Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Canal Digital boxen (HDTV box med hÄrddisk)

12255 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#8951

Postad 15 december 2010 - 11:23

Melmac
  • Melmac
  • MĂ€stare

  • 3 271 inlĂ€gg
  • 0
SÄ dÀr sÄ ska en Tommy eller Thomas ringa mig imorgon angÄende den senaste mjukvaran. Jag skulle nÀmligen Äterrapportera om felen har blivit avhjÀlpta.

Den TIVO boxen ska jag inte betala en spÀnn för!!!!

Vem vÀljer de u till unersökningen tro? De som har minst klagomÄl i deras databas? :ph34r:

#8952

Postad 15 december 2010 - 17:52

B BUS
  • B BUS
  • ForumrĂ€v

  • 607 inlĂ€gg
  • 0

SÄ dÀr sÄ ska en Tommy eller Thomas ringa mig imorgon angÄende den senaste mjukvaran. Jag skulle nÀmligen Äterrapportera om felen har blivit avhjÀlpta.

Den TIVO boxen ska jag inte betala en spÀnn för!!!!

Vem vÀljer de u till unersökningen tro? De som har minst klagomÄl i deras databas? :ph34r:

Nej jag var ju med!!
Dom sa att det var hemligt vad man svarade, men jag sa att dom gÀrna kan fÄ veta vem jag Àr.
Att CD inte kör ut en undersökning via mail, dom bör ju ha mail adress till dom flesta av sina kunder.

#8953

Postad 15 december 2010 - 18:06

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 457 inlĂ€gg
  • 0

Vem vÀljer de u till unersökningen tro? De som har minst klagomÄl i deras databas? :ph34r:

Och dÀr var jag diskvalificerad att vara med i undersökningen.

För övrigt drabbades jag av en för mig en ny bugg. NÀr jag tryckte pÄ "tv guide" stÀngdes boxen av och jag fick starta boxen igen, givetvis tvÄ gÄnger med MUTE första gÄngen.

#8954

Postad 15 december 2010 - 21:14

decahb
  • decahb
  • AnvĂ€ndare

  • 143 inlĂ€gg
  • 0

Och dÀr var jag diskvalificerad att vara med i undersökningen.

För övrigt drabbades jag av en för mig en ny bugg. NÀr jag tryckte pÄ "tv guide" stÀngdes boxen av och jag fick starta boxen igen, givetvis tvÄ gÄnger med MUTE första gÄngen.


Inte "Mute" utan "Nute"!!!!! ;)

Redigerat av decahb, 15 december 2010 - 21:17.


#8955

Postad 15 december 2010 - 21:36

PDDNOS
  • PDDNOS
  • ForumrĂ€v

  • 646 inlĂ€gg
  • 0
Nute betyder lyssna pÄ franska... Min box lÄser sig numera ofta pÄ SVT1 HD, fÄr rycka ur sladden för omstart för den reagerar inte pÄ fjÀrren, nute, omstart igen, ok. Tidsenligt och stabilt? Ge mig en ny fungerande box CD!

#8956

Postad 15 december 2010 - 21:57

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 457 inlĂ€gg
  • 0
MUTE, NUTE, what ever. Fortfarande inget svar frÄn CD mina mejl till dem. De verkar inte ta oss med problemboxar lÀngre pÄ allvar och tro att problemen löser sig med att man struntar i vÄra problem.

#8957

Postad 16 december 2010 - 09:18

Melmac
  • Melmac
  • MĂ€stare

  • 3 271 inlĂ€gg
  • 0
Vi kanske ska skriva ett gemensamt brev med allas underskrifter (det gÄr ju att scanna och klistra in) dÀrefter kan vi ju skicka det till ARN om de inte svarar oss.

#8958

Postad 16 december 2010 - 09:24

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlĂ€gg
  • 0

Vi kanske ska skriva ett gemensamt brev med allas underskrifter (det gÄr ju att scanna och klistra in) dÀrefter kan vi ju skicka det till ARN om de inte svarar oss.

Jag Àr pÄ !

Eller som kedjebrev, skicka till mig privat sÄ skriver jag pÄ och skickar vidare till nÀsta sörjande, sen till AnalDigital.

Redigerat av what17ever, 16 december 2010 - 09:25.


#8959

Postad 16 december 2010 - 09:58

MiWa
  • MiWa
  • LĂ€rjunge

  • 399 inlĂ€gg
  • 0

Inte "Mute" utan "Nute"!!!!! ;)

Det dÀr Àr vÀl egentligen tvÄ buggar. RÀtta mig om jag har fel men:

NUTE - Boxen startar upp med texten "NUTE" i displayen. Ingen bild visas pÄ tv'n.

MUTE - Boxen startar upp med bild men utan ljud och mute-ikonen visas pÄ tv'n.



EDIT: Stavfel

Redigerat av MiWa, 16 december 2010 - 09:58.


#8960

Postad 16 december 2010 - 10:00

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlĂ€gg
  • 0
Edit.... glöm , fel av mig....

Redigerat av what17ever, 16 december 2010 - 10:01.


#8961

Postad 16 december 2010 - 11:01

Tobyponken
  • Tobyponken
  • ForumrĂ€v

  • 831 inlĂ€gg
  • 0

Det dÀr Àr vÀl egentligen tvÄ buggar. RÀtta mig om jag har fel men:

NUTE - Boxen startar upp med texten "NUTE" i displayen. Ingen bild visas pÄ tv'n.

