är dyra idag beror på att IT-Återförsäljare ligger på en helt annan prisbild jämfört med Radio/TV-handlare.. Vi har helt andra inpriser än en del andra har.. Men det kommer förhoppningsvis se lite bättre ut inom kort..

Däremot kommer vi inte kunna matcha priserna på de produkter som importeras från europa.. Vi köper Samsung via svenska kanaler. Vi skulle kunna importera själva, men vi anser inte att vi kan sköta servicen på ett korrekt sätt då så vi har beslutat att inte göra det..

mvh
Anders Lindquist
Inköpare av skärmar
Dustin AB/ Dustinhome AB

#20

Postad 23 januari 2006 - 13:52

Scarecrow
  • Scarecrow
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Jag vill varna för att handla hos Dustin för man blir mycket illa behandlad och dom ljuger en rätt upp i ansiktet.

Jag köpte en 32" Viewpia som jag valde att lämna tillbaka men innan jag gjorde det så tog jag kontakt med Anders Lindquist och hörde hur man skulle gå tillväga. Han sa då att jag skulle skicka in den och så fort dom hade fått in tv'n så skulle pengarna finnas på mitt konto samma dag för det skulle han fixa (jag har flera PM som bevis). Nu är det dag 3 som dom har haft den och dom har ens inte kollat på tv'n ännu. Ringer och frågar varför och då får man till svars att man inte kan gå före i "kön" och att dom har jättemycket returer just nu. Det är inte mitt problem för Anders Lindquist har lovat mig att det skulle gå till på ett visst sätt. Om han lovar mer än han kan hålla så är det hans problem och inte mitt. Frågade om man kunde få prata med kundtjänstansvarige men det gick inte för han var inte där. När jag sa att jag har PM som bevis ville plötsligt Mikael (kundtjänstansvarige som inte var där) att jag skulle skicka dom till honom (fick reda på detta av han jag pratade med - Jacob Nystrand).

Dom skall kolla på tv'n någon gång under denna veckan om dom hinner och det skall jag acceptera när jag har blivit lovad att pengarna skulle vara på mitt konto samma dag som tv'n kom in (och det var i torsdags).

Jag kommer aldrig mer att handla hos Dustin/Dustinhome för dom är en bunt lögnare som är trevliga när man skall betala för varan men när man skall returnera så skiter dom i kunden och ljuger hej vilt.

Edit: Aldrig mer Dustin!

Redigerat av Scarecrow, 23 januari 2006 - 13:53.


#21

Postad 23 januari 2006 - 14:11

pazzo
  • pazzo
  • Användare

  • 210 inlägg
  • 0
Jag har handlat av Dustin AB flera gånger både som företagskund och som privatperson och har absolut inget ont att säga om dom, utan riktigt kunniga intresserade säljare.

MEN jag har bara dåliga erfarenheter av Dustin Home, dåligt pålästa och ointresserade säljare, men det är väl av midre betydelse då de enbart riktar sig till privatpersoner...
Sen så har de MYCKET sämre sortiment, och säger man att de har varan hos "vanliga" Dustin så har de sagt att de inte kan "låna" produkter av dom.

Så handlar du via ett företag kan jag varmt rekommendera dom, men om du köper privat via "Home" så leta efter ett annat ställe.

Tyvärr tycker jag ni har blivit mycket sämre när jag som privatperson inte tillåts handla från det riktiga Dustin längre...

#22

Postad 23 januari 2006 - 14:29

Anders Lindquist
  • Anders Lindquist
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0

Jag vill varna för att handla hos Dustin för man blir mycket illa behandlad och dom ljuger en rätt upp i ansiktet.

