Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Roxcore EZ-Play HD *

567 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Roxcore EZ-Play HD (Mediaspelare) 1 4,91 (10) Inga priser
2 relaterade trådar

#151

Postad 27 februari 2010 - 13:50

Unregistered3fdf4ffe
  • Unregistered3fdf4ffe
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Hur tyst är knäpptyst och hur mycket lät den gamla? Jag hör min fläkt från soffan vid normal tv-volym och det tycker jag är för högt.

Jag hade förresten upp spelaren för att pilla lite på fläkten och då märkte jag att den vibrerar en aning när den snurrar vilket antagligen orsakar missljudet.



Jag får revidera lite, efter ett par timmar började även den nya väsnas, kan ligga nåt i det du säger med vibrationer. Ska strippa ett gammalt kabinett på en fläkt som är tyst. Va tvungen att stoppa EZ i ett skåp , olidligt missljud annars....

Redigerat av Unregistered3fdf4ffe, 27 februari 2010 - 13:53.


#152

Postad 27 februari 2010 - 17:58

Tråk_Lasse
  • Tråk_Lasse
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Började med en Western Digital 750GB Green Power WD7500AACS och Roxcoren tappade den titt som tätt! Provade istället med en 300 GB 2,5 tums disk från NetOnNet, och det fungerar klockrent. Har inte tappat disken en enda gång, och när man kör 2,5 tums disk är strömförbrukningen mindre.... funderar på att döda fläkten :P Även om jag inte tycker att den skramlar så man störs av den.

#153

Postad 03 mars 2010 - 08:41

Tarafel
  • Tarafel
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
En kompis köpte den här igår efter att jag tipsat honom om att den finns efter att ha sett reklam om prissänkningen i postens utskick. Detta innebär att jag känner en viss ansvarskänsla när han nu stöter på problem.

Vad han vill är att kunna spela upp HD material över nätverket, i första hand 720p mkv filer i 4-8 gb klassen vad jag förstått. Problemet är självklart att det hackar och laggar ungefär var 30:e sekund.

Han har Roxcoren kopplad till nätverket via en router (vet inte exakt vilken typ) som i sin tur är kopplad till PCn samt en nätverkshårdisk. Problemet uppstår både när han spelar upp från PCn och nätverkshårddisken, men vad jag har förstått är det ingen omöjlighet att strömma HD material över ett sådant nätverk utan att det laggar.

Vad jag undrar är om någon har idéer, förslag och tipps på hur han skulle kunna optimera hastigheten över nätverket till Roxcoren för att få felfri uppspelning på ovan nämnda filformat.

NASen är relativt ny som han köpte i julas för ca 2000:- så den borde ju vara fräsch, datorn är en HP modell äldre med xp installerat.

Alla svar uppskattas.

#154

Postad 03 mars 2010 - 13:35

vaporate
  • vaporate
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

En kompis köpte den här igår efter att jag tipsat honom om att den finns efter att ha sett reklam om prissänkningen i postens utskick. Detta innebär att jag känner en viss ansvarskänsla när han nu stöter på problem.

Vad han vill är att kunna spela upp HD material över nätverket, i första hand 720p mkv filer i 4-8 gb klassen vad jag förstått. Problemet är självklart att det hackar och laggar ungefär var 30:e sekund.

Han har Roxcoren kopplad till nätverket via en router (vet inte exakt vilken typ) som i sin tur är kopplad till PCn samt en nätverkshårdisk. Problemet uppstår både när han spelar upp från PCn och nätverkshårddisken, men vad jag har förstått är det ingen omöjlighet att strömma HD material över ett sådant nätverk utan att det laggar.

Vad jag undrar är om någon har idéer, förslag och tipps på hur han skulle kunna optimera hastigheten över nätverket till Roxcoren för att få felfri uppspelning på ovan nämnda filformat.

NASen är relativt ny som han köpte i julas för ca 2000:- så den borde ju vara fräsch, datorn är en HP modell äldre med xp installerat.

Alla svar uppskattas.


det är jag som är kompisen, tänkte bara tillägga att det fungerat att streama samma filmer via xbox360 tidigare utan problem, så felet verkar ligga i ez-spelaren... det funkar bra att spela upp från extern hårddisk via usb-anslutningen men inte att streama samma filmer via nätverket, varken från datorn eller från NAS:en..
både ljud och bild hackar...

Funderar på en annan sak också, roxcore- och mvixinstallationsfilerna verkar ju vara precis likadana, förutom logo-filen som följer med. kan man byta ut logo-filen mot en egen bild så att man får den uppe i hörnet istället för mvix/roxcore-loggan? det spelar ju ingen roll för själva funktionen men skulle kunna vara ett lite kul sätt att personifiera spelaren lite, kanske ha super mario eller en ekorre istället för de annars tråkiga loggorna...

Jag fick förresten också testa ett par usb-minnen innan det gick att installera samba-filerna, verkar vara ett vanligt problem...

