Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony Xperia™ Z2

311 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Xperia Z2 D6503 3GB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 7,65 (93) Inga priser
1 relaterade trådar

#251

Postad 16 augusti 2014 - 19:44

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Kamera och bakstycke utbytt på garanti :-)!

#252

Postad 01 september 2014 - 14:11

Mikkos
  • Mikkos
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Tja
Har på nåt sätt råkat fippla till det så att hörlurarna inte funkar längre.Har provat fler olika, men ikke.
All musik strömmar ut från telefonens egna högtalare,trots att kabeln sitter i.

Nå tips gott folk, eller är nåt trasigt månne ? :wacko:

#253

Postad 04 september 2014 - 05:50

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Tja
Har på nåt sätt råkat fippla till det så att hörlurarna inte funkar längre.Har provat fler olika, men ikke.
All musik strömmar ut från telefonens egna högtalare,trots att kabeln sitter i.

Nå tips gott folk, eller är nåt trasigt månne ? :wacko:


Jag märkte precis igår att mina hörlurar inte längre fungerade... skitmärkligt, tyckte jag. Jag märkte också att jag fick dem att fungera efter ett tag efter att ha liksom lekt med kontakten i tron om att det är glapp, vilket det kanske är. Samtidigt så kändes det underligt.. så kanske är det nån kombination av mjukvaru och hårdvaruproblem?

#254

Postad 04 september 2014 - 20:04

Mikkos
  • Mikkos
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Jag märkte precis igår att mina hörlurar inte längre fungerade... skitmärkligt, tyckte jag. Jag märkte också att jag fick dem att fungera efter ett tag efter att ha liksom lekt med kontakten i tron om att det är glapp, vilket det kanske är. Samtidigt så kändes det underligt.. så kanske är det nån kombination av mjukvaru och hårdvaruproblem?


Märkligt.
Jag fick mina att funka efter att haft i sladden i 5-10 minuter.
Plötsligt hände det bara... :)

Låter som du säger, mjukvaru och/eller hårdvaruproblem.
Så får nog hålla koll på den ifall det bli aktuellt att lämna in den.

#255

Postad 04 september 2014 - 20:24

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Beställde en idag, men fanns inte i lager på Halebop. Antar att jag får vänta ;)

#256

Postad 04 september 2014 - 20:29

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0
Min fru har en och är jättenöjd. Hon lyssnar på mycket Spotify och gillar ljudet, kör med Philips inear.

Kameran är klart bättre än min z1.

#257

Postad 04 september 2014 - 21:25

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Hur är hörursförstärkareni denna telefon? Jag har ett par Sennheiser Momentum.

#258

Postad 05 september 2014 - 05:49

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0
De spelar inte jättehögt så är de tungdrivna är det kanske inte bästa kombo. Som jag kunde se det är de lätt drivna och våra Philip Fidelio S2. Däremot är det ett rent och klart ljud, kanske kan enkel sakna lite bas men för min del är det bra balans.

#259

Postad 08 september 2014 - 17:17

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Got it and löve it!

Har gjort alla basala inställningar, men det var lätt att slarva bort skapade mappar i på de olika skärmarna. Tycket Iphone är mer behändigt, men jeeesus vad mycket mer kraft denna har än min Iphone 4:a. Antar att det blir att undersöka att gimmicks under veckan. Den kom dock med massor av appar som jag aldrig kommer att använda.

Det började bra! Lyckades dölja appen för "settings", innan jag kom på att man kunde se alla appar genom att hålla fingret på skärmen under en stund.

#260

Postad 09 september 2014 - 09:57

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Var stänger jag av aviseringar från facebook mm. Min mobil börjar vibrera i relation till mina appar, det vill jag inte.

Kan någon hjälpa?

#261

Postad 09 september 2014 - 10:22

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0
Aviseringar för facebook stänger du av i fb appen och inställningar.

