Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony Xperia™ Z2

311 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Xperia Z2 D6503 3GB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 7,65 (93) Inga priser
1 relaterade trådar

#51

Postad 17 april 2014 - 06:06

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Börjar nära sig nu. enormt sugen. vad ska man köpa för skydd? Enkla filmer eller ett fodral rentav?

#52

Postad 17 april 2014 - 07:23

tonpaa
  • tonpaa
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0
Jag beställde 4st platsfilm på ebay för ca 30kr (får se om jag orkar använda mig av dem) och sen blev det ett Sony SCR-10 case (https://www.prisjakt...t.php?p=2553187)

#53

Postad 17 april 2014 - 22:24

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

  • 1 693 inlägg
  • 0

Fick ett mail från Phonehouse nyss:
Tack för din beställning!
Din order har nu skickats vidare till vårt lager för plockning.

Finns nog inga telefoner att plocka än.. så sitt inte vid postlådan och vänta. :)

#54

Postad 22 april 2014 - 22:52

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Närmar sig nu gubbs. Även om rätt få skulle ha den :)

#55

Postad 25 april 2014 - 20:59

Unregistered620bf67d
  • Unregistered620bf67d
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej,
Finns i lager hos Netonnet och Phone House, dock ej den Lila :)

#56

Postad 26 april 2014 - 11:07

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Undrar hur länge det dröjer innan halebop får in sina? Får företagen börja sälja när dom får in telefonerna eller måste dom vänta till ett officiellt datum då det är release?

#57

Postad 26 april 2014 - 11:55

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

Finns i lager hos Netonnet och Phone House, dock ej den Lila

Bara för att det står i lager, så innebär det inte att de säljer den. Några ThePhoneHouse-butiker listar den som i butikslager. Vågar de butikerna verkligen sälja innan 29 april?
netonnet t.ex. har den inte i butikslager, utan bara i Internetlager. Det innebär att du inte får den nu vid köp, utan i bästa fall måndag under förutsättning att de skickar ut varor under helgen. Dessutom är netonnet kända för att sälja icke svenskdistribuerade telefoner, utan kör med öststatsimport. Det innebär många gånger att telefonuppdateringar inte kommer samtidigt med de svenskdistribuerade, utan senare. Skulle aldrig falla mig in att handla där.
Det finns fler butiker på Prisjakt som listar den i lager, men samma där ej butikslager. Liontech brukar enligt Prisjakt ha allt i lager, men klickar man sig till butiken så står ej i lager. Skojare finns det gott om.

#58

Postad 26 april 2014 - 18:42

Freddusen
  • Freddusen
  • Lärjunge

  • 274 inlägg
  • 0

Undrar hur länge det dröjer innan halebop får in sina? Får företagen börja sälja när dom får in telefonerna eller måste dom vänta till ett officiellt datum då det är release?


Ja, de ger ju olika svar beroende på vem man pratar med.
Jag chattade med Halebop i torsdags och frågade hur det såg ut med deras leveranser. Påpekade att deras konkurrenter redan börjat få in telefonerna och att bland annat Telia har 29:e april som släppdatum, detta medan Halebop fortfarande anger v19 på hemsidan. Svaret jag fick var att det var deras datum de hade och skulle något nytt komma så skulle de uppdatera hemsidan. De hade ingen specifik information vad gäller olika färger heller.
Andra som pratat med halebop har fått helt andra svar så jag vet inte vad man ska tro.
Nu beställde jag väldigt sent och tog dessutom en lila så jag räknar inte med någon nästa vecka men men :)

#59

Postad 26 april 2014 - 23:23

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0
La beställning på två på tele2. Fick bekräftelse på att den ska levereras på tisdag, men jag undrar om de verkligen kommer kunna hålla det? =)

#60

Postad 27 april 2014 - 12:06

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

Finns i lager hos Netonnet och Phone House

Bara för att det står i lager, så innebär det inte att de säljer den. Några ThePhoneHouse-butiker listar den som i butikslager. Vågar de butikerna verkligen sälja innan 29 april?

Du hade rätt, den finns i lager i butiken (PhoneHouse Sveavägen)

Men de säljer den INTE...förrän 29 april.

