Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG 2011 LED Plus med Cinema3D

1495 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG 47LW550W (TV) 5 8,11 (8) Inga priser
LG 55LW550W (TV) 5 9,29 (13) Inga priser
LG 55LW5500 (TV) 1 (0) Inga priser
LG 42LW5500 (TV) 1 (0) Inga priser
LG 47LW5500 (TV) 1 (0) Inga priser
LG 47LW4500 (TV) 1 (0) Inga priser
LG 55LW4500 (TV) 1 (0) Inga priser
LG 42LW550W (TV) 5 8 (2) Inga priser
LG 42LW4500 (TV) 1 6 (1) Inga priser
LG 42LW450N (TV) 4 6,25 (3) Inga priser
LG 47LW450N (TV) 4 6,5 (1) Inga priser
LG 55LW450N (TV) 4 8,7 (9) Inga priser
LG 55LW650W (TV) 6 9 (7) Inga priser
LG 47LW650W (TV) 6 7,18 (10) Inga priser
LG 47LW980W (TV) 5 7 (2) Inga priser
LG 55LW980W (TV) 2 8,33 (2) Inga priser
LG 42LW540N (TV) 1 (0) Inga priser
LG 47LW540N (TV) 1 (0) Inga priser
19 relaterade trådar
Värt att byta min TV? (6 inlägg) 5 år sedan
Hur svårt kan det va..55” B7 VS 65” LED (6 inlägg) 6 år sedan
1080p/24 (575 inlägg) 10 år sedan
LG Plasma-lineup 2011 (998 inlägg) 10 år sedan
Servicemeny i LG led 2011 (lista?) (1 inlägg) 10 år sedan
Hur eliminera input lag? (7 inlägg) 10 år sedan
3D som kommer nu - Bra eller Dåligt (265 inlägg) 10 år sedan
DLNA-problem med min LG 47LW550W (1 inlägg) 11 år sedan
LG TV Hackande ljud på HD-kanaler. (5 inlägg) 11 år sedan
LG 47LW540N (17 inlägg) 11 år sedan
Philips 55PFL7606T/LG 55LW550W, snarlika (93 inlägg) 11 år sedan
LG LW9800 - Här samlar vi alla info om denna! (226 inlägg) 11 år sedan
Har köpt ny TV och har lite frågor LG 3d (22 inlägg) 12 år sedan
Proiblem med att spela in via usb på min nya LG TV (0 inlägg) 12 år sedan
LG 55LW650W vs Samsung UE55D7005? (17 inlägg) 12 år sedan
Ingen bild på tv när dator kopplas via hembiosystem (2 inlägg) 12 år sedan
MellandagsREA 2011 - Här samlar vi allt (95 inlägg) 12 år sedan
LG 47LW550W alt LG 50PZ 550N alt P 50GT30Y (14 inlägg) 12 år sedan
NY TV! MAX 20.000 CA 50 ". (76 inlägg) 12 år sedan

#1351

Postad 24 januari 2012 - 18:05

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Känns ju lite skevt att jämföra en projektor med en tv, de få jag känner som ägt projektor har ju även haft en tv för vanligt slötittande.

Konstigt att din bild var brusig och hackig för det är inget jag har märkt av. Säker på att inte just de filmerna var brusiga? Alla filmer är ju inte kristallklara även om dom är full hd.

#1352

Postad 25 januari 2012 - 10:46

Borked
  • Borked
  • Användare

  • 214 inlägg
  • 0
Jag tycker det är en okej jämförelse, men jag måste påpeka att jag också har en samsung 40" full hd till slötittande.

Det kan säkert vara så att min var ett måndagsexemplar. tyvärr.. annars var det en fin tv till väldigt bra pris. :)

#1353

Postad 27 januari 2012 - 13:02

zordnil
  • zordnil
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Lånar tråden lite för att se om nån kan hjälpa mig med ett problem med min nya LG 47LW650W.

