Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - D-link Boxee

8092 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 07 oktober 2010 - 07:37

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Var kan jag få det bekräftat i en specifikation? Alla specs jag läst specificerar endast följande:

Supported Resolutions: H.264: 1080p at 30 fps, 1080i at 60 fps; WMV9/VC-1: 1080p at 30 fps, 1080i at 60 fps; MPEG4: 1080p at 30 fps, 1080i at 60 fps; MPEG2: 1080p at 30 fps, 1080i at 60 fps

/Micke


http://www.netonnet....ox/142797.3141/

Möjligheterna:
- DNLA 1.5 och UPnP
- DVD och Blu-Ray ISO (Inga menyer)
- Multichannel FLAC
- Webbläsare med HTML5 stöd
- Upp till 1080p i 24/50/60



#102

Postad 07 oktober 2010 - 09:18

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

  • 1 649 inlägg
  • 0

http://www.netonnet....ox/142797.3141/


Spännande att dessa uppgifter avviker helt från alla andra på nätet, men NoN kanske fått förhandsinfo i samband med testet?

/Micke

#103

Postad 07 oktober 2010 - 12:09

Göktytan
  • Göktytan
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0
Blir nog att förbeställa en box. frågan är bara vart .

#104

Postad 08 oktober 2010 - 11:51

ringstedt
  • ringstedt
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Blir nog att förbeställa en box. frågan är bara vart .

Beställde en häromdagen från Webhallen =) ;)

#105

Postad 08 oktober 2010 - 15:41

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 937 inlägg
  • 0
demo
Snabbdemo ;)

Redigerat av 22mc, 08 oktober 2010 - 15:43.


#106

Postad 09 oktober 2010 - 12:48

Peter_sm
  • Peter_sm
  • Användare

  • 193 inlägg
  • 0
Ser ut som den inte har NFS

#107

Postad 09 oktober 2010 - 22:06

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

  • 1 649 inlägg
  • 0
Hej,

Kan någon av alla ni supertekniker förklara för mig varför D-Link skulle vilja begränsa LAN till 100 Mbps på Boxee Box då Intels CE4100 chip stödjer Gigabit? ;)

/Micke

#108

Postad 10 oktober 2010 - 12:07

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Hej,

Kan någon av alla ni supertekniker förklara för mig varför D-Link skulle vilja begränsa LAN till 100 Mbps på Boxee Box då Intels CE4100 chip stödjer Gigabit? ;)

/Micke

Vad ska du med gbitnät till en streamer? Den har ingen ftpfunktionallitet.

#109

Postad 10 oktober 2010 - 12:13

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

  • 1 649 inlägg
  • 0

Vad ska du med gbitnät till en streamer? Den har ingen ftpfunktionallitet.


Eftersom att man inte verkar kunna kräma ur max bandbredd ur en 10/100-port på dessa mediaspelare och då jag vill strömma stora HD-filer från mitt NAS så vill man gärna kunna buffra Jumboframes, vilket inte stöds av FE-portar.

/Micke

#110

Postad 10 oktober 2010 - 19:44

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
Vad ska du strömma som har större bandbredd än BD-ISO?
Det är processorn som är flaskhalsen på extenders. Sitter själv med en DS1010+ 10TB och utnyttjar inte ens 4mB/s när jag streamar Robin Hood BD-ISO till PCn just nu. Peak på 15mB/s vid uppstart och 10mB/s vid kapitelbyte i 1 sek. Ska du köra MKV så är det ännu mindre bandbredd.

#111

Postad 10 oktober 2010 - 20:17

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

  • 1 649 inlägg
  • 0

Vad ska du strömma som har större bandbredd än BD-ISO?
Det är processorn som är flaskhalsen på extenders. Sitter själv med en DS1010+ 10TB och utnyttjar inte ens 4mB/s när jag streamar Robin Hood BD-ISO till PCn just nu. Peak på 15mB/s vid uppstart och 10mB/s vid kapitelbyte i 1 sek. Ska du köra MKV så är det ännu mindre bandbredd.


Med mB menar du MByte?

Antar att din PC har Gigabit-port liksom ditt fina NAS så där har du ingen begränsande faktor prestandamässigt?

