Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#3001

Postad 04 september 2012 - 19:40

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0
vilka andra operatörer erbjuder från idag redan series hd?

#3002

Postad 04 september 2012 - 19:48

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Just. Abonnemang på CSports ger tillgång till C More Play såg jag.
Får se om ComHem kan få till ett avtal med C More så att det som C More skriver ska gälla även ComHems kabel-tv-abonnenter:
"När du tecknar ett C More-abonnemang får du tillgång till C More Play helt utan extra kostnad."
Kanske tycker ComHem att man uppfyller detta genom On demand-tjänsten?


jo men tanken är att du ska kunna kolla i tex ipad om comhem håller så hårt i on demand så skiter dem i de blå skåpet

#3003

Postad 04 september 2012 - 19:58

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

vilka andra operatörer erbjuder från idag redan series hd?

Hos Tele2 har vi inte en enda av HD kanalerna men betalar fullt pris.

#3004

Postad 04 september 2012 - 20:01

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0
där blir de ännu mer orättvisa då just för varför får då tex boxer kunder lägre pris

#3005

Postad 04 september 2012 - 21:53

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Även Telia IPTV saknar dom nya HD kanalerna med eller åtminstone Series HD så verkar faktiskt inte vara så många som inte har parabol som fått den.

#3006

Postad 05 september 2012 - 07:19

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Även Telia IPTV saknar dom nya HD kanalerna med eller åtminstone Series HD så verkar faktiskt inte vara så många som inte har parabol som fått den.

Nej så verkar det vara.
Av någon anledning så har inte kabel-tv och ip-tv-operatörerna hängt med här. Om det beror på mellanliggande sommar och semestrar eller omedgörlighet i förhandlingarna är svårt att säga. Men klart att vi kunder hos ComHem kommit i kläm - som vanligt - genom att vi nu saknar både C More Series HD och möjlighet att ansluta till C More Play via dator som ska ingå när man abonnerar på C More (se ovan).

#3007

Postad 05 september 2012 - 08:38

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 1
Vad gäller Play kanalerna verkar inte nya tjänsten ens finnas för CD kunderna på Satellit.

Hej Monshi, det är egna inlogg till Csports tjänst. Play och streamingtjänster till bland annat surfplatta beräknas vara klart innan årsskiftet för våra C More kunder. Det testas för tillfället och vi har inget klart lanseringsdatum ännu. Förhoppningsvis går testerna snabbt så vi får tillgång till tjänsterna.

Med vänlig hälsning
Mikael


Känns snarare som det är TV4 Gruppen / C More ni ska vara på om tjänsten i det här fallet.

Redigerat av Leatherface, 05 september 2012 - 08:40.


#3008

Postad 06 september 2012 - 18:32

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0
nån annan som har problem med Sjuan blinkar svart fram helatiden

#3009

Postad 06 september 2012 - 21:25

xrs99
  • xrs99
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

nån annan som har problem med Sjuan blinkar svart fram helatiden


Från deras twitter:

Com Hem AB@ComHemAB

Luleå, Kiruna, Kalix & Gällivare har problem med Kanal 7 & 9 och vi jobbar på att lösa detta. /MIH


#3010

Postad 07 september 2012 - 11:01

xxxx
  • xxxx
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0
Nu har nya serie säsonger dragit igång på C More series, som visas i gammaldags SD stereo format. På större skärm/duk gör det ju oerhörd skillnad SD versus HD. Stereo versus 5.1 surround vid film tittandet likaså.

Fan ta er Comhem, väldigt svagt, underpresterat och arrogant. Någon djävla fetsnubbe "beslutsfattare" i företagsledarkedjan gör helt enkelt ett uselt jobb. Tycker inte att ni förtjänar några bonusar. Jag skulle skämmas av att jobba på ett företag som Comhem.

Leatherface, börja inte nu igen försvara Comhem's uselhet.



