Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Rock Band 3

543 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Rock Band 3 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 7,5 (1) Inga priser
Rock Band 3 (inkl. Wireless Keyboard) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 (0) Inga priser
Rock Band 3 (inkl. Trummor) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#501

Postad 14 juni 2011 - 07:26

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Fender påstås lägga ned RB3-squiern.
Fender har ju inte ens lyckats möta efterfrågan?!

*edit*
Bra rescension i flera delar av Squiern.

HMX har nu gått ut och sagt att de inte har fått någon officiell information från Fender om att produktionen ska vara nerlagd. Men, som framkommit, Fender har själva sagt i mail till de som frågat att den inte finns kvar och den är borttagen från Squiers hemsida så det är väl mycket som tyder på att dom inte tänker tillverka flera. En teori om varför är att det ska ha varit mycket returer. Det är få som fungerat 100% direkt ur lådan och om man inte varit på någon av rockband sidorna för att få reda på vad man ska (eller ens kan göra själv) så är det nog många som bara konstaterat att det här är skräp, och gått och lämnat tillbaka den. Har även hört att de som faktiskt gått med gitarren till Fenders egna representanter och bett dom att ställa in den perfekt, inte alltid fått den hjälp dom behöver helt enkelt för att inte ens Fenders experter har sett något liknande förut och inte förstår MIDI funktionaliteten.

Fortsättning lär följa.

#502

Postad 17 juni 2011 - 13:25

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0
Shit vilken flopp, och vad tråkigt :D
Squiern var ju ett av de riktigt stora dragplåstren för RB3 och hade de fungerat någorlunda ok, och kunnat köpas inte allt för lång tid efter att spelet släppts så hade nog RB3 sålt mycket mycket mer.
Köpte själv aldrig någon av pro gitarrerna, utan keyboarden som var kul i ett par veckor, men har inte haft tålamodet att sitta och nöta in ytterliggare ett "notsystem". Synd att Rb3 verkar bli det sista i serien då det har endel att önska, tex att man inte kan köra ett band med gitarr, bas, keyboard och sång utan att sången hamnar i nån tråkig karaoke variant.

#503

Postad 17 juni 2011 - 19:34

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Ja det är tråkigt. Min Squire har dock fungerat felfritt än så länge. RB3 är fortfarande det bästa musikspelet än så länge enligt mig.

*edit*
Harmonix har gått ut i sitt forum och sagt att anledningen till att Fender inte levererar fler Squires är p.g.a. att de inte lyckats sälja av sitt lager ännu. Låter konstigt, mend tanke på att EU verkar helt barskrapat.

Originally Posted by hmxhenry
Hey gang. Thanks to everyone for your patience while we made the rounds to get as much information on the Squier as possible. Hopefully you can all appreciate why we wouldn't want to post partial information that ended up causing even more confusion.

Here's the situation as I understand it: due to significant manufacturing lead times and the quantity currently available in the retail channel, Fender has decided not to place any more back orders for direct fulfillment. That would explain why, as some posters in this thread have pointed out, some music stores are unable to take back orders, but Squiers generally appear to be readily available at Best Buys.

What this means for you, the people still looking to pick up a Squier, is that Best Buy (specifically Best Buys with Music Centers) is currently your best bet. There should be a sufficient quantity in the pipeline to meet the current demand, and when we get back into the office on Monday we'll begin next steps with Best Buy and Fender to help you track availability and assist in getting stock where it needs to be.

As I mentioned in my previous posts, the crew at Harmonix is still fully committed to supporting Rock Band 3, Pro Mode, Pro Guitar and Pro DLC. Between the Squiers and Mustangs currently available at retail, as well as the upcoming Pro Guitar DLC upgrades, there are still plenty of options for people looking to get into Pro Guitar and we've got some awesome stuff coming up that we think people will be really excited for.

I'll continue to collect feedback from this thread and from PMs, and thanks again to everyone that contacted me with specifics. I'll follow up here once we have contact info for Best Buy or more information on international solutions.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 22 juni 2011 - 12:53.


