Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Skillnad i grafik?

160 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 23 februari 2007 - 13:04

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0

Jag har sagt det förr, Sony planerar för att PS3 konsollen ska leva länge, jag tycker det är mycket som talar för det BR, hdmi, 1080p mm. Vi får se om de lyckas.

<{POST_SNAPBACK}>


Talar du om Bluray, hdmi och 1080p som exlusivitet om man har PS3? Om så är fallet vet jag inte varför 1080p fortfarande skulle vara PS3 exlusiv feature när 360 har det.

<{POST_SNAPBACK}>


Nej jag tror inte han syftar något alls på 360, han menar att maskinen är framtidssäker eftersom många av PS3 egenskaper kan räcka länge.

#152

Postad 23 februari 2007 - 13:11

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Tycker framtidssäker är ett kul uttryck. Finns det egentligen ngt som är framtidssäkert? Det kommer nya och bättre grejjer hela tiden.

#153

Postad 12 mars 2007 - 13:21

Grizzok
  • Grizzok
  • Användare

  • 219 inlägg
  • 0
Jag tror inte Oblivion är nån höjdare för PS3 faktiskt... möjligtvis om man inte lirat det förr då det verkligen är ett toppen spel, men jag tror de flesta som är intresserade av det har redan kört igenom det på PC eller 360 så att köpa en 1 år gammal conversion för sin nya konsol är nog inte höjdare. Dessutom, man blir lite förbannad om man kollar screenshots och filmer då det ser betydligt bättre ut på en 6000krs PS3 än på min 10-12000kr PC... B)

Tror conversions i största allmänhet är en dålig idé om man vill bli imponerad av sin nya PS3, det är bara min lilla teori... PS3ans arkitektur är väldigt speciell med cell processorn och RSX etc, så för att utnyttja det så tror jag att spelet måste vara utvecklat och anpassat till att få det mesta ut av det.
Om ett spel är utvecklat för 360 t.ex. så är det gjort för att se så bra ut som 360's hårdvara tillåter, om man sen försöker ta det 360 spelet och anpassa det till PS3ans hårdvara så kommer man självklart inte få ett lika bra resultat. Är väl som att jämnföra en skräddarsydd kostym sydd till en person, som man sen sålt begangnad till en annan person som syr om den för att passa honom, så klart att kostymen inte sitter lika bra på båda personerna.
Vill inte börja jämnföra 360/PS3, finns tillräckligt med trådar om det, men då det är lite on-topic så kan jag väl säga det att jag tror det är därför folk inte förstår varför PS3 kostar dubbelt så mycket som en 360 än... alla spel som testas är ju multi-platform spel, utformade för 360 som anpassats för PS3. Med PS3ans unika teknik så kommer det ta utminstonne 1-2 år innan man fått koll på det (som med PS2, kolla skillnaden på tidiga och sena lir där t.ex.) medans 360's PC likande teknik kommer stå där den står nu utan att förbättras nämnvärt.

Nä, PS3 exlusive titlar är det som gäller för mig åtminstonne, möjligtvis om det kommer nån så otroligt bra mass-platform titel att man måste ha den, men jag har inte hört talas om någon sån än allafall.
Riktigt dåligt att de inte har något dugligt rollspel vid releasen bara då det alltid vart en av de mest trogla genren i tidigare PS modeller... men men, det kommer får man hoppas

Redigerat av Grizzok, 12 mars 2007 - 13:23.


#154

Postad 12 mars 2007 - 15:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Klart Oblivion är ett jättebra spel om man inte har spelat det, vilket många säkert inte har. Men har man redan spelat det så är det själklart ingen större ide att spela det igen, eh...

men då det är lite on-topic så kan jag väl säga det att jag tror det är därför folk inte förstår varför PS3 kostar dubbelt så mycket som en 360 än... alla spel som testas är ju multi-platform spel, utformade för 360 som anpassats för PS3. Med PS3ans unika teknik så kommer det ta utminstonne 1-2 år innan man fått koll på det (som med PS2, kolla skillnaden på tidiga och sena lir där t.ex.) medans 360's PC likande teknik kommer stå där den står nu utan att förbättras nämnvärt.

Bådas tekniker kommer gå framåt. Det som du säger kommer hända om 1-2 år med PS3 har ju redan hänt med 360 och kommer fortsätta.