Redigerat av vaporate, 04 mars 2010 - 11:42.


#155

Postad 03 mars 2010 - 19:02

Unregistered3fdf4ffe
  • Unregistered3fdf4ffe
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Som jag sa tidigare... när jag försökte installera BT klient och Samba, vägrade Roxcoren... men av en slump provade jag med en "liten" USB-tumme som var formaterad med FAT och si då funkade det utan problem!

Prova, det värsta som kan hända är att det funkar ;)

Cheers



Helt fanatiskt! Det funkade med det femtielfte usbminnet... ;)

nu kommer nästa problem, överlever antagligen det men kan ju alltid fråga:

om jag vill köra torrents från en skyddad sida typ torrentbytes, hur gör jag då? Antar att det har nåt med pass att göra då jag inte får nån torrent från såna sidor att starta...

#156

Postad 04 mars 2010 - 06:16

BrokenDreams
  • BrokenDreams
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

om jag vill köra torrents från en skyddad sida typ torrentbytes, hur gör jag då? Antar att det har nåt med pass att göra då jag inte får nån torrent från såna sidor att starta...


Jag är mycket okunnig om hur autenticeringen sker mot trackers, men jag är rätt säker på att det inte går. Ingenting i hjälpen från btpt antyder något om att du kan logga in mot trackern.

Om autenticeringen däremot sker genom att du först loggar in med en browser och därefter tillåts tanka från samma ip-nummer tror jag att du kan trixa till det.

/ # /tmp/hdd/root/btpd/bin/btpd --help  btpd is the BitTorrent Protocol Daemon.    Usage: btpd [-d dir] [-p port] [more options...]    Options:  --bw-in n          Limit incoming BitTorrent traffic to n kB/s.          Default is 0 which means unlimited.    --bw-out n          Limit outgoing BitTorrent traffic to n kB/s.          Default is 0 which means unlimited.    -d dir          The directory in which to run btpd. Default is &#39;$HOME/.btpd&#39;.    --empty-start          Start btpd without any active torrents.    --help          Show this text.    --ip addr          Make other peers use the given address, instead of the one          the tracker perceives as this peer&#39;s address, when contacting          this peer.    --ipcprot mode          Set the protection mode of the command socket.          The mode is specified by an octal number. Default is 0600.    --logfile file          Where to put the logfile. By default it&#39;s put in the btpd dir.    --max-peers n          Limit the amount of peers to n.    --max-uploads n          Controls the number of simultaneous uploads.          The possible values are:                  n < -1 : Choose n >= 2 based on --bw-out (default).                  n = -1 : Upload to every interested peer.                  n =  0 : Dont&#39;t upload to anyone.                  n >  0 : Upload to at most n peers simultaneously.    --no-daemon          Keep the btpd process in the foregorund and log to std{out,err}.          This option is intended for debugging purposes.    -p n, --port n          Listen at port n. Default is 6881.    --prealloc n          Preallocate disk space in chunks of n kB. Default is 2048.          Note that n will be rounded up to the closest multiple of the          torrent piece size. If n is zero no preallocation will be done.    / #


#157

Postad 04 mars 2010 - 20:41

kayven
  • kayven
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag har installerat firmware Mvix 1,3, Samba plugin och får kopplingen mellan dator och roxcore att fungera dock har jag stött på 2 fel som jag behöver hjälp med:

Jag kör Win XP med Router och fast nätverk

1. När jag överför större filer från dator till roxore via nätverket och även när jag laddar ner filmer direkt i boxen från Utorrent så kopplar roxcoren ifrån sig, typ varje 15min. Vilket medför att överföringen bryts!!??
Efter 1-2 minuter så kan man komma in på routern igen men måste starta om överföringen och när det gäller nedladdningen så måste den varje gång återupptas...

2. När datorn och Roxcoren synkar så kommer jag inte in på datan via roxcoren, den kröver login + lösen...
Jag har provat satt ett lösen på datan och använt samma i Rocoren med det funkar inte

#158

Postad 04 mars 2010 - 21:27

GrinigGubbe
  • GrinigGubbe
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
EZ-Player HD:n som sådan funkar rätt bra, fast det har hänt ibland att den har hängt sig (kräver power-on reset) när man snabbspolar i matruskafiler, eller
att den har avbrutit uppspelningen i förtid.
Så helt buggfri är den inte, i alla fall inte med matruskafiler.

Ett annat problem är följande:
Jag har anslutit den till HDMI3 på min 50" Panasonic plasma TV:n, men då verkar det som att den dödar Viera Link funktionen från TV:n på HDMI1 och HDMI2-portarna i TV:n !!!
Dessa går till en hårddiskinspelare (HDMI1) samt en surroundförstärkare (HDMI2). Båda dessa är Panasonic.
(Viera Link = Panasonics namn för HDMI CEC-signalen).

Enligt vad jag förstår så skall EZ-playern överhuvud taget inte använda CEC-signalen, så varför blir det då på detta viset,
och varför påverkas helt andra HDMI-portar i TV:n?

