Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Jailbreak iOS Devices

1286 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Jailbreak (219 medlem(mar) har röstat)

Har du jailbreakat din iPhone 3G / iPod Touch?

  1. Självklart har jag det! (97 röster [44.29%])

    Procent av omröstning: 44.29%

  2. Nej, det har jag inte. (89 röster [40.64%])

    Procent av omröstning: 40.64%

  3. Vad är jailbreak? (33 röster [15.07%])

    Procent av omröstning: 15.07%

Rösta Gäster kan inte rösta
Apple iPod Touch 8GB (MP3-spelare) 1 8,64 (35) Inga priser
Apple iPod Touch 16GB (MP3-spelare) 1 9,14 (56) Inga priser
Apple iPhone 8GB (Mobiltelefoner) 1 9,27 (59) Inga priser
Apple iPhone 4GB (Mobiltelefoner) 1 (0) Inga priser
Apple iPod Touch 32GB (MP3-spelare) 1 9 (9) Inga priser
Apple iPhone 128MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 3 8,44 (44) Inga priser
Apple iPhone 3G 128MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 1 8,94 (109) Inga priser
Apple iPhone 3G 8GB (Mobiltelefoner) 2 8,58 (97) Inga priser
Apple iPod Touch 16GB (2nd Generation) (MP3-spelare) 6 8,96 (23) Inga priser
Apple iPod Touch 32GB (2nd Generation) (MP3-spelare) 1 9,11 (17) Inga priser
Apple iPod Touch 8GB (2nd Generation) (MP3-spelare) 5 8,78 (22) Inga priser
Apple iPhone 3GS 256MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 8,89 (146) Inga priser
Apple iPhone 3GS 256MB RAM 32GB (Mobiltelefoner) 8 8,7 (87) Inga priser
Apple iPod Touch 64GB (3rd Generation) (MP3-spelare) 2 9 (5) Inga priser
Apple iPad 3G 16GB (Surfplattor) 8 7,9 (19) Inga priser
Apple iPad 3G 32GB (Surfplattor) 1 8,74 (18) Inga priser
Apple iPad 3G 64GB (Surfplattor) 8 8,47 (18) Inga priser
Apple iPad 16GB (Surfplattor) 9 8,52 (60) Inga priser
Apple iPad 32GB (Surfplattor) 9 9,04 (22) Inga priser
Apple iPad 64GB (Surfplattor) 1 8,53 (14) Inga priser
Apple iPhone 4 512MB RAM 32GB (Mobiltelefoner) 9 8,59 (86) 790:-
40 relaterade trådar
* Officiell tråd - Apple iPad * (929 inlägg) 1 år sedan
* Officiell Tråd - Apple iPhone * (2504 inlägg) 2 år sedan
* Officiell tråd - Apps och spel till iPhone * (1118 inlägg) 5 år sedan
* Officiell tråd iPhone 4 * (5490 inlägg) 10 år sedan
Skal, fodral och skärmskydd till iPhone 4 (150 inlägg) 12 år sedan
* Officiell Tråd - Iphone 3gs * (4188 inlägg) 12 år sedan
Appar till iPad (65 inlägg) 12 år sedan
IPAD - Konvertera mkv till mp4 (m4v)? (9 inlägg) 13 år sedan
iPhone 4 Dockningsstation? (12 inlägg) 13 år sedan
Nya lurar till iPhone 4? (15 inlägg) 13 år sedan
Årets julklapp - Prisjakt gissar (52 inlägg) 13 år sedan
HTC Desire HD eller iPhone4? (158 inlägg) 13 år sedan
Iphone4 "kopplar" ej upp på mitt Wi-Fi (8 inlägg) 13 år sedan
Leveransstatus av Iphone 4 (519 inlägg) 13 år sedan
hälp.. Iphone4.. (6 inlägg) 13 år sedan
iPod Touch/iPhone som universalfjärr (7 inlägg) 13 år sedan
Telenor prisindikerar iPhone 4 (49 inlägg) 13 år sedan
* Officiell Tråd - Iphone 3G * (4989 inlägg) 13 år sedan
HP Slate Vs IPAD (44 inlägg) 13 år sedan
Pod Touch 2G + Altec Lansing BackBeat 906 =? (0 inlägg) 14 år sedan
Lev IPHONE 3GS (446 inlägg) 14 år sedan
Pioneer VSX-1017 med ipod (1 inlägg) 14 år sedan
IPhone eller HTC Hero (7 inlägg) 14 år sedan
iPhone 3GS vs. HTC Hero (189 inlägg) 14 år sedan
Apple Composite AV-kabel (1 inlägg) 14 år sedan
Nackdelar med iPhone? (41 inlägg) 14 år sedan
AKG 518 DJ till iPod Touch (14 inlägg) 14 år sedan
Streama från dator till Ipod (6 inlägg) 14 år sedan
Archos 605 Wifi eller Ipod Touch (28 inlägg) 14 år sedan
HTC Touch HD vs. iPhone 3G (102 inlägg) 14 år sedan
Converter (6 inlägg) 15 år sedan
ipod touch (30 inlägg) 15 år sedan
Hörlurar till iPod touch? (1 inlägg) 15 år sedan
Test av Iriver Spinn (2 inlägg) 15 år sedan
Apples nya iPods (404 inlägg) 15 år sedan
undertext på ipod touch (1 inlägg) 15 år sedan
HTC Touch Diamond vs. Iphone 3g (31 inlägg) 15 år sedan
SE G900 eller Iphone (22 inlägg) 15 år sedan
Spel till iPod Touch (2 inlägg) 15 år sedan
Gästbok för JacobTallberg (11 inlägg) 16 år sedan

#51

Postad 11 oktober 2008 - 03:49

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0

Installerade precis iPhone modem och till min stora besvikelse verkar det bara fungera med Mac. Är det någon som vet ifall det finns ett program med samma funktion fast för PC?