Så då rekommenderar du att vänta in extenders som har RTD1085 eller SMP8646 chip i sig för att få upp prestanda på extenders? Haken som jag förstått det är att SMP8642/3-chippet ligger på ca 90 Mbps för h.264 video, dvs det är snabbare än lan-porten, vilket gör att buffring inte hinner ske. Därav hack i bild och/eller ljud.

#112

Postad 10 oktober 2010 - 21:11

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
Jag är ingen kretsexpert så kan inte svara på din fråga. Den data som du faktiskt skickar och den hastighet som processorn internt avkodar är två skilda saker.
Teoretiska max bittrate för video ligger på 40 Mbit/s och LPCM är 27.648 Mbit/s.
Max data transfer rate för BD-MV ligger på 54 Mbit/s vid 1.5x, och den dagen man ändrar standard till 2x så är det 72 Mbit/s.
Så även om du skulle ha en äldre 100Mbit router så ska 70Mbit/s räcka mer än bra alternativt trådlöst på 54Mbit/s.
Med andra ord processorn är flaskhalsen.

#113

Postad 11 oktober 2010 - 10:29

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

  • 611 inlägg
  • 0
Hej,

Är helt ny på min hembio.com och flyttar till ny lägenhet inom kort där jag vill ha den optimala medielösningen.
Har läst en del om Boxee och är ruskigt sugen på den, men nu till frågan kommer man kunna koppla en hårddisk direkt till boxen?
Jag har en rätt sleten dator som inte klarar att streama hd i dagsläget utan endast dvd samt divx och innan jag har ekonomin att köpa ny dator kommer jag kunna använda boxee?

Min tanke är alltså att koppla in en extern hdd direkt till boxee och spela upp full hd. Kommer det att fungera eller borde jag först investera i en ny dator sen köpa boxee?

Ha det bra!

#114

Postad 11 oktober 2010 - 10:48

Unregistered73aa7942
  • Unregistered73aa7942
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Hej,

Är helt ny på min hembio.com och flyttar till ny lägenhet inom kort där jag vill ha den optimala medielösningen.
Har läst en del om Boxee och är ruskigt sugen på den, men nu till frågan kommer man kunna koppla en hårddisk direkt till boxen?
Jag har en rätt sleten dator som inte klarar att streama hd i dagsläget utan endast dvd samt divx och innan jag har ekonomin att köpa ny dator kommer jag kunna använda boxee?

Min tanke är alltså att koppla in en extern hdd direkt till boxee och spela upp full hd. Kommer det att fungera eller borde jag först investera i en ny dator sen köpa boxee?

Ha det bra!


"Den som vill använda extern hårddisk eller usb-minne kan göra det via två usb-portar. "

Det ska tydligen inte vara några problem.

#115

Postad 11 oktober 2010 - 11:02

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

  • 804 inlägg
  • 0
Tills det finns en färdig app för de svenska Play-tjänsterna, tror ni man kommer helt sonika kunna surfa in på respektive site, ex svtplay.se och det fungerar utan vidare?

Flera webbutiker listar att den kommer in i lager mellan 15-20 oktober. Kan man lita på det tro?
Amazon.co.uk skriver 10 nov, låter ju märkligt att england skulle vara efter sverige...

Redigerat av Raskus, 11 oktober 2010 - 11:04.


#116

Postad 11 oktober 2010 - 14:22

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

  • 804 inlägg
  • 0
Kan säga att jag varit i kontakt med JME nu, och svaret blev:

Tack för ditt mail.

Jag har dubbelkollat med vår leverantör och de får in detta den 14/10. Vi kommer att få 100st.


99 över till er övriga då :)

#117

Postad 11 oktober 2010 - 14:27

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Kan säga att jag varit i kontakt med JME nu, och svaret blev:

Tack för ditt mail.

Jag har dubbelkollat med vår leverantör och de får in detta den 14/10. Vi kommer att få 100st.


99 över till er övriga då :)



Jag skulle bli förvånad om de lyckas få in det innan långt innan D-Link ens gått ut med datum för världslanseringen.

* Står November 2010 på den Internationella sidan så JME har nog inte bra koll

Redigerat av PalmiNio, 11 oktober 2010 - 14:29.