Jag köpte en 32" Viewpia som jag valde att lämna tillbaka men innan jag gjorde det så tog jag kontakt med Anders Lindquist och hörde hur man skulle gå tillväga. Han sa då att jag skulle skicka in den och så fort dom hade fått in tv'n så skulle pengarna finnas på mitt konto samma dag för det skulle han fixa (jag har flera PM som bevis). Nu är det dag 3 som dom har haft den och dom har ens inte kollat på tv'n ännu. Ringer och frågar varför och då får man till svars att man inte kan gå före i "kön" och att dom har jättemycket returer just nu. Det är inte mitt problem för Anders Lindquist har lovat mig att det skulle gå till på ett visst sätt. Om han lovar mer än han kan hålla så är det hans problem och inte mitt. Frågade om man kunde få prata med kundtjänstansvarige men det gick inte för han var inte där. När jag sa att jag har PM som bevis ville plötsligt Mikael (kundtjänstansvarige som inte var där) att jag skulle skicka dom till honom (fick reda på detta av han jag pratade med  - Jacob Nystrand).

Dom skall kolla på tv'n någon gång under denna veckan om dom hinner och det skall jag acceptera när jag har blivit lovad att pengarna skulle vara på mitt konto samma dag som tv'n kom in (och det var i torsdags).

Jag kommer aldrig mer att handla hos Dustin/Dustinhome för dom är en bunt lögnare som är trevliga när man skall betala för varan men när man skall returnera så skiter dom i kunden och ljuger hej vilt.

Edit: Aldrig mer Dustin!

<{POST_SNAPBACK}>


Hej igen,

Du får nog ta o kolla igenom dina PM.. Det här var det svar jag gav dig när du undrade hur snabbt marn får pengar..

"Hej,

Ok.. Men gör bara så att du kontaktar vår kundservice och berätta precis som det är.. så löser det returen åt dig.. Vet inte exakt hur man gör med paketet på posten.. men det kan kundservice också svara på..

Pengarna har du på några dagar tror jag.. skall inte ta så lång tid.. Men jag tror att vi måste få hit TV:n innan vi återbetalar..av naturliga skäl..

Hoppas du hittar en TV som passar dig!

mvh
Anders"

Ser inte vart jag i ovan text lovar dig att gå före i kön eller få pengarna samma dag..

Så att säga att jag ljuger låter inte korrekt..

mvh
Anders

#23

Postad 23 januari 2006 - 14:31

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Hej,

Scarecrow: tyvärr satt jag så till att jag inte möjlighet att ta telefon precis när du ringde. Det är tyvärr sånt som händer men maila mig ditt nummer på [email protected] så ringer jag upp dig.

Vi lovar inte kredit och pengarna tillbaka samma dag som produkten lämnas av hos oss av posten av den enkla anledningen att det helt enkelt inte går. Bara återbetalningen av pengarna kan ta upp till 3 bankdagar beroendepå bankernas hantering.


pazzo: Så skall det inte vara... vissa varor tar vi inte över till home då det kan vara problem med returer, support eller liknande. Server, tyngre backup, vissa nätverksbitar och liknande lägger vi inte heller över, bl a därför att ingen köper det. Säljarna är duktiga men vi har ganska många produkter i sortimentet (trots att det till viss del är beskuret) och de kan inte hålla sig uppdaterade på allt. Att det rör sig om försäljning till privatpersoner gör inte att kunnigheten är mindre intressant, snarare tvärt om, däremot kommer det väldigt ofta frågor om vilken revision vissa moderkort har eller om en router har en viss firmware. Den typen av frågor kan vi faktiskt inte svara på då det kan ligga blandat på hyllan. Tillverkarna specificerar inte sådant när de levererar till oss heller.

mvh
Mikael Carinci

Redigerat av mikaelc, 23 januari 2006 - 14:34.


#24

Postad 23 januari 2006 - 15:06

Mushroom
  • Mushroom
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Jag vill varna för att handla hos Dustin för man blir mycket illa behandlad och dom ljuger en rätt upp i ansiktet.

