Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Viktigt med en bra subbaskabel?

54 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 11 december 2010 - 02:11

phat
  • phat
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0
Undrar egentligen hur viktigt det är en bra ("dyr") subbaskabel? Har just nu en 100kr kabel mellan förstärkaren och baslådan men funderar på o byta ut den mot en av kablarna som Hifiklubben säljer: http://www.hifiklubb.../kablar/subbas/

Så frågan är om jag tjänar på o byta ut min 100kr kabel mot en av kablarna som hifi klubben säljer (max 500kr)?

avståndet mellan förstärkaren och baslådan är ca 3m

#2

Postad 11 december 2010 - 12:23

Unregisteredb141c5bc
  • Unregisteredb141c5bc
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 1
Inte värst viktigt skulle jag tro. De kriterier jag själv skulle gå på vid köp av ny subbaskabel är dels utseende ( om kabeln är synlig ), dels ordentliga kontakter. Jag skulle även se till att den var ordentligt skärmad. Ljudmässigt är jag tveksam till någon stor skillnad.

Mvh // Mattias

#3

Postad 11 december 2010 - 13:24

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 2

Så frågan är om jag tjänar på o byta ut min 100kr kabel mot en av kablarna som hifi klubben säljer (max 500kr)?

avståndet mellan förstärkaren och baslådan är ca 3m



Du tjänar inget, utan bara förlorar pengar. Det viktigaste med subbaskabeln är att den är tillräckligt lång.

#4

Postad 11 december 2010 - 18:45

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

  • 5 084 inlägg
  • 0
Håller med att om allt fungerar idag så vinner du inget mer än att får bättre kvalité på kabeln vilket i och för sig inte alltid ska förbigås då glappande kablar är det värsta som finns.

Ljudet däremot tror jag inte påverkas vid byte till bättre kabel.

#5

Postad 14 december 2010 - 17:00

oggeboyboy
  • oggeboyboy
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
får man bättre ljud om man har en kabel med 1 rca i ena ändan och 2 i andra? Eller va är den ingången till för med stereo ingång på slutsteget?

#6

Postad 16 december 2010 - 20:15

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0

får man bättre ljud om man har en kabel med 1 rca i ena ändan och 2 i andra?

Nej. :)

#7

Postad 18 december 2010 - 20:49

oggeboyboy
  • oggeboyboy
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
Snacka med en person i en hifi-butik i Varberg (Davids) och han sa att får ut 3db extra om man kopplar så... Låter iallafall skumt:)

Redigerat av oggeboyboy, 18 december 2010 - 20:50.


#8

Postad 18 december 2010 - 22:14

Unregistered1bd2da95
  • Unregistered1bd2da95
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Jag har "stereo" Sub.
Vilket innebär att jag kör 1st rca i förstärkaren o 2st i subben.

Innebär egentligen bara att min sub spelar med Stereo än mono som man ska koppla in den i om man bara kör 1st rca - 1st rca.


Gör nog skillnad just för att det blir stereo.

Men gällande kabel. Håller med föregeånde talare.

100 eller 500 spelar nog ingen roll..

Beror klart på sub o om du kör bio eller stereo också.

bara den räcker fram o är skärmad.

#9

Postad 19 december 2010 - 00:48

Hampesso
  • Hampesso
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0

får man bättre ljud om man har en kabel med 1 rca i ena ändan och 2 i andra? Eller va är den ingången till för med stereo ingång på slutsteget?


Jag har hört att du ska få fylligare bas om du kopplar så, inget jag provar själv dock, så har ingen aning om det stämmer eller inte. :D
Ska dock inom kort köpa en längre och förhoppningsvis bättre kabel, då jag kommer att koppla precis sådär, 2 in i subben, 1 in i förstärkaren. Nu har jag 1 i båda ändarna. Så ska bli kul å jämföra, med denna billiga, simpla kabel som jag har nu med en dyrare kabel av bättre kvalité. Gör kabeln nån förändring på ljudet, ska bli spännande å höra! = )

#10

Postad 19 december 2010 - 08:12

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 1

Snacka med en person i en hifi-butik i Varberg (Davids) och han sa att får ut 3db extra om man kopplar så... Låter iallafall skumt:)

Det stämmer nog men inte blir det bättre för det. Med en y-split in i receivern så ökas impedansen och receivern svarar med att öka effekten för signalen. Enklare och billigare att höja volymen på subben om man vill ha 3db högre ljud.

