Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

hdmi splitter 1-2

93 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 24 oktober 2009 - 11:22

tjoz_swe
  • tjoz_swe
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
hejsan. har precis testat en billig hdmi-switch från biltema å den funkar då att köra ut xbox360 till 2 skärmar samtidigt.

#52

Postad 29 november 2009 - 22:05

darob99
  • darob99
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Om tråden lever, tacksam om någon har några kloka förslag på mitt problem.

Köpte i somras en König HDMI-splitter 1x2 från Kjell & Co. Körde HTPC (Sony Vaio), Sony DVD och CD-HD-box via Sony STR DA1200ES. Två bildskärmar, Sony 46 LCD och Sany PLV Z700 (kopplad med 15 m HDMI- och komponentkabel från Kjell & Co). HD-boxen går direkt till respektive bildvisare via HDMI och komponent.

Problemet är att splittern inte kör vidare signalen till TVn som har en kort HDMI-kabel. Tänkte först att detta var ett problem mellan Sony Vaion och splittern och lät det vara ett tag. Har nu bytt ut HTPCn mot en mediaspelare, WD TV HD Live, och problemet kvarstår. Mot projektorn blir det kanonbild från alla källor trots långa och billiga kablar. Kör jag TV hackar splittern, visar signal (och blå lampa) några sekunder, därefter stängs signalen av och så håller det på. Drar jag ut HDMI-kabeln som går till TVn från splittern och testar i DVDn och mediaspelare blir det bra bild på TVn. Likaledes släpper splittern igenom signalen till TVn om jag också sätter på projektorn dvs. dubbel samtidig bild funkar, enkel till projektorn funkar men inte enkel till TVn. Sony TVn var lite kinkig när jag installerade den för ett par år sedan och accepterade inte alla HDMI-kablar. Har därför provat flera olika kablar med samma resultat.

Kanske man inte kan förvänta sig mer av en billig splitter men de flesta verkar få denna att fungera. Några kloka förslag? Skrota splittern och köpa en dyrare (Octava/CT/Gefen) eller rentav en ny receiver?

#53

Postad 08 december 2009 - 12:44

svorsken
  • svorsken
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Har liknande problem med könig
splittern.. Inga fler med erfarenheter???

#54

Postad 10 december 2009 - 10:29

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

  • 474 inlägg
  • 0
En splitter används ju typiskt sett för att kunna splitta en signal till två bildvisare (t.ex. projektor + TV).

Min situation är lite annorlunda då jag endast har en bildvisare (TV). Jag vill dock kunna titta på TV utan att behöva slå på receivern varje gång och tänker mig en splitter mellan HD-digitalbox och dels receiver, dels TV. Tänker jag rätt eller finns det en bättre lösning.

Vill ha en billig lösning, annars får det vara. Kan den här från Kjell (199 kr) funka för mitt ändamål? Postad bild

#55

Postad 10 december 2009 - 10:41

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

  • 1 356 inlägg
  • 0
Har man lite krav på utrustningen, är det en sådan här som gäller
http://www.digitaltv...odukt.php?p=915
Jag har en liggande om det är någon som vill ha en
Jag har två utgångar idag, så den blev över

#56

Postad 10 december 2009 - 11:12

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

  • 474 inlägg
  • 0
Var det ett allmänt uttalande eller ett (misslyckat) försök till svar på min fråga?

#57

Postad 10 december 2009 - 11:20

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

  • 1 356 inlägg
  • 0

Var det ett allmänt uttalande eller ett (misslyckat) försök till svar på min fråga?

Misslyckat ?

Om det är mitt inlägg du syftar på, så får du räkna det till det allmänna och jag läste bara rubriken
och inte inläggen, då det vimmlar av sådana här trådar på forumet.

När det gäller splittar skall man inte spara på krutet.

En dålig splitt ger en mer problem, än att byta kabel manuellt
Jag började själv med en splitt som inte var kompatibel med receivern
och som dessutom hade problem att skicka YCbCr och bara kunde skicka RGB
och så vill man ju inte ha det.

Vad gäller ditt inlägg, så hade jag inte läst det, men gjorde det nu.

Glöm bort den idén, om du inte vill skapa kortslutning i maskineriet ?

Hur kunde du få för dig att jag svarade på ditt inlägg ?
Du pratar ju inte om splitt, du frågar om man kan använda en splitt som hdmi växel
Svar - Nej !