Jag köpte en 32" Viewpia som jag valde att lämna tillbaka men innan jag gjorde det så tog jag kontakt med Anders Lindquist och hörde hur man skulle gå tillväga. Han sa då att jag skulle skicka in den och så fort dom hade fått in tv'n så skulle pengarna finnas på mitt konto samma dag för det skulle han fixa (jag har flera PM som bevis). Nu är det dag 3 som dom har haft den och dom har ens inte kollat på tv'n ännu. Ringer och frågar varför och då får man till svars att man inte kan gå före i "kön" och att dom har jättemycket returer just nu. Det är inte mitt problem för Anders Lindquist har lovat mig att det skulle gå till på ett visst sätt. Om han lovar mer än han kan hålla så är det hans problem och inte mitt. Frågade om man kunde få prata med kundtjänstansvarige men det gick inte för han var inte där. När jag sa att jag har PM som bevis ville plötsligt Mikael (kundtjänstansvarige som inte var där) att jag skulle skicka dom till honom (fick reda på detta av han jag pratade med  - Jacob Nystrand).

Dom skall kolla på tv'n någon gång under denna veckan om dom hinner och det skall jag acceptera när jag har blivit lovad att pengarna skulle vara på mitt konto samma dag som tv'n kom in (och det var i torsdags).

Jag kommer aldrig mer att handla hos Dustin/Dustinhome för dom är en bunt lögnare som är trevliga när man skall betala för varan men när man skall returnera så skiter dom i kunden och ljuger hej vilt.

Edit: Aldrig mer Dustin!

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har handlat av Dustin AB flera gånger både som företagskund och som privatperson och har absolut inget ont att säga om dom, utan riktigt kunniga intresserade säljare.

MEN jag har bara dåliga erfarenheter av Dustin Home, dåligt pålästa och ointresserade säljare, men det är väl av midre betydelse då de enbart riktar sig till privatpersoner...
Sen så har de MYCKET sämre sortiment, och säger man att de har varan hos "vanliga" Dustin så har de sagt att de inte kan "låna" produkter av dom.

Så handlar du via ett företag kan jag varmt rekommendera dom, men om du köper privat via "Home" så leta efter ett annat ställe.

Tyvärr tycker jag ni har blivit mycket sämre när jag som privatperson inte tillåts handla från det riktiga Dustin längre...

<{POST_SNAPBACK}>


Är det bara jag som ser ett mönster här? Tack för informationen, bra att veta att man inte skall handla därifrån.

#25

Postad 23 januari 2006 - 22:31

Unregisteredc953a7c3
  • Unregisteredc953a7c3
  • Veteran

  • 1 515 inlägg
  • 0

Jag vill varna för att handla hos Dustin för man blir mycket illa behandlad och dom ljuger en rätt upp i ansiktet.

Jag köpte en 32" Viewpia som jag valde att lämna tillbaka men innan jag gjorde det så tog jag kontakt med Anders Lindquist och hörde hur man skulle gå tillväga. Han sa då att jag skulle skicka in den och så fort dom hade fått in tv'n så skulle pengarna finnas på mitt konto samma dag för det skulle han fixa (jag har flera PM som bevis). Nu är det dag 3 som dom har haft den och dom har ens inte kollat på tv'n ännu. Ringer och frågar varför och då får man till svars att man inte kan gå före i "kön" och att dom har jättemycket returer just nu. Det är inte mitt problem för Anders Lindquist har lovat mig att det skulle gå till på ett visst sätt. Om han lovar mer än han kan hålla så är det hans problem och inte mitt. Frågade om man kunde få prata med kundtjänstansvarige men det gick inte för han var inte där. När jag sa att jag har PM som bevis ville plötsligt Mikael (kundtjänstansvarige som inte var där) att jag skulle skicka dom till honom (fick reda på detta av han jag pratade med  - Jacob Nystrand).

Dom skall kolla på tv'n någon gång under denna veckan om dom hinner och det skall jag acceptera när jag har blivit lovad att pengarna skulle vara på mitt konto samma dag som tv'n kom in (och det var i torsdags).

Jag kommer aldrig mer att handla hos Dustin/Dustinhome för dom är en bunt lögnare som är trevliga när man skall betala för varan men när man skall returnera så skiter dom i kunden och ljuger hej vilt.

Edit: Aldrig mer Dustin!

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har handlat av Dustin AB flera gånger både som företagskund och som privatperson och har absolut inget ont att säga om dom, utan riktigt kunniga intresserade säljare.

