Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - D-link Boxee

8092 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#4101

Postad 12 december 2011 - 18:00

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Lappen71:

Så det går att göra en manuell NFO fil där jag skriver upp filmens namn på Svenska - och även lägga in en jpg-bild i samma katalog med samma namn som filmen då alltså...?

Hur ska en NFO fil se ut för att Boxee-boxen ska läsa in den korrekt?


Läs här http://boxee.zendesk...ing-an-nfo-file

#4102

Postad 12 december 2011 - 18:03

Manjola
  • Manjola
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0

Kan någon testa om C sports funkar?

C Sports


Jag har samma fråga. vill köpa en en boxee till morsan, men där hemma vill dom kunna se på hockey om det överhuvudtaget ska vara värt!!!
Är det ngn av er som vet om Browsern stödjer Silverlight !?

#4103

Postad 12 december 2011 - 18:41

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Jag har samma fråga. vill köpa en en boxee till morsan, men där hemma vill dom kunna se på hockey om det överhuvudtaget ska vara värt!!!
Är det ngn av er som vet om Browsern stödjer Silverlight !?


Du vet om att det finns en sökfunktion i forumet?
Scrollar du tillbaks i denna tråd så ser du att silverlight fungerar inte.

#4104

Postad 12 december 2011 - 18:47

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

  • 1 821 inlägg
  • 0
onödig

Redigerat av Unregistered30026, 12 december 2011 - 18:48.


#4105

Postad 12 december 2011 - 20:11

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

onödig


Verkligen

#4106

Postad 13 december 2011 - 08:02

Unregistered671c75ff
  • Unregistered671c75ff
  • Lärjunge

  • 265 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har haft min Boxee sen den kom ut och är rellativt nöjd MEN, jag upplever den som väldigt seg särskilt om den fått stå på i några timmar, det största problemet är dock att den knappt går att stänga av, den kan ibland stå i 15-20 minuter efter att jag tryckt "shutdown" innan den stänger av sig,vet någon bot på detta?

#4107

Postad 13 december 2011 - 08:42

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

  • 1 821 inlägg
  • 0

Hej,

Jag har haft min Boxee sen den kom ut och är rellativt nöjd MEN, jag upplever den som väldigt seg särskilt om den fått stå på i några timmar, det största problemet är dock att den knappt går att stänga av, den kan ibland stå i 15-20 minuter efter att jag tryckt "shutdown" innan den stänger av sig,vet någon bot på detta?


Ja om man har lite större shares så verkar den bli märkbart segare att bläddra runt, den laggar tillochmed lite när man skrollar bland thumbnails.

Maskinen tar lite tid på sig att stänga av sig, man kan ibland tro att den har fryst sig, dock verkar detta skilja något från exemplar till exemplar. Mitt första exemplar tog upp emot 5 min på sig efter man tryckt på shutdown, det senare exemplaret tog 15-20 sek. Jag är inte säkert på att det verkligen beror på exemplaret det kan mycket väl vara så som du säger, d.v.s beroende på hur länge den varit igång.

#4108

Postad 13 december 2011 - 12:38

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0
Vet inte om jag inbillar mig, men scannar Boxeen ibland när man kollar på film? Kan hända ibland att det smålaggar i filmen, men nästa gång inte... så kan det bero på att den scannar? Kan man ställa in så att den inte scannar medans man kollar på nåt?

#4109

Postad 13 december 2011 - 14:44

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0
Nej den scannar inte under tiden du tittar på film

#4110

Postad 13 december 2011 - 14:52

Unregistered671c75ff
  • Unregistered671c75ff
  • Lärjunge

  • 265 inlägg
  • 0

Ja om man har lite större shares så verkar den bli märkbart segare att bläddra runt, den laggar tillochmed lite när man skrollar bland thumbnails.

Maskinen tar lite tid på sig att stänga av sig, man kan ibland tro att den har fryst sig, dock verkar detta skilja något från exemplar till exemplar. Mitt första exemplar tog upp emot 5 min på sig efter man tryckt på shutdown, det senare exemplaret tog 15-20 sek. Jag är inte säkert på att det verkligen beror på exemplaret det kan mycket väl vara så som du säger, d.v.s beroende på hur länge den varit igång.


Ett annat lite värre problem är att den låseer sig helt om den stått på säg över 12h med skärmsläckaren,bara att dra ur sladden och starta om men det vore fint om det fanns någon lösning på detta

#4111

Postad 13 december 2011 - 15:08

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

  • 4 773 inlägg
  • 0

Ett annat lite värre problem är att den låseer sig helt om den stått på säg över 12h med skärmsläckaren,bara att dra ur sladden och starta om men det vore fint om det fanns någon lösning på detta

Lösningen är väl isf att stänga av skärmsläckaren. :)

Skämt åsido verkar det vara ganska mycket som kan resultera i att burken blir slööö...