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 19 december 2010 - 08:18.


#11

Postad 22 december 2010 - 21:52

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

  • 5 084 inlägg
  • 0
En del subbasar ökar med 3 dB om man ansluter till båda uttagen men inte alla.

#12

Postad 22 december 2010 - 22:11

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0
Hur kommer det sig?

#13

Postad 23 december 2010 - 21:30

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

  • 5 084 inlägg
  • 0

Hur kommer det sig?

Man har konstruerat dem så.

#14

Postad 23 december 2010 - 22:06

Wixner
  • Wixner
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0
Precis som med allting annat (enligt min filosofi) så får man vad man betalar för, till en viss gräns och
känner du att du vill köpa en ny kabel till subwoofern så gör det, det är ju trots allt Jul ;)

Jag kan bidra med den erfarenhet jag har just vid byte av subwooferkabel:
När jag bytte från lakritssnöre till en supra y-link så fick jag mycket mindre brus i subwoofern

#15

Postad 23 december 2010 - 23:04

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0

Precis som med allting annat (enligt min filosofi) så får man vad man betalar för, till en viss gräns och
känner du att du vill köpa en ny kabel till subwoofern så gör det, det är ju trots allt Jul ;)

Jag kan bidra med den erfarenhet jag har just vid byte av subwooferkabel:
När jag bytte från lakritssnöre till en supra y-link så fick jag mycket mindre brus i subwoofern



Kan bara hålla med om detta och det stämmer perfekt in på systemet hos mig.

Dessa kallade "skit" kablar aka Lakritssnöre gav ett evigt brummande konstant och ändrades beroende på läge.
Byte av denna kabel gjorde att allt blev tyst och lugnt sen. Om sen ljudet blev bättre är inget jag kommer ihåg eller kan säga, har även testat med y-link och där kunde jag inte heller avgöra.

Desto mer skärmade kablar bakom anläggningen desto bättre.

#16

Postad 24 december 2010 - 08:27

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0
Nej s.k. lakritssnören skall man nog unvika i detta sammanhang. Jag kör med:

Funkar kanon till relativt liten peng.

#17

Postad 11 december 2012 - 13:00

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Nej s.k. lakritssnören skall man nog unvika i detta sammanhang. Jag kör med:


Funkar kanon till relativt liten peng.


Nöjd med den?

Har en Clicktronic hdmikabel som jag tycker funkar bra. Tänker flytta om lite här hemma och behöver en längre subbaskabel än den jag har nu. Saftiga priser när man behöver en 7m tycker jag i andra affärer. Funderar på denna:
http://www.kjell.com...el-7-5-m-p98804

Synd att den inte är vit men kan köpa en kabelstrumpa eller en list i stället tänkte jag.

#18

Postad 11 december 2012 - 18:48

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0
Har haft diverse Clicktronic av olika typer genom åren och de har samtliga varit säkra kort. Räcker dock med 1 x 1 ledare om det ökar valmöjligheterna.

#19

Postad 25 januari 2014 - 17:12

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Har en större integrerad förstärkare med pre-out utgång.

Kommer sannolikt behöva köpa längre signalkabel. Men som alla andra undrar i denna tråd, var skall man lägga sig prismässigt. Jag vet av erfarenhet att "No-name"kablar/lakrits-snören kan börja glappa ganska lätt. Tänker inte heller går och köpa en kabel för över 1000:-

Finns det någon prisvärd kabel på ca: 10 meter som ni kan rekommendera?

Jag har left/right på pre-out, vet inte om jag kommer att behöva ansluta vänster och höger med tanke på att det rör sig om så låga frekvenser.

Redigerat av Glidtassen, 25 januari 2014 - 17:15.


#20

Postad 26 januari 2014 - 13:13

Unregistered77a7e886
  • Unregistered77a7e886
  • Veteran

  • 1 880 inlägg
  • 0

Har en större integrerad förstärkare med pre-out utgång.

Kommer sannolikt behöva köpa längre signalkabel. Men som alla andra undrar i denna tråd, var skall man lägga sig prismässigt. Jag vet av erfarenhet att "No-name"kablar/lakrits-snören kan börja glappa ganska lätt. Tänker inte heller går och köpa en kabel för över 1000:-

Finns det någon prisvärd kabel på ca: 10 meter som ni kan rekommendera?

Jag har left/right på pre-out, vet inte om jag kommer att behöva ansluta vänster och höger med tanke på att det rör sig om så låga frekvenser.


