Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Senaste filmen jag såg...

15349 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#10001

Postad 20 april 2015 - 12:54

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0

The Equalizer

 

Helt okej film om man är sugen och se lite action!



#10002

Postad 20 april 2015 - 12:59

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

  • 2 307 inlägg
  • 1

The Equalizer

Helt okej film om man är sugen och se lite action!

Gillade denna jag med.

#10003

Postad 20 april 2015 - 14:48

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

the-naked-gun-from-the-files-of-police-s

The Naked Gun (1988)
Av David Zucker

Nej, det här var ju inte särskilt roligt.

Och jag älskar larviga komedier med billiga skämt. Ändå skrattade jag bara en enda gång under hela filmen. Jag vet inte om det är att jag inte gillar Leslie Nielsen eller att den fysiska och verbala humorn inte nådde fram till mig, men det var helt enkelt inte en rolig film. Det viktigaste en komedi, vilken form den än har, är att den måste kunna få en att skratta så för mig föll Den Nakna Pistolen pladask.

Jag kan ärligt inte skriva något mer. Som jag förstår är det här en älskad film av många, så det kanske bara är jag som inte föll för den. Men utifrån min upplevelse kan jag Inte Rekommendera filmen, tyvärr

 

Va? Bara citatet "-En cigarett? - Ja, jag vet" är ju liksom hela grejen!

 

Allvarligt talat så respekterar jag din åsikt. Det är skönt att höra någon som inte faller för grupptrycket.



#10004

Postad 20 april 2015 - 15:19

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

  • 846 inlägg
  • 0

Lethal Weapon

Underhållande actionklassiker, fast halvdum och inte särskilt trovärdig alla gånger.

 

7/10



#10005

Postad 20 april 2015 - 17:02

Unregisterede98d451d
  • Unregisterede98d451d
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

Va? Bara citatet "-En cigarett? - Ja, jag vet" är ju liksom hela grejen!

 

Allvarligt talat så respekterar jag din åsikt. Det är skönt att höra någon som inte faller för grupptrycket.

Såna saker uppskattar jag faktistk, riktigt pappig humor, men filmen innehöll alldeles för mycket osmidig fysisk humor. Fysisk humor kan vara fantastiskt rolig, (älskar Chaplin och Buster Keaton) men här kändes den lika unken som mjölken Leslie Nielsen luktar på, blir skelögd och ramlar baklänges av (som exempel). Skrattade eller fnissade åt såna saker som "Just think; next time I shoot someone, I could be arrested." eller "Goodyear?" "No, the worst." Men det var för lite sånt. Airplane var mycket bättre och roligare än den här!



#10006

Postad 20 april 2015 - 23:33

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Jake Gyllenhaal borde fått en Oscar för Nightcrawler.



#10007

Postad 21 april 2015 - 06:20

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
+1 Jag håller med. Han känns väldigt trovärdig.

#10008

Postad 21 april 2015 - 12:13

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
Unbroken.

En stabil film. Bättre än recensionerna. Och vilken stark historia och liv för dom som överlevde 45 dagar på havet och sedan sadistiska fångvaktare i Japan.

När jag först läste att dom skulle göra film av Zamperini's liv så trodde jag att det skulle resultera i en bättre film men den är klart sevärd.

#10009

Postad 21 april 2015 - 14:04

Plommonkalas
  • Plommonkalas
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0

12 Years a Slave (2013)

 

Är lite sen på bollen med att se den här filmen. Helt klart en bra film, med suveränt skådespeleri som främsta argument. Tycker dock att filmen är aningen ojämn. När den är som bäst är den otroligt gripande och känslofylld. När den däremot är som sämst känns det faktiskt ganska sömnigt. Topparna räcker dock för att belöna filmen med ett fint betyg.

 

8/10


Redigerat av Plommonkalas, 21 april 2015 - 14:05.


