Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Börja gymma

10620 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Beurer BF 800 (Personvågar) 1 3 (6) Inga priser
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band (Smarta klockor) 9 7,14 (20) Inga priser

#8501

Postad 05 augusti 2015 - 14:29

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

Tack :)

 

har tre på stången så att säga :) lillfingret är fritt :)

Första gångerna när jag körde frontböj så körde jag med samma grepp som dig.

 

Men nu de senaste gångerna så har fått köra korsvis grepp då jag får ont i armbågen när jag väl belastar stången och skall köra, sjukt störigt.



#8502

Postad 05 augusti 2015 - 14:58

JonnyVT
  • JonnyVT
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0

Idag var det lite roligt å träna iaf, kände att jag nog skulle kunna öka i marklyftet.

Så det får bli nästa pass.

Testade att "maxa" i bänk, så jag provade 80kg, gjorde först en å va ganska nöjd över det.

Därefter testade jag igen å lyckades med tre reps, men sista kanske inte räknas då röven lyfte det mesta.

Men lite kul var det iaf :)



#8503

Postad 05 augusti 2015 - 19:01

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Även ett dåligt pass är ett pass, typ ;)

Jag kan inte göra sån lågstång vid benböj, kommer fan inte till baka så långt med armarna.

Även vid högstång så får jag typ ont frampå axeln, är väl för stel där antar jag.

Men fressten, det va ju inte så dåligt ändå ju, passet då.

 

Jag hade problem med det länge också men det är stretching, stretching, stretching som gäller. Och riktig lågstång är fruktansvärt obekvämt i början ändå och det är fortfarande rätt oskönt tycker jag.

 

 

Nytt pers i benfram med 10kg! 230kg!

 

https://instagram.co...-by=ragnarohman

 

Grymt! Ser ut att finnas mer att ge också ;)

 

 

För min del blev det ett bodybuilding-pass på IronWorks här i Sundsvall idag. Blev helt dwarfad av mina polare när vi körde rygg och biceps, men jaja. Blev ett ganska bra pass ändå trots att jag är rätt sliten från igår. Nu blir det nog vila två dagar för jag känner mig helt överkörd just nu.



#8504

Postad 06 augusti 2015 - 07:34

Allendorr
  • Allendorr
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

Idag var det lite roligt å träna iaf, kände att jag nog skulle kunna öka i marklyftet.

Så det får bli nästa pass.

Testade att "maxa" i bänk, så jag provade 80kg, gjorde först en å va ganska nöjd över det.

Därefter testade jag igen å lyckades med tre reps, men sista kanske inte räknas då röven lyfte det mesta.

Men lite kul var det iaf :)

 

3 reps på 80 är ju en riktigt fin ökning! Och så länge du själv pressad upp stången så är repset ditt. Oavsett vad du lyfte mer :) De är väl inga tävlingsregler som gäller?



#8505

Postad 07 augusti 2015 - 09:45

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

Då har man lyckats klara av veckans pass efter semesteruppehållet. Känns riktigt nice att vara igång igen.

 

Dock lite mer ont i kroppen än normalt men det hör juh liksom till när man varit borta ett tag.  :D



#8506

Postad 07 augusti 2015 - 10:05

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Sprang milen på 44min 54s idag. Sjukt nöjd då sommarens mål var 50 min. Har kört lite styrketräning ben och lite intervaller på löpband men inte sprungit mer än 1-2ggr per vecka. På gymmet rullar jag tre olika pass; 1. armar, bröst mage, 2. Rygg, axlar, 3. Ben. Funkar bra men jag har gått upp två kg i sommar. För mycket öl och vin...

#8507

Postad 07 augusti 2015 - 10:15

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Sprang milen på 44min 54s idag. Sjukt nöjd då sommarens mål var 50 min. Har kört lite styrketräning ben och lite intervaller på löpband men inte sprungit mer än 1-2ggr per vecka. På gymmet rullar jag tre olika pass; 1. armar, bröst mage, 2. Rygg, axlar, 3. Ben. Funkar bra men jag har gått upp två kg i sommar. För mycket öl och vin...

 

Fan vad starkt! Det sprang jag på i lumpen 94´ :ph34r: Edit: Då va jag 19 år ung... :ph34r:

Men då gick jag i brottning och hade bra kondis som f*n tyckte jag... dock ingen "löparkondis", utan sprang på ren vilja, är fortfarande det längsta jag sprungit i ett streck! :P


Redigerat av Garrett, 07 augusti 2015 - 10:24.