#262

Postad 09 september 2014 - 10:52

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Har lyckats hitta en generell inställningsmeny för telefonens appar, och jag tror att det löste sig.

#263

Postad 14 september 2014 - 23:47

Tilburg
  • Tilburg
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Min Sony Z2 automatiskt avaktiverar WiFi och/eller mobil datatrafik.
Inte direkt, men en stund efter att man har satt på det.

Vad beror det på? :huh:
"Stamina" läget är avstängt.

#264

Postad 16 september 2014 - 15:16

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0

Var stänger jag av aviseringar från facebook mm. Min mobil börjar vibrera i relation till mina appar, det vill jag inte.

Kan någon hjälpa?


Inställningar/Anpassning/Hantera aviseringar

Min Sony Z2 automatiskt avaktiverar WiFi och/eller mobil datatrafik.
Inte direkt, men en stund efter att man har satt på det.

Vad beror det på? :huh:
"Stamina" läget är avstängt.


Kan det vara platsbaserad Wifi under strömhantering?

#265

Postad 20 september 2014 - 08:55

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Lämnade Apple för Sony.

Jag har haft min Xperia Z2 två veckor nu och är mkt nöjd. När jag hade Apple var alla mina köp av appar kopplade till mina telefonräkningar. När jag skall shoppa appar nu så blir jag ombedd att lämna ut kontonummer till Google?

Vad finns det för andra betalningsalternativ för att shoppa spel och appar?

#266

Postad 20 september 2014 - 09:26

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0
Kortnummret är det väl dom frågar efter.
Jag för med ett e-kort som jag bara "flyttar över" en mindre summa pengar till.

#267

Postad 21 september 2014 - 02:51

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Hur skaffar jag mig då ett e-kort? Jag förmodar att det inte är detsamma som att transfereringar via ett vanligt kontokort?

#268

Postad 21 september 2014 - 09:05

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0
Det är en tjänst som din bank erbjuder, i alla fall gör Swedbank det.
Du skapar helt enkelt ett virtuellt betalkort som du talar om hur mycket pengar det ska finnas tillgängligt på.
Det kortet har ett unikt kortnummer alltså behöver du inte lämna ut ditt riktiga kortnummer.

#269

Postad 22 september 2014 - 17:22

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0
Efter att ha använt min telefon och att sambon har använt sin så har vi bara ett betyg: Köp inte! :-(

Den blir jämt överhettad, den kan inte stängas av helt (den ligger och tänder upp och släcker sig hela tiden, men det är bara min), den blir slö och den "hänger" sig i några sekunder då och då....

Nä, jag e verkligen inte nöjd med min och sambon e inte nöjd med sin, utan det blir nog att skaffa någon ny telefon, för det går nog inte att lämna tillbaka dem på återköp längre..

#270

Postad 23 september 2014 - 06:24

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Hade hoppats på att telefonen skulle dyka upp på min Imac när jag ansluter den via USB?

Måste jag installera ytterligare programvara på datorn?

#271

Postad 23 september 2014 - 09:26

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Hade hoppats på att telefonen skulle dyka upp på min Imac när jag ansluter den via USB?

Måste jag installera ytterligare programvara på datorn?

http://m3.idg.se/2.1...nys-mac-program

#272

Postad 24 september 2014 - 07:27

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Tack Tomas.

Har installerat programvaran, så nu skall allt nog fungera bättre. Måste börja konvertera FLAC till ett format som både passar min Imac och min Sony, återstår att se vad de båda stöder.

#273

Postad 24 september 2014 - 08:31

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Tack Tomas.

Har installerat programvaran, så nu skall allt nog fungera bättre. Måste börja konvertera FLAC till ett format som både passar min Imac och min Sony, återstår att se vad de båda stöder.