#118

Postad 11 oktober 2010 - 14:29

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

  • 804 inlägg
  • 0
Ja, skumt låter det, men det är bara att hoppas.
I'll keep you posted.

#119

Postad 11 oktober 2010 - 16:02

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
Eftersom den ska lanseras först hos Amazon så verkar det lite mysko. Amazon har inget datum ännu.
I november var det sagt tidigare...

#120

Postad 11 oktober 2010 - 16:35

Jmedia
  • Jmedia
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Ja, skumt låter det, men det är bara att hoppas.
I'll keep you posted.


Hoppas går en kan lova dig att du inte får den innan november

#121

Postad 11 oktober 2010 - 20:29

Unregistered73aa7942
  • Unregistered73aa7942
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Kan säga att jag varit i kontakt med JME nu, och svaret blev:

Tack för ditt mail.

Jag har dubbelkollat med vår leverantör och de får in detta den 14/10. Vi kommer att få 100st.


99 över till er övriga då :)


Det är nog tveksamt att JME data kommer att få 100st den 14/10.

Redigerat av Unregistered73aa7942, 13 oktober 2010 - 10:02.


#122

Postad 13 oktober 2010 - 09:34

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
Finns en kille på AVS som påstår att han jobbar med Boxee CE development.
http://www.avsforum........799&page=33

Här är några av hans svar:

The fan run at -23db. From my personal experience you cannot hear it, even if it sits on your desk.
Using the remote you can turn off the device completely, or put it into sleep mode. In sleep mode the device is still running, however the HDMI output is turned off.

The device will ship as planned.

1. Yes, we support MKV chapters, including names.
2. The box will not support BDA on release date. We are considering it for future updates.
3. The box will support NFS. This might not be immediately on release date, but on the first update.
4. Users cannot extend the box codecs support. However since we're based on ffmpeg we cover almost all available codecs. If an unsupported codec become popular, ffpmpeg will probably add it. As an example we've just recently updated the box with webm (vp8) caps. And yes, we support APE.
5. This is probably the most friendly streamer when it comes to open source. Although you cannot change the box binaries, you can easily extend the box content availability with applications.

The box use the same scraping methods as the pc client. Currently you cannot use your local data or change the db. You can however manually resolve errors in the scraping data.

You can use any USB IR plug which is compatible with MCE2. You can use both IR and RF if you want.

The box has a web browser. There is a special interface we've developed to allow you to browse using the remote.

We use libbluray for BD support. As far as I know it will look for the largest file, so it might not always be what you want. You can also browse the BD and play any file you wish manually. It the case of multiple titles (TV episodes) you can simply move to the next track
- The fan is -23db. It is very quiet.
- We will support AFP. It might not reach the initial release, but will be available soon after.
- No, in sleep mode the fan is still running

We support 23.976 and DTS-MA.

The basic information is on dlink site. If you need any specific info, feel free to ask. It will however support all the formats supported by the PC client


1. Hd audio. Will BB bitstream both truehd and dts-ma?
2. Will BB play bluray folder structure? If so, will it add a bluray folder to the library?
3. Will BB play avchd? Including menus?
4. Is there a BB provision for multiple BB devices and a shared library? (I don't want to scape data on my server for each BB!)
1. Yes it will stream truehd and dts-ma
2. Yes it will play bluray iso and folders, and will add them to the library
3. Not yes, but we'll definitely add that.
4. No.

- Only native refresh rates. You can however switch manually to any resolution supported by the TV. You can also disable any scaling and show the video in original size
- Not in current release
- You cannot remove the fan. The CPU need it.
- We will only bitstream HD audio. If your output device doesn't support it we will use secondary DTS/DD streams instead.

Regarding the fan - I'm not an acoustic expert The db info were given to us by the fan manufactures. What I can say is that this is not an issue. I've got the box on my desk and I can't hear it from 50cm.

The sound configuration screenshot is from one of the development stages. When we say DTS-HD we mean DTS-HD master audio.

Regarding scraping - there is an easy option to fix any errors in the internal scraper. So if you're not happy with the results you can easily fix it. Beside that, we're also considering using information from the user local content.