Försöker koppla min PC till TVn så här: PC->DVI->HDMI->TV. Det var inga problem med min gamla Sharp LCD men LGn tar inte emot nån signal.
Catalyst Control Center på PCn hittar LGn utan problem dock.
Jag har även försökt koppla via förstärkaren (Onkyo TR-NX609) utan framgång.

Inställningarna i catalyst för LG skärmen är som följer:
upplösning: 1920x1080
color: 32-bit
refresh: 60Hz

Jag har lekt runt lite med dessa inställningar utan framgång.

Har sökt och sökt utan att hitta nån lösning. Nån som kan hjälpa mig?

Redigerat av zordnil, 27 januari 2012 - 14:36.


#1354

Postad 27 januari 2012 - 18:20

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0
Om man döper om en ingång till pc (alltså väljer det alternativet), vad händer då? Har läst att tex input blir betydligt lägre. Men jag som enbart använder en hdmi port (kör reciever som växlare) vill ju ha så bra bild som möjligt.

/Mange

#1355

Postad 28 januari 2012 - 01:06

widde
  • widde
  • Beroende

  • 1 211 inlägg
  • 0
Hmm, var får man tag på 04.60.32 eller 04.60.36 som det pratas om i tråden till 55LW450N? Jag vill uppdatera! Men på LG:s hemsida finns ju bara 04.60.26? Help me out please! Är det någon som sitter på en senare version än 04.60.26 och kan dela med sig?

EDIT: Jag har visst 04.60.32 i min tv.. men det sägs ju att det finns en .36 också.. Någon som har den?? :)

Redigerat av widde, 28 januari 2012 - 01:19.


#1356

Postad 28 januari 2012 - 11:58

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0
LG är väldigt långsamma med att lägga in ny mjukvara på sin hemsida. Jag mailade LG och frågade vilken som var den senaste versionen (ca en månad sedan), då var det version .32. Då mailade LG den till mig.

Prova att skicka ett mail till dem och fråga om det finns .36. Skriv gärna här om det finns någon .36.

/Mange

#1357

Postad 30 januari 2012 - 09:17

magnil2
  • magnil2
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

Ang. DTS var jag i kontakt med LG och DTS gick ej att lösa utan krävdes annan hårdvara. Tyvärr blir ju mediaspelaren värdelös då man ändå måste ha en extern mediaspelare för att klara DTS-filmerna. Menar du att det kan gå att lösa pass-through till förstärkaren? Har du varit i kontakt med LG ang det?


Var i kontakt med LG igen ang DTS, och fick detta svar: "Det kommer inte att komma DTS Pass Through med nästa firmwareuppdatering. I och med att DTS-licensiering saknas i detta fall kommer det inte att vara möjligt.". Är det verkligen så att det krävs licens för pass through?

Tyvärr är ju den inbyggda mediaspelaren värdelös då man ändå måste köpa en annan för att klara DTS.

#1358

Postad 30 januari 2012 - 10:43

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0
Vad jag har förstått så behövs bara licens om det skall avkodas vilket min förstärkare sköter i det här fallet. Isåfall är det jävligt dåligt av LG!

Antar att man får ha en annan mediaspelare om man vill vara helt nöjd

#1359

Postad 30 januari 2012 - 10:51

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
Jag har börjat stört mig som s*tan på hinnan (el "DSE" som det tydligen heter) som ligger framför bilden. Men thx-läget gjorde under för den defekten tycker jag.
Sänker man desutom backlight till 25 så har jag knappt någon ljusblödning heller.
Börjar först nu bli nöjd med denna tv.
3D är väl kul men inget måste. Skulle jag köpa tv idag, skulle jag nog välja något annat, men jag är nöjd för tillfället.

/Niklas

#1360

Postad 30 januari 2012 - 12:40

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Jag har börjat stört mig som s*tan på hinnan (el "DSE" som det tydligen heter) som ligger framför bilden. Men thx-läget gjorde under för den defekten tycker jag.
Sänker man desutom backlight till 25 så har jag knappt någon ljusblödning heller.
Börjar först nu bli nöjd med denna tv.
3D är väl kul men inget måste. Skulle jag köpa tv idag, skulle jag nog välja något annat, men jag är nöjd för tillfället.