MUTE - Boxen startar upp med bild men utan ljud och mute-ikonen visas pÄ tv'n.



EDIT: Stavfel

Ja det Àr tvÄ buggar men det stÄr NUTE i displayen vid bÄda buggarna

#8962

Postad 16 december 2010 - 11:27

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlĂ€gg
  • 0
Ett fel som kommit de senaste dagarna för mig Àr att boxen inte stÀnger av som den ska.
NÀr man skickar "power off" frÄn fjÀrren sÄ börjar den röda dioden i displayen blinka (som den ska), men istÀllet för att stÀnga av efter nÄgra sekunder sÄ fortsÀtter den att blinka och hÄrddisken Àr igÄng hela tiden. En gÄng lÀt jag den stÄ med förhoppningen att avstÀngningen bara tog lite lÀngre tid, men nÀr jag kom hem nÄgra timmar senare var lÀget oförÀndrat.
"Lösningen" har varit att hÄlla power-knappen pÄ boxen intryckt till den ger en reset och boxen startar om och visar först init, sedan Nute för att efter det stÀnga av sig. Efter detta hÀnt kan jag starta som vanligt igen och (oftast) Àr mina programmerade inspelningar kvar.

Jag har ocksÄ sett att boxen inte alltid svarar pÄ tilltal efter att de lokala nyheterna pÄ svt1 östnytt sÀnts och jag fÄr ta till ovan nÀmnda lösning för att stÀnga av.
Jag har inte fÄtt Nute-buggen under uppstart pÄ ett tag nu...

NÄgon mer som sett denna typ av beteende (det verkar som Nute-buggen Àr lite olika för olika maskiner)?

#8963

Postad 16 december 2010 - 12:05

Unregistered7146b06c
  • Unregistered7146b06c
  • AnvĂ€ndare

  • 105 inlĂ€gg
  • 0
Eftersom jag inte haft boxen sÄ lÀnge sÄ kan jag inte relatera till hur det fungerat tidigare, men den senaste "uppdateringen" har fungerat bedrövligt jÀmfört med den tidigare FWn som jag hann köra med nÄgon vecka. Jag har gjort fabriksÄterstÀllning men inte formatering.

Min bugglista ser ut som följer:
- Datorn hÀnger sig nÀr man stÀnger av den (röd lysdiod slutar inte blinka och den svarar inte pÄ fjÀrr)
- Vid zappande i guiden kan boxen helt plötsligt starta om sig (hÀnder ganska ofta)
- Missade programmerade inspelningar (minst nÄgon gÄng per vecka)
- Vid zappande i guiden hÀnger sig boxen (hÀnt nÄgon gÄng per veckan)
- HÀnger sig vid för myckert zappande mellan kanaler (nÄgon gÄng per vecka)
Som summering kan man sÀga att det hÀnder minst 1 oförklarlig sak varje dag, vÀldigt stabilt?
OvanstÄende problem verkar stÀmma med flera inlÀgg, men jag har inte haft m(n)ute problemet mer Àn 1 gÄng efter FW uppdaterineg.

Testat ovanstÄende sedan senaste uppdatering (ca 3 veckor) och det borde inte vara nÄgra temp bekymmer sÄ det Àr FWn det beror pÄ.
Det Àr ju bedrövligt, övriga i familjen kan inte anvÀnda boxen eftersom den strular sÄ förbannat mycket. Jag har inte skrivit pÄ nÄgot avtal Ànnu (CD missade skicka med detta) sÄ jag funderar pÄ att skita i CD men dÄ fÄr jag jobbet med att skruva ner parabolen igen ;)

#8964

Postad 16 december 2010 - 12:12

Tobyponken
  • Tobyponken
  • ForumrĂ€v

  • 831 inlĂ€gg
  • 0
Skulle inte nÄgon med skriftens gÄva kunna komponera ett brev till CD?! Lite om vilka problem vi haft med de olika fw-versionerna och hur vi blivit bemötta. NÄgon kanske har e-postadress till nÄgon teknisk chef eller liknande sÄ kan vi alla skicka namn och kundnummer till den som skickar mailet sÄ fyller den personen i detta.
Tror att om vi fÄr ihop ett bra antal namn sÄ kan det ge bra slagkraft.

#8965

Postad 16 december 2010 - 12:18

decahb
  • decahb
  • AnvĂ€ndare

  • 143 inlĂ€gg
  • 0
Nute !

Fan det Àr det enda roliga med boxen just nu, alla Ni som inte tycker det Àr roligt fÄr ursÀkta !
men visst stod det "MUTE" pÄ displayen innan sista uppdateringen eller kommer jag ihÄg fel ?
Nog om detta för min del....

Jag Àr ganska uppgiven, vill inte ha skiten lÀngre men CD har bÀst utbud "by far".
Skall man fortsÀtta att ringa och klaga till ingen nytta, eller helt sonika tiga tills det kommer en ny box ??
Kan inte tÀnka mig att CD komemr att kompensera oss med stora problem, ,men en ny box gratis nÀr den vÀl kommer.
Man fÄr vÀl vackert hosta upp ny skattade stÄlar och inhandla en sÄdan dÄ...

