Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ADB 5720SX HD PVR for Canal Digital parabol

3397 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital HD PVR 5720SX (Digitalboxar) 1 8,83 (11) Inga priser
1 relaterade trådar

#2151

Postad 22 september 2012 - 17:52

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0
Sorry en eventuell off topic fråga...men har får inte in C More Hits HD på min box.

Alla andra kanaler funkar :-/

Någon annan med detta problem ?

#2152

Postad 22 september 2012 - 17:57

Mackan92
  • Mackan92
  • Lärjunge

  • 278 inlägg
  • 0
C More Hits HD sänder inte under helgerna.

#2153

Postad 22 september 2012 - 18:37

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0
Tack Mackan !!

#2154

Postad 23 september 2012 - 11:12

Unregistered4b65ce4d
  • Unregistered4b65ce4d
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Kan man med den nya ADB boxen ratta in frikanaler som ligger utanför Canal Digitals utbud, tex från Astra.
Eller är det ett filter som endast släpper in Canal Digitals utbud.

#2155

Postad 23 september 2012 - 18:59

Unregistered4b65ce4d
  • Unregistered4b65ce4d
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Det sitter nu en gammal TRIAX-parabol på huset, 90 cm stor. Den har två LNB-huvud av märket ALPS. Dessutom står det BSTEB-601B, 191826C. Är grejerna up to date eller måste LNB bytas ut till något modernare för att de skall fungera för HD-mottagning.
Har för avsikt att skaffa Canal Digital, ev. med en ADB box.

#2156

Postad 23 september 2012 - 22:02

hermaniii
  • hermaniii
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0

Det sitter nu en gammal TRIAX-parabol på huset, 90 cm stor. Den har två LNB-huvud av märket ALPS. Dessutom står det BSTEB-601B, 191826C. Är grejerna up to date eller måste LNB bytas ut till något modernare för att de skall fungera för HD-mottagning.
Har för avsikt att skaffa Canal Digital, ev. med en ADB box.

Kan inte säga att jag har någon större koll på LNB-Huvud men jag fick med ett Quad-huvud när jag beställde boxen och om det inte följer med funkar det nog ringa till dom och be om ett.
Dom jag hade funka men behövde fler uttag så installera det nya huvudet själv. Är ingen raketforskning att byta även om det finns vissa regler man måste följa.

#2157

Postad 24 september 2012 - 19:53

handbrake
  • handbrake
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0

Löste sig med hjälp av CD. Var på rätt spår med mina drm-grejer. Och här kommer lösningen om någon skulle råka ut för samma problem.

Inställningar -> teknisk information -> behörighetskontroll -> ondemand-skyddssytem.

Här inne stog det att drm-klienten var trasig, men det finns en knapp som heter "initialisera om/starta om". Efter denna manöver står det att drm-klienten är frisk och det funkar att spela upp filmer via ondemand.

Gutt, heja CD sm löste det redan efter andra samtalet.


Tusen tack för detta! Har vart i kontakt med CD om just detta och de har inte kunnat lösa det... Verkar som att de inte har någon kunskapsbas som de kan kolla i? Nu funkar det iaf, tackar.

#2158

Postad 24 september 2012 - 22:54

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0
Nån mer som får hdcpmeddelande vid byte från annan källa till tv? Helt plötsligt så har det blivit så titt som tätt. Har inte skett innan så har boxen fått flippen tro?

#2159

Postad 25 september 2012 - 11:41

Unregistered0d5a35d1
  • Unregistered0d5a35d1
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

Nån mer som får hdcpmeddelande vid byte från annan källa till tv? Helt plötsligt så har det blivit så titt som tätt. Har inte skett innan så har boxen fått flippen tro?


Jag ställde samma fråga för några dagar sedan här men har inte fått någon respons. Jag har med andra ord samma problem.

#2160

Postad 25 september 2012 - 11:44

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0
Får också upp denna blå ruta (någon knapp sekund) vid uppstart. Har inte tänkt på om den kommer vid byte av hdmi ingång.

/Fredrik

Kanske ska skriva att det inte blivit så nu utan har fått upp denna ruta vid uppstart sedan jag skaffade boxen.

Redigerat av porch123, 25 september 2012 - 11:46.


