Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#5451

Postad 15 februari 2015 - 14:03

kentarne
  • kentarne
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

För den som är intresserad går det nu att få Viasat sport HD - paketet för 149/månad med ett års bindningstid. Dessutom ingår nu mera samma kanaler (Sport, Hockey,Fotboll,Motor samt 10:an) genom Viaplay. Vill man ha TV, Serier och Film får man betala vanliga 89/månad.

149+89 = 238

 

Kent



#5452

Postad 17 februari 2015 - 13:05

Pjanoo
  • Pjanoo
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0

"Nu kan du som är Com Hem kund äntligen få tillgång till Viaplay, efter lång väntan på lösningar är det nu i hamn."

 

Källa: http://tele2tv.blogs...a-antligen.html


Redigerat av Pjanoo, 17 februari 2015 - 13:07.


#5453

Postad 17 februari 2015 - 21:43

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 447 inlägg
  • 0
Ser man på! Det krävdes tydligen semlor.

#5454

Postad 08 mars 2015 - 11:07

Unregistered4bb67943
  • Unregistered4bb67943
  • Forumräv

  • 649 inlägg
  • 0

Nån som vet om Com Hem kommer att ta in kanalen "Crime & Investigation"  http://www.crimeandi...tigation.co.uk/



#5455

Postad 17 mars 2015 - 16:54

Tumme
  • Tumme
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0
Jag har precis skaffat cmore när dom nu har kampanj för 99 kr men jag kan inte spela in program på cmores HD kanaler. Har en Humax Hdpvr 1000. Någon som vet vad som är felet?

#5456

Postad 17 mars 2015 - 20:07

PatrikGolfer
  • PatrikGolfer
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Jag undrar om comhem kommer ta in cmore golf i sitt utbud från start?

Eller om dom skall förhandla i 4-5 år?

Så comhem sätt upp cmore golf på listan av kanaler som önskas av era abonnenter.

http://www.aftonblad...icle20480034.ab

#5457

Postad 17 mars 2015 - 21:35

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Jag har precis skaffat cmore när dom nu har kampanj för 99 kr men jag kan inte spela in program på cmores HD kanaler. Har en Humax Hdpvr 1000. Någon som vet vad som är felet?

 

Kan du alls SE HD-kanalerna, om du bara tittar på dem VIA boxen?

 

Annars kanske du måste Paira/Para programkortet.


Redigerat av Kung Nu, 17 mars 2015 - 21:38.


#5458

Postad 17 mars 2015 - 21:49

Tumme
  • Tumme
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0

Kan du alls SE HD-kanalerna, om du bara tittar på dem VIA boxen?
 
Annars kanske du måste Paira/Para programkortet.


Jag kan se allt om jag tittar via boxen. provade att starta en inspelning och man kan se om man trycker på info knappen att den har börjat en inspelning men den syns inte i media plus att den till slut säger att i spelningen är kortare än 30 sekunder och då bryts den och försvinner.

#5459

Postad 18 mars 2015 - 10:42

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 1

Jag undrar om comhem kommer ta in cmore golf i sitt utbud från start?

Eller om dom skall förhandla i 4-5 år?

Så comhem sätt upp cmore golf på listan av kanaler som önskas av era abonnenter.

http://www.aftonblad...icle20480034.ab

 

Hej,

Önskemålet noterat, inte gått ut något pressmeddelande än från oss ang kanalen men kanaler som lanseras hittar man numera på: https://www.comhem.s...andringar-56226

Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice 



#5460

Postad 20 mars 2015 - 16:08

Rubensko
  • Rubensko
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Har nyss fått en Tivobox och har lite funderingar.

Går det ej att göra så man kan ändra programordningen i favoritlistan?

I EPGn vore det bra med en pil eller nåt som visar i tidslinjen var i programmet man är.Ja ni fattar säkert.



#5461

Postad 21 mars 2015 - 10:07

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Har nyss fått en Tivobox och har lite funderingar.

Går det ej att göra så man kan ändra programordningen i favoritlistan?

I EPGn vore det bra med en pil eller nåt som visar i tidslinjen var i programmet man är.Ja ni fattar säkert.

 

https://www.minhembi...c=299341&page=7

Första inlägget längst upp, #301.