#8508

Postad 07 augusti 2015 - 10:25

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Sprang milen på 50 i lumpen, höll på att kräkas och mådde dåligt som fan. Fick problem med benhinnorna också :P Måste ha supermjuka skor och helst bara springa på mjukt underlag för att slippa få ont numera, kommer nog alltid ha så



#8509

Postad 07 augusti 2015 - 10:31

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Sprang milen på 50 i lumpen, höll på att kräkas och mådde dåligt som fan. Fick problem med benhinnorna också :P Måste ha supermjuka skor och helst bara springa på mjukt underlag för att slippa få ont numera, kommer nog alltid ha så

 

Fick benhinneinflamation en gång i lumpen, men det berodde nog på alla jäkla marscher med packning...



#8510

Postad 07 augusti 2015 - 10:32

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

Sprang milen på 44min 54s idag. Sjukt nöjd då sommarens mål var 50 min. Har kört lite styrketräning ben och lite intervaller på löpband men inte sprungit mer än 1-2ggr per vecka. På gymmet rullar jag tre olika pass; 1. armar, bröst mage, 2. Rygg, axlar, 3. Ben. Funkar bra men jag har gått upp två kg i sommar. För mycket öl och vin...

Bra tid. 

 

Sommar är till för att dricka öl och vin  :D



#8511

Postad 07 augusti 2015 - 10:35

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Fick benhinneinflamation en gång i lumpen, men det berodde nog på alla jäkla marscher med packning...

Jo det var såklart en faktor också, kängor + 20kg+ packning i nån mil tar på benen...



#8512

Postad 07 augusti 2015 - 15:41

JonnyVT
  • JonnyVT
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0

Jajädrar, vettefan hur långt man skulle palla springa.

Inte en mil iaf :D bra jobbat.

Lite nöjd blev jag idag på gymmet iaf, marklyft 70kg. 3x10, va jobbigt, men gick bra.



#8513

Postad 08 augusti 2015 - 17:30

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Det skulle nog ta mig åtminstone en och en halv timme för mig att färdas en mil till fots.

 

Idag blev det lite blandat dips, bänk och annat skoj. Inget speciellt förutom en singel på 107 i smalbänk. Seg dag idag så tog det bara lugnt, körde lite stretching också. Ska väl in och marka imorgon tror jag men kommer ta det ganska lugnt där också eftersom jag körde mark och rygg så hårt nu i veckan som var.



#8514

Postad 09 augusti 2015 - 16:20

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Seg idag också, vet inte vad det är...

 

Marklyft blev det i alla fall. 2x3 på 160kg som sista uppvärmning och det kändes riktigt segt. Lade på 180 och taggade till lite och lyckades göra två femmor på det vilket jag får se som riktigt bra. Sänkte sedan och gjorde två sexor på 160 vilket är lite mindre bra men helt ok ändå.

 

Körde lite ryggmaskiner senare under passet och i rodden gjorde jag 3x8 strikta reps på 80kg, blev nästan förvånad själv. Magasinet går bara till 100 nämligen och jag hade nog kunnat göra ostrikta åttor på fullt magasin.



#8515

Postad 10 augusti 2015 - 11:19

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Är det OK att kolla lite på de andra som tränar mellan setsen eller skall man låtsas vara i sin egen bubbla? Hur är gymetiketten?

#8516

Postad 10 augusti 2015 - 11:31

JonnyVT
  • JonnyVT
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0

Lyckades köra 3x8 på 70kg i bänk igår, va nöjd.

Dedär med etikett, är några på gymmet som verkligen går å spänner sig å spanar in sig själv i speglarna(de är säkert bodybuilders av nån grad, de flesta verkar glömt å köra ben :) ).

Jag brukar ruska lite på huvudet å le, det är väl dåligt antar jag.

Men när superfina tjejer går omkring i hotpants å sport-BH, då vet jag inte riktigt vad jag ska göra :D


Redigerat av JonnyVT, 10 augusti 2015 - 11:32.


#8517

Postad 10 augusti 2015 - 11:55

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0

Är det OK att kolla lite på de andra som tränar mellan setsen eller skall man låtsas vara i sin egen bubbla? Hur är gymetiketten?