#2161

Postad 25 september 2012 - 11:56

Eucharist
  • Eucharist
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0
Är det någon mer som upplevt att serieinspelningar försvinner? Alltså jag har haft 3 program som spelats in via serieinspelning, plötsligt är den inställingen borta så jag måste välja programmet igen och välja "spela in serie" - lurigt!

#2162

Postad 25 september 2012 - 12:47

Unregistereda7aa74d3
  • Unregistereda7aa74d3
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0

Är det någon mer som upplevt att serieinspelningar försvinner? Alltså jag har haft 3 program som spelats in via serieinspelning, plötsligt är den inställingen borta så jag måste välja programmet igen och välja "spela in serie" - lurigt!

Jag har också samma problem, har kommit de senaste veckorna. Seriespelning är aktiverat men när man går in i inspelningslistan och tittar så har tidsangivelsen helt enkelt fungerat. Mycket irreterande.

#2163

Postad 25 september 2012 - 12:58

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

Jag ställde samma fråga för några dagar sedan här men har inte fått någon respons. Jag har med andra ord samma problem.

För mig blir det "permanent" jag måste stänga av box och tv för att sen slå på det igen :angry:

#2164

Postad 26 september 2012 - 10:04

Eucharist
  • Eucharist
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0

För mig blir det "permanent" jag måste stänga av box och tv för att sen slå på det igen :angry:


Jag menar att inställningarna för serieinspelningarna är raderade. När man går in i inspelningslistan ska de ju ligga längst ner (oftast, vid datumsortering) med en röd plupp men de är plötsligt borta! Pratade för skojs skull m kundtjänst igår om det (och att jag har inspelade program som hänger sig, störningar på inspelningar när det ska "fattas signal" trots att jag i princip aldrig har problem m signal när jag kollar live på tv) och givetvis fick jag en fabriksåterställning som förslag.

Såvida man inte ska byta ut boxen (vilket man kan få tjata sig blå ändå för att få göra) så har jag ingen användning av läsa-innantill-kundtjänsten....

#2165

Postad 26 september 2012 - 10:19

Erro
  • Erro
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Är det någon mer som upplevt att serieinspelningar försvinner? Alltså jag har haft 3 program som spelats in via serieinspelning, plötsligt är den inställingen borta så jag måste välja programmet igen och välja "spela in serie" - lurigt!

Jadå, den "funktionen" har min box också :(
Förbenat irriterande måste jag säga.

#2166

Postad 26 september 2012 - 12:28

Eucharist
  • Eucharist
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0

Jadå, den "funktionen" har min box också :(
Förbenat irriterande måste jag säga.


Ok, detta var nyheter som vanligt för kundtjänst jag pratade med :(

#2167

Postad 26 september 2012 - 14:25

Erro
  • Erro
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Ok, detta var nyheter som vanligt för kundtjänst jag pratade med :(

Alla problem är nyheter för CD's kundtjänst. Dom vill inte kännas vid några problem alls känns det som.
I vanlig ordning får man rådet att fabriksåterställa boxen. Dom tycks tro att det är svaret på alla uppkommna problem med denna box.

#2168

Postad 26 september 2012 - 21:24

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Är det någon mer som upplevt att serieinspelningar försvinner? Alltså jag har haft 3 program som spelats in via serieinspelning, plötsligt är den inställingen borta så jag måste välja programmet igen och välja "spela in serie" - lurigt!

Vilka kanaler, vilka program? Kanske något med det att det flyttade på EPG-källar nyligen, att något hände då?

Fast då borde det finnas ord om det även i Sagem-box tråden.

Okej, min box tappade bort How I Met Your Mother på TV3 HD för någon vecka sedan vill jag minnas.

#2169

Postad 27 september 2012 - 08:24

Eucharist
  • Eucharist
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0

Vilka kanaler, vilka program? Kanske något med det att det flyttade på EPG-källar nyligen, att något hände då?

Fast då borde det finnas ord om det även i Sagem-box tråden.

Okej, min box tappade bort How I Met Your Mother på TV3 HD för någon vecka sedan vill jag minnas.


Det var ganska många, samtliga från hd-kanaler tror jag. Dessa är de jag minns, de försvann alla samtidigt:

Entourage svt1hd
Pluras kök tv3hd
Sos sommar tv3hd
Kockarnas kamp (?) tv4hd
Breaking News kanal5hd
Danne och Bleckan svt2hd (?)