Fisual håller hög kvalitet till bra priser.

http://www.audiovisu...-install-series
http://www.audiovisu...es-phono-cables
http://www.audiovisu...subwoofer-cable
http://www.audiovisu...subwoofer-cable
http://www.audiovisu...reo-phono-cable
http://www.audiovisu...reo-phono-cable

Take Five Audio har också en till rimligt pris.

http://www.takefivea...exd.asp?id=1252

Redigerat av Unregistered77a7e886, 26 januari 2014 - 13:23.


#21

Postad 26 januari 2014 - 17:15

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Verkar som rimliga priser

Pratade med musikläraren på mitt jobb, och eftersom han arbetat med mixning så sade han: - "bortkastade pengar att blåsa pengar på kablar för över 1000:- det gör ingen skillnad. Huvudsaken är att kabeln är skärmad eftersom det finns risk för störningar"

Vad jag själv vet om lägre basfrekenser är att dessa ändå innehåller så pass mkt distorsion, så det är sällan rena bastoner som vi talar om

Jag tyckte om denna variant: FIS RIO SB

Undrar hur lång tid det tar innan man får hem den?

Såg sedan att om man beställde över 10 pund så var frakten gratis. Väntar på att få hem min Hegel H1mk4 från Ljudmakarn eftersom ena slutsteget i förstärkaren behövde bytas ut. När jag väl fått hem förstärkaren kommer jag att göra det klassiska "Ställa subben i soffan och krypa runt på golvet-tricket" så får vi se var subben skall stå. Först då vet jag hur många meter som jag kommer att behöva.

Tack för kabeltipset!

:)

Redigerat av Glidtassen, 26 januari 2014 - 17:46.


#22

Postad 26 januari 2014 - 18:47

Unregistered77a7e886
  • Unregistered77a7e886
  • Veteran

  • 1 880 inlägg
  • 0
Har köpt ett par Fisual Havana XL Stereo och Van Damme högtalarkabel där en gång och det tog inte lång tid. Gratis frakt över ett visst belopp brukar dessvärre bara gälla samma land när man handlar utomlands men det blir nog inte mycket ändå.

#23

Postad 26 januari 2014 - 18:57

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

  • 486 inlägg
  • 0

Verkar som rimliga priser

Pratade med musikläraren på mitt jobb, och eftersom han arbetat med mixning så sade han: - "bortkastade pengar att blåsa pengar på kablar för över 1000:- det gör ingen skillnad. Huvudsaken är att kabeln är skärmad eftersom det finns risk för störningar"

Vad jag själv vet om lägre basfrekenser är att dessa ändå innehåller så pass mkt distorsion, så det är sällan rena bastoner som vi talar om

Jag tyckte om denna variant: FIS RIO SB

Undrar hur lång tid det tar innan man får hem den?

Såg sedan att om man beställde över 10 pund så var frakten gratis. Väntar på att få hem min Hegel H1mk4 från Ljudmakarn eftersom ena slutsteget i förstärkaren behövde bytas ut. När jag väl fått hem förstärkaren kommer jag att göra det klassiska "Ställa subben i soffan och krypa runt på golvet-tricket" så får vi se var subben skall stå. Först då vet jag hur många meter som jag kommer att behöva.

Tack för kabeltipset!

:)

Verkar som rimliga priser

Pratade med musikläraren på mitt jobb, och eftersom han arbetat med mixning så sade han: - "bortkastade pengar att blåsa pengar på kablar för över 1000:- det gör ingen skillnad. Huvudsaken är att kabeln är skärmad eftersom det finns risk för störningar"

Vad jag själv vet om lägre basfrekenser är att dessa ändå innehåller så pass mkt distorsion, så det är sällan rena bastoner som vi talar om

Jag tyckte om denna variant: FIS RIO SB

Undrar hur lång tid det tar innan man får hem den?

Såg sedan att om man beställde över 10 pund så var frakten gratis. Väntar på att få hem min Hegel H1mk4 från Ljudmakarn eftersom ena slutsteget i förstärkaren behövde bytas ut. När jag väl fått hem förstärkaren kommer jag att göra det klassiska "Ställa subben i soffan och krypa runt på golvet-tricket" så får vi se var subben skall stå. Först då vet jag hur många meter som jag kommer att behöva.

Tack för kabeltipset!

:)

Det får ju stå för honom, men om du kollar runt med folk som faktiskt kan en del om ljud så får du lite andra svar.