- 30 sec jumps
- long jumps based on the clip length (10min on 90min clip)
- jump to option - just type the time to jump to a specific location - e.g 0030 will take you to 30min.

The box is linux based so this is not relevant

Yes, by DTS-MA we mean the entire codecs family

Yes we have 10.1 flash, so you can access any flashbased site.

Currently the forced subtitles feature in boxee is not working properly. We plan to fix it soon.

You don't press a button on the remote to turn off the box. Instead you go to an on screen menu and select an option. So you can use any remote for that.

I've yet to see a player using this feature with libbluray. And even if the library is fully working, implementing the entire menus, along with the java machine, is beyond the scope for our current plans. We will probably look into it again in the near future.

This is fixed on the box. We now identify DVD folders as one title.

You will need to upgrade your box when you first operate it. Further updates will be when required. We do plan to keep the box updated with new feature and content all the time.

You can't turn boxee on with the remote (not even with the boxee remote). However you can go back from sleep mode by pressing any button. If the harmony in MCE2 compatible then it will work as well.

it's 30mm (fan)


Redigerat av Unregistered577c6879, 13 oktober 2010 - 09:42.


#123

Postad 13 oktober 2010 - 17:21

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

The box doesn't have any internal storage for the user. It has 1GB of internal flash storage (system, db, etc.)

1. No internal storage
2. All apps are free. However some apps requires registration (either free or not) for the content.
3. No tabs. It's a 100% functional browser
4. This is not required. You cannot open more that one window at a time.
5. The box has HDMI/SPDIF/Analog RCA output.

Q:How does Boxee Box handle letters like ÅÄÖ for us scandinavians?
Is there any option on the remote for special characters?
A:The UI supports this kind of fonts (file names, subtitles etc). However the remote only has English characters.

Only 10/100 (nätverk) Forsyth: Det finns som sagt ingen mening med gbitnät då det inte finns något material att streama över 54mbit/s.

I want to clarify some of the topics mentions at the first post:
- We have MKV chapters
- We have BD ISO
- We have PGS
- We support USB adapter for IR remote
- We can play DRM content. The box has all the required software and hardware for DRM
- We have an SDK for applications.

Q:Isn't that a bit too low for internal storage ? Maximum number of items you could download would be 1000 ( fanarts, coverarts, etc ) ..
A: It's more than enough, unless your library is extremely large (>100k). We don't store thumbnails locally. We download it from the servers.

You can attach a USB keyboard if you like.

You can install as many apps as you like.

I don't think streaming full BD through wireless N is possible (on any box)

Q: 1) full blu-ray playback with menus from 1:1 rips of BDMV folders residing on network shares (netgear ntv550)
2) source direct aka native resolution/refresh rate autoswitching based on content (sage tv hd theater 300)
3) bitstreaming and decoding of all lossy & lossless hd audio codecs (Egreat S1A) Example
A: 1 - This is a matter of licensing. We're looking into it, but I can't confirm a date for this
2 - As I said, you can do it manually today. If there is enough demand for that, we will add an automatic process for this
3 - We bitstream DTS, DTS-HD, DD, DD+ and DD TrueHD. We decode DTS and DD and a long list of other popular codecs(mp3, ape ogg etc.). decoding DTS-HD and DD TrueHD is a matter of licensing. We're considering this, but I can't confirm a date. I think this is only relevant if you want to do LPCM7.1 because you don't have a capable receiver.

Q: Is Boxee at least working on a manual edit option for scraping errors (and/or support for .nfo files)? I'm not talking about the search function nor about having the capability at launch, but I'm curious if a solution is in the works.
A: No, since this will require editing the db inside the box. I think the best solution will be adding the ability to use local content data such as thumbs and NFOs

DRM comes in many flavors. There is no such thing as playing any DRM. You usually have to contact the specific provider and work with him for his specific content. There are also some standards for CE devices that we include on the box for this purpose.

I can't commit regarding forced subs, but it is on our plans for the near future


Redigerat av Unregistered577c6879, 13 oktober 2010 - 17:25.