 

Beror hur man kollar såklart men det är klart att man skall passa på att iakta de som har bra teknik. Var inte heller rädd för att be om tips. De flesta ser barska ut i den testosteronstinna tillvaron men detta brukar upphöra så fort man börjar tala med dom.

 

Kolla lite i smyg alltså ;)



#8518

Postad 10 augusti 2015 - 13:30

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Är det OK att kolla lite på de andra som tränar mellan setsen eller skall man låtsas vara i sin egen bubbla? Hur är gymetiketten?

 

Jag håller koll runt omkring mig. Dels för min egen säkerhet och dels för andras säkerhet. Ser jag någon som gör något helt åt **** fel så går jag fram och påpekar. Men jag är ju just nu på ett gym där många kör tyngdlyftning och då flyger det ju skivstänger hit och dit så man måste hålla koll, annars kan det gå fel.

 

Sedan om det är någon tävlande där, vilket händer ganska ofta här i Sundsvall, så kikar jag på teknik och rent allmänt hur den personen tränar. Finns många här på gymmet som har EM och VM medaljer och dom ska man försöka lära sig av.



#8519

Postad 10 augusti 2015 - 19:58

Unregistered295546cf
  • Unregistered295546cf
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 1

Är det OK att kolla lite på de andra som tränar mellan setsen eller skall man låtsas vara i sin egen bubbla? Hur är gymetiketten?

 

 

Jag tittar på det jag vill titta typ :)



#8520

Postad 10 augusti 2015 - 20:16

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0

Jag tittar på det jag vill titta typ :)

 

3pyvpg.jpg



#8521

Postad 10 augusti 2015 - 20:56

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

Seg idag också, vet inte vad det är...

 

Marklyft blev det i alla fall. 2x3 på 160kg som sista uppvärmning och det kändes riktigt segt. Lade på 180 och taggade till lite och lyckades göra två femmor på det vilket jag får se som riktigt bra. Sänkte sedan och gjorde två sexor på 160 vilket är lite mindre bra men helt ok ändå.

 

Körde lite ryggmaskiner senare under passet och i rodden gjorde jag 3x8 strikta reps på 80kg, blev nästan förvånad själv. Magasinet går bara till 100 nämligen och jag hade nog kunnat göra ostrikta åttor på fullt magasin.

 

Vill minnas att vi låg rätt lika för några månader sedan (typ 12) i just marklyft...

 

Nu tränar vi inte med samma mål, men det är rätt intressant ändå. Jag maxade någon vecka innan semestern på 167,5kg, och du avslutar uppvärmningen på 160 kg...

Nåväl: 7 veckor semester senare utan egentlig styrketräning så var det dags igen.

Körde på explosivitet eftersom jag på något sätt känner att jag har bättre teknik med det (men det spelar naturligtvis roll att det är lägre vikter också) och det var riktigt länge sedan.

 

Blev 2x10 på 60 kg (det kastar jag ju upp); kände mig förvånansvärt trött efter varje set, men explosiviteten var god i seten så det var nog en väldigt väl bidragande orsak :)

sedan 3x10 på 100kg med samma explosivitet. s*tan i gatan: helt död efter varje set.  :ph34r: Blev lång vila mellan seten för att få ut någon explosivitet - detta är jag inte van alls. Flera minuter innan pulsen gick ner till typ under 100 igen. Men det är skönt att vila också ;)

 

Sedan en sexa på 130kg som avslutning. Körde utan remmar idag, och det som dog var ju underarmarna. Hade ju faktiskt arbetat upp en liten uthållighet i dem, men detta har försvunnit under semestern.

 

Sedan några lätta cleans med otroligt överjävligt kass teknik, måste filma och ha kompishjälp för att få fason på den övningen. Finns ingen timing alls. Glömmer böja benen ibland, glömmer trycka fram armbågarna osv. Samtidigt vill man ju ha lite tyngd i övningen för att den ska kännas naturlig. Lättare att böja benen om det är tungt osv.

 

Sedan, bedrövad över känslan under cleansen så körde jag stående rodd i diagonalläge. Ohejsan vad trött i underarmarna jag var fortfarnde. Men riktigt bra kontakt med övre rygg; något jag haft problem med. Blev 2x10x40kg och 10x50kg. Här kan jag utmana mig mer, men inte om jag är så trött i underarmarna osv.