Har du kollat deras hemsida och infon för Windowsanvändare där? :)

#52

Postad 11 oktober 2008 - 11:08

RedEnzo
  • RedEnzo
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0

Har du kollat deras hemsida och infon för Windowsanvändare där? :)

Svar: Ja! Men inte tillräckligt tydligen. När man läser först på både Cydia och deras hemsida får man uppfattningen att det bara skulle fungera på Mac.

Fanns en guide på deras hemsida som jag tog ner så nu ska jag testa lite. Ingen annan som provat denna app?

#53

Postad 12 oktober 2008 - 12:08

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0
Måste bara skriva hur jättenöjd jag är över mitt val att jailbreaka mobilen.

Den största lyckan är nog följande:

1. Kunna ta emot och skicka MMS! Det är ju faktiskt roligare att skicka bilder till folk på momangen... alla har ju inte pushmejl i mobilen.

2. Kunna filma. Cycorder gör ju verkligen ett kanonjobb!! Bra bild och ljud.

3. Att kunna se väder, läsa mejl, kalender och sms redan i "lås upp fönstret". (Med hjälp av "Intelliscreen"). Ja funktionen "Intellidial" där man direkt kommer åt sina favoritkontakter genom att bläddra i ett cowerflow. Bläddra, tryck och ring. Kanonsnabbt smidigt enkelt!

4. "Dock Prefs". Glömmer alltid bort att jag har den... men det ser otroligt snyggt ut samt att det är coolt att kunna få upp en programmeny när man tex är inne på Safari.

5. Att kunna ha program aktiva i bakgrunden. Används främst till Fstream. Schysst att kunna lyssna på radio och surfa samtidigt.

Ja... förövrigt är det ju trevligt att jag kan ändra texten på operatörsloggan... att jag numera har fem stycken ikoner i docken istället för fyra...att min bakgrund är mycket snyggare... att när jag får nya sms eller mejl är det en kvinnlig röst som meddelar detta... att jag kan spela nostalgispel som "Quake" eller "Paperboy"... att jag kan copya, pasta text från/till sms, anteckningar, mejl etc...att Safari numera ser ut som Firefox... och mycket mer!

Visst det krånglade lite vid jailbreaket... mobilen låste sig och bråkade. Efter några dagars användning har detta inte hänt igen. Stabilt och nice!

I nuläget har jag egentligen bara två frågetecken!

1. Är det någon som fått Offlinemaps att fungera tillfredsställande? Jag har lagt in kartor i mobilen enligt instruktionerna... men det verkar inte fungera.

2. När man ändrar ikonerna via Winterboard så är det inte alla som hänger med. Kan man lösa detta på nåt sätt?

Slutligen vill jag tacka Zinned78... hade det inte varit för att du envist fortsatt att marknadsföra jailbreak i 3G-tråden trots alla skeptiker (mig inräknat)... ja då hade jag nog fortfarande gått runt i la la land och inte vetat att en bra mobil kan vara så mycket bättre! Tack!

#54

Postad 12 oktober 2008 - 13:42

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlägg
  • 0

2. När man ändrar ikonerna via Winterboard så är det inte alla som hänger med. Kan man lösa detta på nåt sätt?


När man skapar ett theme till Winterboard så skapar man nya ikoner till varje applikation (dvs om theme-skaparen vill att ikonerna ska se annorlunda ut.). Men då det förmodligen finns tusentals applikationer som man kan ha på sin iPhone innebär det att inget tema någonsin kommer kunna täcka ALLA dessa applikationers ikoner. Så man får helt enkelt leva med att vissa apps inte får förändrad ikon i olika themes, eller så får du själv pula ihop ikoner till de apps som fattas!

Redigerat av shapic, 12 oktober 2008 - 13:43.


#55

Postad 12 oktober 2008 - 14:11

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0

När man skapar ett theme till Winterboard så skapar man nya ikoner till varje applikation (dvs om theme-skaparen vill att ikonerna ska se annorlunda ut.). Men då det förmodligen finns tusentals applikationer som man kan ha på sin iPhone innebär det att inget tema någonsin kommer kunna täcka ALLA dessa applikationers ikoner. Så man får helt enkelt leva med att vissa apps inte får förändrad ikon i olika themes, eller så får du själv pula ihop ikoner till de apps som fattas!


Ja precis... min fråga var just det... hur pular man ihop de ikonerna som inte förändras?

#56

Postad 12 oktober 2008 - 14:17

Baily
  • Baily
  • Forumräv

  • 504 inlägg
  • 0
Någon som upplever sämre batteridtid efter jb ? Tidigare fick jag ladda ungefär varannan dag, men nu laddar det ur på mindre än 1 dag vid samma användande som förut. Kör utan wifi och push....

#57

Postad 12 oktober 2008 - 14:20

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

  • 403 inlägg
  • 0
jäkla skit då, skulle göra en JB nu men man måste ju ha i telia kortet, jag kör med rebelsim, är det bara att byta kort eller måste man göra om allt igen.

#58

Postad 12 oktober 2008 - 15:23

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

  • 403 inlägg
  • 0
****s skit, så var jag för snabb igen, satte in telia kortet och snabbt klickade jag på återställ från säkerhetskopia, men har inte gjort färdigt med JB.

gör om, gör rätt.

får hoppas att inget strular nu då.