Redigerat av cedergren, 10 december 2009 - 11:26.


#58

Postad 10 december 2009 - 11:59

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

  • 474 inlägg
  • 0

Hur kunde du få för dig att jag svarade på ditt inlägg ?


Eftersom ditt svar kom 12 min efter mitt inlägg, i en för övrigt ganska inaktiv tråd.

Misslyckat ?


Ja, eftersom du tipsade om en produkt för 2 800 kr när jag uppenbarligen letade efter en billig lösning, men nu kom det ju fram att du inte hade svarat på mitt inlägg.

Du pratar ju inte om splitt, du frågar om man kan använda en splitt som hdmi växel


Gör jag verkligen det? Jag är förvisso okunnig men jag har endast en HDMI ut på HD-boxen som jag vill fördela (splitta) till två olika apparater (receiver och TV). Förvisso inte samtidigt. Är det därför jag ska ha en switch? Jag hade fått för mig att en switch användes när man inte hade tillräckligt men ingångar.

Tipsa mig gärna om en vettig lösning. Fortfarande gäller att den måste vara relativt billig. Annars gör jag mig nog hellre besväret att slå på receivern när jag ska titta på TV.

#59

Postad 10 december 2009 - 13:53

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

  • 1 356 inlägg
  • 0

Gör jag verkligen det? Jag är förvisso okunnig men jag har endast en HDMI ut på HD-boxen som jag vill fördela (splitta) till två olika apparater (receiver och TV).


Missförstod dig, då du skrev att du bara har en tv. Läste inte att du ville dela till tv och förstärkaren.
På min Receiver behövs inte detta då den släpper igenom om den är avstängd.
Men det är inte alla som detta funkar på.

Du kan ju prova det billigaste från Kjell&co då det bara är en digitalbox.
Går det så går det, annars är det ju bara att lämna tillbaka "stumpen"

Redigerat av cedergren, 10 december 2009 - 13:54.


#60

Postad 10 december 2009 - 14:21

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

  • 474 inlägg
  • 0
Ok, tackar för visat intresse.

Faktum är att mitt resonemang var lite hypotetiskt, eftersom jag ännu inte har någon receiver. Jag har dock till 99 % bestämt mig för en Denon 1610 och diverse efterforskningar har gett att 1610 inte har en sådan "pass through"-funktion, men att den ändå kan släppa igenom signalen i stand by-läge i vissa fall. Verkar vara beroende av hur receivern kommer överens med övrig utrustning. Jag hoppas på att det funkar och annars prövar jag med Kjelle, eller något annat budgetalternativ.

#61

Postad 11 december 2009 - 04:08

Proxzy
  • Proxzy
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
tappar man inte mycket kvalitet om man har en profigold 3.1 hdmi sladd, det känns b o först köpa en sladd som kostar 1800 eftersom den e 10 meter o sen tappa all kvalitet genom switchen. och det e så svårt o hitta en bluray med minst 2 hdmi utgångar som stöder både dolby true hd och dts hd master audio, jag håller på o bli oklok på detta :@

#62

Postad 11 december 2009 - 06:17

gusax
  • gusax
  • Beroende

  • 1 425 inlägg
  • 0
Det är digitalt. Om du tappar kvalitet märker du det direkt i form av bildstörningar såsom snö, sparklies (vita pixlar som slumpmässigt blinkar till) eller att bilden blir grön. Ser du inget av dessa fenomen så får du ingen förlust genom splittern.
Däremot kan det vara så att du behöver satsa på en "aktiv" splitter med strömgrej till, så den förstärker signalen. Men fortfarande gäller samma köpprocedur som för vanliga digitala kablar: köp först billigaste på öppet köp och prova den. Funkar den inte, lämna tillbaka den och köp näst billigaste. Upprepa tills du hittar en som funkar.

#63

Postad 12 december 2009 - 02:10

svorsken
  • svorsken
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Har även jag Königs 1-2 splitter från Kjell,
http://www.kjell.com...750000,13817500
a´ 799:-. Men funkar dåligt mot min Popcorn Hour A-110.
Kör från en Onkyo TX-NR 807 till Königen, sen ut till LG 50" plasma samt Optoma HD 65 projje.
Königen funkar bra så länge jag kör från PS3an som bildkälla. '
Med Popcorn Hour A-110 som källa funkar bara menysystemet. Kör jag igång nån film så lägger den av.
Dioden blinkar till och från, och ibland är det nåt relä som slår till och från i Onkyon. Kan detta ha nåt med DHCP
funktionen i Königen att göra? Långt ifrån allt material i PCH´n är ju "DHCP certifierat"....
Nån annan som kör från Popcornén och får det att funka??

