Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - D-link Boxee

8092 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#5451

Postad 27 mars 2012 - 11:01

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Jag har skummat igenom de sista sidorna ganska snabbt, så kan ha missat om frågan ställts tidigare.
Men är det värt att sattsa på en Boxee nu när de "rasat" i pris? Eller är det någon ny upplaga påväg ut? Saknar man nån specifik funktion?
Har sneglat på Boxee länge men nu funderar jag på om tiden är mogen! :)
Tack på förhand!


Ser ingen anledningen till att snegla länge för det handlar ju inte om någon förmögenhet vid ett köp :)
Och "risken" med att vänta att när du köper så blir du säkert besviken om/när det kommer en nyare version.

#5452

Postad 27 mars 2012 - 12:08

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Kommer ingen ny version innan sommaren så det blir till hösten.

1490 är ett bra pris. Såg att NetonNet har det som veckans klipp till det priset också:
http://www.netonnet....ox/142797.5555/

Som lägst har den väl varit nere på 1290/1390?

#5453

Postad 27 mars 2012 - 14:15

azka
  • azka
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Har haft min Boxee i någon vecka nu och är nöjd, dock när jag startar vissa filmer så spelas endast ljudet upp och undertexterna visas, men bilden är svart?

Filmerna fungerar att spela på dator och så vidare, så det är bara Boxee som inte visar någon bild på dom.

Någon som vart med om detta, eller som vet om det är ett vanligt problem?

#5454

Postad 27 mars 2012 - 14:51

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

  • 2 199 inlägg
  • 0

Kommer ingen ny version innan sommaren så det blir till hösten.

1490 är ett bra pris. Såg att NetonNet har det som veckans klipp till det priset också:
http://www.netonnet....ox/142797.5555/

Som lägst har den väl varit nere på 1290/1390?

1000 spänn beggat är väl ännu bättre? ;)

#5455

Postad 27 mars 2012 - 15:27

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

1000 spänn beggat är väl ännu bättre? ;)


Nej eftersom man missar garantin.
Söker man på nätet kan det blir problem med garantin om man inte personligen köpt produkten.

Reklamationsrätten är alltid peronlig. Endast första köparen har rätt att uttnyttja reklamationsrätten.
Tillverkningsgarantin, däremot är varubunden. Observera att detta gäller garantin mellan varuägare och tillverkare, inte mellan varuägare och återförsäljare.

För att kunna åberopa tillverkargaranti, måste det med varan ha följt ett garantikort, som sedan fyllts i (inom en viss tid) och skickats till tillverkaren. Här gäller ingen reklamationsrätt, utan enbart garant i t ex 2 år, beroende på vad som står på kortet.

Alla varor har inte detta separata garantikort, men många har det. Det är bara det att vi köpare oftst inte skickar in de i tid...

Garantin som återförsäljaren lämnar är frivillig och gäller enbart mellan återförsäljare och 1:a köparen.



#5456

Postad 27 mars 2012 - 17:08

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Nej eftersom man missar garantin.
Söker man på nätet kan det blir problem med garantin om man inte personligen köpt produkten.


Sålänge man har kvitto på produkten från ett inköpsställe så har du reklamationsrätt enligt lagen mot säljaren. Detta gäller oavsett om du är första köpare eller ej.

Så garantin är bundet till kvittot.

#5457

Postad 27 mars 2012 - 17:50

discomega
  • discomega
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Reklamationsrätt ja. Garanti nej. Undantag är vid bilköp. Då följer garantin med bilen.

http://www.dn.se/eko...vid-ditt-natkop

Redigerat av discomega, 27 mars 2012 - 17:59.


#5458

Postad 27 mars 2012 - 18:00

Pinnen
  • Pinnen
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0
Man ska vara lite försiktig med att blanda begreppen garanti o reklamationsrätt. Garanti är ett frivilligt åtagande från säljaren medan reklamationsrätten är något som regleras i lag. Ska man hårddra det hela lite så är det Köplagen som gäller vid begagnatköp av en privatperson o i Köplagen finns det ingen reklamationsrätt. O även om det fortfarande finns en giltig garanti från butiken som varan är köpt i kan det i garantivillkoren stå att garantin endast gäller för den ursprungliga köparen o inte om varan har sålts vidare.