#61

Postad 27 april 2014 - 18:39

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Börjar närma sig nu då. Känner suget

#62

Postad 28 april 2014 - 10:55

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
halebop skickade just leveransbesked till mig, min z2 är på väg. och inte nog med det, jag får med ett par noise cancelling lurar PÅ KÖPET! WHAW!!!

för er som inte känner till det så har z2 levererats med dessa lurar i lådan till recensenter och jag tror att z2 säljs med dom som standard. rätt säker tom. så inget whaw att man får med det alla andra får med =)

#63

Postad 28 april 2014 - 16:25

Djingis Khan
  • Djingis Khan
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0
Åkte ner på byn och skulle kolla om den fanns inne. Den fanns inne och dom såg inget speciellt datum den skulle släppas på, så jag fick den i näven på stört. Kvällen är räddad!

#64

Postad 28 april 2014 - 16:39

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

Åkte ner på byn och skulle kolla om den fanns inne. Den fanns inne och dom såg inget speciellt datum den skulle släppas på, så jag fick den i näven på stört. Kvällen är räddad!

Och vilken by och butik är det?
Jag kollade i min lokala PhoneHouse butik, men de sålde ingen trotts att den fanns i butiken. Utan det är 29 april som gäller.

#65

Postad 28 april 2014 - 16:42

Freddusen
  • Freddusen
  • Lärjunge

  • 274 inlägg
  • 0

halebop skickade just leveransbesked till mig, min z2 är på väg. och inte nog med det, jag får med ett par noise cancelling lurar PÅ KÖPET! WHAW!!!

för er som inte känner till det så har z2 levererats med dessa lurar i lådan till recensenter och jag tror att z2 säljs med dom som standard. rätt säker tom. så inget whaw att man får med det alla andra får med =)


Telia och Halebop påstår dock att det är exklusivt erbjudande de har med lurarna. Fick inte min skickad idag, tyvärr. Var ganska säker på att jag skulle få vänta men lite hoppades man alltid. Beställt sent och valt lila. På chatten sa de att prel leverans var v19 men inget spikat datum. Var tvungen att fråga om det bara gällde den lila då de uppenbarligen levererat andra färger idag men fick inget konkret svar på det :)

#66

Postad 28 april 2014 - 16:52

Djingis Khan
  • Djingis Khan
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Och vilken by och butik är det?
Jag kollade i min lokala PhoneHouse butik, men de sålde ingen trotts att den fanns i butiken. Utan det är 29 april som gäller.


Audio video i Lindesberg. Fick med både hörlurar och det däringa bandet.

#67

Postad 28 april 2014 - 16:58

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
freddusen: mjo, telia och halebop säger ju det, men när man kollar på openings på youtube så ligger hörlurarna inbäddade i asken och på flera ställen står det att dom följer med. jag tror bara att telia kör en fuling genom att erbjuda något som redan finns.

khan här ovan köpte ju inte från telia men fick ändå med sig sina hörlurar =)

#68

Postad 28 april 2014 - 18:31

Freddusen
  • Freddusen
  • Lärjunge

  • 274 inlägg
  • 0

freddusen: mjo, telia och halebop säger ju det, men när man kollar på openings på youtube så ligger hörlurarna inbäddade i asken och på flera ställen står det att dom följer med. jag tror bara att telia kör en fuling genom att erbjuda något som redan finns.

khan här ovan köpte ju inte från telia men fick ändå med sig sina hörlurar =)


Lurar följer med alla, men Telia och Halebop skickar med ytterliggare ett par vid sidan om (inte samma modell). Så har iaf jag uppfattat det :)

#69

Postad 28 april 2014 - 18:49

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Asså. Trodde dom gjorde reklam för dom noisecancelling lurar som följde med, typ megalurendrejeri :D
Öpte ett flipcover iaf iaf. 250 spänn. Plastigt som fan för den summan. Samma som rekommenderas ovan.

Redigerat av Zartok, 28 april 2014 - 18:50.