#3011

Postad 07 september 2012 - 11:35

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0
På Facebook svarar ComHem likt en papegoja:
"Den kommer troligen senare under hösten."
varje gång någon ställer frågan om när C More Series HD kommer hos ComHem.
Ett till intet förpliktande svar alltså - med ordet "troligen" så garderar ComHem sig för möjligheten att kanalen kanske inte alls kommer.
Att det blir "senare" har vi förstått eftersom C More startade 4 sept. Det är bara för oss kunder att hoppas att C More Series HD kommer "under hösten".
ComHem och C More sitter och "förhandlar" - problemet är väl som vanligt att ComHem inte vill betala för kanalen eftersom man inte kan höja priset till oss kunder bara på grund av att en speglad kanal kommer till (jfr Viasat Motor HD).

#3012

Postad 07 september 2012 - 12:19

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Nu har nya serie säsonger dragit igång på C More series, som visas i gammaldags SD stereo format. På större skärm/duk gör det ju oerhörd skillnad SD versus HD. Stereo versus 5.1 surround vid film tittandet likaså.

Fan ta er Comhem, väldigt svagt, underpresterat och arrogant. Någon djävla fetsnubbe "beslutsfattare" i företagsledarkedjan gör helt enkelt ett uselt jobb. Tycker inte att ni förtjänar några bonusar. Jag skulle skämmas av att jobba på ett företag som Comhem.

Leatherface, börja inte nu igen försvara Comhem's uselhet.

Jag försvarar inte Comhem i det fallet utan det är samma problem som vi har hos Tele2 där vi inte har en enda HD kanal i C More paketet men betalat fullt pris iaf. Samma sak hos Telia där saknas C More Series HD också.

#3013

Postad 07 september 2012 - 12:47

xxxx
  • xxxx
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0

Jag försvarar inte Comhem i det fallet utan det är samma problem som vi har hos Tele2 där vi inte har en enda HD kanal i C More paketet men betalat fullt pris iaf. Samma sak hos Telia där saknas C More Series HD också.


Det är just det jag menar, från exemplet ovan... Vad gör du egentligen här i tråden eftersom du inte är betalande kund hos Comhem ? Jag tycker att dina inlägg som du demonstrerar i ovan inte alls hjälper att påverka Comhem i rätt riktning, utan tvärtom rättfärdigar deras tröghet och oförmåga.

Starta en egen tråd, t ex om svenska operatörers tillkortakommanden generellt, där tror att dina inlägg skulle uppskattas mer kanske.

Eller kanske ett annat tråd om C More, där du kan kritisera eller försvara deras agerande.

Redigerat av xxxx, 07 september 2012 - 12:48.


#3014

Postad 07 september 2012 - 12:51

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Jag försvarar inte Comhem i det fallet utan det är samma problem som vi har hos Tele2 där vi inte har en enda HD kanal i C More paketet men betalat fullt pris iaf. Samma sak hos Telia där saknas C More Series HD också.

Förstår inte varför du fortfarande har Tele2 eller att någon annan har Comhem om man vill ha allt
Då finns det bara ett alternativ och det är en parabol samt en dator som tar in resten.

Alla kan ha en parabol om man inte bor i helt fel vädersträck inte inte känner grannen på andra sidan ganska väl

#3015

Postad 07 september 2012 - 13:17

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0
bah orka liksom tjafsa håll er till tråden tack

#3016

Postad 07 september 2012 - 13:18

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 1
Om nu inte dom andra har c more series hd kommer ialf inte comhem undan det faktum att telia/canal digital/viasat/boxer har kanal 5 hd....vill se den ursäkten dom har till det.Är väl den 3'e största svenska kanalen vi har hur svårt ska det vara...oj glömde visst comhem ska vänta ut alla och få kanalerna 3 år efter till reducerat pris.

#3017

Postad 07 september 2012 - 13:40

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

På Facebook svarar ComHem likt en papegoja:
"Den kommer troligen senare under hösten."
varje gång någon ställer frågan om när C More Series HD kommer hos ComHem.
Ett till intet förpliktande svar alltså - med ordet "troligen" så garderar ComHem sig för möjligheten att kanalen kanske inte alls kommer.
Att det blir "senare" har vi förstått eftersom C More startade 4 sept. Det är bara för oss kunder att hoppas att C More Series HD kommer "under hösten".
ComHem och C More sitter och "förhandlar" - problemet är väl som vanligt att ComHem inte vill betala för kanalen eftersom man inte kan höja priset till oss kunder bara på grund av att en speglad kanal kommer till (jfr Viasat Motor HD).

