Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro *

2353 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#2301

Postad 09 mars 2011 - 17:20

Unregisteredcb3b3aed
  • Unregisteredcb3b3aed
  • Användare

  • 165 inlägg
  • 0
Ang. problem med Telia-mail, se http://www.swedroid....ad.php?p=472458 och https://forum.tewss....hetscertifikat/

Redigerat av Unregisteredcb3b3aed, 09 mars 2011 - 17:21.


#2302

Postad 10 mars 2011 - 20:01

Station
  • Station
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 0
Har lite problem med X10 Mini nu

Har gjort en Html-fil av alla bokmärken i jag har i datorns Firefox och kopierat den till Minin
Har Astro Pro (köpta versionen av filhanteraren) och Android orginal webläsare.

Tänkte leta upp Htm-filen med Astro som öppnar den i Webbläsaren... Så man kunde använda Html-filen som startsida.
men...
Icke sa Nicke...
Astro öppnar filen i en inbyggd HTML-visare :).
Fråga1. Kan man ändra så dubbelklick på HTML-filer öppnas i Webbläsaren?
Fråga2. Hur skriver man sökvägen till SD-kortet i webbläsarens adress fält?

En fråga till. Kan man ta skärmdumpar/Screen Print i Android 2.1 utan extra program (de jag sett kräver root)?

#2303

Postad 13 mars 2011 - 00:29

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Jag installerade om min telefon eftersom den blev väldigt konstig, visade fel batterinivå etc. Hur som helst, nu lyckas jag inte lägga in Gowalla vilket jag använder mycket. Jag antar att jag hade version 2.2.x någonting innan jag återställde telefonen. Jag tog en backup givetvis men jag kan inte återskapa Gowalla eftersom appen inte längre hittas på Market. Version 3.0 av Gowalla dyker inte upp för X10 Mini Pro vid en sökning. Vet inte om man kanske kan dra ner den och installera med en appinstaller, men kanske den inte är kompatibel med telefonen ännu.

Är det någon som kör Gowalla för sin X10 Mini Pro? Skulle gärna vilja veta vilken version som funkar och om någon kan skicka eller länka till .apk-filen så vore det väldigt nice :)

#2304

Postad 20 mars 2011 - 17:46

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Är det inte någon som använder Gowalla med den här telefonen?

#2305

Postad 20 mars 2011 - 19:14

PontiacMan
  • PontiacMan
  • Lärjunge

  • 348 inlägg
  • 0

Är det inte någon som använder Gowalla med den här telefonen?



Jodå, jag använder gowalla 3.0 till x10 mini och den funkar ok

#2306

Postad 21 mars 2011 - 20:45

Drem
  • Drem
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Jodå, jag använder gowalla 3.0 till x10 mini och den funkar ok


Ok. Jag fattar inte vad som hänt med min telefon. När jag söker med mobilen på Gowalla på Market så visas den inte. Gowalla Spot finns. Söker jag på market.android.com och väljer den så säger den "Objektet är inte kompatibelt med enheten"

Market står inställt på telefon: Sony Ericsson U20i

WTF? :)

#2307

Postad 25 mars 2011 - 13:53

mrspl
  • mrspl
  • Lärjunge

  • 400 inlägg
  • 0
Någon vet om det finns eller när det kommer android 2.2 till x10 mini pro.
Till olåst telefon eller som i mitt fall låst till 3.
Det är främst wifo hotspot jag vill åt.

(eller har ni någe tips på en bra app så länge)

#2308

Postad 25 mars 2011 - 18:13

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Någon vet om det finns eller när det kommer android 2.2 till x10 mini pro.
Till olåst telefon eller som i mitt fall låst till 3.
Det är främst wifo hotspot jag vill åt.

(eller har ni någe tips på en bra app så länge)

Det finns ingen officiell 2.2 till X10 mini modellerna och det kommer inte att komma någon ifrån SE heller (dock kommer 2.3.3 att komma till stora x10i) Det går dock att roota luren och lägga in custom rom's. mera info om detta finner du på:
xda-developers

Sök på Wifi Tether på market så får du upp lite olika wifi hotspot program. Bara att testa.
Många utav dessa program kräver dock root.

Redigerat av TomasL, 25 mars 2011 - 18:22.


#2309

Postad 27 mars 2011 - 08:34

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

  • 399 inlägg
  • 0
Hejsan,

Har under 1 års tid vart så nöjd med denna lur, 2 st till ungarna.
Nu har den dom dock fått spelet......