Klarar inte MAC av FLAC??
Sony Z2 ska klara flac utan problem.
Här är ljudformaten som Z2 klarar:
Audio playback supported formats: AAC, AMR-NB, AMR-WB, FLAC, MIDI, MP3, PCM, Vorbis, WMA

Redigerat av TomasL, 24 september 2014 - 08:32.


#274

Postad 24 september 2014 - 10:38

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Noop, FLAC stöds inte av Itunes, vilket känns helt skevt.

Därför finns det olika file-converters som omvandlar FLAC till Apple Lossless mm.

#275

Postad 24 september 2014 - 18:58

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0
Ja då har jag med blivit med Z2. Blev bestulen på min Z och den gick inte att få tag på. Måste ge cdon och Telenor en eloge, jag är 370 mil hemifrån och då hjälper det inte att få hem sakerna, telefon samt simskort. Efter lite samtal och smörande så fick jag grejerna skickade hit, dessutom på 3 dagar.
Jobbigt att vara utan telefon när man jobbar långt hemifrån.

Gillar Ljudet i telefonen, ett lyft jämnfört med Z, wimphifi i mina Philipslurar är verkligen bra kombo.

#276

Postad 02 oktober 2014 - 09:04

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Konstig bugg?

När alarmet går på morgonen dyker inte snooze upp på displayen, får inte stopp på alarmet förrän jag stänger av telefonen. Vad är detta?

#277

Postad 04 november 2014 - 18:31

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0
Idag 4 november har lanseringen av 4.4 (Kitkat) inletts.

Några exempel på vad som ingår i uppdateringen:
• Nu ingår Ultra STAMINA-läget som ger en förenklad Xperia som klarar upp till en vecka
• Upplåsning med Bluetooth – lås upp din Xperia med Sony SmartWear, inget lösenord behövs
• Många nya Xperia-kameraappar: Face In, AR-kul, Multikamera med mera
• Smart skärmrotation – displayen följer dig så den alltid är läsbar
• Snabbinställningar – anpassa inställningarna så att du snabbt kommer åt det du behöver
Har precis testat, men än har vi i Sverige inte fått den.

http://www.sonymobil...ones/xperia-z2/

Redigerat av Core2, 04 november 2014 - 18:32.


#278

Postad 04 november 2014 - 20:18

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Idag 4 november har lanseringen av 4.4 (Kitkat) inletts.

Några exempel på vad som ingår i uppdateringen:
• Nu ingår Ultra STAMINA-läget som ger en förenklad Xperia som klarar upp till en vecka
• Upplåsning med Bluetooth – lås upp din Xperia med Sony SmartWear, inget lösenord behövs
• Många nya Xperia-kameraappar: Face In, AR-kul, Multikamera med mera
• Smart skärmrotation – displayen följer dig så den alltid är läsbar
• Snabbinställningar – anpassa inställningarna så att du snabbt kommer åt det du behöver
Har precis testat, men än har vi i Sverige inte fått den.

http://www.sonymobil...ones/xperia-z2/


Sambon har fått den, men det krävs en dator så jag får se om vi orkar köra.

Edit: Äh det fungerade inte att uppdatera. Det stod att det saknades motor eller något. Frustrerande.

Redigerat av Kamui, 04 november 2014 - 20:43.


#279

Postad 04 november 2014 - 20:45

tonpaa
  • tonpaa
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0
Försökte uppdatera min via Sony PC Companion men när telefonen i början av uppdateringsprocessen stängs av för att uppdatera så säger programmet att det inte finns någon ny programvara för min telefon.

Hehe får väl vänta nån dag kanske..

#280

Postad 04 november 2014 - 20:56

Iceglow
  • Iceglow
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Försökte uppdatera min via Sony PC Companion men när telefonen i början av uppdateringsprocessen stängs av för att uppdatera så säger programmet att det inte finns någon ny programvara för min telefon.


Samma problem för mig ...

#281

Postad 04 november 2014 - 21:51

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0
Kan dom fixa så det funkar snart. Hatar att vänta.