 

Avslutade därefter med latsdrag och jättefokus på övergången i axelleden i dragen eftersom jag en gång i tiden pajat axeln (fastrostad hjulbult -1999) och fortfarande lider av det, svårt att .. hm. sänka skulderbladen? ordentligt. Blir lätt framåtroterad - tror jag - i vilket fall.

20kgx10x3, 40x4. Underarmarna dog igen, osv

 

Blir bättre när kollegan återkommer från semestern så man kan vara flera som tränar och iakttar.


Redigerat av Unregistereda9666aa5, 10 augusti 2015 - 20:58.


#8522

Postad 11 augusti 2015 - 09:12

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag brukar kolla på personer med bra teknik i mark och böj, det är två vackra övningar om dom utförs bra :)

#8523

Postad 12 augusti 2015 - 10:20

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Vill minnas att vi låg rätt lika för några månader sedan (typ 12) i just marklyft...

 

Nu tränar vi inte med samma mål, men det är rätt intressant ändå. Jag maxade någon vecka innan semestern på 167,5kg, och du avslutar uppvärmningen på 160 kg...

Nåväl: 7 veckor semester senare utan egentlig styrketräning så var det dags igen.

Körde på explosivitet eftersom jag på något sätt känner att jag har bättre teknik med det (men det spelar naturligtvis roll att det är lägre vikter också) och det var riktigt länge sedan.

 

Blev 2x10 på 60 kg (det kastar jag ju upp); kände mig förvånansvärt trött efter varje set, men explosiviteten var god i seten så det var nog en väldigt väl bidragande orsak :)

sedan 3x10 på 100kg med samma explosivitet. s*tan i gatan: helt död efter varje set.  :ph34r: Blev lång vila mellan seten för att få ut någon explosivitet - detta är jag inte van alls. Flera minuter innan pulsen gick ner till typ under 100 igen. Men det är skönt att vila också ;)

 

Sedan en sexa på 130kg som avslutning. Körde utan remmar idag, och det som dog var ju underarmarna. Hade ju faktiskt arbetat upp en liten uthållighet i dem, men detta har försvunnit under semestern.

 

Sedan några lätta cleans med otroligt överjävligt kass teknik, måste filma och ha kompishjälp för att få fason på den övningen. Finns ingen timing alls. Glömmer böja benen ibland, glömmer trycka fram armbågarna osv. Samtidigt vill man ju ha lite tyngd i övningen för att den ska kännas naturlig. Lättare att böja benen om det är tungt osv.

 

Sedan, bedrövad över känslan under cleansen så körde jag stående rodd i diagonalläge. Ohejsan vad trött i underarmarna jag var fortfarnde. Men riktigt bra kontakt med övre rygg; något jag haft problem med. Blev 2x10x40kg och 10x50kg. Här kan jag utmana mig mer, men inte om jag är så trött i underarmarna osv.

 

Avslutade därefter med latsdrag och jättefokus på övergången i axelleden i dragen eftersom jag en gång i tiden pajat axeln (fastrostad hjulbult -1999) och fortfarande lider av det, svårt att .. hm. sänka skulderbladen? ordentligt. Blir lätt framåtroterad - tror jag - i vilket fall.

20kgx10x3, 40x4. Underarmarna dog igen, osv

 

Blir bättre när kollegan återkommer från semestern så man kan vara flera som tränar och iakttar.

 

Kan väl också kanske ha något att göra med att jag är i en lite bättre ålder för att bygga muskler snabbt. 

 

Men sen, greppstyrkan brukar, enligt egen erfarenhet, vara det som försvinner först när man tar ett träningsuppehåll. Det är dock det som går snabbast att bygga upp igen oroa dig inte :)



#8524

Postad 15 augusti 2015 - 15:32

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Tillbaka nere i Norrköping nu. Trodde inte jag skulle hinna med ett pass idag men fick lite tid över så fick bli ett kort pass. Började med smalbänk, kändes riktigt bra. 3x8 80kg men på andra setet rullade stången ur händerna och föll ner på bröstet. Skrapade upp underarmarna lite men bröstkorgen klarade sig rätt bra, hade ändå säkerhetsgrejorna på sidan så stången sjönk nog bara in en centimeter eller två innan den slog i på sidorna. Vet inte riktigt hur det gick till men tror det var att stången rullade lite lättare än stängerna uppe i Sundsvall och eftersom jag körde utan handledslindor så blev det väl att den rullade till framåt lite och ur händerna. Tror jag sträckte ovansidan av vänstra handleden också så det stödjer denna teori. Kunde dock pressa upp den själv efteråt utan problem så tog en paus, tog på handledslindor och körde klart sista två seten och höll i stången lite hårdare.