#59

Postad 12 oktober 2008 - 17:25

RedEnzo
  • RedEnzo
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0
>>looptune. Hur gör du för att ändra operatörsloggo samt ändrar sms signalen?

#60

Postad 12 oktober 2008 - 18:06

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0

>>looptune. Hur gör du för att ändra operatörsloggo samt ändrar sms signalen?


Loggan ändrar du med hjälp av programmet "Make It Mine" från Cydia. Väldigt lätt att använda. Du kan även lägga in en text där klockan befinner sig.

För att få annat ljud på SMS och mail använder jag "Talk alerts" i Winterboard... Mailljudet ändras automatiskt och det nya SMS-ljudet har lagt sig på ljudet "Horn" i inställningarna.

Lycka till!

EDIT: Förresten... lyckades du få igång din iPhone som modem?

Redigerat av Unregisterede2f66bdc, 12 oktober 2008 - 18:07.


#61

Postad 12 oktober 2008 - 18:32

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0

Måste bara skriva hur jättenöjd jag är över mitt val att jailbreaka mobilen.

Den största lyckan är nog följande:

1. Kunna ta emot och skicka MMS! Det är ju faktiskt roligare att skicka bilder till folk på momangen... alla har ju inte pushmejl i mobilen.

2. Kunna filma. Cycorder gör ju verkligen ett kanonjobb!! Bra bild och ljud.

3. Att kunna se väder, läsa mejl, kalender och sms redan i "lås upp fönstret". (Med hjälp av "Intelliscreen"). Ja funktionen "Intellidial" där man direkt kommer åt sina favoritkontakter genom att bläddra i ett cowerflow. Bläddra, tryck och ring. Kanonsnabbt smidigt enkelt!

4. "Dock Prefs". Glömmer alltid bort att jag har den... men det ser otroligt snyggt ut samt att det är coolt att kunna få upp en programmeny när man tex är inne på Safari.

5. Att kunna ha program aktiva i bakgrunden. Används främst till Fstream. Schysst att kunna lyssna på radio och surfa samtidigt.

Ja... förövrigt är det ju trevligt att jag kan ändra texten på operatörsloggan... att jag numera har fem stycken ikoner i docken istället för fyra...att min bakgrund är mycket snyggare... att när jag får nya sms eller mejl är det en kvinnlig röst som meddelar detta... att jag kan spela nostalgispel som "Quake" eller "Paperboy"... att jag kan copya, pasta text från/till sms, anteckningar, mejl etc...att Safari numera ser ut som Firefox... och mycket mer!

Visst det krånglade lite vid jailbreaket... mobilen låste sig och bråkade. Efter några dagars användning har detta inte hänt igen. Stabilt och nice!

I nuläget har jag egentligen bara två frågetecken!

1. Är det någon som fått Offlinemaps att fungera tillfredsställande? Jag har lagt in kartor i mobilen enligt instruktionerna... men det verkar inte fungera.

2. När man ändrar ikonerna via Winterboard så är det inte alla som hänger med. Kan man lösa detta på nåt sätt?

Slutligen vill jag tacka Zinned78... hade det inte varit för att du envist fortsatt att marknadsföra jailbreak i 3G-tråden trots alla skeptiker (mig inräknat)... ja då hade jag nog fortfarande gått runt i la la land och inte vetat att en bra mobil kan vara så mycket bättre! Tack!


Skitkul läsning påg! Jag tycker bara det är kanonkul att ha möjligheten att hjälpa någon och det hade ju känts tråkigt om du skulle missa jailbreakvärlden, skönt att du är så nöjd! Då är jag också glad :)

- Dock Prefs har jag inte testat, hur fungerar det?
- Talk Alerts, laddade du bara ner ett paket som hette så? Själv kör jag med MetalGearSolid-ljud just nu ;)
- Copy/Paste har jag heller inte testat än, det fungerar bra som jag förstår på dig?

Lite åsikter från mig på dina frågor :

1) Nej, jag har inte testat det då jag ändå har "fri" datatrafik.
2) Det är precis som shapic säger, det är temaskaparen som har inkluderat de ikoner han kände för. Det kommer aldrig finnas ett 100% komplett tema vad det gäller ikoner och att lägga till egna skapade ikoner vet jag tyvärr inte om man kan eller isåfall hur. Du får gärna meddela om du har någon smidig lösning ;)

#62

Postad 12 oktober 2008 - 18:36

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

  • 403 inlägg
  • 0
japp, då blev nått fel, kan inte ringa längre, klickar jag på telefon iconen så kommer knappsatsen upp men hoppar tillbaka till huvudmenyn direkt, plus att det finns en liten telelur brevid batteri-iconen uppe till höger med massa små prickar undersig.

nån som vet vad jag gjort för fel :=)

"edit" hittade teleiconen med prickar under sig, dom är borta nu. TTY var på , vet inte vad det är dock.

Redigerat av Unregisteredd2619a18, 12 oktober 2008 - 18:43.


#63

Postad 12 oktober 2008 - 18:48

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0

Skitkul läsning påg! Jag tycker bara det är kanonkul att ha möjligheten att hjälpa någon och det hade ju känts tråkigt om du skulle missa jailbreakvärlden, skönt att du är så nöjd! Då är jag också glad :)

- Dock Prefs har jag inte testat, hur fungerar det?
- Talk Alerts, laddade du bara ner ett paket som hette så? Själv kör jag med MetalGearSolid-ljud just nu ;)
- Copy/Paste har jag heller inte testat än, det fungerar bra som jag förstår på dig?