#64

Postad 30 december 2009 - 19:30

Bråkis
  • Bråkis
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0
Jag har problem med detta också.

Min setup:
Ps3 med 8m billig HDMI-kabel + HDMI->DVI-adapter till proj (Hitachi PJ-TX100) och 15m billig HDMI-kabel till LCD-TV (Samsung LE40B650).
Vill kunna använda min PS3 som bara har en HDMI-utgång till både TV och proj utan att koppla om varje gång.

Att köra PS3 till TV funkar bra.
Att köra PS3 till projektor funkar bra.

Har nu provat följande tre produkter:
a) Deltaco HDMI-adapter 19-pin hona till 2x19-pin hona, 89 kr
http://www.webhallen...od.php?id=99108
Med den här emellan blir det genast prickar i bilden på tv:n. Ingen bild på projektorn. Lite bättre bild på TV:n om man kopplar ur sladden till projektorn.
Inte användbar för mig.

b) Aten 2-Port HDMI-Splitter, 595 kr
http://www.webhallen...d.php?id=105382
Funkar, men ger endast bild på TVn. Projektorn får ingen bild.
Alla upplösningar fungerar bra.
Inte användbar för mig.

c) HDMI-splitter med HDCP, 799 kr
http://www.kjell.com/?item=98277
Funkar, men ger endast bild på projektorn! TVn får ingen bild.
TVn noterar att det finns en ingång (t.ex. 1080p) men bilden förblir svart.
Inte användbar för mig.

Det känns extremt surt att b) funkar för TV och c) funkar för projektor.

Någon som har ngt tips på en som kan funka för båda?
Tack !

Redigerat av Bråkis, 30 december 2009 - 19:40.


#65

Postad 09 januari 2010 - 01:55

bovard
  • bovard
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
HEj!!!

Jag tror att jag hade samma problem som en del här innan jag läste detta forum..

NU ÄR DET LÖST !!! :)

Jag har en PS3 som jag vill köra på 2st olika LCD skärmar.

Ibland vill jag köra dem samtidigt och ibland en och en.

Jag köpte denna från kjell.com
HDMI-Splitter med HDCP

Den fungar klockrent än så länge, nu kan jag köra bägge skärmarna samtidigt i upplösningar på 1080p.
tack vare HDCP funktioner i den fina HDMI-Splittern.

Det du bör tänka på om du ska köra 2st skärmar från en PS3 är att du måste ställa in skärmupplösningen som de båda skärmarna klarar av,dvs har du en skärm somklarar av 1080p och den andra max klarar 1080i, så kommer det inte att fungera förrän du ställt om i PS3 att upplösningen ska vara 1080i.
(Tänk på det om ni inte har 2st full HD skärmar)
:)
Som sagt kan bara rekomendera denna HDMI SPLITTER med HDCP funktion. :wub:
HDMI-Splitter med HDCP

Mvh

Bovard

#66

Postad 25 januari 2010 - 14:57

edegård
  • edegård
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Hej
Testat splitten för799 från kjell o co.
Med den får jag inte lipsync att funka automatiskt.
Något med infon på projjen om färg bitar stämmer inte heller.
Den stödjer nog inte allt ?

#67

Postad 25 mars 2010 - 11:31

Unregistereda058d2f6
  • Unregistereda058d2f6
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Den här verkar bra:
http://www.w-data.se...8099;r:prisjakt

Dom har en del andra intressanta:
http://www.w-data.se...tter;r:prisjakt

#68

Postad 27 mars 2010 - 07:55

Unregisteredc88623a1
  • Unregisteredc88623a1
  • Lärjunge

  • 343 inlägg
  • 0
jag har nu beställt viasat och tänkt inhandla deras inspelningsbara digitalbox som heter Pace TDS855NV den har en hdmi-utgång och jag har en projektor Optoma hd70 och en plasma-tv Panasonic Viera TX-P42X10Y som båda har hdmi-ingångar. Vad jag nu undrar är tror ni att kjells splitt kommer att funka till detta, om den inte skulle göra det vad kan jag göra då för att kunna se hd-sändningarna.