/Niklas


Antar att du kommit in i servicemenyn för thx läget eller? Hur yttrar sig detta DSE-fenomen?

Hade antagligen också valt en annan tv om man kunde ändrat sig nu. 3Dn är ju det jag gillar mest med tvn fast det kollar man på såpass sällan att det faktiskt kunde kvittat för egen del. Dock så hade jag väl fått en plasma med fruktansvärd buzzing istället om jag hade valt nåt annat och det är nog värre.

#1361

Postad 31 januari 2012 - 09:58

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
Dse står för dirty screen effect. Det ser ut som en dammig hinna el. nåt på bilden. Väldigt tydligt på 3d. Och på ljusa partier. För mig förstörde det hela djupet i bilden. Såg inget annat än hinnan. Men nu får jag ist leta efter den.

/Niklas

Edit. Ja jag gick in in service menyn via min harmony 1100.

Redigerat av evil_nike, 31 januari 2012 - 10:00.


#1362

Postad 31 januari 2012 - 13:24

Zuljin
  • Zuljin
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Gör THX-läget något mer än att ändra de inställningar du redan kommer åt från ISF-profilerna?

#1363

Postad 01 februari 2012 - 07:41

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

Gör THX-läget något mer än att ändra de inställningar du redan kommer åt från ISF-profilerna?


Jag vet faktiskt inte. Borde inte göra det. Men jag tycker bilden var olika när jag testade ställa in samma. Men jag vet inte som sagt.
Om man trycker 8741 på ifs-läget får man fram natt och dag inställningr för ifs iaf. Men jag kör på thx cinema om jag kollar på kvällen vilket jag gör till 95%.

/Niklas

#1364

Postad 04 februari 2012 - 13:38

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Jag vet faktiskt inte. Borde inte göra det. Men jag tycker bilden var olika när jag testade ställa in samma. Men jag vet inte som sagt.
Om man trycker 8741 på ifs-läget får man fram natt och dag inställningr för ifs iaf. Men jag kör på thx cinema om jag kollar på kvällen vilket jag gör till 95%.

/Niklas


Fungerar detta med originalkontrollen?

Är det någon med 55lw450n som kan bekräfta om någon av hdmi portarna stödjer ARC? Min tv sitter så slimmat mot väggen så det är ganska jobbigt att skifta för att testa...

/Mange

#1365

Postad 06 februari 2012 - 14:20

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

Fungerar detta med originalkontrollen?

Är det någon med 55lw450n som kan bekräfta om någon av hdmi portarna stödjer ARC? Min tv sitter så slimmat mot väggen så det är ganska jobbigt att skifta för att testa...

/Mange


Ja.

#1366

Postad 21 februari 2012 - 23:24

DaFigg
  • DaFigg
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
jag har problem med min LG 42LW450N och ljudet ifrån filmer som jag laddat ner. Så fort det är mkv så är det nästan bara varannan film där ljudfilen stöds. Har till och med provat att ladda ner en serie med exakt samma "system info" och det är samma sak där. Tycker det är lite konstigt, någon som har en lösning på det?

Sedan är det också så att när det finns flera olika audio tracks på olika språk så finns det ingen meny för att välja detta? Hur kommer jag förbi detta då, som jag nu har upptäckt, allt för ofta det är spanska, ryska eller tyska som första val.

Vore nice med lite svar! Tack på förhand!

#1367

Postad 22 februari 2012 - 09:16

MumboJumboMike
  • MumboJumboMike
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0

jag har problem med min LG 42LW450N och ljudet ifrån filmer som jag laddat ner. Så fort det är mkv så är det nästan bara varannan film där ljudfilen stöds. Har till och med provat att ladda ner en serie med exakt samma "system info" och det är samma sak där. Tycker det är lite konstigt, någon som har en lösning på det?

Sedan är det också så att när det finns flera olika audio tracks på olika språk så finns det ingen meny för att välja detta? Hur kommer jag förbi detta då, som jag nu har upptäckt, allt för ofta det är spanska, ryska eller tyska som första val.