I praktiken spelar inget av ovanstående någon roll så länge den ursprungliga köparens namn inte står utskrivet på garantibeviset/kvittot, vilket nog tillhör ovanligheterna för en vara i boxens prisklass

#5459

Postad 27 mars 2012 - 18:17

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Man ska vara lite försiktig med att blanda begreppen garanti o reklamationsrätt. Garanti är ett frivilligt åtagande från säljaren medan reklamationsrätten är något som regleras i lag. Ska man hårddra det hela lite så är det Köplagen som gäller vid begagnatköp av en privatperson o i Köplagen finns det ingen reklamationsrätt. O även om det fortfarande finns en giltig garanti från butiken som varan är köpt i kan det i garantivillkoren stå att garantin endast gäller för den ursprungliga köparen o inte om varan har sålts vidare.

I praktiken spelar inget av ovanstående någon roll så länge den ursprungliga köparens namn inte står utskrivet på garantibeviset/kvittot, vilket nog tillhör ovanligheterna för en vara i boxens prisklass


Precis. Då garantibeviset blir per automatik kvittot så måste man kunna binda köparen till kvittot. Därför blir kvittot löpande till den som äger kvittot, inte den som fick det från början.

Sen även om det skulle stå namn så har jag svårt att förstå om någon skulle stoppa dig. Det finns gott om ursäkter: 1. Julklapp eller annan present 2. Flickvän eller annan familjemedlem 3. (Min favorit) Du har fullmakt ;)

Viktiga är alltid att stå på sig vid reklamationer, många gånger stoppar köpare sig så fort de blir ifrågasatta. Under garantin är bevisbördan störst på säljaren.

#5460

Postad 27 mars 2012 - 18:27

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

I praktiken spelar inget av ovanstående någon roll så länge den ursprungliga köparens namn inte står utskrivet på garantibeviset/kvittot, vilket nog tillhör ovanligheterna för en vara i boxens prisklass

Fast du förutsätter att allt är kontantköp i affär... Näthandel gör saken krångligare :)
Tvingar inte försäljare fortfarande att registrera ens namn i vissa butiker för att man ska få garanti?
Boxee hade jag aldrig köpt beg. Det är ytterst få elektronikprylar jag skulle köpa beg. Vem vill ha en fjärr som man måste desinficera för att nån använt den som butt scratcher...

#5461

Postad 27 mars 2012 - 18:43

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0
Faktum är att säljaren kan neka garantiåtgärd om han verkligen vill om han misstänker att du inte har köpt varan personligen.
Att det skulle hända i praktiken är inte det vanligaste men det gör alla fall mig tveksam till att köpa elektronik begagnad.

#5462

Postad 27 mars 2012 - 18:45

Pinnen
  • Pinnen
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Fast du förutsätter att allt är kontantköp i affär... Näthandel gör saken krångligare :)
Tvingar inte försäljare fortfarande att registrera ens namn i vissa butiker för att man ska få garanti?
Boxee hade jag aldrig köpt beg. Det är ytterst få elektronikprylar jag skulle köpa beg. Vem vill ha en fjärr som man måste desinficera för att nån använt den som butt scratcher...

Var längesen jag fick uppge namn vid köp i butik. Visst du har en poäng med att det kanske kan bli lite problem när du köper över nätet om det innebär att köparens namn står på garantibeviset men förstår inte vad du menar med att jag förutsätter kontantköp i butik. Det enda som möjligtvis skulle kunna dyka upp på kassakvittot vid kortköp i butik är de fyra sista siffrorna av kortnumret. Inte precis nånting som visar identiteten på köparen

Måste vara jobbigt för dig om du ska köpa en begagnad bil...... :)

Redigerat av Pinnen, 27 mars 2012 - 18:48.