#70

Postad 28 april 2014 - 19:34

Freddusen
  • Freddusen
  • Lärjunge

  • 274 inlägg
  • 0
Jag är inte helt säker på att det verkligen är som Telia säger men;
https://www.youtube....h?v=pDWXVqDryE0

#71

Postad 29 april 2014 - 07:19

tonpaa
  • tonpaa
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0
Fick sms av Tele2 inatt kl. 00.21 om att min order har skickats från deras lager. Förhoppningsvis får jag den idag.

#72

Postad 29 april 2014 - 09:53

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Här är det förvirrande:
https://www.youtube....h?v=lvRhr7WSPog
Som synes är headsetet med i kartongen. Jag tror på en bluff från telia. Och halebop ger inte ens armbandet.

Redigerat av Zartok, 29 april 2014 - 09:54.


#73

Postad 29 april 2014 - 18:32

Freddusen
  • Freddusen
  • Lärjunge

  • 274 inlägg
  • 0

Här är det förvirrande:
https://www.youtube.com/watch?v=lvRhr7WSPog
Som synes är headsetet med i kartongen. Jag tror på en bluff från telia. Och halebop ger inte ens armbandet.

"in certain retail packs" - ja hos vissa inte alla.
"Under en begränsad tid ingår även Sony Smartband, ett spännande nytt livsloggningsarmband som håller koll på allt du gör – dina rörelser, din kommunikation och din underhållning."
;)

#74

Postad 29 april 2014 - 20:46

tonpaa
  • tonpaa
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0
Fick min Z2 från Tele2 idag, inga Noise Cancelling lurar ingår, bara vanliga.
Fick Smartband som det stod.

Beställde mina Noise Cancelling lurar innan mobilen kom och jag kan säga att de låter riktigt bra!

Redigerat av tonpaa, 29 april 2014 - 20:46.


#75

Postad 29 april 2014 - 20:56

Freddusen
  • Freddusen
  • Lärjunge

  • 274 inlägg
  • 0

Fick min Z2 från Tele2 idag, inga Noise Cancelling lurar ingår, bara vanliga.
Fick Smartband som det stod.

Beställde mina Noise Cancelling lurar innan mobilen kom och jag kan säga att de låter riktigt bra!

Är det samma lurar som telia/halebop skickar med som du köpt separat? Sitter de bra i öronen? Tar det verkligen bort så mycket annat ljud som de påstår?

#76

Postad 29 april 2014 - 20:59

tonpaa
  • tonpaa
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0
Ja samma lurar som Telia/Halebop skickar med (Sony MDR-NC31EM). De sitter bra, man får med olika storlekar på "gummiplupparna". De tar bort mer oljud än tre andra lurar jag haft innan iaf :)

#77

Postad 29 april 2014 - 21:42

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

"in certain retail packs" - ja hos vissa inte alla.
"Under en begränsad tid ingår även Sony Smartband, ett spännande nytt livsloggningsarmband som håller koll på allt du gör – dina rörelser, din kommunikation och din underhållning."
;)

MÄHH! :D

Nåväl, hoppas att vi alla får dom, dom verkar rätt bra. Armbandet misstänker jag att jag klarar mig utan. Så givetvis kommer det att köpas :D

#78

Postad 29 april 2014 - 21:59

Mikkos
  • Mikkos
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Se så där ja.
Hämtade ut ett exemplar Z2 Black på MM idag. Lite märkligt, var där igår, då hade dom inte den och hade ingen aaaning när den skulle släppas, men vips så fanns den på hyllan tidigt idag.


Fick med nåt armband som jag inte lyckats klura ut vad den gör riktigt.......

Helt klart så är första intrycket bra, en helt annan lur än min gamla S3:a .

#79

Postad 29 april 2014 - 22:17

Unregistered0e3a6535
  • Unregistered0e3a6535
  • Forumräv

  • 692 inlägg
  • 0
Drog i väg en beställning hos Telia, lite impulsköp,är riktigt nöjd med min Lumia 920. Men denna verkar riktigt vass andas lite mer byggkvalitet?
Är det någon som köpt Scr10-fodralet? Lade in en beställning på detta också. Hoppas mobilen får plats i byxfickan bara.
Telia är lite dyra men orkar inte med portering,uppsägningstid mm dessutom skickar Telia med denna:
http://www.marshallh...CFYoLcwoduo8AGw

#80

Postad 29 april 2014 - 22:22

tonpaa
  • tonpaa
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0
Jag har SCR-10 fodralet.
Det är ett bra fodral men lite oskön att hålla i. Kanterna på fodralet är lite osköna mot huden.