Lyssnade t ex på lite mp3-filer, och efter att ha avbrutit några låtar och valt andra blev menyn som sirap.
XVID (eller om det är divx) hackar ibland något otroligt medan samma fil funkar bra på tvix.

GIllar själv boxen, men tycker den fungerade bättre i augusti än nu.
Factory reset har inte hjälpt, och man får verkligen hoppas att det kommer en uppdatering som fixar gamla buggar och inte bara adderar mer jox...

#4112

Postad 13 december 2011 - 16:44

Unregistered671c75ff
  • Unregistered671c75ff
  • Lärjunge

  • 265 inlägg
  • 0

Lösningen är väl isf att stänga av skärmsläckaren. :)

Skämt åsido verkar det vara ganska mycket som kan resultera i att burken blir slööö...

Lyssnade t ex på lite mp3-filer, och efter att ha avbrutit några låtar och valt andra blev menyn som sirap.
XVID (eller om det är divx) hackar ibland något otroligt medan samma fil funkar bra på tvix.

GIllar själv boxen, men tycker den fungerade bättre i augusti än nu.
Factory reset har inte hjälpt, och man får verkligen hoppas att det kommer en uppdatering som fixar gamla buggar och inte bara adderar mer jox...


Håller helt med här, det känns samma som det gjorde med min gamla wdtv live, detso fler updates man gjorde desto slöare gick det, hoppas också att dom tar åt sig detta och löser gammalt, just nu känns det bara som om allt växer med varje update...

#4113

Postad 13 december 2011 - 18:42

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

  • 2 346 inlägg
  • 0
Min är seg som sirap när den skall stängas av. Bilden slocknar direkt men sen tar det många minuter.

Redigerat av Hinken74, 13 december 2011 - 18:49.


#4114

Postad 13 december 2011 - 21:02

Unregistered5118fd09
  • Unregistered5118fd09
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Hej...håller på att installera min nya Boxee...men redan på pumpen.

Hittar min NAS. Men när jag går in i foldern så frågar den efter användar id och lösen???? Har aldrig varit nått sånt när jag
installerade min ACRyan i sovrummet.

#4115

Postad 13 december 2011 - 21:03

kalle23456
  • kalle23456
  • Lärjunge

  • 315 inlägg
  • 0
Har precis köpt en Boxee och är nöjd med den.
Skall läsa alla 83 sidorna här så fort jag hinner.
Tänkte ändå be om lite hjälp med följande:

Min Boxee har ca 248 appar som finns där efter senaste uppgraderingen.
Är osäker på hur det funkar. Dessa 248 apparna är väl bara en lista på vilka som finns att
installera? När jag klickar på exvis Youtube så säger Boxee att den installeras.
Men hur och var kan jag se vilka som är installerade och inte?
Hur tar jag bort en installerad App?
Man vill ju gärna testa lite olika Appar och då är det säkert en del man inte gillar som
man vill ta bort.
Apparna tar ju utrymme och slöar ner maskinen antar jag.
Hur många Appar ungefär kan man ha installerat utan att maskinen blir seg?

#4116

Postad 13 december 2011 - 21:11

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Har precis köpt en Boxee och är nöjd med den.
Skall läsa alla 83 sidorna här så fort jag hinner.
Tänkte ändå be om lite hjälp med följande:

Min Boxee har ca 248 appar som finns där efter senaste uppgraderingen.
Är osäker på hur det funkar. Dessa 248 apparna är väl bara en lista på vilka som finns att
installera? När jag klickar på exvis Youtube så säger Boxee att den installeras.
Men hur och var kan jag se vilka som är installerade och inte?
Hur tar jag bort en installerad App?
Man vill ju gärna testa lite olika Appar och då är det säkert en del man inte gillar som
man vill ta bort.
Apparna tar ju utrymme och slöar ner maskinen antar jag.
Hur många Appar ungefär kan man ha installerat utan att maskinen blir seg?


Varför skulle BB bli slö för att du installerar en app? Det är inte så att appen ligger och körs i bakgrunden eller så.
Blir din dator seg för att du har många program installerade?

För att lägga till en app så klickar du på den och sen markerar stjärnan i det övre högra hörnet.
Då läggs den till din favorit lista och den gången du inte vill ha den kvar markerar du stjärnan igen.

#4117

Postad 13 december 2011 - 21:23

Unregistered70fb68c6
  • Unregistered70fb68c6
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0

Jag har samma fråga. vill köpa en en boxee till morsan, men där hemma vill dom kunna se på hockey om det överhuvudtaget ska vara värt!!!
Är det ngn av er som vet om Browsern stödjer Silverlight !?


Jag svarade på denna fråga för några dagar sedan. Boxee ger ej stöd för Silverlight och det går därmed inte att spela upp Csports sändningar via Boxee, tyvärr. Synd att Csports tagit bort möjligheten att se på olika format. Tidigare hade de både flash och via Windows mediaspelare.