Tänkte prova att koppla in den via en HDMI till DVI-D kabel, och sedan från denna vidare med en DVI-D till HDMI adapter, för att verkligen döda CEC signalen på HDMI3.
Hoppas att det funkar...

Någon som har liknande problem?

#159

Postad 05 mars 2010 - 21:33

Branded
  • Branded
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej!

Efter att ha uppdaterat firmware till kjells 2.11b så kan jag inte stänga av "boxen" varken med fjärr eller med knappen fram på. Blir även likadant med MvixUSA_Ultio_Firmware_V2.11.
Nån som har en ide vad det kan bero på?

Skall tilläggas att den funkar som den ska med MvixUSA_Ultio_Firmware_V1.3.

#160

Postad 09 mars 2010 - 19:51

Grinig gubbe
  • Grinig gubbe
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Har nu provat och det funkar klockrent när jag dödar CEC-signalen med följande uppkoppling:

HDMI (hane) <--> DVI (hane, single link), samt en
DVI (hona, 24+1) <--> HDMI (hane) adapter.

När jag kopplar ihop kabeln och adaptern med varandra så blir resultatet en HDMI <--> HDMI förbindelse utan CEC-signal.

På detta viset förblir EZ-playern "osynlig" för TV:ns Viera-länk, och stör då inte heller ut Viera-funktionaliteten på övriga HDMI-portar.
(Jag tar ljudet via optofiber direkt från EZ-playern till surroundförstärkaren).

Funkar klockrent!

Felet är således dels att EZ-playern tydligen belastar CEC-ingången (även om den inte är påslagen !!!),
samt dels att Panasonic-TV:n stänger ner Viera-funktionaliteten på *alla* HDMI-portar även om det är endast är på *en* HDMI-port som det falerar.

Denna lösning är enklare än att själv försöka pilla bort CEC-stiftet på HDMI-kontakten.

Redigerat av Grinig gubbe, 09 mars 2010 - 19:56.


#161

Postad 11 mars 2010 - 21:13

micklarn
  • micklarn
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Nån som vet hur man ändrar tid och datum på spelaren?

Alla filer man lägger upp på hårddisken får ju fel datum.

#162

Postad 16 mars 2010 - 06:20

BrokenDreams
  • BrokenDreams
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

Nån som vet hur man ändrar tid och datum på spelaren?

Alla filer man lägger upp på hårddisken får ju fel datum.


Du loggar in med telnet och kör kommandot

date -s &#91;MMDDhhmm&#91;CC&#93;YY&#91;.ss&#93;&#93;
(MM=månad, DD=dag, och så vidare)

Tyvärr överlever det inte ens en avstängning med fjärrkontrollen.

#163

Postad 16 mars 2010 - 12:50

Evalsor
  • Evalsor
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Två frågor:

1. Är det någon som har tagit bort fläkten eller bytit ut den (och har ni isåfall spec på utbytesfläkten)?
2. Ni som kör med WiFi Dongle (ex.vis DWA-131)...funkar det fortfarande bra och är det värt investeringen?

Annars är jag helnöjd med den....

Tacksam för svar!

/E

#164

Postad 16 mars 2010 - 17:24

Unregistereddfa415da
  • Unregistereddfa415da
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Jag har ett trådlöst dlink dwa-140 och undrar om det ska funka i roxcoren. Och funkar n-standarden i såna fall? Jag har testat att trycka i dongeln i roxcoren men den hittar den inte verkar det som, inga lampor blinkar osv...

#165

Postad 17 mars 2010 - 09:54

micklarn
  • micklarn
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
DWA-131 och DWA-140 har inte samma chipset så det är därför det inte funkar.

#166

Postad 17 mars 2010 - 12:08

roggabear
  • roggabear
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

1. Är det någon som har tagit bort fläkten eller bytit ut den (och har ni isåfall spec på utbytesfläkten)?


Jag har kopplat bort fläkten, dvs kopplat loss stiftet, men inte tagit bort den.
Resultaten blev en tyst och trevlig Roxcore. Snackade med Kjell&Co och fick svaret att fläkten troligtvis enbart behövs om man kör med en intern HD i spelaren, jag kör Extern USB just nu och på sikt Nätverk, så det torde vara lugnt.

Är dock intresserad och höra om någon har en spec på en fläkt som man skulle kunna installera istället för originalfläkten.

Jag har ett problem med att min Roxcore inte känner av USB disken som jag har anslutit via USB Master porten, om jag stänger av Roxcore men låter disken vara påslagen när jag stänger av för kvällen, så hittar inte spelaren disken dagen efter när jag startar spelaren igen. Någon annan som upplevt detta? Löses detta kanske om jag uppgraderar FirmWare i spelaren?