#2170

Postad 27 september 2012 - 08:28

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0

Vilka kanaler, vilka program? Kanske något med det att det flyttade på EPG-källar nyligen, att något hände då?

Fast då borde det finnas ord om det även i Sagem-box tråden.

Okej, min box tappade bort How I Met Your Mother på TV3 HD för någon vecka sedan vill jag minnas.

Japp... Har ADB-boxen och flera serieinspelning bara upphör. Det är lite dumt när man tänkt njuta av dem senare. Injustice (SVT1HD) och In line of Duty (SVT1HD) har jag tappat. Tur att det finns SVT-play - men vitsen med boxen försvinner ju...

Redigerat av Repeat, 27 september 2012 - 08:29.


#2171

Postad 27 september 2012 - 08:32

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
mmh, de lade om EPG data den 18 september, skedde det i samband med det?

Som man brukar säga, en gång är ingen gång men sker det fler gånger då...

http://www.canaldigi...rmation-i-epgn/

Redigerat av Monshi, 27 september 2012 - 08:33.


#2172

Postad 27 september 2012 - 08:38

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0

mmh, de lade om EPG data den 18 september, skedde det i samband med det?

Som man brukar säga, en gång är ingen gång men sker det fler gånger då...

http://www.canaldigi...rmation-i-epgn/

Jag kan med bestämdhet säga att det hänt innan (18/9) också med nämnda program. Kan i mitt fall ha med signalstyrkan att göra (tidigare) men inte nu...

#2173

Postad 27 september 2012 - 13:10

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 232 inlägg
  • 0

Jag kan med bestämdhet säga att det hänt innan (18/9) också med nämnda program. Kan i mitt fall ha med signalstyrkan att göra (tidigare) men inte nu...


Hej Repeat

Jag har skickat detta vidare till våra tekniker.

Återkommer så fort jag fått svar.

Vänligen
Pauline

#2174

Postad 27 september 2012 - 13:30

Eucharist
  • Eucharist
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0

mmh, de lade om EPG data den 18 september, skedde det i samband med det?

Som man brukar säga, en gång är ingen gång men sker det fler gånger då...

http://www.canaldigi...rmation-i-epgn/


För mig kan det ha hänt kring det datumet, vet inte när det hänt - bara när jag upptäckte det....får hålla ögonen öppna i framtiden.

#2175

Postad 30 september 2012 - 23:39

Unregistered8a335878
  • Unregistered8a335878
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
regn och ingen signal på national geographics kanaler." Inspelningen ej utförd pga dålig signalkvalitet." röda rutan dålig signal på antenn 2. I signalmätaren hoppar signalkvaliteten mellan bra och dålig. Parabol installerad av proffs.
Är det så att nat geo snålar med signalstyrkan. Alla andra kanaler funkar ju. Man vill ju inte betala för en kanal som ballar ur titt som tätt. Eller är det den kända buggen för mottagaren.

#2176

Postad 30 september 2012 - 23:46

Unregistered8a335878
  • Unregistered8a335878
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Är det ngn som vet om man kan koppla bort informationen som dyker upp och skymmer en tredejdel av bilden när man snabbspolar eller kör slow motion. Mkt irriterande speciellt om man vill kolla en detalj via stillbild.

#2177

Postad 01 oktober 2012 - 08:03

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Regn, trist.

Ta bort informationen vid spolning, bara att trycka på Tillbaka-knappen, tror jag det är, under tiden du spolar.

#2178

Postad 01 oktober 2012 - 12:51

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0

Hej Repeat

Jag har skickat detta vidare till våra tekniker.

Återkommer så fort jag fått svar.

Vänligen
Pauline


Från och med 19/9 har inga av mina serieinspelningar spelats in. Har alltså missat 10 dagar av mina serier (vissa som går dagligen).

#2179

Postad 01 oktober 2012 - 13:31

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0

Från och med 19/9 har inga av mina serieinspelningar spelats in. Har alltså missat 10 dagar av mina serier (vissa som går dagligen).

Jag blev nyfiken då jag läst att många har problem med sina serieinspelningar.

Kollade in min box igår kväll...samtliga var borta...inte ett spår. Fick lägga in dem igen.

Tycker för övrigt att det är väldigt rörigt i "my TV" listan...program ligger hullerombuller...väldigt svårt att få någon överblick. Hoppas detta blir bättre i framtiden.