Funderar på ett sånt här istället:
http://se.mobilefun....ia-z2-svart.htm

#81

Postad 30 april 2014 - 16:03

Freddusen
  • Freddusen
  • Lärjunge

  • 274 inlägg
  • 0
Är smartband något att ha? Är det ens något man vill ha (utseendemässigt)? :)

#82

Postad 01 maj 2014 - 10:03

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0
Kan någon beskriva hur jag ändrar låsskärmen till annan färg eller annan bild?
Ser bara för hemsk ut som den är.

Bifogad fil  Låsskärm.png   164,59K   1 Antal nerladdningar

#83

Postad 01 maj 2014 - 10:06

tonpaa
  • tonpaa
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 1
Du går in under "Inställningar - Anpassning - Låsskärm"

#84

Postad 01 maj 2014 - 15:14

Ferniss
  • Ferniss
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Har sett att på Z1 så repas skärmen VÄLDIGT enkelt, är det så med Z2an också? Eller har den annat glas som inte repas lika lätt?
Någon som har telefonen i handen och kan skriva lite tankar om den?

#85

Postad 01 maj 2014 - 17:20

Freddusen
  • Freddusen
  • Lärjunge

  • 274 inlägg
  • 0

Har sett att på Z1 så repas skärmen VÄLDIGT enkelt, är det så med Z2an också? Eller har den annat glas som inte repas lika lätt?
Någon som har telefonen i handen och kan skriva lite tankar om den?

Var inte skärmen som repades utan var en skyddsfilm som låg på som repades. Den är borttagen till z2.

#86

Postad 01 maj 2014 - 23:03

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Woo, hämtade min idag! Woohoo!
Fick inte med ett simkort till den! Mitt gamla passar inte! Wooo!

Woohoo! Startar den och ka urskilja en död pixel eller pixelfel. Det är pixelfel. Sak samma. Reklamation! Yay! Wooowowowo!
Inte överglad direkt :D

#87

Postad 02 maj 2014 - 20:21

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 447 inlägg
  • 0

Woo, hämtade min idag! Woohoo!
Fick inte med ett simkort till den! Mitt gamla passar inte! Wooo!

Woohoo! Startar den och ka urskilja en död pixel eller pixelfel. Det är pixelfel. Sak samma. Reklamation! Yay! Wooowowowo!
Inte överglad direkt :D


Nano-SIM?

#88

Postad 02 maj 2014 - 20:50

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Nano-SIM?

Z2:an har micro-sim. Gissar inte att han hade en iphone5 innan med nano-sim, utan nog vanlig mini-sim.

#89

Postad 02 maj 2014 - 21:33

Unregistered0d80c6ec
  • Unregistered0d80c6ec
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Grymt nöjd än sålänge grym batteritid allt funkar fint och marshall högtalaren har riktigt bra ljud för o vara i den storleken !

#90

Postad 02 maj 2014 - 22:06

Unregistered0e3a6535
  • Unregistered0e3a6535
  • Forumräv

  • 692 inlägg
  • 0

Grymt nöjd än sålänge grym batteritid allt funkar fint och marshall högtalaren har riktigt bra ljud för o vara i den storleken !

Låter lovande, fick telefonen men Marshall kom inte idag,tyvärr.

#91

Postad 02 maj 2014 - 22:39

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Z2:an har micro-sim. Gissar inte att han hade en iphone5 innan med nano-sim, utan nog vanlig mini-sim.

Korrekt. Hade en galaxy 2 innan, vilken åt vanlig sim. Skulle inte falla mig in att köpa iphone, men det tillhör en annan tråd. Så j*vla otur med moviler. När jag köpte en padphone förra vintern så hade jag samma problem, dvs döda pixlar. Sjuk otur :( sen så dog plattan för mig också.

