Senaste filmen jag såg...
15349 svar till detta ämne
#11651
Postad 30 juli 2016 - 10:01
logh
-
logh
-
Användare
-
-
181 inlägg
The Dead Pool (1988). Sist ut i Dirty Harry-serien! Av de fem filmerna hamnar den någonstans runt 3-4 plats.
En del roliga biroller som fick mig att haja till. Jim Carrey i en tidig roll, samma med Liam Neeson.
Minnesvärd biljakt med radiostyrd bil.
Guns N' Roses (Minus Axl) är också med på ett hörn.
Sett på Blu-Ray. Bildkvalitén är godkänd utan att på något sätt sticka ut.
5,5/10
Redigerat av logh, 30 juli 2016 - 10:04.
#11652
Postad 30 juli 2016 - 10:18
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Flypaper - Netflix
Vet inte riktigt vad man ska säga om denna.. mer än att undvik att se den om du förväntar dig något sevärt.
1/5 Nötter
#11653
Postad 30 juli 2016 - 13:07
Octopussy
-
Octopussy
-
Veteran
-
-
1 868 inlägg
Independence Day Resurgence 1 av 5, vilken dynga. Ingen uppbyggande av historien utan allt var pang på med påtvingade och urusla "skämt".
#11654
Postad 30 juli 2016 - 19:41
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4 115 inlägg
Ghostbusters
Till större delen gillade jag filmen, gillade tonen och humorn. Kul med skådisar från första filmen, samt även spöken
Men slutstriden var bara för j*vla löjlig, drog ner betyget.
Frugan ger den 4/5 gastar medan jag ger den 3/5.
#11655
Postad 31 juli 2016 - 10:19
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Highlander
Såg denna som yngre, tyckte den var svinbra! Men efter att sett om den efter alla åren som gått så börjar man fundera hur man tänkte!
Highlander II
Förstod inte så värst mycket utav denna filmen egentligen.. historian var helt skev emot första filmen. Men sämre än första filmen.
Highlander III
Faktiskt helt okej, vet inte om det beroende på att effekter etc blivit bättre. Men den föll tillbaka lite mera till historian. Dock även här lite smått obegriplig historian då andra filmen påtala något annat.
#11656
Postad 31 juli 2016 - 10:31
Frozen_Plauge
-
Frozen_Plauge
-
Lärjunge
-
-
400 inlägg
#11657
Postad 31 juli 2016 - 11:53
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3 845 inlägg
3 Days to kill - standard avrion med Kevin Costner. Jag gillar Kevin så det blir ett lite bättre betyg än vad filmen egentligen är värd. 6/10
Cold in July - skön thriller/action? Med Mr Dexter som familjefarsa gone badass typ 7/10
Under Sandet - dansk efterkriget film om ett gäng unga tyska soldater som ska röja upp minor längst danska kusten. Mycket bra drama med en perfekt nerv genom hela filmen. Bra skådespeleri. 9/10
Redigerat av beat_strandh, 31 juli 2016 - 11:54.
#11658
Postad 31 juli 2016 - 18:21
Unregisteredd6957fbe
-
Unregisteredd6957fbe
-
Veteran
-
-
1 625 inlägg
Fick äntligen sett Birdman och Django Unchained idag. Vet inte riktigt vad jag skall ge i betyg men riktigt bra var de båda. Hurra för bra film.
#11659
Postad 01 augusti 2016 - 04:37
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Såg om Chappie igår. Den blev inte bättre för det.
#11660
Postad 01 augusti 2016 - 07:40
Anniggo
-
Anniggo
-
Lärjunge
-
-
401 inlägg
Höken är lös (Hudson Hawk,1991)
Enda filmen som Bruce Willis var med och skrev manus till, vilket vi ska vara glada för. Jag såg den när den kom och tyckte inte om den men kom inte ihåg att den var så här dålig.
2/5
#11661
Postad 01 augusti 2016 - 07:54
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7 289 inlägg
Det krävs en speciell humor för att uppskatta den
#11662
Postad 01 augusti 2016 - 10:12
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
images.jpg 75,36K
2 Antal nerladdningar
Skrattade så tårarna spruta i vissa scener! Härlig film med sjuk humor!