#24

Postad 26 januari 2014 - 19:00

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 2

Det får ju stå för honom, men om du kollar runt med folk som faktiskt kan en del om ljud så får du lite andra svar.

Nej, det är då han får såna svar som musikläraren gav.

Pratar han med folk som inte har något koll alls på det här, däremot, men som tror att de har det, då får han andra, helt oväsentliga, svar.

#25

Postad 26 januari 2014 - 19:12

Unregistered77a7e886
  • Unregistered77a7e886
  • Veteran

  • 1 880 inlägg
  • 1

Det får ju stå för honom, men om du kollar runt med folk som faktiskt kan en del om ljud så får du lite andra svar.


Gäller det bara subwooferkabel är jag nog böjd att hålla med ändå. ;) Såg en rapport nyligen som åtminstone tyder på att man bör undvika riktigt tunna men även extremt grova kablar för högtalare. Allra bäst presterade multiledarkablar men frågan är om det är hörbart. Gjorde i alla fall mig sugen på att testa någon gång.

http://www.apiguide....nteractions.pdf

#26

Postad 26 januari 2014 - 19:18

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

  • 486 inlägg
  • 0
Det var ju vi som hade en diskussion om det här med kablar i ett annat sammanhang (när sedan en moderator stängde av oss)

Alla får ju tro på det dom tror på, du tror inte det gör någon skillnad och det respekterar jag, men då hoppas jag att du respekterar att jag tror det gör skillnad.

Bara som en parentes jag var inne på ett album (FREDSTAh) och kollade vad han hade.

Han hade köpt en av dom bästa högtalarkablarna som Transparent har, och då nämnde jag för honom vad en del sagt att det finns ingen skillnad på kablar, utan att Supra 1,5 kvadrat var lika bra som hans Transparent.

då sade han att han går inte ens in på den diskussionen ,utan tycker folk att Supra 1,5 kvadrat är lika bra som hans Transparent då tyckte han att alla skulle köpa Supra.

#27

Postad 26 januari 2014 - 19:42

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Kommer lägga fokus på placering och sub och hur jag möblerar min lägenhet.

Jag har haft flera varianter av både högtalarkablar och signalkablar. Det förkommer små skillnader, men i jämförelser med att möblera om ett rum så brukar det sistnämnda ha en större inverkan på ljudupplevelsen.

Jag kommer sannolikt köpa ca: 6 meter men lägger inte mer än 250:-

Tar en skärmad kabel med bra kontakt-don.

#28

Postad 26 januari 2014 - 19:54

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

  • 486 inlägg
  • 0
Jag tänker inte ha någon åsikt om vad du tycker om kablar.

Men det hade varit kul om du gått in på detta album (FREDSTAh) och kollat in hans högtalarkablar samt vad han skriver om dom.

#29

Postad 26 januari 2014 - 19:59

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 1
Varför skulle det vara intressant? Bara för att han bekräftar vad just du tycker?

#30

Postad 26 januari 2014 - 20:04

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

  • 486 inlägg
  • 1

Varför skulle det vara intressant? Bara för att han bekräftar vad just du tycker?

Nu skall vi inte köra det här racet igen, och få en moderator att stänga av oss.

Du är helt övertygad att det inte är någon skillnad, och jag med flera märker skillnad kan vi inte nöja oss med det och stanna här är du med mig på det.

#31

Postad 26 januari 2014 - 20:05

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Jag tänker inte ha någon åsikt om vad du tycker om kablar.

Men det hade varit kul om du gått in på detta album (FREDSTAh) och kollat in hans högtalarkablar samt vad han skriver om dom.

Du menar alltså samma person som köper en simpel USB-kabel i en fin trälåda för tusentals kronor?

Är man så lättlurad som att tro att en USB kabel kan ge esoteriska och utomjordliga ljudegenskaper så är man inte särskilt trovärdig eller kunnig inom området.

#32

Postad 26 januari 2014 - 20:09

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 1

Nu skall vi inte köra det här racet igen, och få en moderator att stänga av oss.

Du är helt övertygad att det inte är någon skillnad, och jag med flera märker skillnad kan vi inte nöja oss med det och stanna här är du med mig på det.

Det är du som tjatar, men du tycker att det är jag som ska sluta?

Jag tänker fortsätta att sätta mig emot folk som lurar på andra onödigt dyra kablar.

Du menar alltså samma person som köper en simpel USB-kabel i en fin trälåda för tusentals kronor?

