Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ölsmakare?

7654 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#6051

Postad 04 juli 2014 - 21:42

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlägg
  • 0
Njae, burk vet jag inte , men flaska:
http://mittkok.expre...tation-brewery/
http://www.porterste...on-brewery.html

#6052

Postad 04 juli 2014 - 22:19

Caulfield
  • Caulfield
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0

Ja det funkar klockrent.

Kan rekommendera följande ställen som jag har god erfarenhet av.

Ales By mail, Brewdog, Etre Gourmet, Beergium, Beerkompass för att ta några. De tre sista har fantastisk service!


Vad kostar frakten ? Är priserna konkurrenskraftiga?

#6053

Postad 05 juli 2014 - 00:59

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Frakten är från gratis uppåt många hundringar. Priserna är oftast bra, men man handlar för att det är saker vi aldrig får se i Sverige (oftast). Nu kan man ju rekommendera Mikkellers webshop. Fri frakt över 700:- och massor av häftiga öl.

#6054

Postad 05 juli 2014 - 10:14

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

  • 1 517 inlägg
  • 0

Njae, burk vet jag inte , men flaska:
http://mittkok.expre...tation-brewery/
http://www.porterste...on-brewery.html

Flaska vet jag att det finns rätt goda på, men som sagt så var det på burk jag efterfrågar. Varför? Burk är enklare att frakta när man flänger runt så som jag gör - fragila saker så som flaskor är game over för egen del.

#6055

Postad 18 juli 2014 - 17:49

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
sitter och dricker en brewdog dead pony club. Tror aldrig jag har druckit en bättre svalkande sommaröl faktiskt.
Förstår inte varför jag bara köpte en liten burk på bolaget förut.

grymt god

#6056

Postad 18 juli 2014 - 17:56

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Håller med om Dead Pony Club. Köper den, Moduss Hoperandi, Dales Pale Ale och Founders Centennial när jag vill ha öl på burk. Bra sommaröl om man ska till en sjö och bada eller liknande.

Kan varna er för Bjäre Pils från Båstad Öl. Den smakade och luktade som en svettig gammal gubbe som pissat ner sig. Hamnar på min topp-10 över vidriga öl jag slängt ned i strupen. hur jag vet hur en svettig gammal gubbe smakar låter jag vara osagt ;)

#6057

Postad 18 juli 2014 - 18:09

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
modus hoperandi är ok men tillhör inte mina favoriter. Sen är inte lika läskande på samma sätt. det är ju mycket humle i den, men vet inte om det är fel sort eller vad det är för den känns inte alls lika fräsch. dales pale ale är mycket god däremot. Founders gillar jag inte alls faktiskt.

Hehe tack för tipset om bjäre, ska hålla mig undan den låter det som :)

#6058

Postad 18 juli 2014 - 18:15

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Modus är ju förhållandevis maltig med en hel del karamell. Så den är inte lika lätt och törstsläckande i sommarsolen. Jag tar den oftast senare på kvällen när solen börjar gå ned. Jag gillar den dock oavsett, har gillat den sen den kom som tillfällig nyhet för ett par år sen.

Kan meddela att jag precis vaskat både Båstad Extraordinär Premiumöl och Båstad Black. Båda två var syrliga men inte lika dålig som Bjäre Pils från samma bryggeri.

#6059

Postad 18 juli 2014 - 18:51

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
ja det är väl det malliga då kan jag tänka mig som gör att jag inte tyckte den var så somrig :)

Båstad ölen verkar ju inte va nåt vidare bryggeri alltså. Har du druckit något du gillat från dom?

#6060

Postad 18 juli 2014 - 20:25

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Båstad ölen verkar ju inte va nåt vidare bryggeri alltså. Har du druckit något du gillat från dom?


Har druckit alla fyra av deras öl och samtliga var mer eller mindre dåliga. Det är dock ett nytt bryggeri så det är mycket möjligt att de får ordning på processen med tiden.

#6061

Postad 21 juli 2014 - 08:10

Blipper
  • Blipper
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Igår testade jag Morbergs öl, hade en så super höga förväntningar men den var förvånansvärt god. Har annars smålands som en gammal favorit, den sviker aldrig.