#282

Postad 05 november 2014 - 12:50

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0
Idag fungerar det att uppdatera, men inte med PCCompanion.
Uppdaterade via OTA för första gången.

#283

Postad 08 november 2014 - 15:04

phenomenon
  • phenomenon
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Sedan uppdateringen 4.4.4 fungerar inte timern som den ska om skärmen är av. "Ringsignalen" ljuder till i mindre än en sekund och sedan stängs den av. Någon mer med detta problem?

#284

Postad 09 november 2014 - 07:16

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Måste kolla om mitt alarm har fixats

Skärmen tänds inte när alarmet går, och man kommer inte åt snooze heller. Vilket gör att jag måste klicka på symbolen för klockan, gå in och radera alarmet manuellt för att få stopp på det.

#285

Postad 09 november 2014 - 11:33

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 1

Sedan uppdateringen 4.4.4 fungerar inte timern som den ska om skärmen är av. "Ringsignalen" ljuder till i mindre än en sekund och sedan stängs den av. Någon mer med detta problem?

Skärmen tänds inte när alarmet går, och man kommer inte åt snooze heller. Vilket gör att jag måste klicka på symbolen för klockan, gå in och radera alarmet manuellt för att få stopp på det.

I min Z2 fungerar det som det skall, dvs skärmen tänds, alarmsignalen börjar och pågår tills jag har snoozat.

#286

Postad 10 november 2014 - 15:53

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Allt funkar här med som det ska, gjorde uppdateringen OTA.
Kommer inte ihåg om det fanns innan, men man kan lägga till grejer på låsskärmen nu, dra klockan till höger och tryck på +.

Jag gillar den nya designen, app ikonerna är lite större, snyggare typsnitt.

Redigerat av Melmac, 10 november 2014 - 15:54.


#287

Postad 10 november 2014 - 18:32

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

  • 1 693 inlägg
  • 0

Allt funkar här med som det ska, gjorde uppdateringen OTA.
Kommer inte ihåg om det fanns innan, men man kan lägga till grejer på låsskärmen nu, dra klockan till höger och tryck på +.

Jag gillar den nya designen, app ikonerna är lite större, snyggare typsnitt.

Lockscreen widgets funkade före också. :)

#288

Postad 11 november 2014 - 07:01

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Gjorde en återställning, och allt fungerar igen. Jag vet inte varför snoozen hade hoppat ur?

Är dock inte helt nöjd med hur man lägger i media, musik osv. Tycker att programvaran för MAC lämnar en del att önska. Vad som återstår är att bygga på med mer minne.

Redigerat av Glidtassen, 11 november 2014 - 07:28.


#289

Postad 14 november 2014 - 20:15

phenomenon
  • phenomenon
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

I min Z2 fungerar det som det skall, dvs skärmen tänds, alarmsignalen börjar och pågår tills jag har snoozat.


Okej, tack. Min är fortfarande taskig. Inget jätteproblem direkt förutom att man glömmer av tvätten ;)

#290

Postad 16 november 2014 - 10:26

narf
  • narf
  • Användare

  • 135 inlägg
  • 0
Med tanke på att vissa har problem, är det värt att uppgradera? Vad är vinsten/vitsen?

#291

Postad 10 december 2014 - 01:36

notimetochill
  • notimetochill
  • Veteran

  • 1 978 inlägg
  • 0
Hej
Jag är ute efter en ny mobil. Är ute och fotograferar mycket i skogen bland vattendrag och liknande så Xperia serien som klarar vatten&damm är ett måste för mig. Jag har skulle vilja ha en mobil som inte är allt för stor och svår att hantera med en hand, var nöjd med iPhone 5s storleken men saken är den att jag är öppen för förslag men vill fortfarande inte att mobilen ska vara lika stor som Note 2 som enligt mig var för stor för min hand (inte händer).