#504

Postad 27 juni 2011 - 18:56

Sombrero
  • Sombrero
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Har nu ringt runt till alla butiker i västra skåne utan framgång.
Fick tipset av en att höra av mig till Fender Scandinavia för att höra efter och försöka lobba för fler beställningar.
De sa att de 2500gitarrerna som sålde slut på en vecka var de enda som skulle komma till europa.
Han sa mellan raderna att det inte skulle komma nya kunde göra något utan att jag fick höra runt med handlarna själv.
Har kollat med Musikbörsen och de hade ingen butik som hade den på lager.
Fick av dem tipset att kolla med Order Musik, vilka jag inte fick tag på men butiken i Höör hade kollat i sitt kassasystem och kunde inte se att det skulle finnas någon kvar i en annan butik.

Vet ni någon som har en squier till salu?

Nu tänker jag kolla runt på ebay om det går att få tag på en gura från andra sidan atlanten. Antagligen hemska fraktkostnader/tullar men hellre det än ingen gitarr alls

#505

Postad 27 juni 2011 - 19:28

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Best Buy verkar ha gott om de. Kolla in availability och välj valfri stat. Rock Band forumet skvallrar också om att BB än så länge har de på lager.

Annars har jag sett de på Blocket, Tradera & Ebay...

Redigerat av Unregisterede32cf070, 27 juni 2011 - 19:31.


#506

Postad 28 juni 2011 - 09:33

Sombrero
  • Sombrero
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Tack för tipsen MdaG, Tror inte att BB skickar till europa dock. Känner ingen i USA som kan skicka den hit heller.
Vill ha gitarren igår, och hittar ingen här i sverige till salu för tillfället, så det blir nog att beställa den från ebay i de närmsta dagarna.

#507

Postad 30 juni 2011 - 22:57

Sombrero
  • Sombrero
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Då har jag beställt gitarren från USA. Blev $419 inklusive frakt.
Om inte tullen tar paketet så kostar det 2730kr. ungefär samma som 4sound i Malmö tog när de hade den på lager.
Till er som fortfarande funderar kan jag nämna att det inte är en prisskillnad på begagnade och nya gitarrer.

#508

Postad 01 juli 2011 - 08:23

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Helt ok pris. Glöm inte MIDI-adaptern bara. :)

#509

Postad 06 juli 2011 - 21:51

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0
Varför har ingen sagt att take on me har kommit till rock band? :)
Höll på att få en stroke när jag såg att den fanns :D

#510

Postad 06 juli 2011 - 22:21

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Finns så mycket bra musik där så jag tappat räkningen. :D


*edit*
Är det någon här som spelar Pro Mode som fortfarande spelar Normal Mode?
Det har förlorat sin charm helt för mig. :)

Redigerat av Unregisterede32cf070, 14 juli 2011 - 13:48.


#511

Postad 29 juli 2011 - 17:17

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0
Någon mer som inte kan få igång spelet?

Har PS3-versionen och varje gång jag försöker starta spelet kommer jag bara förbi Harmonix-loggan sedan blir bilden svart och konsollen startar om. Försökte för ca tio dagar sedan med samma resultat...

Edit: Alla andra spel fungerar som de ska.

Redigerat av Unregistered1573, 29 juli 2011 - 17:18.


#512

Postad 02 augusti 2011 - 19:25

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Beställde Mad Catz Fender Mustang Guitar idag, verkar ju vara omöjligt att få tag i den riktiga gitarren. Blir som att spela Rock Band från början nu :(

#513

Postad 02 augusti 2011 - 19:50

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Beställde Mad Catz Fender Mustang Guitar idag, verkar ju vara omöjligt att få tag i den riktiga gitarren. Blir som att spela Rock Band från början nu ;)

Förbered dig på en uppförsbacke. :(
Men när det väl sitter kan du ta kunskaperna till en riktig gitarr. Det är egoboost det.

#514

Postad 02 oktober 2011 - 23:01

Sombrero
  • Sombrero
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Nu med några månaders testande måste jag säga att det fortfarande håller. Spelar visserligen inte så mycket men det är fortfarande kul att dra igång det.
Kan tillägga att jag är tvungen att stämma ner gitarren ordentligt för att få den att reagera när man spelar.

#515

Postad 07 oktober 2011 - 23:26

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Funderar på att sälja min Fender Squire (som är i toppskick), spelar ändå bara akustiskt och är sugen på en Taylor GS Mini. Vad kan Fendern tänkas vara värd?