Fick oxÄ samtal frÄn Synovate ang marknadsundersökning, och jag har ringt CD massor av gÄnger, bÄde varit riktigt förbannad och normalt trevlig.
Man kan ju sÀga att CD fick ju inte direkt nÄgra rosor i undersökningen.

Redigerat av decahb, 16 december 2010 - 12:19.


#8966

Postad 16 december 2010 - 14:49

Svansen
  • Svansen
  • LĂ€rjunge

  • 462 inlĂ€gg
  • 0

Skulle inte nÄgon med skriftens gÄva kunna komponera ett brev till CD?! Lite om vilka problem vi haft med de olika fw-versionerna och hur vi blivit bemötta. NÄgon kanske har e-postadress till nÄgon teknisk chef eller liknande sÄ kan vi alla skicka namn och kundnummer till den som skickar mailet sÄ fyller den personen i detta.
Tror att om vi fÄr ihop ett bra antal namn sÄ kan det ge bra slagkraft.


Snacka med "QUE"...han Àr den med mest kunskap !

#8967

Postad 16 december 2010 - 15:07

Honda
  • Honda
  • LĂ€rjunge

  • 282 inlĂ€gg
  • 0

Ett fel som kommit de senaste dagarna för mig Àr att boxen inte stÀnger av som den ska.
NÀr man skickar "power off" frÄn fjÀrren sÄ börjar den röda dioden i displayen blinka (som den ska), men istÀllet för att stÀnga av efter nÄgra sekunder sÄ fortsÀtter den att blinka och hÄrddisken Àr igÄng hela tiden. En gÄng lÀt jag den stÄ med förhoppningen att avstÀngningen bara tog lite lÀngre tid, men nÀr jag kom hem nÄgra timmar senare var lÀget oförÀndrat.
"Lösningen" har varit att hÄlla power-knappen pÄ boxen intryckt till den ger en reset och boxen startar om och visar först init, sedan Nute för att efter det stÀnga av sig. Efter detta hÀnt kan jag starta som vanligt igen och (oftast) Àr mina programmerade inspelningar kvar.

Jag har ocksÄ sett att boxen inte alltid svarar pÄ tilltal efter att de lokala nyheterna pÄ svt1 östnytt sÀnts och jag fÄr ta till ovan nÀmnda lösning för att stÀnga av.
Jag har inte fÄtt Nute-buggen under uppstart pÄ ett tag nu...

NÄgon mer som sett denna typ av beteende (det verkar som Nute-buggen Àr lite olika för olika maskiner)?


Det hÀnder ganska ofta för mig att min box stÄr och blinkar och vÀgrar stanna. Har Àven den andra Nute buggen.

#8968

Postad 16 december 2010 - 18:29

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlĂ€gg
  • 0

Det hÀnder ganska ofta för mig att min box stÄr och blinkar och vÀgrar stanna. Har Àven den andra Nute buggen.

Samma hÀr.

#8969

Postad 16 december 2010 - 21:32

vilse
  • vilse
  • ForumrĂ€v

  • 577 inlĂ€gg
  • 0

Samma hÀr.

Samma hÀr

#8970

Postad 16 december 2010 - 21:56

Unregistered8f84b172
  • Unregistered8f84b172
  • AnvĂ€ndare

  • 173 inlĂ€gg
  • 0
Jag har min box kopplad till TV'n via HDMI-HDMI. Detta innebÀr att jag inte kan fÄ in textning via Text-TV pÄ SVTT1 HD och TV4HD.

Är det nĂ„gon som vet en lösning pĂ„ om detta gĂ„r att fixa till?

Jag har medlemmar i familjen som hör lite dÄligt och gÀrna vill ha text pÄ svenska filmer mm. Detta innebÀr att jag alltsom oftast fÄr slÄ över över till "vanliga" ettan eller fyran. Det kÀnns lite fel att inte kunna utnyttja HD-kanalerna fullt ut.

mvh
Micke

#8971

Postad 16 december 2010 - 22:19

Janne99
  • Janne99
  • Wannabe

  • 43 inlĂ€gg
  • 0
TÀnkte bara flika in att efter uppdateringen sÄ startar min box varje morgon och kvÀll upp med "Nute" och mute symbolen, har ocksÄ rÄkat ut för att boxen hÀngt sig under natten, det stod 0232 och röd diod lyste starkt nÀr jag skulle starta den pÄ morgonen, var tvungen att lÄngtrycka pÄ knappen pÄ boxen och dÄ startade den om sig med en "Nute" och automatisk omstart igen pÄ det.

Jag har inte kört nÄgon fabriksreset Àn och anser att det borde inte behövas, det skulle i sÄdana fall ske automatiskt vid uppdatering, min box Àr snart 2-Är.

// Janne

#8972

Postad 16 december 2010 - 22:38

Tobyponken
  • Tobyponken
  • ForumrĂ€v

  • 831 inlĂ€gg
  • 0

TÀnkte bara flika in att efter uppdateringen sÄ startar min box varje morgon och kvÀll upp med "Nute" och mute symbolen, har ocksÄ rÄkat ut för att boxen hÀngt sig under natten, det stod 0232 och röd diod lyste starkt nÀr jag skulle starta den pÄ morgonen, var tvungen att lÄngtrycka pÄ knappen pÄ boxen och dÄ startade den om sig med en "Nute" och automatisk omstart igen pÄ det.