#69

Postad 27 mars 2010 - 12:01

Unregisteredc88623a1
  • Unregisteredc88623a1
  • Lärjunge

  • 343 inlägg
  • 0
någon som har någon ide

#70

Postad 27 mars 2010 - 12:57

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Jag köpte en splitter på dustinhome för 595:-. Den fungerar perfekt i 1080p, såvida din/dina bildvisare klarar 1080p/50. Min tv fixar detta, men inte projjen. Den klarar bara 1080p/24. Ska säga att projjen är en panna e900 och tv en panna pv70. Bluray bd30. Splittern fixar inte 1080p/24. Jaha, alltså bara att skala ner till 1080i på projjen då. Men blir bilden bättre på projjen om jag kunde köra bilden i 1080p/24 istället för 1080i? Datamängden är väl det dubbla med progressivt? Är det värt att lägga till 2000:-, och betala 2600:- för en splitter med mina grejer? Eller ska jag spara pengarna och köra 1080i, för att bilden inte blir så mycket bättre för dessa 2000?

Projektorn klarar inte av att visa annat än 1080i/720p även om du matar den med 1080P , så ur den synpunkten är det ingen idé att byta splitter.

#71

Postad 29 mars 2010 - 18:59

Unregisteredc88623a1
  • Unregisteredc88623a1
  • Lärjunge

  • 343 inlägg
  • 0

jag har nu beställt viasat och tänkt inhandla deras inspelningsbara digitalbox som heter Pace TDS855NV den har en hdmi-utgång och jag har en projektor Optoma hd70 och en plasma-tv Panasonic Viera TX-P42X10Y som båda har hdmi-ingångar. Vad jag nu undrar är tror ni att kjells splitt kommer att funka till detta, om den inte skulle göra det vad kan jag göra då för att kunna se hd-sändningarna.


Ingen som vet?

#72

Postad 01 april 2010 - 10:22

rogstro
  • rogstro
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
kan tipsa om denna pryl från dealextreme.
235:- med frakt :D , brukar dock ta 2 veckor innan man får grejorna, EMS paket kan gå lite snabbare men kostar då lite mer + att det är större chans att det blir tull + moms
Jag matar den från en Onkyo TX-NR807 och sen vidare till en samsung LCD TV med en 1,5m kabel och till en Optoma HD65 med 10m no name kabel, 1080p/24 utan problem.

#73

Postad 05 april 2010 - 14:24

Unregisteredc88623a1
  • Unregisteredc88623a1
  • Lärjunge

  • 343 inlägg
  • 0

jag har nu beställt viasat och tänkt inhandla deras inspelningsbara digitalbox som heter Pace TDS855NV den har en hdmi-utgång och jag har en projektor Optoma hd70 och en plasma-tv Panasonic Viera TX-P42X10Y som båda har hdmi-ingångar. Vad jag nu undrar är tror ni att kjells splitt kommer att funka till detta, om den inte skulle göra det vad kan jag göra då för att kunna se hd-sändningarna.


Svarar mig själv.

Det går alldeles utmärkt.

#74

Postad 21 april 2010 - 08:55

gazzton
  • gazzton
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Ni som köpt Kjells splitt: behöver man koppla om den manuellt eller löser den detta per automatik?

D v s känner splitten av vilken bildvisare jag väljer? Vill ju helst inte springa fram och feppla med knappar när jag växlar mellan tv och proj.

Mvh, /Novis entusiast

#75

Postad 21 april 2010 - 12:13

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
Den skickar till båda samtidigt så du behöver inte fippla med något ;)

#76

Postad 21 april 2010 - 21:54

gazzton
  • gazzton
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Tack jimel för exakt det svar jag ville ha. :)

#77

Postad 06 maj 2010 - 23:31

systempowerpro
  • systempowerpro
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Min 1-2 från Kjell Co verkar ställa till det så att HTPC inte kan detect rätt upplösning på tvn!

När jag kopplar in HTPC >>> ONKYO >>> 1:2 >>>> TV dår får jag maximalt 640 * 480

När jag kopplar in HTPC >>>> ONKYO >>> TV du får jag 1080 p 50

Detta fenomen har också påverkan min digitalteve box men ingen påverkan på XBOX 360

#78

Postad 14 september 2010 - 09:12

höistad
  • höistad
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Lever tråden än?