#10010

Postad 21 april 2015 - 14:04

Frozen_Plauge
  • Frozen_Plauge
  • Lärjunge

  • 400 inlägg
  • 0

The Thing (Carpenter) 4/5

Blue Velvet 4,5/5

Lost ighway 4,5/5



#10011

Postad 21 april 2015 - 20:56

Unregisterede98d451d
  • Unregisterede98d451d
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 1

politics-of-zero-dark-thirty-75184.jpg?c

 

Zero Dark Thirty (2012)
Av Kathryn Bigelow

Vilken positiv överraskning! Jag har hört mycket kritik kring Bigelow i allmänhet men just den här filmen i synnerhet. Den ska vara alldeles för Amerika-vänlig, pro-tortyr eller helt enkelt bara ointressant. Det är samma slags kritik jag hörde om American Sniper, en film jag uppskattade väldigt mycket. Och på samma plan fungerar Zero Dark Thirty.

Ända sedan första scenen känner man hur jäkla välskräddad och stadig regin är. Bigelow har helt och hållet koll på varje scen och det syns genom den nästan kirurgiska och systematiska känslan hennes nutida filmer har. Under tortyrscenerna men framförallt slutscenerna med själva "raiden" satt jag på helspänn. Hon får en verkligen att bli investerad med hjälp av fantastiska skådespelare (som jag kommer till sen) och laddade scener som helikopterfärden till slutdestinationen. Denna investering skapar riktig spänning under dokumentär-aktig action som annars hade varit skittråkiga, men nu blir mästerliga. När jag såg The Hurt Locker blev jag inte särskilt exalterad, men då var jag bara 12 år gammal, så jag ska ge den en chans till!

Och herregud vilka skådespelare, vi har Jessica Chastain, Jason Clarke, Chris Pratt, Joel Edgerton, framtidens nästa stora skådespelare och de är alla jättebra i den här filmen. De är alla väldigt diskreta och underspelade vilket jag tycker passar bra in i filmens stämning. Men det känns ibland lite bortkastat med att se så här många talanger inte få visa vad de kan, utan ibland försvinner karaktärer nästan helt och hållet från storyn. Castingen är i alla fall perfekt, och jag tyckte Chastain var en fantastisk huvudrollsinnehavare.

Sen kommer vi till pro-amerika-diskussionen som uppstår med den här filmen. Och jag måste ta den i försvar. Tortyrscenerna var oerhört starka, och även fast Chastain långsamt börjar vänja sig och se det som acceptabelt betyder det inte att regissören tycker det, bara att karaktären blir avtrubbad på gott och ont. Sen kände jag ingen särskild patriotism, utan allt kändes rätt kallt och hårt.

Men filmen är inte perfekt som många kritiker kanske vill påstå. Jag kan tycka att filmen tappar en hel del på mitten. Självklart måste filmen följa vad som faktiskt hände men ja, det kan blir rätt tråkigt och oengagerande även fast skådespelarna är så här bra. Den hade kunnat göras bättre på ett par punkter, så för mig är det här inget mästerverk.

j*vlar vilken text det blev för att förmedla att jag kan Rekommendera Zero Dark Thirty!


Redigerat av Unregisterede98d451d, 04 maj 2015 - 13:03.


#10012

Postad 21 april 2015 - 21:03

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 2

jotnan, du är en pärla på så många sätt  :)



#10013

Postad 21 april 2015 - 21:09

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 2
Själv tyckte jag Zero Dork Thirty (pun intended) var högst medioker.

Men smaken är ju lika delad som baken....

Redigerat av masse70, 21 april 2015 - 21:10.


#10014

Postad 21 april 2015 - 21:42

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
Min favorit av filmerna från året den kom

#10015

Postad 21 april 2015 - 23:19

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
Alpha Dog

Filmen är baserad på en sann händelse som medförde att Jesse James Hollywood blev den yngsta någonsin att hamna på FBI:s most wanted-lista.

Sevärd!

#10016

Postad 22 april 2015 - 09:12

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Water Diviner - Bra film med en väldigt intressant berättelse. Hade kanske passat bättre som miniserie så att berättelsen kunde få mer tid att utvecklas. betyg: 7/10



#10017

Postad 22 april 2015 - 15:18

Unregisterede98d451d
  • Unregisterede98d451d
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

jotnan, du är en pärla på så många sätt  :)

Haha, tack! Kul att folk läser det jag skriver, jag slipper kanske förpesta min flickvän med filmanalyser för att få utlopp för tankarna på det sättet  ;)


Själv tyckte jag Zero Dork Thirty (pun intended) var högst medioker.

Men smaken är ju lika delad som baken....