Jag har inte kört nÄgon fabriksreset Àn och anser att det borde inte behövas, det skulle i sÄdana fall ske automatiskt vid uppdatering, min box Àr snart 2-Är.

// Janne


Det du beskriver hjÀlpte inte mig nÀr jag gjorde fabriksreset. Min box fick tokspel efter senaste fw-uppdateringen. Massor av uppstarter hÀngde sig och inte en enda inspelning lyckades. Detta blev mycket bÀttre med en fabriksreset men övriga problem kvarstÄr.

#8973

Postad 17 december 2010 - 08:56

Babou
  • Babou
  • Rookie

  • 5 inlĂ€gg
  • 0
Är ny canal digital kund sedan nĂ„gon mĂ„nad tillbaks. Jag Ă€r vĂ€l en av dom som gĂ„tt pĂ„ deras erbjudande med billig box vilket man nu fĂ„r Ă„ngra.
Har lÀst lite i trÄden, och funderar lite pÄ det ni skriver om Nute/Mute buggen. PÄ min box stÄr det Nute i displayen vid en sekvens under uppstarten, men sedan hoppar den förbi det och boxen startar som vanligt. Det Àr inte det som ni avser nÀr ni diskuterar denna bugg antar jag?

Dom problem jag har upptÀckt (har nyaste uppdateringen och har kört factory reset efter uppgraderingen) Àr att den ibland startar om nÀr man skall in i guiden och att den fastnar och den röda LED'en inte slutar bilnka nÀr man stÀnger av den. Dock har jag inte gett mig in pÄ inspelningar Ànnu (förutom att spola tillbaks lite i live-sÀndning) och med tanke pÄ vad jag lÀst hÀr sÄ drar jag mig lite för att börja spela in.

Det jag dock tycker Àr mest irriterande och mÄste frÄga om det verkligen skall vara sÄ, Àr den otroligt lÄnga uppstarstiden. FrÄn standby-lÀge tills att man fÄr bild pÄ tv'n tar det ju nÀstan en minut vilket kÀnns vÀldigt omotiverat. Har alla andra samma sak dÀr?

Mvh

Henric

#8974

Postad 17 december 2010 - 09:14

Unregistered71f94406
  • Unregistered71f94406
  • Amatör

  • 74 inlĂ€gg
  • 0
Min box, efter uppdatering till senaste fw och formatering + fabriksÄterstÀllning, sÄ startar den ocksÄ upp med "nute" varje gÄng. Det som Àr skumt Àr dock att symbolen med den överkryssade högtalaren visas, men jag har ÀndÄ full ljudstyrka pÄ, dvs ljudet hörs.
Boxen Àr kopplad via optisk kabel in i förstÀrkaren samt hdmi till tv:n.

För att fÄ bort högtalarikonen sÄ höjer jag volymen, och dÄ tystnar boxen, precis som att den dÄ "fattar" att den ska vara mutad, ljudet kommer sÄ klart tillbaks nÀr man höjer upp det. Mycket mÀrkligt...

//Ronnie

#8975

Postad 17 december 2010 - 09:21

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlĂ€gg
  • 0
Falafel58
Det finns ingen TextTV pÄ HD-kanalerna (via satellit) Àn. SVT HD via marknÀtet ska ha TextTv i signalen enligt SVT.
Skicka ett brev till SVT och frÄga hur de tÀnkt lösa detta.

Babou
Uppstarten kan jag svara pÄ, den kan du snabba upp genom att koppla bort nÀtverkskabeln. DÄ gÄr det lite snabbare.
Mute/Nute, din variant har jag inte hört tidigare. Mute-problemet Àr traditionellt att boxen startar upp som vanligt men med texten i displayen och volymen pÄ noll.
Spela in, det klarar boxen bra (Àven om min box tappade inspelningslistan hÀromdagen)

Box som aldrig stÀngs av? Har hÀnt mig ibland, osÀker pÄ orsak. Om det hÀnder varje gÄng, pÄ en helt ny box, dÄ skulle jag ringa CD och reklamera boxen. Med andra ord babou, ring. Det ska inte heller flasha förbi mute/nute i displayen, kan vara del av den lÄngsamma uppstarten.

#8976

Postad 17 december 2010 - 09:44

Unregistered6a4c1249
  • Unregistered6a4c1249
  • Amatör

  • 71 inlĂ€gg
  • 0
En kollega till mig har bestÀllt denna box frÄn CD.

Är det den gamla eller den nya programvaran i de som komme nu för tiden?

#8977

Postad 17 december 2010 - 09:46

G0pher
  • G0pher
  • Amatör

  • 86 inlĂ€gg
  • 0
Denna boxen Àr ju över tre Är gammal nu vilket Àr typ en oÀndlighet i elektronikbranchen.
Man undrar nÀr dom ska ge upp patch:andet och slÀppa en ny box i stÀllet...

#8978

Postad 17 december 2010 - 10:11

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlĂ€gg
  • 0

Denna boxen Àr ju över tre Är gammal nu vilket Àr typ en oÀndlighet i elektronikbranchen.
Man undrar nÀr dom ska ge upp patch:andet och slÀppa en ny box i stÀllet...

Det Àr pÄ gÄng, kommer en ny box under nÀsta Är (dock ej Ànnu bekrÀftat av CD om/nÀr ska sÀgas). Finns en trÄd om detta.

