Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

** Officiell tråd - Samsung Galaxy Note 3 **

24 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung Galaxy Note 3 LTE SM-N9005 3GB RAM 32GB (Mobiltelefoner) 9 9,07 (93) Inga priser

#1

Postad 06 september 2013 - 23:11

madness74
  • madness74
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
Postad bild

4G 4G 150 / 50 (800 / 850 / 900 / 1800 / 2100 / 2600 MHz) 3G HSPA+ 42 / 5,76 (850 / 900 / 1900 / 2100 MHz) 2G EDGE / GPRS (850 / 900 / 1800 / 1900 MHz) Wi-Fi 802.11a/b/g/n/ac Wi-Fi Direct Ja Bluetooth-profiler BT 4.0 NFC Ja Connectivity Support DLNA, MHL 2.0 PC Sync. KIES, KIES Air
Operativsystem


Android 4.3
Display
Teknik Full HD sAMOLED Färgdjup 16 M Storlek 5,7" Upplösning 1920 x 1080 S Pen Ja
Chipset
CPU Typ Fyra CPU-hastighet 2,3 GHz
Systemminne


32 GB
Kamera
Camera Resolution(Rear) 13 MP Kameraupplösning (Front) 2 MP Blixt LED-Flash (HCRI) Autofokus Ja
Sensorer


Accelerometer, geomagnetisk, gyro, RGB-ljus, barometer, närhetssensor, gester, temperatur & luftfuktighet, Hall-sensor
Fysisk specifikation
Mått(HxBxD) 151,2 x 79,2 x 8,3 mm Vikt 168 g
Färg


Jet Black / Classic White / Blush Pink
Anslutningar
USB USB 3.0 Hörlursuttag 3,5 mm Kortplats för externt minne MicroSD (upp till 64 GB) SIM Support Micro SIM (3FF) Anslutning Mikro-USB 3.0 MHL Ja
Batteri
Standardbatteri 3200 mAh Surftid (3G) Upp till 11 tim. Surftid (4G) Upp till 11 tim. Surftid (WiFi) Upp till 13 tim. Videouppspelningstid Upp till 13 tim. Ljuduppspelningstid Upp till 84 tim. Samtalstid (W-CDMA) Upp till 21 tim. Passningstid (W-CDMA) Upp till 420 tim. Passningstid (LTE) Upp till 380 tim.
Placering


GPS, GLONASS
Service och Applikationer
Samsung Apps Ja Music Hub Ja Readers Hub Ja Game Hub Ja ChatON, mFluent IM ChatON ActiveSync Ja B-to-B kompatibilitet EAS / MDM / ODE / VPN
Ljud och bild
Videoformat Format: MP4, M4V, 3GP, WMV, ASF, AVI, FLV, MKV, WEBM Codec: MPEG4, H.263, H.264, VC-1, VP8, WMV7 / 8, MP43, Sorenson Spark, HEVC Videoupplösning UHD videouppspelning (4 K) Video bildfrekvens 60 fps Ljudformat Format: MP3, M4A, 3GA, AAC, OGG, OGA, WAV, WMA, AMR, AWB, FLAC, MIDI, XMF, MXMF, IMY, RTTTL, RTX, OTA MP3, AAC, AAC+, eAAC+, AMR-WB, AMR-NB, Vorbis, FLAC, WMA, WAV
Ser fin ut!

Redigerat av madness74, 23 november 2013 - 13:06.


#2

Postad 08 september 2013 - 00:59

Station
  • Station
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 0
Är det någon som vet var man kan få tag i en pekpenna till Note1?
Såg med häpnad igår att min saknades från sitt hål/plats i mobilen. Tror nog att jag kanske har förlagt den eftersom den satt väldigt säkert i sitt uttag.

Finns det några billiga alternativ som passar i mobilens uttag? Misstänker att pekpennan skiljer sig från Note1 och 2 samt de Samsung surfplattor som också har pekpennor.

#3

Postad 10 september 2013 - 23:16

alliens
  • alliens
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
http://www.kjell.com...ra-penna-p92719
Dock inte billig, 400 spänn. Men pennhållaren funkar bra. Köpte själv, mycket nöjd.

#4

Postad 06 oktober 2013 - 11:05

Unregistered055e1f21
  • Unregistered055e1f21
  • Lärjunge

  • 451 inlägg
  • 1
Min syn på Note 3 efter drygt en veckas användning har min resa sett ut så här;
Stängt ner min S2 och startat upp Note 3 och samsung har inte gått ifrån sin grund design alls men det stör mig inte alls då jag tycker om den, däremot så känns den lite lyxigare med fejk lädret på baksidan det ser snyggt och stilrent ut.
Sedan kommer vi till vikten trodde den skulle vara tyngre med tanke på storleken.