#11663
Postad 01 augusti 2016 - 10:22
PERSSA
-
PERSSA
-
Lärjunge
-
-
335 inlägg
Såg Point Break igår 3/5
Den första från 91 är bättre 4/5
#11664
Postad 01 augusti 2016 - 21:13
zephir
-
zephir
-
Forumräv
-
-
554 inlägg
Kom till skott och såg The imitation game som av mig får 9/10. Riktigt välgjord med bra flyt samt finfina skådespelarinsatser från ffa Cumberbatch.
/r
#11665
Postad 02 augusti 2016 - 17:36
PML73
-
PML73
-
Mästare
-
-
3 962 inlägg
The Dead Pool (1988). Sist ut i Dirty Harry-serien! Av de fem filmerna hamnar den någonstans runt 3-4 plats.
En del roliga biroller som fick mig att haja till. Jim Carrey i en tidig roll, samma med Liam Neeson.
Minnesvärd biljakt med radiostyrd bil.
Guns N' Roses (Minus Axl) är också med på ett hörn.
Sett på Blu-Ray. Bildkvalitén är godkänd utan att på något sätt sticka ut.
5,5/10
Skönt, såg den på bio, Filmhuset, var det på tidigare Sergel?
#11666
Postad 02 augusti 2016 - 18:05
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2 986 inlägg
Kollade på End of Watch för andra gången för att friska upp minnet hur Ayer är som regissör, och nej denna film håller inte alls.
Helt ologiskt filmad och värre än The Blair Witch Project när det kommer till kamerahantering. Det är tänkt att Jake Gyllenhaal ska dokumentera allt som händer, och så råkar det vara så gängmedlemmarna också har videokamera. Men av någon uppenbar anledning så skiftar alltid kameran till tredje person... vem är det som filmar? Det hade bara varit bättre att skita i hela den här töntigheten och hanterat det som en normal film.
Måste jag titta på en till film med efterblivna mexikanska gängmedlemmar (Triple 9 senast) så tar jag hellre min bössa och skjuter sönder Blurayspelaren.
#11667
Postad 03 augusti 2016 - 16:35
FEA
-
FEA
-
Guru
-
-
4 196 inlägg
Suicide Squad (2D)
4 av 5
Marginella invändningar mao. Jag gillade den!
... vem gav de tillstånd att sno min spellista förresten?
Ljudet på bion (Scandinavia 9) var riktigt högt (bra!) och för första gången fick jag ont i öronen av alla skottljud. Bilden var utan anmärkningar.
Redigerat av FEA, 03 augusti 2016 - 16:44.
#11668
Postad 03 augusti 2016 - 19:28
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Såg The Signal igår för andra gången. Huvudpersonen gör bra ifrån sig, medan Herr Lawrence Fishbourne tyvärr har målat in sig i Matrix-träsket. Det är faktiskt nästan så att huvudpersonen bär hela filmen själv. Filmen är lite si och så för att vara en Sci-fi. Några as-snygga scener mot sluter gör att jag förlåter den. Super-slow motion till folket!
Redigerat av Unregistered1fef72f3, 03 augusti 2016 - 19:29.
#11669
Postad 04 augusti 2016 - 18:40
FEA
-
FEA
-
Guru
-
-
4 196 inlägg
Batman v Superman: Dawn of Justice Utlimate Edition
Jag höjer mitt tidigare betyg för den 'kortare' versionen och ger
5 av 5
Jag gillade vad jag såg skarpt. Tre timmar bara försvann!
#11670
Postad 04 augusti 2016 - 23:02
Unregisteredbcdf29f3
-
Unregisteredbcdf29f3
-
Beroende
-
-
1 255 inlägg
Batman v Superman: Dawn of Justice Utlimate Edition
Jag höjer mitt tidigare betyg för den 'kortare' versionen och ger
5 av 5
Jag gillade vad jag såg skarpt. Tre timmar bara försvann!
Jaha.
F*n också...
Har beställt 3D-versionen (osedd).
Så om jag gillar den så blir som med x-men: days of future past och avatar "all over again".
Synd att de förlängda versionerna oftast inte släpps i 3d...
Speciellt när den kallas "ultimate edition".