Sen finns det bra spel skräddarsydda till PS3 också... Motorstorm, Resistance, Virtua Fighter 5 (byggt med PS3 som grund).

Nä, PS3 exlusive titlar är det som gäller för mig åtminstonne, möjligtvis om det kommer nån så otroligt bra mass-platform titel att man måste ha den, men jag har inte hört talas om någon sån än allafall.

T ex GTA4 och Resident Evil 5 är inte intressant alltså?

#155

Postad 12 mars 2007 - 20:26

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

  • 1 264 inlägg
  • 0

Sen finns det bra spel skräddarsydda till PS3 också... Motorstorm, Resistance, Virtua Fighter 5 (byggt med PS3 som grund).

Skulle vilja sätta ett frågetecken bakom VF5, tror att det gjorts för Segas Lindbergh-plattform i första hand, men dess GPU delar samma arkitektur (NV47) som PS3:ans GPU så det är nog en ganska bra match i alla fall.

Tror vi får se många snygga multiplatformsspel i framtiden som börjar utnyttja Cells beräkningskraft, det finns redan fysikmotorer som börjat göra det, Havok som används i Motorstorm används även i mulitplatformspel, snart kommer grafikmotorer som är bättre optimerade för RSX. Jag ser Unreal Tournament som ett showcase för hur bra man kan göra spel med Unreal3-motorn och det spelet kommer till hösten och fler lär komma.

#156

Postad 13 mars 2007 - 00:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Skulle vilja sätta ett frågetecken bakom VF5, tror att det gjorts för Segas Lindbergh-plattform i första hand, men dess GPU delar samma arkitektur (NV47) som PS3:ans GPU så det är nog en ganska bra match i alla fall.

Det har du rätt i, glömde av det för ett tag.

Jag ser Unreal Tournament som ett showcase för hur bra man kan göra spel med Unreal3-motorn och det spelet kommer till hösten och fler lär komma.

Heh...ja med tanke på hur UE3 licenseras ut till alla utvecklare som finns så börjar man undra om inte Epic är de stora vinnarna den här generationen B)

#157

Postad 13 mars 2007 - 02:23

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Heh...ja med tanke på hur UE3 licenseras ut till alla utvecklare som finns så börjar man undra om inte Epic är de stora vinnarna den här generationen  :P

<{POST_SNAPBACK}>

UE3-motorn är väl middleware på PS3, så alla som har licens för att utveckla till PS3an har därmed tillgång till den.

#158

Postad 13 mars 2007 - 07:36

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

  • 1 264 inlägg
  • 0

Heh...ja med tanke på hur UE3 licenseras ut till alla utvecklare som finns så börjar man undra om inte Epic är de stora vinnarna den här generationen  :P

<{POST_SNAPBACK}>

UE3-motorn är väl middleware på PS3, så alla som har licens för att utveckla till PS3an har därmed tillgång till den.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja UE3-motorn lär skeppas med SDK:n till PS3, men den är inte gratis att använda i spel, men jag tror en Havok-licens ingår i SDK:n som man får använda i spel utan extra kostnad.

#159

Postad 13 mars 2007 - 14:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

UE3-motorn är väl middleware på PS3, så alla som har licens för att utveckla till PS3an har därmed tillgång till den.

<{POST_SNAPBACK}>

Som Faceplant säger så tjänar de pengar på varje företag som använder den därav kommentaren.

#160

Postad 14 mars 2007 - 10:35

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0
Jag prata med en av våra PS3 kodare idag och han sammanfattade så enkelt som när det kommer till rendera grafik så är den som 360 och i vissa fall sämre.
Han sa därimot att om man vill få ut något nytt på PS3 så ska det göras med animationer och/eller fysik.

Inte konstigt man ser ett spel som LittleBigPlanet då. :(

#161

Postad 14 mars 2007 - 14:44

Unregistered1272
  • Unregistered1272
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0
Jag tycker att 360 har bättre grafik än ps3....Ps3 är mer grötig i bilden men ljudnivån på 360 är högre en en damsugare som går på övervarv trots att man byter ut fläktarna till ledfläktar med lägre ljudnivå men 30db det är inte acceptabelt...Man retar sig fruktansvärt om man ska se en film när det låter som någon damsuger i rummet samtidigt så där vinner ps3 en stort=)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.