#6062

Postad 21 juli 2014 - 20:29

cocobahia
  • cocobahia
  • Användare

  • 139 inlägg
  • 0
Läste idag att stone ska öppna bryggeri i Berlin, lysande! 😀

#6063

Postad 21 juli 2014 - 21:32

A Haddock
  • A Haddock
  • Forumräv

  • 539 inlägg
  • 0
Fick höra idag när jag var på bolaget och inte hittade Mohawks barley wine att den utgått ur standardsortimentet (eller han påstod rättare sagt att dom aldrig haft den, men där hade han nog fel eftersom jag köpt den i ett par års tid). Tycker den är riktigt fin som "efter maten öl", men att köpa 24 flaskor som krävs för att beställa känns lite mastigt. Det fanns 16 kvar på ett av stans bolag så jag ska hänga på låset där i morgon och köpa på mig ett gäng.

Nån som kan rekommendera nåt annat liknande som finns i ordinarie sortiment eller beställningssortimentet men går att beställa styckvis?

Redigerat av A Haddock, 21 juli 2014 - 21:34.


#6064

Postad 22 juli 2014 - 10:18

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Nils Oscars Barley Wine har jag för mig är bra. Var dock ett bra tag sedan jag drack den och det var faktiskt den första Barley Wine jag testade så mina referensramar var inte så stora. Men den finns vad jag vet i beställningssortimentet och går att beställa per flaska, så testa vetja. :)

Läste idag att stone ska öppna bryggeri i Berlin, lysande! ��


Inte dumt alls. Låt Stone-ölen flöda över gränsen! :D

#6065

Postad 03 augusti 2014 - 19:19

quetch
  • quetch
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0
Drack en Eskilstuna Ölkultur Red Ale igår. Det var bland det godaste jag någonsin druckit.

Kan tillägga att jag inte är en Pale Ale eller IPA drickare. Har aldrig förstått mig på det där :)

#6066

Postad 04 augusti 2014 - 08:09

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Drack en Eskilstuna Ölkultur Red Ale igår. Det var bland det godaste jag någonsin druckit.

Kan tillägga att jag inte är en Pale Ale eller IPA drickare. Har aldrig förstått mig på det där :)


Kul :) Då kan du även leta efter öl som heter amber ale för det är samma sak även om stilen är ganska bred. Brown Ale är liknande också. D.v.s. ofta maltiga och söta med en hel del karamellmalt. Porter kanske funkar också, prova t.ex. Fullers London Porter som är en av världens bästa i sin stil. Låt dig inte luras av att den kommer på burk.

Sen tror jag bara att du behöver prova mer pale ales. Det är en otroligt bred samling med ölstilar så finns mycket att upptäcka och även om du inte gillade de första 20 så kan det vara den 21:a som får dig att haja till. Det tog mig 1-2 år att lära mina föräldrar att dricka suröl t.ex. Numera älskar de det, men i början gick det inte hem alls. Samma sak med DIPA.

#6067

Postad 05 augusti 2014 - 01:20

JesperSound
  • JesperSound
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
http://dalaradobrewe...s-rye-pale-ale/ Denna Ale'n är väldigt värd att smaka! Bryggd av ett väldigt litet bryggeri uppe i dalarna! Grundaren har jag för mig är från Colorado från början, vilket är av de bästa staterna för småbryggerier i USA har jag för mig! Går att beställa på Systembolaget har jag för mig med! :)

#6068

Postad 06 augusti 2014 - 11:30

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Drack några öl från Dalarado för några veckor sedan och ja, dom var helt ok. Vill minnas att det var just Trappers Rye Pale Ale som jag gillade bäst. Ska bli kul att se vad händer med Dalarado i framtiden.

#6069

Postad 06 augusti 2014 - 18:47

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Ja Dalarado är riktigt lovande. De är bra nu men fortfarande rätt nya på marknaden och tror de kan brygga upp sig ytterligare några snäpp. Jag träffade bryggaren och hans fru på SMÖF förra året. Trevlig kille som lockades hit av kärleken, d.v.s. en väldigt söt dalkulla ;)

#6070

Postad 07 augusti 2014 - 15:27

JesperSound
  • JesperSound
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 1