 

 

Google är din vän:

https://www.google.c...avoriter i tivo

 

Där hittar man bl.a.

https://sv-se.facebo...591804594199152

 

 


 

Com Hem AB Fred Punk Jag vet inte om den funktionen kommer att komma eller inte, men vi har mottagit önskemålet från ett antal kunder. Jag för även dina synpunkter vidare till ansvariga för tjänsten. /Jesper Bodin

 


Redigerat av Kung Nu, 21 mars 2015 - 10:07.


#5462

Postad 21 mars 2015 - 18:08

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

Har nyss fått en Tivobox och har lite funderingar.
Går det ej att göra så man kan ändra programordningen i favoritlistan?
I EPGn vore det bra med en pil eller nåt som visar i tidslinjen var i programmet man är.Ja ni fattar säkert.


Program ordning och programplats nummer är tyvärr låsta sannolikt för att underlätta för kundsupport då de ALLTID vet vilket nummer en kanal har om någon ringer in med problem, någon annan logisk förklaring kan inte jag komma på.
Att underlätta för kunderna är nog inte intressant.

Jag har bland annat en Thomson TV och där går det att flytta kanalerna och ge dem det nummer man vill och det går även att blanda analoga och digitala kanaler i samma favoritlista, faktiskt ganska smidigt tycker jag.

#5463

Postad 22 mars 2015 - 13:57

Rubensko
  • Rubensko
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Program ordning och programplats nummer är tyvärr låsta sannolikt för att underlätta för kundsupport då de ALLTID vet vilket nummer en kanal har om någon ringer in med problem, någon annan logisk förklaring kan inte jag komma på.
Att underlätta för kunderna är nog inte intressant.

Jag har bland annat en Thomson TV och där går det att flytta kanalerna och ge dem det nummer man vill och det går även att blanda analoga och digitala kanaler i samma favoritlista, faktiskt ganska smidigt tycker jag.

Man behöver inte göra nåt åt kanalnumret.Bara så man kan flytta omkring kanalerna i den ordning man vill i favoritlistan.



#5464

Postad 22 mars 2015 - 17:22

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

Man behöver inte göra nåt åt kanalnumret.Bara så man kan flytta omkring kanalerna i den ordning man vill i favoritlistan.


Jag håller inte med, visst funkar detsamma länge jag bara zappar upp och ner.
Men vill jag gå direkt till en kanal måste jag komma ihåg det ursprungliga programplatsnumret och det tycker iaf jag suger.

#5465

Postad 22 mars 2015 - 18:37

mikaelmark
  • mikaelmark
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0
Har sedan två år Medium 8 favoriter, och det har fungerat bra tills strax före jul 2014, då jag inte kunnat se EPG (programinfo) längre än ca 30 min framåt. Och ibland kommer EPG:n tillbaka när jag bläddrat fram ca 12 timmar, dvs det är ett tomrum.
Dessutom är menysystemet väldigt långsamt och vid uppstart av boxen så visas bilen i slow motion en stund och ingen EPG går att se, samt efter en stund startar boxen om.
 
Har provat min digitalbox Motorola VIP1903C i en annan lägenhet i mitt område, och det är samma fel. Har dessutom provat med en Samsung TiVo-box hos mig, och denna fungerar bra.
Fick min Motorola-box utbytt för en vecka sedan till en likadan, men samma fel kvarstår med den nya och nu vill dem byta ut även den nya boxen.
 
Enligt Comhem så känner dem inte till att någon annan haft mina problem, men jag misstänker att eftersom senaste firmware kom 8 dec. 2014, så kan det vara detta som är orsaken, dvs någon bugg.
 
Jag bor i södra storstockholm. Är det någon annan som har liknande problem som mig?


#5466

Postad 24 mars 2015 - 23:32

Unregistered4bb67943
  • Unregistered4bb67943
  • Forumräv

  • 649 inlägg
  • 0

Hej,

Önskemålet noterat, inte gått ut något pressmeddelande än från oss ang kanalen men kanaler som lanseras hittar man numera på: https://www.comhem.s...andringar-56226

Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice 

Hej. Vet du om ni kommer ta in kanalen "Crime & Investigation" om inte så får du gärna lägga till den på önskelistan. :)



#5467

Postad 25 mars 2015 - 15:16

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Hej. Vet du om ni kommer ta in kanalen "Crime & Investigation" om inte så får du gärna lägga till den på önskelistan. :)

Hej,
 
Inget officiellt sagt om denna kanal, men jag tar önskemålet vidare, tack!
 
Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice 


#5468

Postad 01 april 2015 - 17:20

Stefan7574
  • Stefan7574
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Du kan även ta med önskemålet att tivotogo borde ha Airplay så man kika via iphone i sovrummet upp till tv:n via appletv.

#5469

Postad 01 april 2015 - 19:35

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

Du kan även ta med önskemålet att tivotogo borde ha Airplay så man kika via iphone i sovrummet upp till tv:n via appletv.


Martin Luther King sa också " I have a dream "

Tror du Com hem skulle bry sig så mycket om kunden att de dödar tvillingkort? Även om det 2015 borde vara självklart med skärmspegling.

#5470

Postad 01 april 2015 - 20:05

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

va va de för vits me att flytta TV4 Fakta från kanalpalts 63  till 708 ?


Redigerat av Stagger Lee, 01 april 2015 - 20:05.


#5471

Postad 01 april 2015 - 20:50

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

va va de för vits me att flytta TV4 Fakta från kanalpalts 63  till 708 ?


Vad är det överhuvudtaget för vits att bestämma programplatser till kanalerna, det vill jag göra själv.
Det minsta man borde göra är att lägga HD versionerna som " default " alltså SVT 1HD på ett och så vidare inte på 21 och så vidare.

Men nog f-n borde man åtminstone kunna byta nummer i favoritlistor
Är det någon mer än jag som upplever att TIVO boxen är kommersiellt inställd, det jag menar är att det är för mycket kontrast, färg. Lite som en TV out of the box.

#5472

Postad 02 april 2015 - 16:21

Rubensko
  • Rubensko
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Hej.Eftersom denna Tivobox nu börjar vara några år.(ca 14 år)Och ni inte verkar göra den mer användarvänlig,så undrar jag om det är nån ny box på gång snart?Det finns ju ett stort missnöje mot boxen,så varför görs det ingenting?



#5473

Postad 02 april 2015 - 17:07

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 447 inlägg
  • 0
14 år gammal teknik är det nog inte i boxen. Men gränssnittet ser ju definitivt ut så.

Hårdvaran i Com Hem:s TiVo-box är nog helt funktionsduglig, men mjukvaran är rejält eftersatt.

#5474

Postad 03 april 2015 - 08:59

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

14 år gammal teknik är det nog inte i boxen. Men gränssnittet ser ju definitivt ut så.
Hårdvaran i Com Hem:s TiVo-box är nog helt funktionsduglig, men mjukvaran är rejält eftersatt.


Jag mjukvaran och tänket från Com hems sida är katastrof

Den är seg.
Navigeringen är ologisk.
Det går inte att sortera eller göra favoritlistor som är användbara.
Inga inställningar och justeringar för bilden.

Riktigt hatobjekt om man haft en bra STB.

#5475

Postad 03 april 2015 - 16:09

mikaelmark
  • mikaelmark
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0

Det jobbigaste med denna stora TiVo-box från från Samsung, tycker jag ändå är att den spelar in massor av program, som är helt åt skogen med vad man är intresserad av. Den spelar in upp till tre program åt gången, tror jag det är.

 

Och så spelar den automatiskt in det program som man valt som påminnelse, märkligt!

 

Dessutom låter den som en dator p.g.a. hårddisken som är igång när boxen är på. Borde gå att stänga av disken, tycker jag.



#5476

Postad 03 april 2015 - 17:12

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

Det jobbigaste med denna stora TiVo-box från från Samsung, tycker jag ändå är att den spelar in massor av program, som är helt åt skogen med vad man är intresserad av. Den spelar in upp till tre program åt gången, tror jag det är.
 
Och så spelar den automatiskt in det program som man valt som påminnelse, märkligt!
 
Dessutom låter den som en dator p.g.a. hårddisken som är igång när boxen är på. Borde gå att stänga av disken, tycker jag.


Jag har satt dämpfötter på min, men både disk och fläkt låter ganska mycket

#5477

Postad 03 april 2015 - 18:39

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Det jobbigaste med denna stora TiVo-box från från Samsung, tycker jag ändå är att den spelar in massor av program, som är helt åt skogen med vad man är intresserad av. Den spelar in upp till tre program åt gången, tror jag det är.

