Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

iOS8

493 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 03 juni 2014 - 14:35

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
Lista på nyheter som uppdateras löpande.

http://techzoom.org/...l-list-details/

#2

Postad 03 juni 2014 - 18:54

bag
  • bag
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0
Artikel om iOS 8: http://prylkoll.se/i...er-till-hosten/

Skriven av mig själv så jag gör lite ego-reklam. Kommer skriva en del där under sommaren så ge gärna lite feed-back om Ni känner för det.

#3

Postad 03 juni 2014 - 23:01

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0
Någon som vet hur shaky betan är i dagsläget?

#4

Postad 04 juni 2014 - 10:41

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
Jag uppdaterade igår och har hittils kunnat använda telefonen utan några större problem. Hittils har jag haft problem med tre appar, Mailbox och Pocket Casts fungerade efter ominstallation medans Chrome inte fungerar i huvudtaget. Appen startar men kan inte använda nätverket.

Problemet i Chrome lär lösas inom en snar framtid då det beror på att Apple förändrat åtkomsten till WebKit.

Kommer att installera OSX 10.10 idag för att testa övrig funktionalitet med iOS8.

Redigerat av htiawe, 04 juni 2014 - 10:42.


#5

Postad 04 juni 2014 - 10:59

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Går de få ner ios 8 på något sätt??

#6

Postad 04 juni 2014 - 11:16

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Att man kan ändra tangentbord såg jag men kan man redigera text bättre nu också likt swipeselection? Om så så finns det nog ingen anledning längre att hänga kvar med jailbreaket för mig.

#7

Postad 04 juni 2014 - 11:54

moeboid
  • moeboid
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
Har uppdaterat till iOS8 samt OSX 10.10, Kan konstatera efter ett dygn att betan fungerar tillfredställande, gäller att man har med sig laddare bara. Har inte hunnit testat OSX så mycket.

#8

Postad 04 juni 2014 - 12:45

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Hur får ni ner dessa? IOS 8 samt OSX 10.10

#9

Postad 04 juni 2014 - 12:53

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Hur får ni ner dessa? IOS 8 samt OSX 10.10


Gissar på att de betalat "dev licensen" då har man tillgång till betorna.

#10

Postad 04 juni 2014 - 12:58

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Okej, hur lång tid efter att man betalt får man tillång till dom?

#11

Postad 04 juni 2014 - 13:01

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
Antingen kan man betala 99$ för en devlicens eller så kan man pröjsa 8$ via https://imzdl.com/ så får man ladda ner betorna. Använde imzdl nu samt förra året med ios 7-betan och det fungerade utmärkt. Betalar man 16 $ så får man även möjlighet att köra osignerad kod men jag har inte fått det att fungera.

Det finns ett sätt att uppdatera till iOS 8 utan att betala men det verkar som att den lösningen lär blockeras inom kort, det var nämligen vad som hände förra året. iOS 7 beta 1 gick utmärkt att ladda ner och installera men när man uppdaterade till beta 2 så var telefonen obrukbar.

Det nya tangentbordet, QuickType, kommer tyvärr inte att finnas tillgängligt på svenska i första skedet. Det kommer dock finnas möjlighet att installera tredjepartstangentbord så det dröjer nog inte länge förräns Swype och liknande släpps.

Redigerat av htiawe, 04 juni 2014 - 13:04.


#12

Postad 04 juni 2014 - 13:18

moeboid
  • moeboid
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0

Hur får ni ner dessa? IOS 8 samt OSX 10.10


Betalat dev licens, 808kr/år

#13

Postad 04 juni 2014 - 13:35

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
är det lagligt att köra via https://imzdl.com/ ??

#14

Postad 04 juni 2014 - 13:47

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
Lagligt och lagligt, Apple lär knappast bry sig. Jag körde från iOS 7 beta 2 till iOS 7 GM genom imzdl utan problem.

De säger följande på sin sida:

Q. Should I be worried that my iOS device will be disabled by Apple?
A. No, it is common belief that if Apple were to disable our developer accounts, your iOS device will become unusable. This is far from the truth. When Apple disables an account, it just makes it so we cannot access the account anymore. If your UDID is registered, you have nothing to worry about. Also, if your iOS device does become unusable, the most likely reason is that your beta firmware expired. To fix this, simply update to the latest iOS beta firmware.