Vore nice med lite svar! Tack på förhand!


Eftersom jag inte har nån (LG) själv så kan jag bara tipsa om http://www.bunkus.or...kvpropedit.html som du kan fixa till bland annat vad som är standard-språk och -textning för en mkv med.

#1368

Postad 22 februari 2012 - 09:46

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

jag har problem med min LG 42LW450N och ljudet ifrån filmer som jag laddat ner. Så fort det är mkv så är det nästan bara varannan film där ljudfilen stöds. Har till och med provat att ladda ner en serie med exakt samma "system info" och det är samma sak där. Tycker det är lite konstigt, någon som har en lösning på det?

Sedan är det också så att när det finns flera olika audio tracks på olika språk så finns det ingen meny för att välja detta? Hur kommer jag förbi detta då, som jag nu har upptäckt, allt för ofta det är spanska, ryska eller tyska som första val.

Vore nice med lite svar! Tack på förhand!


Hur spelar du upp filmerna? USB eller MediaLink? I MediaLink kan man IBLAND gå in i menyn när filmen är igång och byta ljud och undertext har jag märkt. Tror även det går att välja vilket språk som ska ligga som default.

Varför inte dina mkv funkar vet jag inte. Har spelat några mkv via MediaLink utan problem. Enda störiga är att skiten inte släpper igenom DTS ljud så det mixas om i stereo istället.

Edit: såg nu att du hade 450'n så jag antar att du inte har MediaLink alls...glöm mitt svar isåfall :P

Redigerat av La Cucaracha, 22 februari 2012 - 09:58.


#1369

Postad 22 februari 2012 - 13:00

gustavk
  • gustavk
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
Nu LG släppt priserna för 2012 modellerna i UK :

http://www.avforums....tv-range-3.html


#1370

Postad 22 februari 2012 - 13:54

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

Nu LG släppt priserna för 2012 modellerna i UK :

http://www.avforums....tv-range-3.html


Det har väl inget med denna tråden att göra... EDIT. Jag kännde mig tvungen att redigera detta då det lät så oförskämt. Sorry. Kanske borde finnas en ny tråd i detta ämne.

Är det någon som har tips på hur man minskar/minimerar DSE eller banding. Tycker det är dåligt på ljusa partier. Håller på att leta igenom megatråden på AVS. Men kanske någon här som har koll på saken?

/Niklas

Redigerat av evil_nike, 22 februari 2012 - 15:38.


#1371

Postad 22 februari 2012 - 14:04

Unregistered4af3c05c
  • Unregistered4af3c05c
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Jag har en liten fundering. Jag kör en 55" 550w sen i december och är nöjd med den fortfarande :-). Jag kör idag 3D filmer via PS3 och har "bara" ett vanligt 5.1 ljudsystem. Nu vill jag köpa ett nytt system med 3D Blu-Ray och 5.1. Inte nån värsting, utan som är ok för mitt film och TV tittande. Det finns ju en bunt runt 4.000:- klassen med både Samsung, LG, Philips, Sony med flera. Är det någon fördel att köra ett LG system eller spelar det ingen roll? Jag vill ha något som harmoniserar med TV´n. Nu har jag SmartTV i själva TV´n, men jag ser att de flesta har liknande funktioner i systemen oavsett märke. Så vad har ni för idéer om detta månne?

#1372

Postad 22 februari 2012 - 15:56

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

Jag har en liten fundering. Jag kör en 55" 550w sen i december och är nöjd med den fortfarande :-). Jag kör idag 3D filmer via PS3 och har "bara" ett vanligt 5.1 ljudsystem. Nu vill jag köpa ett nytt system med 3D Blu-Ray och 5.1. Inte nån värsting, utan som är ok för mitt film och TV tittande. Det finns ju en bunt runt 4.000:- klassen med både Samsung, LG, Philips, Sony med flera. Är det någon fördel att köra ett LG system eller spelar det ingen roll? Jag vill ha något som harmoniserar med TV´n. Nu har jag SmartTV i själva TV´n, men jag ser att de flesta har liknande funktioner i systemen oavsett märke. Så vad har ni för idéer om detta månne?