Är man så lättlurad som att tro att en USB kabel kan ge esoteriska och utomjordliga ljudegenskaper så är man inte särskilt trovärdig eller kunnig inom området.

Hehe, nej, det låter ju helt klart inte särskilt trovärdigt.

#33

Postad 26 januari 2014 - 20:12

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Det är du som tjatar, men du tycker att det är jag som ska sluta?

Jag tänker fortsätta att sätta mig emot folk som lurar på andra onödigt dyra kablar.


Hehe, nej, det låter ju helt klart inte särskilt trovärdigt.

Framför allt visar det att man inte har en aning om hur digitala kablar och gränssnitt fungerar.

#34

Postad 26 januari 2014 - 20:13

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

  • 486 inlägg
  • 0
Jag har pratat med många som är extremt kunniga inom området.

Men som dom säger, är det någon som har bestämt sig för att det inte är någon skillnad, då är det inte någon skillnad.

Eller som FREDSTAh säger han tänker inte ens ta upp diskussionen med dom som inte har lyssnat på hans transparent kabel, och jag förstår honom.

Jag har lyssnat på den, och den är helt enkelt himmelsk och jag hade lätt köpt den om det inte hade varit för ett litet problem som stavas pengar,

#35

Postad 26 januari 2014 - 20:13

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 1
Have fun boys!

Har varit med i gemet för länge för att ge mig in i dessa strider, det är sällan värt energin. Men tack för era åsikter.

:)

#36

Postad 26 januari 2014 - 20:16

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Jag har pratat med många som är extremt kunniga inom området.

Intressant, kan du nämna några av dessa "kunniga" så vi andra ovetande bönder får ta del av denna ovärdeliga "kunskap"?

#37

Postad 26 januari 2014 - 20:16

Robert_K
  • Robert_K
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 1
Jag är ingen som föredrar svindyra kablar men jag tror man ska undvika de allra billigaste. När det gäller sub-kabel så var min första sub-kabel en Hama för en hundring. Ställde in ljudet och lyssnade på detta kanske ett år innan jag testade en ny kabel. Denna gång en MDS monster kabel för 1000 lappen och utan att ändra några inställningar så började jag lyssna och basen lätt så pass mycket bättre och mer att jag var tvungen att sänka den. Idag kör jag på QED som jag tycker gör bra kablar till oss med vanlig Svenssoninkomst.

#38

Postad 26 januari 2014 - 20:19

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

  • 486 inlägg
  • 1

Have fun boys!

Har varit med i gemet för länge för att ge mig in i dessa strider, det är sällan värt energin. Men tack för era åsikter.

:)

Mycket klokt

Intressant, kan du nämna några av dessa "kunniga" så vi andra ovetande bönder får ta del av denna ovärdeliga "kunskap"?

Varför skulle jag, ni har ju bestämt er åsikt i alla fall.
Samt en liten parentes, glidtassen sade att han varit med för länge för att ge sig in i dessa strider.

Det är sällan värt energin, och jag måste säga att så fruktansvärt rätt han har, jag borde själv lägga ner det här, för som någon sade, man kan inte vinna en sådan här strid, inte ens få en bokstav rätt, för har man bestämt sig för en sak och inte vill diskutera alternativ då kan man inte vinna.

Redigerat av Unregistered2020, 26 januari 2014 - 20:26.


#39

Postad 26 januari 2014 - 20:22

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Mycket klokt

Är väl ännu klokare att den som kastar bensin på elden i denna tråd, vilken är du i detta fall, utvecklar de teorier du kastar omkring dig?

#40

Postad 26 januari 2014 - 20:23

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 091 inlägg
  • 1
Nån nämnde Transparent kabel. Kolla länken...delar för några dollar inuti boxen
http://web.archive.o....com/whymit.asp

#41

Postad 26 januari 2014 - 20:24

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 1

Varför skulle jag, ni har ju bestämt er åsikt i alla fall.

Tja, detsamma gäller ju dig?

Men de flesta har nog redan fattat att det enda du är ute för att göra sen du reggade dig här är att trolla.

#42

Postad 26 januari 2014 - 20:27

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 1

Nån nämnde Transparent kabel. Kolla länken...delar för några dollar inuti boxen
http://web.archive.o....com/whymit.asp

Haha! Och det där betalar folk tusentals kronor för.

#43

Postad 26 januari 2014 - 20:30

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Haha! Och det där betalar folk tusentals kronor för.