#11671
Postad 05 augusti 2016 - 15:53
FEA
-
FEA
-
Guru
-
-
4 196 inlägg
The Secret Life of Pets (2D på originalspråk)
2 av 5
Det hjälpte inte ens att rösterna görs av riktigt duktiga skådisar. De bra skämten var alldeles för få. Roligast var hyllningen till Monty Python
Filmen är snyggt tecknad!
Förfilmen var bäst och riktigt rolig. Jag hoppas den visas före alla föreställningar
#11672
Postad 05 augusti 2016 - 16:27
Unregistereda896cc37
-
Unregistereda896cc37
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Full Metal Jacket (1987)
Stanley Kubrick slår sjeldent feil, og selvsagt ikke her heller. Lenge siden jeg har sett filmen og første gang på stort lerret. Det meste er nok sagt om filmen, men har du ikke sett denne er det bare å bestille asap.
Bildet var bra syns jeg, 16:9. Lyden var også klar og fin, men det meste forrige i frontkanalene. Ingen HD lyd på blu-rayen henter fra "Stanley Kubrick Collection Box".
#11673
Postad 05 augusti 2016 - 16:37
Anniggo
-
Anniggo
-
Lärjunge
-
-
401 inlägg
Scorched Heat (1987)
Svensk skräck/thriller/ofrivillig komedi med Harald Treutiger. Betydligt bättre än jag trodde, fast jag trodde den skulle vara totalt värdelös. OK den är ganska kass men underhållande ändå. Monstret ser ut som liket i ”Father's day” delen av Creepshow.
2/5
Redigerat av Anniggo, 05 augusti 2016 - 16:41.
#11674
Postad 05 augusti 2016 - 20:31
alienrebel
-
alienrebel
-
Veteran
-
-
1 549 inlägg
Såg denna tidigare idag.
Trodde den skulle vara riktigt bra men den var en stor besvikelse.
Hände verkligen ingenting av värde.
Gillar normalt skräckisar i lågt tempo men nej detta var inte bra.
1/5
witch.jpg 176,4K
0 Antal nerladdningar
#11675
Postad 06 augusti 2016 - 09:17
vinncent
-
vinncent
-
Mästare
-
-
2 878 inlägg
Batman vs superman. 6/10 Ganska ok faktiskt. Hade inga förväntningar på den.
#11676
Postad 06 augusti 2016 - 14:46
Anniggo
-
Anniggo
-
Lärjunge
-
-
401 inlägg
A Hard days night (1964)
Beatles i sin första film. Ingen handling alls men rolig ändå.
4/5
#11677
Postad 06 augusti 2016 - 15:21
Unregisteredd77fcd1d
-
Unregisteredd77fcd1d
-
Användare
-
-
238 inlägg
Sharknado 4: The Fourth Awakens (2016)
Spelade in den från Kanal 9 och tittade på den igår. Inte nog med att den var dålig, vilket var väntat, den var dessutom tråkig. De tidigare filmerna i serien har åtminstone varit lite kul och underhållande i sin uselhet, denna var varken eller. Dålig OCH tråkig, inte bra.
1/5
#11678
Postad 06 augusti 2016 - 15:24
Unregisteredd77fcd1d
-
Unregisteredd77fcd1d
-
Användare
-
-
238 inlägg
The Dead Pool (1988). Sist ut i Dirty Harry-serien! Av de fem filmerna hamnar den någonstans runt 3-4 plats.
En del roliga biroller som fick mig att haja till. Jim Carrey i en tidig roll, samma med Liam Neeson.
Minnesvärd biljakt med radiostyrd bil.
Guns N' Roses (Minus Axl) är också med på ett hörn.
Sett på Blu-Ray. Bildkvalitén är godkänd utan att på något sätt sticka ut.
5,5/10
Minus Axl? Han är ju också med i filmen.
#11679
Postad 06 augusti 2016 - 19:49
Anniggo
-
Anniggo
-
Lärjunge
-
-
401 inlägg
The Funhouse (1981)
Tobe Hooper (Motorsågsmassakern) gjorde denna ganska tråkiga film om några ungdomar som bestämmer sig för att övernatta i skräckhuset. Få mord och ganska blodfattig. Inte dålig men inte heller bra. Rick Baker designade effekterna.
2,5/5
Redigerat av Anniggo, 07 augusti 2016 - 12:24.