Men om du känner dig osäker så är det ju bara att pröjsa 99 USD för ett dev account.

Redigerat av htiawe, 04 juni 2014 - 13:47.


#15

Postad 04 juni 2014 - 13:50

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Ah okej. Funkar OS X 10.10 där med då? Behöver man pröjsa igen isåfall?

#16

Postad 04 juni 2014 - 13:54

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
Nej, du behöver inte betala mer för att få ner OSX. Jag är osäker på om man ens behöver betala för att ladda ner den. Anledningen att man betalar för att ladda ner betan är för att de registrerar din telefons unika id med Apple, så att den kan valideras mot deras servrar.

#17

Postad 04 juni 2014 - 13:56

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Jaha okej. Men hur blir de om os x inte är registrerad då? Går de in och gör tex datorn obrukbar? försvinner garantin om man kör betas?

#18

Postad 04 juni 2014 - 14:11

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Hur blir de när man installerar beta os x 10.10, är allt kvar på datorn? Eller rensas den?

#19

Postad 04 juni 2014 - 14:26

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
  • Apple kommer inte att "göra något" med din dator. Dock ska du komma ihåg att betan som är släppt nu inte på något sätt representerar det färdiga operativsystemet utan innehåller funktioner som inte är färdiga utan kan krascha din dator och, i värsta fall, orsaka databortfall.
  • Din garanti påverkas inte.
  • Det är inte rekommenderat att installera OSX 10.10 dev betan över t.ex Mavericks. Detta för att det just är en beta som har en lång bit kvar innan det är lika stabilt och funktionsdugligt som en skarp release.
Om du känner dig osäker kan du anmäla dig för Apples öppna beta av OSX 10.10 som kommer till sommaren/hösten. Anmäler dig gör du här: http://www.apple.com/osx/preview/

#20

Postad 04 juni 2014 - 15:41

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
Verkar för övrigt som att en jailbreak för iOS 8 inte kommer dröja så länge efter att operativet lämnat betastadiet:
http://bgr.com/2014/...ta-1-jailbreak/

Dock verkar 8an medföra en rad förändringar som kan komma att kräva en hel del förändringar i både hur Cydia fungerar men också appar som endast kommer fungera på iOS 8.

#21

Postad 04 juni 2014 - 15:51

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Ah iOS 8 funkar fint. dock försöka få os x 10.10 på usb men vet inte hur jag gör..

#22

Postad 04 juni 2014 - 16:11

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Lust att berätta hur man gör det bootbart på en usb? :)

#23

Postad 04 juni 2014 - 16:59

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
Ska du installera det på samma maskin som du använder idag?
Isåfall behöver du bara skapa en ny partition på hårddisken med hjälp av diskverktyget, sen startar du installeraren och väljer den partitionen så löser den resten. Då behöver du inte boota från usb.

Annars fungerar säkert följande länk:
http://www.techrepub...o-install-os-x/

#24

Postad 04 juni 2014 - 17:09

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
ok men är inte den gamla potionen kvar då ? :o blir de som man blåser ur hela datorn så allt försvinner?

#25

Postad 05 juni 2014 - 09:32

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
Jag testkörde 10.10 igår, iOS 8 nu under två dagar. 10.10 känns som att det är ett tag kvar innan det är i paritet med Mavericks, reagerade på att det var många funktioner som kändes "tröga", vilket förvisso inte är så konstigt men ovant att märka av trögheter i att ladda systeminställningar och liknande. Blir till att göra ett återbesök till 10.10 när den publika betan kommit.

iOS 8 plockade jag bort imorse då det efter natten helt plötsligt var omöjligt att starta ett gäng appar, oavsett hur många gånger jag startade om telefonen eller installerade om apparna. Så jag väntar nog någon beta eller två innan jag går över helt till iOS 8, jag vill ju trots allt kunna använda telefonen. :)

#26

Postad 06 juni 2014 - 08:31

moeboid
  • moeboid
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
Kan nu konstatera att internet delning mellan iOS8 & OSX10.10 inte fungerar, den tappar kopplingen konstant. Spelar ingen roll om det är över Wi-Fi, Bluetooth eller USB.

#27

Postad 17 juni 2014 - 18:28

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
Beta 2 av iOS 8 släpptes nyss, changelog för de intresserade finns här:
http://bgr.com/2014/...ad-iphone-ipad/

Av changelogen att döma så är betan fortfarande i ett ganska osminkat tillstånd så jag väntar och ser om beta tre är mer feature complete.