#2180

Postad 01 oktober 2012 - 14:03

BenganJ
  • BenganJ
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0
Jag har också problem med serieinspelningarna, trodde jag löst det tidigare men det stämde inte.
Just nu har jag lagt in tidsinspelningar istället.

#2181

Postad 01 oktober 2012 - 14:04

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Jag har tre stycken serieinspelningar som rullar på som de ska.
Lilyhammer på SVt1 HD och två på Kanal 5 HD.

En notering, kollar upp inspenlingar via Fjärrinspelningstjänsten. har Falling Skies programmet på Series HD, en inspelning av repris på natten. Ser
Unknown channel (ServiceID=1412) returned from PVR
Finns inte Series HD på den sidan ännu måhända?



MyTV ja, den är rörig som bara den. Ett jekla skrollande för att hitta.

#2182

Postad 05 oktober 2012 - 20:55

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Någon här som hyrt film via boxen?
Gjorde det ikväll och fann att filmen (Avengers) inte flyter på som den borde.
den "stakar" sig fram, lite som om man spelar 24 fps på 25Hz skärm utan att kompensera.

Testar annat material på boxen, från CMore play, TV4, Discorvery. Inget av det hackar men filmen jag hyrt gör det.
Någon annan som upplevt samma sak?

Ett exempel, filmat med mobilen, kan ni se här.
https://dl.dropbox.c...42/FilmHack.mp4
Titta på stjärnorna samt Paramount-texten. På den syns det bäst, att den hackar till några gånger.
har testat ställa om boxen mellan olika bildstorlekar, 720p och 1080i, men ingen skillnad.

#2183

Postad 06 oktober 2012 - 14:48

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

  • 831 inlägg
  • 0

Någon här som hyrt film via boxen?
Gjorde det ikväll och fann att filmen (Avengers) inte flyter på som den borde.
den "stakar" sig fram, lite som om man spelar 24 fps på 25Hz skärm utan att kompensera.

Testar annat material på boxen, från CMore play, TV4, Discorvery. Inget av det hackar men filmen jag hyrt gör det.
Någon annan som upplevt samma sak?

Ett exempel, filmat med mobilen, kan ni se här.
https://dl.dropbox.c...42/FilmHack.mp4
Titta på stjärnorna samt Paramount-texten. På den syns det bäst, att den hackar till några gånger.
har testat ställa om boxen mellan olika bildstorlekar, 720p och 1080i, men ingen skillnad.

Jag har varit med om samma sak. Inte samma film men samma syndrom. Det blir inte samma problem på alla filmer. Har ställt frågan i Canal Digital-tråden och de svarade men jag minns inte förklaringen.
Ska se om jag hittar...

#2184

Postad 07 oktober 2012 - 00:36

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0
Hej

Jag har fått ett nytt problem med denna box som driver mig till vansinne.

Har precis bytt hemmabioförstärkare som denna box matar sin bild och ljud till via HDMI.

När jag byter ingångskälla så börjar boxen att blinka och tappa/visa bild samtidigt som HDCP ? lyser i displayen ??? Det kan ta över 30 sekunder innan bilden kommer och ibland kommer den inte alls. Då visas en blå infoskärm där det står att det är fel på kopieringsskyddet HDCP och att jag borde starta om boxen....eller nåt sånt.

Vad är detta för skit ???

Spelar ingen roll vilken förändring jag gör på stärkaren....kan titta på TV och aktivera zon 2 så att jag får ljud till ett par andra högtalre...då försvinner bilden och detta HDCP ? kommer fram igen med tappad bild som följd ??

Har använt denna box i någon månad utan problem av detta slag tidigare...men då använde jag inte HDMI så något med den måste det vara.

Hjälp !

#2185

Postad 07 oktober 2012 - 08:01

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Svansen
HDCP-varningar är ett känt problem men inte i den omfattning som du beskriver. Den funktionen är överkänslig, den varnar i onödan.

men vad kan du göra? Kanske testa med andra HDMI-kablar? Borde iofs inte påverka.
Enklaste lösningen är nog att skippa gå via hemmabion med bilden, att gå direkt till TVn med HDMI och koppla ljudet via separat kabel.

För tyvärr, det kan vara som så att box och hemmabio inte spelar tillsammans. (vad för hemmabio?)