#516

Postad 08 november 2011 - 09:51

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0
Patch på ingång!
“Black Hole Sun” och “Dani California” tillbaka!
Hide a song feature.

RB 3 Title Update Coming 11/8 - Black Hole Sun & Dani California and Hide Song Option


Hey gang,

With a solid year of Rock Band 3 under our belts, we’ve got another small title update coming out on Tuesday November 8th for the Xbox 360 and Playstation 3. We’ve pulled together notes for previous updates and it has always been well received by those of you in the community, so we’re doing the same for the one coming out tomorrow.

While there are several legal and security tweaks going in (which we won’t be able to address specifically, but honestly shouldn’t alter your RB3 experience in any way), there are also a few changes to gameplay that address some requests and comments we’ve received from the community since the last update.

• Soundgarden’s “Black Hole Sun” and the Red Hot Chili Peppers’ “Dani California” will now be available in Rock Band 3. These were songs from the RB1 disc that were not previously available via export, but thanks to some music licensing magic you’ll be able to play these fan favorite tracks in RB3. These songs should be visible to anyone that previously imported RB1, but if you have additional questions related to export you can consult support articles here.

• We’ve corrected an issue where playing combinations of “Surfing with the Alien,” “Satch Boogie,” “The Hockey Theme” and “Caprici di Diablo” in a set list resulted in a crash.

• We’ve added an additional filter option for songs in your library. In addition to sorting by lighter rating, this new option will allow users to hide 1 Lighter rated songs that you don’t want to see in your set list, which should allow for more effective organization of the growing library of RB content.

This title update should not interfere with the regular DLC release and you’ll be prompted to accept the update when firing up Rock Band 3 on 11/8.

Thanks to everyone for supporting Rock Band 3 over the last year. It means a lot to have such a dedicated community and we’re happy to be able to respond to your feedback and suggestions by bringing back some much loved songs and improving elements of game play for a title you clearly love. Feel free to comment on the contents of the update in the main RB forum, we’ll be reading!



#517

Postad 08 november 2011 - 10:03

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Ingenting om att kunna sakta ned tempot...

Har haft min Fender ute på blocket i tre veckor nu. Bara en potentiell köpare och han skulle pruta så jag orkade inte med honom. Tydligen är 2995 kr för mycket. ;)

#518

Postad 06 december 2011 - 15:18

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Ingenting om att kunna sakta ned tempot...

Har haft min Fender ute på blocket i tre veckor nu. Bara en potentiell köpare och han skulle pruta så jag orkade inte med honom. Tydligen är 2995 kr för mycket. ;)

Blev såld förra veckan.

Sponsrade min nya akustiska med pengarna. Jag har på en vecka använt min nya gitarr mer än jag gjorde Squiern.

#519

Postad 06 december 2011 - 15:24

bobbyewing
  • bobbyewing
  • Lärjunge

  • 302 inlägg
  • 0
Ingen som har ett trådlöst trumset till salu för Xbox360, till Rock band 3?

#520

Postad 06 december 2011 - 15:37

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0

Ingen som har ett trådlöst trumset till salu för Xbox360, till Rock band 3?


Nä, men jag har ett Ion-trumset jag inte använt på väldigt länge (med extra cymbal) som jag kanske skulle kunna släppa för en billig peng.

#521

Postad 13 februari 2012 - 10:38

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0
Kul grej: I morgon släpps den mest önskade låten som DLC i packet Gold Star my Heart.
Gissa vilt, eller titta här (länk)

#522

Postad 14 februari 2012 - 23:53

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Undrar om RB3 någonsin kommer få en Rocksmith-lösning?

#523

Postad 15 februari 2012 - 11:34

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Undrar om RB3 någonsin kommer få en Rocksmith-lösning?

Jag hoppas det. Känns svårt att släppa ett RB4 i alla fall utan något som underlättar för gitarrspelare så man inte behöver en numera utdöd Squier eller en avancerad plastbit från MadCatz för att spela riktig gitarr i spelet. Hur långt bort RB4 nu är, om det kommer alls.

#524

Postad 18 februari 2012 - 00:27

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Det skulle i så fall ge mig en anledning att skaffa en elgitarr. Rocksmith har bara fått bra kritik från mina musiker/icke gamer vänner så jag spår en ljus framtid om HMX får det att flyta.