#124

Postad 13 oktober 2010 - 17:29

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

  • 1 649 inlägg
  • 0
Japp, alla som kan mediaspelare säger samma sak, att begränsningen för prestanda inte sitter i porthastigheten. Dock finns andra begränsningar med 10/100 och den största som jag ser det är att det inte finns stöd för buffring och jumbo frames (detta finns endast på GE-interface). Lan utilization på en 10/100 är ju ofta långt under vad många tror, ofta bara 50-70 Mbps.

Jag ska fundera vilken typ av spelare det blir efter att ha haft några olika som inte klarat av att spela upp tunga filer, återkommer då valet är klart och den är testad av mig ;)

/Micke

#125

Postad 13 oktober 2010 - 17:51

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

  • 804 inlägg
  • 0
Fattar jag det fel, eller klarar den INTE att hämta filmer och info från en lokal volym eller en NAS?

#126

Postad 13 oktober 2010 - 18:30

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 937 inlägg
  • 0
Klart den kan streama filmer fån nas men den kan i dagsläget inte hämta lokal filminfo , utan endast via inbyggda scrapern. Så fattade jag det i alla fall...

#127

Postad 13 oktober 2010 - 21:06

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Japp, alla som kan mediaspelare säger samma sak, att begränsningen för prestanda inte sitter i porthastigheten. Dock finns andra begränsningar med 10/100 och den största som jag ser det är att det inte finns stöd för buffring och jumbo frames (detta finns endast på GE-interface). Lan utilization på en 10/100 är ju ofta långt under vad många tror, ofta bara 50-70 Mbps.

Jag ska fundera vilken typ av spelare det blir efter att ha haft några olika som inte klarat av att spela upp tunga filer, återkommer då valet är klart och den är testad av mig :)

/Micke

Flaskhalsen ligger definitivt hos processorn på de streamers som finns ute idag. Boxee har Intel CE4100 och vad jag läst klarar den utmärkt att spela BD.
I sånna fall bör du kolla på nya nätverksprylar om du har så kraftiga begränsningar. Det brukar dock inte vara NIC/Switcharna det är fel på snarare att NAS/HDD inte levererar över nätverk. Många billiga NAS ligger långt långt under 10mB/s i read speed och sätter man dessutom in en 4K disk får man ännu sämre prestanda under raid.
Har man dessutom inte satt upp traffic shaping så är det inte konstigt att inget funkar om det är annan trafik till NASen.
Kör ett benchmark med ATTO Disk mot din NAS och se vad den leverar. 54Mbit/s är 6.75mB/s.

Klart den kan streama filmer fån nas men den kan i dagsläget inte hämta lokal filminfo , utan endast via inbyggda scrapern. Så fattade jag det i alla fall...

Verkar så ja.

#128

Postad 13 oktober 2010 - 21:40

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Japp, alla som kan mediaspelare säger samma sak, att begränsningen för prestanda inte sitter i porthastigheten. Dock finns andra begränsningar med 10/100 och den största som jag ser det är att det inte finns stöd för buffring och jumbo frames (detta finns endast på GE-interface). Lan utilization på en 10/100 är ju ofta långt under vad många tror, ofta bara 50-70 Mbps.

Jag ska fundera vilken typ av spelare det blir efter att ha haft några olika som inte klarat av att spela upp tunga filer, återkommer då valet är klart och den är testad av mig :)

/Micke


Jag vet inte var din max är men NetonNet testet säger att den utan problem klarade BluRay versionen av Avatar utan problem. Den är väl ändå av den tyngre klassen?

#129

Postad 13 oktober 2010 - 22:47

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

  • 1 649 inlägg
  • 0

Jag vet inte var din max är men NetonNet testet säger att den utan problem klarade BluRay versionen av Avatar utan problem. Den är väl ändå av den tyngre klassen?


Så borde det vara så Boxee Box finns med i övervägandena. Min svaga länk är min router, i dagsläget så toppar jag på ca 59MB/s vid överföring av filer mellan olika enheter i mitt nätverk. Mitt NAS torde ligga snäppet högre iom 7200varvare....

/Micke

#130

Postad 13 oktober 2010 - 23:41

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Så borde det vara så Boxee Box finns med i övervägandena. Min svaga länk är min router, i dagsläget så toppar jag på ca 59MB/s vid överföring av filer mellan olika enheter i mitt nätverk. Mitt NAS torde ligga snäppet högre iom 7200varvare....