#4118

Postad 14 december 2011 - 08:31

Unregistered5118fd09
  • Unregistered5118fd09
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0

Hej...håller på att installera min nya Boxee...men redan på pumpen.

Hittar min NAS. Men när jag går in i foldern så frågar den efter användar id och lösen???? Har aldrig varit nått sånt när jag
installerade min ACRyan i sovrummet.


Hade lite för bråttom....lösenordet som kom upp var Boxee's som jag registrerade. Skannade första gången igår och det tog lite tid, dock hittade den inte alla Framsidor på filmerna. Skall forsätta pilla ikväll. Valde att dra HDMI direkt till TVn och en Toslink till förstärkaren. Får väl se om jag stoppar in HDMIn i försärkaren om jag ser fördelen med det just nu.

#4119

Postad 14 december 2011 - 08:56

Papazian
  • Papazian
  • Användare

  • 146 inlägg
  • 0
Hallå!

Skulle nån kunna ge lite mer klarhet i skillnaderna på de kalibreringsalternativen för display som ges? Testade de lite snabbt och enda jag kunde se var att RBG High gav otroligt mörk bild och många mörka detaljer blev bara svarta. Boxeen är inkopplad med HDMI till en plasma som håller på att köras in på THX-läget.

#4120

Postad 14 december 2011 - 21:23

Palle N
  • Palle N
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Hej alla som skriver och läser här. Jag är helt ny på detta forum och även när det gäller mediaspelare. Har läst en hel del av era frågor och svar därför att jag gärna vill skaffa en tillförlitlig mediaspelare. Är full av beundran att många av er verkar så kunniga och dessutom är snälla och ivriga och satsar så mycket av er egen tid att svara på frågor.

Har själv på ren chans med ledning av tillverkarens maffiga reklam skaffat en Xtreamer Sidewinder 2 för ett tag sedan och har naturligtvis redan efter några dagar skickat tillbaks denna p.g.a. den helt enkelt inte fungerade tillfredsställande. Man väntar sig mera för 1200 spänn helt enkelt. Helt kasst och oanvändbar för vanligt folk som bara vill se på sina foton, filmer och gamla dvd-backup-filer eller se klipp på Youtube eller missade program på någon play-kanal.på sin platt-tv!

Läser och söker intensivt på¨nätet och hamnade nu här därför att jag fick intrycket att Boxee skulle kunna vara något för mig OCH min fru som galant använder både husets dator och dvd-spelare etc utan att vara elektronikexpert.

Men ju mer jag läser så ögonen nästan blöder av timslånga pass vid datorn desto mer får jag intrycket av att det BARA är problem med dessa apparater. Jag respekterar er entusiasm och kunskaper, men allt detta påminner mig om tiden för tjugo år sen och mer, då man var tvungen att kunna allt inom MS-DOS och Windows, kommandon, program, kablar och kringutrustning etc. Det krävdes närapå att man var expert för att få liv i en PC på den tiden och expert var man tvungen att bli för att få något vettigt resultat.

Min fråga är helt enkelt: är vi i en liknande situation när det gäller mediaspelare, då man när som helst kan befinna sig i en situation med en film som inte vill starta, undertexter inte synkar eller att hela apparaten helt enkelt låser sig. Helt enkelt då man måste anlita en expert eller vänliga själar som ni här på forumet? Har man ännu inte kommit så långt att det är lika enkelt som att köra en bil från A => B, tvätta kläder i en tvättmaskin eller sätta igång tv:n och dvd-spelaren? Jag menar om man nu inte längre har lust, ork och tid att bli expert igen på ett nytt område? Finns det nåt som verkligen funkar tillförlitligt som det ska eller ska man vänta ytterligare några år?

PS.: ursäkta den ånga utläggningen, men jag är som ni säkert känner ganska frustrerat...



.

#4121

Postad 14 december 2011 - 21:30

tjaabo
  • tjaabo
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Min är seg som sirap när den skall stängas av. Bilden slocknar direkt men sen tar det många minuter.


Jag upplever samma dilemma på den ena av mina BB's, tar flertalet minuter att stänga ner och jag vet inte om det går att göra något...

#4122

Postad 14 december 2011 - 21:37

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Hej alla som skriver och läser här. Jag är helt ny på detta forum och även när det gäller mediaspelare. Har läst en hel del av era frågor och svar därför att jag gärna vill skaffa en tillförlitlig mediaspelare. Är full av beundran att många av er verkar så kunniga och dessutom är snälla och ivriga och satsar så mycket av er egen tid att svara på frågor.

Har själv på ren chans med ledning av tillverkarens maffiga reklam skaffat en Xtreamer Sidewinder 2 för ett tag sedan och har naturligtvis redan efter några dagar skickat tillbaks denna p.g.a. den helt enkelt inte fungerade tillfredsställande. Man väntar sig mera för 1200 spänn helt enkelt. Helt kasst och oanvändbar för vanligt folk som bara vill se på sina foton, filmer och gamla dvd-backup-filer eller se klipp på Youtube eller missade program på någon play-kanal.på sin platt-tv!