Ja Dalarado är riktigt lovande. De är bra nu men fortfarande rätt nya på marknaden och tror de kan brygga upp sig ytterligare några snäpp. Jag träffade bryggaren och hans fru på SMÖF förra året. Trevlig kille som lockades hit av kärleken, d.v.s. en väldigt söt dalkulla ;)

Tycker allt att denna kvinna borde få ett pris för att ha lockat med han hit ;)

#6071

Postad 07 augusti 2014 - 22:20

quetch
  • quetch
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0

Kul :) Då kan du även leta efter öl som heter amber ale för det är samma sak även om stilen är ganska bred. Brown Ale är liknande också. D.v.s. ofta maltiga och söta med en hel del karamellmalt. Porter kanske funkar också, prova t.ex. Fullers London Porter som är en av världens bästa i sin stil. Låt dig inte luras av att den kommer på burk.

Sen tror jag bara att du behöver prova mer pale ales. Det är en otroligt bred samling med ölstilar så finns mycket att upptäcka och även om du inte gillade de första 20 så kan det vara den 21:a som får dig att haja till. Det tog mig 1-2 år att lära mina föräldrar att dricka suröl t.ex. Numera älskar de det, men i början gick det inte hem alls. Samma sak med DIPA.


Har provat alla olika sorters pale ales i många år, men aldrig fastnat. Testade faktiskt suröl för första gången igår på Brewdog Bar. Vet inte riktigt vilken det var, men det var absolut inget för mig.

Annars är det nog mest Fullers ESB som slinker ner. Rådanäs Bourbon Mash Ale är en annan som är riktigt bra.

Men det kanske kommer en dag då jag börjar uppskatta Pale Ales, men det har inte skett på över 10 år :)

#6072

Postad 08 augusti 2014 - 21:02

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0
I veckan som gick införskaffades ett i mina ögon spännande mix-pack från Brew Dog, "IPA is dead" med 4st IPA. Mix-packet består av"EXP 366", "Kohatu", "Amarillo" och "Comet". Ikväll var det premiär och jag avnjuter två buteljer ikväll och resterande två buteljer imorgon. Jag har skrivit tidigare i tråden, i trådens begynnelse och kanske någon minns min fäbless för IPA och DIPA. Alla fyra sorterna i mix-packet är bryggda med samma malt samt BTU men med varsin singel humle.

Först ut var "EXP 366" som är en experimentell icke än namngiven amerikansk humle. Första reaktion är att alen har en angenäm doft, en lite mjukare variant av Punk IPA. Efter första klunken säger mina smaklökar "wow" och jag njuter, en IPA helt i min smak, den drar åt Punk IPA men inte samma grapefrukt beska utan rundare men ändå härligt komplex i smaken med en skön beska. En aning dragning år cascade humle anar jag. Helt klart en bra IPA, väldigt lättdrucken och somrig. Jag hade villat ha en mer distinkt smak med rakare riktning.

Efter en sen middag var det dags att avnjuta butelj nummer två, "Kohatu" som en är en Nya Nyzeeländsk humle. Första reaktionen är en påtaglig på gränsen till kvalmig doft med inslag sockerlag och blött gräs. Efter första klunken säger min smaklökar, "efterrätt" för att sekunden senare krulla sig av en sockerattack samt avslutas med en kvalmig känsla. En svag efterbeska. Komplex smak men inget som tilltalar mig, alldeles för söt och kvalmig för mig, jag har 30 minuter senare inte druckit mer än en tredjedel. Smaken är precis som en japansk IPA vilket jag heller inte är helt förtjust i, en eller två klunkar funkar sen säger smaklökarna ifrån.

EK

#6073

Postad 09 augusti 2014 - 18:14

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
quetch: Ok, tänkte att Pale Ale är en så enormt bred ölstil att jag tänkte att något borde funka. Men låter som att du föredrar mer maltfokuserade öltyper.

Erikderek: Jag drack mixpacket vid släppet. Tycker inte BD får till dessa single hop-öl. Samtliga i detta pack hade problem med att de hade smak och doft som kan beskrivas som grön humle eller humlepåse. Det är en vegetabilisk doft och smak som tar över från finare nyanser som lime, ananas, mango o.s.v. Fast å andra sidan har de haft större problem med andra packet. Det med Sorachi Ace var fruktansvärt t.ex.