#5463

Postad 27 mars 2012 - 19:57

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Fast du förutsätter att allt är kontantköp i affär... Näthandel gör saken krångligare :)
Tvingar inte försäljare fortfarande att registrera ens namn i vissa butiker för att man ska få garanti?
Boxee hade jag aldrig köpt beg. Det är ytterst få elektronikprylar jag skulle köpa beg. Vem vill ha en fjärr som man måste desinficera för att nån använt den som butt scratcher...



Tvingar? Finns ingen laglig rätt att tvinga en privatperson till att lämna ut information vid vanligt köp. Många ber om det men om du vägrar så har de ingen rätt att tvinga.

Skulle nog diverse myndigheter ha åsikter om kedjor tvingade.

#5464

Postad 27 mars 2012 - 20:23

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
Tja ta gärna den diskussionen med säljarna, de lever i tron att deras tekniska system är en del i byråkratin. Misstänker att det har att göra med radiotjänstrutiner som smittat av sig i den icke existerande utbildningen rörande garantifrågor. Hänt mig flera ggr på elgiganten.
Annan rolig avart jag varit med om är MM som krävt postkod vid köp för deras CRM system antagligen. Det är naturligt viss fritt att ljuga på båda om man så önskar.

Redigerat av Unregistered577c6879, 27 mars 2012 - 20:36.


#5465

Postad 27 mars 2012 - 23:48

essoman
  • essoman
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Det bruka gnällas en hel del om att vara offtopic.... Nu ställer jag mig bakom alla som gnäller om offtopic. ÄR INTE DENNA DISKUSSION OFFTOPIC SÅ VAD ÄR DÅ OFFTOPIC IGENTLIGEN..... PS: Väl menat.....:)

Redigerat av essoman, 28 mars 2012 - 02:51.


#5466

Postad 28 mars 2012 - 16:37

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
http://www.webhallen...sktop_drive_2tb

Hyffsat pris :)

#5467

Postad 29 mars 2012 - 14:40

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0
Tänkte tipsa om en sak som kunde vara tydligare att hitta och det heter Boxee Bookmarklet.
Det fungerar som så att när man surfar runt på datorn och hittar ett klipp som man vill spara eller se senare kan man lägga till det i sin "Se senare" lista.

#5468

Postad 29 mars 2012 - 22:28

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0
Går det på något vänster att synka vilka filmer/serier/klipp man sett mellan två eller flera Boxee-apparater? För denna information lagras väl inte på ens konto utan lokalt eller har jag fel?

#5469

Postad 29 mars 2012 - 22:34

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0
Nej det lagras lokalt

#5470

Postad 31 mars 2012 - 17:20

Unregistereddbdacae4
  • Unregistereddbdacae4
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
Finns det någon möjlighet till delay på ljud/bild i boxxe?
Misstänker att det inte finns då jag inte hittat något om det.
Anledningen är att jag testade Kjell o Company's Base HD och bild och ljud var i total osynk.
Kör bild genon HDMI och ljud genom analog stereo till Naim Nait5i.

#5471

Postad 31 mars 2012 - 17:24

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0

Finns det någon möjlighet till delay på ljud/bild i boxxe?
Misstänker att det inte finns då jag inte hittat något om det.
Anledningen är att jag testade Kjell o Company's Base HD och bild och ljud var i total osynk.
Kör bild genon HDMI och ljud genom analog stereo till Naim Nait5i.


Visst går detta att justera. Jag har inte kollat i den senaste versionen, men det fanns förr...och lär ju inte ha tagits bort.
Tryck på mittknappen när filmen spelas upp...och välj ikonen för kugghjulet eller CC...det är en funktion i någon av dessa.

Redigerat av Manor, 31 mars 2012 - 17:24.


#5472

Postad 31 mars 2012 - 23:41

Unregistereddbdacae4
  • Unregistereddbdacae4
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
Tackar tackar Manor

#5473

Postad 01 april 2012 - 17:19

hoykj
  • hoykj
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Jag är ny användare av Boxee. Har testat en hel del och det mesta funkar bra. Men en fundering när det gäller dvd med kapitel. Går det att hoppa mellan kapitel eller ligger det på utvecklingslistan?