Redigerat av Monshi, 17 december 2010 - 10:18.


#8979

Postad 17 december 2010 - 10:36

Hof66
  • Hof66
  • Rookie

  • 2 inlĂ€gg
  • 0
Har nog egentligen drabbats ganska lindrigt av de problem som uppstÄtt med den nya programvaran. NÄgon enstaka gÄng sÄ gÄr det inte att starta boxen med fjÀrrkontroll och fÄr ibland uppstart med nute men vi har Ä andra sidan inte anvÀnt sÄ mycket serieinspelningar och utan bara inspelning av enstaka program. Tycker i och för sig ocksÄ att bilden i HD upplevs som sÀmre sedan uppdateringen.
Blev igÄr uppringd av en sÀljare frÄn CD som ville sÀlja filmpaket till "enormt förmÄnligt pris". Han frÄgade ocksÄ hur det fungerade och jag passade pÄ att gnÀlla lite om HD boxen. SÀljaren började dÄ babbla pÄ om hur mycket man jobbade med att lösa problemen och han sa dÄ ocksÄ att det var ytterligare en nya programvara pÄ gÄng redan till den kommande helgen. Jag misstÀnker ju att det bara Àr sÀljarsnack eller Àr det nÄgon annan som fÄtt liknande indikationer?

#8980

Postad 17 december 2010 - 10:46

B BUS
  • B BUS
  • ForumrĂ€v

  • 607 inlĂ€gg
  • 0

Hej

Har varit i kontakt med canal digitals kundtjÀnst idag och fick information att i början av nÀsta Är sÄ kommer canal digital att leverera nya boxar till sina kunder. se lÀnk nedan. De vet dock inte om nuvarande kunder sittandes med en PVR 101 kommer att fÄ sin automatiskt utbytt. Ett tecken pÄ att de tar sina kunder pÄ allvar men Àven ett led att konkurrera pÄ marknaden. Vad som helst bara vi slipper 101:an...

Detta har sÀkert redan nÀmnts i denna trÄd eller systertrÄden om alternativa boxar men nÄgan kan kanske missat denna julklapp sÄ....

http://www.adbglobal.com/?q=node/477

Intresant!
Jag som var sÀker pÄ att det var du "crimsonidol" som var Canal Digitals kundtjÀnst med tanke pÄ ditt inlÀgg 7282 den 10 September i denna trÄd.
Jag trodde att det var dÄ pÄ morgonen 10/9 CD gav upp denna box inofficielt.

#8981

Postad 17 december 2010 - 11:12

lpc123
  • lpc123
  • AnvĂ€ndare

  • 128 inlĂ€gg
  • 0
HallÄ alla
Nu orkar jag snart inte mer med denna j...a boxen!!
Senaste problemet med min box Àr att sÄfort man Àr inne i EPG och blÀddrar upp eller ner bland kanalerna sÄ lÄser sig box fanskapet och man mÄste dra ur sladden och göra den strömlös!!!

Detta hÀnde mig 2ggr igÄr, samt som alla andra klagar pÄ att den startar i mute lÀge varenda j...a gÄng!!

Finns det inget vi kan göra gemensamt alla vi som tröttnat pÄ boxen och stÀlla CD till svars? boxen har ju varit sunkig ( men med bra bild ) fram tills dom började fippla med nya FW dÄ den blivit mer eller mindre oanvÀndbar!!!

Alla rykten om nya boxar Tivo och allt vad man lÀst skulle vara en rimlig kompensation för oss som sitter med svarte Petter hemma i tvrummet!!!.

Det kÀnns ju som att om mankan titta pÄ tv en hel kvÀll utan nÄgot strul sÄ har man ju nÀstan samma glÀdje som efter en tipsvinst!!!!

Nej nu fÄr det vara nog!!!

Chrille kock

#8982

Postad 17 december 2010 - 13:53

a95180
  • a95180
  • Wannabe

  • 17 inlĂ€gg
  • 0

En kollega till mig har bestÀllt denna box frÄn CD.

Är det den gamla eller den nya programvaran i de som komme nu för tiden?


Jag fick min box fre 19 nov 2010 och den hade gamla programvaran (den utan VOD alltsÄ) men det Àr nog inget man kan rÀkna med generellt. Dumt nog uppgraderade jag den nÀstan direkt vilket jag naturligtvis Ängrar bittert.

/Jonas

#8983

Postad 17 december 2010 - 15:28

whynot
  • whynot
  • Wannabe

  • 19 inlĂ€gg
  • 0
Om man tar över en box som Àr köpt tidigare och inte uppgraderad sÄ funkar den bÀttre ...och har bÀttre bild med nÄgon som vet ??

#8984

Postad 17 december 2010 - 20:11

zitzo
  • zitzo
  • LĂ€rjunge

  • 301 inlĂ€gg
  • 0

Om man tar över en box som Àr köpt tidigare och inte uppgraderad sÄ funkar den bÀttre ...och har bÀttre bild med nÄgon som vet ??