Nu när Rocksmith, finns och har lyckats lösa det med signalbehandling (som jag pratade om långt tidigare i den här tråden) undrar jag varför HMX påstod att det blev för mycket lagg för att det skulle vara möjligt. Är de bättre musiker än ingenjörer på företaget?

#525

Postad 01 mars 2012 - 21:59

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Hur långt bort RB4 nu är, om det kommer alls.

Den här frågan kanske vi får svar på den 7 April, då HMX ska presentera sitt nästa spel. ( http://www.rockbanda...armonix-panels/ )

#526

Postad 02 mars 2012 - 10:16

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Spännande, jag hoppas de går mot Rocksmith-hållet fast mer spel än träningsverktyg. Kort vill jag kunna använda min egen elgitarr istället för en plastig squire av tvivelaktig kvalité.

#527

Postad 08 mars 2012 - 11:44

Unregisteredc9bf91cb
  • Unregisteredc9bf91cb
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0
Varför finns det inga paket med alla instrument plus spel? Blivit väldigt sugen på sistone att skaffa detta men då jag inte kan hitta något bra allt-i-ett erbjudande blir man lite avtrubbad. Är ute efter de enkla instrumenten med knappar, har för dålig motorik för en "riktig" gitarr.:P

#528

Postad 08 mars 2012 - 15:32

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Jag hade också för dålig motorik i början, det ger med sig efter väääääldigt många timmar. ;)

OT så verkar Harmonix ha dålig täckning utanför USA. Man måste i praktiken importera. :-(

*edit*
Verkar inte finnas: http://www.rockband....t=209548&page=1

Redigerat av Unregisterede32cf070, 08 mars 2012 - 15:59.


#529

Postad 10 april 2012 - 08:09

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Den här frågan kanske vi får svar på den 7 April, då HMX ska presentera sitt nästa spel. ( http://www.rockbanda...armonix-panels/ )

Det nya spelet är Rock Band Blitz, något som verkar vara en Frequency/Amplitude variant. 25 nya låtar utlovat, och samtliga RB låtar som finns på er HD ska vara spelbara i RBB. Man spelar bara med den vanliga kontrollen i Blitz, så om man vill använda gitarrer eller trummor (eller Keyboard) så får man starta upp RB3, där alla RBB låtarna är direkt spelbara. Spelet är XBOX Arcade / PSN enbart, dvs, laddas ner från nätet, och ingen fysisk skiva. Det betyder också att priset hamnar på 1600MSP/20USD eller lägre (tydligen max på XBOX), vilket även om man hatar spelet får anses som ett mycket bra pris för 25 nya låtar till RB3.

http://www.rockband....ad.php?t=228757
http://www.youtube.c...player_embedded

#530

Postad 10 april 2012 - 08:28

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Jag fattar inte, väljer man lane efter tycke eller finns det större skäl?

#531

Postad 11 april 2012 - 09:47

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Jag fattar inte, väljer man lane efter tycke eller finns det större skäl?

Man väljer lane så att man a) håller en jämn multipel på alla instrument (max skillnad = 3, men verkar inte finnas någon max multipel) och B) så att du spelar på den lane som har flest noter för ögonblicket. (Fler noter=fler tillfällen att få poäng)

#532

Postad 13 augusti 2012 - 16:25

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0
Inte så mycket intresse för RB nuförtiden, så jag startar inte en ny tråd: Rock Band Blitz släpps 28/8, kostar 1200MSP (15USD) och innehåller 25 låtar.

http://www.rockband....ad.php?t=231000
Låtlista:

• The All-American Rejects – “Kids in the Street”
• Avenged Sevenfold – “So Far Away”
• Barenaked Ladies – “One Week”
• Blink-182 – “Always”
• Collective Soul – “Shine”
• Elton John – “I’m Still Standing”
• Fall Out Boy – “A Little Less Sixteen Candles, A Little More ‘Touch Me’”
• Foo Fighters – “These Days”
• Foster the People – “Pumped Up Kicks”
• Fun. ft. Janelle Monáe – “We Are Young”
• Great White – “Once Bitten Twice Shy”
• Kelly Clarkson – “Stronger (What Doesn’t Kill You)”
• Kool & The Gang – “Jungle Boogie”
• Iron Maiden – “The Wicker Man”
• Living Colour – “The Cult of Personality”
• Maroon 5 – “Moves Like Jagger”
• My Chemical Romance – “Sing”
• P!nk – “Raise Your Glass”
• Queen – “Death on Two Legs”
• Quiet Riot – “Metal Health (Bang Your Head)”
• Shinedown – Diamond Eyes (Boom-Lay Boom-Lay Boom)”
• Soundgarden – “Spoonman”
• Red Hot Chili Peppers – “Give It Away”
• Rick Springfield – “Jessie’s Girl”
• Tears for Fears – “Shout”


#533

Postad 13 augusti 2012 - 19:14

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Mitt intresse har nästan dött helt. Det enda som fortfarande håller är vocals.
Jag har skickat efter en sån här: http://www.thomann.d..._2012_vs_ch.htm

Blir att koppla upp den mot Rocksmith i höst. :)

#534

Postad 20 februari 2013 - 10:37

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0
Då var det slut.
Tack och adjö Rock band. Det har varit en underhållande tid.

http://www.rockband....ad.php?t=233673

#535

Postad 23 februari 2013 - 16:18

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Hoppas de börjar samarbeta med Rocksmith eller nåt.

#536

Postad 09 maj 2013 - 08:52

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Och där inser jag att utan XBOX är det osannolikt att jag får användning för min Rockbandutrustning. Får se om jag kan sälja av de. De är i bra skick. Vad är bäst i det här fallet, Blocket eller Tradera?
  • 2 st Logitech-gitarrer
  • Keyboard
  • Mikrofon
  • Gitarrställ för tre gitarrer
  • Rockband 3
  • Rockband - Beatles

Redigerat av Unregisterede32cf070, 09 maj 2013 - 08:53.


#537

Postad 13 januari 2015 - 09:58

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0
Det här dök upp i min RSS-feed nyss. Milt sagt oväntat!

Rock Band DLC Announcement: Arctic Monkeys, Avenged Sevenfold, and Foo Fighters


Hey gang!
After a brief hiatus (cough21 monthscough) we're releasing brand new Rock Band DLC tomorrow! New tracks from Arctic Monkeys, Avenged Sevenfold, and Foo Fighters will hit Xbox 360 and PS3 on Tuesday 1/13. Check out the full press release below for additional details, and we'll update this thread with answers to frequently asked questions as the week goes on.
We've missed rocking with all of you. :)
-HMXhenry
On Tuesday, January 13th, new music from Arctic Monkeys, Avenged Sevenfold, and Foo Fighters will hit the Rock Band Music Store!
“R U Mine?” marks the first appearance of the Grammy Award winning Arctic Monkeys on the Rock Band platform. From 2013’s critically acclaimed album AM, “R U Mine?” – with its driving riffs, syncopated rock beats, and memorable hook – is perfect for Artic Monkeys’ Rock Band debut.
One of the most fan requested artists, Avenged Sevenfold, makes their return to Rock Band with “Shepherd Of Fire.” The track comes from the band’s sixth studio record, 2013’s Billboard chart-topping Hail to the King.
Foo Fighters’ “Something From Nothing” from the band’s latest, 2014’s Sonic Highways, will also be available for download. Heard in the opening sequence of the hit HBO music documentary series Sonic Highways, directed by Foo Fighters’ frontman Dave Grohl, “Something From Nothing” topped the charts when it was released last October.
Available on Xbox 360 and PlayStation®3 system (January 13th, 2015):

  • Arctic Monkeys – “R U Mine?”
  • Avenged Sevenfold – “Shepherd Of Fire”
  • Foo Fighters – “Something From Nothing”
Price: $1.99 USD, £.99 UK, €1.49 EU per song
(These tracks will be available in Europe on PlayStation®3 system January 21)
Dates for Rock Band game tracks are tentative and subject to change.
Rock Band 3 is available for Xbox 360, PlayStation®3 system, Wii™ and Nintendo DS™. Xbox 360, PlayStation®3 system and Wii™ versions support downloadable content.
The Rock Band Music Store allows players to preview and purchase downloadable individual music tracks and packs from the vast selection of offerings available to date without ever leaving the game as they build their own custom Rock Band library. The complete list of tracks can be found at http://www.harmonixm...d/legacy-songs/. Additionally, players on the Xbox 360 can browse and purchase tracks in the standalone "Rock Band Music Store" application within their Xbox 360 dashboard, or they can be purchased online at Xbox.com.


http://www.harmonixm...g/rb-dlc-11315/

Tillägg:
HMX säger på twitter att 'Don't expect weekly DLC, but we do have some tricks up our sleeve.'