Jag har precis samma problem som vissa ovan nämnr med kjell och co splitter. Projen får bild men inte TVn. Någon som hittat annan splitter som inte kostar skjortan?

#79

Postad 09 oktober 2010 - 13:28

lavv
  • lavv
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Nu sätter vi lite liv i den här tråden tycker jag!

Köpte en sån här jag: http://www.24.se/hdm...mpaign=prisjakt

Det jag tänkt mig är att koppla PS3 till LCD+TFT, har just nu två kablar som jag switchar bakom ps3an manuellt..

Dock så får jag inte splittern att fungera. Jag kör 1080p men har även testat 576p utan lyckat resultat.
Är jag helt ute och cyklar? Produktbeskrivningen tyckte jag lät exakt som det jag ville ha.

/Love

#80

Postad 17 oktober 2010 - 19:44

Massy
  • Massy
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Tycker också produktbeskrivningen ovan låter bra då jag är ute efter att klona min ena datormonitors bild till TVn. Alltså Grafikkort[DVI->HDMI ADAPTER]---->Splittern länkad i inlägget ovan---->TV[HDMI] samt monitor[HDMI->DVI ADAPTER]

Jag får intrycket av att det inte kommer fungera nu när man läst att folk köper splitters för 800kr+, blir därför tveksam och undrar om detta verkligen kommer fungera.

#81

Postad 18 oktober 2010 - 09:24

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

  • 749 inlägg
  • 0
[quote name='lavv' date='Oct 9 2010, 14:28 ' post='3041758']
Nu sätter vi lite liv i den här tråden tycker jag!

Köpte en sån här jag: http://www.24.se/hdm...mpaign=prisjakt

Det enda är väl att det är 2 källor in och 1 ut, om det skall ha någon betydelse.

#82

Postad 18 oktober 2010 - 09:29

lavv
  • lavv
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0

Nu sätter vi lite liv i den här tråden tycker jag!

Köpte en sån här jag: http://www.24.se/hdm...mpaign=prisjakt


Det enda är väl att det är 2 källor in och 1 ut, om det skall ha någon betydelse.


Nja fast i beskrivningen: "* Delivers a single, high-quality signal to two displays"
Vilket är precis exakt vad jag söker.

Skickade mail till 24.se och sa att den inte fungerade..
Jag förklarade hela min setup och de sa att det skulle fungera. Kanske dålig koll från deras sida.
De sa iaf att min splitter var paj, men de kunde inte ersätta den då de inte hade några i lager så de skulle återbetala och bad mig slänga splittern.

#83

Postad 18 oktober 2010 - 09:35

***nicke69***
  • ***nicke69***
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0
Hej!
Vad är det för skilnad på en HDMI splitter och en HDMI växel? Och finns det någon som är nöjd med sin 1:2 splitter.
MVH
Niklas

#84

Postad 18 oktober 2010 - 09:50

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

  • 770 inlägg
  • 0
Efter att nu ha läst runt om HDMI switchar och HDMI Splittar så ger jag upp. Allt beror på vad för produkter man har i sin egna uppsättning.
Orkar man inte prova sig fram, köp en receiver med 2st HDMI Out, det blir iallafall min lösning

#85

Postad 18 oktober 2010 - 10:04

lavv
  • lavv
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0

Efter att nu ha läst runt om HDMI switchar och HDMI Splittar så ger jag upp. Allt beror på vad för produkter man har i sin egna uppsättning.
Orkar man inte prova sig fram, köp en receiver med 2st HDMI Out, det blir iallafall min lösning


Hur vet man att det funkar då?

#86

Postad 18 oktober 2010 - 12:16

nborve
  • nborve
  • Forumräv

  • 964 inlägg
  • 0
kanske är en dum fråga men hur relaterar sig splitters till versioner? HDMI 1.4tex?

#87

Postad 18 oktober 2010 - 12:48

Unregisteredaf4a1b24
  • Unregisteredaf4a1b24
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Känns dumt att skapa en ny tråd när det finns en med så pass snarlik topic så jag postar här i hopp om svar!

Är ute efter en HDMI-Switch (tror jag det är).

har iaf flera källor (PS3, Digitalbox med HDMI samt DVD med HDMI) som alla går till en display (projektor) med endast 1 HDMI-ingång.