Skärmytan är ju enorm med blixtklar skärm och får plats med hur mycket som helst känns det som.
Kameran känns hygglig och tar skarpa bilder på det lilla jag hunnit knäppt på.
Sedan har vi ju pennan till detta och säger bara damn varför har jag inte skaffat en mobil med penna förut fy s*tan va go den är.
Batteriet är ju rätt fint det med även om jag önska kanske dubbla kapaciteten som man gör med alla "större" smartphones :P men nu när batteriet börjar komma upp i sin fulla kapacitet så är det helt klart godkänt.

Min hemskräm: https://dl.dropboxus...05-17-31-20.png
samt en app kartbild https://dl.dropboxus...06-11-55-03.png

Mitt betyg 9/10
+Skärmytan
+Pennan
+Känslan

-Större batterikapacitet vore perfekt för den sista pinnen i betyget.
-frugan ville ha en också :P

#5

Postad 18 oktober 2013 - 19:30

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
Har precis hämtat en note 3:a.

Grymt nöjd än så länge. Jag återkommer.

/Niklas

#6

Postad 25 oktober 2013 - 07:38

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
Bästa mobilen jag har haft tror jag.
Måste bara vänja om efter ios.

En fråga, jag lyckas inte skriva å, ä, ö på memo-appen.
Ska det inte gå eller måste man skriva dom speciellt?

Ska tillägga att jag menar med pennan i friskrift.

/Niklas

Redigerat av evil_nike, 01 november 2013 - 10:38.


#7

Postad 30 oktober 2013 - 16:17

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

  • 1 356 inlägg
  • 0
hur länge håller batteriet i denna lur ? typ vanlig användning ...

#8

Postad 01 november 2013 - 10:37

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
Jag hade 25h på den när det var 38% kvar.

Tycker det håller bra. Laddar man varje natt är man set.

#9

Postad 01 november 2013 - 12:09

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

  • 1 095 inlägg
  • 0
Fick min Note 3:a häromdagen och köpte även ett flipfodral. Jag är mycket tveksam till att jag kommer använda den dock, känns mest ivägen och telefonen blir onödigt stor.

Jag undrar dock, vad är det för anslutning som sitter på baksidan? Det ser även ut som att det är elektronik inuti skalet. Är det extra batteri eller? Se bifogad bild.

Bifogad fil(er)


Redigerat av Sardaukar, 01 november 2013 - 12:09.


#10

Postad 01 november 2013 - 23:19

aspen_80
  • aspen_80
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Fick min Note 3:a häromdagen och köpte även ett flipfodral. Jag är mycket tveksam till att jag kommer använda den dock, känns mest ivägen och telefonen blir onödigt stor.

Jag undrar dock, vad är det för anslutning som sitter på baksidan? Det ser även ut som att det är elektronik inuti skalet. Är det extra batteri eller? Se bifogad bild.


Om jag inte missminner mig så är det ett NFC-chipp eller liknande!

#11

Postad 03 november 2013 - 20:22

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

  • 1 095 inlägg
  • 0

Om jag inte missminner mig så är det ett NFC-chipp eller liknande!


Är inte NFC inbyggt i telefonen från början?

#12

Postad 09 december 2013 - 04:08

VIKSUN
  • VIKSUN
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
På thephonehouse butiken i Luleå, sa de att batteritiden kunde sträcka sig till 3 dygn.
Räcker mer än en dag, beroende på hur mycket du använder den (mindre än en dag, med intensiv användning)
Men man vill inte dra ur batteriet för mycket utan hålla batteriet i bra skick genom att ladda regelbundet.
Jag laddar varje natt och har ändå bra med ström över, till kvällen.
Men i allmänhet mycket bra batteritid i förhållandet till andra lurar.

Den bästa telefonen för planering och anteckning enligt min mening.
Funktionen med 2 applikationer öppen bredvid varandra är lysande. Och väldigt lätt att kopiera information hit och dit.

hur länge håller batteriet i denna lur ? typ vanlig användning ...



#13

Postad 09 december 2013 - 04:24

VIKSUN
  • VIKSUN
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Fick min Note 3:a häromdagen och köpte även ett flipfodral. Jag är mycket tveksam till att jag kommer använda den dock, känns mest ivägen och telefonen blir onödigt stor.