Lite åsikter från mig på dina frågor :

1) Nej, jag har inte testat det då jag ändå har "fri" datatrafik.
2) Det är precis som shapic säger, det är temaskaparen som har inkluderat de ikoner han kände för. Det kommer aldrig finnas ett 100% komplett tema vad det gäller ikoner och att lägga till egna skapade ikoner vet jag tyvärr inte om man kan eller isåfall hur. Du får gärna meddela om du har någon smidig lösning ;)


Ah... de ljuden måste jag testa... avslutade nyligen MGS4. Talk Alerts i Cydia... innehåller en trevlig kvinnoröst som på engelska talar om ifall man fått nytt mejl eller sms. Rätt coolt!

Jag skall resa utomlands snart och skulle därför vilja köra "Offlinemaps" då det hade kostat tusentals kronor att köra GPS med kartor. Tänkte köra flightmode och sedan programmet med de förinstallerade kartorna. Tror jag skall klura ut hur man gör... återkommer när jag har svaret.

Låter pilligt att pula om ikonerna. Tror jag låter ikonbytet vara off då det ser plottrigt ut när bara 1/3 av alla ikoner har ändrats.

Copy/Paste fungerar väldigt bra... lätt att använda! Hittills har jag använt det när jag glömde skicka ett låångt sms till flera användare... istället för att skriva om allting så kopierade jag från det ursprungliga och klistrade in i det nya!

Dock Prefs är menyer. Längst ner på skärmen lyser det svagt från ett smalt fält... drar man tummen över det så aktiveras menyerna som man själv har komponerat. Det finns tre olika ställen att dra tummen på. Längst till vänster, mitten och längst till höger. Jag ställde in det så att längst till vänster kom alla mina favoriter i telefonlistan fram... då far bilderna över kontakterna fram över skärmen på ett riktigt snyggt sätt... vill man ringa så drar man till kontakten som är highligtad och förstorad och släpper... i mitten kommer alla de programmen fram som jag har i min iPhone... undantaget är några få som jag har valt att göra hidden (aktier ex)... dessa program har jag sedan organiserat i mappar. Längst till höger har jag valt mappen jag kallar "favoriter" dvs de program jag använder mest.

Ser riktigt snyggt ut! Fördelen är att du kan starta ett program när du redan är inne i ett annat. Tex är man inne på Safari så kan man dra tummen för att få fram sina kontakter och ringa direkt.

Får se hur mycket jag använder den funktionen!

Ja Jailbreakvärlden stannar jag nu i! Det är inte klokt vad många funktioner denna lilla dosa innehåller... de andra mobilerna som släppts på marknaden är ju ljusår efter!!

iPhone är helt klart den roligaste pryl jag någonsin har skaffat.

Satt i två timmar idag och spelade gamla NES-spel... Excitebike är ju bara galet kul!! Nostalgi!!

#64

Postad 12 oktober 2008 - 18:52

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0

japp, då blev nått fel, kan inte ringa längre, klickar jag på telefon iconen så kommer knappsatsen upp men hoppar tillbaka till huvudmenyn direkt, plus att det finns en liten telelur brevid batteri-iconen uppe till höger med massa små prickar undersig.

nån som vet vad jag gjort för fel :=)

"edit" hittade teleiconen med prickar under sig, dom är borta nu. TTY var på , vet inte vad det är dock.


Den ikonen aktiveras när man har något i telefonmenyn som man inte tittat på... tex 1 missat samtal. När man sedan tittat på det så försvinner ikonen.

Flera ikoner som tex ett M när man kör Swirly MMS eller en handkontroll när man är igång med ett NES-spel... dessa syns på samma ställe när man är aktiv i program!

Starta om telefonen så skall det nog lösa sig!

iPhone är en dator... de buggar eller låser sig ibland!

#65

Postad 12 oktober 2008 - 18:56

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

  • 403 inlägg
  • 0
tyvärr så hjälper inte det heller, har startat om två gånger nu, samma skräp, vill jag ringa så kommer knappsatsen upp i ca 2 sec sen är jag tillbaka i huvud menyn.

#66

Postad 12 oktober 2008 - 19:02

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0
Shit... låter som att du får ta den långa vägen och återställa telefonen!

Det är ingen skum app du aktiverat i Winterboard eller så? Kolla det först!

#67

Postad 12 oktober 2008 - 19:08

RedEnzo
  • RedEnzo
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0
EDIT: Förresten... lyckades du få igång din iPhone som modem?
[/quote]
Tack för svaret. Ang. modem var det betydligt mer krångligt än vad jag hoppats på, så svaret är nej. Om jag skulle lägga lite mer energi på det tror jag dock att jag skulle lyckas, finns även videos på youtube om hur man gör. Det jag hade hoppats på var att bara plugga in iPhone i vilken dator som helst för att sedan rocka internet men så kul fick man tyvärr inte ha. Hoppas verkligen att det kommer en app som fungerar på¨samma sätt som mobiltbredbandsmodem men det kanske inte ens är möjligt vad vet jag. Men att man måste gå in i about:config på datorn och rota runt varje gång man ska använda iPhone som modem tycker jag förstör hela grejjen.

#68

Postad 12 oktober 2008 - 19:08

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

  • 403 inlägg
  • 0
la in mac man och sedan ett tema, som jag valde bort nu eftersom jag trodde det var felet, men det blir samma.

:)
vill inte göra om, måste fippla med rebelsimet också.

#69

Postad 12 oktober 2008 - 19:21

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

  • 403 inlägg
  • 0
hittade det , kollade runt lite, det var ett prog som heter Kate, tog bort det så funkade det att ringa, ska lägga in winter.. nu å se om det funkar :)

#70

Postad 12 oktober 2008 - 19:33

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0
Skönt att det löste sig!!