Läser och söker intensivt på¨nätet och hamnade nu här därför att jag fick intrycket att Boxee skulle kunna vara något för mig OCH min fru som galant använder både husets dator och dvd-spelare etc utan att vara elektronikexpert.

Men ju mer jag läser så ögonen nästan blöder av timslånga pass vid datorn desto mer får jag intrycket av att det BARA är problem med dessa apparater. Jag respekterar er entusiasm och kunskaper, men allt detta påminner mig om tiden för tjugo år sen och mer, då man var tvungen att kunna allt inom MS-DOS och Windows, kommandon, program, kablar och kringutrustning etc. Det krävdes närapå att man var expert för att få liv i en PC på den tiden och expert var man tvungen att bli för att få något vettigt resultat.

Min fråga är helt enkelt: är vi i en liknande situation när det gäller mediaspelare, då man när som helst kan befinna sig i en situation med en film som inte vill starta, undertexter inte synkar eller att hela apparaten helt enkelt låser sig. Helt enkelt då man måste anlita en expert eller vänliga själar som ni här på forumet? Har man ännu inte kommit så långt att det är lika enkelt som att köra en bil från A => B, tvätta kläder i en tvättmaskin eller sätta igång tv:n och dvd-spelaren? Jag menar om man nu inte längre har lust, ork och tid att bli expert igen på ett nytt område? Finns det nåt som verkligen funkar tillförlitligt som det ska eller ska man vänta ytterligare några år?

PS.: ursäkta den ånga utläggningen, men jag är som ni säkert känner ganska frustrerat...



.


Din fråga är redan besvarad med tanke på denna långa tråd med folk som har problem :D

Och nej jag tror att det aldrig kommer komma en mediaspelare som fungerar helt felfritt.
Bara för att filformaten förändras,utvecklas,OS:et som driver mediaspelaren utvecklas både till det bättre och sämre pga man implementerar flera funktioner.
Man får helt enkelt försöka sätta sig in i vilken av modellerna som passar ens behov och acceptera dom missar som finns.
Man kan skriva om dom på forum,göra programutvecklarna medvetna om bristern men att det skulle komma en helt felfri mediaspelare är en utopi.
Men sen är frågan vad som är felfritt för varje enskild person också.
Många saker är en subjektiv bedömning som inte går att mäta men ändå är en brist/felaktighet för många.

Så mitt råd är....köp en som du vet uppfyller dina krav och acceptera dom brister som finns och leta inte efter fel som många andra gör :)

#4123

Postad 14 december 2011 - 21:42

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Jag upplever samma dilemma på den ena av mina BB's, tar flertalet minuter att stänga ner och jag vet inte om det går att göra något...


Det hände min också titt som tätt men jag känner inget behov av att stå och titta på min BB när den stängs av :)

#4124

Postad 14 december 2011 - 21:47

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

Hej alla som skriver och läser här. Jag är helt ny på detta forum och även när det gäller mediaspelare. Har läst en hel del av era frågor och svar därför att jag gärna vill skaffa en tillförlitlig mediaspelare. Är full av beundran att många av er verkar så kunniga och dessutom är snälla och ivriga och satsar så mycket av er egen tid att svara på frågor.

Har själv på ren chans med ledning av tillverkarens maffiga reklam skaffat en Xtreamer Sidewinder 2 för ett tag sedan och har naturligtvis redan efter några dagar skickat tillbaks denna p.g.a. den helt enkelt inte fungerade tillfredsställande. Man väntar sig mera för 1200 spänn helt enkelt. Helt kasst och oanvändbar för vanligt folk som bara vill se på sina foton, filmer och gamla dvd-backup-filer eller se klipp på Youtube eller missade program på någon play-kanal.på sin platt-tv!

Läser och söker intensivt på¨nätet och hamnade nu här därför att jag fick intrycket att Boxee skulle kunna vara något för mig OCH min fru som galant använder både husets dator och dvd-spelare etc utan att vara elektronikexpert.

Men ju mer jag läser så ögonen nästan blöder av timslånga pass vid datorn desto mer får jag intrycket av att det BARA är problem med dessa apparater. Jag respekterar er entusiasm och kunskaper, men allt detta påminner mig om tiden för tjugo år sen och mer, då man var tvungen att kunna allt inom MS-DOS och Windows, kommandon, program, kablar och kringutrustning etc. Det krävdes närapå att man var expert för att få liv i en PC på den tiden och expert var man tvungen att bli för att få något vettigt resultat.