På twitter svarade man 5 timmar sedan att den kommer under hösten,inget troligen där alltså.

#3018

Postad 07 september 2012 - 13:40

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0
nu förhandlar ju inte comhem om en kanal som ingår i cmore de förhandlar om priset på hela cmore alla kanaler .. men det är dumt att vi alltid ska få vänta på nått. de har vetat länge om detta varför kan de bara inte ha ha klart allt till en förändring sker!!!

#3019

Postad 07 september 2012 - 13:42

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Det jag menar är bara att det är 2 parter som ska komma överens och tror nog TV4 Gruppen / CMore är en del i det hela.
Sen kan jag ju tycka att både Comhems kunder och hos andra att det ska vara reducerat pris om man inte har hela paketet.

Redigerat av Leatherface, 08 september 2012 - 10:38.


#3020

Postad 07 september 2012 - 13:44

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 2
I februari tvingades Stefan Trampus lämna Teliasonera, där han var chef för bredbandstjänster i Sverige. Nu får han nytt jobb på Com Hem.
http://computerswede...ef-till-com-hem
IT24 skrev i februari om Stefan Trampus sorti från Teliasonera. Det var efter att koncernchefen Lars Nyberg uttryckt missnöje med bolagets kundtjänst och fiberutrullning. I stället tog Malin Frenning över hans uppgifter.

Intressant att ComHems nye försäljningsdirektör fick lämna TeliaSonera sedan han misslyckats med bl a kundtjänsten. Då kommer han till rätt plats - ComHems kundtjänst brukar inte få så många blommor budade till sig om man så säger. :)

#3021

Postad 07 september 2012 - 21:43

Unregistered1c93ff53
  • Unregistered1c93ff53
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 1

....
....
Återigen, vi ber om ursäkt för att vår närvaro har varit nästintill obefintlig här under sommaren men nu är vi full styrka igen!

Med vänliga hälsningar

Maria Johansson
Kundservice

OK, vad skönt att höra att ni är tillbaka. Läge att kommentera före oktober kanske?
Finns säkert fler frågor:
1. Spegling av SD-kanal till HD? Finns många kanaler som saknas. Även Cmore Series HD
Förhandling pågår?
2. Regionala nyheter och HD? Vad händer?
3. Cmore via dator/app. Ok jag förstår att de försöker dra er vid näsan. Kanske inte räcker med att svara att i höst löses allting...Men om ni inte släpper till så..jag vet inte?
4. Vad ser ni för hot/möjligheter i närtid. Jag tänker på HBO och netflix. Hur kommer ni att möta dessa hot/möjligheter?
Tror som sagt inte att det bästa är att sticka huvudet i sanden...? Eller?

#3022

Postad 09 september 2012 - 00:08

FocusST
  • FocusST
  • Lärjunge

  • 311 inlägg
  • 0
Har blivit kund hos ComHem igen efter 4 års frånvaro.
När jag tecknade abonnemang förra gången vill jag minnas att jag hade fri tillgång till alla tv-kanaler en tid.
Är det någon som vet om det fortf är så och isåfall hur länge frivisningen gäller?

#3023

Postad 09 september 2012 - 08:48

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0

Blir väl svårt för dem när jag fått nedan bekräftelse kan man tycka? Men inte omöjligt att de höjer till 29 kr / mån utan att säga till och sedan kräver 3 månaders uppsägning. Fast då har väl tom Comhem gått för långt...


Tack för din beställning. Vi har registrerat följande uppgifter i ditt avtal med oss. Från 2012-08-23 Tillsvidare 0:-/mån
Postad bild

När jag igår bläddrade i kanallistan i samband med frivisningen av Viasat Film fick jag se att Outdoor Chanel nu hade fått en kanalplats. Jag hittade den aldrig vid beställningen men struntade i detta då den var gratis och jag endast valde den för att få bekräftat hur "köpförfarandet" gick till.

Jag gick idag även in på "Mina Sidor" och fick se att jag på nästa faktura skall betala för kanalen, trots att det vid beställningen stod 0 kr / månad. :huh: Inte utan att man undrar om comhem medvetet vill lura på sina kunder extra kostnader... Har kontakta dem även i denna fråga och avvaktar förklaring.