 

 

Men stäng då av det ...

 


 

Turn off auto-recording

1. Go to Help & Settings from the main menu.
2. Choose Settings and enter your PIN (if you’ve set one up).
3. Choose Recordings, then Suggestions to change your settings

 



#5478

Postad 04 april 2015 - 09:32

Unregistered4bb67943
  • Unregistered4bb67943
  • Forumräv

  • 649 inlägg
  • 0

Jag mjukvaran och tänket från Com hems sida är katastrof

Den är seg.
Navigeringen är ologisk.
Det går inte att sortera eller göra favoritlistor som är användbara.
Inga inställningar och justeringar för bilden.

Riktigt hatobjekt om man haft en bra STB.

Inget går upp mot gamla hederliga HDPVR-1000C. 



#5479

Postad 16 april 2015 - 07:13

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0

Nytt tv-bråk på gång – TV4 vill bryta med Com Hem

 

Enligt uppgifter till Dagens Media har TV4 långtgående planer på att säga upp sitt avtal med Com Hem, som löper ut under hösten.

 

 

Anledningen är att Com Hems Tivo-satsning inte har levererat som operatören utlovat.

 

I samband med att inspelningstjänsten Tivo lanserades ska Com Hem, enligt källor till Dagens Media, ha lovat TV4-gruppen stora volymökningar, och fick därför rättigheterna för att distribuera TV4 över internet utan kostnad.

 

Eftersom Tivo inte levererat som Com Hem lovat, hotar TV4 nu att säga upp avtalet med operatören, och kräva förbättrade villkor.

 

http://www.dagensmed...icle3900729.ece



#5480

Postad 16 april 2015 - 10:50

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Hej,

Vi gjorde ett inlägg på vår facebook-sida igår ang detta, inlägget plus kommentarer finns att läsa på:
https://www.facebook...881182561928019  
 

Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice 


#5481

Postad 16 april 2015 - 10:58

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 1
Men det skulle ju kanske vara en väckarklocka för Com Hem att förbättra framför allt Mjukvaran i TIVO och dessutom kanske erbjuda fler flexibla abonnemang typ M8 eller liknande till TIVO

Jag vet att Boxer växer i kabelnät, dels har de flexiblare abonnemang och de har framför allt SVT's HD kanaler okodade vilket borde vara självklart i alla nät.

#5482

Postad 16 april 2015 - 13:04

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 447 inlägg
  • 0

Jaha, där ser man. Jag spår en gyllene sommar för pistagelängderna. :rolleyes:



#5483

Postad 16 april 2015 - 13:16

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 1

Någon som vet om kanal 9 hd kan tänkas komma till comhem?



#5484

Postad 16 april 2015 - 13:19

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

  • 845 inlägg
  • 0

Men stäng då av det ...

Hur hittar man det där?



#5485

Postad 17 april 2015 - 06:08

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Hur hittar man det där?

 

Que?

 

Instruktionerna, menar du?

 

Tjaaa, jag sökte väl på det däringa stället ...  ehhhh, javisst ja, Google heter det ju.   ;)

 

T ex "tivo turn off auto recordings" borde funka.



#5486

Postad 19 april 2015 - 16:59

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0
Hej alla,

Jag har ett konstigt problem med min TIVO Box, och undrar om det finns någon här på forumet som kanske kan testa om samma problem uppstår.

Jag är en IR extender av märket Marmitek som skickar IR via radio på 433,92 MHz en standard frekvens som använd och är godkänd för den typen av utrustning.

Problemet är att så fort jag rör någon knapp på någon fjärr så blir det kraftiga störningar på National Geografik och Viasat film HD som ligger på 434 MHz. Där ligger även viasat fotboll HD och Viasat Ishockey HD.

Finns det någon här på forumet som har Tivo en IR extender som sänder radio och har någon av dessa kanalr som kan testa om samma sak händer.
Håller jag för ir ögat på min extender så funkar det utan problem.

#5487

Postad 17 september 2015 - 13:14

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

  • 1 228 inlägg
  • 0

Jag blev igår uppringd av någon på kampanjavdelningen hos comhem.

Jag har idag bara kabel-TV kvar hos comhem, bredband och telefoni får jag gratis av föreningen där jag bor.