 

Körde dips också, 4x10 på kroppsvikt kändes väldigt enkelt. Gick lite djupare än sist och visst känner jag lite smärta i bröstkorgen nu också men inte lika mycket som förut. Ska fortsätta nöta så förhoppningsvis försvinner det om ett tag.



#8525

Postad 15 augusti 2015 - 15:45

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Shit vad skrämmande! Tur att du hade skydden, annars så hade det kunna gå åt något revben :o hänger du inte stången längre bak på händerna? Kan rekommendera att testa den tekniken, kör alltid det när jag kör giljotin.

Igår körde jag också en utmaning på just 80 :)
10x10 med <1 minut vila mellan seten. Klarade det, vilket är pr. Lite mer uthållig måste jag alltså blivit i sommar, trots att vikten nog hoppat upp lite :)

#8526

Postad 15 augusti 2015 - 16:33

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Shit vad skrämmande! Tur att du hade skydden, annars så hade det kunna gå åt något revben :o hänger du inte stången längre bak på händerna? Kan rekommendera att testa den tekniken, kör alltid det när jag kör giljotin.

Igår körde jag också en utmaning på just 80 :)
10x10 med <1 minut vila mellan seten. Klarade det, vilket är pr. Lite mer uthållig måste jag alltså blivit i sommar, trots att vikten nog hoppat upp lite :)

 

Aa, ska börja vara mer noggrann med det nu framöver. Körde sista uppvärmningssetet på 70kg på en annan bänk utan säkerhetsgrejor. Tur att det inte hände där!

 

I smalbänk försöker jag hålla handlederna så raka som möjligt men i vanlig bänk så är dom något bakåtböjda. Har ju lite att göra med hur tungt man kör också. Ju tyngre desto mer böjd brukar handleden bli.

 

10x10 på 80 med en minuts vila är ju galet! Med så kort vila skulle jag nog bara orka typ 3-4 set.



#8527

Postad 16 augusti 2015 - 17:32

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Marklyft idag. Var ganska pumpad och motiverad på vägen till gymmet så bestämde mig för att köra tungt om uppvärmningen kändes bra. 110kg under uppvärmningen bara flög upp, kändes som papper. 150 kändes lite tyngre men ändå helt ok. Gör en femma på 150 och sedan en trea på 170. Bestämmer mig för att prova en tvåa på 190, har aldrig gjort en så tung tvåa förut. Det gick skitenkelt. Bestämmer mig för att prova en tvåa på 200 men precis innan jag ska köra så ändrar jag det till en trea. Första två repsen var fina, definitivt tävlingsgodkända. Det sista hitchade jag lite på men jag ville bara få upp skiten. Sänkte sedan och gjorde två femmor på 170 och en åtta på 150.

 

Körde sedan latsdrag och rodd och det gick fruktansvärt bra också. Sedan lite curls som även det gick otroligt bra. Riktigt kul pass idag och kul att göra en trea på det som för lite drygt en månad sedan verkade som en omöjlig vikt att lyfta.



#8528

Postad 17 augusti 2015 - 07:31

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Någon som har tips på att kunna få upp mer vikt i knäböj med ett krånglande höger knä? Har haft problem med knät sen jag marscherade med kryckor i lumpen och full packning. känns slitet då jag fick överbelasta det väldigt mycket under den tiden. 80kg är inga problem. Men mer än 100 så känns det som att knät sticker iväg, fastnar och smäller.



#8529

Postad 17 augusti 2015 - 14:59

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Någon som har tips på att kunna få upp mer vikt i knäböj med ett krånglande höger knä? Har haft problem med knät sen jag marscherade med kryckor i lumpen och full packning. känns slitet då jag fick överbelasta det väldigt mycket under den tiden. 80kg är inga problem. Men mer än 100 så känns det som att knät sticker iväg, fastnar och smäller.