#71

Postad 12 oktober 2008 - 22:39

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlägg
  • 0

Jag skall resa utomlands snart och skulle därför vilja köra "Offlinemaps" då det hade kostat tusentals kronor att köra GPS med kartor. Tänkte köra flightmode och sedan programmet med de förinstallerade kartorna. Tror jag skall klura ut hur man gör... återkommer när jag har svaret.


Jag har inte kört OfflineMaps i firmware 2.x, men när jag körde det på fw 1.1.4 så fungerade det så här:

Installera OfflineMaps (duh!? :)), Slå på wifi och starta vanliga maps. När man startar maps.app så sparar programmet i stort sett alla regioner du laddar ner i en cache fil. Så ta fram stockholm t.ex. och "vandra omkring" i stockholmsregionen, zooma in och ut också. Sedan stänger du ner maps och startar OfflineMaps. Alla regioner som du precis utforskat i vanliga maps ligger kvar i cachefilen. I OfflineMaps sparar du sedan cache-filen och döper den till t.ex. Stockholm.

Test för att se om det fungerade: Starta om telefonen (för att tömma cachen), stäng av wifi, 3g och edge etc så att du inte är uppkopplad. Starta OfflineMaps och ladda den cache-fil du sparade innan (stockholm). Starta sedan vanliga maps.app och leta dig till stockholmsregionen. Nu borde du ha "bild" på stockholmsregionen, dvs, det område du sparat i cachen.

Låter omständigt som fasiken, men det är smidigare än vad det låter.. T.ex. är det smidigt om man vill spara en vägbeskrivning för att använda den utomlands. Se bara till då att gå igenom alla steg i vägbeskrivningen så att alla kartbilder som behövs för vägbeskrivningen laddas in i cachen INNAN du sparar cache-filen i OfflineMaps.

Du kan läsa mer om programmet här.

Phew.

EDIT: Hittade ett väldigt mycket smidigare sätt...

Det går att på förhand skapa kartor till iphone över stora områden och sen lägga in dem i iPhone! Kräver dock att man vet hur man för över filer manuellt till iPhone, vilket jag inte tänker förklara här.. finns massa guider på internet..

1. Ladda ner Global Map Downloader (endast till windows, kräver att man har .NET Frameworks 3.5 eller senare installerat). Du behöver inte installera något, utan packa upp mappen GMDL och lägg den någonstans bara. Med detta program "sparar" man kartor från google maps till datorn. För att starta programmet gå till GMDL\bin\Debug och dubbelklickar på "Global Map Download Tool".

2. Sök fram ett område som du vill ha sparat.

3. Tryck på "Download the map" när du har bestämt dig för vilket område du vill ha sparat. (kan ta en stund beroende på hur stort område du sparar)

4. När det är klart så har du sparat kartan till datorn, dock i fel format för att iPhone och OfflineMaps ska kunna läsa den. Men i detta program finns det en knapp som gör om det till iphone format (.sqlitedb). Tryck därför på knappen "->iPhone" som är högst upp till höger i programmet.

5. Nu får du upp en ny ruta, ändra ingenting här förutom i "OUTPUT"-fältet, där du kan välja vart du vill spara filerna (måste vara en ny mapp som inte finns). Tryck sedan på "Process, click here and wait".

6. Nu ska du ha 2 nya filer som ligger i din nyskapta mapp: en som heter "MapTiles.sqlitedb" och en som heter "com.apple.Maps"

7. Den mappen, som innehåller de filerna, ska du sedan kopiera till din iPhone under: /var/mobile/Media/Maps/. T.ex. "/var/mobile/Media/Maps/OREBRO_map",

8. Sedan är det bara att starta OfflineMaps på iPhone, klicka på "OREBRO_map" och välja copy/link. Sen är kartan laddad i Maps.app.

Hoppas det inte var för rörigt förklarat, och lycka till!

Redigerat av shapic, 13 oktober 2008 - 00:11.


#72

Postad 13 oktober 2008 - 16:22

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

  • 403 inlägg
  • 0
Då har man ju fått JB att funka, kanon.

Men om man nu ska göra en uppdatering när Apple släpper en sådan, då försvinner ju alla inställningar och sånt man gjort, kan man göra nån typ av backup, samma med mina inst av utgående mail och APN, dom försvann när jag gjorde återställningen innan JB.

#73

Postad 13 oktober 2008 - 17:19

zbrannigan1
  • zbrannigan1
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0

Då har man ju fått JB att funka, kanon.

Men om man nu ska göra en uppdatering när Apple släpper en sådan, då försvinner ju alla inställningar och sånt man gjort, kan man göra nån typ av backup, samma med mina inst av utgående mail och APN, dom försvann när jag gjorde återställningen innan JB.


Menar du inställningar i jailbreakade program eller i Appstore-program? Alla program från Appstore, inklusive inställningar och saves, följde med när jag uppgraderade från 2.0.2 till 2.1 (då iTunes tog backup). För jailbreakade program finns AptBackup och Chronus i Cydia - vet dock inte exakt hur de fungerar då jag inte provat dem men tror det är så att AptBackup endast gör en lista på de program man installerat från Cydia och installerar om dessa när man uppgraderat medan Chronus sparar data från Cydia-programmen som man sedan skickar till datorn för att sedan skicka tillbaka när telefonen är uppgraderad.