MEN jag har bara dåliga erfarenheter av Dustin Home, dåligt pålästa och ointresserade säljare, men det är väl av midre betydelse då de enbart riktar sig till privatpersoner...
Sen så har de MYCKET sämre sortiment, och säger man att de har varan hos "vanliga" Dustin så har de sagt att de inte kan "låna" produkter av dom.

Så handlar du via ett företag kan jag varmt rekommendera dom, men om du köper privat via "Home" så leta efter ett annat ställe.

Tyvärr tycker jag ni har blivit mycket sämre när jag som privatperson inte tillåts handla från det riktiga Dustin längre...

<{POST_SNAPBACK}>


Är det bara jag som ser ett mönster här? Tack för informationen, bra att veta att man inte skall handla därifrån.

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, så du nobbar en butik för att två personer inte är nöjda, så ska jag säga mina ordrar som jag köpt utan problem och den gången jag beställde en handdator kl:9:00 då supporten öppna och att den sen samma dag låg kl 12:00 på min pappas kontor på hans jobb när han kom på lunch. De har bra mail support och mikaelC svarar snabbt på pm och fixar det mesta som man frågar om. Personligen så ligger Dustin och Dustinhome på första platsen på de företag som jag väljer att köpa saker hos p.g.a. bra returer, snabba leveranser och trevlig support. Kolla på www.sweclockers.com där dustinhome är överlägset den bästa butiken gällande snabba leveranser och bra support, visst det är lite dyrare men man får vad man betalar för. Sen så agerar supporten lite olika, ringer man och gapar och skriker och är aggresiv så brukar det inte bli så trevligt för den i supporten. Då den lätt kan tappa humöret och känna sig träffad, speciell om man skäller ut den för något som en annan person på företaget har lovat. Är man trevlig och ärlig så brukar allt lösa sig snabbt och på ett trevligt och socialt sätt. Vilket brukar resultera i att de båda parterna blir nöjda. Men men detta är bara min åsikt.

2. Att de är olika företag och har olika support samt varor/produkter är att dustin egentligen inriktar sig till företag. Kommer ihåg de gamla goda tiderna när man fick ringa och beställa som privatperson innan man kunde hoppa över företagsnummer/organisations nummer. Deras sortiment är olika p.g.a. företag vill ha servrar, workstations, tillbehör mm.. Medans privat personer vill ha lcd tv, xbox360, moderkort mm... Företag hanterar då även returer olika och mycket skickas direkt till respektive företags service ställen utan dustin's medverkade. Vilket kan resultera i problem då en privatperson vill få en vara/produkt reparerad. Går oftast men blir alltid lite krångligare för oss konsumenter. Sen så är det bra att det är två olika supporter, svårt att ha support för företag och privatpersoner och dela på support personalen. Dustinhome är ett bra tillskott som kör som namnet säger saker man kör med hemma.. De är fortfarande ganska nya och inte så etablerade så därför krockar supporten då de är vana med företagssupporten. Tummen upp för att ni även på home har fraktfritt vid ordrar över 500:- fortsätt med det så kommer intresset för home butiken öka...:ph34r:

Verkar som jag jobbar på dustin, men det gör jag inte.... Ialla fall sist jag kolla... Men mikaelC jag finns om ni behöver hjälp...*wink* *wink*:)

#26

Postad 24 januari 2006 - 12:37

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Hej,

Scarecrow: Krediten för din TV är klar nu, det tar som jag sade tidigare ett par dagar för banken att hantera återbetalningen. Om du vill får du gärna ge exempel på företag som hanterar återköpen snabbare, det finns alltid utrymme för förbättring och fyra arbetsdagar från ankomst till kreditering är kanske inte snabbt nog.

Returavdelningen brukar vanligen få upp varorna snabbare men tyvärr ligger de lite efter nu efter julen, vi bör vara ikapp där under denna vecka.

mvh
Mikael Carinci

#27

Postad 24 januari 2006 - 22:47

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0

Är det bara jag som ser ett mönster här? Tack för informationen, bra att veta att man inte skall handla därifrån.