#167

Postad 17 mars 2010 - 12:51

Evalsor
  • Evalsor
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Jag har kopplat bort fläkten, dvs kopplat loss stiftet, men inte tagit bort den.
Resultaten blev en tyst och trevlig Roxcore. Snackade med Kjell&Co och fick svaret att fläkten troligtvis enbart behövs om man kör med en intern HD i spelaren, jag kör Extern USB just nu och på sikt Nätverk, så det torde vara lugnt.


Sweet...då är det bara att köpa ett NAS eller ett USB kabinett och riva ur HD:n....tack för hjälpen.

/E

#168

Postad 18 mars 2010 - 05:58

BrokenDreams
  • BrokenDreams
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

Jag har kopplat bort fläkten, dvs kopplat loss stiftet, men inte tagit bort den.
Resultaten blev en tyst och trevlig Roxcore. Snackade med Kjell&Co och fick svaret att fläkten troligtvis enbart behövs om man kör med en intern HD i spelaren, jag kör Extern USB just nu och på sikt Nätverk, så det torde vara lugnt.

Det är vad jag också har läst och hört och den tesen stöds ju även av hur den sitter inne i spelaren.

Är dock intresserad och höra om någon har en spec på en fläkt som man skulle kunna installera istället för originalfläkten.

Jag har kollat runt lite och det är ont om 30x30mm-fläktar så jag funderar på om det går kapa en del av plasten så en 40x40mm-fläkt ryms istället.

#169

Postad 20 mars 2010 - 18:13

HouseOfFun
  • HouseOfFun
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Min spelare har en benägenhet att hänga sig emellanåt, varpå det krävs att jag drar ur kontakten och sätter i den igen. Nån mer som råkar ut för detta?

Jag undrar också lite över hur det sparas vart man är på en film när man lämnar mitt i. Oftast minns den var man var, men ibland startar den om från början även om spelaren inte ens varit avstängd.

#170

Postad 21 mars 2010 - 13:30

SrgTNT
  • SrgTNT
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej!

Jag köpte min igår tillsammans med en WD Caviar Green disk på 1Tb. Fläkten är hemsk!!! :angry:

Jag tog och googlade lite och kom fram till att denna hårddisk klarar arbetstemperaturer upp till 60gr utan problem. Med denna fakta så tog jag och kopplade loss fläkten och hårdkörde disken lite... Efter att ha låtit maskinen vara på i några timmar så tog jag och kopierade över ca 250Gb över USB kabel. Tempen på chassiet på Roxcoren landade på 34grader och temp på disken knappt 50 grader. Således alltså bara att köra. Eller?

#171

Postad 21 mars 2010 - 16:12

HouseOfFun
  • HouseOfFun
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Jag tycker 50 grader låter lite väl varmt för en disk även om den ska klara det. Har du ingen tvbänk med glasdörrar så du kan stänga in den :angry:

Eventuellt byt ut fläkten. Jag håller med dig, den låter verkligen.

#172

Postad 22 mars 2010 - 07:51

thhmo
  • thhmo
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
Jag har en Logitech Harmony 885 och det är inga problem att få den att läsa in koderna från Roxcoren's fjärr, men på piltangenterna upp och ner blir det dubbla steg så det är omöjligt att komma till den mapp/fil eller vad som jag vill!!
Någon som har nån idé om vad/hur att göra?

Redigerat av thhmo, 22 mars 2010 - 15:00.


#173

Postad 22 mars 2010 - 21:17

SrgTNT
  • SrgTNT
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej igen!

Jag har problem med ljudet via HDMI kabeln. Jag får det inte att funka tillfredsställande. Hur jag än gör så låter det som att lyssna via en telefon. Min förstärkare är en Onkyo 607.

Tips någon?

#174

Postad 24 mars 2010 - 06:01

BrokenDreams
  • BrokenDreams
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
@SrgTNT
Det enda jag kommer på just nu är en trivial sak du säkert redan upptäckt. Volymen i spelaren är bara uppdragen till hälften när den är ny och det kanske inverkar på ljudkvalitén.

Edit: Jag förutsätter att du provat med olika källmaterial så det inte är det?

Redigerat av BrokenDreams, 24 mars 2010 - 06:02.


#175

Postad 24 mars 2010 - 09:25

Evalsor
  • Evalsor
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Har problem med min Trådlösa uppkoppling. Den hittar nätverket och allt verkar frid och fröjd. Den fastnar dock när jag försöker öppna en fil på "testing network speed" och sedan hänger sig hela nätet (dvs även Routern). Någon som har någon idé på hur jag löser det? (Har testat Donglen i en PC och den fungerar felfritt).

Spec:
Dongle: DWA-131
Router: Netgear WGT-624 v3
PC OS: Vista

E

#176

Postad 24 mars 2010 - 12:18

Unregistered1858
  • Unregistered1858
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Är det någon som vet ifall man kan köra .BDMV (bluray) filer med denna apparat?
Skulle vilja kunna ha dem liggande på datorn och köra dem över nätverket till Roxcore EZ-Play HD-centret och på så sätt slippa ha en intern hårddisk till den. Eller krävs det superdatorer för att klara det? Någon som testat?