Det kan även vara något fel på din box, kontakta CD om du tror det.

HDCP-varning kommer upp när boxen tappar synk med hemmabion, när den åter måste skaka fram krypteringsnycklar och verifiera dessa. Normalt sett går detta snabbt, på en halv sekund eller mindre.

#2186

Postad 07 oktober 2012 - 11:42

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0
Monshi: verkligen inga roliga nyheter du beskriver....att det ALLTID skall vara nåt skit med dessa CD boxar !!!! *arg*

Nu har bytt till denna nya box och förpassat den gamla till sovrummet....så kommer detta som ett brev på posten...och dessutom kanske ett olösligt problem.

Har precis köpt en Marantz SR7007 hemmabioförstärkare och till den en Marantz UD7007 Blu-ray spelare....helt nya produkter som släpptes på marknaden för bara någon vecka sedan. Vore väl själva fan om inte en ny CD box skulle kunna samarbeta med dessa grejor ??

Att dra HDMI direkt till projektorn (kör alltså inte TV) är ju uteslutet...då måste jag ju skifta varje gång jag skall titta på film...det funkar ju inte.

Provade att byta HDMI kabel och trodde först att det var lösningen....men så är det inte.

Detta känns förjävligt...och jag tror tyvärr inte att det är nåt mer fel på just denna box...som du beskriver är det ju ett standardfel som beter sig olika beroende på kringutrustningen...och att ringa deras support...haha...- har du provat att starta om boxen ? Sitter kablarna i ordentligt ? Nytt strömadapter kanske ? Fy fan !

Det verkar lättare att åka till månen än att få en digitalbox som funkar tillfredsställande !!!





#2187

Postad 07 oktober 2012 - 11:58

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
ja, det låter besvärligt. Tyvärr kan man läsa även i andra trådar här om digitalboxar som inte samarbetar med vissa TV-apparater eller hemmabio. Eller rättare sagt, läste om det för kanske ett år eller så sedan.

HDCP är ett fanstyg och det verkar finnas en del brister i hur det implementeras. Mycket mystiskt att du har problem dock, man kan tycka att det idag borde fungera utan problem.

Söker lite...
Gammal tråd
http://www.avrev.com...mi-problem.html
Ser att du varit aktiv i tråden här för din hemmabio, kanske kolla där om någon har tips eller upplevt samma problem.
Samt givetvis kolla om det finns uppdatering till hemmabion.

#2188

Postad 07 oktober 2012 - 12:24

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0
Hmm...segt...mycket segt.

Pratat med supportern trots allt...en kille med lite mer kunskaper än vanligt som inte föreslog meningslösa standardlösningar.

De kände precis som du sa Monshi igen problemet. Boxen har dokumenterat problem med att vara kompis med HDMI växlar i olika hemmabiosystem...varför visste de dock inte.

Då mina grejor är helt nya och dessutom inte av de billigare slaget så tyckte han att detta var både förvånande och olyckligt. Han skrev upp modellnumren och skulle föra informationen vidare....så...sedan vet vi ju vad som händer.

En lösning framåt år 2016 kanske är att vara realistisk :-(



#2189

Postad 08 oktober 2012 - 09:47

Eucharist
  • Eucharist
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0
Damn! Två inspelningar igår, en på barnkanalen (inspelning av ett program endast) och en på tv4hd (solsidan, serieinspelning) struntade boxen helt i att spela in. De ligger kvar som poster 7 okt och tidpunkt men spelade inte in något. Jag som alltid tröstat mig med att boxen åtminstone i princip aldrig missar inspelningar helt....tills nu

#2190

Postad 11 oktober 2012 - 10:02

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0
Nu har jag via fjärrinspelning programmerat 13 inspelningar den kommande helgen....så nu får den bekänna färg.

Det är utspridda på olika kanaler och med tider som överlappar varandra ibland.

Bommade inspelningar som några av er beskriver här anser jag är ett "allvarligt" fel.

Man måste ju kunna lita på att detta funkar !