#3024

Postad 09 september 2012 - 10:15

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

När jag igår bläddrade i kanallistan i samband med frivisningen av Viasat Film fick jag se att Outdoor Chanel nu hade fått en kanalplats. Jag hittade den aldrig vid beställningen men struntade i detta då den var gratis och jag endast valde den för att få bekräftat hur "köpförfarandet" gick till.

Jag gick idag även in på "Mina Sidor" och fick se att jag på nästa faktura skall betala för kanalen, trots att det vid beställningen stod 0 kr / månad. :huh: Inte utan att man undrar om comhem medvetet vill lura på sina kunder extra kostnader... Har kontakta dem även i denna fråga och avvaktar förklaring.

Man ska nog inte beställa en kanal under frivisningsmånaden utan först sedan denna gått till ända. Verkar som ComHems system inte anger att en kanal kostar något under den månad som den frivisas. Å andra sidan är det ingen risk om man är medveten om att en kanal kostar t ex 29 kr från månaden efter.
Du kan ju kräva att tremånaders uppsägning inte ska tillämpas i ditt fall eftersom du ju bara beställde för att testa...

#3025

Postad 09 september 2012 - 10:45

sivle
  • sivle
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Tack Comhem för er utmärkta kundservice!

Jag råkade glida in på er hemsida och såg att ni har frivisning hela helgen av alla Viasats filmkanaler, känns lite snopet att få veta detta sista dagen av frivisningen och dessutom genom att av en ren slump ha surfat in på er hemsida. https://www.comhem.s...08/-/index.html

Varför lägger ni inte ner denna tråden omedelbart, när ni ändå inte bryr er om att informera era kunder om viktiga händelser eller svara på frågor som ställs?

#3026

Postad 09 september 2012 - 10:50

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Skapliga prishöjningar på tv paketen..

#3027

Postad 09 september 2012 - 10:57

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0

Man ska nog inte beställa en kanal under frivisningsmånaden utan först sedan denna gått till ända. Verkar som ComHems system inte anger att en kanal kostar något under den månad som den frivisas. Å andra sidan är det ingen risk om man är medveten om att en kanal kostar t ex 29 kr från månaden efter.
Du kan ju kräva att tremånaders uppsägning inte ska tillämpas i ditt fall eftersom du ju bara beställde för att testa...

Men det framgick inte att det var frivisning (om det nu var så). Jag gick in och kollade vilka kanaler som fanns att lägga till varpå jag fann att denna kostade 0 kr / månad. Det framgick inte mer än så (inte heller i bekräftelsemailet). Jag tycks dessutom ha betalat from dag 1 (några kronor för augusti och 29 kr för september).

Jag kräver naturligtvis att jag inte skall betala något alls, samt kompensation för att Comhem på det här sättet faktiskt lurat mig som kund. Vi har slutit ett avtal där det står att jag skall betala 0 kr/mån, inget annat!
Många kollar säkert inte sina autogirofakturor i detalj, normalt inte heller jag om summan inte verkar avvika allt för mycket. Man undrar som sagt om vissa företag utnyttjar detta faktum eller har de så dålig koll eller dåliga system?

OT Fortum försökte lägga på en lösenavgift på vår slutfaktura i somras trots att uppsägningen kommit in i god tid. Hade kostat 750 kr om jag inte uppmärksammat den elektroniska fakturan så jag rekommenderar verkligen att man kollar fakturor och autogiro innan betalning. Får man inte ett papper i handen så är det lätt gjort att skicka till betalning utan koll.

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 09 september 2012 - 11:13.


#3028

Postad 09 september 2012 - 11:11

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Men det framgick inte att det var frivisning (om det nu var så). Jag gick in och kollade vilka kanaler som fanns att lägga till varpå jag fann att denna kostade 0 kr / månad. Det framgick inte mer än så (inte heller i bekräftelsemailet). Jag tycks dessutom ha betalat för dag 1 btw (några kronor för augusti och 29 kr för september).