#177

Postad 24 mars 2010 - 23:23

mojo_65
  • mojo_65
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Tja!

Är det nån som vet om det går att göra nåt åt det här med mkv filer? Vilka HD filmer är inte mkv, 720p?

VIll tanka ner tex Lost.S06E09.720p.HDTV.X264-DIMENSION.torrent. Men det gick ej att spela på spelaren, någon som vet hur man kan veta vilka sorts filer man ska tanka?

#178

Postad 27 mars 2010 - 08:03

HouseOfFun
  • HouseOfFun
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Den ska funka. Dum fråga, men du hade väl packat upp den? :P

#179

Postad 27 mars 2010 - 10:19

mojo_65
  • mojo_65
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Ja det hade jag, men filen kom inte ens med, man såg alltså ingen fil. Spelaren spelar ju inte upp mkv filer kan de bero på det?

#180

Postad 27 mars 2010 - 15:52

HouseOfFun
  • HouseOfFun
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Spelaren spelar visst upp mkv-filer. Har du lagt in allra senaste versionen av firmwaret?`Och är det just Play HD-spelaren du har och inte modellen under?

#181

Postad 27 mars 2010 - 15:57

mojo_65
  • mojo_65
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Jag har den som kostar 299 på kjell, har för mig att det är den som inte klarar mkv filer. Kan det även bero på min tv? på min tv så står det HDMI men tydligen så är den Hd kompitabel och inte HD klar. Kan det bero på det?

#182

Postad 28 mars 2010 - 11:23

andeareas
  • andeareas
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej!

Har precis köpt nämnda spelare med inbyggd HD och senaste Firmware men när jag spelar upp vissa filer så får jag "invalid file" som felmeddelande ibland och måste starta om maskinen.... När jag spelar Ts filer, som jag förstått att den ska kunna göra så stannar den för att sedan ha tappat alla filer på HD vilket leder till ny omstart igen och nya försök!!

Någon som har några tips?

Jag menar förstås EZ-play HD

Redigerat av andeareas, 28 mars 2010 - 11:33.


#183

Postad 30 mars 2010 - 10:34

Aengeln
  • Aengeln
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Har köpt mig en Roxcore, men jag har problem med nätverksfunktionen. Den lyckas inte hitta mina NAS (Synology Cubestation), och eftersom det inte går att ange en sökväg direkt, utan att man måste klicka sig fram, så kan jag heller inte tvinga den till att gå dit.

Någon som har något förslag?

--A

#184

Postad 30 mars 2010 - 16:05

Unregistered7e1dc52c
  • Unregistered7e1dc52c
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0

Har köpt mig en Roxcore, men jag har problem med nätverksfunktionen. Den lyckas inte hitta mina NAS (Synology Cubestation), och eftersom det inte går att ange en sökväg direkt, utan att man måste klicka sig fram, så kan jag heller inte tvinga den till att gå dit.

Någon som har något förslag?

--A

Försöker du hitta NASen som en UPnP-enhet så måste du aktivera DLNA/UPnP under Media Server på din NAS.
Om du "browsar" nätverket som på en pc så se till att NAS och Roxcore är med i samma workgroup.

Återkom annars med mer info.

/V-man

#185

Postad 31 mars 2010 - 23:05

patriko72
  • patriko72
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Vad är det egentligen som krävs för att få Roxcoren att fungera via UPnP(trådbundet och win xp)? Har delat ut mappar och ställt in behörighet, men får inte enheten att hitta mapparna. Borde ju vara enkelt i xp! Jag är väl trög, men kommer inte längre än till att den ibland hittar datorn/användare, sen tomt.
Har rotat runt en del (kanske för mycket) utan resultat.
Vad gör jag för fel? Ingen annan verkar ju ha problem med detta!? Är nära att göra en ominstallation av operativet, men helst inte. Hjälp!!!

#186

Postad 01 april 2010 - 16:43

Unregistered81edcec0
  • Unregistered81edcec0
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Så som jag fattar det är denna = Noontec 3.5" MovieHome V8 (GV3785)

Kollade på kortet och det står version 2.08 på den, dvs den har även en coxaxial digital utgång på baksidan förutom den optiska! (Finns då troligen även en tidigare variant utan coax utgången..)

Läste man på Noontec's hemsida så finns det en ny firmware där, men länken till nedladdningen fungerar inte.
http://www.noontec.c...rvice/Download/ (Verkar vara stöd för större diskar än 1.5TB i den....)

Sedan finns det även en variant (Olika branding, lite här och där!) i staterna som heter "Mivix Ultio"

Vilken firmware skall man skjuta på den, någon rekommendation?
"Kjell & Co = 2.11b / Mivix Ultio = 2.12 / Noontec V8 = V8091109-2G (Från S/N:091100000)"

Bitmap filen som ligger med i firmware uppdateringarna, kan man byta ut den mot någon egen kanske? Någon som vet eller har testat det? (Var nu den bilden dyker upp...)