#6074

Postad 09 augusti 2014 - 21:31

ChriG
  • ChriG
  • Användare

  • 240 inlägg
  • 0
Blandade öl-citat av Morgan från "Ullared" och "En stark resa med..." - ej ordagrant, men andemeningen är korrekt ;)


Tillfälle 1:

"Vad har du för hobby/fritidssysselsättning Morgan?"

- Jag gillar att sitta hemma på verandan och ta en öl eller två.

Tillfälle 2:

- Jag har gått över till starkare öl på sista tiden. Såna 7-procentiga Pripps Blå å liknande.

Tillfälle 3:

- Jag är inte speciellt förtjust i öl. Det är mer ruset jag är ute efter.

#6075

Postad 09 augusti 2014 - 21:48

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
:) Morgan vet vad han vill ha.

Har testat några öl från Adelsö nu och dom var bra. Inget speciellt fantastiskt eller så men heller inget som smakade illa. Fast man får ju liten känslan av att mycket från svenska mikrobryggerier smakar likartat.

#6076

Postad 11 augusti 2014 - 21:30

ChriG
  • ChriG
  • Användare

  • 240 inlägg
  • 0

Har testat några öl från Adelsö nu och dom var bra. Inget speciellt fantastiskt eller så men heller inget som smakade illa. Fast man får ju liten känslan av att mycket från svenska mikrobryggerier smakar likartat.


Jag tyckte att de hade "rätt" typ av sötma som jag gillar, men samtidigt så håller jag med om att det är rätt många som smakar likartat. Kanske är vissa trender som styr - hur det "borde" smaka för att vara ett bra öl, just nu iaf :)

Är dock ingen stor kännare själv, hur jag uppfattar ett öl kan säkert i vissa fall nästan hänga mer på hur/när/var jag dricker det än ölet i sig ;-)


#6077

Postad 11 augusti 2014 - 22:30

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Tycker inte de smakar lika, eller så är jag miljöskadad av mitt konstanta ölprovande. De flesta etablerade har en hussmak och de nya har ofta någon felsmak som går igen i alla öl. Däremot gör majoriteten samma typer av öl. Det är APA, IPA, Brown Ale och Lager. Det brukar vara de fyra första ölen ett nytt bryggeri släpper. Men det finns förstås undantag.

#6078

Postad 12 augusti 2014 - 08:01

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Precis. Det är liksom samma typer av öl som kommer, förutom vissa undantag som sagt. Hade gärna sett att fler vågar sig bort från humlig ale och lager och kompletterar sina sortiment men lite mer spännande produkter. Något jag tror att marknaden kommer att efterfråga när den så sakta börjar dricka sig mätt på IPA och liknande.

#6079

Postad 12 augusti 2014 - 10:50

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Blir extra tråkigt när de döper ölen till [Bryggeriets namn] + [ölstil]. Sen kör en generisk etikett. Dock tror jag Systembolaget är en stor orsak till de intetsägande etiketterna. Kostar för mycket pengar om etiketten stoppas.

#6080

Postad 19 augusti 2014 - 20:42

Unregisteredca15b0a9
  • Unregisteredca15b0a9
  • Forumräv

  • 703 inlägg
  • 0
Smöf 2014 närmar sig. Eller 2 månader kvar men ändå... några som skall dit?

#6081

Postad 20 augusti 2014 - 06:28

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Jag ska dit och kommer rapportera live från festivalen. Ska bli riktigt skoj! :)

SBWF är dock tidigare, någon som ska dit?

#6082

Postad 20 augusti 2014 - 11:07

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlägg
  • 0

Jag ska dit och kommer rapportera live från festivalen. Ska bli riktigt skoj! :)

SBWF är dock tidigare, någon som ska dit?


Jag kommer åka ner till SBWF 2/10. Hoppas på lite uppdateringar snart vilka öl som ska vara med så man kan börja längta :)



#6083

Postad 20 augusti 2014 - 11:33

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Blir ingen lista förrens ett par dagar innan. Har flera stora aktörer som alltid är ute i sista minuten med vad de tar med. Men sen kommer jag säkert behöva uppdatera den ytterligare ett par gånger. Kommer dock dra igång med insamlandet i helgen så jag kan säkert ge smakprov innan dess.

Jag kommer också vara på SBWF den 2:a oktober för övrigt.