Touchskärmen har väldigt dålig timing.

Surfa på webben går mycket långsammare än innan.

Meny hanteringen känns oxå allmänt seg.

Kort sagt, allt känns segt

Har rev. 2.0.A.0.504, kör alltså stock SE med Telenor som operatör.

Alla tips mottages tacksamt.

Ps. skulle installera opera mobil nyss & luren boota om sig :) Ds.

#2310

Postad 27 mars 2011 - 09:56

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Hejsan,

Alla tips mottages tacksamt.

Ps. skulle installera opera mobil nyss & luren boota om sig :) Ds.

Känns som en total återställning eller reparation via SEUS/PCC är dom sätten som skulle råda bot på dina problem.

#2311

Postad 28 mars 2011 - 06:05

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

  • 399 inlägg
  • 0
Tack @ TomasL , var nog min tanke oxå.....

#2312

Postad 28 mars 2011 - 20:50

erik_odal
  • erik_odal
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Kan man lägga över hemladade program på minneskortet?
Telefonen börjar bli full, den klagar i alla fall.

#2313

Postad 03 april 2011 - 09:33

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Kan man lägga över hemladade program på minneskortet?
Telefonen börjar bli full, den klagar i alla fall.

Tyvärr fungerar det inte i Android 2.1.
Funktionen App2Sd kom först i Android 2.2
Har man rootat telefonen så finns det lite hack att göra så går det att få till även på 2.1 men det är lite bökigt. Inget jag skulle rekommendera till gemene man att göra.

#2314

Postad 06 april 2011 - 15:46

jdaniels
  • jdaniels
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0
Har haft min i några dagar och är nöjd förutom alla skitappar som man inte själv valt. Är inte grejen med android att man ska kunna göra lite som man vill med mobilen? Isf skulle det vara enkelt att ta bort all skit man inte vill ha!!! IRRITERANDE!

#2315

Postad 06 april 2011 - 16:04

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Har haft min i några dagar och är nöjd förutom alla skitappar som man inte själv valt. Är inte grejen med android att man ska kunna göra lite som man vill med mobilen? Isf skulle det vara enkelt att ta bort all skit man inte vill ha!!! IRRITERANDE!


Varje tillverkare lägger in sin egen launcher och andra program och eftersom att man som standard inte har root-rättigheter så kan man inte ta bort dem. Men om du rootar luren så kan du med en app plocka bort det du inte vill ha, var försiktig och läs noga bara så du inte sabbar din lur.
Finns mer info på xda-dvelopers forum.
Finns ju heller inget som hindrar att du laddar hem appar som du vill ha och använder dem istället, du kan byta allt från launcher till dailer, kontaktapp, musikspelar mm, bara att leta på market och sen sätta som standardapp.

Tom i nexus-lurarna så medföljer ett antal program man inte kan ta bort, kontaktapp, dailer och annat som behövs för att telefonen ska gå att använda är låst även i dem. Men som sagt, man kan ju enkelt ladda hem och använda appar man gillar bättre.

Har själv htc och jag använder bara 2 av htcs sense-appar. Contacts och galleri. Launchern använder jag aldrig.

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 06 april 2011 - 16:08.


#2316

Postad 06 april 2011 - 17:45

jdaniels
  • jdaniels
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0
Jovisst men nu ligger det ju en massa demo-spel och prog som man inte vill ha/behöver. Mkt märkligt.....

Fösrlag på nån app som man kan göra mappar med så man kan slänga i allt som man inte vill ha men tydligen inte blir av med? Just nu är det ju så många så det är ett ständigt skrollande fram o tillbaka till det man verkligen vill åt.

#2317

Postad 06 april 2011 - 18:18

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Jovisst men nu ligger det ju en massa demo-spel och prog som man inte vill ha/behöver. Mkt märkligt.....

Fösrlag på nån app som man kan göra mappar med så man kan slänga i allt som man inte vill ha men tydligen inte blir av med? Just nu är det ju så många så det är ett ständigt skrollande fram o tillbaka till det man verkligen vill åt.


Nä, men det omvända finns, apporganizer som du kan lägga in dina appar i kategorier, de appar du inte vill ha behöver du ju inte lägga dit sen lägger du det som en 1x1 widget på din homeskreen. Finns gratis på market. Mycket smidigt när man får många appar. Jag öppnar i princip aldrig min program-mapp

#2318

Postad 06 april 2011 - 18:40

busenlusen
  • busenlusen
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hejsan, har haft mobilen i drygt en månad och redan drabbats av virus. Vad göra?