Jag kan förstå det, och det tyckte jag många gånger under filmens gång tills de riktigt bra partierna påminde mig om kvaliteten!



#10018

Postad 22 april 2015 - 15:51

Unregisteredd77fcd1d
  • Unregisteredd77fcd1d
  • Användare

  • 238 inlägg
  • 0

The Scribbler (2014), DVD

 

Scifi-thriller baserad på en grafisk roman. En hel del bra skådespelare (Katie Cassidy, Gareth Dillahunt, Eliza Dushku, Michael Imperioli, Sasha Grey) som inga behöver skämmas för sina insatser, men ganska rörig och tråkig handling om en ung kvinna som försöker bränna bort oönskade personligheter ur skallen.

 

2/5



#10019

Postad 22 april 2015 - 18:41

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

The Interview

 

Så har jag då sett denna omtalade film. Spontant känns det som Nordkorea gjorde en jättetabbe när dom skapade sådan cirkus kring filmen. Hade den inte fått all gratis pr så hade den nog passerat ganska obemärkt. Det är ju mest de normala klichéerna om Nordkorea och dess diktator. Visst blev den några skratt man jag var inte speciellt imponerad.

 

2-3/5



#10020

Postad 22 april 2015 - 19:00

Stoned_Rosetta
  • Stoned_Rosetta
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 1

Sett på The way way back ikväll. överraskande bra film. rekommenderas.



#10021

Postad 22 april 2015 - 19:12

Unregisterede98d451d
  • Unregisterede98d451d
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 2

songs03.jpg

 

Sånger från Andra Våningen (2000)
Av Roy Andersson

Det är alltid riktigt trevligt att se en Roy Andersson-produkt, om det så är reklamsnuttar eller hans långfilmer. Hur kan man inte gilla stilen förstår jag inte. Om man inte fångas av det tragiska och hopplösa varenda scen utstrålar så finns också väldigt roliga scener att ta del av. Humorn är såklart av det mörkare slaget.

Det jag gillade med Sånger från Andra Våningen, hans första långfilm, är att den har en sammanhängande story fylld med budskap, symbolik och kanske till och med lite samhällskritik. Den känns som ett seriöst konstnärligt verk med dolda meningar, vilket jag aldrig riktigt förknippat med Roy Andersson. Tidigare gillade jag honom bara för den skumma och sköna stämningen han gör med surrealistiska men ändå jordnära dialoger och torra kameravinklar. Men här finns helt klart något utöver det. 

Men fan vad mycket skit Roy Andersson har fått på senaste. Vi har såklart den kända (och fantastiskt ointressanta) Lena Andersson-"skandalen" men också en allmän syn på honom som larvig konstnär och tråkig filmskapare. Jag skulle vilja påstå att han är den enda internationellt uppmärksammade regissören vi har, och kanske också den enda svensken som verkligen gör sin egen grej. Om han hade varit fransman eller tysk eller något annat "spännande" hade varenda svensk hipster tyckt att han är skitfrän. Vi ska vara glada att vi har en regissör efter Bergman, med en så pass distinkt, svensk, stil som sätter oss på kartan som ett filmland att räkna med.

Den här filmen fick mig att få lite ångest, på ett mysigt sätt. Få andra lyckas med något sådant och därför kan jag 
Starkt Rekommendera den här filmen!


Redigerat av Unregisterede98d451d, 04 maj 2015 - 13:35.


#10022

Postad 22 april 2015 - 21:39

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
The Avengers: Age of Ultron i 3D på bio i Värnamo.
Grym film, pampig, högljudd och catchig (läs: Iron Man) humor.
Gillar man första filmen / Iron Man så kommer man gilla denna, precis som jag.
Svårt att sätta betyg...kanske 7/10

#10023

Postad 22 april 2015 - 22:23

Blader
  • Blader
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0
Avengers: Age of Ultron

Ingen särskilt bra film tyvärr. Mycket sämre än första och skurken fick ju ingen kärlek på manusfronten överhuvudtaget. Hade sina stunder, men ingen höjdare.

Redigerat av Blader, 22 april 2015 - 22:24.


#10024

Postad 23 april 2015 - 16:16

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

  • 862 inlägg
  • 0

Sett på The way way back ikväll. överraskande bra film. rekommenderas.

Den är riktigt bra film. Håller med.