<{POST_SNAPBACK}>


folk är som regel väldigt snabba att skriva hårda ord så fort de inte går deras väg det minsta lilla.. en har nu fårr vänta i tre dagar på retur av sina pengar eller liknande... Geez.. Läs igenom t.ex. megastyle tråfden och läs om folk som får vänta i månader för att få tillbaka pengar/varor vid reklamationer osv.

Själv så har jhag handlat av dustinhome vid ett flertal tillfällen och samtliga gånger har det gått som en dans, jag beställde häromdagen en router med 802.11b/g radiolan, gigabit LAn, 55mbit throughput wan<->lan, en packe nya nätverkskablar i diverse färger och 2 nya gigabit NIC's, vi9ssa av varorna hade de inte i hyllan, men nu bara ett par dagar senare så är paketet på väg hem till mig fick jag reda ppå via mail, där även postens trackingnummer finns med.

Så dustin home har för mig alltid levererat snabbt och korrekt...

#28

Postad 24 januari 2006 - 23:35

THracing
  • THracing
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Jag tycker att Dustin Home är bra att göra affärer med, inte minst pga lagersaldona är korrekta och inte en sammanställning av grossistens tillgång. Priserna är som regel konkurrenskraftiga och leveranserna snabba.

Det ni behöver förbättra är dock reklamationshanteringen. Själv så köpte jag en 37" Viewpia som visade sig vara defekt. Jag fick utan problem göra ett återköp då TV'n var DOA och sände tillbaka burken. Men sen... när jag efter fem dagar sänder ett mail och undrar vad som händer så blir svaret att man ännu inte hunnit titta på min retur.

Säkert kan det vara så att man pga olika anledningar inte riktigt hunnit med, men då kanske man skulle överväga att informera kunden om detta. I mitt fall vill jag köpa en ny TV, dessutom en dyrare än den jag returnerade, men det är klart, ju längre ärendet drar ut på tiden, desto lägre blir motivationen att handla på samma ställe en gång till.

Mind you, jag försöker inte komma med några förtäckta hot och kommer att handla av Dustin igen (om det inte tar 100 år att få tillbaka mina pengar), men tänk på att det redan från början är frustrerande för mig som konsument att behöva sända tillbaka en fallerande produkt och det blir knappast bättre av att behöva sitta och vänta, utan nån som helst aning om, om och när man får sina pengar tillbaka...

Vänliga hälsningar
Thomas

Redigerat av THracing, 24 januari 2006 - 23:40.


#29

Postad 25 januari 2006 - 00:05

Aztecface
  • Aztecface
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0
Efter att ha handlat i flera år från Dustin AB och senaste tiden på Dustin Home så kan jag inte säga mer än att jag är en väldigt nöjd kund. Vid 2 tillfällen har jag kontaktat kundsupporten och problemen har lösts samma dag.

Jag kan bara säga att jag är en väldigt nöjd kund.

Prismässigt sätt så ligger ni ju lite högre än en del andra men som en annan har sagt här på tråden så "får man vad man betalar för" och det håller jag fullständigt med om.

Tyvärr som privatperson så kanske man förväntar sig lite för mycket vilket jag som tidigare har jobbat inom samma bransch har lärt mig att vara lite mer tålamodig. "Den som väntar på något gott väntar alltid för länge".

Keep up the good work Dustin.

#30

Postad 25 januari 2006 - 00:36

Teppic
  • Teppic
  • Forumräv

  • 676 inlägg
  • 0
Jag skulle gärna vilja se en kommentar från Scarecrow om hans hårda ord efter att Anders nu rett upp det hela med återbetalningen samt visat upp ett PM som säger något helt annat än vad Scarecrows något hätska inlägg gjorde. Om detta är hela sanningen så tycker jag det är dålig stil att döma ut ett helt företag och varna folk att handla därifrån om det hela beror på en missuppfattning (eller vad det nu var)? Kommentar tack Scarecrow.

I övrigt tycker även jag att Dustin/Dustinhome har snabba leveranser och generellt sett ganska bra priser. Har aldrig upplevt något strul med leverans eller så men det är väl först vid reklamationer och produktproblem som sådant här sätts på prov ordentligt.
Instämmer även med det där ang. mailbesked som någon tog upp tidigt i tråden. Vet inte hur det fungerar på Dustin men det är oerhört irriterande när man skickar frågor som borde gå att besvara ganska fort till företag som det sedan dröjer 2 veckor innan man får svar på. Hellre då ett snabbt svar som berättar att mailet skickats vidare till någon som är bättre lämpad att kolla upp just den frågan.