Jag kräver naturligtvis att jag inte skall betala något alls, samt kompensation för att Comhem på det här sättet faktiskt lurat mig som kund. Vi hat slutit ett avtal där det står att jag skall betala 0 kr/mån, inget annat!
Många kollar säkert inte sina autogirofakturor i detalj, normalt inte heller jag om summan inte verkar avvika allt för mycket. Man undrar som sagt om vissa företag utnyttjar detta faktum eller har de så dålig koll eller dåliga system.

Det står på Facebook:
http://www.facebook....404372136275733
Alla som vill veta något om ComHem dessa dagar måste följa dem på Facebook och Twitter. Inte ens Comhem-bloggen uppdateras med viktig information och nyheter, mycket mindre forum av typen Minhembio!
Den som inte har dator kan möjligen få veta något genom att varje kväll sitta och stirra på kanalplats 20 dvs TV Com hem men det är nog att kräva väl mycket av kunderna.

#3029

Postad 09 september 2012 - 11:13

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Det står på Facebook:
http://www.facebook....404372136275733
Alla som vill veta något om ComHem dessa dagar måste följa dem på Facebook och Twitter. Inte ens Comhem-bloggen uppdateras med viktig information och nyheter, mycket mindre forum av typen Minhembio!
Den som inte har dator kan möjligen få veta något genom att varje kväll sitta och stirra på kanalplats 20 dvs TV Com hem men det är nog att kräva väl mycket av kunderna.


Fick via mail information om frivisningen iaf :)

#3030

Postad 09 september 2012 - 11:25

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Fick via mail information om frivisningen iaf :)

Där ser man. Jag kan inte minnas om jag fick info på mailen just om detta - däremot får jag ibland driftinformation från ComHem ang arbeten t ex kanaluppdatering och planerade avbrott.
Det lönar sig alltså att ha en aktuell mailadress registrerad på Mina sidor. Men återigen, de kunder som inte har dator eller likvärdig uppkoppling till internet är utestängd från mycket information - även om man alltså bara är kabel-tv-kund och inte automatiskt ska förväntas ha bredband.

#3031

Postad 09 september 2012 - 11:26

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Skapliga prishöjningar på tv paketen..

vad menar du? du är medveten om att dom har inkluderat krypteringsavgiften i dom priserna eller är det några prishöjningar jag missat?

#3032

Postad 09 september 2012 - 11:33

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

vad menar du? du är medveten om att dom har inkluderat krypteringsavgiften i dom priserna eller är det några prishöjningar jag missat?


Fel av mig :D

#3033

Postad 09 september 2012 - 11:39

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0

Det står på Facebook:
http://www.facebook....404372136275733

Det kanske även fanns info på anslagstavlan hos Coop men inte heller det betyder något. Stod kostnad 0 kr när jag beställde och de har tagit betalt från dag 1 ser det ut som.

#3034

Postad 09 september 2012 - 12:50

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Det kanske även fanns info på anslagstavlan hos Coop men inte heller det betyder något. Stod kostnad 0 kr när jag beställde och de har tagit betalt från dag 1 ser det ut som.

September bör vara frivisningsmånad - jag är osäker på vilket datum ComHem startade Outdoor Channel HD men det bör ha varit sista veckan i augusti.
Nu på septemberfakturan betalar man oktober i förskott plus retroaktivt för ändringar sedan senaste fakturan i början av augusti.
Har du fått debitering för frivisningsmånaden ska du naturligtvis ha rättelse.

#3035

Postad 09 september 2012 - 13:06

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0
Läste på Facebook om folk som reagerade på cmore hd i går va speglad bild kung fu panda 2.. självklart va det 3d SBS-H men det värsta av allt man kan regera på är att ComHem själva trodde de va nått fel att inte ens de fattade att de va 3d är under all kritik

#3036

Postad 09 september 2012 - 13:18

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0

September bör vara frivisningsmånad - jag är osäker på vilket datum ComHem startade Outdoor Channel HD men det bör ha varit sista veckan i augusti.
Nu på septemberfakturan betalar man oktober i förskott plus retroaktivt för ändringar sedan senaste fakturan i början av augusti.
Har du fått debitering för frivisningsmånaden ska du naturligtvis ha rättelse.