Min fråga är helt enkelt: är vi i en liknande situation när det gäller mediaspelare, då man när som helst kan befinna sig i en situation med en film som inte vill starta, undertexter inte synkar eller att hela apparaten helt enkelt låser sig. Helt enkelt då man måste anlita en expert eller vänliga själar som ni här på forumet? Har man ännu inte kommit så långt att det är lika enkelt som att köra en bil från A => B, tvätta kläder i en tvättmaskin eller sätta igång tv:n och dvd-spelaren? Jag menar om man nu inte längre har lust, ork och tid att bli expert igen på ett nytt område? Finns det nåt som verkligen funkar tillförlitligt som det ska eller ska man vänta ytterligare några år?

PS.: ursäkta den ånga utläggningen, men jag är som ni säkert känner ganska frustrerat...



.


Inte funderat på HTPC?
vi använder våran boxee till film och serier bara, vilket den sköter ypperligt (MKV filer), men när det är dags och kolla bilder, lyssna på flac, mp3, playkaneler, youtube etc, så använder vi våran HTPC, då är PC kopplat till TVn helt överlägset mediaspelare... och man kan ha programmet XBMC till film... :)
Men blir ju lite dyrare då...

#4125

Postad 14 december 2011 - 22:22

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

  • 1 821 inlägg
  • 0
Jag har nu returnerat mitt ex av Boxee, helt klart inte värt de 1400 kr jag gav det den och ännu mindre de 1800 kr som de flesta butiker tar.

Istället har jag köpt en Zotac som jag kör OpenElect(XBMC) på och det fungerar extremt mycket bättre. Den är grymt snabb, inga väntetider alls, startar och spolar väldigt snabbt, uppdatering av shares går också mycket snabbare. Jag förstår ju att Boxee Box också är baserat på XBMC men bli inte lurade, OpenElect(XBMC) känns som en helt annan mjukvara. Har änsålänge inte stött på någon direkt bugar men så var det också mer eller mindre buggfri redan när man använde den på XBOXen.

2500 kr kostar kalaset så ca 700 kr dyrare än Boxee men det var det lungt värt (änsålänge :rolleyes: ).

Skönt att slippa strula med Boxee box :)

#4126

Postad 15 december 2011 - 01:17

dersan
  • dersan
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Jag har nu returnerat mitt ex av Boxee, helt klart inte värt de 1400 kr jag gav det den och ännu mindre de 1800 kr som de flesta butiker tar.

Istället har jag köpt en Zotac som jag kör OpenElect(XBMC) på och det fungerar extremt mycket bättre. Den är grymt snabb, inga väntetider alls, startar och spolar väldigt snabbt, uppdatering av shares går också mycket snabbare. Jag förstår ju att Boxee Box också är baserat på XBMC men bli inte lurade, OpenElect(XBMC) känns som en helt annan mjukvara. Har änsålänge inte stött på någon direkt bugar men så var det också mer eller mindre buggfri redan när man använde den på XBOXen.

2500 kr kostar kalaset så ca 700 kr dyrare än Boxee men det var det lungt värt (änsålänge :rolleyes: ).

Skönt att slippa strula med Boxee box



Har du mer information om denna apparat, kanske en länk



#4127

Postad 15 december 2011 - 08:37

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

  • 1 821 inlägg
  • 0

...


Detta är troligen inte rätt tråd att gå in på det i detalj men jag kan hänvisa till ett par länkar :

http://www.silentpcr...1069-page1.html
http://www.openelec..../163-zbox-nd-22

Notera att man måste köpa Zotac maskinen, ram minne(i mitt fall 4GB), snabbt SDHC 8 GB SD kort för att köra openelec från (alternativt SSD och då kanske köra Linux/Windows i botten).

#4128

Postad 15 december 2011 - 13:16

Papazian
  • Papazian
  • Användare

  • 146 inlägg
  • 0
Ok, vet inte om detta är en dum fråga men jag testar ändå. Har min Boxee kopplad trådat till min router som har en hårddisk kopplad till sig. Säg att jag laddat ner en mkv till min laptop som jag sedan skickar över nätverket till min externa hårddisk. Är det möjligt att spela upp den filen samtidigt med min Boxee?

Hur gör man för att Boxee automatiskt ska hitta undertexter (som jag hört någonstans att Boxee ska klara).

Tacksam för hjälp!

#4129

Postad 15 december 2011 - 13:44

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

  • 1 821 inlägg
  • 0

Ok, vet inte om detta är en dum fråga men jag testar ändå. Har min Boxee kopplad trådat till min router som har en hårddisk kopplad till sig. Säg att jag laddat ner en mkv till min laptop som jag sedan skickar över nätverket till min externa hårddisk. Är det möjligt att spela upp den filen samtidigt med min Boxee?

Hur gör man för att Boxee automatiskt ska hitta undertexter (som jag hört någonstans att Boxee ska klara).

Tacksam för hjälp!


Förstår inte hur du menar med samtidigt? Menar du att du att Boxee ska läsa filen samtidigt som du håller på att lägga över den till nätverkshårddisken? Det hade jag definitivt inte rekommenderat även om det kanske hade gått i vissa fall.