Ja iaf alla "kunniga" på området, vilka de nu är ;)

#44

Postad 26 januari 2014 - 20:37

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

jag borde själv lägga ner det här, för som någon sade, man kan inte vinna en sådan här strid, inte ens få en bokstav rätt, för har man bestämt sig för en sak och inte vill diskutera alternativ då kan man inte vinna.

Då har jag en väldigt simpel motfråga, om du nu är den som påstår dig som i detta fall ha "pratat med många som är extremt kunniga inom området".
Varför kan du eller tom vill du inte precisera mer om vilka dessa är när man frågar efter det?

Självklart kan du inte vinna en strid genom att häva ur dig såna onliners utan att sen varken kunna eller vilja förklara saken mer, eller hur tänkte du egentligen?
Just detta tillvägagångssätt brukar vara ett signum för forumstroll kan jag berätta för dig.

Redigerat av masse70, 26 januari 2014 - 20:38.


#45

Postad 26 januari 2014 - 20:38

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

  • 486 inlägg
  • 0

Tja, detsamma gäller ju dig?

Men de flesta har nog redan fattat att det enda du är ute för att göra sen du reggade dig här är att trolla.

Jag tycker bara det är kul det här, men som flera har sagt till mig dom förstår inte varför jag är här och skriver och kanske inte att jag förstår det själv alla gånger, efter alla mothugg jag får, men lite kul är det.

#46

Postad 26 januari 2014 - 20:42

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Jag tycker bara det är kul det här, men som flera har sagt till mig dom förstår inte varför jag är här och skriver och kanske inte att jag förstår det själv alla gånger, efter alla mothugg jag får, men lite kul är det.

Tja, det märks ganska väl att du tycker det är kul och inte tar detta på allvar som du själv hävdar att du gör och kräver av andra.

Men å andra sidan får det ju effekten att ingen här har hittils eller kommer ta dig på allvar varken nu eller framöver.

Happy trolling...

#47

Postad 26 januari 2014 - 20:45

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

  • 486 inlägg
  • 1

Då har jag en väldigt simpel motfråga, om du nu är den som påstår dig som i detta fall ha "pratat med många som är extremt kunniga inom området".
Varför kan du eller tom vill du inte precisera mer om vilka dessa är när man frågar efter det?

Självklart kan du inte vinna en strid genom att häva ur dig såna onliners utan att sen varken kunna eller vilja förklara saken mer, eller hur tänkte du egentligen?
Just detta tillvägagångssätt brukar vara ett signum för forumstroll kan jag berätta för dig.

Som glidtassen sade, han har varit med för länge för att ge sig in i sådana här strider det är inte värt energin, och jag håller med honom, så jag slutar här, men dyker kanske upp någon annan stans.

#48

Postad 26 januari 2014 - 20:50

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

  • 486 inlägg
  • 0

Tja, det märks ganska väl att du tycker det är kul och inte tar detta på allvar som du själv hävdar att du gör och kräver av andra.

Men å andra sidan får det ju effekten att ingen här har hittils eller kommer ta dig på allvar varken nu eller framöver.

Happy trolling...

gör mig absolut ingenting, för det är det ingen som har gjort innan heller, så vad är skillnaden.

#49

Postad 26 januari 2014 - 20:52

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Som glidtassen sade, han har varit med för länge för att ge sig in i sådana här strider det är inte värt energin, och jag håller med honom, så jag slutar här, men dyker kanske upp någon annan stans.

Ok, du varken kan eller vill ens ge några som helst förklaringar eller fördjupningar till de uttalanden och oneliners du gjort hittils.

Det kan vi andra bara tolka som att du faktiskt inte har några vettiga förklaringar och ger upp i brist på detta.

Redigerat av masse70, 27 januari 2014 - 09:02.


#50

Postad 26 januari 2014 - 20:59

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

  • 486 inlägg
  • 1
Jodå jag har förklaringar och fördjupningar.

Men kan du förklara varför jag skall ta upp det, jag försökte en gång förklara att jag vid ett test här hemma när jag bytte från en dyrare högtalarkabel till en mycket billig högtalar kabel och sade att jag hörde skillnad men blev kallad lögnare.

Då sitter alltså några personer ute i Sverige och kan bedöma hur min anläggning låter i mitt hus i mitt rum dom vet alltså bättre än jag själv hur det låter, kan du klandra mig för att jag inte tror på andra då.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.