#10025

Postad 23 april 2015 - 20:01

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 2

Jupiter ascending, försöker vara storslagen men känns som jag sett den förr.

Inget nytt och stridsscenerna plottriga och tröttsamma



#10026

Postad 24 april 2015 - 04:12

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

The Homesman

En film som visar att den hårda naturen i mellanvästern i Amerika kunde göra kvinnor galna. Tommy Lee Jones hittar dock skratt med sin speciella humor, som bara blir bättre och bättre med stigande ålder.

 

Han undviker dock inte det hårda budskapet i filmen. Tvärtom så skildras rätt upprörande scener. Det är bra att Tommy Lee Jones vågar filma sådant som man egentligen inte vill se. Filmen har en bra blandning av överraskning och humor och galenskap.

 

Vad får man om man blandar en dos Clintan och en dos Charles Bronson? Då får man varulvs-filmen Late Phases. En bra B-film om en pensionerad och blind militärveteran som till utseendet liknar Charles Bronson och har Clintans hårda inställning till livet, kämpa mot varulvar i ett seniorboende.

 

Trots sitt handikapp upptäcker han naturligtvis att det finns något övernaturligt i sin närhet (undrar vad det kan vara?), något som de andra utan handikapp inte fattat.

 

När han misslyckas med att varna de andra, som han naturligtvis gjort sig ovän med, ja då vet man vilket håll filmen är på väg åt. Trots det uppenbara så har filmen charm. Det är bara att plocka fram popcornen och njuta.

 

Ibland undrar man om inte regissören själv kan se hur dåliga effekterna är. En scen då varulven på fyra ben springer, eller rättare sagt försöker springa, blir ofrivilligt rätt så rolig. Jag måste säga att varulven såg misstänkt likt ut som en kissnödig stuntman.

 

4 av 5 klor i tapeten


Redigerat av Unregistered1fef72f3, 24 april 2015 - 04:14.


#10027

Postad 24 april 2015 - 06:06

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Captain America: The Winter Soldier (Viaplay, Samsung-app).

Ja, den här var ju bra mycket bättre än ettan. Pampigt och storslaget (som alla Marvels filmer numera). Dock lite väl likt de andra t ex Avengers och Iron Man gällande handlingen (något stort flyger antingen upp eller ner från himlen). 2/5, hade blivit högre om Viaplay inte krånglat så med både bild och ljud som det gjorde för mig.

Plus i kanten för Scarlett ;)


Redigerat av MrSpokk, 24 april 2015 - 06:10.


#10028

Postad 24 april 2015 - 11:07

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Captain America: The Winter Soldier (Viaplay, Samsung-app).

Ja, den här var ju bra mycket bättre än ettan. Pampigt och storslaget (som alla Marvels filmer numera). Dock lite väl likt de andra t ex Avengers och Iron Man gällande handlingen (något stort flyger antingen upp eller ner från himlen). 2/5, hade blivit högre om Viaplay inte krånglat så med både bild och ljud som det gjorde för mig.

Plus i kanten för Scarlett ;)

Det finns liksom 2 varianter av Marvel numera. Det ena är effektspäckad Hollywood-action som egentligen inte ger så mycket. Det andra är de suveränt producerade vuxna drama-serier som Netflix producerar. Jag föredrar utan tvekan den senare varianten.



#10029

Postad 24 april 2015 - 11:19

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Det finns liksom 2 varianter av Marvel numera. Det ena är effektspäckad Hollywood-action som egentligen inte ger så mycket. Det andra är de suveränt producerade vuxna drama-serier som Netflix producerar. Jag föredrar utan tvekan den senare varianten.

 

Du menar t ex Daredevil? Man kanske skulle ge den en chans då.



#10030

Postad 24 april 2015 - 13:00

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Du menar t ex Daredevil? Man kanske skulle ge den en chans då.

Framförallt Daredevil. Denna kommer följas upp av flera serier innan The Defenders, som kommer få en egen serie.

Sedan är även Agent Carter väldigt bra.



#10031

Postad 24 april 2015 - 15:13

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

The Cobbler.

Efter att ha läst flera recensioner av denna film så förväntade jag mig en katastrofal film.

Men jag blev faktiskt positivt överraskad och det är uppenbart att filmen får ta skit för att Sandler spelar huvudrollen.