Försäljaren ville sälja på någon ny variant där jag fick alla kanaler i 30 dagar, sen kunde

jag bestämma vilket paket jag ville ha: Max, Medium eller Bas.

Det var tydligen inte med Tivo box utan skulle funka med min existerande Humax HD-PVR.

Han ville inte skicka någon information utan jag skulle bestämma mig först och sen skulle

jag få mer information.

Jag tackade nej.

När jag tittar på deras kanalpaket så ser jag att jag skulle behövt ta deras Max-paket för att få de kanaler

jag idag har med den gamla 8-Favoriter och det skulle blivit dubbelt så dyrt mot idag tror jag.

Någon annan som fått påringning?



#5488

Postad 17 september 2015 - 14:35

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Jag blev igår uppringd av någon på kampanjavdelningen hos comhem.

 

 

 

Jag funderar på att skaffa igen, har bara bredband genom dem. Vilka prisförslag fick du på respektive paket? :)



#5489

Postad 18 september 2015 - 15:05

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

  • 1 228 inlägg
  • 0

jag tror det var deras priser som står på hemsidan för bas, mellan, max men det

var typ 1 månads gratis med alla kanaler först.

Tror det var riktat till befintliga kunder att få bort dem från 8-favoriter.



#5490

Postad 19 september 2015 - 07:03

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

jag tror det var deras priser som står på hemsidan för bas, mellan, max men det

var typ 1 månads gratis med alla kanaler först.

Tror det var riktat till befintliga kunder att få bort dem från 8-favoriter.

Ja en månad gratis alla kanaler har man ju fått många gånger genom åren när man startat nåt "nytt" hos comhem eller annan leverantör.Helt klart det stör dom att du bara  betalar en lägre summa varje månad för dom kanaler du just vill ha... sitt lugnt i båten du är mitt råd B) Jävligt dålig deal förresten...halva priset på max i ett år vore väl mer en kampanj som fått folk o fundera.



#5491

Postad 19 september 2015 - 08:41

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

jag tror det var deras priser som står på hemsidan för bas, mellan, max men det

var typ 1 månads gratis med alla kanaler först.

Tror det var riktat till befintliga kunder att få bort dem från 8-favoriter.

 

Ja då förstår jag om det var till redan befintliga kunder. Som ny brukar man få 6 månader gratis, sedan ordinarie pris resterande 6 månader. Väntar ett tag till då :)



#5492

Postad 20 september 2015 - 12:20

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

  • 887 inlägg
  • 0

Jag blev igår uppringd av någon på kampanjavdelningen hos comhem.

Jag har idag bara kabel-TV kvar hos comhem, bredband och telefoni får jag gratis av föreningen där jag bor.

Försäljaren ville sälja på någon ny variant där jag fick alla kanaler i 30 dagar, sen kunde

jag bestämma vilket paket jag ville ha: Max, Medium eller Bas.

Det var tydligen inte med Tivo box utan skulle funka med min existerande Humax HD-PVR.

Han ville inte skicka någon information utan jag skulle bestämma mig först och sen skulle

jag få mer information.

Jag tackade nej.

När jag tittar på deras kanalpaket så ser jag att jag skulle behövt ta deras Max-paket för att få de kanaler

jag idag har med den gamla 8-Favoriter och det skulle blivit dubbelt så dyrt mot idag tror jag.

Någon annan som fått påringning?

 

Jag blev också uppringd. Har inte haft TV på ett par tre år men har bredband via comhem.

 

Samma deal till mig. Var givetvis inte intresserad.

 

Det intressanta var dock att de på direkt fråga varför man inte fick någon tivo-box utan ett kort att stoppa i TVn svarade att man haft "så mycket problem med den där boxen att man inte pushade den längre". Lär väl inte vara någon från ComHem som erkänner det men säljarna verkar ha fått den infon i alla fall.


Redigerat av Unregistered81406615, 20 september 2015 - 12:21.


#5493

Postad 20 september 2015 - 12:46

Stefan7574
  • Stefan7574
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Jag är då helnöjd med min Tivo! Kan knappt tänka mig att vara utan den :) .

Visst att man saknar att helt kunna sortera favoritkanallistan,men de gå att leva med.

Många som klagar på den har nog aldrig testat den en längre tid.