Sen kom jag på den briljanta idén, jag har en förkärlek till Z3 tablet efter att ha ägt den i en dag och 4G versionen går att ringa och sms:a ifrån. Jag har inga problem att ta med mig saker och en surfplatta använder jag mer om jag har det tillgängligt än vad med en mobil. Mobil är bara för ringa och sms. Tror mig jag kollar mycket videos och liknande men då väljer jag surfplatta framför mobil. Eller kommer jag att sakna en mobil i fickan?

Så detta är mina alternativ, vad tror ni blir bäst?

Xperia Z2: 3700:-
Xperia Z3 Tablet 4G (inkl. bt headset) 4300:-
Xperia Z3 Tablet Wifi (inkl.bt headset) + M2 Aqua: 5500:-

Redigerat av notimetochill, 10 december 2014 - 01:37.


#292

Postad 10 december 2014 - 21:28

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0
Så, då har jag äntligen efter ett halvår fått tummen-ur och lämnat in min z2:a på service. Hoppas dom hittar felet som gör att inte telefonen släcker skärmen när man laddar, att alla appar initierar om sig varannan sekund om man har laddaren i, att det går att stänga av telefonen utan att den automatiskt startar upp sig igen hela tiden och alla andra fel som finns.. :-(

#293

Postad 16 december 2014 - 08:43

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Surar över telefonens cashe-minne

Trots att jag tagit bort massor av information, albums filmer så står det att den inte har tillräckligt med lagringsminne. Den har 10GB i originalutförande och jag har max fyllt på med 4GB, what to do?

Det är ungefär som om telefonen inte registrerar att jag tagit bort massor av filer?

#294

Postad 30 december 2014 - 19:44

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Så, då har jag äntligen efter ett halvår fått tummen-ur och lämnat in min z2:a på service. Hoppas dom hittar felet som gör att inte telefonen släcker skärmen när man laddar, att alla appar initierar om sig varannan sekund om man har laddaren i, att det går att stänga av telefonen utan att den automatiskt startar upp sig igen hela tiden och alla andra fel som finns.. :-(


De bytte batteri och nått kretskort.. Min telefon fick nytt IMEI-nummer på köpet.. Nu fungerar den perfekt och batteriet räcker i 3 dagar =)

#295

Postad 17 mars 2015 - 13:19

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

Idag har Lollipop (Android 5.0.2) kommit till Z2.

 

har precis gjort uppdateringen.



#296

Postad 17 mars 2015 - 13:27

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0
Hittar ingen just nu, dyker väl upp under dagen.

#297

Postad 17 mars 2015 - 14:12

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Den är väl gammal?
5,1 har väl just släppts

#298

Postad 17 mars 2015 - 17:18

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Good, skall fixa.

 

Min Z2 har haft tupp-juck senaste två veckorna. Ikoner har inte svarat på touch, dem flimmrar osv. 

 

Håller på att ta hem programvaran nu, men det går trögt och den stannar på 30%

 

Strulet med buggar jag haft på sistone är: när alarmet går så tänds inte displayen, så jag kan inte stänga av det. När telefonen ringer så tänds inte displayen och jag kan inte svara. 

 

Bytte till min Macbook Pro istället för min IMAC så fungerade det. Får upp ett felmeddelande dock: "Läsfel" och det kom efter att jag stängt av en del i meddelandecenter. Tycker jag får så mkt info om appar hela tiden, what to do?


Redigerat av Glidtassen, 17 mars 2015 - 21:50.


#299

Postad 02 april 2015 - 09:11

jimmy ax1
  • jimmy ax1
  • Forumräv

  • 652 inlägg
  • 0

Innan uppdateringen så fanns det ett kommando som hette stäng alla flikar men efter uppdateringen så är det borta.



#300

Postad 02 april 2015 - 10:35

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0

Tyvärr har man tagit bort den funktionen så man får ta bort alla program en o en! Korkat! Kommer förhoppningsvis tillbaka snart i nästa uppdatering.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.