/JohSm

#187

Postad 02 april 2010 - 10:01

patriko72
  • patriko72
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Vad är det egentligen som krävs för att få Roxcoren att fungera via UPnP(trådbundet och win xp)? Har delat ut mappar och ställt in behörighet, men får inte enheten att hitta mapparna. Borde ju vara enkelt i xp! Jag är väl trög, men kommer inte längre än till att den ibland hittar datorn/användare, sen tomt.
Har rotat runt en del (kanske för mycket) utan resultat.
Vad gör jag för fel? Ingen annan verkar ju ha problem med detta!? Är nära att göra en ominstallation av operativet, men helst inte. Hjälp!!!

Ok! Löst problemet!
Var en defekt router som ställde till problem. Nu är den utbytt och allt fungerar som det ska igen. :)

#188

Postad 02 april 2010 - 14:09

Unregistered81edcec0
  • Unregistered81edcec0
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Så som jag fattar det är denna = Noontec 3.5" MovieHome V8 (GV3785)

Kollade på kortet och det står version 2.08 på den, dvs den har även en coxaxial digital utgång på baksidan förutom den optiska! (Finns då troligen även en tidigare variant utan coax utgången..)

Läste man på Noontec's hemsida så finns det en ny firmware där, men länken till nedladdningen fungerar inte.
http://www.noontec.c...rvice/Download/ (Verkar vara stöd för större diskar än 1.5TB i den....)

Sedan finns det även en variant (Olika branding, lite här och där!) i staterna som heter "Mivix Ultio"

Vilken firmware skall man skjuta på den, någon rekommendation?
"Kjell & Co = 2.11b / Mivix Ultio = 2.12 / Noontec V8 = V8091109-2G (Från S/N:091100000)"

Bitmap filen som ligger med i firmware uppdateringarna, kan man byta ut den mot någon egen kanske? Någon som vet eller har testat det? (Var nu den bilden dyker upp...)

/JohSm


Fegade ut lite och körde med Kjell & Co's version, funkar fint.... (Några nya menyer dök upp!)
(Redigerade loggan, men det spelade ingen roll, verkar inte ha någon funktion....)

När jag testade denna i nätet så gick det bra ryckigt, kunde konstatera att jag gjort enable på "Jumbo frames" i switchen då jag kör gigabit! Togbort det och startade även om file servern så rockar det på hur bra som helst!
Inget som inte fungerat för mig...

Nu får man väl bara hoppas på att det kommer ett snyggare GUI som man kan använda i full HD & 720p!

#189

Postad 02 april 2010 - 14:37

BrokenDreams
  • BrokenDreams
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

Så som jag fattar det är denna = Noontec 3.5" MovieHome V8 (GV3785)

*snip*
Läste man på Noontec's hemsida så finns det en ny firmware där, men länken till nedladdningen fungerar inte.
http://www.noontec.c...rvice/Download/ (Verkar vara stöd för större diskar än 1.5TB i den....)


Jag råkade ha den filen liggande på min burk så här är den: http://www.mediafire...61034504026.rar

Sedan finns det även en variant (Olika branding, lite här och där!) i staterna som heter "Mivix Ultio"

Vilken firmware skall man skjuta på den, någon rekommendation?
"Kjell & Co = 2.11b / Mivix Ultio = 2.12 / Noontec V8 = V8091109-2G (Från S/N:091100000)"


Mvix 2.12 har högst build-nummer (280210). Kjell & Co 2.11b följer därefter (265278) och Kjell & Co 2.11 och Noontec V8091109-2G har samma (255278).

Vilken du väljer anser jag kvittar eftersom de är baserade på samma kodbas. Visst, det skiljer en del saker mellan dem, till exempel verkar Noontec ha inbyggt rss-stöd och filen /usr/local/bin/DvdPlayer växer för varje version.

#190

Postad 02 april 2010 - 14:42

olofbr
  • olofbr
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Köpte spelaren i går och den fungerar bra i stort men med ett par problem jag inte sett tidigare i tråden.

Jag har ganska många filmer jag spelade in med min gamla digitalkamera mellan 2003 och 2005 i .mov-format, de spelas upp, men utan ljud. Senare .mov-filmer fungerar bra.

Har också en hel del gamla musikvideos som nog har 7-8 år på nacken i .mpg-format. De fungerar inte alls.

Vad kan detta bero på? Är det så eller är det något fel på spelaren? Med tanke på hur mycket den klarar av borde den väl klara av äldre filer också?

Min gamla xbox klarar de här filerna utan minsta problem.

#191

Postad 02 april 2010 - 15:12

Unregistered66cd6335
  • Unregistered66cd6335
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Jag har följande problem:

1. Det fungerade inte med HDMI i min Panasonic Plasma (löser sig om jag följer råd i denna tråd)

2. Fläkten är högljudd (löser det med annan fläkt eller tar bort den)

3. DivX film som jag provade förstorade upp bilden så det försvann en del runt kanterna(den zoomar in bilden)
detta är under en test på en Sont Bravia TFT 32" (OLÖST!!)