Det är ingen film som kommer gå till världshistorian, men oförkänt av alla betyg 1 av så många "fina" recensenter.



#10032

Postad 24 april 2015 - 21:23

Unregisteredb2bcb2c1
  • Unregisteredb2bcb2c1
  • Beroende

  • 1 393 inlägg
  • 0

Human Capital http://www.imdb.com/title/tt2465578/

 

Italienskt riktigt bra kriminaldrama, eller vad man nu ska kalla den. Egentligen var det väl mest samhällskritik inbäddad i ett kriminaldrama. 



#10033

Postad 25 april 2015 - 00:36

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 1
The Prestige

Riktigt bra film. Rekommenderas starkt!

#10034

Postad 26 april 2015 - 19:31

zephir
  • zephir
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0
Fast 5. Betyg 8/10. Fast and furious 6. Betyg 7/10.

Femman var klockren med riktigt fläskiga actionscener i lagom tempo. Rio gör sig bra på film. Såg sexan direkt efter och den kändes i jämförelse litet forcerad. Dock underhållande den också. Det är som i gamla såpoperor, folk dör och kommer mirakulöst tillbaks...

/r

#10035

Postad 26 april 2015 - 22:27

Nema1
  • Nema1
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Avengers 2

 

Jag ger den 5 av 10. Betydligt bättre än ettan. 



#10036

Postad 26 april 2015 - 22:46

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

  • 2 007 inlägg
  • 0

Frugan ville se 50 shades of grey, så jag ordnade hem den med viss skepsis..

 

Jag har helt rätt och jag gav upp efter 40 min... Den placerar sig någonstans på min topp 10 av värsta filmer :( det enda positiva jag kan klämma fram är fotot stundtals!



#10037

Postad 27 april 2015 - 08:29

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
Serena

Bra söndagsrulle. Riktigt bra bild och ljud. Rekommenderas!

#10038

Postad 29 april 2015 - 20:06

zephir
  • zephir
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0
Hobbit: Femhäraslaget. Betyg 7/10. Ok men inte mer. Vissa sköna scener men dålig timing överlag drar ned en hel del av helhetsintrycket. Bra men litet ojämn bild på bd. Många scener bjuder på något av det bästa min duk sett men några ser på gränsen till sönderprocessade ut.

/r

#10039

Postad 29 april 2015 - 20:50

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Man of Steel, BD
Klart bästa stålisrullen hittills vilket inte säger mycket. Trevlig underhållning i klass med Thor etc.
6/10.

PS LL hade sjukt spetsig kran...

#10040

Postad 29 april 2015 - 21:37

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0

Avengers: Age of Ultron   -10/0  (förväntan var 0 och den underträffade den med -10)


Redigerat av dealerovski, 29 april 2015 - 21:37.


#10041

Postad 29 april 2015 - 23:36

Unregisterede98d451d
  • Unregisterede98d451d
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

man_behind_sun,0.jpg

 

Men Behind The Sun (1988)
Av Mou Tun-Fei

En film som legat länge och väntat på mig. Jag har en skum fascination för gore-filmer och kontroversiella filmer, och som jag läst mig fram till är Men Behind The Sun något av det värsta. Så nu satte jag mig ner för att uthärda en riktig j*vla B-rulle som resten av alla chock-filmer jag sett.

Men vad överraskad man kan bli. Det jag på förhand dömt som något dumt och hjärndött var långt ifrån det. Men Behind The Sun är en skildring av den japanska forskningsgruppen Unit 731 under andra världskriget. Vi får se fruktansvärda experiment på levande människor (och katter), men där en typisk B-film hade fokuserat på det äckliga och chockerande bara för sakens skull så fanns det alltid en tanke bakom här. Som titeln antyder är det mentaliteten bakom dessa dåd som är det intressanta.

Filmen växer hela tiden och visar flera lager till berättelsen. Vi har den gamle mannen som stympar och skyfflar lik medans han sjunger för att hålla sig mentalt frisk, Generalen som njuter av att nypa och lugga prostituerade, för att sedan exprimentera på människor, och den unge soldaten som luras till att överge sin kinesiska vän till en levande obduktion. Filmen väcker många tankar om krigsmentalitet och avhumanisering men också om auktoritetens makt.