#11680
Postad 06 augusti 2016 - 19:56
FEA
-
FEA
-
Guru
-
-
4 196 inlägg
Suicide Squad (IMAX® 3D)
4 av 5
Sevärd actionrulle med serietidningsfigurer
(IMAX® tillförde inget. Nada. Noll. Filmen visades i 2.35:1 med svarta kanter upp och nedtill. 3D tillförde snyggare eftertexter)
Redigerat av FEA, 06 augusti 2016 - 19:57.
#11681
Postad 06 augusti 2016 - 20:01
Anniggo
-
Anniggo
-
Lärjunge
-
-
401 inlägg
Nightmares in a damaged brain (1981)
Mer blod än genomsnittsslashern, mindre sammanhängande story.
Men fortfarande värd att se. Se bara till att ni ser den oklippt.
2,5/5
#11682
Postad 06 augusti 2016 - 20:31
Anniggo
-
Anniggo
-
Lärjunge
-
-
401 inlägg
Rawhead Rex (1986)
Hyfsad skräckfilm baserad på Clive Barkers berättelse. Kanske hade varit bättre om Rex inte hade sett så fake ut? bra design annars. Slutet är väl utdraget med ljuseffekter som aldrig verkar ta slut.
2,5/5
#11683
Postad 06 augusti 2016 - 20:48
vinncent
-
vinncent
-
Mästare
-
-
2 878 inlägg
Nightmares in a damaged brain (1981)
Mer blod än genomsnittsslashern, mindre sammanhängande story.
Men fortfarande värd att se. Se bara till att ni ser den oklippt. 2,5/5
Riktig ruskig film faktiskt ! Bra utgåva från 88 films!
#11684
Postad 06 augusti 2016 - 22:21
Fisher_king
-
Fisher_king
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
Apollo 13
Fortfarande spännande även tredje gången.
Betyg 7/10
The rewrite
Faktiskt hyfsat skådespel av Hugh Grant och Marisa Tomei är ju aldrig dålig. Manuset är däremot en totalkatastrof vilket gör filmen i det närmaste outhärdlig
Betyg 3/10
Annie Hall
Underbar dialog och regi. Bra skådespel.
Betyg för filmen 8/10
Betyg för utgåvan (Woofy Allen boxen på DVD med 20 filmer) 4/10. Länge sedan man såg en film hemma där rullbytarringarna fanns kvar.
#11685
Postad 06 augusti 2016 - 22:59
Unregistered5216151c
-
Unregistered5216151c
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
LONDON HAS FALLEN!
No brainer action....underbart.
G. Butler utdelar grovt våld. 😀
#11686
Postad 06 augusti 2016 - 23:10
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4 194 inlägg
Suicide Squad
Grymt bra men med några små irritationsmoment. Men överlag mycket nöjd!
#11687
Postad 07 augusti 2016 - 11:04
FEA
-
FEA
-
Guru
-
-
4 196 inlägg
Captain America: The Winter Soldier
3½ av 5
Avengers: Age of Ultron
3½ av 5
Captain America: Civil War
4 av 5
Tre sköna actionrullar. Jag såg nog Captain America : Civil War i sista stund på bio, det lär inte vara många visningar kvar av den.
Redigerat av FEA, 07 augusti 2016 - 16:16.
#11688
Postad 07 augusti 2016 - 17:17
Anniggo
-
Anniggo
-
Lärjunge
-
-
401 inlägg
Christine (1983)
John Carpenter filmar Stephen King och gör det bra. Riktigt bra bild (2.39:1) och ljud på Blu-ray. Hade konstigt nog inte sett om den sedan jag såg den på bio.
3,5/5
#11689
Postad 07 augusti 2016 - 17:27
Anniggo
-
Anniggo
-
Lärjunge
-
-
401 inlägg
The Prowler (1981)
En tidig slasher och en av mina favoriter. Tom Savini gjorde de makalösa effekterna. Bild och ljud är bra på Blu-ray, kan nog inte bli bättre. Även känd under titeln Rosemary's killer.
4/5
#11690
Postad 07 augusti 2016 - 18:36
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2 986 inlägg
Puerto Ricans in Paris
Stängde av när det var 20 min kvar och kastade skiten i soptunnan.
