Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Western Digital TV Live Gen. 3

1317 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
WD TV HD Live Media Player Gen 3 (Mediaspelare) 7 7,25 (87) Inga priser
1 relaterade trådar

#1251

Postad 30 november 2014 - 13:50

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Min wd tv har fungerat klanderfritt sedan inköpet. Sista dagarna har den dock börjat bete sig lite märkligt. Vid tre tillfällen när jag ser en film blir det bara svart helt plötsligt och den hänger sig. Det enda som hjälper är att rycka strömsladden. Igår provade jag en återställning med knappen på undersidan, hoppas det hjälper.

En sak som jag funderade på, kanske vara något med hårddisken som är ansluten via usb också kanske? Skadade sektorer eller så, kanske behöver formateras?

Edit: Nu hände samma sak igen med en film jag spelat flera gånger, blev svart och inget ljud efter bara några sekunder. Tryckte på stoppknappe och då kom jag tillbaka till mina filmer igen iofs. Stoppade usb disken i datorn och en sådan där diskontroll.

Redigerat av genstruktur, 30 november 2014 - 14:25.


#1252

Postad 30 november 2014 - 15:09

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Man är inte ensam i alla fall:

http://community.wd....LEM/td-p/100730

Kör en checkdisk nu och skall köra en defrag också, sen får vi se.

#1253

Postad 01 december 2014 - 18:47

jdaniels
  • jdaniels
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0
Min har oxå funkat perfekt till ett par dagar sen.
Den fryser både på Netflix och vanlig film , konstigt iom att jag inte gjort nått som typ uppdatering.

#1254

Postad 05 december 2014 - 13:00

AndyRebel
  • AndyRebel
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Har fått samma problem här, fryser sig osv, riktigt seg ibland oxå, har provat att återställa men ingen vidare framgång där heller.

#1255

Postad 11 december 2014 - 17:17

Unregistered099926d3
  • Unregistered099926d3
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Vad har hänt med bildkvaliteten på Netflix? Tidigare hade jag 1080hd men nu pendlar den mellan 720p och 1080sd?

#1256

Postad 11 december 2014 - 20:21

jdaniels
  • jdaniels
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0
Vet inte om det oxå hänger ihop med strulet med boxen för jag har tom problem att komma upp i 720 med netflix, förr var det inget problem att komma upp i full.

#1257

Postad 14 december 2014 - 13:03

saury
  • saury
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
hej jag köpte mig Gen3 för någr veckor sedan och hur mycket jag än letar så hittar jag inte Netflix, vad har hänt? plus att jag får inga undertexter alls att fungera

#1258

Postad 14 december 2014 - 13:44

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

hej jag köpte mig Gen3 för någr veckor sedan och hur mycket jag än letar så hittar jag inte Netflix, vad har hänt? plus att jag får inga undertexter alls att fungera

Jag antar att du har uppdaterat mjukvaran (firmware)? Netflix ska finnas under fliken "Tjänster" om du kör på svenska.


edit: vad är det för undertexter du inte får att fungera? Inbyggda, srt-filer eller sub-filer?
De kommer inte upp om du trycker på subtilte-knappen på fjärren alltså?

Redigerat av distortion2, 14 december 2014 - 17:16.


#1259

Postad 14 december 2014 - 19:25

saury
  • saury
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Jag antar att du har uppdaterat mjukvaran (firmware)? Netflix ska finnas under fliken "Tjänster" om du kör på svenska.


edit: vad är det för undertexter du inte får att fungera? Inbyggda, srt-filer eller sub-filer?
De kommer inte upp om du trycker på subtilte-knappen på fjärren alltså?


jo jag har uppdaterat mjukvaran, och netflix finns inte under tjänster.

jag har provat alla former av undertexter, jag har kollat en film från min nasserver, filmen och undertexten har samma namn men kommer ingen undertext och det händer ingen när jag trycker på undertextknappen

#1260

Postad 15 december 2014 - 13:38

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

jo jag har uppdaterat mjukvaran, och netflix finns inte under tjänster.

jag har provat alla former av undertexter, jag har kollat en film från min nasserver, filmen och undertexten har samma namn men kommer ingen undertext och det händer ingen när jag trycker på undertextknappen

Skumt. Testa att göra en factory reset genom att hålla inne knappen på undersidan, Du behöver typ ett gem för det.