Yes, det stÀmmer bra. Jag sitter med en ny box som ej Àr uppdaterad. Tror man skulle kunna fÄ rÀtt bra för en sÄn. :)

#8985

Postad 17 december 2010 - 22:34

Unregistered7d7a7a41
  • Unregistered7d7a7a41
  • Rookie

  • 5 inlĂ€gg
  • 0
Jaha..dÄ Àr det tydligen min tur(!)
Har haft denna typ av box i kanske 3 Är och varit hÀr lite dÄ och dÄ för att hÄlla mig uppdaterad, men aldrig bidragit med nÄgot dÄ jag varit vÀldigt förskonad frÄn problem och mest anvÀnder boxen för "vanligt" tvtittande, anvÀnder sÀllan epg eller spelar in och har dessutom en Harmony one. Nute, halv bild (hdmi-problem) och lite annat smÄtt och gott förekommer. Har visserligen fÄtt boxen utbytt 1 gÄng, men herregud, det Àr ju knappast nÄgot att brÄka om med tanke pÄ vilka problem somliga har haft.
MEN - nu har det tydligen hÀnt nÄgot med boxen, eller? Saknar helt signalstyrka idag, helt dött. Har gjort fabriksÄterstÀllning vilket verkar vara en populÀr standardÄtgÀrd hÀr pÄ forumet, men fortfarande ingen signal. Jag har kontrollerat antennkablarna, bÄda sitter vÀl fastkruvade. Har inte varit uppe pÄ taket Àn, och Àrligt talat vet jag inte vad jag ska titta efter, dessutom Àr det mörkt, kallt och snö. Vet dock att parabolen inte har blÄst bort :-)
NÄgon av er kloka och luttrade som har nÄgot bra tips?

#8986

Postad 18 december 2010 - 02:24

Unregistered2df434f0
  • Unregistered2df434f0
  • Wannabe

  • 33 inlĂ€gg
  • 0
Har alla upplevt att bilden försÀmrats med nya mjukvaran? Jag kan inte se nÄgon försÀmring, vare sig pÄ SD- eller HD-kanaler. Tittar bÄde pÄ en 42 tums plasma och 104 tums duk men jag har inte mÀrkt av nÄgon försÀmring pÄ bilden...

#8987

Postad 18 december 2010 - 09:25

Falukorv
  • Falukorv
  • ForumrĂ€v

  • 680 inlĂ€gg
  • 0
SÄ var det dax för total kollaps frÄn min box sida.
Tittade pÄ CD Film HD i gÄr samtidigt som vi spelar in pÄ CD Action, box fan hÀnger sig helt plötsligt och vi fÄr starta om pÄ knappen, funkar fint. Ser klart filmen och ska se vad som hÀnde med inspelningen, döm av min förvÄning nÀr boxen enligt lista spelat in 1 min i taget sedan 21,30 tills filmen Àr slut. Nu har jag tvÄ sidor med 1 min inspelningar kul INTE!!!
Försöker radera dessa men det gÄr inte att ta bort trots att jag gör enligt anvisning pÄ skÀrmen.

Nehej inte det du box frÄn hin hÄles avgrund, stÀnger av boxen igen i tron att det ska gÄ att ta bort skiten efter omstart.
Nu loopar box uslingen istÀllet och vÀgrar att starta upp, loop sekvensen ser ut som följande: 8888 blinkande röd lampa samtidigt som init lyser svagt och hÄrdisk surrar till svagt, sekvens upprepar sig Äter igen osv osv.Har inte fÄtt i gÄng skrÀpet Ànnu och ungarna vill se pÄ Tv, fin Lördagsmorgon hehe.
Nu till saken att jag har ett mycket kraftigare nÀt agg för mitt gick sönder för 1,5 Är sedan sÄ strömmen ska inte vara nÄgot problem. Senaste Fw har jag med.

Jag har suttit tyst(tyvÀrr) och vÀntat i förhoppning att problemen med boxen ska lösa sig men jag har insett att det kommer de aldrig att göra.
SÄ nu ska Àven CD fÄ kÀnna av min och min familjs vrede över en box som Àr sÄ instabil att den borde ha avlivats för lÀnge sedan pga humanitÀra skÀl!!!
(mot oss som Àger den).

Kommer sedan CD med en ny box med bÀttre hÄrdvara som fungerar och inte byter ut vÄra försökskaniner gratis dÄ kommer det att ta hus i ****, det kan de vara sÀkra pÄ.
Det hÀr med en grupptalan mot CD vore kanske det Ànda rÀtta för att fÄ dem att förstÄ att de i sin tur har blivit lurade av Sagem.

/Falukorv

#8988

Postad 18 december 2010 - 09:27

affekt
  • affekt
  • Wannabe

  • 21 inlĂ€gg
  • 0

Har alla upplevt att bilden försÀmrats med nya mjukvaran? Jag kan inte se nÄgon försÀmring, vare sig pÄ SD- eller HD-kanaler. Tittar bÄde pÄ en 42 tums plasma och 104 tums duk men jag har inte mÀrkt av nÄgon försÀmring pÄ bilden...

HĂ„ller med ingen försĂ€mring. Tittar pĂ„ LCD 40 tum. Är mycket "KrĂ€sen" nĂ€r det gĂ€ller bild o. ljud

#8989

Postad 18 december 2010 - 09:34

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • ForumrĂ€v

  • 900 inlĂ€gg
  • 0
SÄ var det Àven min tur igÄr kvÀll. Boxen lÄste sig pÄ "init" (unit?) och vÀgrar att starta. Duger inte ens som klocka nu; sk*tbox.