/Micke

Köp en gbitswitch för några hundralappar och koppla till routern så är problemet löst. Bättre än att låta routern sköta fördelningen.

#131

Postad 14 oktober 2010 - 07:23

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

  • 1 649 inlägg
  • 0

Köp en gbitswitch för några hundralappar och koppla till routern så är problemet löst. Bättre än att låta routern sköta fördelningen.


Sorry för min otydlighet, men självklart har jag gigabitswitchar i arbetsrum, sovrum och hemmabiorum (Cat6 draget).

Alla skriver att cpun inte ska vara ett problem, men samtidigt så framgår det ju att Intel CE4100 har samma kapacitet får h.264 som SMP8642/3 (ca 90 Mbps) så varför finns det då idag inga spelare som klarar stora filer felfritt (om det finns, rätta mig gärna så om de dessutom har HD-ljud som passthrough så vet jag fler som ska in i köpelistan)?

Observera att jag gillar Boxee skarpt (installerat på min laptop redan) och inte är "anti" Boxee Box, jag försöker bara undvika än ett köp som har begränsningar för streaming över LAN :). Jag ser verkligen fram emot att den släpps så att jag får prova själv :angry:

/Micke

#132

Postad 15 oktober 2010 - 08:24

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0
Nu har jmedata ändrat till 26 okt... nån som vill slå vad att det kommer ändras också senare? :P

#133

Postad 15 oktober 2010 - 11:31

Unregistered73aa7942
  • Unregistered73aa7942
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Nu har jmedata ändrat till 26 okt... nån som vill slå vad att det kommer ändras också senare? :P


Distributörerna har inte ens fått dem den 26/10 så det kommer att ändras, jag gissar på att man kan börja få tag i Boxee i mitten/slutet av November.

#134

Postad 15 oktober 2010 - 11:43

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

  • 701 inlägg
  • 0
Boxee säger nu:

No delays. We are on schedule.
Will announce the delivery date very soon.

#135

Postad 15 oktober 2010 - 13:29

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Nu har jmedata ändrat till 26 okt... nån som vill slå vad att det kommer ändras också senare? ;)


Fortfarande release i November.......

#136

Postad 15 oktober 2010 - 20:19

rogggan
  • rogggan
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0

Distributörerna har inte ens fått dem den 26/10 så det kommer att ändras, jag gissar på att man kan börja få tag i Boxee i mitten/slutet av November.


Känns faktiskt aningen oseriöst att sätta de releasedagar som de gjort, när det deklarerats att den kommer släppas i november i USA.

#137

Postad 16 oktober 2010 - 09:28

Göktytan
  • Göktytan
  • Användare

  • 185 inlägg
  • 0
Frågan är ju hur man går runt så man kan se serier från Usa då det är en hel del att bjuda på.

#138

Postad 16 oktober 2010 - 21:02

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Frågan är ju hur man går runt så man kan se serier från Usa då det är en hel del att bjuda på.

Proxy. Men du kan ju glömma att streama så länge du inte har tillgång till en snabb proxy = dyrt.

#139

Postad 17 oktober 2010 - 16:39

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

  • 1 819 inlägg
  • 0

Proxy. Men du kan ju glömma att streama så länge du inte har tillgång till en snabb proxy = dyrt.

Finns det inga vpn-tjänster från amerika man kan nyttja? Men iofs. Det kostar ju hur man än gör. :)
Blir intressant att se hur pass bra webbläsaren i D-link Boxeen är.

Redigerat av twebbas, 17 oktober 2010 - 16:39.


#140

Postad 18 oktober 2010 - 15:50

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
Nu börjar det hända lite grejor

An update - We've added TrueHD decoding, so now if your receiver does not support it you can decode it to 7.1 lpcm or downmix to stereo.