#6084

Postad 20 augusti 2014 - 12:26

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
Får se hur jag gör med SMÖF. Men SBWF skiter jag i. Finns så många andra festivaler jag hellre går på faktiskt.
Trångt, dyrt och man hinner/kan inte prata med varken bryggare eller annat folk.

#6085

Postad 20 augusti 2014 - 13:05

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Får se hur jag gör med SMÖF. Men SBWF skiter jag i. Finns så många andra festivaler jag hellre går på faktiskt.
Trångt, dyrt och man hinner/kan inte prata med varken bryggare eller annat folk.


Kan faktiskt förstå det. Men torsdagarna brukar vara bra tycker jag. Första fyra timmarna innan de vanliga besökarna trillar in är fan magiska. Då får man båsen och de där bakom helt för sig själv. Sen är det en period runt 17:00-20:00 som är rätt dryg, sen brukar det lätta upp igen. Jag och farsan gick till tomma bås de sista timmarna innan stängning förra året.

Redigerat av Stefan - Ölsvammel, 20 augusti 2014 - 13:07.


#6086

Postad 21 augusti 2014 - 13:57

Unregisteredca15b0a9
  • Unregisteredca15b0a9
  • Forumräv

  • 703 inlägg
  • 0
Jasså stefan du kör iår igen på smöf.... Då syns vi på lördan. Har du fixat boende också?

#6087

Postad 21 augusti 2014 - 14:06

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Nej, men det brukar arrangörerna fixa åt mig. Hoppas jag får samma boende som sist. Fanns inget internet men jäklar vad bra jag sov. Hade en hel lägenhet ovanpå en lada helt för mig själv.

Bor du kvar?

#6088

Postad 21 augusti 2014 - 14:47

Blipper
  • Blipper
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag gillar faktiskt Morbergs Premuim Lager, har funkat utmärkt som sommarbärs hos mig. Har dock inte testat den där ölkaggen som han släppte i samma veva. Någon här som testat den?

#6089

Postad 21 augusti 2014 - 18:22

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
höstlådan håller på att förberadas :-D kan bli den bästa låda som levereras :-D

återkommer med bilder av ölen som kommer ;-) (blir i september)

#6090

Postad 21 augusti 2014 - 20:52

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

höstlådan håller på att förberadas :-D kan bli den bästa låda som levereras :-D

återkommer med bilder av ölen som kommer ;-) (blir i september)


Är du involverad i Belgoklubben? Har vi kanske stått och svamlat på någon festival (svårt att säga utifrån din bild)?

#6091

Postad 21 augusti 2014 - 20:55

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0

Är du involverad i Belgoklubben? Har vi kanske stått och svamlat på någon festival (svårt att säga utifrån din bild)?


Nä inte involverad .. bara hört från kompisar som kan ölen som kommer i lådan :-D e bara en glad amatör

#6092

Postad 21 augusti 2014 - 21:03

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Nä inte involverad .. bara hört från kompisar som kan ölen som kommer i lådan :-D e bara en glad amatör


Då är jag med. Intressant med lådan, ska bli kul att se vad det blir. Jag är själv inte medlem, främst för att dubbla stora buteljer inte skulle gå åt.

Edit: Såg nu att de lagt ut lådan på sin hemsida.

Redigerat av Stefan - Ölsvammel, 21 augusti 2014 - 21:04.


#6093

Postad 22 augusti 2014 - 07:45

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Är du involverad i Belgoklubben? Har vi kanske stått och svamlat på någon festival (svårt att säga utifrån din bild)?


Haha, ja, hur fn ska du kunna hålla koll på alla du svamlar med?!? ;)

Jag har faktiskt träffat alla tre (?) som ligger bakom Belgoklubben. På plats i Belgien till råga på allt också.

Björn, Henrik (tror jag) och Skrubbe (såklart). Väldigt trevliga allihopa.

Jag är inte heller med av samma anledning som dig Stefan.

#6094

Postad 22 augusti 2014 - 08:40

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Haha, ja, hur fn ska du kunna hålla koll på alla du svamlar med?!? ;)

Jag har faktiskt träffat alla tre (?) som ligger bakom Belgoklubben. På plats i Belgien till råga på allt också.

Björn, Henrik (tror jag) och Skrubbe (såklart). Väldigt trevliga allihopa.