#2191

Postad 13 oktober 2012 - 07:15

bengt__s
  • bengt__s
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
En fråga, jag lyckas aldrig spela in 30 Rock på C more series, har testat både epg inspelning och tidsinspelning, den börjar ju 24:00 med 2 avsnitt efter varandra, har testat att även bara spela in ett avsnitt men inte heller det funkar, inspelningen finns sedan på boxen, men den går inte att starta, det startar igång några sekunder men inget visas, verkar ju skumt att det ska strula på bara en kanal? Det syns inte heller något i den lilla förhandsvisningen.

#2192

Postad 13 oktober 2012 - 14:50

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Series eller Series HD?
Tips: Ta bort Series SD från favoritlistan och se om det inte fungerar bättre.

#2193

Postad 13 oktober 2012 - 18:06

Mazak
  • Mazak
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Ringde kundtjänst idag om att boxen ibland missar början på inspelningen.
Enligt dom så ska den gå på EPG och inte EIT, är det ändrat eller har dom ingen koll?

#2194

Postad 14 oktober 2012 - 09:56

bengt__s
  • bengt__s
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Tack för tipset Monshi, kollar

#2195

Postad 15 oktober 2012 - 07:22

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0

Ringde kundtjänst idag om att boxen ibland missar början på inspelningen.
Enligt dom så ska den gå på EPG och inte EIT, är det ändrat eller har dom ingen koll?

De gav ett löfte i vintras/våras här på forumet att de skulle ändra från EIT- till EPG-styrd start av inspelningar i kommande mjukvaruuppdatering. Eftersom det inte kommit någon ny mjukvara sedan dess så har det heller inte ändrats.
Det verkar vara mest frekvent på TV3, Kanal5 och CMore Series HD (för mig) för inspelningar som startar 20.00 och 21.00.
Senaste veckan så är det endast följande serier som jag varit tvungen att spela in reprisen av:
Revenge, Criminal Minds, Borgias, Falling Skies, Strike Back.

Sedan har jag också missat senaste avsnitten för ett par serier då serieinspelningen försvunnit ur listan. Jag upptäckte detta för några serier och kunde åtgärda, men inte för alla.

Så svaret på din fråga är: De verkar inte ha någon koll på kundtjänst.

#2196

Postad 15 oktober 2012 - 12:36

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0
En kanske lite dum fråga. Men om man tittar på ett inspelat program och trycka på Info-knappen så visas ju en "progress bar", aktuellt programnamn mm. Men hur får jag bort denna information från bilden? Trycker jag info igen så kommer mer information om programmet upp och trycker jag TV/Exit så hoppas programmet ur inspelningen (och kommer inte ihåg var jag var och jag kan då inte fortsätta uppspelningen från den platsen jag var på).

#2197

Postad 15 oktober 2012 - 13:07

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0

En kanske lite dum fråga. Men om man tittar på ett inspelat program och trycka på Info-knappen så visas ju en "progress bar", aktuellt programnamn mm. Men hur får jag bort denna information från bilden? Trycker jag info igen så kommer mer information om programmet upp och trycker jag TV/Exit så hoppas programmet ur inspelningen (och kommer inte ihåg var jag var och jag kan då inte fortsätta uppspelningen från den platsen jag var på).

den försvinner väl efter några sekunder

#2198

Postad 15 oktober 2012 - 13:08

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Du trycker på tillbaka-knappen, "föregående kanal".

#2199

Postad 15 oktober 2012 - 13:31

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0
Det där med att trycka "bakåtknapp" för att få bort info tycker jag är en miss i användarinterfacet. Det borde väl vara mer eller mindre vedertaget i boxbranschen att man till sist kommer tillbaks till en ren bild om man fortsätter trycka på Info-knappen.

Jag är heller inte alldeles nöjd med att den enorma blaffan med tidslinje och allsköns information ligger kvar när man snabbspolar, den borde kunna krympa ihop efter någon sekund så man kan "snabbtitta" program med inbränd text. (OK, man kan trycka bort den rutan också med bakåtknappen men det känns lite onödigt.)

#2200

Postad 15 oktober 2012 - 14:23

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

  • 556 inlägg
  • 0

den försvinner väl efter några sekunder


När du byter kanal eller tex trycka play/pause så gör den det men inte om du aktivt tryckt "Info".


Du trycker på tillbaka-knappen, "föregående kanal".


Okej, tack. Ganska självklart men samtidigt är man väldigt insnöad på hur gamla boxen fungerade. Att det sedan är samma fjärrkontroll gör att man tror att allt fungerar likadant.



2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.