#1261

Postad 15 december 2014 - 18:38

saury
  • saury
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Skumt. Testa att göra en factory reset genom att hålla inne knappen på undersidan, Du behöver typ ett gem för det.


japp jag provar det så får vi se, jag återkommer:)

#1262

Postad 15 december 2014 - 18:46

saury
  • saury
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Skumt. Testa att göra en factory reset genom att hålla inne knappen på undersidan, Du behöver typ ett gem för det.


nu har jag fabriksåterställt och likadant där, ingen netflix överhuvudtaget

#1263

Postad 16 december 2014 - 01:02

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

nu har jag fabriksåterställt och likadant där, ingen netflix överhuvudtaget

Är du säker på att du köpt en gen 3 spelare? Eller har du köpt denna, som saknar Netflix. De är sjukt lika varandra.

edit: Det verkar som att WD har släppt en ny generation WD TV, denna gång utan Netflix och en massa andra tjänster. Rätt oförklarligt varför man släpper en ny generation som är sämre än den förra som är tre år gammal. Den nya har inte "Live" med i namnet längre.

Redigerat av distortion2, 16 december 2014 - 01:07.


#1264

Postad 17 december 2014 - 12:24

saury
  • saury
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Är du säker på att du köpt en gen 3 spelare? Eller har du köpt denna, som saknar Netflix. De är sjukt lika varandra.

edit: Det verkar som att WD har släppt en ny generation WD TV, denna gång utan Netflix och en massa andra tjänster. Rätt oförklarligt varför man släpper en ny generation som är sämre än den förra som är tre år gammal. Den nya har inte "Live" med i namnet längre.


jo det stämmer, det är nog den ja, det står att det är en Gen 3 om man kollar upp den på wdtv:P men det är skumt att jag inte får några undertexter till den när jag spelar upp filmer från min server.

jag hade en gammal wdtv för ett gäng år sedan som fungerade grymt med undertexter dock lite problem med lagg ibland

#1265

Postad 17 december 2014 - 20:19

jdaniels
  • jdaniels
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0
Varför släppa en ny verre som är sämre??
Hoppas inte det kommer nån konstig uppdatering till dom äldre som tar bort Netflix då det är det enda jag har den till, filmer kör jag på boxee som jag tycker är bättre.

#1266

Postad 17 december 2014 - 22:33

saury
  • saury
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Varför släppa en ny verre som är sämre??
Hoppas inte det kommer nån konstig uppdatering till dom äldre som tar bort Netflix då det är det enda jag har den till, filmer kör jag på boxee som jag tycker är bättre.


jag håller med, tydligen kan man köra netflix via castfunktionen från telefonen men får det inte att funka heller, jag blir så trött

#1267

Postad 28 december 2014 - 14:04

Smörjarn
  • Smörjarn
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Jag har testat. Den är svårstyrd. Utan tangentbord lyckades jag aldrig navigera iväg från Google som den startar på. Jag lyckades söka (några få bokstäver går att skriva med fjärren/appen i mobilen) men jag lyckades aldrig byta sida, så jag vet inte hur Play-siter fungerar.

Webbrowsern är enkel att starta så du kan testa själv: Gå till "Inställningar", sedan "Om". Tryck på "Sök"-knappen på fjärren (förstoringsglas). Klart, browsern är nu igång.

Har provat med tangbord och mus, svt play funkar inte... går ej ladda ner saker...typ flash... som ska göra saker roligare...
Så det föll för mig...

Testade idag att köra Svtplay via browsern, och det funkar ju. Kanske inte jättebra, men acceptabelt för mina behov.

Jag använde fjärrkontrollsappen för att få fram tangentbord och en billig trådlös mus för att navigera. Fick inte scrollen att fungera på min mus. Någon annan som testat och fått annat resultat på scrollhjulet?

Hursomhelst, Flash funkar ju inte, men om jag klickade i HTML5-visning så kunde jag starta visning, men eftersom scrollen inte funkade så blev visningen ganska oduglig.

