Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Spel som du precis har spelat igenom.

863 svar i tråden

Skickat 06 maj 2013 - 13:56

Visa inläggAlltidxx 04 maj 2013 - 22:37 skrev:

Utöver det så är vissa bossar svåra att förstå hur man ska besegra när man möter dom första gången. De reser sig som odödliga Terminators tills man listar ut knepet. Så man kan bli manglad under tiden (jag blev) och väldigt, väldigt arg. Så arg att jag bankade hårt i bordet så koppen studsade, välte och spillde ut kaffe över en förvisso redan betalad räkning och skrek nåt om föri****s jävla [infoga könsord eller liknande] och andra fula saker.
Haha =P

Skickat 06 maj 2013 - 15:56

• zxcv
  • Forumräv

• 640 inlägg
Blades of Time > Dark Souls i frustration :D

Skickat 06 maj 2013 - 16:11

Sleeping dogs. Väldigt bra spel.

Skickat 06 maj 2013 - 22:19

• zxcv
  • Forumräv

• 640 inlägg

Visa inläggmuraren 06 maj 2013 - 16:11 skrev:

Sleeping dogs. Väldigt bra spel.
Kan inte annat än hålla med, måste bara spela igenom det ngn dag.

Skickat 06 maj 2013 - 22:26

Resistance 3 älskar hela den serien, Lagom svårt för en "icke spelare"

Skickat 06 maj 2013 - 23:38

Visa inläggGubbas83 06 maj 2013 - 22:26 skrev:

Jag gav Resistance 3 till min bror som bara spelar Gran Turismo på konsol. Han kunde absolut inte styra ett FPS med gamepad, kollade ner i marken, upp i taket osv =/. Men men, han är väl inte så spelintresserad heller.

Skickat 07 maj 2013 - 19:34

Precis färdig med Mass Effect 1. 20 timmar för att göra allt utom collectibles. Till och med Pinnacle Station.
Nu dags för ME2.

Skickat 07 maj 2013 - 20:48

• MdaG
  • Mästare

• 3 137 inlägg
igen? Ledsnar du aldrig? :)

Skickat 07 maj 2013 - 20:51

Han kör hellre det hundra gånger än att köra KotoR. Han kommer ångra sig när han ligger på dödsbädden, helt klart. Why didn't I heed Zoilers advise and play it while I could? Whyyyyyy?

Skickat 08 maj 2013 - 08:23

Visa inläggMdaG 07 maj 2013 - 20:48 skrev:

igen? Ledsnar du aldrig? :)

Mja, ME1 börjar bli lite segt nu. Speciellt på Xboxen. Mycket Unreal engine över den. Dålig framerate, texturer som inte laddas förrän halv scenen är färdig, långa passager där man inte gör annat än springer i korridorer, den jävla Macon när man ska ta sig runt på planeterna, etc.
Men slutet när Shepard går upp från ruinerna gör det värt det. Musiken där är så jäkla bra.

Skulle vilja ha ettan och tvåan kombinerad. Deras styrkor kompletterar varandra bra.

Visa inläggZoiler 07 maj 2013 - 20:51 skrev:

Han kör hellre det hundra gånger än att köra KotoR. Han kommer ångra sig när han ligger på dödsbädden, helt klart. Why didn't I heed Zoilers advise and play it while I could? Whyyyyyy?

Because I can't? KotoR funkar fan inte på min dator. Men jag ska ge det ett nytt försök. I värsta fall får man väl installera Windows 2000 i en virtual box eller nått. Undrar om ens Steam fungerar på W2k.

Skickat 08 maj 2013 - 12:32

Visa inlägghumming 08 maj 2013 - 08:23 skrev:

Because I can't? KotoR funkar fan inte på min dator.
Var det inte någon som skrev ett inlägg där han sa att det funkade eller nåt efter du skrev ditt? Kommer inte ihåg om han gav tips eller inte men det måste ju gå. Vad har du för grafikkort?

Citat

It is pretty buggy and has major problems with some ATI videocards.

Citat

I just finished a playthrough last month and didn't have any problems. Laptop, windows 7 x64, with an nvidia card.