Q: Does it actually down mix to stereo or do you need the Dolby Digital track present to down mix like the Sage does? For example if I rip to mkv with just the trued track will it do the stereo down mix?
A: yes, no need for DD

(DTS HD MA decoding till stereo inte bekräftat ännu dock)

Q: 1. In terms of video, will the boxee box be capable of outputting both RGB and ycbcr?
2. Can you define if you want computer levels (videoblack at value of zero) or video levels (videoblack at value of 16)?
3. Using videolevels, do the boxee box preserve so called blacker-than-black and whiter-than-white information in both SD and HD? (Can be tested with the pluge pattern of DVE)
4. Will the deinterlacing of dvd-video be hardware (intel SOC) or a software solution?
5. If done in hardware, how good is the videoprocessing unit on the intel soc? Same as in their desktop processors?
6. Intel desktop (i3 and i5) graphics are notorius for not being able to perform proper 23,976Hz refresh rate. Is the boxee box really any different? How have you evaluated it?
7. So the box can now decode trueHD into multi-channel PCM. Thats great. But how about DTS-HD/DTS-HD MASTER AUDIO? Can it also be decoded into m-PCM?
A: 1. Yes
2. For graphics (UI) we're using computer levels, for video, video levels
3. Please direct me to this test and I'll try it
4. hardware
5.The video processing unit on the boxing has nothing in common with desktop processor. The results are very good
6. See the above
7. Not at the moment


Redigerat av Unregistered577c6879, 18 oktober 2010 - 15:59.


#141

Postad 18 oktober 2010 - 17:11

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0
Tycker den ser riktigt intressant ut,amrisarna är ju lite negga pga att inget netflix löfte väl getts än eller andra tjänster men vi här i svedala får ju aldrig sånt ändå.Sen är det väl lite synd att man inte kan ställa den i standby mode men det svarar han ju är pga intel chippet.
Om websurfen funkar ok på den blir det nog ett köp ialf hur det ser ut i dagsläget :)

#142

Postad 19 oktober 2010 - 08:55

motif
  • motif
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0

Sorry för min otydlighet, men självklart har jag gigabitswitchar i arbetsrum, sovrum och hemmabiorum (Cat6 draget).

Alla skriver att cpun inte ska vara ett problem, men samtidigt så framgår det ju att Intel CE4100 har samma kapacitet får h.264 som SMP8642/3 (ca 90 Mbps) så varför finns det då idag inga spelare som klarar stora filer felfritt (om det finns, rätta mig gärna så om de dessutom har HD-ljud som passthrough så vet jag fler som ska in i köpelistan)?


HDI Dune HD Max !
Dock lite dyrare än dessa små leksaksprototyper :)

#143

Postad 20 oktober 2010 - 20:17

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0
http://www.marketwat...r-10-2010-10-20

#144

Postad 20 oktober 2010 - 21:44

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
Najs då har jag min den 11:e från Amazon, men tar någar dagar innan flygposten tar den till Sverige :(

#145

Postad 20 oktober 2010 - 22:17

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 937 inlägg
  • 0
Hur lyckades du få dom att skicka till Sverige ?? :(

#146

Postad 20 oktober 2010 - 22:19

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Hur lyckades du få dom att skicka till Sverige ?? :(

Det går inte. Du får skaffa dig en adress i usa helt enkelt =)

#147

Postad 21 oktober 2010 - 07:05

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

  • 804 inlägg
  • 0

Najs då har jag min den 11:e från Amazon, men tar någar dagar innan flygposten tar den till Sverige :)


Sweet!
Har du använt ngn forwardingtjänst då eller har du en välmenande vän på andra sidan Atlanten?
www.shipto.com lär vara billigast för den som är villig att prova.

Hur är det med elanslutningen, det är väl externt nätagg till burken? Klarar det 110-240 volt som det brukar eller blir det till att köpa en omvandlare eller nytt nätagg?

#148

Postad 21 oktober 2010 - 15:28

Unregistered7c5139ba
  • Unregistered7c5139ba
  • Beroende

  • 1 310 inlägg
  • 0
OT: Hur länge är en mediaspelare "ny"? Kan vara lite förvillande med just ordet "ny" i en trådrubrik, IMHO.

#149

Postad 21 oktober 2010 - 16:50

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 937 inlägg
  • 0
För mig är den ny tills den är släppt iaf...och kanske ett tag efter det .

#150

Postad 21 oktober 2010 - 17:40

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Najs då har jag min den 11:e från Amazon, men tar någar dagar innan flygposten tar den till Sverige :)


Får jag fråga varför? släpps samtidigt Sverige så du får den sist istället ju?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.