#74

Postad 13 oktober 2008 - 17:35

Baily
  • Baily
  • Forumräv

  • 504 inlägg
  • 0
Shapic: Grymt, tusen tack.
Ska till Birmingham på fredag för att kolla på en UFC gala. Så att kunna använda offlinemaps för att hitta överallt behövs verkligen ;) Tack för guiden B)

#75

Postad 13 oktober 2008 - 18:38

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0

Sedan är det bara att starta OfflineMaps på iPhone, klicka på "OREBRO_map" och välja copy/link. Sen är kartan laddad i Maps.app.

Hoppas det inte var för rörigt förklarat, och lycka till!


Tack för ditt tydliga svar! ;) Jag skulle förstås ha sagt att jag redan hade gått vägen med alla de stegen via programmet så slapp du skriva ner dem! (Fast säkert andra som får glädje av din guide B) )

Jag kom så långt att jag fick fram de två filerna med namnen "MapTiles.sqlitedb" och "com.apple.Maps" som jag sedan lade över i foldern /var/mobile/Media/Maps/.

Jag får det dock inte att fungera men skall trixa lite mer och se om det går att lösa! Det är en karta över Oslo... Förresten borde jag skapa en mapp men namnet /var/mobile/Media/Maps/Oslo_map för att den skall finna rätt fil och göra rätt med den sen?? Kanske det felet jag gjorde!?

Annars testar jag det andra sättet du beskrev som var helt nytt för mig!

Tack för din tid!

Redigerat av Unregisterede2f66bdc, 13 oktober 2008 - 18:40.


#76

Postad 13 oktober 2008 - 18:57

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlägg
  • 0

Förresten borde jag skapa en mapp men namnet /var/mobile/Media/Maps/Oslo_map för att den skall finna rätt fil och göra rätt med den sen?? Kanske det felet jag gjorde!?


Ja precis, de ska ligga i en map precis som du skriver. Testa det så ska det nog funka. Tänk på att inte ta för stora regioner då de lätt skenar i väg i storlek... Ta t.ex. inte och spara ner hela länder i en fil.. B)

#77

Postad 13 oktober 2008 - 19:00

Hampekrstd
  • Hampekrstd
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Hej!

Sitter här med min ipod touch som jag försöker jailbraka. Har hämtat hem quickPWN.

So far so good Nu behöver jag ISPW 2.0.1? Antar att der är senaste mjukvaran???

isåfall vart hämtar jag den och kan det stämma att den är ca240mb stor?

JÄTTE TACKSAM FÖR HJÄLP!!!!!

MVH

#78

Postad 13 oktober 2008 - 19:25

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

  • 374 inlägg
  • 0

Hej!

Sitter här med min ipod touch som jag försöker jailbraka. Har hämtat hem quickPWN.

So far so good Nu behöver jag ISPW 2.0.1? Antar att der är senaste mjukvaran???

isåfall vart hämtar jag den och kan det stämma att den är ca240mb stor?

JÄTTE TACKSAM FÖR HJÄLP!!!!!

MVH


Uppgradera din Ipod till 2.1 (inte 2.0.1) via Itunes... Sedan kan du köra QuiclPWN. Då hittar den själv firmware filen, som nu finns på datorn!

#79

Postad 13 oktober 2008 - 19:36

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0

Då har man ju fått JB att funka, kanon.

Men om man nu ska göra en uppdatering när Apple släpper en sådan, då försvinner ju alla inställningar och sånt man gjort, kan man göra nån typ av backup, samma med mina inst av utgående mail och APN, dom försvann när jag gjorde återställningen innan JB.


Jag har använt AptBackup som finns i Cydia, fungerade kanon. Det man gör innan en uppdatering är :

1) Kör AptBackup så sparar den vilka apps/mods du har installerat från Cydia i en fil.
2) Synka med iTunes, då kommer denna filen att följa med över till din dator.
3) Uppdatera till den senaste mjukvaran (jailbreak förloras)
3) Jailbreaka igen.
4) Kör tillbaka alla gamla apps och inställningar genom att tacka ja på frågan om man vill återställa när jailbreak är klar.
5) Installera AptBackup från Cydia och kör den.
6) Klicka på "Restore" i AptBackup.
7) Alla installationer från Cydia som du hade innan uppdateringen läggs tillbaka.

Voilá, allt klart!

#80

Postad 13 oktober 2008 - 19:46

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

  • 403 inlägg
  • 0

Jag har använt AptBackup som finns i Cydia, fungerade kanon. Det man gör innan en uppdatering är :

1) Kör AptBackup så sparar den vilka apps/mods du har installerat från Cydia i en fil.
2) Synka med iTunes, då kommer denna filen att följa med över till din dator.
3) Uppdatera till den senaste mjukvaran (jailbreak förloras)
3) Jailbreaka igen.
4) Kör tillbaka alla gamla apps och inställningar genom att tacka ja på frågan om man vill återställa när jailbreak är klar.
5) Installera AptBackup från Cydia och kör den.
6) Klicka på "Restore" i AptBackup.
7) Alla installationer från Cydia som du hade innan uppdateringen läggs tillbaka.

Voilá, allt klart!



AAAA, grymt bra.

Det är så gott när man får så här bra förklarat att till och med jag borde fixa det.

#81

Postad 13 oktober 2008 - 19:52

Hampekrstd
  • Hampekrstd
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Uppgradera din Ipod till 2.1 (inte 2.0.1) via Itunes... Sedan kan du köra QuiclPWN. Då hittar den själv firmware filen, som nu finns på datorn!


Den är redan uppdaterad med 2.1, måste jag göra det igen?

TAcksam för svar igen!