#5474

Postad 01 april 2012 - 17:37

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0
kan ni som använder boxee rekommendera produkten.
(tänkte använa den för spelare av lokala filer främst och vill att den håller reda på vilka man sett samt laddar ner infon + omslag fron imdb.
sekundärt till att titta på play kanaler.

#5475

Postad 01 april 2012 - 17:39

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Jag är ny användare av Boxee. Har testat en hel del och det mesta funkar bra. Men en fundering när det gäller dvd med kapitel. Går det att hoppa mellan kapitel eller ligger det på utvecklingslistan?


Om det är en mkv-fil med olika kapitel indelning så går det att hoppa mellan dom genom att trycka på knappen i mitten av fjärrkontrollen.
Välj symbolen som ser ut som en liten bok.välj den så kommer det en popup ruta med olika kapitel.
Här kommer det konstiga gör man samma sak när man spelar upp en Dvd-film kommer man enbart till första menyn på själva filmen.
Så det fungerar inte till 100% tråkigt nog.

kan ni som använder boxee rekommendera produkten.
(tänkte använa den för spelare av lokala filer främst och vill att den håller reda på vilka man sett samt laddar ner infon + omslag fron imdb.
sekundärt till att titta på play kanaler.


Ja alla dagar i veckan :)

#5476

Postad 01 april 2012 - 17:43

Jenus
  • Jenus
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Blev less på min Popcorn Hour A-100 idag och beställde mig en Boxee.
Bra pris på Webhallen och inWarehouse i helgen: 1490 kr.

#5477

Postad 01 april 2012 - 18:48

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0

Om det är en mkv-fil med olika kapitel indelning så går det att hoppa mellan dom genom att trycka på knappen i mitten av fjärrkontrollen.
Välj symbolen som ser ut som en liten bok.välj den så kommer det en popup ruta med olika kapitel.
Här kommer det konstiga gör man samma sak när man spelar upp en Dvd-film kommer man enbart till första menyn på själva filmen.
Så det fungerar inte till 100% tråkigt nog.



Ja alla dagar i veckan :)


+1, klockren för sitt pris. Bara plugga in och köra mer eller mindre. Enda jag tycker är lite tråkgit är att indexeringen är något seg kanske.

#5478

Postad 01 april 2012 - 18:56

Unregistered5fd6896d
  • Unregistered5fd6896d
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
När jag spelar musik börjar ett skärmsläckar program en virvel i olika färget som virvlar runt.
Är det något man justera?

#5479

Postad 03 april 2012 - 13:22

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0
Detta har egentligen inte med Boxee Box:en som sådan att göra, men om det finns fler än jag som haft problem att köra Boxee Box:en trådat till routern Asus RT-N56U, så finns lösningen i ett alternativt firmware (till routern) med namn 1.0.1.8d-p3 från Padovan.

#5480

Postad 03 april 2012 - 15:02

HC77
  • HC77
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 1
Hej på er!

Är det bara jag här som tycker att det är synd att Boxee Box inte går att styra med ex. Logitech multifjärrkontroll?

Visst, det går att syra den med multifjärren om man kopplar in ett ir-öga via usb-porten men tyvärr går det inte att starta den via IR. Så då måste man ändå ha Boxxees fjärrkontroll liggandes framme för att starta den.


Eller är det någon som lyckats lösa att starta Boxee via en Logitech multifjärr eller vet någon ev. lösning på det?

/Henrik

Redigerat av HC77, 03 april 2012 - 15:03.


#5481

Postad 03 april 2012 - 15:08

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Själv styr jag Boxeen med min iPad via iRule+iTach som körs via HTTP kommandon samt även via ett Logitech DiNovo Mini. Men som du säger funkar allt förutom av/på vilket är lite trist.

Redigerat av masse70, 03 april 2012 - 15:08.


#5482

Postad 03 april 2012 - 15:10

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Hej på er!

Är det bara jag här som tycker att det är synd att Boxee Box inte går att styra med ex. Logitech multifjärrkontroll?