#28

Postad 21 juni 2014 - 17:22

ibeardtech
  • ibeardtech
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Om man har iOS 8 installerat är de bara att uppdatera till beta 2 då?

#29

Postad 22 juni 2014 - 07:21

moeboid
  • moeboid
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0

Om man har iOS 8 installerat är de bara att uppdatera till beta 2 då?

Ja, via programuppdatering!

#30

Postad 12 juli 2014 - 23:22

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
Hur gör man för att kontakta Apple med förslag på funktioner? Blir så jäkla trött på alla iofs bra nyheter när man inte fått ordning på grundläggande grejer. Tänk vilket bra system detta vore om man bara kunde fixa till företagsfunktionerna? När det väl fungerar så är alla "lull lull" grejer välkomna!

#31

Postad 14 juli 2014 - 07:13

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Vad är det för grundläggande grejjer som inte fungerar bra tycker du?

#32

Postad 15 juli 2014 - 14:58

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
Det som finns fungerar ju men jag saknar integrerade funktioner!!

Vill ha ett system där all kommunikation automatiskt blir kopplad till kontakten. Alla samtal, sms och epost skall synas/nås, både in och ut. Idag kan jag nå sms från kontakten men jag vill tillbaka dit när jag är färdig. Samtal visas idag bara för den senaste dagen. Det skall finnas möjlighet att lägga in todo:s till kunden. Det skall gå att koppla kommentarer till olika händelser tex notering till samtal. Det skall gå att skapa grupper av kontakter. Listan över kontakter borde kunna ha utökad visning så även företaget syns. Skall också kunna sorteras efter företag.

Idag skall det behövas en massa appar för allt men ingen av dem fungerar fullt ut. Det blir en massa "hoppande" och dubbelarbete.

Som exempel CJournal Pro som har dessa funktioner sägs det men det fungerar inte eftersom Apple inte låter appen registrera inkommande samtal/sms så det blir bara ensidig kommunikation.

#33

Postad 16 juli 2014 - 08:52

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
Se där ja!

"Apples samarbete med IBM ger företaget en ordentlig knuff in i företagsvärlden, uppger en analytiker."

#34

Postad 16 juli 2014 - 14:19

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
Jag antar att det är detta du menar:
http://www.di.se/art...-blir-partners/

Det verkar mest röra sig om lösningar rörande appar och med viss fokusering på iPad.

#35

Postad 16 juli 2014 - 14:30

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
Ja! Det är själklart svårt att veta vad som kommer ut av detta. Men om det är ett partnerskap så kan man väl hoppas att den info som behövs för en viss "app" kan hämtas direkt från Apples egna register så man slipper alla dessa hopp och dubbelregistreringar.

#36

Postad 16 juli 2014 - 23:41

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Se där ja!

"Apples samarbete med IBM ger företaget en ordentlig knuff in i företagsvärlden, uppger en analytiker."


Man undrar var denna analytiker varit senaste 5 åren, iPhone är väl i högsta grad representerat i företagsvärlden redan idag.

#37

Postad 17 juli 2014 - 10:28

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
Det är väl ändå så att mobiler och plattor ännu inte är fullt accepterade inom företagen! Självklart används de men är ju ännu inte jämställda med en dator! Så skulle man kunna kombinera kommunikation och rörelsefrihet med företagsdata på ett säkert sätt öppnas nog en ny värld!

#38

Postad 17 juli 2014 - 11:13

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Det är väl ändå så att mobiler och plattor ännu inte är fullt accepterade inom företagen! Självklart används de men är ju ännu inte jämställda med en dator! Så skulle man kunna kombinera kommunikation och rörelsefrihet med företagsdata på ett säkert sätt öppnas nog en ny värld!


Att kollektivt tala om företag som en enhetlig grupp är nog som att tala om invandrare som en homogen grupp. Det skiljer så klart mkt mellan dom men jag vet flera större företag/organisationer som redan kör iPhone rätt brett för e-post, filer osv. IT-avdelningarna är ofta mest förtjusta i Windows Phone men användarna stretar emot :)

#39

Postad 17 juli 2014 - 14:01

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
Invandrare?
Det är väl just det problem vi har? Alla företag är olika! Därför krävs olika möjligheter för olika företag. Ofta är "apparna" lite stelbenta och är svåra att anpassa. En specifik inriktning mot företag skulle kanske kunna ge nya möjligheter utan att allt blir så "snuttifierat" som det är idag? Fram för större integration och fler anpassningsmöjligheter!