The Djungle Book
Började rätt segt och är ingen fan av barnskådespelaren som de hittat på någon skolpjäs. Men filmen lyfter rejält när Christopher Walken spelar King Louie, som de perfekt avbildat som orangutang
Bild är perfekt och hade de inte varit för att Idris Elba låter som om han pratar i en rostig burk hade ljudet varit lika så.
#11691
Postad 07 augusti 2016 - 20:30
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Har du redan jungelboken? Är det blu eller dvd?
#11692
Postad 07 augusti 2016 - 21:42
FEA
-
FEA
-
Guru
-
-
4 196 inlägg
Har du redan jungelboken? Är det blu eller dvd?
Den går ju fortfarande på bio annars
#11693
Postad 07 augusti 2016 - 21:49
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2 986 inlägg
Intressanta i extramaterialet är att Favreau säger att Disney pitchade filmen till honom som pg-13 och den var mycket mer våldsam, men att han ändrade storyn för att lika mer den tecknade versionen som han älskar.
Det kan förklara varför denna går upp på bio om några år.
http://www.imdb.com/title/tt2388771/
Redigerat av Unregistered577c6879, 07 augusti 2016 - 21:58.
#11694
Postad 07 augusti 2016 - 23:22
greveriff
-
greveriff
-
Veteran
-
-
1 984 inlägg
Såg Tarzsn igår. Medioker matinefilm. Får 2 av 5.
#11695
Postad 08 augusti 2016 - 05:06
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 853 inlägg
13 hours: riktigt bra film! 8/10 ,bild och ljud i toppklass !
Är stor fan av genren så jag gillade den med även om de riktiga topparna uteblir.
Men Black hawk down-ish action är sällan fel, 3/5 starka pacman piller, minst.
Händelsen hade gått helt under min radar men förutsatt att Wikipedia stämmer så verkar händelserna i filmen följa verkligheten bra, får nog bli 4 piller av bara den anledningen.
#11696
Postad 08 augusti 2016 - 05:56
vinncent
-
vinncent
-
Mästare
-
-
2 878 inlägg
Är stor fan av genren så jag gillade den med även om de riktiga topparna uteblir.
Men Black hawk down-ish action är sällan fel, 3/5 starka pacman piller, minst.
Händelsen hade gått helt under min radar men förutsatt att Wikipedia stämmer så verkar händelserna i filmen följa verkligheten bra, får nog bli 4 piller av bara den anledningen.
Gillar även de för mig helt okända skådisarna som är med och att de inte valt superkändisar!
#11697
Postad 08 augusti 2016 - 13:39
Unregistered277056c3
-
Unregistered277056c3
-
Guru
-
-
4 773 inlägg
"FLIGHT" från 2012 med Denzel Washington, regi Robert Zemeckis
http://www.imdb.com/title/tt1907668/
Dyngrak pilot räddar livet på de flesta passagerarna medelst kreativ landning av ett defekt plan, men riskerar att få skulden ändå efter drogtest.
Denzel fick flera pris för bästa huvudroll, men är förmodligen den sämst regisserade skådisen i filmen. Bra story dock...
Betyg 3 av 5.
#11698
Postad 08 augusti 2016 - 17:09
budwhite
-
budwhite
-
Veteran
-
-
1 918 inlägg
Var väl också Zemeckis första spelfilm sedan Cast Away så han kanske var lite rostig bakm kameran. Bra film, bra historia och bra Denzel
#11699
Postad 08 augusti 2016 - 17:26
Voldo
-
Voldo
-
Forumräv
-
-
846 inlägg
The Nice Guys
Rolig actionkomedi. Bra kemi mellan Gosling och Crowe.
7/10
Redigerat av Voldo, 08 augusti 2016 - 17:26.
#11700
Postad 09 augusti 2016 - 18:09
tuna74
-
tuna74
-
Forumräv
-
-
568 inlägg
Kung Fu Panda 3 (3D Blu-ray)
Klart mycket sämre än del 1 och 2, men det kunde man väl förvänta sig när de drog in hans biologiska farsa. Riktigt snygg 3D dock.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Film
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
tnorlund
2024-04-22 19:58:56
-
UPDATE 2024
jacoby
2024-04-15 17:17:29
-
UPDATE 2024
jacoby
2024-04-15 17:09:47
-
UPDATE 2024
jacoby
2024-04-15 16:57:35
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|