#31

Postad 25 januari 2006 - 08:07

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Hej!

THracing: Kan du PM:a eller maila mig ditt RMA? Jag tror det slutar på 94, i så fall är din kredit klar nu. Återbetalning tar 1-3 bankdagar men för att det skall gå så fort som möjligt, maila mig bank, clearing- och kontonummer på [email protected] så sätter vi in pengarna den vägen.

Lite allmän info om vad som händer med paketen när de kommer hit kanske kan förklara lite av tiden det tar... Vår godsmottagning tar emot samtliga försändelser som kommer in till oss, även returer. Totalt sett handlar det om runt 8-10 lastbilar per dag. Returerna sorteras ut och skickas upp till returavdelningen under eftermiddagen. Retur hanterar alla kundreturer, alltså både Dustin AB, Dustin Partner AB och home, med tanke på hur många paket vi skickar per dag blir det en del. Samtliga måste packas upp och kollas så att de är kompletta, vissa skall skickas för service etc. Nu efter jul är det väldigt mycket att göra och då kan det ta lite längre tid men under mer 'normala' månader så packas alla returer upp samma dag och skall vara klara senast 1-2 dagar efter. Därefter tar utbetalningen i värsta fall 3 dagar på sig att komma in på kundens konto.

Teppic: Mailsvar skall man få samma dag eller dagen efter, det är vårt mål... Även här var det lite körigt i december och början av januari.

Vi arbetar på ett system som skall ge kunden besked per mail om vad som händer med hans retur men det innebär en hel del programmering tydligen så jag har tyvärr ingen tidsplan på det.
Jag förstår helt klart att det ibland kan upplevas som att man skickar sina returer till 'det stora svarta hålet' när man inte får någon feedback. Det är nåt vi jobbar på...

<edit>partajare: Nu är Netpay avbetalning live hos oss... :)</edit>

Mvh
Mikael Carinci

Redigerat av mikaelc, 25 januari 2006 - 10:00.


#32

Postad 25 januari 2006 - 10:32

clevername
  • clevername
  • Beroende

  • 1 088 inlägg
  • 0
I och med att du nämnde Anders Lindqvist, så passar jag på att skjuta in en fråga om när/om Vias nya Eden-ULV dyker upp och vad den kommer att kosta då. (Jag tror på en ljus framtid för små strömsnåla apparater).

#33

Postad 25 januari 2006 - 12:29

Anders Lindquist
  • Anders Lindquist
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0

I och med att du nämnde Anders Lindqvist, så passar jag på att skjuta in en fråga om när/om Vias nya Eden-ULV dyker upp och vad den kommer att kosta då. (Jag tror på en ljus framtid för små strömsnåla apparater).

<{POST_SNAPBACK}>


Hej,

Kollade upp detta med den person som är produktansvarig... Som det ser ut just nu kommer vi inte ta in denna.. Kompabilitesproblem och dåliga servicerutiner på VIA är anledningen..

Verkar inte finnas någon produkt motsvarar denna hos andra tillverkare heller dessvärre..

Sorry!

mvh
Anders

#34

Postad 25 januari 2006 - 14:47

clevername
  • clevername
  • Beroende

  • 1 088 inlägg
  • 0
Aw, bummer.

Tack för det snabba svaret!

#35

Postad 25 januari 2006 - 15:37

Unregistereddcdbc111
  • Unregistereddcdbc111
  • Forumräv

  • 611 inlägg
  • 0
"Vad kan dustin/dustin home göra bättre?" Hmm, inte mycket som jag ser det. :)

Därför skriver jag vad ni ska fortsätta med:

# Blixtsnabba leveranser. Finns sakerna i lager så vet man (i princip) att man har det dagen efter om man beställer före 12:00, det är guld värt många gånger. Det har aldrig felat på de 10-15 order jag har lagt hos er de senaste tre åren i alla fall.