#82

Postad 13 oktober 2008 - 20:13

Hampekrstd
  • Hampekrstd
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Snälla finns det nån snäll själ som kan hjälpa mig??

#83

Postad 13 oktober 2008 - 20:58

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0

Ja precis, de ska ligga i en map precis som du skriver. Testa det så ska det nog funka. Tänk på att inte ta för stora regioner då de lätt skenar i väg i storlek... Ta t.ex. inte och spara ner hela länder i en fil.. B)


WUHUUUUUU!!!! ;) Nu funkar det! Oh tack Shapic för hjälpen... det löste sig när jag skapade underkatalogen Oslo_map

Kanon att man nu kommer kunna använda sin iPhone och kolla kartor utomlands var man än är utan att behöva betala för det!!! (Ja om man laddat ner dem hemma först då!)

Jailbreak är grejen helt klart!!

Kan säg att för stora områden klarade inte programmet att få ner till iPhoneformat det blev krasch under laddningen!

Nästa fråga är... undras om man kommer kunna aktivera GPS:en i flightmode?!

EDIT: Skall testa genom att göra en Malmökarta nu... tveksamt dock om det fungerar!

Redigerat av Unregisterede2f66bdc, 13 oktober 2008 - 21:11.


#84

Postad 13 oktober 2008 - 21:08

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0

Den är redan uppdaterad med 2.1, måste jag göra det igen?

TAcksam för svar igen!


Nej har du redan 2.1 så är det bara att köra quickpwn enligt instruktionerna som står på sidan som Zinned78 länkat till i första inlägget på detta forumet!

Du behöver inte ha några andra filer än den med ananasen!

#85

Postad 13 oktober 2008 - 21:31

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0

EDIT: Skall testa genom att göra en Malmökarta nu... tveksamt dock om det fungerar!


Nepp! Gick inte... då föll hela snacket om att inte GPS:en använder sig av 3G/Edge/GSM-nätet! (Har för mig att jag läst det påståendet några tusen gånger i olika forum!) Det går utmärkt att köra flightmode och kolla Malmökartan (dvs staden jag befinner mig i) men GPS kunde inte hitta mig på kartan.

Men ändå trevligt att man kan fixa kartor till sin mobil inför kommande resor och kunna titta på dem... zooma in och scrolla runt utan att det kostar 20kr/mb då inte fri surf gäller utanför Sveriges gränser. Sen kanske det inte är så sablans käckt i slutändan då man varken kan söka adress eller kolla GPS:en... men coolt att det GÅR iaf... tack för det Jailbreak!

Lite synd med programmet "Global Map Downloads" är att man inte kan göra hybrider... däremot satelliter!

EDIT: Förresten kan man ju släppa knappnål och ge den ett namn på kartan i flightmode... funkar dock förstås inte att sedan skapa vägbeskrivningar mellan de olika knappnålarna... men man kan iaf orientera sig lite med dem! Eller så kan man göra följande:

Exempel: Du skall till Paris och vill veta bästa färdvägen från Hotellet till Eiffeltornet. Då gör du kartorna för hela Paris i ovan beskrivet program... laddar in dem i maps och aktiverar Wifin hemma. Du lägger in knappnålar hotell och Eiffeltorn och väljer en vägbeskrivning. Denna vägbeskrivning finns sedan kvar i flightmode utan wifi... behöver man under resan sen göra nya rutter kan man säkert hitta något gratis/billigt wifi någonstans och göra samma procedur!

Jaja... skall sluta tjata om kartor offline nu... säkert bara jag som tycker det är något att ha ändå!!

Redigerat av Unregisterede2f66bdc, 13 oktober 2008 - 21:41.


#86

Postad 13 oktober 2008 - 21:40

weavex
  • weavex
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0

Nepp! Gick inte... då föll hela snacket om att inte GPS:en använder sig av 3G/Edge/GSM-nätet! (Har för mig att jag läst det påståendet några tusen gånger i olika forum!) Det går utmärkt att köra flightmode och kolla Malmökartan (dvs staden jag befinner mig i) men GPS kunde inte hitta mig på kartan.


Är det inte så då att flight-mode disablar gps-mottagaren också, då det är en form av radiomottagare?? Kan man inte bara avaktivera data-roaming för att slippa dataavgifterna?

Redigerat av weavex, 13 oktober 2008 - 21:41.


#87

Postad 13 oktober 2008 - 22:00

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0

Är det inte så då att flight-mode disablar gps-mottagaren också, då det är en form av radiomottagare?? Kan man inte bara avaktivera data-roaming för att slippa dataavgifterna?


Där sa du nåt!

Men först måste vi reda ut exakt vad Data-roaming innebär!? (Ingen aning) Den är alltid avaktiverad i min mobil och jag kan ändå surfa hejvilt på Edge/3G... dvs det tickar en massa dataavgifter... har det något med utomlands att göra?!

Däremot så gick jag in i "BossPrefs" och avaktiverade både Edge och 3G... Ändå står det E och fulla pinnar... men eftersom jag inte kunde surfa (Safari antydde inget nät) så tolkar jag det som att nätet var helt avstängt. Resultatet... Japp! GPS:en gick igång och den lilla blå pricken visade precis var jag befann mig på Malmökartan!

Redigerat av Unregisterede2f66bdc, 13 oktober 2008 - 22:01.


#88

Postad 13 oktober 2008 - 22:06

weavex
  • weavex
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
När jag var i Danmark i somras var jag tvungen att aktivera data-roaming för att kunna surfa.

Om jag försökte surfa när den var avaktiverad så kom det upp en ruta som meddelade att jag måste aktivera den för att surfa.