Endast frivisningsmånaden?? Du verkar inte ställa stora krav på Comhem må jag säga... Menar du alltså att det, t.ex. när man lägger till en kanal via hemsidan, är ok att Comhem utan ett knyst ändrar priset? Förstår du att det i det avtal jag har med Comhem står att kanalen kostar 0 kr / mån och inte ett ord om någon ev. frivisning och under vilken tid denna gäller?

Menar du också då att de efter X dagar / veckor kan belasta kunderna med X antal kronor per månad utan att fråga om dessa accepterar detta (förändra det som avtalats)?

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 09 september 2012 - 13:23.


#3037

Postad 09 september 2012 - 13:25

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Läste på Facebook om folk som reagerade på cmore hd i går va speglad bild kung fu panda 2.. självklart va det 3d SBS-H men det värsta av allt man kan regera på är att ComHem själva trodde de va nått fel att inte ens de fattade att de va 3d är under all kritik

ComHem får väl kika in på C More-sidorna ibland:
"Under samma helg introduceras satsningen Månadens film i 3D. Våra 3D-filmer visas på C More First HD, och först ut är Kung Fu Panda 2 (8/9 13.10, 9/9 10.30 och 19.25). Senare i höst ses bl a Toy Story 3, De tre musketörerna, Megamind och Alice i Underlandet i 3D-format på C More First HD."
http://press.cmore.s...ease/show/62228
Problemet är väl för den som inte vill/kan se i 3D att man isf får titta i SD på C More First. Det är faktiskt inte så många som har 3D-tv ännu. Men för egen del bryr jag mig i nuläget inte om barnfilm.

#3038

Postad 09 september 2012 - 13:35

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Endast frivisningsmånaden?? Du verkar inte ställa stora krav på Comhem må jag säga... Menar du alltså att det, t.ex. när man lägger till en kanal via hemsidan, är ok att Comhem utan ett knyst ändrar priset? Förstår du att det i det avtal jag har med Comhem står att kanalen kostar 0 kr / mån och inte ett ord om någon ev. frivisning och under vilken tid denna gäller?

Menar du också då att de efter X dagar / veckor kan belasta kunderna med X antal kronor per månad utan att fråga om dessa accepterar detta (förändra det som avtalats)?

Jag är inte ComHem - jag har bara svarat principiellt med ledning av vad ComHem skrev på Facebook 20 juni:
"Kanalen kommer att ingå i HD-paketet samt som valbar kanal i Medium 8 Favoriter. Den går även att teckna som tillvalskanal för 29:-/månad."
"Jag glömde visst en sak i texten. Det är en månads frivisning på kanalen när den lanseras! :) /Johan Åström"
Jag lägger mig inte i vad du har för avtal med ComHem. Har de gjort fel så är det inte mitt fel i alla fall.
Självklart ska du reda ut detta med ComHem eftersom du fick bekräftelse på att Outdoor Channel HD inte skulle kosta dig något och du nu säger att de ändå fakturerat dig en kostnad.

#3039

Postad 09 september 2012 - 13:40

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0
förstår inte va du gnäller över!! ska dra ett exempel nu bara jag abonnerar på tex viasat film som just nu råkar frivisas 7 till 9 sep jag e redan abonnent ska jag få avdrag för de dagarna svar = Nej de gäller bara de utan abonnemang skriver jag ett abonnemang den 7 tex för viasat film så får jag ju betala från den 7 jag e då abonnent... samma gäller alla frivisningar oavsett kanal så sluta gnäll

#3040

Postad 09 september 2012 - 13:44

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

ComHem får väl kika in på C More-sidorna ibland:
"Under samma helg introduceras satsningen Månadens film i 3D. Våra 3D-filmer visas på C More First HD, och först ut är Kung Fu Panda 2 (8/9 13.10, 9/9 10.30 och 19.25). Senare i höst ses bl a Toy Story 3, De tre musketörerna, Megamind och Alice i Underlandet i 3D-format på C More First HD."
http://press.cmore.s...ease/show/62228
Problemet är väl för den som inte vill/kan se i 3D att man isf får titta i SD på C More First. Det är faktiskt inte så många som har 3D-tv ännu. Men för egen del bryr jag mig i nuläget inte om barnfilm.


jag förstår de som klagar ang att de är sbs men med tiden ökar 3d för alla men vill man se tex kung fu panda 2 i hd utan 3d så kan man ju knappa in cmore hits hd då de sänder den där... jag har en icke 3d tv men jag har en sbs-h till colorcode 3d konverter därmed kan jag ta del av 3d sändningarna i 3d kanske inte de bästa men de funkar till den dagen jag vill köpa en 3dtv

Redigerat av Duckface21, 09 september 2012 - 13:53.