#2319

Postad 06 april 2011 - 18:44

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Hejsan, har haft mobilen i drygt en månad och redan drabbats av virus. Vad göra?


Du kan ju alltid ladda hem avg och se om du får bort det, avg finns gratis på market.

#2320

Postad 06 april 2011 - 19:09

busenlusen
  • busenlusen
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Du kan ju alltid ladda hem avg och se om du får bort det, avg finns gratis på market.


Skall kika.... vad är avg för något förresten? Jag är en amatör.

Mobilen lever sitt eget liv - raderar och ändrar mobilringsignaler hej vilt, den har även tagit bort symbolfunktionen plus pektangentbordet osv. någon annan med samma problem? Hur löser man detta?

Hur uppdaterar man mobilen förresten och vad är meningen med att uppdatera?

Redigerat av busenlusen, 06 april 2011 - 19:11.


#2321

Postad 06 april 2011 - 19:18

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Skall kika.... vad är avg för något förresten? Jag är en amatör.

Mobilen lever sitt eget liv - raderar och ändrar mobilringsignaler hej vilt, den har även tagit bort symbolfunktionen plus pektangentbordet osv. någon annan med samma problem? Hur löser man detta?

Hur uppdaterar man mobilen förresten och vad är meningen med att uppdatera?


AVG är ett antivirus och backup-program finns även som gratis antivirus till pcn. Har du otur så får du lämna in luren. Det togs bort 21appar som öppnade bakdörrar till mobilen från market, de som fått in det skitet måste lämna in sina lurar och få dem ominstallerade. Står en del om det i den här tråden

Uppdaterar gör man när tillverkaren släpper en uppdatering, finns fler olika anledningar att uppdatera, tex att man får buggfixar, en nyare version av android mm.

#2322

Postad 13 april 2011 - 18:08

jdaniels
  • jdaniels
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0
När man lägger in bilder hamnar dom i album.
Kan man inte göra en mapp till på nått sätt så man kan hålla isär dom?

#2323

Postad 27 april 2011 - 18:05

PontiacMan
  • PontiacMan
  • Lärjunge

  • 348 inlägg
  • 0
någon som vet om det kommer att komma några fler uppdateringar till x10 mini?

jag har revisionsnummer 2.1.1.A.0.6
är detta den senaste??

/PontiacMan

#2324

Postad 27 april 2011 - 18:17

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

När man lägger in bilder hamnar dom i album.
Kan man inte göra en mapp till på nått sätt så man kan hålla isär dom?


Om det inte finns nått standard i X10 så kan du alltid ladda hem Media Organaizer från market kostar 8,88kr men funkar bra.

#2325

Postad 15 maj 2011 - 17:39

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0
Någon som vet om Koss Iporta Pro fungerar med SE Mini Pro?
Tack på förhand!

#2326

Postad 19 maj 2011 - 23:47

Glutt0
  • Glutt0
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Hej!

Jag är lite intresserad av en x10 mini/pro, men vet inte vilken jag ska köpa? är lite rädd för att pro:n ska börja glappa efter ett tag, kan man använda touchen fast man har tagentbordet tänkte vid sms? tänkte att pro:n är en skön funktion att ha i spel.

Måste mobilen va ''rootad'' för att man skall kunna lägga in emulatorer tex snes och kunna spela super mario bros nerladdad eller är det bara att lägga in?

Ni får gärna komma med tips på appar och annat dyl som är värt att veta till denna mobil!

hur hade ni gjort med tangentbord eller inte?

Tack! :)

#2327

Postad 19 maj 2011 - 23:56

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Är det möjligt att ha en video/ nerladdad film som ringsignal i mini pro? Jag har försökt och försökt men kommer inte underfund med lösningen? Är det verkligen så korkat att det inte går?

Mvh

G

#2328

Postad 20 maj 2011 - 09:34

Glutt0
  • Glutt0
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Någon? :)

#2329

Postad 21 maj 2011 - 15:23

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Hej!

Jag är lite intresserad av en x10 mini/pro, men vet inte vilken jag ska köpa? är lite rädd för att pro:n ska börja glappa efter ett tag, kan man använda touchen fast man har tagentbordet tänkte vid sms? tänkte att pro:n är en skön funktion att ha i spel.