#40

Postad 17 juli 2014 - 14:39

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
Finns lite mer information här:
http://www.inc.com/s...tml?cid=sf01001

Kokar man ihop det som rapporteras där så finner man:
  • IBM will use its sales force to sell iPhones and iPads to its network of business customers. IBM will also develop cloud services optimized for iOS, the operating system for iPhones and iPads.
  • Apple will provide hardware support for devices through a special AppleCare program designed for big businesses buying Apple gadgets in bulk. It includes benefits like 24/7 assistance.
  • The iPhones and iPads sold through the program will ship with IBM's MobileFirst platform, which includes a lot of productivity tools big companies need.


#41

Postad 23 juli 2014 - 20:29

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
Vad tror ni?
Är det värt att vänta på större lagringsmöjligheter i iOS8/iCloud för bilder mm eller skall man uppdatera t.ex Dropbox till 100GB? Skulle egentligen vilja ha allt i iCloud!?


#42

Postad 23 juli 2014 - 20:46

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
Jag lurar lite på samma sak dock avslutade jag mitt Dropbox-konto för några månader sedan och skaffade 1 TB hålls Google för en mycket villigmpenning. Dropbox må vara integrerat med många appar men det är ju så ******** dyrt jämfört med övriga.

#43

Postad 23 juli 2014 - 21:10

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
Har flera i-enheter och vill ha in alla bilder på ett ställe löpande. Gillar inte bildströmmen som den är idag med en begränsning på 1000 bilder. Det är ett jäkla knåpande att hänga med när bilderna tas bort i bakänden. Vill nå ALLA bilder från alla i:n på ett ställe (ingen dator inblandad). Att ha alla bilder lagrade lokalt på olika ställen är ingen bra lösning. Förstår att det skall bli en ändring på detta men är inte riktigt klar över hur?

#44

Postad 24 juli 2014 - 05:48

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
När jag installerade första betan så var priserna för iCloud oförändrade och som jag förstod det så är det inte förräns mot releasen som priserna ändras.

#45

Postad 29 juli 2014 - 11:34

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
Equalizer till Spotify nu!! Nice!!

#46

Postad 29 juli 2014 - 18:22

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 1

Vad tror ni?
Är det värt att vänta på större lagringsmöjligheter i iOS8/iCloud för bilder mm eller skall man uppdatera t.ex Dropbox till 100GB? Skulle egentligen vilja ha allt i iCloud!?


Har flera i-enheter och vill ha in alla bilder på ett ställe löpande. Gillar inte bildströmmen som den är idag med en begränsning på 1000 bilder. Det är ett jäkla knåpande att hänga med när bilderna tas bort i bakänden. Vill nå ALLA bilder från alla i:n på ett ställe (ingen dator inblandad). Att ha alla bilder lagrade lokalt på olika ställen är ingen bra lösning. Förstår att det skall bli en ändring på detta men är inte riktigt klar över hur?


Besvarar du inte din egen fråga? :)

Redigerat av improwise, 29 juli 2014 - 18:22.


#47

Postad 29 juli 2014 - 21:50

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
Det är ju det jag inte vet!😄
Har du helt klart för dig hur det blir med iCloud i iOS8 så får du gärna berätta!!
Vill att allt skall kunna sparas i iCloud från alla i-enheter! Oavsett från viken enhet så skall alla bilder mm. kunna nås! Bryr mig inte om att det kostar extra bara det fungerar. Eftersom jag ändå har iCloud så vill jag gärna hålla mig där. Säkert inget fel på andra lagringstjänster men vill ha allt på ett ställe! Har fullt just nu men får väl avvakta till iOS8 och se om det verkligen fungerar!?


#48

Postad 29 juli 2014 - 23:30

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
Ja, du får vänta tills operativet släpps i skarp version.

#49

Postad 30 juli 2014 - 02:21

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0
Apples iCloud-planer:

http://appleinsider....-for-developers

#50

Postad 08 augusti 2014 - 12:21

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0
En polare påstår att Apple kommer tillåta filhantering i ios 8, stämmer detta? Jag är väldigt tveksam till det men skulle kunna tänka mig en ipad om den möjligheten fanns.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.