Öh nej!! :)

Varför ska man ha en fjärr med onödigt många knappar?
Ja jag vet att den ersätter andra fjärrar men jag gillar det minimalistiska

#5483

Postad 03 april 2012 - 15:27

HC77
  • HC77
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0

Öh nej!! :)

Varför ska man ha en fjärr med onödigt många knappar?
Ja jag vet att den ersätter andra fjärrar men jag gillar det minimalistiska


Jo, men andra apparater såsom TV, digitalbox och förstärkare kräver ju en fjärrkontroll också så minst ytterliggare en fjärrkontroll måster man ha.

#5484

Postad 03 april 2012 - 16:52

IRQ
  • IRQ
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Detta har egentligen inte med Boxee Box:en som sådan att göra, men om det finns fler än jag som haft problem att köra Boxee Box:en trådat till routern Asus RT-N56U, så finns lösningen i ett alternativt firmware (till routern) med namn 1.0.1.8d-p3 från Padovan.


Kör den kombon (iofs utan problem) så blev intresserad, försökte Googla men hittade inget, vem är Padovan och vad ska den alternativa firmwaren bidra med?

#5485

Postad 03 april 2012 - 17:12

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0

Kör den kombon (iofs utan problem) så blev intresserad, försökte Googla men hittade inget, vem är Padovan och vad ska den alternativa firmwaren bidra med?


Sorry för detta OT:

Kör du verkligen trådat mellan Boxee Box:en och Asus RT-N56U?
Det ska mig veterligen inte ha fungerat sedan firmware 1.0.1.7f, vilket kanske är just den version du kör med.
När jag köpte Asus:en så var det mycket initialt strul, så nästan det första jag gjorde var att ladda ner det senaste firmware:et som heter 1.0.1.8d. Därefter har det kommit ytterligare en version, men Boxee Box:en har ändå inte kunnat kopplas upp trådat med DHCP.

http://code.google.com/p/rt-n56u/

Här kommer en lång lista på "förbättringar". I mitt fall var det bara uppkopplingen av Boxee Box:en trådat som strulade...trådlöst fungerade klockrent hela tiden.

Changes from original firmware 1.0.1.8d:

- Build optimization for MIPS32R2 (code more fast and smaller).
- Changed firmware structure to ROOTFS_IN_FLASH. Router loading now >2x times faster.
- Added full support for Optware (start/stop scripts is embedded).
- Added NFS server v3 with WebGUI control. NTFS/FAT32/EXT2/EXT3 exports supported.
- Added SSH server (dropbear-0.52) with WebGUI control. SSH access from WAN supported.
- Added DDNS client inadyn-1.96.3.
- Added PPTP VPN Server pptpd-1.3.4-5 with user-friendly control via WebGUI.
- Replaced linux-igd (NAT UPnP) service by the more powerful IGD miniupnpd-1.6.
- Replaced udhcpc (DHCP client) service by the more newer udhcpc from busybox-1.19.3.
- Added ability to WAN/USB Modem/Routes settings changes without router reboot.
- Added instant WAN source switching to USB Modem and back without router reboot.
- Added ability for VLAN filtering Internet/IPTV/VoIP without create LAN-WAN bridges.
- Fixed DHCP client for PPPoE WAN connection. PPPoE Dual Access now worked perfectly.
- Fixed L2TP WAN connection in auto mode. VPN heart-beat server now resolved by name.
- Fixed Dual Access PPTP WAN auto-reconnection after broken PPP tunnel (DNS bug).
- Fixed missing NAT MASQUERADE for physical WAN interface, when WAN IP and routes is static.
- Fixed broken IPTV after physical WAN interface new lease obtained (by DHCP).
- Fixed more zombie for "pppd" process and others.
- Fixed earlier physical WAN interface up on router startup (spoofing issue).
- Fixed iptables filter rules for port forwarding on router's LAN IP via VirtualServer.
- Fixed work IPTV UDP-HTTP Proxy with disabled setting "Enable multicast routing". Now udpxy work
without igmpproxy.
- Fixed broken HW_NAT after enabled WiFi "Multicast rate".
- Fixed broken HW_NAT after enabled "L2TP Passthrough" and "IPSec Passthrough".
- Fixed "MAN" static routes loading after disabled static route.
- Both WiFi "Multicast rate" now enabled by default (HTMIX mode).
- Added WiFi legacy "Multicast rate" modes.
- Added independent IGMP Snooping control for WiFi. Now WiFi IGMP Snooping enabled by default
and dropped all outside multicast traffic.
- Added ability for WiFi region change from WebGUI.
- Fixed WiFi scheduler stupid time overlap check.
- Fixed Telnet server start/stop issues.
- Fixed local network scanner background utility.
- Fixed all Russia timezones.
- Fixed some Russian resources for WebGUI.
- Fixed Samba write issue from MacOS clients.
- Fixed broken setting "No Encryption" for WAN PPTP property.
- Fixed abnormal periodical DDNS update bug (every 15 seconds).
- Fixed updating files /etc/passwd and /etc/group after every Samba and FTP server restart.
- Added ability for rebind WPS button actions (short and long press). 9 custom actions is allowed
(e.g. WiFi radio on/off, safe removal USB, reboot, etc).
- Added ability to manual settings physical WAN Ethernet link.
- Added ability for change USB modem port speed, port speed select increased up to 4Mbps.
- Added advanced settings for Ethernet switch.
- Added second manual DNS IP for DHCP server.
- Added ability for input host name in DHCP server reservation table.
- Added ability for Enabled/Disabled HW_NAT from WebGUI.
- Added ability for changing maximum NAT connection and show current connections count from WebGUI.
- Added fdisk (busybox applet) for partitioning drives from Telnet console.
- Added mke2fs (mkfs.ext2, mkfs.ext3) for making EXT2/EXT3 partitions from Telnet/SSH console.
- Added several Linux utils (such as tcpdump, dd, env, blkid, ip, sysctl, more, ...).
- Added terminfo database for correct terminal keys handling (e.g. for MC). xterm by default.
- Added support for handling Linux swap partition.
- Added USB modem ZTE-MF180.
- Added 11g/n Mixed mode for Wi-Fi 2.4GHz.
- Added Software FastNAT kernel module from wive-rtnl project.
- Added adaptive LCP echo interval (lcp-echo-adaptive) for WAN PPPoE/PPTP/L2TP in WebGUI.
- Added output second (physical) WAN IP address in WebGUI (WAN status).
- Added output MAC address as text in WebGUI (LAN clients table).
- Added physical WAN Ethernet link info in WebGUI (WAN status).
- Added ability for update up to 3 DDNS domain names from one DDNS service.
- Added WAN authentification for ISP KABiNET.
- Added WAN authentification mode 802.1x EAPoL-MD5.
- Added USB HDD spindown after safely remove from WebGUI.
- Added ability for change administrator login name in WebGUI.
- Added small storage partition (handled to /etc/storage) for storing user scripts, keys in SPI Flash.
- Updated kernel module Ralink raeth (RT3662 wired GMAC/GMAC2). Increased TX/RX ring buffers up to 512
(tx_ring_full workaround). Ethernet TX packets now padding to 60+4 bytes.
- Updated kernel module Ralink Ralink RT3090_ap (WiFi 2.4 GHz). Added WiFi MAC verification to syslog.
- Updated kernel module Ralink Ralink rt2860v2_ap (WiFi 5 GHz). Added WiFi MAC verification to syslog.
- Apply patches for kernel nf_conntrack modules (for HW_NAT environment).
- HW_NAT Foe Table Size increased to maximal RA_HW_NAT_TBL_16K (16384 records).
- Enabled NAPI (RX poll) for Ralink raeth kernel module (RT3662 wired GMAC/GMAC2).
- Updated USB kernel drivers.
- Updated busybox to v1.19.3
- Updated dnsmasq to v2.59.
- Updated pppoe-relay to v3.10.
- Updated igmpproxy to v0.1-stable.
- Updated udpxy to v1.0-21.1.
- Updated e2fsprogs to v1.41.14.
- Updated Samba server to v3.0.37.
- Updated pptp.so plugin for pppd (from accel-pptp).
- Updated rp-pppoe.so plugin for pppd.
- Updated L2TP client rp-l2tp to v0.5-rtn.
- Updated pppoe, pppol2tp, pptp kernel drivers.
- Disabled self-reboot after CPU overload.
- Disabled ugly Web redirect page (after internet connection lost).
- Disabled ugly WAN speed auto measurement after WAN up.
- Removed minidlna (UPnP mediaserver) package whith ton libraries (needed more space in NOR Flash).
- Removed obsolete and broken mt-daapd-0.2.4.2 and mDNSResponder.
- Removed some national resources (needed more space in NOR Flash).