Måste mobilen va ''rootad'' för att man skall kunna lägga in emulatorer tex snes och kunna spela super mario bros nerladdad eller är det bara att lägga in?

Ni får gärna komma med tips på appar och annat dyl som är värt att veta till denna mobil!

hur hade ni gjort med tangentbord eller inte?

Tack! :lol:



Jag hade köpt en med tangentbord. Hade man valt en mobil som varit större kan det funka utan det fysiska t-bordet, men minin är såpass liten och då tycker jag det fysiska bordet är det bästa om man tycker om att skriva fort.

Om du skickar ett PM till mig kan du få köpa en av mina X10 mini pro telefoner. Jag har ett par st, men en ligger bara o skräpar...

Mvh

G

#2330

Postad 15 juni 2011 - 17:10

Unregistered17f9fb0d
  • Unregistered17f9fb0d
  • Forumräv

  • 844 inlägg
  • 0
Är det någon som hittat någon app eller liknande som gör att man kan få kontaktbilden över HELA skärmen vid inkommande samtal? Som det är nu så kommer bilden bara i en femtedel av skärmen ungefär, ser löjligt ut.

Tack på förhand!

Mvh

#2331

Postad 15 juni 2011 - 22:54

LaZBoy
  • LaZBoy
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Hej. Har sökt men inte hittat nått definitivt svar.

Köpte i dagarna en svensk x10 mini pro från eShop. Den utannonseras att ha fysiskt qwerty tangentbord med Å Ä Ö, och så långt stämmer allt men när man trycker på å ä ö så blir det fel tecken, som om det var fel teckentabell laddad i telefonen. "Å" blir , "Ä" blir . och Ö blir Ç. Alla inställningar i telefonen är satta till svenska, svensks inmatningspråk osv. Om man använder T9 stavning på själva displayen så fungerar Å Ä Ö.

Någon som har en aning om vad som kan vara fel?

#2332

Postad 16 juni 2011 - 17:44

Unregistered148fa9f1
  • Unregistered148fa9f1
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Hejsan!

Undrar hur jag ska gå tillväga?

Har en mobil ( X10 mini ) som har problem med batteritiden.
Helt plötsligt så kan det dyka 25% ibland utan att jag använder telefonen.
För några nätter sedan så sjönk den 25% även fast det bara var flygplansläge på.
Den har varit inne på service två gånger, men fortfarande finns felet kvar.

Jag vill byta telefon, men butiken vägrar.

Hur tycker ni man ska göra?

#2333

Postad 16 juni 2011 - 21:08

Honda
  • Honda
  • Lärjunge

  • 282 inlägg
  • 0

Hejsan!

Undrar hur jag ska gå tillväga?

Har en mobil ( X10 mini ) som har problem med batteritiden.
Helt plötsligt så kan det dyka 25% ibland utan att jag använder telefonen.
För några nätter sedan så sjönk den 25% även fast det bara var flygplansläge på.
Den har varit inne på service två gånger, men fortfarande finns felet kvar.

Jag vill byta telefon, men butiken vägrar.

Hur tycker ni man ska göra?


Starta om mobilen, gissar att det är något program som inte stängts ner

#2334

Postad 17 juni 2011 - 14:16

Unregistered148fa9f1
  • Unregistered148fa9f1
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0

Starta om mobilen, gissar att det är något program som inte stängts ner


Jag har funderat på om det kan vara något sådant också.
Men ibland så funkar inte det, utan det fortsätter att dra batteri så in i h-lv-te.
Nu har jag inställningarna som rep-verkstaden ställt in.
Har bara installerat Swedbanks app plus några som jag bara provat mig fram till., men sedan tagit bort.

Tog ur laddaren 23,47 och slog på flygplansläge.
Då är det väl ingenting som ska kunna dra ström som mobilnätet, WLAN och liknande.
Kollade på telefonen med jämna mellanrum, och klockan 1200 så slog jag på telefonen som vanligt.
Då hade den tappat ungefär 45 % i ström.
Samma tid förut så har det dragit ungefär 2-3%
Så ja börjar bli ganska trött på telefonen.
Inte funktionsmässigt, på det sättet är jag nöjd med den.
Men för övrigt så vill jag bara kasta bort den.