Men nu när det är ett rent doa -borde jag inte få en ersättningsprodukt snabbt?

#92

Postad 03 maj 2014 - 00:57

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 447 inlägg
  • 0

Korrekt. Hade en galaxy 2 innan, vilken åt vanlig sim. Skulle inte falla mig in att köpa iphone, men det tillhör en annan tråd. Så j*vla otur med moviler. När jag köpte en padphone förra vintern så hade jag samma problem, dvs döda pixlar. Sjuk otur :( sen så dog plattan för mig också.

Men nu när det är ett rent doa -borde jag inte få en ersättningsprodukt snabbt?


Jag håller i alla fall tummarna för din skull. :)

#93

Postad 03 maj 2014 - 01:37

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Tack :)

#94

Postad 05 maj 2014 - 09:31

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

  • 1 693 inlägg
  • 0

Tack :)

Hur gick det med DOAn?

Tänker på pixelpolicyn som tillåter upp till 3? döda...

#95

Postad 05 maj 2014 - 12:16

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag kommer meddela dom att jag häver köpet enl distansköpslagen i så fall, jag betalar inte 6000 för en produkt som inte är hel när jag får den.

#96

Postad 05 maj 2014 - 13:37

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
harasserade just halebops kundsupport, och dom meddelade att OM det inte blir ett DOA-ärende så har jag rätt att använda ångerrätten iaf.

#97

Postad 05 maj 2014 - 14:29

jimmy ax1
  • jimmy ax1
  • Forumräv

  • 652 inlägg
  • 0
Nu kunde jag inte hålla mig längre så nu en Z2 beställd har en xperia s idag,

#98

Postad 05 maj 2014 - 16:33

Freddusen
  • Freddusen
  • Lärjunge

  • 274 inlägg
  • 0
Avbokat... Bokade hos halebop när det stod att smarband ingick. Idag gick jag in på deras hemsida och såg att de tagit bort den texten. Startar en chatt och får svaret "Du kommer endast ta del av de hörlurar som ingick, dvs Sony Noice Cancelling headset. Smartbandet ingår ej i din beställning"

#99

Postad 05 maj 2014 - 16:48

Svensken84
  • Svensken84
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

Nu kunde jag inte hålla mig längre så nu en Z2 beställd har en xperia s idag,


hehehe

var samma sak för mig :) jag hade en xperia S före (fick min Z2 på fredagen 2:a maj med medföljande smartband)
helnöjd. trodde inte det skulle vara en sån här skillnad men blev ett enormt lift från xperia S :P

har än så länge bara använt mig av smartband apparna ("lifelog" och "smartband") och kan säga så mycket som att den registrerar massor. fast hittat lite "buggar" :P inte i telefonen själv men den tycks bara registrera promenader mm om du förflyttar dig rätt mycket från en adress till en annan. (registreras med hjälp av GPS tror jag).... dock kul att se kartan var man har gått underdagen och vilken tid man var på vilken plats.
ingen pulsmätare vad jag vet. men rejält vattentät är den :)

telefonen lätt jag köpa med ett 64gb class 10 kort till, samt laddar stationen (typligen ska den kunna bli varm OM man spelar in mycket 4k med kameran på låg hastighetskort.... kanske även på höghastighets microSD kort). satte även på ett handledsband då jag gärna inte vill tappa nya telefonen i backen pga att jag klantar mig nån gång framöver :P

aningen svår att vänja sig vid när man håller i den om man är van vid xperia S :)



....nu sitter jag bara och väntar på stereo microfonen som jag också förhandsbeställde :)

Avbokat... Bokade hos halebop när det stod att smarband ingick. Idag gick jag in på deras hemsida och såg att de tagit bort den texten. Startar en chatt och får svaret "Du kommer endast ta del av de hörlurar som ingick, dvs Sony Noice Cancelling headset. Smartbandet ingår ej i din beställning"


kollat andra platser?

#100

Postad 05 maj 2014 - 16:55

Freddusen
  • Freddusen
  • Lärjunge

  • 274 inlägg
  • 0

kollat andra platser?


Jo sitter och kollar runt lite nu :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.