 

Det är nog bäst att gå till en sjukgymnast/läkare och få det utvärderat. Kan vara så att ditt knä inte pallar tunga böjar över huvud taget och då är det bara dumt att försöka ösa på.



#8530

Postad 17 augusti 2015 - 19:19

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

Marklyft idag igen. Tycker mig ha hittat ett nice program som är lätt att öka och minska utefter dagsformen osv. Det är säkert helt värdelöst på alla sätt och vis, men ändå känns det som en lagom nivå att komma igång med ryggen på.

 

2x10x60 explosiva, 3x10x100 explosiva, 9x130 explosnjaaee okej då. vanliga. Tog ut mig ordentligt på de två sista på 130. Hade kunnat dra en tia, men vågade inte riktigt då huvet var lite väl lätt efter nian. Sedan en 4x130 efter ganska kort vila.

Hade kompis på plats som sade att det såg jättebra ut och det är ju skönt att höra.

 

Sedan latsdrag och rodd och det gick väldigt bra. Skönt när man hittar de muskler man vill, och inga större problem i övergången vid axlarna heller. Bra pass, helt enkelt. Sedan 12km skogsstigscykling hem... (12km landsväg dit..)



#8531

Postad 17 augusti 2015 - 19:34

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

Shit vad skrämmande! Tur att du hade skydden, annars så hade det kunna gå åt något revben :o hänger du inte stången längre bak på händerna? Kan rekommendera att testa den tekniken, kör alltid det när jag kör giljotin.

Igår körde jag också en utmaning på just 80 :)
10x10 med <1 minut vila mellan seten. Klarade det, vilket är pr. Lite mer uthållig måste jag alltså blivit i sommar, trots att vikten nog hoppat upp lite :)


Håller med Ala_95 shit vad galet. Finns inte en sportmössa att jag skulle fixa det. Grymt jobbat.

Marklyft idag igen. Tycker mig ha hittat ett nice program som är lätt att öka och minska utefter dagsformen osv. Det är säkert helt värdelöst på alla sätt och vis, men ändå känns det som en lagom nivå att komma igång med ryggen på.

2x10x60 explosiva, 3x10x100 explosiva, 9x130 explosnjaaee okej då. vanliga. Tog ut mig ordentligt på de två sista på 130. Hade kunnat dra en tia, men vågade inte riktigt då huvet var lite väl lätt efter nian. Sedan en 4x130 efter ganska kort vila.
Hade kompis på plats som sade att det såg jättebra ut och det är ju skönt att höra.

Sedan latsdrag och rodd och det gick väldigt bra. Skönt när man hittar de muskler man vill, och inga större problem i övergången vid axlarna heller. Bra pass, helt enkelt. Sedan 12km skogsstigscykling hem... (12km landsväg dit..)


Låter som ett stabilt pass. Sover gott ikväll då känns det som. 😃

#8532

Postad 17 augusti 2015 - 20:25

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

tackar. det är ju verkligen inget jag är van att göra, och det blir faktiskt redigt tungt eftersom man får så mycket mjölksyra. jag gör annars en rätt ledig tia på 100+ också, så det visar ju bara på hur tungt det blir med 100 reps på runt 14 minuter :D



#8533

Postad 17 augusti 2015 - 21:21

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

Körde faktiskt 10x10 bänkpress i onsdags... Det är fan segt på riktigt alltså. Gissar att jag maxar 95kg fortfarande, men eftersom det var en hel j*vla semester sedan, osv... så går jag ut lugnt... med en 10x10 :D

 

Då höll jag mig till 45-50sekunder vila. Rejält svårt efter åttonde settet att motivera sig till så kort vila.

 

 

Man känner sig riktigt häftig när man får upp tionde repsen på nionde setet med katastrofal form.... med 50kg på stången. :ph34r:


Redigerat av Unregistereda9666aa5, 17 augusti 2015 - 21:21.


#8534

Postad 17 augusti 2015 - 21:26

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Nu är du dum mot dig själv. Saken är den att jag är typ lika trött som när jag körde 70 kilo samma sak. Det tar helt enkelt väldigt mycket mer på något annat än styrkan :)

Fast man känner ju sig lite mesig när man är så långt under sina tunga vikter :)

#8535

Postad 17 augusti 2015 - 21:40

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

Ja, exakt.



