Skickat 18 juni 2009 - 11:25
Predator 2, BD.
Helt galen over the top action med 80-tals-stuk (fast den är från -90). Garanterat ocensurerad för det var massor av blod och "gore", en helnaken tjej (full frontal) och motherfucker i långa banor.
B-action med hög budjet skulle man kunna säga. Synd att Danny Glover var helt fel man för huvudrollen. Han seåg ut som en stel gammal gubbe. Tänk om Mel eller Kurt fått göra huvudrollen, då hande den blivit grymt bra!
Bildkvaliten var riktigt bra. Långt över förväntan.
Betyg: 7/10
Helt galen over the top action med 80-tals-stuk (fast den är från -90). Garanterat ocensurerad för det var massor av blod och "gore", en helnaken tjej (full frontal) och motherfucker i långa banor.
B-action med hög budjet skulle man kunna säga. Synd att Danny Glover var helt fel man för huvudrollen. Han seåg ut som en stel gammal gubbe. Tänk om Mel eller Kurt fått göra huvudrollen, då hande den blivit grymt bra!
Bildkvaliten var riktigt bra. Långt över förväntan.
Betyg: 7/10
Skickat 20 juni 2009 - 10:13
Hot Fuzz, dvd
Sjukt rolig film om en "för bra" polis från London, som blir tvångsflyttad till en mindre ort då han får övriga poliser i London att framstå i dålig dager.
Många skratt, varav en scen med genväg över staketet fick mig att ramla ur soffan av skratt. Ni som sett Shaun of the dead kommer känna igen scenen...
Sjukt rolig film om en "för bra" polis från London, som blir tvångsflyttad till en mindre ort då han får övriga poliser i London att framstå i dålig dager.
Skickat 21 juni 2009 - 00:32
I kväll blev det inte mindre än 3 (tre!) biobesök! Jag älskar RomCom, men "The Proposal" var dessvärre inte bra. Däremot var den nya "Johan Falk" en av de bästa i serien! (för oss som gillar de tidigare). Men "Vaktchefen" Reuben Sallmander från Nilssons tidigare film var plötsligt Polis och Hanna Alsterlund fick bara en minut som "Nina". "Död snö" var "Braindead" i Norska fjällen, fylld med referenser, rip off's och stor humor!
Bifogade fil(er)
Skickat 21 juni 2009 - 12:14
Drog "bara" två filmer i Lund igår.
Terminator - Salvation: Bättre än jag hade trott, bra skådespeleri rakt över men en del svaga delar. Konstigt nog blev det lite för mycket explosioner, kände många gånger som den lätta vägen att avsluta en scen typ. CGI-Arnold var imponerande bra dock men det kanske beror på den softa bilden. Hoppas det ser lika bra ut på blu-ray. Sam Worthington var grym trots lite överspel.
The Hangover: Kul att se min favorit Zach Galafianakis i en stor roll. Han var guld i den här filmen som kan beskrivas som Dude, where's my car (fast bra). Skön story, sköna karaktärer och rolig. Bildspelet i slutet var en grym touch.
Terminator - Salvation: Bättre än jag hade trott, bra skådespeleri rakt över men en del svaga delar. Konstigt nog blev det lite för mycket explosioner, kände många gånger som den lätta vägen att avsluta en scen typ. CGI-Arnold var imponerande bra dock men det kanske beror på den softa bilden. Hoppas det ser lika bra ut på blu-ray. Sam Worthington var grym trots lite överspel.
The Hangover: Kul att se min favorit Zach Galafianakis i en stor roll. Han var guld i den här filmen som kan beskrivas som Dude, where's my car (fast bra). Skön story, sköna karaktärer och rolig. Bildspelet i slutet var en grym touch.
Skickat 29 juni 2009 - 12:09
Disorganized Crime från -89 på DVD. Riktigt underhållande film, får 7/10 i betyg.
Skickat 02 juli 2009 - 10:51
Senaste var Derailed och Big Trouble in Little China.
Recensioner av dom plus fler filmer finns på
http://www.hifiochfilm.blogg.se
Recensioner av dom plus fler filmer finns på
Skickat 02 juli 2009 - 21:18
Kollade på Runaway Train från -85 på DVD igår, hade nästan glömt hur pass bra denna gamla klassiker med Jon Voight är, får 7/10 i betyg.
Det här inlägget har ändrats av Mentos 02 juli 2009 - 21:19
Skickat 03 juli 2009 - 15:03
Såg halva Ms Gustaff igår, den första halvan får 5/10, intressant men lite seg. Troligtvis kunde de gjort en vanlig långfilm istället för 3h+. Tyvärr blev det ingen BD release pga teknsika problem vilket är synd, för det är bra kvalitet redan på DVD'n, nog grym på BD.
Återkommer med totalbetyg senare ikväll
Återkommer med totalbetyg senare ikväll
Skickat 04 juli 2009 - 19:34
Sådär, nu är hela Ms Gustaff sedd och andra halvan var riktigt spännande, lite tveksamma skådespelarinsatser från vissa, men jag antar att tyskland inte har speciellt många bra att välja på 
filmen var drygt tre timmar lång och hade mått bra av dryga två timmar istället. Slutscenen med torpederingen av skeppet och allt som förljer är tyvärr för uppenbart budget jämfört med en amerikansk produktion, men den går att köpa, allt behöver ju inte se ut som Transformers.
5/10 får filmen, kunde nog blivit 6 eller 7 om de kortat ner den.
filmen var drygt tre timmar lång och hade mått bra av dryga två timmar istället. Slutscenen med torpederingen av skeppet och allt som förljer är tyvärr för uppenbart budget jämfört med en amerikansk produktion, men den går att köpa, allt behöver ju inte se ut som Transformers.
5/10 får filmen, kunde nog blivit 6 eller 7 om de kortat ner den.
Skickat 04 juli 2009 - 20:59
Disney filmen Bolt. Vart faktiskt besviken. Ger den 2/5
Orsak till mitt betyg finns här
Orsak till mitt betyg finns här
1 användare läser den här tråden
Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0
Sökningen pågår
Visa alla träffar (sökning på Prisjakt)
87 bilder
1209 filmer