Två ingångar på switchen räcker väl, prio 1 är lågt pris, sålänge inte kvalitén blir avsevärt lidande.

#88

Postad 18 oktober 2010 - 13:12

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

  • 749 inlägg
  • 0

Det enda är väl att det är 2 källor in och 1 ut, om det skall ha någon betydelse.


Nja fast i beskrivningen: "* Delivers a single, high-quality signal to two displays"
Vilket är precis exakt vad jag söker.

Skickade mail till 24.se och sa att den inte fungerade..
Jag förklarade hela min setup och de sa att det skulle fungera. Kanske dålig koll från deras sida.
De sa iaf att min splitter var paj, men de kunde inte ersätta den då de inte hade några i lager så de skulle återbetala och bad mig slänga splittern.


Kjell & Co har denna, har du provat ?

Datorer & kringutrustning / Kablage, KVM / KVM, switchboxar / Monitorswitch, splitter / 98276
HDMI till 2xHDMI
adapter
HDMI ha till 2xHDMI ho. Från en källa till två mottagare. Exempelvis från en DVD-spelare till både TV och projektor. Fungerar ej för två källor till en mottagare.

#89

Postad 10 januari 2011 - 18:06

norskel
  • norskel
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hejsan. Jag förstår inte riktigt allt som sägs i tråden men om jag har en PS3 och en stationär dator som jag vill koppla till samma HDMI utgång på min TV vilken är det då jag skall inhandla?

Med vänliga hälsningar

Norskel

#90

Postad 18 januari 2011 - 09:16

Unregistered6b959977
  • Unregistered6b959977
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0

Efter att nu ha läst runt om HDMI switchar och HDMI Splittar så ger jag upp. Allt beror på vad för produkter man har i sin egna uppsättning.
Orkar man inte prova sig fram, köp en receiver med 2st HDMI Out, det blir iallafall min lösning




Var hittar man en sån?

Funkar inte denna. http://www.netonnet....mi/108171.4302/

PC och digitalbox in sen en till tv.

Redigerat av Unregistered6b959977, 18 januari 2011 - 11:00.


#91

Postad 19 januari 2011 - 09:26

galactus
  • galactus
  • Lärjunge

  • 370 inlägg
  • 0

Var hittar man en sån?

Funkar inte denna. http://www.netonnet....mi/108171.4302/

PC och digitalbox in sen en till tv.


Det finns 1-2 splitters på massor av ställen (läs tråden), t ex på Kjell & Company. Det du länkar till är en 2-1 switch.

#92

Postad 17 mars 2011 - 11:42

Octofinger
  • Octofinger
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Hoppar in då jag ser framför mig ett annat användningsområde för en hdmi-splitter (ej switch).

Kommer att få Telia IP-tv så småningom, och deras box har en HDMI ut, samt koax och optisk S/PDIF. Jag vill koppla hdmi till tv'n för att kunna se TV utan att ha receivern på. Däremot vill jag kanske kunna slå på receivern för att få bättre ljud!
Jag kan koppla digitalt ut från TV-boxen till receivern, men S/PDIF har inte bandbredd nog för flerkanalsljud.

Tanken blev då - koppla en splitter till utgången från TV-boxen. En HDMI till TV'n för bild och ljud, en HDMI till receivern för ljudet i de fall jag vill ha det. Alla kabellängder är <1m, så det borde funka bra med en riktigt billig splitter?

#93

Postad 08 april 2011 - 22:23

lohman1
  • lohman1
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Köpte en aktiv splitter (könig 1 till 2 idag 699 :-teknikmagasinet) men får bara projjen till att funka tv vill inte , några ideér ??

#94

Postad 24 maj 2011 - 09:08

PirrePe
  • PirrePe
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Måste fråga om hjälp jag också:

Sitter med en Pioneer VSX-920 som jag stoppat in Canal Digital dekoder, Xbox 360 och PC i, allt via HDML, detta matas sedan ut via den enda HDMI ugången receivern har till en Plasma. Min fråga blir så klart vad jag behöver för att använda HDMI utången för att få bild på både Plasman och Projektor ?

Svarar mig själv efter att surfat och läst mer, om ingen annan har något bra tips får det nog bli denna:
http://www.netonnet....10/141344.4302/

Redigerat av PirrePe, 24 maj 2011 - 09:37.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.