#2335

Postad 06 juli 2011 - 13:24

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Orkar inte läsa igenom alla 78 sidorna. Min fru har en x0Pro och har kass batteritid. La in Adv. Task Manager och upptäckte att det går igång program hela tiden. T.ex. Road.....bla bla nånting, m.m
Är det något annat manager program som är bättre?

#2336

Postad 10 juli 2011 - 00:10

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0

La in Adv. Task Manager och upptäckte att det går igång program hela tiden. T.ex. Road.....bla bla nånting, m.m


Ja, så är det på alla androider och det är inget fel i det eftersom alla appar som laddas inte kör utan bara ligger och vilar och drar därmed ingen ström (behövs mer minne slängs minst använda appar ut). Vad du skall leta efter är appar som faktiskt kör i bakgrunden vilket kan vara nog så svårt att hitta.

Om hon installerat appar på sin telefon kan det vara en god ide att börja med en factory reset så du får en ren telefon. Därefter kan det vara en god ide att gå in under "Inställningar|Konton och synkronisering" och stänga av "Bakgrundsdata" och "Automatisk synkron.".

Testa detta först och se hur det går.

Nästa steg kan vara att installera "CPU spy". När du startar appen finns ett entry som heter "Deep Sleep". Skall typiskt visa ett stort värde (typ 80 eller mer) om telefonen inte använts så mycket. Annars ligger nog något och kör
i bakgrunden.

Om "CPU Spy" visar att CPU:n sover mest hela tiden och hon ändå får dålig batteritid, så är det troligt något problem med din operatörs nätverk. Om hon kan klara sig utan telefon någon dag kan du testa att köra i flygplansläge och se om batteriet räcker längre. Har man gammalt SIM kort kan det ibland hjälpa att byta ut mot ett nytt enligt vissa (mitt är dock typ 8 år gammalt och upplever inget batteriproblem).

Hjälper inget, kan du alltid se om du kan byta ut den.

Själv laddar jag typ var tredje dag med typ 30 min samtal (brukar dock köra flygplansläge på nätterna och får då typ 1 dag extra dvs. jag laddar då var 4:de istället för var 3:dje dag).

Redigerat av twintin, 10 juli 2011 - 22:43.


#2337

Postad 17 juli 2011 - 15:35

Unregistered148fa9f1
  • Unregistered148fa9f1
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0

Nästa steg kan vara att installera "CPU spy". När du startar appen finns ett entry som heter "Deep Sleep". Skall typiskt visa ett stort värde (typ 80 eller mer) om telefonen inte använts så mycket. Annars ligger nog något och kör
i bakgrunden.


Snor denna idé.....
Har provat detta och mitt värde står på 76%.
Men tycker att det fortfarande ibland dyker ovanligt mycket på batteriet....

#2338

Postad 18 juli 2011 - 19:55

grepa
  • grepa
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Snor denna idé.....
Har provat detta och mitt värde står på 76%.
Men tycker att det fortfarande ibland dyker ovanligt mycket på batteriet....


Den skakiga batteritiden var vad som gjorde att jag pensionerade min x10 till skype-terminal. Som telefon gick den ju inte att lita på för fem öre, spelade ingen roll vad man gjorde, beroende på telefonens humör kunde batteriet vara kört strax efter lunch eller om en vecka... tycktes ha litet samband med hur mycket man pillade på den eller talade i den.

#2339

Postad 21 juli 2011 - 00:15

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0

Den skakiga batteritiden var vad som gjorde att jag pensionerade min x10 till skype-terminal. Som telefon gick den ju inte att lita på för fem öre, spelade ingen roll vad man gjorde, beroende på telefonens humör kunde batteriet vara kört strax efter lunch eller om en vecka... tycktes ha litet samband med hur mycket man pillade på den eller talade i den.


Inget jag upplevt med min 12 månader gamla X10 mini. Bortset från 2 ggr, så har jag haft ganska konsistenta tider än så länge med ladding typ var 3:dje dag (med flygplansläge på nätterna var 4:de dag).