Redigerat av hakko504, 13 januari 2015 - 12:47.


#538

Postad 21 februari 2015 - 09:49

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

LIte mer nyheter;

Först & främst kom det två låtar till som DLC i förra veckan (Tenacious D – Rize of the Fenix och Weezer – Back to the Shack)

 

Sen, det mer intressanta, men också obekräftade uppgifterna från Bloomberg.com att ett X1/PS4 Rock Band är på väg. Tyvärr inte särskilt mycket substans i det än så länge, mer än att det attribueras till 'person med insyn i utvecklingen'. I övrigt mest spekulation och noterande av de saker som faktiskt hänt sista året som skulle kunna tyda på att HMX faktiskt håller på att sondera terrängen för ett next gen spel, såsom den undersökning som HMX skickade ut om just intresset för ett ev nytt spel och det faktum att man tagit upp DLC igen.

 

http://www.bloomberg...latest-consoles

 

Tillägg:

Ett par saker ang X1/PS4 vs X360/PS3. Frågor som diskuterats är bland annat huruvida de gamla kontrollerna och DLCt skulle kunna bli kompatibla med de nya konsollerna, så är svaret tudelat. Kontrollerna kommer inte att funka, av samma anledning som inga X360/PS3 kontroller fungerar med X1/PS4. DLC å andra sidan skulle kunna fungera MEN det beror förmodligen mer på hur låtarna är licensierade till HMX snarare än fysiska begränsningar. Rocksmith har tydligen cross-gen DLC, och eftersom DLCt egentligen bara är en mix av midi/aac filer så kan jag inte se någon som helst teknisk begränsning.


Redigerat av hakko504, 21 februari 2015 - 09:58.


#539

Postad 21 februari 2015 - 11:21

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Skulle vara intressant att se hur stort intresset är för ett nextgen Rockband. På NeoGAF verkar de eld och lågor. Själv känner jag mest *meh*, efter hundratals timmar med plastinstrumenten känns det gjort. Det var skitkul medan det varade, men jag sitter hellre med Rocksmith 2014 idag. Det finns dock en del ideér från Rockband som de skulle kunna sno för att gamifiera Rocksmith ytterligare.



#540

Postad 25 februari 2015 - 15:14

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Och nu verkar Activision blanda sig i leken också: GH7 på G?

http://www.theguardi...et-for-comeback



#541

Postad 25 februari 2015 - 22:54

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 232 inlägg
  • 0

Nytt GH och RB? Dags att börja öva igen då :)



#542

Postad 25 februari 2015 - 23:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 970 inlägg
  • 0

Och nu verkar Activision blanda sig i leken också: GH7 på G?
http://www.theguardi...et-for-comeback

Bara att avvakta nu då att de gamla instrumenten inte kommer att fungera och att man behöver köpa till nya eftersom de utnyttjar de nya konsolerna på ett sätt som de gamla instrumenten inte fixar =P

#543

Postad 05 mars 2015 - 08:32

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

En post från Sony angående veckans DLC påstår att en gratis-låt vid namn "I still believe" ska släppas till Rock Band den här veckan. HMX enda kommentar var 'If you want to get your hopes up, feel FREE to do so'

Det blir mer och mer troligt att DLC är en nedräkning till att man ska annoncera RB4. (3,2,1, boom :wub: )

 

Edit: Glömde länkar

http://www.rockbanda...ng-coming-soon/

http://blog.us.plays...ore-update-383/


Redigerat av hakko504, 05 mars 2015 - 08:33.


#544

Postad 05 mars 2015 - 15:48

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Vi kan fortsätta RB4 discussionerna i den här tråden: https://www.minhembi...howtopic=323032





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.