#8536

Postad 18 augusti 2015 - 06:45

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Det är nog bäst att gå till en sjukgymnast/läkare och få det utvärderat. Kan vara så att ditt knä inte pallar tunga böjar över huvud taget och då är det bara dumt att försöka ösa på.

Jag som inte litar på doktorer. När jag fick njursten så fick jag ta varenda prov det finns på könssjukdomar i världen. Men en sjukgymnast kanske man skulle gå till ingen dum ide. När jag kör 160 i mark känner jag inte av det efter jag lärde mig marka rätt med 60kg vikt. när jag kör benpress i maskin klarar jag alla vikter det finns på den maskinen. Men just knäböj så går det bara inte



#8537

Postad 18 augusti 2015 - 08:36

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Idag kan jag knappt röra mej...



#8538

Postad 18 augusti 2015 - 08:57

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Idag kan jag knappt röra mej...

Sänk volymen då! :D

#8539

Postad 18 augusti 2015 - 13:57

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Jag som inte litar på doktorer. När jag fick njursten så fick jag ta varenda prov det finns på könssjukdomar i världen. Men en sjukgymnast kanske man skulle gå till ingen dum ide. När jag kör 160 i mark känner jag inte av det efter jag lärde mig marka rätt med 60kg vikt. när jag kör benpress i maskin klarar jag alla vikter det finns på den maskinen. Men just knäböj så går det bara inte

 

Kanske är så att du skickar fram knäna för långt? Kan du filma från sidan när du kör böj? 

Om du provar att köra med en riktigt låg stångposition och skickar bar höften så långt du kan och försöker hålla smalbenen lodräta mot golvet. Du behöver stå ganska mycket bredare för detta också. Visst, nu är detta utrustad böj men försök efterlikna det där https://www.youtube....h?v=hIPerxF29sY

 

Har du några knävärmare nu? Annars kan jag rekommendera att du köper ett par SBD. Se till så att du får rätt storlek bara, dom ska vara tighta. 

 

Idag kan jag knappt röra mej...

 

Fixa ett högpassfilter på 100Hz så ska du se att det blir bättre om några dagar ;)



#8540

Postad 19 augusti 2015 - 06:38

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Kanske är så att du skickar fram knäna för långt? Kan du filma från sidan när du kör böj? 

Om du provar att köra med en riktigt låg stångposition och skickar bar höften så långt du kan och försöker hålla smalbenen lodräta mot golvet. Du behöver stå ganska mycket bredare för detta också.

 

 

Jag har ett knäöverdrag som stabiliserar högra knäskålen fick den i lumpen av sjukvården där nere. Men ska tänka på hur jag lyfter och försöka efterlikna som de visade på filmen. men jag försöker nog med mindre vikt. Läste någonstans att frontböj kan vara skonsammare mot knäskålarna också. Jag får dra till gymmet i helgen när jag har mer tid och testa lite olika tekniker. annars åker jag alltid innan jobbet och tränar och då är man tidspressad. Tack så mycket.



#8541

Postad 20 augusti 2015 - 12:20

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Jag har ett knäöverdrag som stabiliserar högra knäskålen fick den i lumpen av sjukvården där nere. Men ska tänka på hur jag lyfter och försöka efterlikna som de visade på filmen. men jag försöker nog med mindre vikt. Läste någonstans att frontböj kan vara skonsammare mot knäskålarna också. Jag får dra till gymmet i helgen när jag har mer tid och testa lite olika tekniker. annars åker jag alltid innan jobbet och tränar och då är man tidspressad. Tack så mycket.

 

Man hanterar ju vanligtvis mindre vikt i frontböj men man använder framsida lår betydligt mycket mer än i en lågstångsböj. 



#8542

Postad 20 augusti 2015 - 13:43

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Man vill ju gärna bygga på benen också annars ser man ju bara konstig ut. Körde en 10:a på 90 och en 4:a på 110 i bänken nu i veckan. Samt en 4:a på 160 i marklyft. Så det tar sig i alla fall. Som sagt tränar innan jobbet så det tar en stunds uppvärmning på morgonen innan kroppen börjar komma igång. Blev rätt motiverad efter man läst denna tråd lite då och då.



#8543

Postad 20 augusti 2015 - 16:44

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

Hunnit med en 10x10 bänk igen. 52,5kg denna gång. Gick skitlätt. Så lätt att jag gjorde en elfte gång och körde 12 reps på den. Blir till att öka med en femma till nästa vecka... och istället köra på kanske 60s vila istället för 45 om det skulle börja tryta.