#5494

Postad 20 september 2015 - 15:54

micke13
  • micke13
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

Jag är också väldigt nöjd med Tivo. Det var en del problem när jag fick den för två år sedan men nu fungerar det bra. Saknar också möjlighet att sortera kanalerna som jag själv vill. Införs det får den toppbetyg.



#5495

Postad 20 september 2015 - 21:44

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0
Jag är inte så imponerad över Tivo boxen, har haft den ca ett år.

Seg att starta upp, om den varit av länge kan det ta flera minuter innan den är igång.
Jag tycker att möjligheten att kunna sortera och även numrera kanalerna som man vill är ett måste.

Bilden är sådär tycker jag mycket kontrast och färg tycker jag, lite för " kommersiell " för min smak eller kanske är Canal Digital via parabol så mycket bättre för det är det jag jämfört med.

Logiken i fjärrkontrollens kommandon är svår att förstå tycker jag.

#5496

Postad 21 september 2015 - 08:27

saman
  • saman
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0

Är väl helt galet att det fortfarande inte går att skapa/sortera egna kanallistor, det är ju trots allt 2015?! Hur svårt ska det vara att införa den här funktionen som så många kunder efterfrågar? Jag fick min box i förra veckan och funderar redan på att returnera köpet eller byta till ett abonnemang utan tivo. Man ska inte behöva memorera massa konstiga kanalnummer eller sitta och fibbla 10minuter med kontrollen varje gång man vill byta kanal. 

 

Skärp er Comhem!



#5497

Postad 21 september 2015 - 10:18

Stefan7574
  • Stefan7574
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Gör du en favoritlista så går det rätt bra ändå,trots att man även vill kunna sortera den.

Men ge boxen 1 månad och sen vill du inte byta bort den.

Ta dig tid och fixa med serieinspelningar samt fixa en skön önskelista så är den kanon tycker jag iaf.

Visst att ev omstart är sjukt seg,men hur ofta gör man det. Max 1 ggr varannan månad eller nått?

Men vi få hoppas dom jobbar och kommer med nån förbättring.En upplyst fjärr hade vart fin för oss som använder originalen ist för paddan.

#5498

Postad 21 september 2015 - 12:36

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

Gör du en favoritlista så går det rätt bra ändå,trots att man även vill kunna sortera den.
Men ge boxen 1 månad och sen vill du inte byta bort den.
Ta dig tid och fixa med serieinspelningar samt fixa en skön önskelista så är den kanon tycker jag iaf.
Visst att ev omstart är sjukt seg,men hur ofta gör man det. Max 1 ggr varannan månad eller nått?
Men vi få hoppas dom jobbar och kommer med nån förbättring.En upplyst fjärr hade vart fin för oss som använder originalen ist för paddan.


Paddan går inte att använda som fjärr numera Tivo to go appen finns inte längre bara en streaming app som inte funkar i IOS 9.
Angående omstart så vet jag inte men typ varje gång jag slår på den så står det " vaknar vänta några minuter " iofs så är det långt mellan tillfällena som jag använder boxen så den kanske behöver vakna.

Jag gav den ca 3 månader, sedan skaffade jag tvillingkort til TV'n så jag kan göra egna listor och även byta programplatsnummer på kanaler ex SVT1 HD ligger på 1 och inte 21.

I stort sett det enda jag använt den till är inspelningar som jag ställt in via appen, en funktion som inte finns längre.
Jag hoppas att den stora uppdateringen till en helt ny plattform i boxen som kommer snart gör boxen mer användarvänlig och ger mer individuella möjligheter.

#5499

Postad 01 oktober 2015 - 18:28

Unregistered679f77dd
  • Unregistered679f77dd
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Är det bara jag som har en ickefungerande EPG när man kör Ca-Modul i samsung tv?



#5500

Postad 01 oktober 2015 - 19:32

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Är det bara jag som har en ickefungerande EPG när man kör Ca-Modul i samsung tv?

 

CA-Modul eller ej har inget med EPG att göra, man kan ju se EPGn fast man inte har rätt att se kanalerna.

 

Men men, kanske inte din Samsung gillar om du har fel sorts CAM i, det kunde ju vara en möjlighet.

 

Alltså att du har en CAM för Boxer/DVB-T/T2 istället för Comhem/DVB-C, alltså olika Krypteringssystem.


Redigerat av Kung Nu, 01 oktober 2015 - 20:38.




3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.