4 Varje gång jag slår på den måste jag dra ur strömmen samt sätta tillbaka den för att hårddisken skall fungera.(löser det med firmware enligt tråden)

(Edit efter firmware uppgradering)
Drog in firmware från kjells hemsida och nu hittar den hårddisk samt USB flashdrives men nytt fel uppkom, den kan ej stänga ner korrekt..bilden blir grön så står den så och tuggar. Får rycka strömsladd för att få av den. Och när man sättter i strömmen så startar den ju direkt väldigt dumt JAG vill välja om den skall starta.
Synnerligen skumt problem.

PS Torx skruvarna som håller ihop lådan är helt hopplösa..jag kommer ersätta dem med andra av bättre format.

Redigerat av Unregistered66cd6335, 02 april 2010 - 21:43.


#192

Postad 02 april 2010 - 15:25

olofbr
  • olofbr
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Just det, det problemet har jag också, fast jag märkte det på en mkv-fil. Vad gör man åt det?



3. DivX film som jag provade förstorade upp bilden så det försvann en del runt kanterna(den zoomar in bilden)
detta är under en test på en Sont Bravia TFT 32" (OLÖST!!)

#193

Postad 04 april 2010 - 18:31

Unregistered81edcec0
  • Unregistered81edcec0
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Jag råkade ha den filen liggande på min burk så här är den: http://www.mediafire...61034504026.rar



Mvix 2.12 har högst build-nummer (280210). Kjell & Co 2.11b följer därefter (265278) och Kjell & Co 2.11 och Noontec V8091109-2G har samma (255278).

Vilken du väljer anser jag kvittar eftersom de är baserade på samma kodbas. Visst, det skiljer en del saker mellan dem, till exempel verkar Noontec ha inbyggt rss-stöd och filen /usr/local/bin/DvdPlayer växer för varje version.


Tack......

2 Problem verkar jag dock ha!

- Gör man power off så verkar HD'n & fläkten att fortsätta att snurra och burken lyser!
Något känt problem kanske?

- Konverterade en DVD film till en .VOB fil med Svensk SUB i, fungerade fint att spela upp med VLC på PC'n där man även kunde välja textningen. Men på burken så kan jag inte välja att visa den SUB som ligger i VOB filen, verkar inte hitta den!

Funderar på att försöka konvertera det hela till .MKV istället! Finns det någon lämplig/snabb "Gratis variant" för att konvertera från .VOB eller DVD till .MKV?

/J

#194

Postad 04 april 2010 - 19:35

susie79
  • susie79
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej!

Skulle försöka kolla på mp4 filmer från SD-kort på TV via EZ-play, men det funkar inte. Får bara upp en "stopphand" och inget händer. Någon som vet vad det beror på? Det står ju att den ska klara mp4?

/Susie

#195

Postad 06 april 2010 - 07:43

Unregistered81edcec0
  • Unregistered81edcec0
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

- Gör man power off så verkar HD'n & fläkten att fortsätta att snurra och burken lyser!
Något känt problem kanske?

/J


Problemen försvann när jag la på den senaste firmware versionen för Mvix Ultio (EZ-Play HD)!
Nu går det att stänga av burken utan problem (Power leden blir röd när man gör en shutdown ochså... Snyggt...)
Fick fler inställningsmöjligheter för Video bla....

Finns dock numera även ytterligare en version av firmware hos Mvix, står att det är för en 128MB flash variant om jag tolkar det rätt... (La inte på den)

Hur vet man om det är den HW man har? (Någon som vet, eller är det bara och öppna och titta på flash chipet.)
Är det möjligen på de burkar som även har den coaxiala digital utgången på baksidan?

/J

Redigerat av Unregistered81edcec0, 06 april 2010 - 07:45.


#196

Postad 07 april 2010 - 07:57

Unregistered81edcec0
  • Unregistered81edcec0
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Jag har följande problem:

1. Det fungerade inte med HDMI i min Panasonic Plasma (löser sig om jag följer råd i denna tråd)

2. Fläkten är högljudd (löser det med annan fläkt eller tar bort den)

3. DivX film som jag provade förstorade upp bilden så det försvann en del runt kanterna(den zoomar in bilden)
detta är under en test på en Sont Bravia TFT 32" (OLÖST!!)

4 Varje gång jag slår på den måste jag dra ur strömmen samt sätta tillbaka den för att hårddisken skall fungera.(löser det med firmware enligt tråden)

(Edit efter firmware uppgradering)
Drog in firmware från kjells hemsida och nu hittar den hårddisk samt USB flashdrives men nytt fel uppkom, den kan ej stänga ner korrekt..bilden blir grön så står den så och tuggar. Får rycka strömsladd för att få av den. Och när man sättter i strömmen så startar den ju direkt väldigt dumt JAG vill välja om den skall starta.
Synnerligen skumt problem.