Något väldigt effektivt är det kalla och Soderberg-aktiga regit som fungerar väldigt bra här. Tortyrscener följs av datum och namn på offret i kinesisk text i ena hörnet. Det ger filmen en känslokall och klinisk touch. Själva våldsscenerna är otroligt effektiva och fick mig ofta att skruva på mig, och då är jag ändå ganska härdad 

Såklart skrivs mycket på näsan och filmen är rätt heavyhanded, men det kan jag tycka om många asiatiska filmer och här blir det inget irritationsmoment. Nu är det här heller ingen fantastisk film, men jag är så förvånad över dess många kvaliteter, så jag kan ge den en Rekommendation!


Redigerat av Unregisterede98d451d, 04 maj 2015 - 13:23.


#10042

Postad 30 april 2015 - 12:24

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

  • 1 076 inlägg
  • 2

Avengers: Age of Ultron   -10/0  (förväntan var 0 och den underträffade den med -10)

 

Nu vet jag inte i vilken situation du var , om du tvingats gå och se den eller om du själv velat det. Om det är det senaste så är min fråga varför går man på bio och ser en film man har noll intresse av? Tar för givet att man sett alla tidigare Marvel filmerna, så man borde ju förstå vad man kommer få uppleva :)

 

Såg den själv igår på bio, 9/10! Precis så underhållande jag förväntat mig och lite till faktiskt !



#10043

Postad 30 april 2015 - 19:00

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Kingsman : The secret Service http://www.imdb.com/title/tt2802144/

 

Möcke bra


Redigerat av Unregistered40562de1, 30 april 2015 - 19:02.


#10044

Postad 01 maj 2015 - 09:53

Unregistered1893
  • Unregistered1893
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0
Avengers, Ultron. Filmen lite sisådär, men humorn gillar jag, lättsam stil.

Var på Heron och såg den, intron var lite jobbig ljudmässigt, för högt. Sen satt jag en bra stund och tänkte just på ljudet på en biograf jämte ljud hemma.

Basen var bitvis häftig, blir taggad att känna den här hemma sen när den kommer ut på skiva. Annars skulle det vara riktigt kul att höra den här filmen i en hemmabio, med många kanaler och extra mos.

#10045

Postad 01 maj 2015 - 17:47

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Konstigt att de aldrig lär sig att ha lagomt högt ljud på en biograf. Skrikig diskant är det värsta. Lågbas kan jag inte få nog av. Den får gärna vara skithög. Alltså skit-högt...haha.



#10046

Postad 01 maj 2015 - 19:55

Unregisterede05c8911
  • Unregisterede05c8911
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0

muren

 

muren-30640586-frntl.jpg

 

https://www.moviezin...vies/muren-2013

 

riktigt bra, rekommederas!



#10047

Postad 01 maj 2015 - 20:09

Unregistered4f83064c
  • Unregistered4f83064c
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0
http://m.imdb.com/title/tt0372588/

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  image.jpg   142,59K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregistered4f83064c, 01 maj 2015 - 20:09.


#10048

Postad 01 maj 2015 - 22:02

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Maze runner, ja den var ju lite egen och rätt bra faktiskt. Helt ok skulle jag säga = 3/5
Sugen på att läsa böckerna nu!

#10049

Postad 01 maj 2015 - 22:32

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

Konstigt att de aldrig lär sig att ha lagomt högt ljud på en biograf. Skrikig diskant är det värsta. Lågbas kan jag inte få nog av. Den får gärna vara skithög. Alltså skit-högt...haha.

Skit-lågt?! :P

Kollade Ronja Rövardotter med ungarna innan idag, grabben på 8 bast hade inte sett den innan, han va helt inne i filmen! Kul att sånt man tycker är klassiker från förr fångar egna ungars uppmärksamhet, bort från C-network etc! :D

Betyg... ja, för familjeunderhållning, klart en full pott! Bild, ljud, foto, bra ljud etc skiter jag i, när det gäller sånt här! :)


Redigerat av Garrett, 01 maj 2015 - 22:38.


#10050

Postad 01 maj 2015 - 22:55

emiltinebo
  • emiltinebo
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 2

Såg precis Interstellar.

Bästa filmen jag sett på mycket mycket länge.





3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.