Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Apple TV 3

1297 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1151

Postad 28 augusti 2014 - 00:18

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0

Innan HBO har en välfungerande app på apple tv så är det uteslutet för mig att köpa tjänsten. Orkar inte hålla på och krångla med dåligt fungerande lösningar. Netflix och Hulu+ fungerar otroligt stabilt på Apple TV. Lite småtråkigt att behöva byta profil för att få in SVT Play och TV4 Play men det löser jag nog med att ställa en till Apple TV i racket. Kommer BBC iPlayer så blir det en tredje. :)

jag kommer nog mest bara köra svenskt på ATV från och med nu iom krånglet. Jag kör det amerikanska och engelska på min PS4a.

#1152

Postad 31 augusti 2014 - 19:40

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

  • 1 811 inlägg
  • 0

Come on Viaplay!

Då viaplayappen kommer att stängas på min panna plasma undrar jag om det finns alternativ. Viaplayappen finns inte på denna mediebox?

Redigerat av Unregistered6df60672, 31 augusti 2014 - 19:40.


#1153

Postad 31 augusti 2014 - 20:07

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0

Då viaplayappen kommer att stängas på min panna plasma undrar jag om det finns alternativ. Viaplayappen finns inte på denna mediebox?


nej

den finns på PS3 och PS4, men jag tror man måste ha PS+ för att kunna ladda ner den

#1154

Postad 01 september 2014 - 10:25

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

  • 1 811 inlägg
  • 0

nej

den finns på PS3 och PS4, men jag tror man måste ha PS+ för att kunna ladda ner den

Playstation? Vad är PS+?

#1155

Postad 01 september 2014 - 10:55

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Playstation? Vad är PS+?

Ett registrerat konto för att kunna ladda ned spel och appar.

#1156

Postad 01 september 2014 - 11:10

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Nja PSN är gratis. PS+ kostar pengar. Tror inte man behöver PS+ för att titta på viaplay.

#1157

Postad 01 september 2014 - 12:14

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Nja PSN är gratis. PS+ kostar pengar. Tror inte man behöver PS+ för att titta på viaplay.

Ok, har inte Sony och har inte begripet skillnaden på PSN och PS Plus. (Hur kom vi in på detta i en ATV-tråd...)

#1158

Postad 01 september 2014 - 12:43

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0

Ok, har inte Sony och har inte begripet skillnaden på PSN och PS Plus. (Hur kom vi in på detta i en ATV-tråd...)

Då viaplayappen kommer att stängas på min panna plasma undrar jag om det finns alternativ. Viaplayappen finns inte på denna mediebox?



#1159

Postad 01 september 2014 - 12:56

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

  • 1 811 inlägg
  • 0
<p>Jag mailade viaplay. De sa att denna box skulle funka. Men icke. Snacka om att man inte anstränger sig för att behålla sina kunder.

Redigerat av Unregistered6df60672, 01 september 2014 - 12:58.


#1160

Postad 01 september 2014 - 13:04

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0

<p>Jag mailade viaplay. De sa att denna box skulle funka. Men icke. Snacka om att man inte anstränger sig för att behålla sina kunder.

Det fungerar med en del innehåll via air mirroring och en del via air play, vad som fungerar beror på vad de har för rättigheter för det specifika innehållet. Det kanske var det de menade?
Men det finns ingen riktig app.

http://viaplay.se/device_iphone

Redigerat av Christopher_A, 01 september 2014 - 13:06.


#1161

Postad 01 september 2014 - 13:16

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

  • 1 811 inlägg
  • 0
Kul att det nästan är omöjligt att se vidare på viaplay utan att behöva köpa nya grejer.
Det går bara att köra via pc och hdmi-sladd alltså? Tack för det.
Applemonopol så det heter duga.

#1162

Postad 01 september 2014 - 18:49

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Applemonopol så det heter duga.