Ang undertext, se här : http://support.boxee...96764-subtitles
Den hämtar dock endast från www.opensubtitles.org vilket gör funktionen begränsad.

#4130

Postad 15 december 2011 - 14:13

Papazian
  • Papazian
  • Användare

  • 146 inlägg
  • 0

Förstår inte hur du menar med samtidigt? Menar du att du att Boxee ska läsa filen samtidigt som du håller på att lägga över den till nätverkshårddisken? Det hade jag definitivt inte rekommenderat även om det kanske hade gått i vissa fall.

Ang undertext, se här : http://support.boxee...96764-subtitles
Den hämtar dock endast från www.opensubtitles.org vilket gör funktionen begränsad.


Tack!
Misstänkte att det inte var att rekommendera men jag minns att det gick att göra så med vlc förr.

#4131

Postad 15 december 2011 - 14:21

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
Frågan är väl varför du överhuvudtaget ska skicka det till hårdisken och samtidigt streama från hårddisken.
Då är det väl bara bättre att du streamar från laptopen medan du gör dina överföringar så har du inga problem.

#4132

Postad 15 december 2011 - 15:34

Obolo
  • Obolo
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Tjena.

Haft min lilla låda ett bra tag nu. Supernöjd!

Har dock uppkommit ett problem på sistone. När jag kollar på film, främst 1080, så händer det ibland att den hoppar ur. Startar jag om filmen från samma ställe så funkar det igen. Detta händer inte alltid, men tillräckligt för att det är ett problem. Ngn som vet varför, och vad jag kan göra åt saken?

Mvh

#4133

Postad 15 december 2011 - 16:51

Papazian
  • Papazian
  • Användare

  • 146 inlägg
  • 0

Frågan är väl varför du överhuvudtaget ska skicka det till hårdisken och samtidigt streama från hårddisken.
Då är det väl bara bättre att du streamar från laptopen medan du gör dina överföringar så har du inga problem.


Självklart kan jag göra så, problemet är att min dator inte orkar spela upp hd, iaf inte 1080. Laggar oavbrutet då.

#4134

Postad 15 december 2011 - 17:06

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Självklart kan jag göra så, problemet är att min dator inte orkar spela upp hd, iaf inte 1080. Laggar oavbrutet då.


Nu menade han att du skulle streama från laptopen....inte spela upp den på laptopen.
Du delar alltså ut filmen så BB kan komma åt den och spela upp den med BB fast den ligger på din laptop.

Tjena.

Haft min lilla låda ett bra tag nu. Supernöjd!

Har dock uppkommit ett problem på sistone. När jag kollar på film, främst 1080, så händer det ibland att den hoppar ur. Startar jag om filmen från samma ställe så funkar det igen. Detta händer inte alltid, men tillräckligt för att det är ett problem. Ngn som vet varför, och vad jag kan göra åt saken?

Mvh


Jag skulle gissa på dålig kvalitet på filmerna du laddar ner.

#4135

Postad 15 december 2011 - 18:53

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

  • 671 inlägg
  • 0
edit: felpost

Redigerat av dgordon, 15 december 2011 - 19:02.


#4136

Postad 15 december 2011 - 19:14

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

edit: felpost


På din fråga svarar jag...Nej :)

#4137

Postad 15 december 2011 - 20:21

Obolo
  • Obolo
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Jag skulle gissa på dålig kvalitet på filmerna du laddar ner.


Njae.. Det brukar jag försöka att verkligen inte göra. Så jag tror felet ligger någon annanstans faktiskt. Ingen annan idè?

#4138

Postad 15 december 2011 - 20:26

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Njae.. Det brukar jag försöka att verkligen inte göra. Så jag tror felet ligger någon annanstans faktiskt. Ingen annan idè?


Nu menade jag inte dålig kvalité i den meningen att det är dålig upplösning.
Utan den som skapat filen har gjort ett dåligt jobb för det händer titt som tätt.
Har en film som är lite knepig att spela upp men har inget val att behålla den för den finns ingen annanstans att ladda ner.

#4139

Postad 15 december 2011 - 20:32

Obolo
  • Obolo
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Nu menade jag inte dålig kvalité i den meningen att det är dålig upplösning.
Utan den som skapat filen har gjort ett dåligt jobb för det händer titt som tätt.
Har en film som är lite knepig att spela upp men har inget val att behålla den för den finns ingen annanstans att ladda ner.


Ok, då är jag mer med på vad du menar. Hoppas det är på det viset då :) .

#4140

Postad 16 december 2011 - 14:25

Unregistered5118fd09
  • Unregistered5118fd09
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Imorse fick jag ett konstigt fel.

Startade igång boxen och gick till mina filer och filmer. Fodralen kom upp som vanligt men kunde inte starta. No connection with the source. ?? Märkligt. Någon som stött på detta? Får kolla igen när jag kommer hem....

#4141

Postad 16 december 2011 - 14:32

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Imorse fick jag ett konstigt fel.