Jag skulle istället sattsa på ett Canton movie 60 och en Yamaha el. Onkyo för ca. 2000:- Då får du ljud som är riktigt fantastiskt!
Om du måste ha ett system med "media-möjligheter" så är jag clueless.

/Niklas

Redigerat av evil_nike, 22 februari 2012 - 15:58.


#1373

Postad 22 februari 2012 - 16:13

Unregistered4af3c05c
  • Unregistered4af3c05c
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Tack Niklas,

Ja, va fasen det är ju ingen dum idé. Det är mest jag som snöat in på "allt-i-ett" system. Nä jag vill helst inte ha mediamöjligheter då det redan finns i TV´n. Ska kolla vidare på "lösa" prylar istället.

#1374

Postad 22 februari 2012 - 22:17

DaFigg
  • DaFigg
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Eftersom jag inte har nån (LG) själv så kan jag bara tipsa om http://www.bunkus.or...kvpropedit.html som du kan fixa till bland annat vad som är standard-språk och -textning för en mkv med.


Oj, den där länken var inte att leka med! Vad är det ens för något? Är det någon slags kod som jag ska ändra i filerna? Är väldigt ny överlag med att ladda hem filmer så skulle vara galet bra med lite hjälp, tack på förhand!

Hur spelar du upp filmerna? USB eller MediaLink? I MediaLink kan man IBLAND gå in i menyn när filmen är igång och byta ljud och undertext har jag märkt. Tror även det går att välja vilket språk som ska ligga som default.

Varför inte dina mkv funkar vet jag inte. Har spelat några mkv via MediaLink utan problem. Enda störiga är att skiten inte släpper igenom DTS ljud så det mixas om i stereo istället.

Edit: såg nu att du hade 450'n så jag antar att du inte har MediaLink alls...glöm mitt svar isåfall :P


Spelar upp via usb :) Precis har 450 och har aldrig hört talas om MediaLink, dock så har jag en knapp på dosan för att ändra subs, dock aldrig laddat ner en film med undertexter så har inte provat om det funkar. Men knappen för ljud är helt grå i alla filmer och serier jag har prövat.

#1375

Postad 22 februari 2012 - 23:37

magnil2
  • magnil2
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

jag har problem med min LG 42LW450N och ljudet ifrån filmer som jag laddat ner. Så fort det är mkv så är det nästan bara varannan film där ljudfilen stöds.


Många MKV ligger med DTS ljud vilket inte mediaspelaren stöder.

Vad jag har förstått så behövs bara licens om det skall avkodas vilket min förstärkare sköter i det här fallet. Isåfall är det jävligt dåligt av LG!


Mailade supporten den 2/3 om att licens inte behövs för pass-through då avkodningen sker i förstärkaren, de har inte behagat svara ännu. Instämmer att det är j-vligt dåligt av LG. Borde gå att lösa med firmwareuppdatering.

#1376

Postad 23 februari 2012 - 10:23

MumboJumboMike
  • MumboJumboMike
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0

Oj, den där länken var inte att leka med! Vad är det ens för något? Är det någon slags kod som jag ska ändra i filerna? Är väldigt ny överlag med att ladda hem filmer så skulle vara galet bra med lite hjälp, tack på förhand!


Ja det kanske inte var den smidigaste, om man skrollar ner på på sidan ser man dock att propedit-programmet är en del av http://www.bunkus.or...ols/mkvtoolnix/ alltså MKVTolnix som man använder för att gör mkv-filer med.

#1377

Postad 23 februari 2012 - 11:42

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Många MKV ligger med DTS ljud vilket inte mediaspelaren stöder.


Fast borde inte ljudet mixas om till stereo? Eller gäller det bara om man kör genom medialink?
Funkar alltså inte ens ljudet alls om man kör en film med DTS via usb?

Mailade supporten den 2/3 om att licens inte behövs för pass-through då avkodningen sker i förstärkaren, de har inte behagat svara ännu. Instämmer att det är j-vligt dåligt av LG. Borde gå att lösa med firmwareuppdatering.