Yes men vad det fungerar bra när man har hela familjen ;)

#1163

Postad 02 september 2014 - 14:35

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Yes men vad det fungerar bra när man har hela familjen ;)

Man anpassar tjänsterna efter hårdvaran när det gäller Apple...
Finns ingen Viaplay- eller HBO-app, nä då blir det inget med det helt enkelt. Inte 17 kluddar man med andra halvdana lösningar då. ;)

#1164

Postad 02 september 2014 - 14:42

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Finns ingen Viaplay- eller HBO-app, nä då blir det inget med det helt enkelt.


Jo i macen ;)

#1165

Postad 02 september 2014 - 14:46

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Jo i macen ;)

Så klart, men då får man tex inte 5.1-ljud.

#1166

Postad 02 september 2014 - 14:49

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Så klart, men då får man tex inte 5.1-ljud.


Sant dock ej prio för min del..

#1167

Postad 02 september 2014 - 14:58

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Sant dock ej prio för min del..

Funkar gör det ju med dator och ipad, men jag betalar inte för tjänster som inte även funkar med TV och hembio fullt ut.

#1168

Postad 17 september 2014 - 15:05

svartadimman
  • svartadimman
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Till alla som undrar, så behöver man inte ha playstation plus för viaplay och netflix på sitt ps4 /ps3

#1169

Postad 11 oktober 2014 - 11:48

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

  • 796 inlägg
  • 0
Jag vet inte om det här har tagits upp tidigare, men för en tid sedan upptäckte jag att det inte går att få fram musikvideor från Vevo på Youtube-appen. Däremot fungerar det utan problem på ipad och iphone. Om jag prenumererar på en Vevo-kanal är den listan helt tom när jag går in där på ATV. Jag har kollat runt lite på nätet men har inte hittat någon info. Är det någon som vet något?

#1170

Postad 13 oktober 2014 - 09:37

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Jag vet inte om det här har tagits upp tidigare, men för en tid sedan upptäckte jag att det inte går att få fram musikvideor från Vevo på Youtube-appen. Däremot fungerar det utan problem på ipad och iphone. Om jag prenumererar på en Vevo-kanal är den listan helt tom när jag går in där på ATV. Jag har kollat runt lite på nätet men har inte hittat någon info. Är det någon som vet något?

Vevo har en egen app på Apple TV.

#1171

Postad 28 oktober 2014 - 17:13

Alezman
  • Alezman
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har en setup av PC som är trådad till en CG3700 som sen är trådad till en Apple TV.

Fick bekymmer med mitt gamla CG3100 så just detta nya modem har jag bara ett par månader användning utav. Ungefär 1 av 5 tillfällen hittar min Apple TV min PC. För att säkerställa att det inte var någon config i iTunes eller liknande så hade jag min dator formaterad för en vecka sen, men problemet kvarstår.

Då det är trådat så vill man ju ha en viss stabilitet. Nu är jag inte expert på detta, men är det några inställningar jag kan göra i routern för att PC och Apple TV ska hitta varandra bättre? Är det någon idé att laborera i port-forwarding fliken?

#1172

Postad 29 oktober 2014 - 09:38

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har en setup av PC som är trådad till en CG3700 som sen är trådad till en Apple TV.

Fick bekymmer med mitt gamla CG3100 så just detta nya modem har jag bara ett par månader användning utav. Ungefär 1 av 5 tillfällen hittar min Apple TV min PC. För att säkerställa att det inte var någon config i iTunes eller liknande så hade jag min dator formaterad för en vecka sen, men problemet kvarstår.

Då det är trådat så vill man ju ha en viss stabilitet. Nu är jag inte expert på detta, men är det några inställningar jag kan göra i routern för att PC och Apple TV ska hitta varandra bättre? Är det någon idé att laborera i port-forwarding fliken?

Fattar inte vare sig setup eller vad du har Apple TVn till. Apple TVn kopplas till en router och till en TV. Var kommer PCn in?

#1173

Postad 29 oktober 2014 - 21:03

Alezman
  • Alezman
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 0

Fattar inte vare sig setup eller vad du har Apple TVn till. Apple TVn kopplas till en router och till en TV. Var kommer PCn in?


All right.