Startade igång boxen och gick till mina filer och filmer. Fodralen kom upp som vanligt men kunde inte starta. No connection with the source. ?? Märkligt. Någon som stött på detta? Får kolla igen när jag kommer hem....


Det vore bra om du berättade hur du har dina shares?
Ligger dom på en NAS,USB-disk,på en datorn med Win 7,Vista?

#4142

Postad 16 december 2011 - 18:36

Palle N
  • Palle N
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Inte funderat på HTPC?
vi använder våran boxee till film och serier bara, vilket den sköter ypperligt (MKV filer), men när det är dags och kolla bilder, lyssna på flac, mp3, playkaneler, youtube etc, så använder vi våran HTPC, då är PC kopplat till TVn helt överlägset mediaspelare... och man kan ha programmet XBMC till film... :)
Men blir ju lite dyrare då...


Tack lappen71 och Garret för era svar. Visst börjar jag inse att det börjar luta åt en HTPC och XBMC och att jag kanske måste satsa några tusen till för att få till mediaspelandet ordentligt. Det bär mig dock ännu emot att införskaffa ännu en riktig dator eftersom jag redan har en stationär och en bärbar. Jag vill ju "bara" komma ifrån kabelhelv..et!

Jag har skickat tillbaks Xtreamer SW2 som jag valde först. Den var hel kass. Igår har jag fått ett tips av en vän om en apparat kring tusenlappen som fått mycket bra rykte. Envis som jag är, ska jag skaffa denna och prova en gång till med en billig dedikerad mediespelare. Det blir dock ingen Boxee. Som Lappen71 så klokt antyder talar 83 sidor problemdiskussioner sitt tydliga språk. Jag har respekt för hur ni med er envishet och tålamod löser problemen som uppstår och försöker leva med skavanker som inte går att fixa. Jag har förstått att vissa av er som skriver här tycker det är intressant och givande att lösa problemen allt eftersom. Själv har jag inte så himla mycket tid kvar. Jag vill bara se en och annan film då och då utan att behöva bli expert.

Hur som helst ska jag rapportera senare hur det går med nya apparaten, tala om vilken det är eller om det kanske i alla fall blev en HTPC till slut.

#4143

Postad 16 december 2011 - 19:46

Unregistered5118fd09
  • Unregistered5118fd09
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0

Det vore bra om du berättade hur du har dina shares?
Ligger dom på en NAS,USB-disk,på en datorn med Win 7,Vista?


Hej, Nu har det blivit riktigt knasigt. Iaf så funkade det till fälligt till jag började till att uppdatera min NAS. ReadyNas NV+. Kan spela upp filmerna om jag går till mina "Lokala mappar och nätverksutdelning"

MEN, Nu försöker jag skanna min NAS i Boxee så att jag får fram fodralen och då startar Boxee om sig hela tiden?????

Redigerat av Unregistered5118fd09, 16 december 2011 - 19:48.


#4144

Postad 16 december 2011 - 23:42

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Hej, Nu har det blivit riktigt knasigt. Iaf så funkade det till fälligt till jag började till att uppdatera min NAS. ReadyNas NV+. Kan spela upp filmerna om jag går till mina "Lokala mappar och nätverksutdelning"

MEN, Nu försöker jag skanna min NAS i Boxee så att jag får fram fodralen och då startar Boxee om sig hela tiden?????


Då har du exakt samma utdelning som jag för jag har en NV+ också.

Vad menar du med att du uppdaterat din NAS? Uppdaterade du den till senaste firmwaren?

Jag har skapat ett konto på min NV+ som heter boxee och lösenord boxee för enkelhetens skull.
Sen har jag skapat utdelningar i Frontview på min NAS i passande namn och satt behörighet till just kontot boxee.
Sen i Boxee Box inställningar har jag också satt användarnamn och lösen för smb med samma namn som jag har på min NAS.
På det sättet har jag inga problem med att komma åt mina utdelningar.

Tack lappen71 och Garret för era svar. Visst börjar jag inse att det börjar luta åt en HTPC och XBMC och att jag kanske måste satsa några tusen till för att få till mediaspelandet ordentligt. Det bär mig dock ännu emot att införskaffa ännu en riktig dator eftersom jag redan har en stationär och en bärbar. Jag vill ju "bara" komma ifrån kabelhelv..et!

Jag har skickat tillbaks Xtreamer SW2 som jag valde först. Den var hel kass. Igår har jag fått ett tips av en vän om en apparat kring tusenlappen som fått mycket bra rykte. Envis som jag är, ska jag skaffa denna och prova en gång till med en billig dedikerad mediespelare. Det blir dock ingen Boxee. Som Lappen71 så klokt antyder talar 83 sidor problemdiskussioner sitt tydliga språk. Jag har respekt för hur ni med er envishet och tålamod löser problemen som uppstår och försöker leva med skavanker som inte går att fixa. Jag har förstått att vissa av er som skriver här tycker det är intressant och givande att lösa problemen allt eftersom. Själv har jag inte så himla mycket tid kvar. Jag vill bara se en och annan film då och då utan att behöva bli expert.