#3041

Postad 09 september 2012 - 14:16

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0

förstår inte va du gnäller över!! ska dra ett exempel nu bara jag abonnerar på tex viasat film som just nu råkar frivisas 7 till 9 sep jag e redan abonnent ska jag få avdrag för de dagarna svar = Nej de gäller bara de utan abonnemang skriver jag ett abonnemang den 7 tex för viasat film så får jag ju betala från den 7 jag e då abonnent... samma gäller alla frivisningar oavsett kanal så sluta gnäll

Då du ger ett helt irrelevant exempel så förstår jag att du inte förstår frågeställningen...

I motsvarande ditt fall så har du köpt en produkt, låt oss säga månatliga leveranser av ett kilo äpplen och två kilo bananer. Om företaget du handlat av, till nya kunder, dessutom erbjuder tre apelsiner gratis som varuprov så kan du knappast klaga eftersom företaget har hållt sig till det som avtalats med dig.

I motsvarande mitt fall så kan man säga att avtalet gällde månatliga leveranser av ett kilo äpplen och ett kilo bananer med tillägget fem gratis apelsiner. Företaget kan då inte, helt sonika, börja ta betalt för apelsinerna eftersom det bryter mot det avtalade. Apelsinerna skulle enligt avtalet ingå gratis.

Förstår du skillnaden?

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 09 september 2012 - 14:26.


#3042

Postad 09 september 2012 - 14:28

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

jag förstår de som klagar ang att de är sbs men med tiden ökar 3d för alla men vill man se tex kung fu panda 2 i hd utan 3d så kan man ju knappa in cmore hits hd då de sänder den där...

Det är riktigt att just Kung Fu Panda 2 går en gång under september på C More Hits HD men då på en tisdag eftersom den kanalen ju inte sänder lördag-söndag.
Underligt egentligen - har man C More Family-paket (tidigare Canal+ Total) tappar man en kanal under lördag-söndag mot att C More sänder i en kanal (dvs C More Live HD) som inte ingår i detta paket.
Man kan ju tycka att C More Live HD skulle kunna ingå i Family-paketet eftersom C More Hits HD gör det och inte enbart i Max-paketet...

#3043

Postad 09 september 2012 - 14:34

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Det är riktigt att just Kung Fu Panda 2 går en gång under september på C More Hits HD men då på en tisdag eftersom den kanalen ju inte sänder lördag-söndag.
Underligt egentligen - har man C More Family-paket (tidigare Canal+ Total) tappar man en kanal under lördag-söndag mot att C More sänder i en kanal (dvs C More Live HD) som inte ingår i detta paket.
Man kan ju tycka att C More Live HD skulle kunna ingå i Family-paketet eftersom C More Hits HD gör det och inte enbart i Max-paketet...

håller med tycker det är sjukt ang hits HD ... annars detta att kanalen försvinner gäller väl alla operatörer? vad gäller ang boxer för de har ju bara 3 cmore kanaler?

Då du ger ett helt irrelevant exempel så förstår jag att du inte förstår frågeställningen...

I motsvarande ditt fall så har du köpt en produkt, låt oss säga månatliga leveranser av ett kilo äpplen och två kilo bananer. Om företaget du handlat av, till nya kunder, dessutom erbjuder tre apelsiner gratis som varuprov så kan du knappast klaga eftersom företaget har hållt sig till det som avtalats med dig.

I motsvarande mitt fall så kan man säga att avtalet gällde månatliga leveranser av ett kilo äpplen och ett kilo bananer med tillägget fem gratis apelsiner. Företaget kan då inte, helt sonika, börja ta betalt för apelsinerna eftersom det bryter mot det avtalade. Apelsinerna skulle enligt avtalet ingå gratis.