Jag har en stationär PC med Win 8.1 samt iTunes 12 och tillhörande mediebibliotek. Det är trådat till en Netgear CG3700 som sedan också är trådad till en Apple TV3.

För 2-3~ v sen slutade jag få kontakt via min Apple TV till iTunes 'Hemmadelning'.

Felsökning:

- Apple TV3 kan göra nätverkstest och t.ex. streama SVTPlay och Youtube.
- Jag har ominstallerat iTunes på min WIN 8.1 PC
- Jag har återställt min Apple TV3
- Jag har prövat 2 olika e-postadresser som är kopplat till samma Apple-ID
- Jag har prövat att dela ut 'allt' under inställningar i iTunes såväl enstaka sektorer

Jag kommer inte åt Hemmadelning varken via min iPad eller Apple TV3, och jag kan verkligen inte förstå vilken aktiv handling jag har genomfört förutom de senaste uppdateringarna med iTunes och iOS.

Har ni några förslag?

#1174

Postad 31 oktober 2014 - 08:45

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

All right.

Jag har en stationär PC med Win 8.1 samt iTunes 12 och tillhörande mediebibliotek. Det är trådat till en Netgear CG3700 som sedan också är trådad till en Apple TV3.

För 2-3~ v sen slutade jag få kontakt via min Apple TV till iTunes 'Hemmadelning'.

Felsökning:

- Apple TV3 kan göra nätverkstest och t.ex. streama SVTPlay och Youtube.
- Jag har ominstallerat iTunes på min WIN 8.1 PC
- Jag har återställt min Apple TV3
- Jag har prövat 2 olika e-postadresser som är kopplat till samma Apple-ID
- Jag har prövat att dela ut 'allt' under inställningar i iTunes såväl enstaka sektorer

Jag kommer inte åt Hemmadelning varken via min iPad eller Apple TV3, och jag kan verkligen inte förstå vilken aktiv handling jag har genomfört förutom de senaste uppdateringarna med iTunes och iOS.

Har ni några förslag?

Fungerar AirPlay från ipaden? I så fall ligger problemet förmodligen på PCn.

#1175

Postad 31 oktober 2014 - 17:34

Alezman
  • Alezman
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 0

Fungerar AirPlay från ipaden? I så fall ligger problemet förmodligen på PCn.


Nattens fortsatta felsökningar var enligt följande:

- bytt lösen/verifierat apple-id igen
- bytt datornamn och workgrupp på PC
- bytt router (!)
- återställt apple tv
- avinstallerat itunes och prövat ytterligare en version

Apple TV3 går i rasande fart via de vanliga streamingtjänsterna, även fungerar resterande produkter i nätverk utan fel.

Det känns som om det är något fel på Apple-ekosystemet, alternativt någon störning i mitt apple-id/icloud. Detta för att när jag är inne på min iPad och klickar upp en vanlig video, så kan jag inte strömma denna till Apple TV.

Det känns alltså som om den "centrala" Hemmadelnings-funktionen är kaputt, och varken nätverket eller någon enstaka enhet. (Det är därför jag reseta lösenordet och verifiera på samtliga maskiner igen, mitt Apple-id.).

Nästa natt kanske får gå åt till att skapa ett nytt apple-id.

Galenskapen är nära...

Postad bild

#1176

Postad 02 november 2014 - 14:00

Alezman
  • Alezman
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 0
Hela apple-support forum är nersköljt av människor med samma bekymmer som mig, så jag gissar att det är något som har med ekosystemet att göra. Verkligen allting är kontrollerat, 3 gånger om - och samma setup har fungerat i år.

Hursomhelst, att inte kunnat se tv och film på 2 veckor gjorde ju så klart att andra lösningar fick hittas. Har nu gått över till PLEX (fungerade på 10minuter).

Oh Apple, i tried :)

#1177

Postad 02 november 2014 - 14:26

Unregisteredd77fcd1d
  • Unregisteredd77fcd1d
  • Användare

  • 238 inlägg
  • 0
Kan det vara något med Windows 8.1? Jag har en liknande setup, fast med Windows 7 (iTunes 12, mediabibliotek, hemmadelning etc.) och det fungerar fint fortfarande.