Hur som helst ska jag rapportera senare hur det går med nya apparaten, tala om vilken det är eller om det kanske i alla fall blev en HTPC till slut.


Ska vi slå vad om att det finns många användare som inte ens upplever dom fel som rapporterats här.
Det kan bero på att dom inte märker dom för en sak är säker och det är att det finns dom som är sjukligt kräsna.

En sak är jag säker på och det är att en HTPC kräver mycket mycket mer arbete än vilken mediaspelare som helst

#4145

Postad 17 december 2011 - 02:00

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

  • 1 821 inlägg
  • 0

...
Hur som helst ska jag rapportera senare hur det går med nya apparaten, tala om vilken det är eller om det kanske i alla fall blev en HTPC till slut.


Räkna dock med att lägga mer tid på en HTPC för att få det som du vill. Jag kör ju numera själv XBMC och valmöjligheterna är enorma men det betyder också att det är så mycket som måste ställas in för att det ska passa mig. För min del är det bara possitivt efter som jag gillar pilla med det.

Om man inte vill lägga tid på att anpassa det efter ens behov då kan man så klart köra det i default läga och den kommer fortfarande slå Boxee Box men så kommer den också kosta lite mer.

Ärligt talat förstår jag inte hur Boxee Box lyckast bygga in så mycket buggar i sin version av XBMC, redan när man körde XBMC på XBOXen så var man förvånad över hur bra det fungerade. Antar att allt handlar om att begränsa ner XBMC till en hårdvara som inte är så lätt att tämja.

Redigerat av Unregistered30026, 17 december 2011 - 02:00.


#4146

Postad 17 december 2011 - 09:44

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0
Och den rapporteringen kan du göra per PM eller starta en ny tråd

#4147

Postad 17 december 2011 - 10:47

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

  • 1 821 inlägg
  • 0

Och den rapporteringen kan du göra per PM eller starta en ny tråd


Du "quota" inte någon men jag får anta att du menade mig, du tänkte inte på att din post passade ännu bättre som PM än vad mitt gjorde :blink:

#4148

Postad 17 december 2011 - 10:55

marcusthebabe
  • marcusthebabe
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0
Kommer inte in. Har inte på drygt en månad använt min boxee och under den tiden har både den uppgraderats och min router bytts ut.
Nu när jag ska lägga till källor så kommer den inte in efter att jag angett lösen. Min setup ser ut så här:

Boxee>trådlös D-link dir 825 Router>iMac>USB disk.

Innan fungerade det att jag delade ut disken till boxee men nu får jag upp datorns namn i boxee och kan väljer den och där säger Boxee att jag ska trycka in en lösenord. Jag antar att det är det lösenordet jag angett i min dator för utdelade användare jag ska skriva in!?

Jag har försökt att öppna 8080-porten i routern för Boxee men..

Ja jag har sökt i tråden men ej funnit någon lösning så har någon en lösning åt mig?

#4149

Postad 17 december 2011 - 14:00

Unregistered5118fd09
  • Unregistered5118fd09
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0

Då har du exakt samma utdelning som jag för jag har en NV+ också.

Vad menar du med att du uppdaterat din NAS? Uppdaterade du den till senaste firmwaren?

Jag har skapat ett konto på min NV+ som heter boxee och lösenord boxee för enkelhetens skull.
Sen har jag skapat utdelningar i Frontview på min NAS i passande namn och satt behörighet till just kontot boxee.
Sen i Boxee Box inställningar har jag också satt användarnamn och lösen för smb med samma namn som jag har på min NAS.
På det sättet har jag inga problem med att komma åt mina utdelningar.



Ska vi slå vad om att det finns många användare som inte ens upplever dom fel som rapporterats här.
Det kan bero på att dom inte märker dom för en sak är säker och det är att det finns dom som är sjukligt kräsna.

En sak är jag säker på och det är att en HTPC kräver mycket mycket mer arbete än vilken mediaspelare som helst


Jag uppdaterade Raidar bara...jag fick ta bort min NAS utdelning i Boxee och börja om. Så fort jag skannade ( hade ändrat en del filer i NASEN) så startade den om hela tiden. Nu fungerar det. Skall testa lite mer idag. Skall försöka göra som du gjort.

Börjar bli lite irriterad nu....ändrade lite på intällningar ab bild signal.

Står nu på RGB high - och 36 bit (24 bit orginal) nu kan jag inte ändra överhuvudtaget utan då kommer det fram en gul text att sinal källa inte stöds. pil upp ned funkar inte.

Redigerat av Unregistered5118fd09, 17 december 2011 - 14:32.


#4150

Postad 17 december 2011 - 19:13

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
Gör en factory reset. Välj inte RGB high och 36 bitar om din skärm inte stödjer det.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.