Jag undrar dock, vad är det för anslutning som sitter på baksidan? Det ser även ut som att det är elektronik inuti skalet. Är det extra batteri eller? Se bifogad bild.


Skalet som du köpte är utrustad men elektronik för att man ska kunna ladda telefonen trådlöst, genom att lägga den på en laddningsplatta. Troligtvis så är det en förstärkarantenn i fodralet/skalet. Vet inte vad det är för typ av teknik som används, men detta är nog inte viktigt så länge allt fungerar :)

#14

Postad 09 december 2013 - 04:29

VIKSUN
  • VIKSUN
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Om jag inte missminner mig så är det ett NFC-chipp eller liknande!


Ser ut att vara någon typ av förstärkarantenn för den trådlösa laddningen (troligtvis).
Samsung säljer skal, med specificering specifikt för trådlös laddning.
Kolla på denna länk: https://www.prisjakt...t.php?p=2175657

#15

Postad 09 december 2013 - 04:43

VIKSUN
  • VIKSUN
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Min syn på Note 3 efter drygt en veckas användning har min resa sett ut så här;
Stängt ner min S2 och startat upp Note 3 och samsung har inte gått ifrån sin grund design alls men det stör mig inte alls då jag tycker om den, däremot så känns den lite lyxigare med fejk lädret på baksidan det ser snyggt och stilrent ut.
Sedan kommer vi till vikten trodde den skulle vara tyngre med tanke på storleken.

Skärmytan är ju enorm med blixtklar skärm och får plats med hur mycket som helst känns det som.
Kameran känns hygglig och tar skarpa bilder på det lilla jag hunnit knäppt på.
Sedan har vi ju pennan till detta och säger bara damn varför har jag inte skaffat en mobil med penna förut fy s*tan va go den är.
Batteriet är ju rätt fint det med även om jag önska kanske dubbla kapaciteten som man gör med alla "större" smartphones :P men nu när batteriet börjar komma upp i sin fulla kapacitet så är det helt klart godkänt.

Min hemskräm: https://dl.dropboxus...05-17-31-20.png
samt en app kartbild https://dl.dropboxus...06-11-55-03.png

Mitt betyg 9/10
+Skärmytan
+Pennan
+Känslan

-Större batterikapacitet vore perfekt för den sista pinnen i betyget.
-frugan ville ha en också :P

Min syn på Note 3 efter drygt en veckas användning har min resa sett ut så här;
Stängt ner min S2 och startat upp Note 3 och samsung har inte gått ifrån sin grund design alls men det stör mig inte alls då jag tycker om den, däremot så känns den lite lyxigare med fejk lädret på baksidan det ser snyggt och stilrent ut.
Sedan kommer vi till vikten trodde den skulle vara tyngre med tanke på storleken.

Skärmytan är ju enorm med blixtklar skärm och får plats med hur mycket som helst känns det som.
Kameran känns hygglig och tar skarpa bilder på det lilla jag hunnit knäppt på.
Sedan har vi ju pennan till detta och säger bara damn varför har jag inte skaffat en mobil med penna förut fy s*tan va go den är.
Batteriet är ju rätt fint det med även om jag önska kanske dubbla kapaciteten som man gör med alla "större" smartphones :P men nu när batteriet börjar komma upp i sin fulla kapacitet så är det helt klart godkänt.

Min hemskräm: https://dl.dropboxus...05-17-31-20.png
samt en app kartbild https://dl.dropboxus...06-11-55-03.png

Mitt betyg 9/10
+Skärmytan
+Pennan
+Känslan

-Större batterikapacitet vore perfekt för den sista pinnen i betyget.
-frugan ville ha en också :P


Om du är ute efter större/längre batterikapacitet så kan du ta och "fläska" på med detta batteri från Mugen Power.
Mugen Power 6500mAh Extended Battery for Samsung Galaxy Note 3 3G / LTE with Battery Door [HLI-N9005XL]:

Detta batteri har hela 6500 mAh :D, kapacitet och kommer att fördubbla din batteritid (exakt: 2,03 ggr längre).
Här är länken: http://mugen.co/sams...ttery-door.html

Vill gärna att du hör av dig om du bestämmer dig för att uppgradera till detta batteri.
(Det ska gå bra att beställa till Sverige).

Redigerat av VIKSUN, 09 december 2013 - 04:45.