#1178

Postad 03 november 2014 - 09:07

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Kan det vara något med Windows 8.1? Jag har en liknande setup, fast med Windows 7 (iTunes 12, mediabibliotek, hemmadelning etc.) och det fungerar fint fortfarande.

Det är ju verifierat att Airplay från iPad inte funkar heller!
Alltså är det något med Apple id, hemmadelning mm. Kan vara något med ip-adress också. Jag har själv noterat att min Apple TV som jag kör med kabel till en Apple Air port ibland inte kan hittas av min iPhone. Detta var aldrig något problem när jag körde Apple TV på wifi, men av stabilitets och bandbreddsskäl kör jag den trådat då den ändå står bredvid routern.
Airplay samt remote-appen är mycket känsliga för nätverksproblem, tex att ip-adressrelaterade sådana. Tror att det är där som felsökningen ska göras.

Testa att köra Apple TVn på wifi. Då borde det funka mot iPaden.

Redigerat av agpath, 03 november 2014 - 09:07.


#1179

Postad 27 november 2014 - 18:52

huggan86
  • huggan86
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Är ATV gen 3 jailbreakad än?

#1180

Postad 27 november 2014 - 19:01

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Är ATV gen 3 jailbreakad än?


Nej.

#1181

Postad 27 november 2014 - 19:03

huggan86
  • huggan86
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Synd, tänkte beställa en. Recension på Kodi via AirParrot då? Funkar det fint?

Och finns det något sätt för att köra via Android telefon/platta?

Redigerat av huggan86, 27 november 2014 - 19:04.


#1182

Postad 01 december 2014 - 11:34

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Är ATV gen 3 jailbreakad än?

Kommer aldrig att hända. Ingen jobbar ens officiellt på detta då Apple medvetet har stängd alla möjligheter i gen 3.

#1183

Postad 01 december 2014 - 11:56

huggan86
  • huggan86
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Det går inte att som du beskriver det stänga av möjligheterna att jailbreaka den. Dock kan det vara svårt och ingen vill göra det.

Har du redan glömt Xbox 360 som var omöjligt att hacka med inbyggd säkerhet direkt i kretsarna?

Redigerat av huggan86, 01 december 2014 - 11:56.


#1184

Postad 01 december 2014 - 12:03

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Det går inte att som du beskriver det stänga av möjligheterna att jailbreaka den. Dock kan det vara svårt och ingen vill göra det.

Har du redan glömt Xbox 360 som var omöjligt att hacka med inbyggd säkerhet direkt i kretsarna?

Det jag menade är att ingen orkar lägga ned det jobbet på just Apple TV. Finns någon 20 min lång genomgång på youtube om någon orkar kolla...

#1185

Postad 01 december 2014 - 12:28

huggan86
  • huggan86
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Ok.

Men vad tycker ni då? Gen 2 eller Gen 3 om jag skulle köpa idag. Går det att få tag på Gen 2?

Är ni nöjda med Kodi (XBMC) genom AirParrot på PC på Gen 3?

#1186

Postad 01 december 2014 - 12:51

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
Som jag förstått det så finns det inget intresse av att jailbreaka den då kundunderlaget är så lågt för den jämfört med t.ex iPhone. Riktigt trist då det är en box jag lätt skulle införskaffa istället för min Minix.

Dock kan man alltid hoppas att de med tiden migrerar över till samma plattform som iPhone/iPad, då lär det bli ett köp av en aTV. :)

#1187

Postad 01 december 2014 - 13:39

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Ok.

Men vad tycker ni då? Gen 2 eller Gen 3 om jag skulle köpa idag. Går det att få tag på Gen 2?

Är ni nöjda med Kodi (XBMC) genom AirParrot på PC på Gen 3?

Det är bara gen 3 som har 1080p. Detta då 3an har ett A5-chip och 512 Mb medan 2an endast har A4 och 256 Mb. Dvs gen 3 har betydligt högre prestanda vid video-uppspelning.