Förstår du skillnaden?


jag förstår men jag säger bara orka klaga lev med det

#3044

Postad 09 september 2012 - 14:41

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0

jag förstår men jag säger bara orka klaga lev med det

Det är naturligvis upp till var och en om man skall orka strida mot brutna avtal och extra överraskande kostnader eller ej. Antar att du inte bryr dig om du råkar ut för det men du får nog acceptera att andra gör det och då tar upp det i t.ex. ett forum som detta. Det är ju en av poängerna med ett forum.

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 09 september 2012 - 14:44.


#3045

Postad 09 september 2012 - 15:14

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

håller med tycker det är sjukt ang hits HD ... annars detta att kanalen försvinner gäller väl alla operatörer? vad gäller ang boxer för de har ju bara 3 cmore kanaler?
...

Det blir ändringar hos Boxer 17 sept ang C More:
http://www.boxer.se/...lus-blir-cmore/
http://www.boxer.se/...family-kampanj/
Men det blir off topic här att ge sig in på dessa förändringar. Den som är intresserad får kolla själv.

#3046

Postad 09 september 2012 - 15:34

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Det blir ändringar hos Boxer 17 sept ang C More:
http://www.boxer.se/...lus-blir-cmore/
http://www.boxer.se/...family-kampanj/
Men det blir off topic här att ge sig in på dessa förändringar. Den som är intresserad får kolla själv.


ok tänkte mest för det angår oss med som har comhem om text boxer har en annan lösning

#3047

Postad 09 september 2012 - 20:53

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
"Läste på Facebook om folk som reagerade på cmore hd i går va speglad bild kung fu panda 2.. självklart va det 3d SBS-H men det värsta av allt man kan regera på är att ComHem själva trodde de va nått fel att inte ens de fattade att de va 3d är under all kritik "

ComHem får väl kika in på C More-sidorna ibland:
"Under samma helg introduceras satsningen Månadens film i 3D. Våra 3D-filmer visas på C More First HD, och först ut är Kung Fu Panda 2 (8/9 13.10, 9/9 10.30 och 19.25). Senare i höst ses bl a Toy Story 3, De tre musketörerna, Megamind och Alice i Underlandet i 3D-format på C More First HD."
http://press.cmore.s...ease/show/62228
Problemet är väl för den som inte vill/kan se i 3D att man isf får titta i SD på C More First. Det är faktiskt inte så många som har 3D-tv ännu. Men för egen del bryr jag mig i nuläget inte om barnfilm.



Menar du att Comhem oxå sände i 3D, fast dom tydligt sagt att det inte finns intresse, så att 3D ej ska ingå i deras utbud i nutid......märkligt i så fall.
Däremot verkar det som CANAL DIGITAL som ligger i täten där och satsar på 3D, skulle få sända C moore First HD över parabol.
Och jo där var det nån som klagade på "dubbelbilden". förövrigt så är det väl bara ställa om till 3D på TVn om man har en sån....

Redigerat av Stagger Lee, 09 september 2012 - 21:02.


#3048

Postad 09 september 2012 - 20:59

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
" Det är faktiskt inte så många som har 3D-tv ännu. "

hur många ska det va för att va många ??

#3049

Postad 09 september 2012 - 21:09

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0
ja comhem har 3d men att de är 3d beror ju inte på comhem. cmore sänder ju ut det till alla operatörer så länge kanalen finns så finns 3d med... behöver ju inte va nån spec teknik från comhem för att sända 3d allt de handlar om e ju en vanlig 1920x1080i bild som sänds direkt från cmore...

förstår inte riktigt varför du skriver att canal digital ligger i täten ang 3d? har inget med canal digital att göra har mer att göra med att de har kanaler som sänder 3d

Redigerat av Duckface21, 09 september 2012 - 21:14.


#3050

Postad 09 september 2012 - 21:12

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
synd då att Comhem inte har fattat detta och informerar...........fast dom visste väl inte.



Comhem sänder inte i 3D ....det gör Canal Digital, High TV3D är en ren kanal för 3D.

Redigerat av Stagger Lee, 09 september 2012 - 21:25.




1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.