Detta rör som sagt inte direkt Boxee Box:en, så övriga frågor runt detta kan tas i ASUS-tråden eller via PM.
/OT

Redigerat av Manor, 03 april 2012 - 17:12.


#5486

Postad 03 april 2012 - 17:31

IRQ
  • IRQ
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

Sorry för detta OT:

Kör du verkligen trådat mellan Boxee Box:en och Asus RT-N56U?
Det ska mig veterligen inte ha fungerat sedan firmware 1.0.1.7f, vilket kanske är just den version du kör med.


Jag har tydligen 1.0.1.8b och allt trådat och körde förut NFS och nu SMB till en W7 HTPC, funkar bra. Ungefär som humlan som inte vet om att den inte kan flyga?

#5487

Postad 03 april 2012 - 19:02

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0

Jag har tydligen 1.0.1.8b och allt trådat och körde förut NFS och nu SMB till en W7 HTPC, funkar bra. Ungefär som humlan som inte vet om att den inte kan flyga?


Hahahaha, ja om man inte vet att det är strul så är man ju "home free" ;).
Jag har ju själv aldrig kört 1.0.1.8b, så jag visste inte att även den fungerade.

#5488

Postad 04 april 2012 - 12:56

HC77
  • HC77
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0

Själv styr jag Boxeen med min iPad via iRule+iTach som körs via HTTP kommandon samt även via ett Logitech DiNovo Mini. Men som du säger funkar allt förutom av/på vilket är lite trist.


Jag hittade följande sida efter lite sökningar på problemet med att starta boxee via universalfjärrkontroll:

http://www.irulecomm...&Itemid=109#186

Själv använder jag inte irule och kan inget om det så om det skulle gå att använda en sådan lösning som ovan för mig som använder iR-öga via USB-port vet jag inte. Någon som begriper sig på ovanstående lösning och har synpunkter på detta ihop med IR?

Redigerat av HC77, 04 april 2012 - 12:57.


#5489

Postad 04 april 2012 - 13:27

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Jag hittade följande sida efter lite sökningar på problemet med att starta boxee via universalfjärrkontroll:

http://www.irulecomm...&Itemid=109#186

Själv använder jag inte irule och kan inget om det så om det skulle gå att använda en sådan lösning som ovan för mig som använder iR-öga via USB-port vet jag inte. Någon som begriper sig på ovanstående lösning och har synpunkter på detta ihop med IR?


Tycker du det är värt det med tanke på allt jobb?

#5490

Postad 04 april 2012 - 21:30

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
Det blir ingen fix av hd-ljud och lär aldrig komma detta ljusår. De har inte ens fått SDKn. We have been fucked...

#5491

Postad 04 april 2012 - 22:15

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

  • 825 inlägg
  • 0

Det blir ingen fix av hd-ljud och lär aldrig komma detta ljusår. De har inte ens fått SDKn. We have been fucked...


Källa på det eller bara cyniska spekulationer?

#5492

Postad 04 april 2012 - 22:17

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0

Det blir ingen fix av hd-ljud och lär aldrig komma detta ljusår. De har inte ens fått SDKn. We have been fucked...


Själv blir jag glad om jag kan återstarta mina iso-filer, men det var många firmware versioner sedan det fungerade.
HD-ljud är nog inget jag direkt grubblat på...5.1 stödet räcker gott för mitt personliga behov, men trist om detta är något som utlovats.