Läste inne på nåt Plex-forum där det gnälldes jävligt mycket på detta och detta var ändå ett halvår sen. Har inget hopp längre att LG kommer fixa detta. Var t.o.m nån LG-anställd som svarade på frågor där men det verkar inte hjälpt att folk tjatade om en pass through.

Redigerat av La Cucaracha, 23 februari 2012 - 11:43.


#1378

Postad 23 februari 2012 - 11:53

DaFigg
  • DaFigg
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Många MKV ligger med DTS ljud vilket inte mediaspelaren stöder.


Okej, det va ju jävligt typiskt då. Men det bör alltså fungera bra om jag skulle köpa en extern mediaspelar (som klarar DTS)? Jag använder ju endast högtalarna på TVn så jag trodde att DTS var om jag skulle koppla det visa hemmabio eller externa högtalare.

#1379

Postad 23 februari 2012 - 12:02

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Okej, det va ju jävligt typiskt då. Men det bör alltså fungera bra om jag skulle köpa en extern mediaspelar (som klarar DTS)? Jag använder ju endast högtalarna på TVn så jag trodde att DTS var om jag skulle koppla det visa hemmabio eller externa högtalare.


DTS är ju som Dolby digital, alltså 5.1 ljud. Tycker ändå det låter konstigt om tvn vägrar spela upp mkv pga ljudfilen. Borde ju bli stereoljud ändå kan man tycka.
En extern mediespelare lär lösa dina problem men man tycker inte det ska behövas när tvn har div funktioner

#1380

Postad 23 februari 2012 - 12:59

Unregistered4af3c05c
  • Unregistered4af3c05c
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Jag använder MKVnooltix för att ta ut ljudet från MKV´n och lägger tillbaka AC3 5.1 (den fixar det automatiskt). Det funkar bra och går hyggligt snabbt.

#1381

Postad 23 februari 2012 - 13:49

magnil2
  • magnil2
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

Jag använder MKVnooltix för att ta ut ljudet från MKV´n och lägger tillbaka AC3 5.1 (den fixar det automatiskt). Det funkar bra och går hyggligt snabbt.


Hur gör du för att få det att gå automatiskt? Har inte hittat någon smidig lösning på det.

#1382

Postad 23 februari 2012 - 16:14

Unregistered4af3c05c
  • Unregistered4af3c05c
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0

Hur gör du för att få det att gå automatiskt? Har inte hittat någon smidig lösning på det.


Man "bara" browsar upp mkv filen och säger vilken output man vill ha. Sen tar den ut och konverterar och lägger tillbaka. Jag har inte behövt göra något alls.

#1383

Postad 26 februari 2012 - 00:09

ZyRox
  • ZyRox
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
Är det fler än jag som inte kommer in på smart Tv ofta står det funktionen ej tillgänglig för tillfället

#1384

Postad 26 februari 2012 - 11:27

Unregistered4af3c05c
  • Unregistered4af3c05c
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0

Är det fler än jag som inte kommer in på smart Tv ofta står det funktionen ej tillgänglig för tillfället


Hm nä. Enda gången det inte funkade var när de körde den stora uppdateringen. Annars har den funkat varje gång jag provat, men det är ju inte varje dag i och försig.

#1385

Postad 26 februari 2012 - 17:51

ZyRox
  • ZyRox
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
Någon som har köpt eller har erfarenhet av Magic remote kan den vara prisvärd?

Hm nä. Enda gången det inte funkade var när de körde den stora uppdateringen. Annars har den funkat varje gång jag provat, men det är ju inte varje dag i och försig.

Oki var mitt internet som strula ;-)

#1386

Postad 26 februari 2012 - 19:59

DaFigg
  • DaFigg
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Då har jag en till liten fråga angående min LG 42LW450N, jag fick igång programmet så jag lätt kan välja bort DTS som jag tidigare hade problem med, går detta att göra om till något annat format eller kan jag endast ta bort det och hoppas att det finns fler ljudspår i filen?