#2340

Postad 10 augusti 2011 - 10:57

tollsjo
  • tollsjo
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Hej
Har en kompis som köpte sig en Mini Pro för en vecka sedan och har nu stött på lite problem.
Vi skickar sms tillvarandra väldigt mycket och det har fungerat perfekt.
Men helt plötsligt idag så slutade hans telefon att ta emot mina sms. Jag får dock fortfarande de sms han skickar till min mobil. Han kan ta emot sms från andra kompisar och jag kan ta emot och skicka till andra kompisar utan problem. Han har testat att rensa inkorgen på alla sms, startat om telefonen och tagit ut minneskortet utan framsteg.
Pratade med min operatör och kollade så att det inte är hos mig felet ligger. Fick svar från dom att det antagligen är kompisens mobil som strular. Tycker det är skumt att det är bara när jag skickar som det strular! Någon som har stött på samma problem?

#2341

Postad 17 augusti 2011 - 12:33

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0
x10 mini (ej pro) bara totalt äger vad gäller smart phones enligt min mening. Tänkte att en större display kunde vara trevligt så jag köpte en Samsung galaxy Gio för 1 500 kr. Jo jag var helnöjd till en början men ack så irriterande att den är lite större när jag håller den i handen. Når liksom inte hela displayen med bara tummen med mindre än att jag liksom får sträcka på tummen. Det blir irriterande efter ett tag. X10 mini bara ligger så fint i handen. 2,3 skulle jag ju haft i den men 2,1 duger bra. Tänkte på den nyare x10 mini med lite större display men jag behåller min lille Sony Ericsson. Samsungen är nu avtorkad, lagd i en plastpåse och i en byrålåda.

#2342

Postad 12 december 2011 - 14:22

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
vilken android version är den senaste till mini pro utan root?

#2343

Postad 12 december 2011 - 15:13

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0

vilken android version är den senaste till mini pro utan root?


Är det den äldre minin är det 2,1 du kan uppgradera till om du inte har den från början. Den nyare minin med lite större skärm har den senaste 2,3.

#2344

Postad 12 december 2011 - 17:10

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0

Är det den äldre minin är det 2,1 du kan uppgradera till om du inte har den från början. Den nyare minin med lite större skärm har den senaste 2,3.


ok. Tack Bosse

#2345

Postad 22 december 2011 - 03:31

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0
Tips för att spara på batteritiden:

Under inställningar "Konton och synk" resp. "Plats och säkerhet" ska du om du vill spara på batteriet ha de två översta bockarna avbockade i resp kategori. En annan sak som drar ur batteriet är om du har Wifi igång även om du slagit av att öppna nätverk ska hittas. Jag har telefonen uppkopplad till gatewayen här hemma och trodde att om jag åkte hemifrån och mitt nätverk tappas så gör inte wifin någonting förrän jag kommer hem igen och den kopplar upp. Men så är inte fallet. Det verkar som om telefonen letar efter mitt hemmanätverk hela dagen och oj vad det drar ur batteriet! Jag slår av wifi när jag lämnar hemmet och det gör otroligt på batteritiden. Skärmens ljusstyrka har jag bara på ca 40% vilket är fullt tillräckligt och gör mycket på batteritiden.

Startar jag Market så får jag uppmaningen att slå på bakgrundsdata vilket jag då får göra men när jag är klar med Market slår jag av bakgrundsdata omgående. Samma sak om jag ska checka in via facebook. Då slår jag på Använd trådlösa nätverk och/eller GPS under plats och säkerhet och stänger av dem igen när jag checkat in.

Lite jobbigt faktiskt att man ska behöva joxa på detta viset för att få en acceptabel batteritid. Men Android är ju gjort för att ständigt vara online så det är som det är. Vi med x10 mini har ju inte alls den batterikapaciteten som större smartphones har och där har vi väl förklaringen till den usla batteritiden i en enligt mig i övrigt helt underbar liten smart phone!

Funderar på efterföljaren med 3" skärm eftersom den har Android 2,3 och bara kostar 1 600 kr utan abonnemang och dessutom bara är aningen större än den jag har med 2,6" skärm och bara android 2,1. Pro och fysiskt tangentbord går dock bara fetbort för mig!

Redigerat av Bosse-i-skogen, 22 december 2011 - 03:43.


#2346

Postad 28 december 2011 - 22:19

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0
Precis införskaffat en Xperia mini ver.2 med 3" skärm. 5 startskärmar har jag men använder bara 2. Kan jag inte ta bort de 3 tomma? Det gick på en Samsungmobil jag hade.

Sen trodde jag ju att "buggen" att kunna bläddra runt bland startskärmarna var borttagen i 2,3. Att alltså bläddra till den sista och fortsätta och komma till startskärm 1 igen. Men detta är tydligen något som ligger ovanpå Android som Sony Ericsson inte bemödat sig med att fixa som vissa andra såsom Samsung har gjort.