En fundering som jag har är varför ingen lyckats "hacka" Boxee Box:en än...de två första AppleTV modellerna tog ju inte så lång tid. Det skulle åtminstone vara spännande att exempelvis kunna få tag på "XBMC for Boxee Box" ;) och se vad det skulle kunna ge.

Källa på det eller bara cyniska spekulationer?


ghostlink har örnkoll på Boxee Box prylarna.

Redigerat av Manor, 04 april 2012 - 22:16.


#5493

Postad 05 april 2012 - 09:48

Sagabo
  • Sagabo
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Jaha, då fungerar ju inte ATG efter deras uppdatering då, eller har någon en lösning på detta?
Tyckte verkligen att webläsare med flashstöd var en riktigt stor fördel med Boxeen, men det verkar inte som att dom jobbar på att uppdatera till nyare flash.
Någon som vet mer? :unsure:

#5494

Postad 05 april 2012 - 18:10

hoykj
  • hoykj
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Jag har problem med att vissa filmer hackar till lite då och då och flyter inte som dom ska. Funkar bra på min gamla Tvix men inte med Boxee. Kan jag ha någon inställning som inte är rätt? Jag har 1080p 24hz och bock för justera uppdateringsfrekvens. Har inte testat jättemånga filmer än men det börjar inte bra tycker jag...

#5495

Postad 05 april 2012 - 18:55

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0
Du ska ha 1080p, och justera uppdateringsfrekvens, allttså bara 1080p, ingen bestämd frekvens...

#5496

Postad 05 april 2012 - 19:08

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

En fundering som jag har är varför ingen lyckats "hacka" Boxee Box:en än...de två första AppleTV modellerna tog ju inte så lång tid. Det skulle åtminstone vara spännande att exempelvis kunna få tag på "XBMC for Boxee Box" ;) och se vad det skulle kunna ge.

Intels CE-plattform är inte så pass vanlig att många utvecklare har tillgång till den, samt att säkerheten är ganska tight jämfört med Apple. Nu är det vad jag vet dock någon som lyckats roota Sonys Google Tv med samma hårdvara och lyckats installera boxee på den. Iomegan borde vara en bättre väg in då den har en disk.
Det finns inga källor på hd-ljudet, det finns ingen som kommer bekräfta något och det finns inga indikationer på att det kommer släppas som de lovat heller.

Jaha, då fungerar ju inte ATG efter deras uppdatering då, eller har någon en lösning på detta?
Tyckte verkligen att webläsare med flashstöd var en riktigt stor fördel med Boxeen, men det verkar inte som att dom jobbar på att uppdatera till nyare flash.
Någon som vet mer? :unsure:

Detta ligger utanför deras kontroll. Intel har lagt ned plattformen och Adobe verkar inte vara intresserade av att porta senaste versionen. Chansen att det dyker upp innan en ny box kommer är nog ganska liten.

Redigerat av Unregistered577c6879, 05 april 2012 - 19:12.


#5497

Postad 05 april 2012 - 19:48

hoykj
  • hoykj
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Du ska ha 1080p, och justera uppdateringsfrekvens, allttså bara 1080p, ingen bestämd frekvens...


Tack, det är nog bättre att ha 1080p och justera frekvens. Men det löste inte problemet med just denna filmfil. Förhoppningsvis så är det inte så många filer som krånglar. Har testat ca 20 filmer och hitills så är deta bara en som hackar (judder eller vad man ska säga) till lite då och då.

#5498

Postad 05 april 2012 - 20:24

HC77
  • HC77
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
Vad innebär detta med uteblivet stöd för Flash när det gäller "playkanalerna" på sikt?

I dagsläget är fungerar svt och TV4 tack vare privatperson som skapat en app för detta vilket inte känns helt betryggande för framtiden.


#5499

Postad 05 april 2012 - 20:24

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0
Spotify äntligen användbart

#5500

Postad 05 april 2012 - 20:41

pellepulare
  • pellepulare
  • Användare

  • 144 inlägg
  • 0
Var hittar man svt och tv4play appen?

Redigerat av pellepulare, 05 april 2012 - 20:43.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.