Det här inlägget har ändrats av Zoiler 08 maj 2013 - 12:33

Skickat 08 maj 2013 - 13:25

Visa inläggGubbas83 06 maj 2013 - 22:26 skrev:

Resistance är bra skit.

Skickat 09 maj 2013 - 12:17

Blev klar med Assassin's Creed 3 igår kväll.

Kanske har de släppt för många AC-spel för tätt inpå varandra, men eftersom jag hoppade över de två föregående, så hade jag inte spelat AC2 sen december 2009. Därmed kändes AC3 ändå rätt "fräscht" och kul för mig - till en början iaf. Men jag hade glömt hur repetitivt och enkelspårigt fightingsystemet är. Det har väldigt mycket känts som ett enda långt QTE-spel, vilket då förvånar mig att det även faktiskt finns "riktiga" QTE-delar i spelet. Inte så mycket skillnad där skulle jag säga.

Det dåliga:
- Som sagt, för mycket QTE-likt (ingen fan av sånt), blir tråkigt i längden med mer eller mindre bara ett sätt att besegra olika fiender på
- På tok för många (fler än en :P) "ta dig från punkt A till punkt B på X sekunder på en linjär bana - om du misslyckas måste du göra om - spring!!". Gör om tills du hittar exakt rätt väg. Segt!
- Mycket småbuggar, som folk som spawnas bara några meter ifrån mig eller försvinner på samma sätt. Kameran låser sig ofta efter att man lootat, kartan buggar ofta ut och jag kan inte välja fast-travel-destination i annan stad, mm.
- sjukt många osynliga väggar i terrängen, vilket stör rytmen. Detta tillsammans med övriga buggar gör att det känns opolerat.
- ofta bara en väg att göra saker på i main missions (t.ex. att ta sig fram) vilket förtar känslan av en öppen värld. Ofta linjärt i det avseendet.
Väldigt övergripande spoilers om känslan av slutet, inga direkta detaljer:
- Slutet av Connors story var ett enda stort "facepalm moment" i kombination med en otrolig frustration i sista uppdraget. Nästan så jag ville slänga handkontrollen i väggen.
- Hade väntat mig mer av Desmonds story. Den kändes oinspirerad, tråkig och i vissa fall hastad. Var det detta man väntat på sen 2007 (2008 i mitt fall)? Dessutom en billig cliffhanger/öppning för nästa spel. Eeeeh.

Det bra
+ Gillade skarpt striderna till sjöss
+ soundtracket
+ Vissa karaktärer i storyn var allt annat än svartvita. Gillade det skarpt, men det gav mig samtidigt falska förhoppningar om hur storyn som helhet skulle bli
+ Designen av miljöerna var ju fantastisk som vanligt.
+ Sidouppdragen (nu är jag ingen 100% completionist, men ändå)

Slutsats
För mig kan ett spel ha en halvtaskig story, men vägas upp av fanastiskt kul game play. På samma sätt kan det vara det omvända, och lite så känner jag tyvärr efter 20-25 timmar med AC3. Enformigt, frustrerande game play toppat med en hel del buggar gör att helhetsintrycket inte blir så himla bra, speciellt inte när jag känner att de kunde gjort storydelen bättre den också, även om den till stora delar var underhållande.

3/5

Det här inlägget har ändrats av jayreso 09 maj 2013 - 12:29

Skickat 09 maj 2013 - 12:25

Visa inläggZoiler 08 maj 2013 - 12:32 skrev:

Var det inte någon som skrev ett inlägg där han sa att det funkade eller nåt efter du skrev ditt? Kommer inte ihåg om han gav tips eller inte men det måste ju gå. Vad har du för grafikkort?
Jag har spelat Kotor (köpt via Steam) på Windows 7-dator (x64). Kan se om jag kan lista ut hur jag gjorde. Måste väl ha googlat mig fram kan jag tänka mig. Nu var det 1,5 år sedan så jag minns tyvärr inte. Ska se om jag hittar nån info.

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Prisjakt © 2000 - 2013 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.