Jag är inte heller med av samma anledning som dig Stefan.


Haha ja med tanke på att jag knappt kommer ihåg vem min fru är så är det en jävla bedrift om jag kommer ihåg någon. ;)

Nej men ibland kan det vara lurigt, speciellt som det ofta dyker upp folk och presenterar sig med sitt förnamn utan att beskriva vem de är, t.ex. användarnam på forum eller liknande. Men jag tycker det är kul när folk kommer fram och snackar. Jag älskar ju att svamla när jag dricker öl :)

Om det bara är tre som är involverade så har jag också träffat allihopa. Trevliga grabbar hela gänget.

Med tanke på att jag sällan ens konsumerar 50 cl flaskor så blir 2*75 en kraftig överdrift. Jag brukar dela dessa flaskor med farsan och kamrater men då går ju bara en flaska åt. Två flaskor skulle bara resultera i att vi vaskade en massa öl eller att de glöms bort i någon hylla (vi har väldigt mycket öl redan).

#6095

Postad 23 augusti 2014 - 21:26

ChriG
  • ChriG
  • Användare

  • 240 inlägg
  • 0

Smöf 2014 närmar sig. Eller 2 månader kvar men ändå... några som skall dit?


Inte helt säker på att jag skall dit, men blev sugen när jag såg vart det ligger rent geografiskt - jag känner nämligen några som bor i Morskoga strax utanför Lindesberg :-)

Det är ju praktiskt taget gångavstånd dit för att vara ute på landsbygden ;-)

#6096

Postad 30 augusti 2014 - 01:45

ChriG
  • ChriG
  • Användare

  • 240 inlägg
  • 0

Inte helt säker på att jag skall dit, men blev sugen när jag såg vart det ligger rent geografiskt - jag känner nämligen några som bor i Morskoga strax utanför Lindesberg :-)


De skulle tydligen inte vara hemma den helgen, så det sket sig.

Trist iom att det verkar vara en trevlig tillställning : /

Redigerat av ChriG, 30 augusti 2014 - 01:46.


#6097

Postad 30 augusti 2014 - 13:07

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
Sitter med en kall mikkeller american dream nu. Jäkligt god måste jag säga.
Bra beska och god humlekaraktär. Hade dock inte blivit ledsen om den var lite fylligare. Men en riktig törstsläckare och perfekt till grillmaten typ. Eller till premiere league som nu :)

Får köpa hem mer av denna känner jag, hade bara en flaska och blir inte långvarig :)

#6098

Postad 30 augusti 2014 - 16:41

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Ja Mikkeller American Dream är riktigt fin, har fortfarande klara minnen av första gången jag drack den. Det var ganska ovanligt med välhumlade lageröl på den tiden så den stack ut en hel del.

Sitter hemma med en hembrygd jag bytt till mig. Drottningöl som smakar drottningsaft och öl. Riktigt uppfriskande. Har även en Slaapmutske Bruin i glaset bredvid. Blev även ett par öl på shoppingrundan nere på stan. Gött att kunna dricka 6 öl för 160 spänn :)

#6099

Postad 31 augusti 2014 - 22:22

ChriG
  • ChriG
  • Användare

  • 240 inlägg
  • 0

Sitter med en kall mikkeller american dream nu. Jäkligt god måste jag säga.
Bra beska och god humlekaraktär. Hade dock inte blivit ledsen om den var lite fylligare. Men en riktig törstsläckare och perfekt till grillmaten typ. Eller till premiere league som nu :)

Får köpa hem mer av denna känner jag, hade bara en flaska och blir inte långvarig :)


Utan att vara någon stor kännare så känns den väldigt "torr". Gillar den dock, lite annorlunda ^^

Bra törstsläckare som du säger :)

#6100

Postad 02 september 2014 - 06:32

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Om någon är sugen att åka till SMÖF den 25:e oktober så kan jag meddela att det går två bussar. Ni hittar mer info i länkarna:

FFMV-bussen - från Örebro, Frövi, Vedevåg och Lindesberg: http://tinyurl.com/o4tn35z
Öl & Kakelbussen - från Västerås: https://www.facebook...ochkakelbussen/

Det går ibland en buss från Stockholm också, tror det är Svenska Ölfrämjandet som anordnar den.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.