Skulle hur som helst fÄ ett nytt nÀtagg i veckan. Jag har lÄga förvÀntningar.

Redigerat av Unregistered1573, 18 december 2010 - 09:34.


#8990

Postad 18 december 2010 - 11:51

kjellhugo
  • kjellhugo
  • Wannabe

  • 48 inlĂ€gg
  • 0
Har just skrivit till CD och bett om kreditering för december... Spelade in Skavlan igÄrkvÀll och satt pÄ boxen mitt i programmet. Det stod "rec" sÄ det verkade ju frid och fröjd. MEN vi kom rÀtt in i direktsÀndning och sedan tog boxen inga kommandon alls, sÄ vi sÄg resten av programmet och tÀnkte se första halvan sist. MEN inget hade spelats in... Efter att inspelningen stoppade gjorde boxen en spontan omstart sÄ jag fick sÀtta pÄ den en gÄng till, dÀr hÀnde vÀl nÄgot som gjorde att inspelningen försvann kantÀnka... SKIT!

#8991

Postad 18 december 2010 - 12:06

Grön49
  • Grön49
  • AnvĂ€ndare

  • 105 inlĂ€gg
  • 0
"Kommer sedan CD med en ny box med bÀttre hÄrdvara som fungerar och inte byter ut vÄra försökskaniner gratis dÄ kommer det att ta hus i ****, det kan de vara sÀkra pÄ.
Det hÀr med en grupptalan mot CD vore kanske det Ànda rÀtta för att fÄ dem att förstÄ att de i sin tur har blivit lurade av Sagem."

Falukorv: Om vi inte fÄr byta rakt av till den nya boxen (nÀr nu den kommer) sÄ tror jag att en grupptalan mot CD Àr den rÀtta vÀgen för att lÀra CD en lÀxa dom inte glömmer.

#8992

Postad 18 december 2010 - 12:18

philipsguy
  • philipsguy
  • LĂ€rjunge

  • 309 inlĂ€gg
  • 0
För det första, jag vill rÄda alla som inte anvÀnder VOD i boxen att koppla ur nÀtverkskontakten om ni nu kopplat in den, för det första startar boxen mycket snabbare precis som andra skrivit och för det andra har jag inte mÀrkt av det senaste fenomenet att boxen hÀnger sig under avstÀngning med blinkande standbylampa och man mÄste starta om med att hÄlla in knappen. Eller Àr ni andra som har samma problem utan att ha den inkopplad pÄ nÀtverket?
För det andra och OT, hade en Dilog 655 tidigare, i somras f*ckade en firmwareuppgradering upp ljudet via HDMI för mÄnga och nu har man vÀntat 6 mÄnader pÄ en lösning som aldrig verkar komma. Dilog som jag ÀndÄ tyckte var ett seriöst företag (@DILOG_CREW).

#8993

Postad 18 december 2010 - 13:04

homery
  • homery
  • LĂ€rjunge

  • 416 inlĂ€gg
  • 0
Har haft min box urkopplad ca 3mĂ„n eftersom jag anvĂ€nder miraclebox,sĂ„ hĂ€romdan koppla jag in den igen för Ă„ testa den igen men sĂ„ fungerar inte fjĂ€rrkontrollen,helt död. Å batterierna e inte gamla. d gick inte Ă„ fĂ„ den Ă„ funka. nĂ„n som vet va d kan vara?
En sak e sÀker iaf,efter att anvÀnt miracleboxen ett tag nu, sÄ framstÄr cds box som rena skÀmtet.

#8994

Postad 18 december 2010 - 15:56

LEEL
  • LEEL
  • Rookie

  • 9 inlĂ€gg
  • 0
Vid programuppdateringar hÀnder det tydligen ofta att hÄrddisken skrivs itu och
behöver formateras om. Felyttring t.ex. HÄrddisken full ( med flera inspelningsproblem )

Att skriva en bra instruktion Àr inte helt lÀtt, men för att inte alla skall behöva sitta
i timmar i telefonkö till supporten eller prova alla olika beskrivningar som kan gogglas fram,
skall jag försöka fÄ till en bÀttre beskrivning Àn de jag hittat:

Se pÄ nÄgon valfri kanal. ( GÄ ej till Meny som nÄgra beskrivningar sÀger )
( Om det inte fungerar efter ett antal försök, sÄ byt till annan kanal t.ex. TV4 HD )

Tryck röd knapp (bredvid gröna) + 353 + texttv + 2 för formatering.

Det ska gÄ riktigt snabbt för att det ska fungera.
Boxen stÀngs av och formateras sedan nÀr det lyckas, sÄ vÀnta inte pÄ annat svar utan
tryck ovanstÄende sekvens flera gÄnger i snabb följd tills boxen stÀngs av.

Alla inspelningar försvinner och nyinstallation av sprÄk, kanaler, favoriter & instÀllningar
behöver göras om.

Om bara fabriksreset önskas sÄ gör som ovan men byt 2 mot 1

PS
Hoppas verkligen att canaldigital snarast lyckas fÄ till bÀttre fungerande softvara till denna box.

Tycker ocksÄ att de borde lÀgga ut felsöknings info pÄ nÀtet isf att man skall behöva sitta timmar
i telefonkö. Eller finns det redan nÄgonstans?