Sedan har jag ett till problem när jag inte kan öppna filmer eftersom det står "Filen är ogiltlig", den senaste jag prövade hade dessa specifikationer:
** Encoding Type.......: Two Pass - [email protected] **
** DXVA Compliant......: Yes **
** Chapters............: Yes **
** Container...........: Matroska (MKV) **
** Video Encoder.......: x264 **
** Video Aspect Ratio..: 1920x800 pxls, 9.511 Kbps **
** Framerate...........: 23,976 **
** Audio 1st...........: 640 Kb/s 6 Chnls Dolby DSS Ac3 English **
** Audio 2st ........: 256 Kb/s 2 Chnls Dolby DSS Ac3 Turkish **
** Subtitles ..........: Turkish 3D, Turkish Srt. **
** File Size...........: 6.56 GB **
** TrueHD 7.1-HDChina **

Borde inte det funka ganska bra?

#1387

Postad 26 februari 2012 - 20:31

LeovinceZX
  • LeovinceZX
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

Då har jag en till liten fråga angående min LG 42LW450N, jag fick igång programmet så jag lätt kan välja bort DTS som jag tidigare hade problem med, går detta att göra om till något annat format eller kan jag endast ta bort det och hoppas att det finns fler ljudspår i filen?

Sedan har jag ett till problem när jag inte kan öppna filmer eftersom det står "Filen är ogiltlig", den senaste jag prövade hade dessa specifikationer:
** Encoding Type.......: Two Pass - [email protected] **
** DXVA Compliant......: Yes **
** Chapters............: Yes **
** Container...........: Matroska (MKV) **
** Video Encoder.......: x264 **
** Video Aspect Ratio..: 1920x800 pxls, 9.511 Kbps **
** Framerate...........: 23,976 **
** Audio 1st...........: 640 Kb/s 6 Chnls Dolby DSS Ac3 English **
** Audio 2st ........: 256 Kb/s 2 Chnls Dolby DSS Ac3 Turkish **
** Subtitles ..........: Turkish 3D, Turkish Srt. **
** File Size...........: 6.56 GB **
** TrueHD 7.1-HDChina **

Borde inte det funka ganska bra?

Tänkte passa på att höra om du är nöjd med teven? Funderar nämligen på en likadan antingen i 42" eller 47".

#1388

Postad 26 februari 2012 - 21:34

Unregistered3296f291
  • Unregistered3296f291
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Någon som har köpt eller har erfarenhet av Magic remote kan den vara prisvärd


Oki var mitt internet som strula ;-)



Kan inte tänka mig smart-TV utan Magic Motion. Kontrollen är helt enkelt super.
Antag att du har en dator och du måste navigera med piltangenterna och sedan får en med mus / touch-pad.
Där har du skillnaden. Absolut värd varenda krona.

http://www.dailymoti...s-magic-mo_tech

Redigerat av Unregistered3296f291, 26 februari 2012 - 21:37.


#1389

Postad 26 februari 2012 - 23:00

ZyRox
  • ZyRox
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0

Kan inte tänka mig smart-TV utan Magic Motion. Kontrollen är helt enkelt super.
Antag att du har en dator och du måste navigera med piltangenterna och sedan får en med mus / touch-pad.
Där har du skillnaden. Absolut värd varenda krona.

http://www.dailymoti...s-magic-mo_tech

Oki tack för det svaret då får man beställa den ;-)

#1390

Postad 27 februari 2012 - 23:27

DaFigg
  • DaFigg
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Tänkte passa på att höra om du är nöjd med teven? Funderar nämligen på en likadan antingen i 42" eller 47".


TVn funkar bra, dock så är jag väldigt besviken att jag inte visste om det med att den inte klarade DTS i mediaspelaren. Sedan har jag som du kanske ser haft lite andra problem. Annars har allting funkat perfekt och 3d-bilden är faktiskt jävligt bra mot förväntningarna jag hade.

#1391

Postad 29 februari 2012 - 11:49

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

Oki tack för det svaret då får man beställa den ;-)


Har du provat LG appen? Fungerar ok. Vet inte om den fungerar i mediaspelaren dock.