 

Marklyft idag igen. Tycker mig ha hittat ett nice program som är lätt att öka och minska utefter dagsformen osv. Det är säkert helt värdelöst på alla sätt och vis, men ändå känns det som en lagom nivå att komma igång med ryggen på.

 

2x10x60 explosiva, 3x10x100 explosiva, 9x130 explosnjaaee okej då. vanliga. Tog ut mig ordentligt på de två sista på 130. Hade kunnat dra en tia, men vågade inte riktigt då huvet var lite väl lätt efter nian. Sedan en 4x130 efter ganska kort vila.

Hade kompis på plats som sade att det såg jättebra ut och det är ju skönt att höra.

 

Mark idag igen.

2x10x60 explosiva, 3x10x100 explosiva, 5x140 och sedan 6x140 med lite högre stång snabbt på det; kände mig för pigg i ryggen för att ge upp, men trött i röven och hamstring för att orka marka mer.. (blev typ nåt mellanting mellan kronlyft och marklyft, fast närmare marklyft - finns inget rack på jobbet så ställde stången på lite vikter)... Bra ryggpass.

Sedan blev det dags för möte på jobbet så fick ge upp.

 

Måste testa kronlyft; där fixar man bergis 200 ledigt, och det vore ju coolt. Om inte annat för att få känna på lite tyngre vikter.  :)


Redigerat av Unregistereda9666aa5, 20 augusti 2015 - 16:45.


#8544

Postad 20 augusti 2015 - 22:01

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Man vill ju gärna bygga på benen också annars ser man ju bara konstig ut. Körde en 10:a på 90 och en 4:a på 110 i bänken nu i veckan. Samt en 4:a på 160 i marklyft. Så det tar sig i alla fall. Som sagt tränar innan jobbet så det tar en stunds uppvärmning på morgonen innan kroppen börjar komma igång. Blev rätt motiverad efter man läst denna tråd lite då och då.

 

Finns andra övningar än böj som också bygger massa på benen. Visst, knäböjen är bäst men har man någon skada så man inte kan köra böj så är det klokt att avstå.

 

Hur går benpress? Utfall? Lårcurl? Benspark?



#8545

Postad 21 augusti 2015 - 07:13

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Finns andra övningar än böj som också bygger massa på benen. Visst, knäböjen är bäst men har man någon skada så man inte kan köra böj så är det klokt att avstå.

 

Hur går benpress? Utfall? Lårcurl? Benspark?

Benpressen är max på den maskinen som finns. utfall går med 80kg med stången. Lårcurl har jag inte maxat maskinen än och benspark kan jag köra max på maskinen som finns men väljer att köra brännande långsamt på lägre vikt.

 

När jag maxar så är det alltid vad jag klarar att gör fler reps på. Kör aldrig så att jag bara klarar just en då jag inte vill skada mig mer än vad jag redan gjort.


Redigerat av Unregistered1470cd9f, 21 augusti 2015 - 07:17.


#8546

Postad 21 augusti 2015 - 08:46

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Vill du bygga volym så ligg på omkring 10-15 reps per set. Tvivlar på att du kan köra på maxvikt då på alla maskiner om du "bara" drar en fyra på 160 i mark t.ex.



#8547

Postad 21 augusti 2015 - 09:48

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Säg inte det, jag drar väl 130 i mark idag och maxar alla maskiner förutom lårcurl. Then again, jag bänkar mer än jag markar :D

#8548

Postad 21 augusti 2015 - 09:54

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0

Man blir bra på övningar som man gör mycket. Gör man mycket lårcurl så kommer man att bli stark i detta. Ingen garanti på att man blir stark i marken bara för det. Och vice versa.



#8549

Postad 21 augusti 2015 - 09:57

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Säg inte det, jag drar väl 130 i mark idag och maxar alla maskiner förutom lårcurl. Then again, jag bänkar mer än jag markar :D

Funniest_Memes_sometimes-skip-leg-day_18


Redigerat av hifimarcus, 21 augusti 2015 - 09:59.


#8550

Postad 21 augusti 2015 - 10:45

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Fast jag har dåliga knän. Kör dock benpress varje dag som knäna inte gör ont.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.