#8995

Postad 18 december 2010 - 18:21

Falukorv
  • Falukorv
  • ForumrĂ€v

  • 680 inlĂ€gg
  • 0
Ringde Cd:s kundtjÀnst och fick standard svaret sorry men Àr den trasig fÄr du köpa ny, och jag svarade aldrig i helv...
Prova att köra en fabriksÄterstÀllning pÄ tyckte de, mm visst pÄ en box som loopar i uppstarts lÀget jomen visst.

Fick till sÄ att nÄn typ av chef ringer upp Ä det snaraste, och han lÀr fÄ sina fiskar varma han med.

Tydligen sÄ kommer den nya boxen snart ut pÄ marknaden för de vÀntar in den pÄ lager. Intressant!!!

#8996

Postad 18 december 2010 - 18:51

LabanV
  • LabanV
  • AnvĂ€ndare

  • 187 inlĂ€gg
  • 0

Om man tar över en box som Àr köpt tidigare och inte uppgraderad sÄ funkar den bÀttre ...och har bÀttre bild med nÄgon som vet ??

Min box Àr inte uppgraderad och funkar riktigt bra. Det finns ett par buggar men inga konstigheter. Startar alltid med bild och ljud och spelar in alla programmerade inspelning utom pÄ ett par datum.
Jag kan inte se nÄgon förbÀttring av bilden vare sig pÄ SD- eller HD-kanaler med gamla mjukvaran.

#8997

Postad 18 december 2010 - 23:52

whynot
  • whynot
  • Wannabe

  • 19 inlĂ€gg
  • 0

Min box Àr inte uppgraderad och funkar riktigt bra. Det finns ett par buggar men inga konstigheter. Startar alltid med bild och ljud och spelar in alla programmerade inspelning utom pÄ ett par datum.
Jag kan inte se nÄgon förbÀttring av bilden vare sig pÄ SD- eller HD-kanaler med gamla mjukvaran.

men uppdaterar inte boxen av sig sjÀlv ....eller pÄminner hela tiden dÄ??

#8998

Postad 19 december 2010 - 09:08

nilsa
  • nilsa
  • Amatör

  • 79 inlĂ€gg
  • 0
Efter att lite tid nu gÄtt verkar det som att min box Àr sÀmre Àn nÄgonsin med senaste FW. Möjligt att buggarna Àr fÀrre men hÀngningarna med omstart/NUTE som följd kommer mer frekvent... minst en gÄng om dagen vid olika tillfÀllen dock oftast nÀr man försöker öppna EPG:n.

VOD fungerar inte alls vilket kÀnns lite ambivalent. Lite roligt att CD:s egna hjÀrtebarn inte funkar samtidigt som det alltid Àr otillfredstÀllande med saker som inte fungerar. I vilket fall sÄ fÄr boxen IP-adresser osv men sÀger ÀndÄ "Autentifiering misslyckades... prova igen?" nÀr man försöker starta VOD.

Är dessa problem nĂ„got nĂ„gon stött pĂ„ tidigare och har en nödlösning för?

#8999

Postad 19 december 2010 - 12:09

Tobyponken
  • Tobyponken
  • ForumrĂ€v

  • 831 inlĂ€gg
  • 0

Efter att lite tid nu gÄtt verkar det som att min box Àr sÀmre Àn nÄgonsin med senaste FW. Möjligt att buggarna Àr fÀrre men hÀngningarna med omstart/NUTE som följd kommer mer frekvent... minst en gÄng om dagen vid olika tillfÀllen dock oftast nÀr man försöker öppna EPG:n.

VOD fungerar inte alls vilket kÀnns lite ambivalent. Lite roligt att CD:s egna hjÀrtebarn inte funkar samtidigt som det alltid Àr otillfredstÀllande med saker som inte fungerar. I vilket fall sÄ fÄr boxen IP-adresser osv men sÀger ÀndÄ "Autentifiering misslyckades... prova igen?" nÀr man försöker starta VOD.

Är dessa problem nĂ„got nĂ„gon stött pĂ„ tidigare och har en nödlösning för?

"Autentifiering misslyckades... prova igen?"
Det kÀnner jag igen, trodde det var nÄgot strul med min trÄdlösa brygga...

#9000

Postad 19 december 2010 - 12:13

Tobyponken
  • Tobyponken
  • ForumrĂ€v

  • 831 inlĂ€gg
  • 0

Ringde Cd:s kundtjÀnst och fick standard svaret sorry men Àr den trasig fÄr du köpa ny, och jag svarade aldrig i helv...
Prova att köra en fabriksÄterstÀllning pÄ tyckte de, mm visst pÄ en box som loopar i uppstarts lÀget jomen visst.

Fick till sÄ att nÄn typ av chef ringer upp Ä det snaraste, och han lÀr fÄ sina fiskar varma han med.

Tydligen sÄ kommer den nya boxen snart ut pÄ marknaden för de vÀntar in den pÄ lager. Intressant!!!

Skriv gÀrna vad den dÀr chefen hade att komma med nÀr du snackat med honom



0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Bion idag
    DPC
    2024-05-08 09:21:33
  • Nya duken på plats
    DPC
    2024-05-08 06:59:39
  • Monterad
    DPC
    2024-05-07 07:16:55
  • darkages
    2024-05-05 19:55:49
  • darkages
    2024-05-05 19:54:24
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.