Tror även att symbolerna E och 3G visades även fast jag hade data-roaming avaktiverad, men det är väl för att den får in signalerna.

När man är i Sverige spelar det ju ingen roll vad man har den på. Då data-roaming endast gäller i utlandet

Redigerat av weavex, 13 oktober 2008 - 22:08.


#89

Postad 13 oktober 2008 - 22:15

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0

När jag var i Danmark i somras var jag tvungen att aktivera data-roaming för att kunna surfa.

Om jag försökte surfa när den var avaktiverad så kom det upp en ruta som meddelade att jag måste aktivera den för att surfa.

Tror även att symbolerna E och 3G visades även fast jag hade data-roaming avaktiverad, men det är väl för att den får in signalerna.

När man är i Sverige spelar det ju ingen roll vad man har den på. Då data-roaming endast gäller i utlandet


Ahaaa... så den knappen avaktiverad skyddar en från all typ av datatrafik utomlands men du kan fortfarande ta emot sms och telefonsamtal?

Men då är ju problemet löst! Uppenbart så är det så att GPS:en avaktiveras vid fligtmode. (Som du sa) Trodde innan att flightmode var det enda som skulle skydda mig från att inte råka trycka på exempelvis Safari och därmed drabbas av kostnad. Då är det bara att se till att dataroaming är av så drabbas man inte av tom plånbok men kan ändå använda GPS i sina inlagda kartor utomlands... KANON!!

EDIT: Därmed var halva denna tråd fylld med dravel om Offline Maps! :)

Redigerat av Unregisterede2f66bdc, 13 oktober 2008 - 22:18.


#90

Postad 13 oktober 2008 - 22:33

weavex
  • weavex
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Hehe...

Ja, så måste det vara...

Måste ta och jailbreaka min telefon också nu, känns som man är sist ut. Men man var ju tvungen att
"suga" in all information om det först.

There's no end to the possibilities! (med en jailbreakad iphone) :)

#91

Postad 14 oktober 2008 - 07:29

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0

There's no end to the possibilities! (med en jailbreakad iphone) :)


WORD.

#92

Postad 14 oktober 2008 - 19:18

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

  • 403 inlägg
  • 0
finns det nån länk till Cydia, så man kan titta på olika themes innan man tar hem med telen.

lägg gärna upp olika länkar i första inlägget.

#93

Postad 14 oktober 2008 - 22:18

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlägg
  • 0

finns det nån länk till Cydia, så man kan titta på olika themes innan man tar hem med telen.

lägg gärna upp olika länkar i första inlägget.


Det finns bokstavligen MÄNGDER med sådana siter.. just google it!

#94

Postad 15 oktober 2008 - 18:44

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

  • 403 inlägg
  • 0

Det finns bokstavligen MÄNGDER med sådana siter.. just google it!



ok, det jag hittat är bara en massa skit siter med reklam, inget vettigt, kanske måste vara mer specifik när jag söker.

men finns det inte nån cydia site.

Redigerat av Unregisteredd2619a18, 15 oktober 2008 - 18:45.


#95

Postad 15 oktober 2008 - 20:55

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlägg
  • 0

ok, det jag hittat är bara en massa skit siter med reklam, inget vettigt, kanske måste vara mer specifik när jag söker.

men finns det inte nån cydia site.


Testa www.appleiphoneschool.com. De har screenshots på många themes och recensioner på många apps från både Cydia och Appstore.

#96

Postad 16 oktober 2008 - 19:23

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

  • 403 inlägg
  • 0
jag försöker att lägga in en bild som jag har i datorn, men det gick ju inte.

vad för program måste man ha i telen för att föra över bilder och program man tar hem.

#97

Postad 16 oktober 2008 - 21:06

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0

jag försöker att lägga in en bild som jag har i datorn, men det gick ju inte.

vad för program måste man ha i telen för att föra över bilder och program man tar hem.


Itunes! Alltså om du skall föra över bilder som du fotat med annan kamera och som ligger på din hårddisk. Problemet är att bilderna blir komprimerade via iTunes och får sunkig upplösning.

Fast är den jailbreakad borde det gå att föra över bilder via WinSCP så komprimeras de inte! Kanske någon som testat!?

#98

Postad 17 oktober 2008 - 08:35

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

  • 580 inlägg
  • 0

Itunes! Alltså om du skall föra över bilder som du fotat med annan kamera och som ligger på din hårddisk. Problemet är att bilderna blir komprimerade via iTunes och får sunkig upplösning.

Fast är den jailbreakad borde det gå att föra över bilder via WinSCP så komprimeras de inte! Kanske någon som testat!?


aa det har jag testat, man kan föra över vad man vill via winscp, bara det att det brukar va lite segt ibland, så filmer å så är det ingen idé att sitta å föra över till iphone.

#99

Postad 17 oktober 2008 - 12:20

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlägg
  • 0

aa det har jag testat, man kan föra över vad man vill via winscp, bara det att det brukar va lite segt ibland, så filmer å så är det ingen idé att sitta å föra över till iphone.


Istället för att använda er av SCP för att föra över filer till iPhone kan ni använda iPhoneBrowser som helt enkelt är en filhanterare för iPhone. Dock iPhonen, starta programmet och vips! :unsure: Går lite fortare också då det går via usb.

#100

Postad 17 oktober 2008 - 16:16

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0

Istället för att använda er av SCP för att föra över filer till iPhone kan ni använda iPhoneBrowser som helt enkelt är en filhanterare för iPhone. Dock iPhonen, starta programmet och vips! :( Går lite fortare också då det går via usb.


Schysst!

Tack för tipset!!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.