Då gick jag istället in på svtplay.se/fjärrkontroll (i WDTV-browsern) och kopplade min telefon enligt instruktion. Från telefonen kunde jag sedan starta, pausa och skifta mellan programmen som vanligt när man kör med den funktionen.
Tyvärr får jag då inte riktigt fullskärm, eftersom browserns adressfält hela tiden är synligt. Jag kan inte heller få fram textning, och inte heller spola i programmet. Inte heller fick jag livesändningarna att funka, men trots detta är det för tillfället tillräckligt för mina (ja, eller egentligen barnens) behov.

Någon annan som provat och hur har det i så fall funkat? Kan man köra på ett bättre sätt via browsern?

(Vet att man kan köra med Serviio också, men av olika anledningar var det inte riktigt min grej)

#1268

Postad 02 februari 2015 - 19:33

asco
  • asco
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Någon som vet om denna går att få tag i längre? Köpte en WD TV Media Player och den har ju inte Netflix vilket säljaren påstod att den skulle ha om man bytte till en tidigare mjukvara. Vill istället byta till WD TV HD Live men den verkar ha utgått överallt utom i några mindre IT-shoppar där den kostar dryga fyrhundringen mer än tidigare.

Redigerat av asco, 02 februari 2015 - 19:34.


#1269

Postad 03 februari 2015 - 07:59

thhmo
  • thhmo
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
Den ska finnas på mediamarkt.

#1270

Postad 03 februari 2015 - 08:32

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0


Den ska finnas på mediamarkt.

Den som finns på Mediamarkt är den nya, sämre modellen, inte WD TV Live Gen.3.

Redigerat av Unregistered17177ab2, 18 februari 2015 - 18:27.


#1271

Postad 05 februari 2015 - 15:49

dajjes74
  • dajjes74
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Det var längesedan det kom någon ny uppdatering? Någon som har hört nått på gång?
Skulle vilja se lite fler inställningar i Spotify och svtplay bla.

#1272

Postad 18 februari 2015 - 18:07

Unregistered028d76d6
  • Unregistered028d76d6
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
men vad i all sin dar! ska man verkligen inte kunna hitta och spela upp sparade album i spotify på wdn!? det går ju utmärkt att spela upp sparade playlists...

Redigerat av Unregistered028d76d6, 18 februari 2015 - 18:07.


#1273

Postad 19 februari 2015 - 16:51

borgsmo35
  • borgsmo35
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Problemet med gul text på Netflix i WDTV - live dyker upp här och där, men någon lösning på det finns tydligen inte, eller?



#1274

Postad 19 februari 2015 - 18:03

jdaniels
  • jdaniels
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0

Nej, det får du stå ut med, tyvärr.



#1275

Postad 24 februari 2015 - 20:43

InSane
  • InSane
  • Veteran

  • 1 838 inlägg
  • 0

Vore trevligt med Spotify connect till maskinen. 



#1276

Postad 24 februari 2015 - 20:51

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0

Vore trevligt med Spotify connect till maskinen. 

Räkna inte med att en spelare som nått EOL får några nya features.



#1277

Postad 17 mars 2015 - 15:16

dajjes74
  • dajjes74
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Hej.Har fått ett problem med min wd digital gen3. Har alltid kört den trådlöst nere i huset och fungerat bra. Nu när jag flyttade upp den till åvanvåningen fungerade varken trådat eller trådlöst.? Streamar allt via en synology nas. Trådlöst hittar ingen internet men trådat gör det men hittar inte nasen. Tacksam för tips.

#1278

Postad 26 mars 2015 - 09:58

dajjes74
  • dajjes74
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 1

Hej.Har fått ett problem med min wd digital gen3. Har alltid kört den trådlöst nere i huset och fungerat bra. Nu när jag flyttade upp den till åvanvåningen fungerade varken trådat eller trådlöst.? Streamar allt via en synology nas. Trådlöst hittar ingen internet men trådat gör det men hittar inte nasen. Tacksam för tips.

Löst.

#1279

Postad 26 mars 2015 - 11:04

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Löst.

Vad var det för fel?



#1280

Postad 27 mars 2015 - 21:57

dajjes74
  • dajjes74
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

Vad var det för fel?

Jag bytte nätverkskabeln och vips så funkade det. Har wd lagt denna mediaspelare i graven? Det var längesedan det kom någon fw?