/Niklas

#1392

Postad 29 februari 2012 - 11:59

battleangel
  • battleangel
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0
Hur är det med DSE (dirty screen effect) eller dylikt på LW650? Har ju varit sjukt mycket klagomål på AVForums angående just detta med otaliga returer. Mycket fler än pga clouding eller bleeding verkar det som. Är detta något som ni märkt av på de nordiska modellerna?

#1393

Postad 01 mars 2012 - 14:58

MumboJumboMike
  • MumboJumboMike
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0

Oki tack för det svaret då får man beställa den ;-)


Vem säljer den?

#1394

Postad 02 mars 2012 - 07:45

Zuljin
  • Zuljin
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
LG Service Menu Explorer till Android, nån som vågar testa?

https://market.andro...roid.lgsm&hl=sv

Redigerat av Zuljin, 02 mars 2012 - 07:45.


#1395

Postad 02 mars 2012 - 13:22

MumboJumboMike
  • MumboJumboMike
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0
Vad använder ni som har en sån här tv för bluerayspelare, jag funderar nämligen på att skaffa en Panasonic bara för att få med Avatar?

#1396

Postad 02 mars 2012 - 18:04

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 748 inlägg
  • 0

Vad använder ni som har en sån här tv för bluerayspelare, jag funderar nämligen på att skaffa en Panasonic bara för att få med Avatar?


Kör med
själv. Tycker den funkar utmärkt.

#1397

Postad 03 mars 2012 - 11:06

ZyRox
  • ZyRox
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0

Vem säljer den?

Hittar den inte på någon butik ringde Lg support och frågade om den skulle utgå från deras sortiment men han sa att den kommer in i april igen. Sen ska det komma en 2 sa han men det ska tydligen inte passa våra apparater utan bara dom nya

#1398

Postad 03 mars 2012 - 11:47

battleangel
  • battleangel
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0

Vem säljer den?

Såg att den fanns på Ebay. "AN-MR200", om det nu är rätt modell. Från Kina med kinesisk text tyvärr även om det verkar vara original. Under 300 spänn om man slipper tull, vilket väl är troligt. Vad kostar den i Sverige?

#1399

Postad 03 mars 2012 - 13:05

Unregistered3296f291
  • Unregistered3296f291
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Såg att den fanns på Ebay. "AN-MR200", om det nu är rätt modell. Från Kina med kinesisk text tyvärr även om det verkar vara original. Under 300 spänn om man slipper tull, vilket väl är troligt. Vad kostar den i Sverige?

Betalade 490:- i november för en Magic Motion, AN-MR200. Borde ingå när man köper en TV för 10 papp...


Hur är det med DSE (dirty screen effect) eller dylikt på LW650? Har ju varit sjukt mycket klagomål på AVForums angående just detta med otaliga returer. Mycket fler än pga clouding eller bleeding verkar det som. Är detta något som ni märkt av på de nordiska modellerna?


Har en LW650W och inget problem med DSE. Tydligen vanligare på plasma...
Bytte dock mitt första ex från "Lousy Gadgets" p.g.a. clouding. Räckte med ett byte...
Nu är jag mer än nöjd.

Storebrorsan med större plånbok drabbades av Pannafeber och köpte en P65VT30Y.
Han har bytt två gånger p.g.a. buzzing - hittills...

http://www.tweakguid...om/HDTV_10.html

#1400

Postad 05 mars 2012 - 11:53

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

Hur är det med DSE (dirty screen effect) eller dylikt på LW650? Har ju varit sjukt mycket klagomål på AVForums angående just detta med otaliga returer. Mycket fler än pga clouding eller bleeding verkar det som. Är detta något som ni märkt av på de nordiska modellerna?


Jag har dse på min 650. Blev bättre med thx inställningarna. Så jag antar att det räcker med att sänka contrasten för att minimera dse. Orginal var det ohållbart.

Angående Avatar. Gäller det inte bara om man köper tv? Jag köpte en bt-310 från panasonic och det framkom ingenting om Avatar.

/Niklas



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.