PS Torx skruvarna som håller ihop lådan är helt hopplösa..jag kommer ersätta dem med andra av bättre format.


Låter ju skummt...

La på "Mvix Ultio" firmware ver 2.12 helt utan problem, då kjell & co's krånglade för mig med shutdown (Power off) för att bli okontaktbar...

http://www.mvixusa.c...wnloaditemid=70

Jag hade iofs först uppdaterat till Kjell & Co's Firmware 2.11b.
Installerat hårddisken och formaterat den lokalt.
La på (installerade) "BT + SAMBA" packen v1.1 ovan på det.
-> (Krånglade en heldel med power on/off osv...)
Installerade då Mvix Ultio 2.12 versionen.
Och allt fungerade, även "BT & SAMBA" fanns kvar på burken.

Menyerna är de samma, har tillkommit någon ny inställning för video i setup osv!

Vore kanske ännu trevligare med Noontec V8 firmware om den nu även innehåller RSS stöd mm, men då builden på den var äldre så väntar jag med den....

Min burk införskaffade jag nyligen, inga torx skruvar på den? helt vanliga.... (4 Stycke) varav bara en var i skruvad vid leverans (resterande låg i en plastpåse..) På bilden så är det bara en digital utgång, men min har två (Optisk + coaxial) så jag misstänker att det är en nyare variant av burken! Noontec nämner nämligen en ny firmware för burkar med serienummer över 091100000, vet inte om det kan vara = 128Mb flash
http://www.noontec.c...rvice/Download/

Har vi samma modell av burken? Har du en eller två digitala utgångar på baksidan?

Jepp fläkten är ingen höjdare, får man nog byta vid tillfälle! en temp styrd kanske! Hittar du någon bra ersättare så flagga för den....

/J

#197

Postad 08 april 2010 - 23:56

Unregistered81edcec0
  • Unregistered81edcec0
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Hittade en annan variant på denna burk "Sumovision - Cyclone MKV"
Den verkar ha en massa annt godis som stöd för YouTue / Flicker / Picasa / Online browser"

Här är länkar till firmware och annat! (Någon som vågar testa det hele...)

Firmware "YouTube,Youku,Sina,BBC,Lefigaro,Picasa,Flickr and NPR online browser" :
http://www.sumvision.....2 updates.rar
(Från 11 - Mars - 2010)

Hemsida:
http://www.sumvision...theid=1679#1679

Något annat:
http://www.sumvision...enable_tube.rar

/J

Uppdatering!
Jag testade att lägga på denna eller en variant på den möjligen (Dark Media....) av den....
Fick YouTube etc, men det är ett tråkigt användar gränssnitt! Lyckades inte starta en YouTube film men kan browsa runt bland sådana, kommer att gå tillbaka till Mvix Ultio versionen tillsvidare.

Bifogar 3 bilder, för de som är intresserade.

Bifogad fil  bild1.jpg   59,5K   1 Antal nerladdningar
Bifogad fil  bild2.jpg   137,87K   1 Antal nerladdningar
Bifogad fil  bild3.jpg   73,26K   1 Antal nerladdningar

/J

Redigerat av Unregistered81edcec0, 09 april 2010 - 08:55.


#198

Postad 09 april 2010 - 10:37

Vippe1
  • Vippe1
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej!

Jag köpte en Western Digital Caviar Black Dualcore 640GB Sata och min EZ-Play ville inte känna av den trots alla möjliga uppdaterade firmware. Formatera den via Windows. Gick inte att formatera via EZ´as interface. Byte den till Western Digital Caviar Green 640GB SATA och nu funkar allt klockrent. Kan bara rekommendera den om någon ska köpa en intern HDD.
Kör nu med Kjells firmware 2.11b.

#199

Postad 21 april 2010 - 23:23

sqiid
  • sqiid
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Jag köpte nyligen en EZ-Play HD från kjell&co..
köpte även en 320Gb Sata ifrån dom.. la in senaste firmware från dom 2.11b.. funkade klockrent

dom problemen jag har nu är att ser jag en .avi film (divx eller xvid) så pallar den inte mer än ibland 10min eller 45min så hänger sig allt..

"I/O Failure"

sen går den tillbaka till "film listan" och går ej att spela upp några filer alls.. "File invalid!" eller så "finns" det inga filer alls på HDD..

enda sättet att få det att funka igen är att stänga av spelare, vänta en stund och sen köra igång den igen.. då funkar allt i ca 1tim.. sen måste man göra om samma procedur

och särskilt varm blir den inte.. så de kan ju inte bero på överhettning..

fick starta om den 5ggr nu ikväll då man såg på Avatar.. 3x700mb filer.. måttligt störande..

är det fler än jag som har problem med just detta?

#200

Postad 22 april 2010 - 13:40

Unregisteredfaf496bb
  • Unregisteredfaf496bb
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
ja, jag...
desutom "disapearinng hd bug" ibland.
Ny Firnware nu please kjell



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.