#16

Postad 09 december 2013 - 08:41

Unregistered055e1f21
  • Unregistered055e1f21
  • Lärjunge

  • 451 inlägg
  • 0
Oh trevligt batteri inväntar större batteri tills dom finns i sverige :)
Tack för tipset

#17

Postad 27 februari 2014 - 08:50

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0
Gick från S3 -> S4 och nu note 3. Måste säga att Note 3 är oerhört mycket bättre än S4 på alla punkter. Om man nu bortser från all jävla bloatware som är lika störande i alla Samsungs.
Så måste jag framförallt framhålla batteritiden på Note, den är väldigt mycket bättre än på S4. Vid hyfsad användning en dag har jag ändå 40% kvar på kvällen. GRYMT!

Den är snabbare, större skärm (givetvis :-), bättre på alla punkter helt enkelt.
Nu ska jag bara lära mig använda pennan. Den verkar väldigt käck, men jag vet inte riktigt vad jag ska göra med den :unsure:

#18

Postad 27 mars 2014 - 13:45

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0
Jaha ja! Då kom äntligen Kitkat idag :-) Och telefon blev ÄNNU snabbare och rappare. Najs Annars märker man inte så mycket förutom att alla småikoner är vita. Men har inte hunnit utforska så mycket. Men so far so ....... Good!

#19

Postad 30 mars 2014 - 12:29

mettior
  • mettior
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Jag köpte denna lur i går. Jag har haft s2 s3 s3lte och nu senast s4. Kan bara säfa att jag är riktigt nöjd änsålänge. Fundera först på s5, men valde note3 ist. Min syster skaffa en note3 och jag lekte lite med den och fastna direkt för den. Jag tittar rätt mycket serie och film i mobilen och då var det rätt naturligt med en större skärm.

#20

Postad 21 januari 2015 - 09:17

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0
Undrar jag när Lollipop kommer?

#21

Postad 21 januari 2015 - 13:43

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Undrar jag när Lollipop kommer?


Om du är beredd att köra en Custom ROM finns redan ett antal bra stabila ROMs med Lollipop. Önskar jag kunde säga detsamma om Note 4 men de flesta logiska människor lät väl bli att uppgradera från Note 3 till Note 4 :)

När det gäller Stock ROM så sägs det att iaf till Note 4 så ska Lollipop släppas i januari vilket isf borde vara rätt snart. Förmodar att något liknande gäller för Note 3 men det är inget jag har koll på ska sägas.

#22

Postad 16 mars 2015 - 20:48

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0

Jaaa nu har man flashat in Lollipop. Funkar kanon so far... 2tim.

 

Någon som vet hur man ändrar swipe från botten att öppna google now istället för min tidsskift??



#23

Postad 10 april 2015 - 16:37

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

  • 941 inlägg
  • 0

Hej!

 

Min Note 3 har börjat att "svara automaiskt" när jag har mitt headset, en Jabra supreme igång.

 

Jag har tillsammans med phone house försökt hitta en inställning för detta, men inte lyckats.

 

Är det någon som kan ge mig information om detta?

 

När jag inte har Jabra supreme igång, då ringer telefonen som den ska, så man kan välja om man vill svara eller inte.



#24

Postad 15 juni 2016 - 10:37

VIKSUN
  • VIKSUN
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Gick från S3 -> S4 och nu note 3. Måste säga att Note 3 är oerhört mycket bättre än S4 på alla punkter. Om man nu bortser från all j*vla bloatware som är lika störande i alla Samsungs.
Så måste jag framförallt framhålla batteritiden på Note, den är väldigt mycket bättre än på S4. Vid hyfsad användning en dag har jag ändå 40% kvar på kvällen. GRYMT!

Den är snabbare, större skärm (givetvis :-), bättre på alla punkter helt enkelt.
Nu ska jag bara lära mig använda pennan. Den verkar väldigt käck, men jag vet inte riktigt vad jag ska göra med den :unsure:

Det går inte att leva utan pennan, det är en nödvändighet nu! Jag förstår inte alls varför det är så få telefoner som inte har pennor   :wub: 
Det blir en nog en Note 4 (begagnad, inte värt att köpa de nyaste och dyraste telefonerna) efter Note 3 (när den ger upp helt, fungerar ännu, lysande  :) )


Är inte NFC inbyggt i telefonen från början?

NFC är inbyggt i batteriet på telefonen (Note 3), om du byter batteri, se då till att batteriet har NFC. Ett orginal,
Note 3 batteri ska ha NFC integrerat. Lustig lösning om du frågar mig :wacko:  



#25

Postad 16 juni 2016 - 14:24

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0

Jag ha de en Note 2 och fyfasen vad jag saknar pennan.

Bara en sån sak att kunna dra runt en bild å klippa ut var grymt.

Tror de blir en ny Note till vintern :-)





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.