# Bra support. Har dock bara behövt kontakta den en gång och då på Dustin AB, så Dustin Home:s support vet jag inget om.

# Bra hemsida, lättnavigerad och snabb, utan en massa meningslösa funktioner såsom "meddela mig om uppdateringar kring produkten Bla bla".

# Att det är fraktfritt över 500:- på Dustin Home är också ett stort plus.

#36

Postad 25 januari 2006 - 16:35

Unregistered5683e73d
  • Unregistered5683e73d
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
jag ser att jag har 98 poster i min orderhistorik på Dustin till ett sammanlagt värde på 327012:-. jag har haft ett par returer, och någon garantisak. Det har aldrig varit några problem. Mycket bra tycker jag.
Web-shoppen är ruskigt bra, det finns oftast det jag vill ha. Bra struktur, så jag hittar lätt., Bra priser.
Jag försöker att handla det mesta hos lokala leverantörer, men när det ska handlas mindre saker och enstaka komponenter är det svårt att låta bli Dustin :)

#37

Postad 26 januari 2006 - 12:40

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

  • 2 153 inlägg
  • 0
Att man kan få utlämningsavin via sms.
Så slipper man vänta en hel dag bara för att få utlämningsavin.

#38

Postad 26 januari 2006 - 13:30

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
Var det Dustin Home som köpte upp PC-action?? Har bara dåliga erfarenheter av PC-action :D

MVH Kribban

#39

Postad 26 januari 2006 - 14:13

Unregistereddcdbc111
  • Unregistereddcdbc111
  • Forumräv

  • 611 inlägg
  • 0

Var det Dustin Home som köpte upp PC-action?? Har bara dåliga erfarenheter av PC-action :D 

MVH Kribban

<{POST_SNAPBACK}>

Nix, pcaction.se hänvisar nu till www.misco.se (tidigare Dabus dataprodukter AB).

#40

Postad 26 januari 2006 - 14:13

lando
  • lando
  • Lärjunge

  • 381 inlägg
  • 0

Var det Dustin Home som köpte upp PC-action?? Har bara dåliga erfarenheter av PC-action :D 

MVH Kribban

<{POST_SNAPBACK}>


Nix, det var något annat företag (tror dom hette dabus) som senare blev Misco.

Damn, Victor var snabbare :P

Redigerat av lando, 26 januari 2006 - 14:14.


#41

Postad 26 januari 2006 - 14:18

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
oppps ok :P

Känns som om nästa inköp blir från Dustin Home med tanke på alla goda omdömen i denna tråd.

Bra PR detta Dustin :D ;)

#42

Postad 26 januari 2006 - 14:41

Anders Lindquist
  • Anders Lindquist
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0
Hej,

Både jag och Micke har varit på mässa hela dagen så vi har inte kunnat svara..sorry!

HkanW - avi via SMS är nått vi kollar på.. Vet inte om/när det blir..men hoppas snart..

Kribban - Dustinkoncernen har inte gjort några uppköp.. Inte så länge jag har jobbat här iaf (6år).. Koncernen består av 4 bolag - Dustin AB, Dustin Home AB, Dustin Partner AB och Dacsa AB

Dustin AB - säljer främst till företag
Dustin Home AB - säljer främst till privatpersoner
Dustin Partner AB - säljer mjukvarulicenser
Dacsa AB - bygger vårt affärssystem

mvh
Anders

#43

Postad 27 januari 2006 - 07:40

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Hej!

Victor: Fraktfritt har vi ännu inget slutdatum för :wacko:

SMS-avisering är som Anders sa nåt vi kollar på men det finns ingen riktig tidsplan. Vi har varit fullt upptagna med att få Netpay att funka som det ska.

Jag har varit här i strax över 5 år och inga uppköp under den tiden heller vad jag känner till :rolleyes:

mvh
Mikael Carinci

#44

Postad 27 januari 2006 - 18:24

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

  • 3 254 inlägg
  • 0

Jag skulle gärna vilja se en kommentar från Scarecrow om hans hårda ord efter att Anders nu rett upp det hela med återbetalningen samt visat upp ett PM som säger något helt annat än vad Scarecrows något hätska inlägg gjorde. Om detta är hela sanningen så tycker jag det är dålig stil att döma ut ett helt företag och varna folk att handla därifrån om det hela beror på en missuppfattning (eller vad det nu var)? Kommentar tack Scarecrow.