#1281

Postad 23 april 2015 - 10:13

Zuckuss
  • Zuckuss
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Stod precis i begrepp att skaffa en WD TV Live Gen 3 men upptäckte som fler av Er redan har gjort - denna verkar ha utgått från alla sortiment och ersatts med endast "WD TV"... som verkar suga rejält jämfört med tidigare version.

 

Så WD TV Live Gen 3 säljs inte längre...och WD TV har inte stöd för Netflix - och här dog min vision om att köpa denna produkt. Bara för att undersöka vidare så kollade jag Netflix och vad de säger på sin sida.

 

https://devices.netflix.com/

 

Verkar som Netflix själva numera endast befattar sig med Apple TV och Chromecast då det gäller mediaspelare för streaming.



#1282

Postad 23 april 2015 - 16:00

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Jag har både WD TV Live gen 3 och Chromecast, och måste säga att Chromecast är både snabbare och smidigare när det gäller Netflix. Däremot använder jag fortfarande WD TV Live gen 3 till att kolla på lokalt streamat innehåll (mkv).



#1283

Postad 10 maj 2015 - 15:03

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Min börjar bli riktigt kass nu.

 

Ställer jag den i stanby så får jag inte kontakt med den alls nästa gång, den enda som hjälper är att rycka sladden.

Sätter jag på en film står den bara och tuggar med "pilen", ibland går filmen igång men utan ljud. Igår tog det 20 minuter innan jag kunde se en film. Ibland händer det att bilden försvinner mitt i en film också, startar man om och kör samma scen igen går det oftast galant.

 

Börjar bli dags att byta ut denna nu, men tyvärr verkar det inte finnas någon värdig ersättare. Tråkigt, för min wd tv var helt lysande första ett och ett halvt åren jag hade den.


Redigerat av genstruktur, 10 maj 2015 - 15:04.


#1284

Postad 11 maj 2015 - 09:58

Black Mamba
  • Black Mamba
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
Tråkigt, för min wd tv var helt lysande första ett och ett halvt åren jag hade den.

Det låter som att det är något galet med mjukvaran i din spelare. Har du försökt att återställa den och installera en tidigare programvara? Uppdaterar du den så fort det kommer en ny version av mjukvaran?

 

Min har fungerat (mer eller mindre) perfekt i flera år. Dock är jag ganska restriktiv när det kommer till uppdateringar och kör på en äldre version av mjukvaran. 



#1285

Postad 11 maj 2015 - 14:00

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Det låter som att det är något galet med mjukvaran i din spelare. Har du försökt att återställa den och installera en tidigare programvara? Uppdaterar du den så fort det kommer en ny version av mjukvaran?

 

Min har fungerat (mer eller mindre) perfekt i flera år. Dock är jag ganska restriktiv när det kommer till uppdateringar och kör på en äldre version av mjukvaran. 

 

Okej.

 

Jo jag har uppdaterat mjukvara 2-3 gånger sedan jag fick den. Tack för input :)

 

Antar att det är i mittsektionen jag skall välja en firmware? http://wdc.custhelp....tail/a_id/5860/

"WD TV Live Streaming Media Player"?


Redigerat av genstruktur, 11 maj 2015 - 14:04.


#1286

Postad 12 maj 2015 - 17:46

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 1

Har nu gått tillbaka till Firmware Ver. 1.15.10 | Release Notes, som jag minns som bra i alla fall. 

 

Har nu kunnat starta och stoppa 5 filmer i rad utan någon snurrande pil i evigheter eller andra intermezzon. Tycker fjärrkontrollen känns rappare och enheten svarar bättre också. Hoppas det håller i sig! Kanske man blir sugen på att se på film igen, tack för hjälpen så här långt :).



#1287

Postad 12 maj 2015 - 23:32

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Har nu gått tillbaka till Firmware Ver. 1.15.10 | Release Notes, som jag minns som bra i alla fall. 

 

Har nu kunnat starta och stoppa 5 filmer i rad utan någon snurrande pil i evigheter eller andra intermezzon. Tycker fjärrkontrollen känns rappare och enheten svarar bättre också. Hoppas det håller i sig! Kanske man blir sugen på att se på film igen, tack för hjälpen så här långt :).