Redigerat av agpath, 01 december 2014 - 13:39.


#1188

Postad 01 december 2014 - 13:54

huggan86
  • huggan86
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Som jag förstått det så finns det inget intresse av att jailbreaka den då kundunderlaget är så lågt för den jämfört med t.ex iPhone. Riktigt trist då det är en box jag lätt skulle införskaffa istället för min Minix.

Dock kan man alltid hoppas att de med tiden migrerar över till samma plattform som iPhone/iPad, då lär det bli ett köp av en aTV. :)


Har titta på Minix, vilken har du? Kan du lämna en liten recension på den kanske?

#1189

Postad 01 december 2014 - 14:29

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Dock kan man alltid hoppas att de med tiden migrerar över till samma plattform som iPhone/iPad, då lär det bli ett köp av en aTV. :)

Det är redan iOS 8 på Apple TV. bara det att de kallar det för 7 där. Enda skillnaden är egentligen att det inte finns någon AppStore.

#1190

Postad 01 december 2014 - 14:43

testsmurf
  • testsmurf
  • Forumräv

  • 532 inlägg
  • 1
Plexconnect för ATV3 ger de flesta funktioner jag och många andra var ute efter vilket gör att efterfrågan på jailbreak har i princip försvunnit.

Redigerat av testsmurf, 01 december 2014 - 14:44.


#1191

Postad 07 december 2014 - 21:17

menhallå
  • menhallå
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Hej.
Min grabb har en iPad2 och snart en iPhone5 och jag tänkte köpa en AppleTV3 till han i julklapp.
Vi vill kunna spela upp det man ser på iPad:en/iPhone:en och se på inspelad film (mest mpeg2) från en server via trådat nätverk.
Kommer det att funka?

Edit:
OK, googlat lite och AppleTV är visst ingen media spelare som jag trodde. På servern har jag film jag spelat in från TV i mpeg2 men också alla DVD filmer. Att installera plex(?) på servern tror jag inte på då den har en liten sket Seleron processor som går i taket när jag försöker se på youtube (på servern). Att koda om i realtid är inte att tänka på. Kanske provar vi på en raspberry pi b+ istället då.

Redigerat av menhallå, 07 december 2014 - 21:40.


#1192

Postad 08 december 2014 - 08:46

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Hej.
Min grabb har en iPad2 och snart en iPhone5 och jag tänkte köpa en AppleTV3 till han i julklapp.
Vi vill kunna spela upp det man ser på iPad:en/iPhone:en och se på inspelad film (mest mpeg2) från en server via trådat nätverk.
Kommer det att funka?

Edit:
OK, googlat lite och AppleTV är visst ingen media spelare som jag trodde. På servern har jag film jag spelat in från TV i mpeg2 men också alla DVD filmer. Att installera plex(?) på servern tror jag inte på då den har en liten sket Seleron processor som går i taket när jag försöker se på youtube (på servern). Att koda om i realtid är inte att tänka på. Kanske provar vi på en raspberry pi b+ istället då.

Apple TV är i första hand till för att se film via de inbyggda apparna för iTunes och Netflix (finns en del annat också) samt för att titta via Airplay från en ipad/iphone. Detta är den suveränt bra på med reservation för att vissa appar inte är så bra på Airplay (men då ligger inte problemet hos Apple).
Plex funkar men är det primära att se eget material så har du helt rätt i att det finns bättre alternativ.

#1193

Postad 08 december 2014 - 08:55

Jonas_GBG2
  • Jonas_GBG2
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
Hej
Jag har haft väldigt mycket strul med Netflix på min atv de senaste dagarna. Blir utloggad, står och tuggar och försöker ansluta, blandar ihop profiler... På mina övriga enheter flyter det felfritt!

Någon som har samma, lösning?

#1194

Postad 08 december 2014 - 09:00

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Hej
Jag har haft väldigt mycket strul med Netflix på min atv de senaste dagarna. Blir utloggad, står och tuggar och försöker ansluta, blandar ihop profiler... På mina övriga enheter flyter det felfritt!