Kan bara hålla med. Visst skall vi sätta butikerna under lupp men det får ju vara någon substans i negativa uttalande. Väntar också på en uppföljning av detta.

Dustin: Har nog bara varit nära att handla av er men är lättpåverkad, speciellt av kanonerbjudanden och rabatter! :wacko: Antar att ni har kampanjer som går ut via mail (skall kolla detta). Fraktfritt över 500 kr (var väl 300 kr ett tag?) är en positiv grej som det är bra om ni kan behålla.

Redigerat av Unregistered1013, 27 januari 2006 - 18:30.


#45

Postad 27 januari 2006 - 21:33

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Hej!

Pefre: Vi brukar inte gå ut så mycket via mail, det är ganska sällan. Anledningen är väl att vi tror att många helst ser att man inte skitar ner deras inbox :lol:

Fraktfritt har vi som sagt än så länge inga planer på att ta bort...

mvh
Mikael Carinci

#46

Postad 28 januari 2006 - 09:52

stroy
  • stroy
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Vad hände med avbetalningen?

Var inne på Dustin Home för ett tag sedan för att till min lycka se att avetalningspriser var listade. Nu kunde jag seriöst börja övertala mig själv att köpa det där Minolta 5D-paketet. Men, idag när jag än en gång ska surfa in för att kolla priset upptäcke jag att det inte längre finns någon avbetalning..
Har jag drömt, eller rent av varit inne på fel webshop förra gången?
hehe.. måste säga att jag blev lite förvirrad, mer än vanligt måste väl tilläggas.

#47

Postad 28 januari 2006 - 10:23

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Hej!

stroy: Nix, det var ingen dröm :lol:
Tyvärr klantade handelsbanken till det lite och deras domän var onåbar under hela gårdagen bland annat och dessutom vart det problem med routingen... Så för att inte folk skulle få problem med betalningen så tog vi ner det, det bör vara uppe på måndag igen. Ber om ursäkt för detta, vi hade ju hoppats på en bra helg så här efter löning :blink:

mvh
Mikael Carinci

#48

Postad 28 januari 2006 - 10:36

Aztecface
  • Aztecface
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0

Hej!

stroy: Nix, det var ingen dröm :lol:
Tyvärr klantade handelsbanken till det lite och deras domän var onåbar under hela gårdagen bland annat och dessutom vart det problem med routingen... Så för att inte folk skulle få problem med betalningen så tog vi ner det, det bör vara uppe på måndag igen. Ber om ursäkt för detta, vi hade ju hoppats på en bra helg så här efter löning :blink:

mvh
Mikael Carinci

<{POST_SNAPBACK}>



Inte dåligt arbete att svara på morgonen på en Lördag. Ännu en god orsak att jag gillar att handla av er.

#49

Postad 28 januari 2006 - 13:18

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

  • 3 254 inlägg
  • 0

Pefre: Vi brukar inte gå ut så mycket via mail, det är ganska sällan. Anledningen är väl att vi tror att många helst ser att man inte skitar ner deras inbox :lol:

Tänkte mest på att man skall regga sig för att få detta. Får nu från många av era konkurrenter och det är ju synd om både ni och jag missar möjligheten till affär. :blink:

Annars så är väl priserna ok (iom fraktfritt) men utbudet för ljud&bild är lite klent.

#50

Postad 29 januari 2006 - 21:02

mikaelc
  • mikaelc
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Hej!

Perfre: Man kan regga sig och få nyhetsbrev men vi kör inte ut dem speciellt ofta... Kanske nåt att jobba på!
Om du har förslag på produkter du tycker vi borde ha så PM:a mig eller maila mig på [email protected] så ska jag se vad vi kan göra!

Aztecface: Det är söndagkvällarna som är värst :)

mvh
Mikael Carinci



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.