Två negativa saker på rad men annars har jag aldrig haft en bättre smart phone! Den är precis lagom stor och känns skön i alla andra avseenden! :)

Redigerat av Bosse-i-skogen, 28 december 2011 - 23:09.


#2347

Postad 29 april 2012 - 22:04

Mioman
  • Mioman
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Väcker liv i en slumrande tråd med förhoppning om att få hjälp! Dottern har en x10 mini som hon lyckats låsa. Hon har lagt in ett grafiskt lösenord där man ska göra något mönster på skärmen för att låsa upp den. Efter ett antal försök låste den sig och enda sättet att låsa upp den är genom att svara på en fråga eller att logga in på ett Googlekonto. Bägge sätten är körda eftersom hon inte minns hur och vad hon gjort.
Min fråga är alltså om det går att låsa upp telefonen utan att skicka in den. Givetvis helst utan att tappa allt hon hade i luren, men går inte det så med hjälp av någon återställning som ställer om telefonen till det skick den hade som ny.
Tacksam för all hjälp.
/M

#2348

Postad 30 april 2012 - 01:40

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0
Min xperia mini med 3" skärm är den bästa smartphonen jag haft! Diggar den skarpt och stortrivs med den i alla avseenden! Kameran är kanon och den använder jag dagligen. Telefonen verkar vara slitstark också för jag behandlar den rätt vårdslöst genom att ha den i samma ficka som nycklar eller annat ibland och jag lägger den utomhus i grusen, gräset eller någon annanstans men glaset (utan plastfilm) håller sig repfritt och efter an avtorkning emellanåt ser den ny ut igen.

Väntar på android 4.0 med spänning!

Redigerat av Bosse-i-skogen, 30 april 2012 - 01:54.


#2349

Postad 30 april 2012 - 01:48

Bosse-i-skogen
  • Bosse-i-skogen
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0
----------------------------------------------------------

Väcker liv i en slumrande tråd med förhoppning om att få hjälp! Dottern har en x10 mini som hon lyckats låsa. Hon har lagt in ett grafiskt lösenord där man ska göra något mönster på skärmen för att låsa upp den. Efter ett antal försök låste den sig och enda sättet att låsa upp den är genom att svara på en fråga eller att logga in på ett Googlekonto. Bägge sätten är körda eftersom hon inte minns hur och vad hon gjort.
Min fråga är alltså om det går att låsa upp telefonen utan att skicka in den. Givetvis helst utan att tappa allt hon hade i luren, men går inte det så med hjälp av någon återställning som ställer om telefonen till det skick den hade som ny.
Tacksam för all hjälp.
/M


Googlekontot är en gmailadress. Använder hon gmail så är det samma lösenord där som till kontot i telefonen. Prova här om det är lösenordet som saknas: https://www.google.c...=1&service=mail


Hittade även https://www.flashback.org/p34455175 (sista inlägget) "Genom att gå igenom minneskortet hittade jag till slut en log-fil. I den fanns hans GMAIL-adress (inte den som han trodde, men en snarlik). Med den emailadressen kunde vi göra password-recovery på GMAIL och svara på säkerhetsfrågan."

Minneskortet måste alltså plockas ur och stoppas i en annan telefon eller i en minneskortläsare kopplad till datorn och leta på minneskortet.

Går inte detta är det kört tror jag att få telefonen att fungera med det googlekontot. Återställning av hela telefonen är ett alternativ för sen kan hon skapa ett nytt konto men återställning lär vara omöjligt utan att kunna logga in i densamma. Dessutom är eventuella köp från google play kopplade till det andra kontot så eventuella köpta appar måste köpas igen.

Det hela handlar om säkerhet och själv tycker jag att det ska vara omöjligt att få åtkomst till ett konto om man varken kan användarnamn eller lösenordet. Går det ändå faller hela säkerhetsaspekten.

Redigerat av Bosse-i-skogen, 30 april 2012 - 01:56.


#2350

Postad 04 maj 2012 - 13:25

Mioman
  • Mioman
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Jodå, jag tycker heller inte man ska kunna komma åt ett konto utan användarnamn och lösenord. Nu var ju grejen att vi inte kommer åt kontot och funderingen var om det då finns något annat sätt att låsa upp telefonen. Vi har givetvis både puk- och pinkod.
/M



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.