Någon som har samma, lösning?

Nja, jag blev utloggat efter att redan ha öppnat en profil och skulle starta en film av någon anledning. Tror dock inte att det är ATVs fel utan Netflix som strular. Har aldrig fått något liknande på dator eller ipad.
En omstart av Apple TV kan hjälpa. Jag växlar ofta mella US och SE och det brukar också kunna strula om man inte startar om mellan.

Redigerat av agpath, 08 december 2014 - 09:00.


#1195

Postad 08 december 2014 - 10:36

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0

Har titta på Minix, vilken har du? Kan du lämna en liten recension på den kanske?


Missade att kolla tråden, sorry!

Jag tycker Minix X8 känns lite ofärdig, ger alldeles för mycket Android-känsla över allt. Det är en Android box men jag vill gärna slippa se detaljerna under huven och fokusera på upplevelsen. Anledningen varför jag köpte den var för att köra Netflix men jag hade missat att Netflix inte stödjer 1080p på plattformar som inte är certifierade.

Men när det gäller videouppspelning via Kodi så funkar den helt felfritt, mycket kompetent spelare. Tror mina problem ligger i att jag hade hoppats på en mera "polerad" upplevelse.

#1196

Postad 08 december 2014 - 11:16

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Jag tycker Minix X8 känns lite ofärdig, ger alldeles för mycket Android-känsla över allt. Det är en Android box men jag vill gärna slippa se detaljerna under huven och fokusera på upplevelsen. Anledningen varför jag köpte den var för att köra Netflix men jag hade missat att Netflix inte stödjer 1080p på plattformar som inte är certifierade.

Netflix 1080p har inte med hårdvaran att göra (så länge den i sig stöder 1080p ut). Det är Android och DRM som är problemet.

#1197

Postad 08 december 2014 - 11:33

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0

Netflix 1080p har inte med hårdvaran att göra (så länge den i sig stöder 1080p ut). Det är Android och DRM som är problemet.


Jag kanske var lite luddig, med certifierad menade jag DRM och inte hårdvara.

#1198

Postad 08 december 2014 - 12:05

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Jag kanske var lite luddig, med certifierad menade jag DRM och inte hårdvara.

Ok. Det ska funka från Android 4.3.

#1199

Postad 08 december 2014 - 18:14

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Ok. Det ska funka från Android 4.3.

Nu är vi rejält off-topic, men måste bara påpeka att det inte gör det.

Netlix i 1080p fungerar i dagsläget endast på "utvalda" plattformar. När det gäller mediaspelare innebär det: AppleTV3, Chromecast, Amazon FireTV och Google Nexus Player - inte på någon annan android-baserad mediaspelare, de får endast in SD.

Möjligtvis kan det bli skillnad i framtiden om/när andra mediaspelare kan få 5.0 (AndroidTV) och kan använda sig av samma Netflix app som följer med Gooogle Nexus Player.

#1200

Postad 08 december 2014 - 21:44

Unregistered6c9772c4
  • Unregistered6c9772c4
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har skummat igenom tråden för och se om någon har samma problem som mig men jag kan inte se det - har jag missat det så ber jag om ursäkt.

Jag har en apple tv 3 och en iphone 5s som är uppdaterad med den senaste IOS och jag kan inte fatta vad som är problemet.. har googlat rundor men hittar lika många svar som bär i skogen.

Jag får följande felmeddelande: Ett fel inträffade när innehållet lästes in, försök senare.. och det har jag gjort ett antal gånger. Problemet uppstår när jag väljer och streama från dreamfilms eller swefilmer men streamar jag från svt play eller youtube så fungerar det ypperligt.

Jag kör kabel från routern till apple tv istället för wifi då detta kunde vara en lösning men resultatet är detsamma och jag har testat omstarta/ominstallera apple tv, tyvärr med samma resultat.

Jag hoppas att någon klok människa här på detta forum kan hjälpa mig?

Mvh Mats



2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.