Bra tips. Jag ska rulla tillbaka på mina två enheter och testa. Mina har också börjat strula mer och mer det senaste året.



#1288

Postad 13 maj 2015 - 07:04

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Bra tips. Jag ska rulla tillbaka på mina två enheter och testa. Mina har också börjat strula mer och mer det senaste året.

Jo jag tror det i alla fall. Lekte runt lite i wd tvn igår och såg en hel film. Det kändes väldigt bra och allt fungerade till synes bättre tyckte jag. Men det är väl för tidigt att säga om min problem är helt borta.


Redigerat av genstruktur, 13 maj 2015 - 07:04.


#1289

Postad 13 maj 2015 - 09:23

Unregisteredfc7393a8
  • Unregisteredfc7393a8
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Jo jag tror det i alla fall. Lekte runt lite i wd tvn igår och såg en hel film. Det kändes väldigt bra och allt fungerade till synes bättre tyckte jag. Men det är väl för tidigt att säga om min problem är helt borta.

 

Det är konstigt, jag har haft min WD gen 3 sedan modellen var ny, har låtit den uppgraderas automatiskt varje gång, och den har bara fortsatt att funka. Har aldrig behövt nedgradera.



#1290

Postad 13 maj 2015 - 09:30

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Det är konstigt, jag har haft min WD gen 3 sedan modellen var ny, har låtit den uppgraderas automatiskt varje gång, och den har bara fortsatt att funka. Har aldrig behövt nedgradera.

Jo det är väl så man tänker att det skall fungera, och därför som jag själv uppgraderat firmwaren varje gång jag med.



#1291

Postad 13 maj 2015 - 13:32

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Jo det är väl så man tänker att det skall fungera, och därför som jag själv uppgraderat firmwaren varje gång jag med.

Samma här. 
Men jag har haft en del problem med ofrivilliga omstarter. Och hängningar. 



#1292

Postad 13 maj 2015 - 14:02

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Samma här. 
Men jag har haft en del problem med ofrivilliga omstarter. Och hängningar. 

 

Det skadar väl inte att testa att ändra till äldre firmware. Iofs kanske man kan bricka enheten eller så? Är inte så insatt själv :).

Jag kände att jag inte hade så mycket att förlora, det var enkelt att testa också. Bara följa guiden ett par inlägg upp.

 

Jag återkommer om handhavandet om ett tag, när jag har använt enheten lite mer och kan säga om förbättringen verkar hålla i sig :).



#1293

Postad 23 maj 2015 - 19:25

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Wd tv verkar fungera prima nu igen förutom en enda sak. Content info fungerar bara om jag gör det manuellt, märkligt.  :wacko:



#1294

Postad 24 maj 2015 - 10:00

clarken
  • clarken
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
Så du bytte till
Firmware Ver. 1.15.10
Och nu funkar allt kanon?

#1295

Postad 24 maj 2015 - 12:32

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Så du bytte till
Firmware Ver. 1.15.10
Och nu funkar allt kanon?

Ja förutom content info då.



#1296

Postad 12 juni 2015 - 19:19

clarken
  • clarken
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0

jag har hämtat hem den zip-filen och packat upp de tre filerna. Vad gör jag nu?



#1297

Postad 12 juni 2015 - 19:29

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0

jag har hämtat hem den zip-filen och packat upp de tre filerna. Vad gör jag nu?

http://wdc.custhelp....ub-media-center,-wd-tv-live



#1298

Postad 14 juni 2015 - 17:20

jdaniels
  • jdaniels
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0

Hur funkar Miracast? http://wdc.custhelp....12Vmw=#miracast

Har en Samsung-platta som jag tänkte spegla mot WD men vetitusan hur man gör?



#1299

Postad 24 juni 2015 - 14:30

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Även jag gick tillbaka till 1.15.10.

 

Hade problem med att nå utdelade mappar på nätverket innan (med senaste fw), det löste sig nu. Behåller 1.15.10. 



#1300

Postad 04 juli 2015 - 12:32

clarken
  • clarken
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0

Har också lagt in 1,15,10 nu och idag upptäckte vi att ISO inte funkade. Allt annat har funkat kanon. 





3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.